abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 22 november 2011 @ 21:41:08 #101
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_104695219
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2011 21:34 schreef 33 het volgende:

[..]

Nee je vindt het gewoon niet mooi, that's it. Ga geen bs lopen lullen over welke camera ik gebruik, want dat heeft absoluut niks te maken met het eindresultaat, in dit geval mijn foto's. Ik kan met een hasselblad h4d-60 foto's van drollen gaan maken en ze online zetten om er één groot drolfestijn op flickr van te maken. Waarom zou ik dat doen? Omdat ik dat misschien mooi vind, wat voor camera ik dan ook gebruik.
Nogmaals, het stoort me totaal niet dat jij (of iemand anders) mijn foto's lelijk vindt, maar je argumenten zijn bijna retarded te noemen.
Nouja, ergens heeft hij een punt (al zeg ik niet dat dit op jou slaat, waarom zie je in de volgende voorbeelden).
Ik heb al vaak zat mensen gezien met XXd's of hoger, of vergelijkbaar met een 24-70, 70-300 L en dat soort grappen. En dan nog niet de helft weten van wat de camera kan. Of nog erger, foto maken en *pop* uitklapbare flitser omhoog. In Artis, buiten, overdag zag ik dit
imo moet je wel een beetje zorgen dat je het materiaal gebruikt waar het voor gebruikt wordt. Je kijkt immers ook raar op als iemand zakken gips/cement in zijn Ferrari legt :+
En aan jou foto's (die ik overigens wel mooi vind) zie je duidelijk terug dat je er verstand van hebt, of daarvoor PS of niet aan te pas komt kan me eigenlijk weinig schelen. Gaat om het eindresultaat.

Jatoch? En we zitten hier op FOK!. Niet op een profotografen/pixelzeiker forum.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  dinsdag 22 november 2011 @ 22:34:42 #102
158292 problematiQue
Correspondent ter Plaatse
pi_104699203
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2011 21:41 schreef kanovinnie het volgende:
Of nog erger, foto maken en *pop* uitklapbare flitser omhoog. In Artis, buiten, overdag zag ik dit
Ja, dan doe ik ook altijd een IRL :')
  dinsdag 22 november 2011 @ 22:44:14 #103
158292 problematiQue
pi_104699986
Bij portretfotografie liggen de vaardigheden niet zozeer in de techniek met de camera of in het goed inschatten van een situatie en daar een mooie compositie uithalen terwijl het voor je neus gebeurt, maar meer bij vaardigheden die minder met de camera te maken hebben, zoals het communiceren met het model, nét het licht goed krijgen, de pose perfectioneren, dingen bedenken over make-up en kleren, etc. Dat is voor mensen die zich er zelf niet mee bezig houden, zoals ikzelf, minder goed te zien en dus te waarderen.

Al blijf ik erbij dat ik de meeste fashionfoto's/studioportretten nogal dertien-in-een-dozijn foto's vind. Ik heb al zoveel variaties op het thema 'mooie vrouw in mooie/weinig kleren' gezien dat er maar weinig blijven hangen.
  dinsdag 22 november 2011 @ 23:59:19 #104
296962 Alerion
geen praatjes maar plaatjes
pi_104703754
Ja, "ergens heeft hij een punt", maar hij heeft het niet over goed om kunnen gaan met je apparatuur. Aangezien dat (volgens mij) ook wel duidelijk te zien is aan bijvoorbeeld mijn foto (waardoor de discussie begon :') ).

Het doet hem gewoon niks omdat hij niet kan inzien wat "de kunst" is aan die dingen als make-up en styling, etc. En ik ken zo enorm veel fashion foto's die zo erg NIET dertien-in-een-dozijn zijn, zelfde geld voor studiofoto's. Het is maar waar je het zoekt. De studio foto's van de plaatselijke fotograaf hier in het dorp zijn om te janken ja, maar een echt creatieve fotograaf kan er echt wel een kunstwerk van maken, hoor.

Dat is toch met alles zo? Dat ligt volgens mij niet aan wel of niet studio, en wel of niet fashion. Daarna heb je pas te maken met smaak.
  woensdag 23 november 2011 @ 00:21:46 #105
158292 problematiQue
pi_104704546
Ik ben dan wel benieuwd naar de foto's die niet 13-in-een-dozijn zijn
  woensdag 23 november 2011 @ 00:48:10 #106
296962 Alerion
pi_104705202
Zoek maar: Nicolas Méphane, Rockie Nolan, Akif Hakan, Nirrimi Hakanson, Lara Jade, Hannah Khymych... kan wel even doorgaan.
  woensdag 23 november 2011 @ 00:59:22 #107
158292 problematiQue
pi_104705461
Ik heb de eerste twee namen gegoogled, maar echt heel warm van binnen word ik niet van.

Wat het ook is met dit soort foto's, het prikkelt de fantasie absoluut niet. Er is geen verhaal wat je bij de foto's zou kunnen verzinnen. Het gaat gewoon puur om de perfecte schoonheid, en dat is zo'n leeg ideaal.
  woensdag 23 november 2011 @ 01:10:11 #108
296962 Alerion
pi_104705662
Tja, sorry, maar dat is dan toch echt jouw mening, en geen feit. Mijn fantasie wordt er namelijk wel door geprikkeld. En het zijn vaak niet voor niets "fashion editorials" - dat zegt letterlijk dat het een verhaal vertelt.
pi_104706066
Ach accepteer gewoon dat bewerken in ieder geval een smaakkwestie is. Maar de eigen smaak is toch het beste: Ik ben ook geen fan van gladgemaakte huidjes ;)
Pure schoonheid kan wel gewoon mooi zijn, het verhaal hoeft er echt niet heel dik op te liggen, soms prikkelt een bepaalde houding of blik al, daar is helemaal geen extra element om het verhaal te vertellen nodig vind ik.

Onbewerkt shotje van mij:

<a href="http://www.savale.nl" target="_blank" rel="nofollow">savale.nl</a>
pi_104718834
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2011 23:59 schreef Alerion het volgende:
Ja, "ergens heeft hij een punt", maar hij heeft het niet over goed om kunnen gaan met je apparatuur. Aangezien dat (volgens mij) ook wel duidelijk te zien is aan bijvoorbeeld mijn foto (waardoor de discussie begon :') ).

Het doet hem gewoon niks omdat hij niet kan inzien wat "de kunst" is aan die dingen als make-up en styling, etc. En ik ken zo enorm veel fashion foto's die zo erg NIET dertien-in-een-dozijn zijn, zelfde geld voor studiofoto's. Het is maar waar je het zoekt. De studio foto's van de plaatselijke fotograaf hier in het dorp zijn om te janken ja, maar een echt creatieve fotograaf kan er echt wel een kunstwerk van maken, hoor.

Dat is toch met alles zo? Dat ligt volgens mij niet aan wel of niet studio, en wel of niet fashion. Daarna heb je pas te maken met smaak.
Het is niet dat ik ergens een punt heb, ik heb gewoon een punt! Één ding is smaak, een ander ding is kwaliteit. En ik kan echt wel het verschil zien tussen smaak en kwaliteit. Als je de foto's ziet van savale dan kan je zeggen het is niet mijn smaak, maar je kan niet zeggen dat hij er geen tijd en aandacht heeft gestoken. Hij denk aan de achtergrond, omgeving, model, licht, en aandacht aan (kleine grappige) details. En dan maakt het mij ook niet meer uit of hij PhotoShop gebruikt!

En 33, hij heeft veel foto's met een Canon EOS 400D wie loopt daar nou mee rond geschoten, en ik zag ook nog op een foto iemand met haar op haar arm.
Op onbegeleid verlof...
  woensdag 23 november 2011 @ 14:51:15 #111
236125 33
the exploding psychology
pi_104719452
Ik ga niet nog een keer uitleggen waar je de mist in gaat; reageren op trolls doe ik niet. Vind het wel best. Op naar de foto's.

savale: mooie rauwe foto!! Ik vind de crop ook nice.
  woensdag 23 november 2011 @ 15:50:19 #112
296962 Alerion
pi_104721717
Heel mooi standpunt, savale. Prachtig intieme pose. :)
  woensdag 23 november 2011 @ 18:42:12 #113
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_104727973
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2011 14:37 schreef LaMaleta het volgende:

[..]
veel foto's met een Canon EOS 400D wie loopt daar nou mee rond geschoten
Zeg vriend. Nu moet je eens even heel snel gaan oppassen met je woorden. :(
Tevens, mag ik jouw kwalitatieve hoogstaande foto's eens zien?
pi_104735877
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2011 18:42 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Zeg vriend. Nu moet je eens even heel snel gaan oppassen met je woorden. :(
Als iemand mijn argumenten retarded noemt dan laat ik het echt niet na om even een steekje onder water te geven! Misschien vinden veel mensen het veel leuker om vooral alleen positieve zaken over een foto te zeggen, ik niet in ieder geval. Als ik iets slecht gedaan vind zeg ik dat gewoon.

quote:
Tevens, mag ik jouw kwalitatieve hoogstaande foto's eens zien?
Ik zie niet in waarom ik kwalitatieve hoogstaande foto's moet hebben om commentaar te kunnen hebben over een ander zijn foto's, en volgens mij heb ik wel een paar foto's gepost, het staat je open om er commentaar op te geven maar als je alleen maar commentaar wil geven om mij te gaan af zeiken... laat het dan maar. Voor de rest zijn al bijna al mijn portretten van naakte personen, en ik ga echt niet het vertrouwen van die personen schaden om die op internet te zetten, heb zelf niet eens de behoefte aan. Ik vind het veel leuker om die foto's te maken, en wat andere mensen er van vinden interesseert me niet.
Op onbegeleid verlof...
  woensdag 23 november 2011 @ 21:59:40 #115
15334 Merlijn
Wait... whut?
pi_104739512
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2011 21:08 schreef LaMaleta het volgende:

[..]

Voor de rest zijn al bijna al mijn portretten van naakte personen, en ik ga echt niet het vertrouwen van die personen schaden om die op internet te zetten, heb zelf niet eens de behoefte aan. Ik vind het veel leuker om die foto's te maken, en wat andere mensen er van vinden interesseert me niet.
Als je dergelijke bewoordingen gebruikt, kun je je vast wel voorstellen dat je commentaar ook constructief van aard zou kunnen zijn. Smaken verschillen, dat is al eerder gezegd, maar je bent behoorlijk hard aan het afbranden.

Misschien kun je vanuit jouw expertise en ervaring wat tips geven zodat er nog een positieve draai aan gegeven kan worden?
"To most people, the sky is the limit. To those who love aviation, the sky is home."
pi_104743865
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2011 21:59 schreef Merlijn het volgende:

[..]

Als je dergelijke bewoordingen gebruikt, kun je je vast wel voorstellen dat je commentaar ook constructief van aard zou kunnen zijn. Smaken verschillen, dat is al eerder gezegd, maar je bent behoorlijk hard aan het afbranden.
Ik weet niet precies over welke bewoordingen je het hebt. En ik vind smaken verschillen hier als een dooddoener gebruikt worden.

quote:
Misschien kun je vanuit jouw expertise en ervaring wat tips geven zodat er nog een positieve draai aan gegeven kan worden?
De meeste tips zijn al genoemd, maar om er nog iets aan toe te voegen, als een model ziet dat je energie steekt in je foto's en (voor hun) mooie foto's maakt, dan is een model meestal veel meer bereid te doen, en steken er meer energie in!
Op onbegeleid verlof...
  donderdag 24 november 2011 @ 21:47:56 #117
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_104780545
Snapshot die ik wel geslaagd vond. Met de 400D :P
pi_104794865
Inderdaad wel een beetje snapshotterig. DIngen die mij opvallen:

+ belichting is prima
- blik kan vast nog iets interessanter.
- Maak hem met een wat meer tele lens, dit is echt teveel groothoek... Probeer eens iets tussen de 70 - 85mm (50mm met 1.6 factor op je 400d bijvoorbeeld)
- dat scheurtje in de muur zou ik even wegshoppen, dat leid wel wat af.
<a href="http://www.savale.nl" target="_blank" rel="nofollow">savale.nl</a>
  vrijdag 25 november 2011 @ 13:49:42 #119
12820 Doodkapje
CyanideCookies
pi_104801504
quote:
0s.gif Op donderdag 24 november 2011 21:47 schreef kanovinnie het volgende:
[ afbeelding ]
Snapshot die ik wel geslaagd vond. Met de 400D :P
Ik vind 'm geslaagd. Juist vanwege dat snapshot-gehalte en doet me een beetje denken aan de serie the Bronxites: http://lens.blogs.nytimes(...)in-common-the-bronx/

Iets wat juist een 'snapshot' is, vertelt vaak meer (en oprecht) over de persoon dan een zgn. geregisseerd portret. Dan ga je meer de documentaire kant op, á la,... maar dat is ook een manier van portretteren.

ProblematiQue heeft daar ook een heerlijk handje van :)

Maar goed, Vinnie, wat ik juist had willen zien was meer van de jongen; hier is het een beetje krap gekadreerd. Hij draagt iets van wat ik denk een sportshirt en om de foto wat meer te laten spreken/vertellen had ik wat meer van hem, en misschien zelfs z'n omgeving, willen zien.

Belichting is prima, maar de scherpte lijkt achter zijn ogen te zitten :)
...kan het geen beat schelen...
D700 Nikonian www.schiet7kleuren.nl
  vrijdag 25 november 2011 @ 13:50:16 #120
12820 Doodkapje
CyanideCookies
pi_104801519
Danseres, afgelopen zondag geschoten:

FOK!fotograaf vrijdag 25 november 2011 @ 14:00:22 #121
287763 SP22
pi_104801828
Ik zat er al op te wachten... Maar het was het waard! WOW!

Fijn licht en mooie uitdrukking. :Y
  vrijdag 25 november 2011 @ 14:09:36 #122
12820 Doodkapje
CyanideCookies
pi_104802119
quote:
7s.gif Op vrijdag 25 november 2011 14:00 schreef SP22 het volgende:
Ik zat er al op te wachten... Maar het was het waard! WOW!

Fijn licht en mooie uitdrukking. :Y
Haha, serieus?! Tnx :) Jij moet binnenkort he?
  FOK!fotograaf vrijdag 25 november 2011 @ 14:16:32 #123
287763 SP22
pi_104802346
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 november 2011 14:09 schreef Doodkapje het volgende:

[..]

Haha, serieus?! Tnx :) Jij moet binnenkort he?
Dat begint een btje de soep in te lopen.. Moet nu alleen nog filmen. :/
  vrijdag 25 november 2011 @ 14:42:04 #124
12820 Doodkapje
CyanideCookies
pi_104803361
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2011 01:34 schreef savale het volgende:
...

Onbewerkt shotje van mij:

[ afbeelding ]
Fijne sfeer en mooi contrast, zeker als je m zo hebt geschoten :)

Haar rug vormt een groot wit vlak,... en ik weet niet of dit juist goed of niet goed uitpakt (moet ik nog even verder over nadenken). Het grote witte vlak contrasteert met haar haar (fijne structuur) en gezicht, maar aan de andere kant leidt het ook weer af, omdat het zo aanwezig is en weinig detaillering heeft.

Jammer dat haar mond doorbroken wordt door haar schouder.
  vrijdag 25 november 2011 @ 17:26:41 #125
285303 xjoyce
Joyce photography
pi_104809269
Ik vind dat de danseres een hele mooie expressie op haar gezicht heeft, er zit echt gevoel in die foto.

Concept met meel.
Joyce
19jaar.
  vrijdag 25 november 2011 @ 17:32:46 #126
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_104809544
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 november 2011 10:04 schreef savale het volgende:
Inderdaad wel een beetje snapshotterig. DIngen die mij opvallen:

+ belichting is prima
- blik kan vast nog iets interessanter.
- Maak hem met een wat meer tele lens, dit is echt teveel groothoek... Probeer eens iets tussen de 70 - 85mm (50mm met 1.6 factor op je 400d bijvoorbeeld)
- dat scheurtje in de muur zou ik even wegshoppen, dat leid wel wat af.
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 november 2011 13:49 schreef Doodkapje het volgende:

[..]

Ik vind 'm geslaagd. Juist vanwege dat snapshot-gehalte en doet me een beetje denken aan de serie the Bronxites: http://lens.blogs.nytimes(...)in-common-the-bronx/

Iets wat juist een 'snapshot' is, vertelt vaak meer (en oprecht) over de persoon dan een zgn. geregisseerd portret. Dan ga je meer de documentaire kant op, á la,... maar dat is ook een manier van portretteren.

ProblematiQue heeft daar ook een heerlijk handje van :)

Maar goed, Vinnie, wat ik juist had willen zien was meer van de jongen; hier is het een beetje krap gekadreerd. Hij draagt iets van wat ik denk een sportshirt en om de foto wat meer te laten spreken/vertellen had ik wat meer van hem, en misschien zelfs z'n omgeving, willen zien.

Belichting is prima, maar de scherpte lijkt achter zijn ogen te zitten :)
Op beiden:

Het was een snapshot in de zuiverste vorm. Camera omzwaaien nadat hij riep IK WIL NIET OP DE FOTO HOOR!
*flits* Helaas, te laat. Maar het was dus wel postwaardig. Al zag ik het scherptepuntje wat je opnoemt ook pas tussen de middag vandaag :P

Oja, ik ben niet van het dingen wegshoppen. Kwa aantal mm's had je gelijk. Ik had alleen mijn 10-20 erop zitten. En dan dan kan je nou niet even snel je lens wisselen.
  vrijdag 25 november 2011 @ 18:32:34 #127
15334 Merlijn
Wait... whut?
pi_104811781
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 november 2011 17:26 schreef xjoyce het volgende:
Ik vind dat de danseres een hele mooie expressie op haar gezicht heeft, er zit echt gevoel in die foto.

Concept met meel.
[ link | afbeelding ]
Ik vind de vorige met het weggooien een stuk sterker. Bij deze is het model een beetje naar de achtergrond.
"To most people, the sky is the limit. To those who love aviation, the sky is home."
pi_104903776
Danseres is zeer mooi , love black en white

Hier een foto van mijn kleinste . staat ook in het 52 wkn project

zondag 27 november 2011 @ 23:12:05 #129
147091 janeway
live long and prosper
pi_104904373
cute en mooi gedaan. Mooi de scherpte op het eerste oog.
Dit is mijn jongste.
pi_104906006
mooie plaat hoor , mooie ogen ook mooi scherp
  maandag 28 november 2011 @ 12:31:51 #131
215849 MrMonkeyman
( ͡° ͜&#
pi_104917748
Zal eens wat van mijn spul posten:

edit: en nog even een echte gangsta erbij:
( ͡° ͜ʖ ͡°)
pi_105160080
edit.
Groetjes, Lindsay
"Everyone in life is looking for a certain rush. Racing is where i get mine."
pi_105282710
Tijd voor foto's!

@monkey: mooie koppen mooi vastgelegd.

woensdag 7 december 2011 @ 16:08:52 #134
51435 mrSPLIFFY
Its evolution baby!!
pi_105298422
Wauw Nice one Photolex!

Ik ben zelf ook aan de slag geweest voor t eerst in mn camera leven ;)
met een model...

maar als je de bewerking niet mooi vindt...

en deze vindt ik ook best goed gelukt...

Benieuwd wat jullie er van vinden... ( Voor mn eerste keer he )
☐ Geschikt | ☑ Ongeschikt
Carved upon my stone my body lie, but still I roam...
  woensdag 7 december 2011 @ 16:59:03 #135
223565 Benelli
Hallo Dikke Rupsen!
pi_105300304
Eerste portret vind ik goed gelukt, alleen je bewerkte versie is niet helemaal goed gegaan. Kijk eens naar de vlekken in de schaduwpartijen. Je onbewerkte versie is wel erg sterk, ogen komen er prachtig uit.

Andere foto vind ik niet zo spannend. Standpunt werkt niet echt lekker mee, ze krijgt zo erg 'dikke' benen. Ook is het jammer dat haar voet net afgesneden is. Daarnaast vind ik het model erg verveeld kijken, probeer haar wat meer te sturen in haar houding en expressie.

Voor een eerste keer is het niet slecht hoor, vooral de eerste foto vind ik dus erg goed :)
Op een Solex, op een Solex, zit je als een miljonair.
Je hoeft alleen maar op te stappen en dan maar fietsen, zonder trappen.
  woensdag 7 december 2011 @ 17:07:31 #136
51435 mrSPLIFFY
Its evolution baby!!
pi_105300695
Cool :) Thnx voor de tips! Heb ik zeker wat aan!
Was trouwens voor ons allebei de eerste keer, ik achter , zij voor de camera ;)

( en photo shoppen is echt mn zwakke punt, kan ik dus gewoon niet goed genoeg :') )

Ik heb van die laatste nog een andere, vindt je die beter?

Ik heb trouwens op Bucket een heel mapje staan, ipv ze hier allemaal te posten zou je misschien daar in willen kijken voor me? ( ik ben erg opzoek naar opbouwende kritiek nmlk ;) en complimentjes natuurlijk hahaha )
Meer van de Shoot
  woensdag 7 december 2011 @ 17:20:20 #137
223565 Benelli
Hallo Dikke Rupsen!
pi_105301162
Zit op mn werk, dus kan er niet heel lang doorheen bladeren, maar heb wel even snel gekeken. Wat mij opvalt is dat je vrij vaak een laag standpunt inneemt. Dat is opzich niet erg, maar je moet oppassen dat bepaalde lichaamsdelen niet uit verhouding raken. Daarna speelt het model hier een belangrijke rol. Ik vind haar op haar sterkst als ze niet direct in de camera kijkt.
Verder zou ik wat proberen te variëren qua omgeving. Het is allemaal een beetje hetzelfde rondom die schouw. Er zitten ook genoeg andere foto's bij, maar het hele serietje bij diezelfde afgebrokkelde schouw gaat op een gegeven moment vervelen. Wees selectief; beter 3 goede platen laten zien dan 10 middelmatige.

Maar voor een eerste keer helemaal niet slecht gedaan, al heb je het jezelf op sommige foto's wat moeilijk gemaakt met het licht, vooral als je aangeeft dat bewerken nog niet je sterkste punt is.

Mijn favoriet:

Succes voor de volgende keer!
Op een Solex, op een Solex, zit je als een miljonair.
Je hoeft alleen maar op te stappen en dan maar fietsen, zonder trappen.
  woensdag 7 december 2011 @ 17:26:24 #138
51435 mrSPLIFFY
Its evolution baby!!
pi_105301420
Thnx! Super dat je er even tijd voor hebt genomen!
Ben erg blij met je comment! Zal t zeker meenemen!

En dat het idd op een geven moment meer van t zelfde is klopt wel ja
Kwam ook omdat we maar één lokatie hadden met stroom voor mn
lampjes, maar wat je al zei, beter 3 goede dan 10 mindere!
Volgende keer meer variatie!

En de foto die je zelf uitgekozen hebt is ( na het portret uit mn eerste post) ook een van mn Favorieten!

Nogmaals Thnx ben erg blij met je feedback! :)
  woensdag 7 december 2011 @ 20:23:44 #139
215849 MrMonkeyman
( ͡° ͜&#
pi_105309775
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2011 17:07 schreef mrSPLIFFY het volgende:
Was trouwens voor ons allebei de eerste keer, ik achter , zij voor de camera ;)
Zat die camera dan niet af en toe in de weg of?

Heb overigens in de trein net lopen foefelen met jouw foto betreffende colour correction, dunno of je het resultaat iets vindt:

Bij de eerste heb ik haar haar en haar ogen wat meer naar voren laten komen en het contrast wat opgevoerd, de middelste is gewoon zonder bewerkingen, de laatste is zwart wit waar ik de curven wat heb aangepast zodat haar ogen een stuk meer naar voren komen en haar haar een stuk donkerder is.

Laat maar weten of je het iets vindt. Ik ben momenteel bezig met het maken van colour correction profiles voor Photoshop en foto's zoals die van jou zijn hele goede manieren om te oefenen imho.

Ander voorbeeld:

[ Bericht 0% gewijzigd door MrMonkeyman op 07-12-2011 20:29:19 ]
( ͡° ͜ʖ ͡°)
  woensdag 7 december 2011 @ 20:28:10 #140
215849 MrMonkeyman
( ͡° ͜&#
pi_105309969
En nog even snel een fototje van mij:
( ͡° ͜ʖ ͡°)
  woensdag 7 december 2011 @ 21:51:12 #141
51435 mrSPLIFFY
Its evolution baby!!
pi_105315438
Wauww!! Thnx mr monkey ( haha)

Echt super mooi die linkse!! Hoe kan ik dat ook leren??

Echt onwijs mooi!!!

kan ik je het origineel ff mailen zodat je voor mij die linkse kan maken? ( kan ik daar een uitvergroting van bestellen)

misschien via PM ofzo?

many thnx
  woensdag 7 december 2011 @ 22:27:49 #142
215849 MrMonkeyman
( ͡° ͜&#
pi_105318412
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2011 21:51 schreef mrSPLIFFY het volgende:
Wauww!! Thnx mr monkey ( haha)

Echt super mooi die linkse!! Hoe kan ik dat ook leren??

Echt onwijs mooi!!!

kan ik je het origineel ff mailen zodat je voor mij die linkse kan maken? ( kan ik daar een uitvergroting van bestellen)

misschien via PM ofzo?

many thnx
Bedankt! Je kan gewoon sturen via PM. Zit nu achter xbox maar zal wel later tutorial posten.
( ͡° ͜ʖ ͡°)
  donderdag 8 december 2011 @ 12:52:29 #143
51435 mrSPLIFFY
Its evolution baby!!
pi_105334208
Done!
pi_105337292
quote:
5s.gif Op woensdag 7 december 2011 20:23 schreef MrMonkeyman het volgende:

[..]

Zat die camera dan niet af en toe in de weg of?

Heb overigens in de trein net lopen foefelen met jouw foto betreffende colour correction, dunno of je het resultaat iets vindt:
[ afbeelding ]

Bij de eerste heb ik haar haar en haar ogen wat meer naar voren laten komen en het contrast wat opgevoerd, de middelste is gewoon zonder bewerkingen, de laatste is zwart wit waar ik de curven wat heb aangepast zodat haar ogen een stuk meer naar voren komen en haar haar een stuk donkerder is.

Laat maar weten of je het iets vindt. Ik ben momenteel bezig met het maken van colour correction profiles voor Photoshop en foto's zoals die van jou zijn hele goede manieren om te oefenen imho.

De zwart witte is erg sterk !! :)
Ik vind het altijd erg gaaf om te zien wat een bewerking met een foto kan doen.
p.s ik ben best benieuwd hoe je de foto met de blonde dame zo heb bewerkt :)

Groetjes,
Groetjes, Lindsay
"Everyone in life is looking for a certain rush. Racing is where i get mine."
  donderdag 8 december 2011 @ 15:09:33 #145
215849 MrMonkeyman
( ͡° ͜&#
pi_105338967
quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2011 12:52 schreef mrSPLIFFY het volgende:
Done!
Ik ga er vanavond aan werken, zal niet zo lang duren.

quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2011 14:22 schreef Linds155 het volgende:

[..]

De zwart witte is erg sterk !! :)
Ik vind het altijd erg gaaf om te zien wat een bewerking met een foto kan doen.
p.s ik ben best benieuwd hoe je de foto met de blonde dame zo heb bewerkt :)

Groetjes,
Ik vind de zwart witte zelf ook het mooist, maar dat komt vooral doordat haar ogen zo goed naar voren komen omdat haar haar zo donker is.

De foto met de blonde dame heb ik ook nog als .PSD bestand, daar zal ik ook een tutorial van posten. Is trouwens Naomi Watts, naar mijn mening de beste actrice op dit moment.

Misschien denk ik handig om vanavond dus een topic te plaatsen over colour correction e.d. . Het kan soms echt het verschil uitmaken van een goede portretfoto of een snapshot.
( ͡° ͜ʖ ͡°)
pi_105446693

en

als laatst

maandag 12 december 2011 @ 21:48:47 #147
147091 janeway
live long and prosper
pi_105512643
mooi dat bovenste portret.. bij nr 2 heb ik het idee dat de ogen niet scherp zijn..

van de week met de kids een shootje in sportkleding gedaan

maandag 12 december 2011 @ 21:49:40 #148
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_105512707
Het zal vast een stijl zijn, maar ik vind dat superoverbelichte echt lelijk.
pi_105516018
High-key lighting, vooral de eerste van Hilzillah vind ik goed gedaan.
Op onbegeleid verlof...
  maandag 12 december 2011 @ 22:40:18 #150
215849 MrMonkeyman
( ͡° ͜&#
pi_105516061
quote:
0s.gif Op maandag 12 december 2011 21:49 schreef kanovinnie het volgende:
Het zal vast een stijl zijn, maar ik vind dat superoverbelichte echt lelijk.
Ik vind het ook niet zo mooi, je mist zo heel veel detail en alles ziet er té smooth uit imho.

Soms zijn het de lelijke dingen die mensen mooi maken. Een goede fotograaf kan dit vastleggen.

Ik hoop dat ik het ooit kan ;(

Edit:

Is het trouwens misschien niet handig om te delen wat de settings, camera + lens waren?
( ͡° ͜ʖ ͡°)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')