Goed inlezen is altijd een goed plan
Ik heb mogelijk wel eens de neiging om wat te ver door te zeuren, maar ik sta op mijn werk vaak aan de andere kant van een garantie verhaal. Je moet bij het verstrekken van garanties ALTIJD vertellen wat je gaat doen binnen je garantie.
We maken op mijn werk wel eens de grap dat onze standaard garantie de "Sorry service" is. Dan komen we als iets niet werkt even langs om "sorry" te zeggen
Waar de klant natuurlijk geen ruk aan heeft.
De diverse aanbieders hebben ook vaak "10 jaar garantie tegen..." etc. Zonder iets te vermelden wat ze kunnen gaan doen. Is voor hun gevaarlijk, in principe kan ik dan oneindige aansprakelijkheid gaan claimen voor allerlei onheil als de buitenmuur slopen en her opbouwen indien nodig. Maar misschien bedoelen ze ook gewoon dat ik mijn geld terug krijg (dat is weer veel goedkoper voor hun en ronduit kut voor mij).
Als iemand kan vertellen hoe ze puin gaan ruimen bij problemen is dat voor mij gewoon een veel beter teken dat ze goed over hun product nagedacht hebben.
Maar goed over thuis isoleren: Tsja kijk wat wij doen is naast isolatie ook ventilatie in orde brengen...Het begon al met mechanische ventilatie in de badkamer. Die wil ik uitbreiden naar de slaapkamers (kan bij ons eenvoudig). Dan hebben we het dak geisoleerd (buiten isolatie) bij het vervangen van de pannen. Hier en daar nog wat ombouw naar dubbel glas en het gaat helemaal de goede kant op
Probleem is alleen dat overal allerlei forse kieren dicht gaan. Onder het dak zat bijv. bijna een centimeter speling dus dat blies lekker door. Net als door de kieren van allerlei kromgetrokken vensters. De ventilatie wordt dus minder dan vroeger en daar moet je gedegen rekening mee houden