En weer een update

Knieschotten zitten nu rondom in de grond

![120ryty.jpg]()
Je ziet hier nog een hap uit de planken in de hoek: Hier zit een verhaal achter.
In de hoek van het knieschot ligt een balk. Die ligt op de buitenste muur van de spouwmuur. Onder die balk kiert het hier en daar waardoor er 2 dingen mis gaan:
-Het huis koelt extra af, met name op zolder en een beetje op de slaapkamers
-De ventilatie filosofie van het huis wordt belemmerd. Idee bij de ventilatie die ik aanleg is dat alle verse lucht op de begane grond aangezogen wordt via de kelder en de woonkamer. Die gaat naar de eerste verdieping en zolder en wordt dan via badkamer en alle slaapkamers naar buiten getrokken.
Als je dan van die kieren hebt is de ventilatie van de woonkamer minder, dus dit moet dicht. Zowel uit energie als uit gezondheid/klimaat oogpunt. Ik stop onder die balk een tochtband die de boel lekker dicht houdt. Geen pur, als dat er onderdoor loopt heb ik buiten pur op de muur.
Het blijft echt ongelovelijk hoe de hoeveelheid licht toeneemt van dat donkere hout wit schilderen. Ook lijkt alles veel en veel groter.
Hier zie je de dikke afvoer leiding van de ventilatie liggen, erachter ligt het 80mm leidingkje waarmee de slaapkamers afgezogen worden.
![1smng6.jpg]()
Tot slot nog een "had ik achteraf anders gedaan dingetje: De ventilatie aansluitingen van de badkamer.
Een demper zit aan de douchecel, de ander aan de rest van de badkamer. Die andere hadden we nooit aan moeten leggen.
Over de dempers: Die zijn groter dan ik gewild en besteld had, maar goed ze doen het lekker dus de afzuiging is mooi stil

[ Bericht 13% gewijzigd door TR08 op 13-01-2014 20:30:21 ]