Ik flikker per klus wat ik nodig heb gewoon in een emmer en daarna gaat het weer terug

Voor de klussen in huis, that is. Bij klussen in de schuur blijft alles netjes bij het bord. Althans, dat is de bedoeling

Aan het eind van de klus ben ik gelukkig wel redelijk gestructureerd met alles weer terug leggen/hangen.
Verder nog een volgende klus: De tuin.
Op zich niet veel spannends gebeurd, maar ik had al een keer verteld dat de heg eruit getrokken is en een schutting er in met de buren: Bij deze

![jv0uo0.jpg]()
Vrij simpel ding. Wat ik wel heb geeist zijn betonnen paaltjes, een betonnen balk onder het hout en een horizontale lat over de borden. Dit is het geworden. Al snel wat gaas er tegenaan geslagen met krammen zodat we hem kunnen laten begroeien. De buren hebben (denken we) bramen geplant dus die groeien inmiddels ook door de schutting heen bij ons

Verder zijn wel al wat inspiratie aan het opdoen voor als de kleine gaat spelen: Ik vond dit idee wel iets om in te zetten voor een zandbak

![13z08dx.jpg]()
Tot slot heb ik de oprit weer enigszins recht getimmerd na de destructie eerder. Ik heb nul ervaring met stratenmaken. Het resultaat is ook niet top, maar het moest gewoon even snel en goedkoop. Ik had voor een halve dag werk veel slechter verwacht.
Voor:
![334p0y0.jpg]()
Na:
![dr7brn.jpg]()
Ooit gaat alles eruit en dan gaan we ook ineens het afschot van onze oprit inclusief het stuk richting straat netjes laten maken.
Probleem bij ons is dat de hele oprit vergeven is van de haarwortels en dat de schuur verzakt is. De oprit echt goed maken moeten we dus een keer door een pro laten doen die het ineens voor elkaar maakt

Eentje voor later als we groot zijn

Tot slot is er nog een hoornaar familie bij ons aan het klussen

![al2c6r.jpg]()
We hebben een vreselijk lelijke pergola waar een vuurdoorn overheen groeit. De pergola is inmiddels zo rot dat hij meer aan de vuurdoorn hangt dan andersom. Voor zowel de pergola als de vuurdoorn hebben we andere plannen dus onze vriendjes mogen hem lekker op eten voor hun huisje

Sommige mensen zijn bang voor hoornaars, het zijn echter hele lieve gave koele beesten. Laat je niet foppen door het feit dat ze groot zijn en een rood lijf hebben: Je hoeft er niet bang voor te zijn.
-Ze steken niet veel harder dan een gewone wesp
-Ze zijn mensen schuw
-Ze houden niet van zoetigheid en ander eten wat wij eten
-Ze eten gewone wespen
Hier meer info:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Hoornaar_(insect)
De werksters die bij ons komen worden langzaam steeds groter, ik heb eerlijk gezegd de indruk dat ze groter worden dan op wiki aangegeven.
Hoe het ook zij: Wij zijn blij met de beesten en van wespen hebben we vrijwel nooit last in dit huis
[ Bericht 41% gewijzigd door TR08 op 04-08-2012 22:10:30 ]