abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 10 oktober 2011 @ 17:56:04 #26
14320 TR08
Verschijnt direct onder je ...
pi_102922160
Over het budget: Wij hebben ons huis vrij gunstig kunnen kopen, juist omdat het op veel vlakken renovatie nodig had.

Uiteraard is de verbouwing nu veel duurder dan gepland, maar we hebben een huis gekocht dat goed binnen onze financiele middelen kon. Daarbij geven we beiden niet zo veel om dure inboedel en luxe auto's. (We rijden nog ons oude corsa'tje met bijna 400k op de klok 8-) )

Als het je geen moeite kost om daarop e.e.a te laten worden je middelen op andere gebieden vanzelf ruimer. Daarbij hebben we de tijd. Mijn vrouw kan gelukkig goed tegen de zooi en kan zelf ook goed klussen. Ik vond haar zelfs op een keer spontaan ineens in de kruipruimte terug :D

We zien dit huis even als "de kern" van ons woongenot. Alle vaste dingen maken we goed en strak, alles wat los zit kan nog even met oude zooi. We hebben bijvoorbeeld nog gewoon de lampen en meubilair uit onze studententijd. Als de verbouwing "af" is gaan we eens op ons gemakje een leuke inboedel opbouwen...

Wij zien het zo: Die leuke keuken (foto's komen nog :) ) doe je nu 1x en een nieuwe bank...die komt wel als het zo ver is :)

[ Bericht 6% gewijzigd door TR08 op 10-10-2011 18:03:57 ]
  maandag 10 oktober 2011 @ 18:33:11 #27
14320 TR08
pi_102923518
De volgende aflevering: Onze keuken. Onze keuken is binnen huis -in mijn ogen- het kroonjuweel geworden. Op zich gewoon een ikea keuken maar we hebben een granito blad laten plaatsen en een nieuwe laag granito op hte oude gelegd. We beginnen met onze WK-oranje keuken:
Let ook op het zeer chique zeil op de vloer c_/

Muur met doorgeefluik

Mooie betimmering

We begonnen met het verwijderen van de betimmering, toen kwam er al een granito plintje onderuit :) En de tegels waren vroeger vroeger veel mooier dan vroeger :)

Toen een stuk van het aanrecht afgehakt zodat het luikje vergroot kon worden.

En nu ga ik eten en daarna sporten dus straks meer :)

[ Bericht 8% gewijzigd door TR08 op 10-10-2011 21:00:47 ]
pi_102925373
Inderdaad, dat granito ziet er een stuk beter uit! Laat je dat zitten in je nieuwe keuken?
  maandag 10 oktober 2011 @ 20:41:39 #29
304776 SV-tje
Party a Lot
pi_102929574
quote:
99s.gif Op maandag 10 oktober 2011 17:56 schreef TR08 het volgende:
Over het budget: Wij hebben ons huis vrij gunstig kunnen kopen, juist omdat het op veel vlakken renovatie nodig had.

Uiteraard is de verbouwing nu veel duurder dan gepland, maar we hebben een huis gekocht dat goed binnen onze financiele middelen kon. Daarbij geven we beiden niet zo veel om dure inboedel en luxe auto's. (We rijden nog ons oude corsa'tje met bijna 400k op de klok 8-) )

Als het je geen moeite kost om daarop e.e.a te laten worden je middelen op andere gebieden vanzelf ruimer. Daarbij hebben we de tijd. Mijn vrouw kan gelukkig goed tegen de zooi en kan zelf ook goed klussen. Ik vond haar zelfs op een keer spontaan ineens in de kruipruimte terug :D

We zien dit huis even als "de kern" van ons woongenot. Alle vaste dingen maken we goed en strak, alles wat los zit kan nog even met oude zooi. We hebben bijvoorbeeld nog gewoon de lampen en meubilair uit onze studententijd. Als de verbouwing "af" is gaan we eens op ons gemakje een leuke inboedel opbouwen...

Wij zien het zo: Die leuke keuken (foto's komen nog :) ) doe je nu 1x en een nieuwe bank...die komt wel als het zo ver is :)
Jullie zijn goed bezig :D
Ik herken wel wat je zegt over budget en vaste dingen eerst. Zo zijn wij ook bezig. Meubels kunnen altijd nog een badkamer etc vervang je niet zomaar meer.
Ik ben benieuwd naar de rest van de ontwikkelingen, dus blijf dit ook zeker volgen.
http://www.partyalot.nl/
Catering, taarten en workshops
pi_102929823
quote:
99s.gif Op maandag 10 oktober 2011 17:56 schreef TR08 het volgende:

We hebben bijvoorbeeld nog gewoon de lampen en meubilair uit onze studententijd. Als de verbouwing "af" is gaan we eens op ons gemakje een leuke inboedel opbouwen...

Goeie verdeling. Investeren in de kwaliteit van je huis is altijd een goede investering; die kanje ook hypothecair financieren zodat de rente aftrekbaar is.

Zelf zou ik ook kwaliteitsmeubelen en -keukens op marktplaats zoeken; er zijn divesre pareltjes onze woning binnengekomen (De Wit) als meubels.

En inderdaad, het laatste waar je je geld aan uit moet geven is wel een moordmachine zoals een auto.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
  maandag 10 oktober 2011 @ 21:23:45 #31
14320 TR08
pi_102932397
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2011 19:20 schreef J.Doe het volgende:
Inderdaad, dat granito ziet er een stuk beter uit! Laat je dat zitten in je nieuwe keuken?
Nog beter :) Zie update hieronder.

Eerst gingen we het luikje vergroten...
Dit is door de aannemer gedaan die ook ons dak vervangen heeft. Die man heeft dezelfde instelling als wij. Of goed werk of geen werk.

Met de benzine gedreven slijpschijf door de muurrrrr :7 B-)

En toen was het luikje groter :)

De aannemer heeft een beton latei in de muur gezet en toen hebben we zelf de muur omver geslagen. Speciaal een grote voorhamer voor gekocht en een vriendin van mijn vrouw uit Rotterdam over laten komen omdat ze haar hele leven al een keer een muur omver wilde slaan _O- Kom maar op meid :Y) En ik baal als een stekker dat we daar geen foto's van hebben gemaakt

Een oud matras op de keukenvloer gelegd en lekker met zijn tweeen die muur omver gemept. :7

Maar goed, op de vloer zie je meteen ook een verandering. Wij wilden een andere indeling in de keuken en het granito herstellen zou een flinke kosten post worden. We hebben toen reparatie en nieuw leggen naast elkaar gelegd en toen besloten een nieuwe laag granito op de oude te doen. De latten die je op de vloer ziet zijn de scheiding tussen zwart en wit.

Rechts in de hoek zie je de onderkant van de middelste schoorsteen die we delen met de buren.
Die schoorsteen hebben we hergebruikt voor de nieuwe afzuigkap.

Onze nieuwe vloer toen hij voor het eerst vorm kreeg

Echt ongelofelijk hoeveel leidingen je in een keuken moet leggen 8)7

Let ook even op het grijze pijpje: Daar komt later nog een luidspreker snoer doorheen. We willen een stereo systeem met 4 zones waar je tegelijk dezelfde muziek kunt spelen maar ook onafhankelijk het volume in kunt stellen. Dan hoeft in de woonkamer niet de muziek hard om in de keuken nog wat te hebben :)

Verder mbt de stopcontacten: 2 zijn geschakeld, 2 met permanente spanning.

En onze nieuwe schouw in opbouw met de intakking op de schoorsteen. Uiteindelijk is het 1 pijp geworden die de hele oversteek maakt.

Ook hier weer een dikke pijp en we hebben de pijp aangesloten op beide kanalen van de schoorsteen om de drukval lekker laag te houden. De kap zuigt alsof er bijna niets achter zit :)

Goed, toen was het tijd voor de stuckadoor :)

En daarna de kastjes erin.

Op de kastjes ligt de kist die voor het granito blad gebruikt is.

Kist van het granito afgehaald en je kunt alvast onze wasbak zien liggen. Het begint al wat te lijken :)

Tegeltjes gezet door de firma Nijsink (die vent kan bijna alles). Tegeltjes zijn gewoon simpele metro tegeltjes. We wilden er eerst zo'n stripje bovenop doen maar hij wees ons erop dat ze dat vroeger (toen koe nog met een lange oe geschreven werd) altijd deden met een holle voeg. Aangezien wij graag oude stijl willen werd dat dus het plan. Staat erg leuk :)

En toen......stond daar ineens een echte keuken *O*

Fornuis....De zooi rechts van het fornuis staat nu trouwens op de schouw. De schouw was tijdens het fotograferen nog niet helemaal droog O-)

Dit is zo'n beetje zoals de keuken er nu bij staat. Er worden nog wat kleine details van een update voorzien als we de woonkamer verbouwen :)

[ Bericht 10% gewijzigd door TR08 op 10-10-2011 21:44:22 ]
  maandag 10 oktober 2011 @ 21:42:33 #32
14320 TR08
pi_102933724
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2011 20:41 schreef SV-tje het volgende:

[..]

Jullie zijn goed bezig :D
Ik herken wel wat je zegt over budget en vaste dingen eerst. Zo zijn wij ook bezig. Meubels kunnen altijd nog een badkamer etc vervang je niet zomaar meer.
Ik ben benieuwd naar de rest van de ontwikkelingen, dus blijf dit ook zeker volgen.
In mijn ogen zijn er twee soorten huizen die goed zijn om te kopen:
-Een goed huis dat al helemaal naar wens is voor eventueel de hoofdprijs

-Een huis met goede basis maar van binnen niet geheel jouw ding dat voor een matsprijs weg moet omdat alles toch grof gerenoveerd moet :)

Wij gingen het liefst voor het laatste.
  maandag 10 oktober 2011 @ 21:46:45 #33
3185 Adelante
To let it go now
pi_102933932
mooi!

en zie ik daar een tegeltjesspoelbak?? :7
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
  maandag 10 oktober 2011 @ 21:51:59 #34
14320 TR08
pi_102934206
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2011 21:46 schreef Adelante het volgende:
mooi!

en zie ik daar een tegeltjesspoelbak?? :7
Yes :)
Even snel tijdens het opruimen van de keuken een plaatje geschoten maar hier is ie :)

De kraan is zo gekozen omdat hij mooi klassiek is en ik wilde niet zo'n mengkraan met enkele hendel. Kranen met enkele hendel vragen heel vaak een klein scheutje warm water en laten je ketel kort starten. Kost je over de loop van een jaar vrachten met gas als ik mijn collega mag geloven (oud Nefit ingenieur).

[ Bericht 31% gewijzigd door TR08 op 10-10-2011 21:59:19 ]
pi_102934613
Potverdorie zeg, mooi project..!
Benieuwd naar het eindresultaat!

Ik zie alleen de spoelbak niet :?
En ik weet niet of ik die plaat achter het huis mooi zou vinden aan de wand, maar ik wacht even op het eindresultaat! :)

-edit: Ok, nu zie ik de spoelbak wel :')
Never regret anything, beacuse one time it was exaclty what you wanted.
Op donderdag 29 mei 2014 01:52 schreef Tamashii het volgende:
Aan Ado vraagt iedereen toestemmming
  maandag 10 oktober 2011 @ 22:01:27 #36
14320 TR08
pi_102934831
quote:
14s.gif Op maandag 10 oktober 2011 21:58 schreef Adolecens het volgende:
Potverdorie zeg, mooi project..!
Benieuwd naar het eindresultaat!

Ik zie alleen de spoelbak niet :?
En ik weet niet of ik die plaat achter het huis mooi zou vinden aan de wand, maar ik wacht even op het eindresultaat! :)

-edit: Ok, nu zie ik de spoelbak wel :')
Beetje geduld vriend o|O :P ik was aan het editten dat zie je toch :P

Maar ehm ja, wij zijn erg tevreden over de plaat. Metaal leek ons te kil, met tegels gaat spul tussen de voegen zitten, stuckwerk wordt helemaal ranzig en dit vonden we mooi klassiek :)
  Moderator maandag 10 oktober 2011 @ 22:06:53 #37
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_102935215
Poeh, die keuken is echt mooi ! ^O^

Echt iets wat ik zo bij mijzelf zou plaatsen; dat wat je zegt over die holle voeg boven de tegels zou ik eens onthouden. Misschien kunnen we daar hier ook wat mee !

Zo'n spoelbak met tegeltjes is ook erg gaaf ! ^O^

Wat kostte die prachtige granito vloer eigenlijk om aan te laten leggen ?
Ik vind die vloeren zo gaaf; maar heb het idee dat ik heel erg ga schrikken van de prijs :X
pi_102935479
Dat van die voegen heb je helemaal gelijk in, wij hebben dus voegen en spaghetti saus maken betekend rooie voegen :')
Never regret anything, beacuse one time it was exaclty what you wanted.
Op donderdag 29 mei 2014 01:52 schreef Tamashii het volgende:
Aan Ado vraagt iedereen toestemmming
  maandag 10 oktober 2011 @ 22:19:29 #39
14320 TR08
pi_102936048
Prijzen die je vaak ziet zijn omstreeks 250,-/m2 plus een meerprijs voor de zwarte band. Sommigen raden ook zo'n randje steentjes aan maar dat kost meteen ook weer tientjes per meter extra.

Werkbladen zijn vaak min of meer vaste prijzen (in dezelfde range) per strekkende meter. Hier word je wel een beetje genaaid want de meters worden gemeten langs de achterkant. Een hoekstuk is dus "2"m.

Aan de andere kant heb je in de aanvraag fase wel de mogelijkheid om gewoon offertes op te vragen met vaste prijzen voor een project. De offerte is altijd gratis. Sommige granito boeren hebben ook on-line offertes, bijv. deze:
http://www.granitonatuursteen.nl/maatwerk-natuursteen.html

Granito en terrazzo is hetzelfde spul dus google maar wat rond. Bij ons is het gedaan door een oud gepensioneerd mannetje die vroeger een fabriekje hiervan had. Geboren italiaan maar hij praat zo plat als een pannenkoek :)

Het meeste werk (en geld) zit in het polijsten. Hoe dik een blad is hoort niet zo heel veel uit te maken. De laag op de vloer is maar 10mm ofzo. Ons blad is voorzien van bewapening met van die ijzers net als in beton. Ik weet niet of iedereen dat standaard doet (zal wel niet) maar het voelt wel goed vind ik. Tot nog toe in elk geval geen barsten :)

Ik kan je zeer aanraden om -als je zo'n blad doet- het in huis op maat te laten storten zoals wij deden. Helemaal een oud huis is niet haaks dus inmeten en elders fabriceren is altijd spannend. Ter plekke storten past altijd en is altijd goed.

Dit blad en de vloer hebben ons wel een beetje pijn gedaan financieel maar het was elke cent waard :)
  maandag 10 oktober 2011 @ 22:26:44 #40
14320 TR08
pi_102936486
Mensen voor vandaag is het mooi geweest, ik ga tukken en morgen verwacht ik dat iemand een mooie aanbieding voor me heeft met een boenmachine :P

[GEZ] Boenmachine voor parket
pi_102943927
Ik baal bijna van de keuken die in bestelling staat voor ons huisje. Deze is mooi man! :D
pi_102948446
Die keuken ziet er top uit!!! ;) Alleen snap ik de tegelkeuze niet helemaal.
  dinsdag 11 oktober 2011 @ 12:55:00 #43
277627 Seven.
We are Borg.
pi_102950698
Verliefd op dit huis!
Resistance is futile.
  dinsdag 11 oktober 2011 @ 13:11:05 #44
122173 MMach
met Fok-pensioen
pi_102951160
Tof! En ik zie daar een Fratelli :)
pi_102958201
Erg mooi! Leuk dat je dingen zoals de vloer in de keuken en de balken kan behouden.
Klussen deel 1 en 2
  dinsdag 11 oktober 2011 @ 16:50:40 #46
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_102959659
Heej plaatsgenootje! Wat een werk! En wat een eer van je werk! Het wordt echt heel erg mooi O+.

Ik heb jullie dakwerkzaamheden destijds wel zien gebeuren (mijn lief loopt veel hard en dan fiets ik regelmatig mee, we komen dan langs jullie huis ;)).

Ik ga jullie klussen hier volgen *O*!
  dinsdag 11 oktober 2011 @ 20:13:36 #47
14320 TR08
pi_102969052
Dank voor alle complimenten allemaal :)

@Vonkenboer: Speciaal voor jou een plaatje geschoten van de holle voeg voor je archief :)

En let niet op de schakelaars, een van die 2 draai ik nog wel een keer om O-)

Fornuis is inderdaad een Fratelli.
pi_102993770
Mooie keuken, zou er inderdaad ook zoiets uitzien als ik er een mocht uitkiezen. Wel een flinke smak neergeteld, maar een keuken staat er natuurlijk voor jaren. Je zult er nog flink wat plezier van hebben.
pi_102995202
Prachtig huis! Is dit nu een ikea keuken? M.u.v. het blad?
  woensdag 12 oktober 2011 @ 14:31:57 #50
14320 TR08
pi_102997357
Ja, Ikea Lidingo wit met een fratelli fornuis en een M-system afzuigkap. :)

Tegels van de praxis. Creme witte metro tegels ofzo...weet het niet precies meer.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')