Ja dat kan. Als je ze op hetzelfde kanaal zet.quote:Op woensdag 5 oktober 2011 18:38 schreef Alerion het volgende:
Nu vraag ik me ook af - als ik die Linkstar set koop, zou ik misschien de Qihe set die ik al heb voor extra (achtergrond) belichting kunnen gebruiken misschien? Als ik bijvoorbeeld een draadloze trigger heb voor mijn flitsers, reageren beide sets hier dan op? Lijkt mij wel namelijk, maar heb nog nooit met draadloos gewerkt, dus weet het niet zeker...
Welk programma gebruik je dan? Geen Lightroom of Photoshop? Vintage FTW!quote:Op woensdag 5 oktober 2011 19:54 schreef LolaLovesYou het volgende:
[ afbeelding ]
Ik probeer een vintage picture style te maken, maar gut wat een rot programma van canon.
Denk dat het maar toch nieuwe set filters halen na een 8-16mm lens word.
[ afbeelding ]
En nog een oude foto die ik in mei heb gemaakt.
Gemaakt met een beauty dish op een canon 430.
Het zijn net walkie-talkies. Radio-triggers kun je vaak instellen op een kanaal: 1 t/m 4 bijvoorbeeld zodat je geem interferentie hebt met andere triggers. Stel je de ontvangers op hetzelfde kanaal in, dan gaan ze tegelijkertijd af. Mn Falcon Eyes gaan sowieso af, want er zitten ook lichtsensoren in die afgaan als andere flitsers ook afgaan.quote:Op woensdag 5 oktober 2011 19:29 schreef Alerion het volgende:
Zelfde kanaal... wat bedoel je daarmee?
Knap hoe je alles zo mooi 'wit' erop hebt gekregen. Van de winter heb ik wat sneeuwfotos gemaakt van m'n hondjes maar kreeg altijd 'grijze' of blauwe sneeuwquote:Op woensdag 5 oktober 2011 20:43 schreef Linds155 het volgende:
Fotos van een vriendin van me gemaakt winter 2010 , de laatste foto heeft ook een publicatie gekregen in de Zoom! magazine !![]()
Het is geen after edit in photoshop of soort gelijke.quote:Op woensdag 5 oktober 2011 23:38 schreef freud het volgende:
[..]
Welk programma gebruik je dan? Geen Lightroom of Photoshop? Vintage FTW!
Ok thanks, zal wel goed komen dan!quote:Op woensdag 5 oktober 2011 23:38 schreef Doodkapje het volgende:
[..]
Het zijn net walkie-talkies. Radio-triggers kun je vaak instellen op een kanaal: 1 t/m 4 bijvoorbeeld zodat je geem interferentie hebt met andere triggers. Stel je de ontvangers op hetzelfde kanaal in, dan gaan ze tegelijkertijd af. Mn Falcon Eyes gaan sowieso af, want er zitten ook lichtsensoren in die afgaan als andere flitsers ook afgaan.
tip; Witbalans/whitebalancequote:Op donderdag 6 oktober 2011 01:51 schreef Suncatcher het volgende:
[..]
Knap hoe je alles zo mooi 'wit' erop hebt gekregen. Van de winter heb ik wat sneeuwfotos gemaakt van m'n hondjes maar kreeg altijd 'grijze' of blauwe sneeuwAny tips?
De onderste vind ik héél erg mooi door de blik van het model en de belichting; dat haar gezicht zo uit de schaduw komt. Het lijkt alleen of er een soort vage vlek zit bij het plukje haar en de rand van de kleding bij de rechterborst van het model. Of ligt dat aan mij?quote:
bedanktquote:Op dinsdag 11 oktober 2011 15:02 schreef Desty het volgende:
Vind 'm eerlijk gezegd niet zo mooi..
Hij is overbelicht, en vind de achtergrond meer opvallen als jet meisje zelf.
Verder vind ik haar pose wel leuk!
hee! Ik ben zelf al een tijdje aan het zoeken wat ik nodig heb aan accessoires om foto's te maken met een retro/vintage look, weet jij wat ik hier allemaal voor nodig heb?quote:Op woensdag 5 oktober 2011 19:54 schreef LolaLovesYou het volgende:
[ afbeelding ]
Ik probeer een vintage picture style te maken, maar gut wat een rot programma van canon.
Denk dat het maar toch nieuwe set filters halen na een 8-16mm lens word.
En nog een oude foto die ik in mei heb gemaakt.
Gemaakt met een beauty dish op een canon 430.
Wat er nu is gebeurd is dat je camera de achtergrond goed belicht heeft, en de voorgrond (dus het meisje) niet.quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 16:04 schreef Desty het volgende:
Wat voor camera heb je?
Scherpte diepte anders maken kan al veel doen met je foto.
Ik vind haar blik echt heel tofquote:Op dinsdag 11 oktober 2011 19:18 schreef 33 het volgende:
Fotomaniak: ik zou een flinke crop maken en wat meer spelen met belichten en contrast etc.
[ afbeelding ]
Ik ookquote:Op dinsdag 11 oktober 2011 19:27 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ik vind haar blik echt heel tof
Je kan natuurlijk gewoon een Lomo camera kopen.quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 16:35 schreef duiten het volgende:
[..]
hee! Ik ben zelf al een tijdje aan het zoeken wat ik nodig heb aan accessoires om foto's te maken met een retro/vintage look, weet jij wat ik hier allemaal voor nodig heb?
Hmm oke, heel erg bedanktquote:Op dinsdag 11 oktober 2011 17:59 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Wat er nu is gebeurd is dat je camera de achtergrond goed belicht heeft, en de voorgrond (dus het meisje) niet.
Voor de volgende keer zou ik een kortere sluitertijd kiezen waardoor het model beter belicht word.
Kwa achtergrond vind ik de paal rechts erg afleiden.
Ik heb een panasonic FZ100...quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 16:04 schreef Desty het volgende:
Wat voor camera heb je?
Scherpte diepte anders maken kan al veel doen met je foto.
Niet echt de camera die ik je als winkel medewerker had geadviseerd voor portretjes schieten.quote:
Ik heb m ook eigenlijjk niet speciaal voor portretfotografie gekocht, ik wilde een camera waar je veel mee kon, en die goed is om vooral dieren te fotograferen (wat tot nu toe ook erg goed lukt)quote:Op donderdag 13 oktober 2011 09:05 schreef LolaLovesYou het volgende:
Niet echt de camera die ik je als winkel medewerker had geadviseerd voor portretjes schieten.
Namelijk een echte vakantie camera voor opa en oma en discovery fan plaatjes.
Hoe dan ook,
er zit een cijfertje op je camera met een fje er voor. Die zou je tot 2.8 moeten kunnen zetten.
Dat creëert een onscherpe achtergrond, of je de zo genaamde bokeh gaat krijgen met die camera op die stand.. ik betwijfel het.
Het nadeel van je overbelichting in de foto nu is dat de achtergrond erg de aandacht weg trekt van het model. Met beetje crappy photoshop ook niet veel soeps...
[ afbeelding ]
Iets te enthousiast geweest met de grain filter in Photoshop?quote:Op woensdag 12 oktober 2011 10:02 schreef xjoyce het volgende:
Haar blik is gaaf ja, ik ben wel wat minder weg van de bewerking.
[ link | afbeelding ]
Wow, goed gebruik van scherptediepte zeg. En gaaf dat ie zo braaf blijft liggenquote:Op woensdag 19 oktober 2011 10:14 schreef _Multiply86_ het volgende:
Hondenportretjes mogen hopelijk ook![]()
[ afbeelding ]
Vind deze errrrrg mooi. Sowieso zwart/wit hou ik van. Er zit erg veel lading in deze foto, dramatisch. Very nice job! (ondanks dat het meisje in de foto ook zeer fotogeniek is, wat een foto wel helpt)quote:Op zondag 16 oktober 2011 23:15 schreef SP22 het volgende:
Hoi!
[ afbeelding ]
Weten jullie wat de benodigdheden voor zo'n soort foto zijn, qua belichting/instellingen? Model heb ik al..(studio niet overigens)
Merci beaucoup!
Die foto is dus niet van mij!! (als je goed leest..quote:Op woensdag 19 oktober 2011 13:24 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Vind deze errrrrg mooi. Sowieso zwart/wit hou ik van. Er zit erg veel lading in deze foto, dramatisch. Very nice job! (ondanks dat het meisje in de foto ook zeer fotogeniek is, wat een foto wel helpt)
Ik gok op 2 flitsers, veel make-up en een goed model.quote:Op woensdag 19 oktober 2011 14:15 schreef SP22 het volgende:
[..]
Die foto is dus niet van mij!! (als je goed leest..) Ik wil zo'n soort foto maken van mn (net zo fotogenieke) zusje
Bouwlampen? Is continu fel, helder, wit licht. En betaalbaarquote:Op woensdag 19 oktober 2011 14:38 schreef SP22 het volgende:
Die flitsers gaan een probleem worden.. :/
oooh maar ze zijn niet groot! Ik ga zoeken naar een plaatjequote:Op woensdag 19 oktober 2011 14:44 schreef SP22 het volgende:
Das voor de toekomst.. ik woon in een appartement zonder bergruimte
Ik improviseer wel wat..
Zo te zien geeneens geflitst (zie je in ogen). Ik denk goeie prime (lekker scherp), en een raam een meter of 2 achter je, bewolkte dag. Dit soort portretten kan je ook perfect in de sneeuw schieten. Alles geeft dan mooi diffuus lichtquote:Op zondag 16 oktober 2011 23:15 schreef SP22 het volgende:
Hoi!
[ afbeelding ]
Weten jullie wat de benodigdheden voor zo'n soort foto zijn, qua belichting/instellingen? Model heb ik al..(studio niet overigens)
Merci beaucoup!
Deze vind ik erg mooi! Mooie setting vooral.quote:Op woensdag 12 oktober 2011 10:02 schreef xjoyce het volgende:
Haar blik is gaaf ja, ik ben wel wat minder weg van de bewerking.
[ link | afbeelding ]
Raam check, zowel 50mm 1.8 als 100mm 2.8 aanwezig, Bewolkt gaat het wel zijn en ik heb sowieso geen direct zonlicht op mn raam.. Ik word al optimistischerquote:Op woensdag 19 oktober 2011 17:49 schreef freud het volgende:
[..]
Zo te zien geeneens geflitst (zie je in ogen). Ik denk goeie prime (lekker scherp), en een raam een meter of 2 achter je, bewolkte dag. Dit soort portretten kan je ook perfect in de sneeuw schieten. Alles geeft dan mooi diffuus licht.
Ik zou haar ietsje verder van de muur zetten, dan ben je de schaduw kwijt. Ik mis toch een beetje de scherpte van de 50mm, maar kan ook snel door verkleinen komen.quote:Op woensdag 19 oktober 2011 18:16 schreef Wiebeldak het volgende:
[..]
Deze vind ik erg mooi! Mooie setting vooral.
[ afbeelding ]
Ik heb weer eens een portretje geschoten. Gewoon puur natuur, zonder make up. Ze had ook geen idee dat ik haar op de foto wilde zetten.
Geschoten met de 50mm 1.2 , een lens waarbij ik nog altijd erg veel moeite met de scherpte heb bij portret foto's. En dat terwijl hij daar perfect voor zou moeten zijn. Maar ik blijf oefenen.
Bij direct zonlicht kan je ook vitrage voor je raam hangen. Bij de Ikea heb je al een pak voor 2 euro, en door met lagen te werken, kan je de lichtsterkte etc best goed regelen van ramen.quote:Op woensdag 19 oktober 2011 18:19 schreef SP22 het volgende:
[..]
Raam check, zowel 50mm 1.8 als 100mm 2.8 aanwezig, Bewolkt gaat het wel zijn en ik heb sowieso geen direct zonlicht op mn raam.. Ik word al optimistischer
Ik vind vooral die met de spiegel erg leuk gedaan! De eerste is naar mijn bescheiden mening misschien iets over the top.quote:Op zaterdag 22 oktober 2011 22:33 schreef horned_reaper het volgende:
Vandaag ben ik zelf eens leuk op de foto gezet.![]()
Ik heb er even snel twee uitkozen die me direct al opvielen, ik hoop dat jullie ze ook leuk vinden.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
die eerste is natuurlijk zwaar over de top, maar wat vet!!quote:Op zaterdag 22 oktober 2011 22:33 schreef horned_reaper het volgende:
Vandaag ben ik zelf eens leuk op de foto gezet.![]()
Ik heb er even snel twee uitkozen die me direct al opvielen, ik hoop dat jullie ze ook leuk vinden.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Nice!!quote:Op maandag 24 oktober 2011 23:06 schreef xjoyce het volgende:
Mooi The rock en photolex![]()
[ link | afbeelding ]
Ik vind ze erg mooi! De stof van het jurkje en het rood van de jas doen het erg goed. Hele frisse, cleane foto'squote:Op vrijdag 28 oktober 2011 12:15 schreef xjoyce het volgende:
Mooi lichtgebruik hoor
[ link | afbeelding ]
Ik vind het een hele vette serie, met leuke gezichtsuitdrukkingen. Ik houd wel van het donkere, maar ik zou er zelf misschien toch wat meer contrast in gebruiken. Ze zijn nu naar mijn smaak iets te grijs en vlak. Verder wel echt mooi gedaanquote:Op vrijdag 28 oktober 2011 13:12 schreef Benelli het volgende:
Hier drie 'portretten' die ik laatst gemaakt heb:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Merk wel dat er veel verschil zit of je deze foto's bekijkt op een gecalibreerd scherm of niet. Thuis zijn ze veel lichter dan op mn werk
Yesss, ik ook. Die springt er inderdaad een stuk meer uit. Mooie foto van een mooie band ookquote:Op vrijdag 28 oktober 2011 13:28 schreef Benelli het volgende:
Ik snap wat je bedoelt, ik ben normaal meer van het hele harde zwart-wit zoals dit:
[ afbeelding ]
Beetje druk qua achtergrond en doordat die zo fel is lijkt het gezicht wat donker.quote:Op zaterdag 5 november 2011 20:52 schreef Cyaa het volgende:
Hiya,
Ik heb laatste tijd wat portret foto's verzamelt, en ik ben heel benieuwd naar wat jullie er van vinden.
hopelijk hebben jullie wat opbouwende kritiek![]()
[ afbeelding ]
Leuk spontaan, maar ik had 'm graag haarscherp op haar gezicht gezien. Al zou dat met wat photoshop nog wel te verbeteren moeten zijn.quote:[ afbeelding ]
Ik houd wel van deze soort belichting op een foto, komt mooi over. Alleen snap ik verder niet zo goed waarom iemand zich in het bos zo zit op te makenquote:[ afbeelding ]
Lekkere herfstfotoquote:
Het model werkt niet voor mij...quote:
Mijn model vond het moeilijk om 'natuurlijk' op de foto te staan, als ze echter met een handeling bezig was kon ze het wel. daarom liet ik haar iets doen. bedankt voor je input iig!quote:Op woensdag 9 november 2011 14:51 schreef Tha_Erik het volgende:
[..]
Ik houd wel van deze soort belichting op een foto, komt mooi over. Alleen snap ik verder niet zo goed waarom iemand zich in het bos zo zit op te maken. Wellicht ook wel iets te veel licht in de lens.
haha je hebt gelijk hoor. Dit was voor ons allebei de eerste keer. Deze meid had nog nooit als model gestaan maar wou graag een paar goeie fotos. Ik had nog nooit een modellen shoot gedaan. De punten die jij aangeeft herken ik heel erg en komen puur door mijn onervarenheid. ik zal er de volgende keer zeker op letten. superbedankt iigquote:Op donderdag 10 november 2011 12:34 schreef LolaLovesYou het volgende:
[..]
Het model werkt niet voor mij...
Je mag wel wat meer van haar vragen, het is moeilijk om met tegenlicht te fotograferen in een hoek die de juiste zweem creëert.
Maar daarbij heb je ook het probleem dat de ogen snel leeg worden, dus je moet duidelijk aan je model toe communiceren dat ze wel echt wat aan je moet geven met haar gezicht.
Ook zorgen dat ze kleding draagt die niet te hokkerig maken?
Want ik zie hier een mooi foto van licht, waar alles juist is gedaan, met daar in een ongeïnteresseerde dame met een tent aan.
Ik vind het een erg mooie foto! Dat vintage getinte aan de linkerkant past er erg goed bij!quote:Op woensdag 9 november 2011 14:52 schreef Tha_Erik het volgende:
[ afbeelding ]
Zelf vanochtend ook weer wat plaatjes geschoten van mezelf (), en deze was de beste
.
Interesseert me niks! De foto zoals hij nu is, kan van mij zo gepubliceerd worden in een luxe periodiek. De Snoecks zal blij met haar zijnquote:Op maandag 21 november 2011 16:10 schreef LaMaleta het volgende:
Mooi haar, dat zeker... Maar als ik naar de foto kijk vraag ik mij toch af elke keer af (zoals met veel foto's hier), hoe is de foto voor de bewerking en na de bewerking. Want ik denk dat ik (oude bok) in veel gevallen het origineel mooier vind dan de bewerkte verzie!
Zie het als een complimentquote:Op maandag 21 november 2011 21:01 schreef Alerion het volgende:
Goh, bedankt Lex! Dat is echt een heel groot compliment!
Eh sorry LaMaleta, maar, van plastic? Mijn foto's mogen dan bewerkt zijn, maar je kan m'n poriën tellen, hoor...
Ik vind het knap hoe je weet dat een foto voor de bewerking mooier is dan daarna.quote:Op maandag 21 november 2011 16:10 schreef LaMaleta het volgende:
Mooi haar, dat zeker... Maar als ik naar de foto kijk vraag ik mij toch af elke keer af (zoals met veel foto's hier), hoe is de foto voor de bewerking en na de bewerking. Want ik denk dat ik (oude bok) in veel gevallen het origineel mooier vind dan de bewerkte verzie!
Ik moet toegeven dat dat jouw foto niet zo heavy is bewerkt! Maar toch zou ik het wel eens leuk vinden om het origineel te zien.quote:Op maandag 21 november 2011 21:01 schreef Alerion het volgende:
Eh sorry LaMaleta, maar, van plastic? Mijn foto's mogen dan bewerkt zijn, maar je kan m'n poriën tellen, hoor...
Ik vind 'm echt heel tof, zowel je haar als je make-up als de fotoquote:Op maandag 21 november 2011 15:11 schreef Alerion het volgende:
Nieuw haar!
[ link | afbeelding ]
Flames by sabinemetz.nl, on Flickr
Om eerlijk te zijn, ik zou liever ChipsZak in het echt willen zien.quote:Op maandag 21 november 2011 21:10 schreef kanovinnie het volgende:
Ik zou Alerion ook best een keer in het echt willen zien. Of bedoel je dat niet
Ik dit geval vind ik geen van de drie foto's iets hebben, voor mij zijn dit soort foto's (beauty fotografie) bijna allemaal hetzelfde, en misschien is deze foto technisch niet zo mooi, maar op die foto heb je meer uitstraling en karakter.quote:Op maandag 21 november 2011 21:28 schreef Alerion het volgende:
@kanovinnie: Hahah!!
Maar hier kun je ongeveer zien wat ik gedaan heb (en ja, het is best een verschil, maar mijn bedoeling bij deze foto was dan ook een uitstraling van beauty fotografie wilde bereiken). Ik snap wel waar je vandaan komt als je zegt: meestal vind ik de onbewerkte versie mooier, maar als dat niet is wat het 'doel' is van de fotograaf die het maakte, zegt dat eigenlijk niets.
[ afbeelding ]
Die eerste is zeker lekker, maar de focus ligt op zijn kin door de dof en belichting. Was dat je bedoeling?quote:
Foto's gaan om smaak, en ik vind hem tof! Hoe lang blijft je haar zo? Kan me voorstellen dat je het op een gegeven moment door groei toch weer aan moet pakken.quote:Op maandag 21 november 2011 22:22 schreef Alerion het volgende:
Dat is dan jouw smaak. Maar deze foto heeft gewoon een heel ander doel dan de foto die jij nu als voorbeeld neemt voor iets dat jou wel aanspreekt. Als je zegt dat beauty foto's "allemaal hetzelfde" zijn, heb je er naar mijn idee geen verstand van eerlijk gezegd...
No offense, maar in welk opzicht zijn 'beauty' foto's allemaal hetzelfde? Het is dus overduidelijk dat je er weinig verstand van hebt. Ook vind ik originelen meer iets voor henkjan fotografie ofzo en veel minder karakter hebben.quote:Op maandag 21 november 2011 22:05 schreef LaMaleta het volgende:
[..]
Ik dit geval vind ik geen van de drie foto's iets hebben, voor mij zijn dit soort foto's (beauty fotografie) bijna allemaal hetzelfde, en misschien is deze foto technisch niet zo mooi, maar op die foto heb je meer uitstraling en karakter.
Ik heb bij foto's van mooie vrouwen altijd dat eerder de vrouw mooi is dan de foto. Idem bij foto's van bloemen of landschappen.quote:Op maandag 21 november 2011 22:50 schreef 33 het volgende:
[..]
No offense, maar in welk opzicht zijn 'beauty' foto's allemaal hetzelfde?
quote:Op maandag 21 november 2011 22:50 schreef 33 het volgende:
[..]
No offense, maar in welk opzicht zijn 'beauty' foto's allemaal hetzelfde? Het is dus overduidelijk dat je er weinig verstand van hebt. Ook vind ik originelen meer iets voor henkjan fotografie ofzo en veel minder karakter hebben.
Mja, je mening is helder, jij houdt inet van nabewerken. Geeft niet, maar smaken verschillen. Newton is ook geniaal als fotograaf, maar ik hou ook van bewerkt bijvoorbeeld.quote:Op maandag 21 november 2011 23:01 schreef LaMaleta het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Verstand... Ik heb maar één vraag...
van welke planeet komt ze?
Mooie plaat an sich, maar is tikkie uitgebeten waardoor de rand van haar gezicht in de achtergrond overloopt. Je compo is ook niet helemaal mijn smaak, iets teveel boven en achter haar aan ruimte. Visa zit ook wel strak volgens mij!quote:
Mja, Mijn mening is blijkbaar niet helder, het gaat er niet over of ik van nabewerken houdt. En al helemaal niet om smaak. Nabewerken kan gebruikt worden als een tool. Niet om te verbergen dat je niets zeggende saaie en stijlloze foto's hebt waar geen tijd en energie in is gestoken.quote:Op dinsdag 22 november 2011 10:36 schreef freud het volgende:
[..]
Mja, je mening is helder, jij houdt inet van nabewerken. Geeft niet, maar smaken verschillen. Newton is ook geniaal als fotograaf, maar ik hou ook van bewerkt bijvoorbeeld.
Wat is een slechte foto? Waar vergelijk je het mee? Ik ben geen pro fotograaf die modellen op de foto zet en dat is ook niet de bedoeling met de foto's die ik hier post. Voor mij is zo'n (random) foto, in dit geval een portret in een wijk, het eindresultaat van de foto + nabewerking wat een totaalbeeld geeft van iets wat ik mooi vind. Jij kan het natuurlijk een slechte foto vinden, daar is niks mis mee, maar ik ben het totaal niet eens met je uitspraak.quote:Op dinsdag 22 november 2011 12:08 schreef LaMaleta het volgende:
[..]
Mja, Mijn mening is blijkbaar niet helder, het gaat er niet over of ik van nabewerken houdt. En al helemaal niet om smaak. Nabewerken kan gebruikt worden als een tool. Niet om te verbergen dat je niets zeggende saaie en stijlloze foto's hebt waar geen tijd en energie in is gestoken.
'Round&Round' door Ismar Basic is niks meer dan een slechte foto van zijn vriendin midden in een wijk. En dan wordt er kilo's photoshop er tegen aan gegooid in een wanhopige poging om er nog iets van te maken. Dat soort foto's komen beter tot zijn recht in een 'Pimp hier met je Photoshop foto's' topic. Dit een kwestie van smaak noemen is Lady Gaga met Nina Simone vergelijken.
Wauw hahaha, je maakt zeker een grapje, hoop ik?quote:Op dinsdag 22 november 2011 12:08 schreef LaMaleta het volgende:
[..]
Mja, Mijn mening is blijkbaar niet helder, het gaat er niet over of ik van nabewerken houdt. En al helemaal niet om smaak. Nabewerken kan gebruikt worden als een tool. Niet om te verbergen dat je niets zeggende saaie en stijlloze foto's hebt waar geen tijd en energie in is gestoken.
'Round&Round' door Ismar Basic is niks meer dan een slechte foto van zijn vriendin midden in een wijk. En dan wordt er kilo's photoshop er tegen aan gegooid in een wanhopige poging om er nog iets van te maken. Dat soort foto's komen beter tot zijn recht in een 'Pimp hier met je Photoshop foto's' topic. Dit een kwestie van smaak noemen is Lady Gaga met Nina Simone vergelijken.
Zie dit nu pas, maar, nee, dat heb ik eigenlijk nooit geambieerd.quote:Op maandag 21 november 2011 21:04 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Zie het als een complimentWilde je vroeger ook niet op barbie lijken?
Van iemand die met een goedkoop compact camera aan het kloten is zeg ik niks, maar van iemand die met een Nikon D700 met FX sensor en een 85.0 mm f/1.4 prime lens rond loopt verwacht ik heel wat meer. In ieder geval iets meer dan een random fotootje genomen in een random wijk!quote:Op dinsdag 22 november 2011 12:45 schreef 33 het volgende:
[..]
Wat is een slechte foto? Waar vergelijk je het mee? Ik ben geen pro fotograaf die modellen op de foto zet en dat is ook niet de bedoeling met de foto's die ik hier post. Voor mij is zo'n (random) foto, in dit geval een portret in een wijk, het eindresultaat van de foto + nabewerking wat een totaalbeeld geeft van iets wat ik mooi vind. Jij kan het natuurlijk een slechte foto vinden, daar is niks mis mee, maar ik ben het totaal niet eens met je uitspraak.
Nee je vindt het gewoon niet mooi, that's it. Ga geen bs lopen lullen over welke camera ik gebruik, want dat heeft absoluut niks te maken met het eindresultaat, in dit geval mijn foto's. Ik kan met een hasselblad h4d-60 foto's van drollen gaan maken en ze online zetten om er één groot drolfestijn op flickr van te maken. Waarom zou ik dat doen? Omdat ik dat misschien mooi vind, wat voor camera ik dan ook gebruik.quote:Op dinsdag 22 november 2011 21:06 schreef LaMaleta het volgende:
[..]
Van iemand die met een goedkoop compact camera aan het kloten is zeg ik niks, maar van iemand die met een Nikon D700 met FX sensor en een 85.0 mm f/1.4 prime lens rond loopt verwacht ik heel wat meer. In ieder geval iets meer dan een random fotootje genomen in een random wijk!
Nouja, ergens heeft hij een punt (al zeg ik niet dat dit op jou slaat, waarom zie je in de volgende voorbeelden).quote:Op dinsdag 22 november 2011 21:34 schreef 33 het volgende:
[..]
Nee je vindt het gewoon niet mooi, that's it. Ga geen bs lopen lullen over welke camera ik gebruik, want dat heeft absoluut niks te maken met het eindresultaat, in dit geval mijn foto's. Ik kan met een hasselblad h4d-60 foto's van drollen gaan maken en ze online zetten om er één groot drolfestijn op flickr van te maken. Waarom zou ik dat doen? Omdat ik dat misschien mooi vind, wat voor camera ik dan ook gebruik.
Nogmaals, het stoort me totaal niet dat jij (of iemand anders) mijn foto's lelijk vindt, maar je argumenten zijn bijna retarded te noemen.
Ja, dan doe ik ook altijd een IRLquote:Op dinsdag 22 november 2011 21:41 schreef kanovinnie het volgende:
Of nog erger, foto maken en *pop* uitklapbare flitser omhoog. In Artis, buiten, overdag zag ik dit
Het is niet dat ik ergens een punt heb, ik heb gewoon een punt! Één ding is smaak, een ander ding is kwaliteit. En ik kan echt wel het verschil zien tussen smaak en kwaliteit. Als je de foto's ziet van savale dan kan je zeggen het is niet mijn smaak, maar je kan niet zeggen dat hij er geen tijd en aandacht heeft gestoken. Hij denk aan de achtergrond, omgeving, model, licht, en aandacht aan (kleine grappige) details. En dan maakt het mij ook niet meer uit of hij PhotoShop gebruikt!quote:Op dinsdag 22 november 2011 23:59 schreef Alerion het volgende:
Ja, "ergens heeft hij een punt", maar hij heeft het niet over goed om kunnen gaan met je apparatuur. Aangezien dat (volgens mij) ook wel duidelijk te zien is aan bijvoorbeeld mijn foto (waardoor de discussie begon).
Het doet hem gewoon niks omdat hij niet kan inzien wat "de kunst" is aan die dingen als make-up en styling, etc. En ik ken zo enorm veel fashion foto's die zo erg NIET dertien-in-een-dozijn zijn, zelfde geld voor studiofoto's. Het is maar waar je het zoekt. De studio foto's van de plaatselijke fotograaf hier in het dorp zijn om te janken ja, maar een echt creatieve fotograaf kan er echt wel een kunstwerk van maken, hoor.
Dat is toch met alles zo? Dat ligt volgens mij niet aan wel of niet studio, en wel of niet fashion. Daarna heb je pas te maken met smaak.
Zeg vriend. Nu moet je eens even heel snel gaan oppassen met je woorden.quote:Op woensdag 23 november 2011 14:37 schreef LaMaleta het volgende:
[..]
veel foto's met een Canon EOS 400D wie loopt daar nou mee rond geschoten
Als iemand mijn argumenten retarded noemt dan laat ik het echt niet na om even een steekje onder water te geven! Misschien vinden veel mensen het veel leuker om vooral alleen positieve zaken over een foto te zeggen, ik niet in ieder geval. Als ik iets slecht gedaan vind zeg ik dat gewoon.quote:Op woensdag 23 november 2011 18:42 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Zeg vriend. Nu moet je eens even heel snel gaan oppassen met je woorden.
Ik zie niet in waarom ik kwalitatieve hoogstaande foto's moet hebben om commentaar te kunnen hebben over een ander zijn foto's, en volgens mij heb ik wel een paar foto's gepost, het staat je open om er commentaar op te geven maar als je alleen maar commentaar wil geven om mij te gaan af zeiken... laat het dan maar. Voor de rest zijn al bijna al mijn portretten van naakte personen, en ik ga echt niet het vertrouwen van die personen schaden om die op internet te zetten, heb zelf niet eens de behoefte aan. Ik vind het veel leuker om die foto's te maken, en wat andere mensen er van vinden interesseert me niet.quote:Tevens, mag ik jouw kwalitatieve hoogstaande foto's eens zien?
Als je dergelijke bewoordingen gebruikt, kun je je vast wel voorstellen dat je commentaar ook constructief van aard zou kunnen zijn. Smaken verschillen, dat is al eerder gezegd, maar je bent behoorlijk hard aan het afbranden.quote:Op woensdag 23 november 2011 21:08 schreef LaMaleta het volgende:
[..]
Voor de rest zijn al bijna al mijn portretten van naakte personen, en ik ga echt niet het vertrouwen van die personen schaden om die op internet te zetten, heb zelf niet eens de behoefte aan. Ik vind het veel leuker om die foto's te maken, en wat andere mensen er van vinden interesseert me niet.
Ik weet niet precies over welke bewoordingen je het hebt. En ik vind smaken verschillen hier als een dooddoener gebruikt worden.quote:Op woensdag 23 november 2011 21:59 schreef Merlijn het volgende:
[..]
Als je dergelijke bewoordingen gebruikt, kun je je vast wel voorstellen dat je commentaar ook constructief van aard zou kunnen zijn. Smaken verschillen, dat is al eerder gezegd, maar je bent behoorlijk hard aan het afbranden.
De meeste tips zijn al genoemd, maar om er nog iets aan toe te voegen, als een model ziet dat je energie steekt in je foto's en (voor hun) mooie foto's maakt, dan is een model meestal veel meer bereid te doen, en steken er meer energie in!quote:Misschien kun je vanuit jouw expertise en ervaring wat tips geven zodat er nog een positieve draai aan gegeven kan worden?
Ik vind 'm geslaagd. Juist vanwege dat snapshot-gehalte en doet me een beetje denken aan de serie the Bronxites: http://lens.blogs.nytimes(...)in-common-the-bronx/quote:Op donderdag 24 november 2011 21:47 schreef kanovinnie het volgende:
[ afbeelding ]
Snapshot die ik wel geslaagd vond. Met de 400D
Haha, serieus?! Tnxquote:Op vrijdag 25 november 2011 14:00 schreef SP22 het volgende:
Ik zat er al op te wachten... Maar het was het waard! WOW!
Fijn licht en mooie uitdrukking.
Dat begint een btje de soep in te lopen.. Moet nu alleen nog filmen. :/quote:Op vrijdag 25 november 2011 14:09 schreef Doodkapje het volgende:
[..]
Haha, serieus?! TnxJij moet binnenkort he?
Fijne sfeer en mooi contrast, zeker als je m zo hebt geschotenquote:Op woensdag 23 november 2011 01:34 schreef savale het volgende:
...
Onbewerkt shotje van mij:
[ afbeelding ]
quote:Op vrijdag 25 november 2011 10:04 schreef savale het volgende:
Inderdaad wel een beetje snapshotterig. DIngen die mij opvallen:
+ belichting is prima
- blik kan vast nog iets interessanter.
- Maak hem met een wat meer tele lens, dit is echt teveel groothoek... Probeer eens iets tussen de 70 - 85mm (50mm met 1.6 factor op je 400d bijvoorbeeld)
- dat scheurtje in de muur zou ik even wegshoppen, dat leid wel wat af.
Op beiden:quote:Op vrijdag 25 november 2011 13:49 schreef Doodkapje het volgende:
[..]
Ik vind 'm geslaagd. Juist vanwege dat snapshot-gehalte en doet me een beetje denken aan de serie the Bronxites: http://lens.blogs.nytimes(...)in-common-the-bronx/
Iets wat juist een 'snapshot' is, vertelt vaak meer (en oprecht) over de persoon dan een zgn. geregisseerd portret. Dan ga je meer de documentaire kant op, á la,... maar dat is ook een manier van portretteren.
ProblematiQue heeft daar ook een heerlijk handje van
Maar goed, Vinnie, wat ik juist had willen zien was meer van de jongen; hier is het een beetje krap gekadreerd. Hij draagt iets van wat ik denk een sportshirt en om de foto wat meer te laten spreken/vertellen had ik wat meer van hem, en misschien zelfs z'n omgeving, willen zien.
Belichting is prima, maar de scherpte lijkt achter zijn ogen te zitten
Ik vind de vorige met het weggooien een stuk sterker. Bij deze is het model een beetje naar de achtergrond.quote:Op vrijdag 25 november 2011 17:26 schreef xjoyce het volgende:
Ik vind dat de danseres een hele mooie expressie op haar gezicht heeft, er zit echt gevoel in die foto.
Concept met meel.
[ link | afbeelding ]
Zat die camera dan niet af en toe in de weg of?quote:Op woensdag 7 december 2011 17:07 schreef mrSPLIFFY het volgende:
Was trouwens voor ons allebei de eerste keer, ik achter , zij voor de camera
Bedankt! Je kan gewoon sturen via PM. Zit nu achter xbox maar zal wel later tutorial posten.quote:Op woensdag 7 december 2011 21:51 schreef mrSPLIFFY het volgende:
Wauww!! Thnx mr monkey ( haha)
Echt super mooi die linkse!! Hoe kan ik dat ook leren??
Echt onwijs mooi!!!
kan ik je het origineel ff mailen zodat je voor mij die linkse kan maken? ( kan ik daar een uitvergroting van bestellen)
misschien via PM ofzo?
many thnx
De zwart witte is erg sterk !!quote:Op woensdag 7 december 2011 20:23 schreef MrMonkeyman het volgende:
[..]
Zat die camera dan niet af en toe in de weg of?
Heb overigens in de trein net lopen foefelen met jouw foto betreffende colour correction, dunno of je het resultaat iets vindt:
[ afbeelding ]
Bij de eerste heb ik haar haar en haar ogen wat meer naar voren laten komen en het contrast wat opgevoerd, de middelste is gewoon zonder bewerkingen, de laatste is zwart wit waar ik de curven wat heb aangepast zodat haar ogen een stuk meer naar voren komen en haar haar een stuk donkerder is.
Laat maar weten of je het iets vindt. Ik ben momenteel bezig met het maken van colour correction profiles voor Photoshop en foto's zoals die van jou zijn hele goede manieren om te oefenen imho.
Ik ga er vanavond aan werken, zal niet zo lang duren.quote:
Ik vind de zwart witte zelf ook het mooist, maar dat komt vooral doordat haar ogen zo goed naar voren komen omdat haar haar zo donker is.quote:Op donderdag 8 december 2011 14:22 schreef Linds155 het volgende:
[..]
De zwart witte is erg sterk !!![]()
Ik vind het altijd erg gaaf om te zien wat een bewerking met een foto kan doen.
p.s ik ben best benieuwd hoe je de foto met de blonde dame zo heb bewerkt![]()
Groetjes,
Ik vind het ook niet zo mooi, je mist zo heel veel detail en alles ziet er té smooth uit imho.quote:Op maandag 12 december 2011 21:49 schreef kanovinnie het volgende:
Het zal vast een stijl zijn, maar ik vind dat superoverbelichte echt lelijk.
Eeuh ja, stuur maar naar mijn email: mister.monkeyman(at)gmail.comquote:
Mag ook wel, van een lens die 4 keer zo duur isquote:Op dinsdag 13 december 2011 10:08 schreef MrMonkeyman het volgende:
[..]
Eeuh ja, stuur maar naar mijn email: mister.monkeyman(at)gmail.com
Liefst alle bestandjes die je van die foto hebt.
Ik zal ook even de specs posten van camera en lens die ik gebruik voor portretfotos:
Body: Canon 7D
Lens: Samyang 35mm f 1.4
Die Samyang lens is overigens echt een aanrader. Gebruikte eerst als de meeste mensen ook gewoon de nifty fifty (50mm f1.8), maar de Samyang is echt véél scherper en lichtgevoeliger.
Op het eerste gezicht: er zit een soort wit puntje bij haar lip en de reflectie van de ring die ze draagt stoort me.quote:Op vrijdag 16 december 2011 12:16 schreef photolex het volgende:
Weer eens een puur plaatje proberen te maken....
[ afbeelding ]
Dank voor je reply!quote:Op vrijdag 16 december 2011 12:32 schreef -Trinity- het volgende:
[..]
Op het eerste gezicht: er zit een soort wit puntje bij haar lip en de reflectie van de ring die ze draagt stoort me.
Ik vind 'm erg donker, vooral voor een foto die geluk en liefde moet uitstralen! Was dit de bedoeling?quote:Op dinsdag 14 februari 2012 13:18 schreef spiertz het volgende:
een van de foto's uit de map van trouw foto's van mijn moeder.
[ afbeelding ]
ik heb de foto ook lichter maar vind het er zo beter uit zien als dat die lichter is.quote:Op dinsdag 14 februari 2012 14:50 schreef -Trinity- het volgende:
[..]
Ik vind 'm erg donker, vooral voor een foto die geluk en liefde moet uitstralen! Was dit de bedoeling?
Eerste wat me te binnen schiet: Haarscherp!quote:Op vrijdag 2 maart 2012 16:45 schreef photolex het volgende:
Dank voor de complimenten!
Was even een portretje om de tijd te vullen tot ik groen zou krijgen voor de resultaten van de fashion shoot. Mijn eerste. Gaaf.
[ afbeelding ]
Jij bent, met 33 en Darkangelus, de eerste die foto's post die me aanspreken. Niet van die standaard, gladde studiofoto's van een blije vrouw of een vrouw met een jurk.quote:Op dinsdag 13 december 2011 13:02 schreef Wokkol het volgende:
Ik vind de laatste foto's ook allemaal net iets te overbelicht.
[ afbeelding ]
Ik zat hier zelf ook heel erg met belichting te klooien, was ook net iets te overbelicht.
En bij de volgende wat zitten rommelen met photoshop:
[ afbeelding ]
Was alleen denk ik mooier geweest als ik onderin ook wat witruimte had toegevoegd.
Jaaaa hier hou ik van!quote:Op woensdag 14 maart 2012 23:39 schreef 33 het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ben op de splittone tour.
edit: bedankt Moffol!![]()
Leuke bril! Ik vind die reflectie in je bril ook een leuke toevoeging aan de foto!quote:Op vrijdag 30 maart 2012 09:27 schreef Alerion het volgende:
Van mij een zelfportretje met mijn nieuwe bril:
[ link | afbeelding ]
New glasses! by sabinemetz.com, on Flickr
Sexy! En heel tof gedaan met die ontspiegelde bril en scherptediepte in de onderzijde van de fotoquote:Op vrijdag 30 maart 2012 09:27 schreef Alerion het volgende:
[ link | afbeelding ]
Nice! goede flare ook!quote:Op dinsdag 3 april 2012 11:46 schreef photolex het volgende:
@33: Over deze foto is al veel gezegd (oa door model, haha), maar mij bevalt hij!
@Alerion: Als enkel portret leuk vanwege vele details, maar het lijkt wel of ik die eerder heb gezien..?
[ afbeelding ]
Mooi! Fijne kleuren.quote:Op vrijdag 30 maart 2012 09:27 schreef Alerion het volgende:
[ link | afbeelding ]
leuk!quote:Op zaterdag 14 april 2012 23:43 schreef Aschkael het volgende:
[ afbeelding ]
dubbelportret van mijn vader en nichtje
Wauw, hele toffe foto! Prachtig ook die reflectie van de ballustrade in de waterplas!quote:Op zaterdag 28 april 2012 14:12 schreef photolex het volgende:
@Mitch: Eh, als je mij bedoelt, dank je!
@Erik: Mwa, nee, niet te donker. Hij heeft zelfs wat zoals hij is! Maar als ik de foto had mogen bewerken, had ik drie vlekjes weggewerkt die gewoon afleiden en óf een extremere bewerking gekozen om hem wat graphic-novel-achtiger te maken, óf een ander filter gekozen om de huidstructuur wat te onderdrukken.
[ afbeelding ]
Leuk idee, maar het stoort me onwijs dat je hoofd niet mooi overloopt. Bij de foto in het lijstje zit je kin lager dan bij de foto waar je de lijst vasthoudt.quote:Op zondag 29 april 2012 20:58 schreef cctl01 het volgende:
Bij gebrek aan beter heb ik mezelf als model moeten gebruiken.
De foto is bewust "kapot" bewerkt. Voor sommige waarschijnlijk net iets te veel van het goede zelf ben ik ook niet 100% zeker van of het te veel is.
Ik bereik wel het gewenste resultaat en "gevoel" bij de foto.
[ afbeelding ]
Thanksquote:Op zondag 20 mei 2012 00:27 schreef Schanulleke het volgende:
Met name bij die eerste is het toch een mooi intiem portret geworden.
Cross-processing? Laatste is mooi indringendquote:Op woensdag 9 mei 2012 12:56 schreef janeway het volgende:
33 mooi sfeertje
Lola mooi portret van de dame..
Hier een jonge dame
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Nummer 1 vind ik heel gaaf..quote:Op zaterdag 19 mei 2012 22:33 schreef Doodkapje het volgende:
Aparte vorm van portretfotografie: CosplayMet honderd man in een park en dan in de menigte proberen een goede plaat te maken...
Ja altijd wel een beetje ik hou van deze sfeer..quote:Cross-processing? Laatste is mooi indringend
Ook mooi kleur gebruik hihi.. Leuk hondje ookquote:Op zondag 20 mei 2012 20:18 schreef LolaLovesYou het volgende:
Jane.
Mooie kleuren edit
Ik heb even een wat ander portretje:
[ afbeelding ]
Wat een mooi indringend portret!quote:
Als het mijn model was had ik deze foto niet uitgekozen; ze kijkt teveel omhoog imo. En haar topje verdwijnt een beetje in de achtergrond,quote:Op donderdag 31 mei 2012 10:36 schreef photolex het volgende:
@Spaceman: Mooooooooooooi!![]()
[ afbeelding ]
Knap geschoten. Ook mooi nog details zichtbaar in de schaduwen op het rechteroog. Me likequote:Op zondag 1 juli 2012 19:15 schreef Mr.Spaceman het volgende:
Mooie warme kleuren!
Vond deze nog op een rolletje.
[ afbeelding ]
Ik ben altijd fan van goede omgevingsportretten. Deze doet 't erg lekker!quote:Op zondag 8 juli 2012 19:05 schreef Mr.Spaceman het volgende:
Thanks!! Mooie zachte kleurem KoningRobin
Krijg064 te gek!!
Hier een iets andere foto, twee oude vrienden samen.
[ afbeelding ]
Leuk gekadreerd!quote:
Mooie kleuren. Haar rode haren werken mooi samen met dat blauwe.quote:Op dinsdag 31 juli 2012 14:27 schreef photolex het volgende:
Wow, wiiiiiit!!!
Ik doe mee ;-)
[ afbeelding ]
Mooie lach en niks mis met de plaat hoorquote:Op zaterdag 4 augustus 2012 11:25 schreef horstjan het volgende:
[ afbeelding ]
Ik ben een beginner en vond deze wel aardig.
Gaaf man, lijkt net een jaren 30-filmquote:Op dinsdag 7 augustus 2012 15:22 schreef Mr.Spaceman het volgende:
Hangt er een beetje tussenin maar vind dit toch wel een sfeerportret:
[ afbeelding ]
Twee helden van mij samen in een kleedkamer! Peter Buck van REM en Kevn Kinney van Drivin n Cryin.
Wauw! Geweldig!quote:Op maandag 6 augustus 2012 08:27 schreef Doodkapje het volgende:
[..]
Leuk gekadreerd!
[..]
Mooie kleuren. Haar rode haren werken mooi samen met dat blauwe.
[..]
Mooie lach en niks mis met de plaat hoor
Gisteren met droogijs in een meer gespeeld:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Tof voor de eerste poging. Poses zijn gaaf. Voor echt fashion 'fashion' vind ik ze iets te flets. Zou mooi zijn als je met een ND-filter en flitsers buiten zou kunnen werken. De achtergrond is dan wat donkerder en je model meer uitgelicht.quote:Op dinsdag 18 september 2012 22:10 schreef photolex het volgende:
Eerste poging tot een fashion editorial.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Als ik even mag inspringen. Vindt i.t.t. iemand anders hier de poses juist vrij zwak voor een fashion editorial. Bij fashion editorials denk ik meer aan hoeken en lijnen met je lijf maken. Vormen. Dat mis ik hier echt. Verder vind ik ze idd ook wat flets en had ik misschien iets 'gladder' gephotoshopt om een echtere fashion editorial feel te krijgen. Omgeving is mooi en model heeft mooi lijfje voor zo'n shoot! Laatste foto vind ik dan nog het best bij een fashion editorial passen.quote:Op dinsdag 18 september 2012 22:10 schreef photolex het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Nouja het draait niet om mij want je hebt nog wel een paar uur PS nodig om mn huid egaal te krijgen, moehaha.quote:Op dinsdag 25 september 2012 08:52 schreef HiddenResponse het volgende:
Wat voor tips zoek je ? Als ik je een tip mag geven: scheer die 2 plukjes haar op je kin wegEn misschien photoshop voor je huid egaal te maken.( als je dat wilt )
Misschien leuk als je een keer één van de foto's in kleur bewerkt? Ik vind kinderfoto's in grijs een grafstemming hebben. Heeft niks te maken met het kind natuurlijk, echt een schatjequote:Op woensdag 26 september 2012 19:34 schreef Pollewoppie het volgende:
Net een serie foto's geschoten van mijn dochter van 6,5 maand... Vind het lastig om hier objectief naar te kijken dus graag jullie mening!
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ben ook wel benieuwd hoe ze in kleur zijn!quote:Op woensdag 26 september 2012 19:34 schreef Pollewoppie het volgende:
Net een serie foto's geschoten van mijn dochter van 6,5 maand... Vind het lastig om hier objectief naar te kijken dus graag jullie mening!
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Nice!quote:Op donderdag 27 september 2012 16:38 schreef Mr.Spaceman het volgende:
[..]
Ben ook wel benieuwd hoe ze in kleur zijn!
Vandaag deze foto gemaakt:
[ afbeelding ]
Met iets meer bewerking (contrast, brightness) kunnen ze lekker fris worden denk ik! Dat zou ik doen in elk gevalquote:Op maandag 1 oktober 2012 18:45 schreef Pollewoppie het volgende:
Dit zijn twee foto's uit de serie in kleur:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
De laatste wil ik nog wel zodanig bewerken dat de achtergrond geheel wit is...
Kan het adhv deze maat niet echt goed beoordelen, maar hij lijkt wat onscherp. Met name het haar op de schouder. Ik denk dat de foto beter tot z'n recht komt als dat deel ook scherp is.quote:
Voor een zelfportretje geschoten met een camera + bureaulamp is hij wel acceptabel toch?quote:Op zondag 7 oktober 2012 23:50 schreef DJSmiley het volgende:
[..]
Kan het adhv deze maat niet echt goed beoordelen, maar hij lijkt wat onscherp. Met name het haar op de schouder. Ik denk dat de foto beter tot z'n recht komt als dat deel ook scherp is.
Persoonlijk vind ik 'm ook iets te hard ingeflitst. Ik gok dat je met een goede diffuser of indirect een stuk natuurlijker kleurtje krijgt.
Ik heb hem inderdaad geknipt. Misschien iets te weinig ruimte boven het hoofd. Viel me in de eerste instantie niet op!quote:Op donderdag 27 september 2012 16:51 schreef Mercan het volgende:
[..]
Nice!
Lekker veel contrast, en scherp! met welke lens en F getal heb je deze op geschoten?
Twee kleine opmerkingen, ik zou iets meer ruimte boven zijn hoofd houden, nu is het echt "net" aan en wellicht iets (meer) invullicht gebruiken.
Ik heb t idee dat het badpak 2 maten te groot is, klopt dat?quote:Op dinsdag 18 september 2012 22:10 schreef photolex het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik moet zeggen dat ik de creativiteit rond de aankleding erg tof vind steedsquote:
Thanks!quote:Op zondag 14 oktober 2012 16:03 schreef Xilantof het volgende:
[..]
Ik moet zeggen dat ik de creativiteit rond de aankleding erg tof vind steeds
Mooie plaat, maar ik vind bij dit beeld de warrige haren erg storend. Het past niet bij het totaalbeeld, had het liever mooi glad gezien, omdat de rest ook vrij 'smooth' is.quote:
Leuk ideetje! Tegenlicht is altijd lastig, maar kan erg leuk effect geven. Wat je kan proberen om niet een gehele 'haze' op je foto te krijgen, is je lichtmeter op spot te zetten en dan het zo af te stellen dat het gezicht en/of het belangrijkste in je foto niet overbelicht krijgt, wat de rest wel enigszins overbelicht zal maken en je dus wat meer contrast krijgt.quote:Op woensdag 24 oktober 2012 10:06 schreef Schanulleke het volgende:
Geëxperimenteerd met tegenlichtfoto's
[ link | afbeelding ]
Please help me down by Gilles 1972, on Flickr
Okay, dank je voor de tip. Ik zal eens rommelen.quote:Op woensdag 24 oktober 2012 10:43 schreef 33 het volgende:
[..]
Leuk ideetje! Tegenlicht is altijd lastig, maar kan erg leuk effect geven. Wat je kan proberen om niet een gehele 'haze' op je foto te krijgen, is je lichtmeter op spot te zetten en dan het zo af te stellen dat het gezicht en/of het belangrijkste in je foto niet overbelicht krijgt, wat de rest wel enigszins overbelicht zal maken en je dus wat meer contrast krijgt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |