quote:Op vrijdag 25 november 2011 10:04 schreef savale het volgende:
Inderdaad wel een beetje snapshotterig. DIngen die mij opvallen:
+ belichting is prima
- blik kan vast nog iets interessanter.
- Maak hem met een wat meer tele lens, dit is echt teveel groothoek... Probeer eens iets tussen de 70 - 85mm (50mm met 1.6 factor op je 400d bijvoorbeeld)
- dat scheurtje in de muur zou ik even wegshoppen, dat leid wel wat af.
Op beiden:quote:Op vrijdag 25 november 2011 13:49 schreef Doodkapje het volgende:
[..]
Ik vind 'm geslaagd. Juist vanwege dat snapshot-gehalte en doet me een beetje denken aan de serie the Bronxites: http://lens.blogs.nytimes(...)in-common-the-bronx/
Iets wat juist een 'snapshot' is, vertelt vaak meer (en oprecht) over de persoon dan een zgn. geregisseerd portret. Dan ga je meer de documentaire kant op, á la,... maar dat is ook een manier van portretteren.
ProblematiQue heeft daar ook een heerlijk handje van
Maar goed, Vinnie, wat ik juist had willen zien was meer van de jongen; hier is het een beetje krap gekadreerd. Hij draagt iets van wat ik denk een sportshirt en om de foto wat meer te laten spreken/vertellen had ik wat meer van hem, en misschien zelfs z'n omgeving, willen zien.
Belichting is prima, maar de scherpte lijkt achter zijn ogen te zitten
Ik vind de vorige met het weggooien een stuk sterker. Bij deze is het model een beetje naar de achtergrond.quote:Op vrijdag 25 november 2011 17:26 schreef xjoyce het volgende:
Ik vind dat de danseres een hele mooie expressie op haar gezicht heeft, er zit echt gevoel in die foto.
Concept met meel.
[ link | afbeelding ]
Zat die camera dan niet af en toe in de weg of?quote:Op woensdag 7 december 2011 17:07 schreef mrSPLIFFY het volgende:
Was trouwens voor ons allebei de eerste keer, ik achter , zij voor de camera
Bedankt! Je kan gewoon sturen via PM. Zit nu achter xbox maar zal wel later tutorial posten.quote:Op woensdag 7 december 2011 21:51 schreef mrSPLIFFY het volgende:
Wauww!! Thnx mr monkey ( haha)
Echt super mooi die linkse!! Hoe kan ik dat ook leren??
Echt onwijs mooi!!!
kan ik je het origineel ff mailen zodat je voor mij die linkse kan maken? ( kan ik daar een uitvergroting van bestellen)
misschien via PM ofzo?
many thnx
De zwart witte is erg sterk !!quote:Op woensdag 7 december 2011 20:23 schreef MrMonkeyman het volgende:
[..]
Zat die camera dan niet af en toe in de weg of?
Heb overigens in de trein net lopen foefelen met jouw foto betreffende colour correction, dunno of je het resultaat iets vindt:
[ afbeelding ]
Bij de eerste heb ik haar haar en haar ogen wat meer naar voren laten komen en het contrast wat opgevoerd, de middelste is gewoon zonder bewerkingen, de laatste is zwart wit waar ik de curven wat heb aangepast zodat haar ogen een stuk meer naar voren komen en haar haar een stuk donkerder is.
Laat maar weten of je het iets vindt. Ik ben momenteel bezig met het maken van colour correction profiles voor Photoshop en foto's zoals die van jou zijn hele goede manieren om te oefenen imho.
Ik ga er vanavond aan werken, zal niet zo lang duren.quote:
Ik vind de zwart witte zelf ook het mooist, maar dat komt vooral doordat haar ogen zo goed naar voren komen omdat haar haar zo donker is.quote:Op donderdag 8 december 2011 14:22 schreef Linds155 het volgende:
[..]
De zwart witte is erg sterk !!![]()
Ik vind het altijd erg gaaf om te zien wat een bewerking met een foto kan doen.
p.s ik ben best benieuwd hoe je de foto met de blonde dame zo heb bewerkt![]()
Groetjes,
Ik vind het ook niet zo mooi, je mist zo heel veel detail en alles ziet er té smooth uit imho.quote:Op maandag 12 december 2011 21:49 schreef kanovinnie het volgende:
Het zal vast een stijl zijn, maar ik vind dat superoverbelichte echt lelijk.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |