Ziet er goed uit (dat zwart/beige terras hou ik ook voor bij ons in de gedachte)!quote:Op dinsdag 4 juni 2013 22:23 schreef Gieliovd het volgende:
Lekker ruim en mooi gedaan hoor! Ga zo door
Mijn tuin komt wellicht voorjaar 2014 aan de beurt
Ach, die van ons ook vast niet veel eerder !quote:Op dinsdag 4 juni 2013 22:23 schreef Gieliovd het volgende:
Lekker ruim en mooi gedaan hoor! Ga zo door
Mijn tuin komt wellicht voorjaar 2014 aan de beurt
Ik ben gewoon terwijl je deze reply typte aan het soppen geweestquote:Op zaterdag 8 juni 2013 20:13 schreef Dr.Hilfiger het volgende:
Goed bezig.
Misschien de boeidelen nog even een sopje geven.
Kijk zo lees ik het graag. Zeg nou zelf, toch honderd keer beter dit. Dan valt die anti-rollator bestrating echt niet meer op.quote:Op maandag 10 juni 2013 21:39 schreef TR08 het volgende:
[..]
Ik ben gewoon terwijl je deze reply typte aan het soppen geweest![]()
Zo beter?
[ afbeelding ]
Op de deur heb ik wat stukjes gemist...komend weekend beter.
Onder het mom van niet geschoten altijd mis.... Heb jij heel misschien nog een aantal van die oude dakvorsten liggen? Wij hebben een huis gekocht gebouwd in 1926 en deze heeft dezelfde pannen als jouw huis had. Het dak van ons huis ziet er beter uit alleen zijn er een aantal dakvorsten vervangen voor lelijke betonnen dakvorsten.quote:Op zaterdag 8 oktober 2011 20:56 schreef TR08 het volgende:
Het grote dak verhaal...
Ons dak was nog origineel met de pannen uit 1930. Toendertijd zijn er doffe pannen op gelegd met een leuk klassiek golfje erin. Omdat ze nu 80 jaar oud waren waren er links en rechts wat pannen gebroken war hier en daar voor lekkage zorgde. Wij wilden graag het dak vernieuwen, maar dan wel ineens van de hele twee onder 1 kapper dus een paar weken na dat we thuis woonden naar de buurman. Die mensen koud een keer of 5 gezien en toen erheen:
Ehm buurman we willen graag het dak vernieuwen wil je mee doen? Wij willen nieuwe pannen en buiten isolatie aanbrengen.
Het eerste wat hij dacht was: "Maar dat is mooi!"Hij bleek het al jaren te willen dus greep de gelegenheid met beide handen aan. Samen op pad gegaan voor pannen, aannemer ingeschakeld en gaan met die hap
Dit is hoe we aan het dak begonnen:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Zoals je kunt zien is veel gebarsten en zijn een aantal pannen gewoon ronduit geel geworden![]()
[ afbeelding ]
Op zich wel...ik heb er alleen plannen mee (houthok). Zijn ze niet meer op Marktplaats te vinden? Er zijn diverse bedrijven die handelen in oude pannen.quote:Op vrijdag 27 september 2013 11:57 schreef mannenkoorkarrespoor het volgende:
[..]
Onder het mom van niet geschoten altijd mis.... Heb jij heel misschien nog een aantal van die oude dakvorsten liggen? Wij hebben een huis gekocht gebouwd in 1926 en deze heeft dezelfde pannen als jouw huis had. Het dak van ons huis ziet er beter uit alleen zijn er een aantal dakvorsten vervangen voor lelijke betonnen dakvorsten.
Sorry voor de reactie op deze post vastquote:Op vrijdag 27 september 2013 12:53 schreef mannenkoorkarrespoor het volgende:
Ik heb gezocht op marktplaats maar deze pannen zijn lastig te vinden en met name de nokvorsten. Wanneer je een aantal nokvorsten overhebt ( na het maken van je houthok) wil ik ze graag van je overnemen. Het heeft geen haast aangezien wij er nog niet wonen en het dak niet lekt maar ik zou het fijn vinden in de toekomst mijn dak wat op te knappen.
Hoezo sorry? is toch een mooie tip? Ik hoop alleen nog steeds een beetje dat TR08 er nog een paar over heeft ;-)quote:Op vrijdag 27 september 2013 19:00 schreef Tinkerbel_ACC_ het volgende:
[..]
Sorry voor de reactie op deze post vast
Oude nokvorsten zijn heel moeilijk te vinden omdat die vaak in cement lagen ... We hebben ze gezien in Erp, misschien hebben ze er daar? Wij hebben er geen kunnen redden om deze reden (en dus hebben wij nieuwe nokvorsten en wel oude pannen) ...
Als er na het maken van het houthok nog een paar over zijn, dan mag je ze gratis ophalen. Reken er alleen niet op dat het houthok er snel staat. Ik ben blij als dat in 2014 gelukt is. Hopelijk denk ik dan nog aan jequote:Op vrijdag 27 september 2013 19:44 schreef mannenkoorkarrespoor het volgende:
[..]
Hoezo sorry? is toch een mooie tip? Ik hoop alleen nog steeds een beetje dat TR08 er nog een paar over heeft ;-)
Oh ik denk dat ik er zelf ook wel om denk hoorquote:Op vrijdag 27 september 2013 19:48 schreef TR08 het volgende:
[..]
Als er na het maken van het houthok nog een paar over zijn, dan mag je ze gratis ophalen. Reken er alleen niet op dat het houthok er snel staat. Ik ben blij als dat in 2014 gelukt is. Hopelijk denk ik dan nog aan je
Daarom heeft hij het dak ook van de buitenkant rigoreus aangepakt en voorzien van geisoleerde dakplatenquote:Op dinsdag 26 november 2013 18:44 schreef Gieliovd het volgende:
True. Je gaat alleen niet isoleren, dat had ik dan waarschijnlijk wel gewild. Dus dan OSB + isolatie + rachels en gips. Daarin de elektra troep. Gaatjes dicht, latex erover.
Maar dit is wel mooier
Toen ik het verhaal van TR08 las dacht ik, wow cool, nu je dit schreef dacht ik meteenquote:Op maandag 30 december 2013 22:12 schreef jpajs het volgende:
Schroefjes passen prima in die gaatjes waar achter 220 zit. De kleine van mijn vriend vertelde dat de muur prikte. Hoe die kleine even in de gaten.
Nee dat zijn de stopkontakten niet. Kinderbeveiliging is nog steeds een meer optie van vaak een euro of 5-7 per stopkontakt. Kijk maar eens bij de gamma/praxis wat daar hangt. Vaak kijk je zo op de kontakten. En de aardlek gaat echt niet altijd uit van het ieniemini stroompje dat nodig is om iemand om zeep te helpen.quote:Op maandag 30 december 2013 23:49 schreef bleiblei het volgende:
Daar is toch een beetje stopcontact wel tegen beveiligd tegenwoordig?
Maar wat gaat dat snel zeg.
Ik kan nog de post herinneren met de wieg. Hij groeit hard
.
En inderdaad, lekker luxe vloertje voor de zolder. Was die parketvloer niet gelijmd?
Neem maar van mij aan dat kinderbeveiliging op de meeste wandcontactdozen niet standaard is.quote:Op maandag 30 december 2013 23:49 schreef bleiblei het volgende:
Daar is toch een beetje stopcontact wel tegen beveiligd tegenwoordig?
Maar wat gaat dat snel zeg.
Ik kan nog de post herinneren met de wieg. Hij groeit hard
.
En inderdaad, lekker luxe vloertje voor de zolder. Was die parketvloer niet gelijmd?
quote:Op vrijdag 27 september 2013 19:48 schreef TR08 het volgende:
[..]
Als er na het maken van het houthok nog een paar over zijn, dan mag je ze gratis ophalen. Reken er alleen niet op dat het houthok er snel staat. Ik ben blij als dat in 2014 gelukt is. Hopelijk denk ik dan nog aan je
We zijn een half jaartje verder en ik vroeg mij af of je al begonnen bent met je houthok? inmiddels hebben wij het huis gekocht en zijn nu drie maanden vollop aan de klus ( had ook wel een topic willen starten maar gun mijzelf te weinig tijd om de computer aan te slingeren ) Wanneer je nog niet begonnen bent en nog altijd de pannen en dakvorsten hebt liggen zou ik ze heel graag van je over willen nemen of ruilen voor een partij andere pannen die jij kan gebruiken voor je houthok. Die oude pannen van jou kan ik nergens meer vinden en ik heb precies dezelfde dus heb er erg veel belang bij..quote:Op zaterdag 28 september 2013 19:34 schreef mannenkoorkarrespoor het volgende:
[..]
Oh ik denk dat ik er zelf ook wel om denk hooren haast heeft het ook niet want ik woon er nog niet eens
Hoi Verita, lief aangeboden. Bij ons zijn op de overloop (1e verdieping) de hoeken met een punt en bij de buren, dus dat heb ik op de 2e ook maar aangehouden. Blijkbaar is dat origineel voor ons huis.quote:Op woensdag 5 maart 2014 19:46 schreef verita het volgende:
Wij hebben ook nog de originele trap uit 1930 en wij hebben bovenaan geen punt maar een afronding. Je mag gerust eens komen kijken, TR08, je weet volgens mij waar ik woon. Graag dan even afspreken via pb.
Ziet er mooi uit!
Zou zo'n basement zelfs lijmen met een goede lijmkit. Klein stukje hout dus het gaat niet werken. En er staan ook geen krachten op waardoor het makkelijk los laat. Even tijdelijk positioneren met een stukje plakband.quote:Op woensdag 12 maart 2014 23:08 schreef naaa het volgende:
Mooi al die lijstjes, al vraag ik me af of je niet beter een tacket had kunnen huren ipv.
al die schroeven op zichtbare delen; kost zoveel moeite om weer te plamuren/weg te werken?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |