Ja dat kan. Als je ze op hetzelfde kanaal zet.quote:Op woensdag 5 oktober 2011 18:38 schreef Alerion het volgende:
Nu vraag ik me ook af - als ik die Linkstar set koop, zou ik misschien de Qihe set die ik al heb voor extra (achtergrond) belichting kunnen gebruiken misschien? Als ik bijvoorbeeld een draadloze trigger heb voor mijn flitsers, reageren beide sets hier dan op? Lijkt mij wel namelijk, maar heb nog nooit met draadloos gewerkt, dus weet het niet zeker...
Welk programma gebruik je dan? Geen Lightroom of Photoshop? Vintage FTW!quote:Op woensdag 5 oktober 2011 19:54 schreef LolaLovesYou het volgende:
[ afbeelding ]
Ik probeer een vintage picture style te maken, maar gut wat een rot programma van canon.
Denk dat het maar toch nieuwe set filters halen na een 8-16mm lens word.
[ afbeelding ]
En nog een oude foto die ik in mei heb gemaakt.
Gemaakt met een beauty dish op een canon 430.
Het zijn net walkie-talkies. Radio-triggers kun je vaak instellen op een kanaal: 1 t/m 4 bijvoorbeeld zodat je geem interferentie hebt met andere triggers. Stel je de ontvangers op hetzelfde kanaal in, dan gaan ze tegelijkertijd af. Mn Falcon Eyes gaan sowieso af, want er zitten ook lichtsensoren in die afgaan als andere flitsers ook afgaan.quote:Op woensdag 5 oktober 2011 19:29 schreef Alerion het volgende:
Zelfde kanaal... wat bedoel je daarmee?
Knap hoe je alles zo mooi 'wit' erop hebt gekregen. Van de winter heb ik wat sneeuwfotos gemaakt van m'n hondjes maar kreeg altijd 'grijze' of blauwe sneeuwquote:Op woensdag 5 oktober 2011 20:43 schreef Linds155 het volgende:
Fotos van een vriendin van me gemaakt winter 2010 , de laatste foto heeft ook een publicatie gekregen in de Zoom! magazine !![]()
Het is geen after edit in photoshop of soort gelijke.quote:Op woensdag 5 oktober 2011 23:38 schreef freud het volgende:
[..]
Welk programma gebruik je dan? Geen Lightroom of Photoshop? Vintage FTW!
Ok thanks, zal wel goed komen dan!quote:Op woensdag 5 oktober 2011 23:38 schreef Doodkapje het volgende:
[..]
Het zijn net walkie-talkies. Radio-triggers kun je vaak instellen op een kanaal: 1 t/m 4 bijvoorbeeld zodat je geem interferentie hebt met andere triggers. Stel je de ontvangers op hetzelfde kanaal in, dan gaan ze tegelijkertijd af. Mn Falcon Eyes gaan sowieso af, want er zitten ook lichtsensoren in die afgaan als andere flitsers ook afgaan.
tip; Witbalans/whitebalancequote:Op donderdag 6 oktober 2011 01:51 schreef Suncatcher het volgende:
[..]
Knap hoe je alles zo mooi 'wit' erop hebt gekregen. Van de winter heb ik wat sneeuwfotos gemaakt van m'n hondjes maar kreeg altijd 'grijze' of blauwe sneeuwAny tips?
De onderste vind ik héél erg mooi door de blik van het model en de belichting; dat haar gezicht zo uit de schaduw komt. Het lijkt alleen of er een soort vage vlek zit bij het plukje haar en de rand van de kleding bij de rechterborst van het model. Of ligt dat aan mij?quote:
bedanktquote:Op dinsdag 11 oktober 2011 15:02 schreef Desty het volgende:
Vind 'm eerlijk gezegd niet zo mooi..
Hij is overbelicht, en vind de achtergrond meer opvallen als jet meisje zelf.
Verder vind ik haar pose wel leuk!
hee! Ik ben zelf al een tijdje aan het zoeken wat ik nodig heb aan accessoires om foto's te maken met een retro/vintage look, weet jij wat ik hier allemaal voor nodig heb?quote:Op woensdag 5 oktober 2011 19:54 schreef LolaLovesYou het volgende:
[ afbeelding ]
Ik probeer een vintage picture style te maken, maar gut wat een rot programma van canon.
Denk dat het maar toch nieuwe set filters halen na een 8-16mm lens word.
En nog een oude foto die ik in mei heb gemaakt.
Gemaakt met een beauty dish op een canon 430.
Wat er nu is gebeurd is dat je camera de achtergrond goed belicht heeft, en de voorgrond (dus het meisje) niet.quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 16:04 schreef Desty het volgende:
Wat voor camera heb je?
Scherpte diepte anders maken kan al veel doen met je foto.
Ik vind haar blik echt heel tofquote:Op dinsdag 11 oktober 2011 19:18 schreef 33 het volgende:
Fotomaniak: ik zou een flinke crop maken en wat meer spelen met belichten en contrast etc.
[ afbeelding ]
Ik ookquote:Op dinsdag 11 oktober 2011 19:27 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ik vind haar blik echt heel tof
Je kan natuurlijk gewoon een Lomo camera kopen.quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 16:35 schreef duiten het volgende:
[..]
hee! Ik ben zelf al een tijdje aan het zoeken wat ik nodig heb aan accessoires om foto's te maken met een retro/vintage look, weet jij wat ik hier allemaal voor nodig heb?
Hmm oke, heel erg bedanktquote:Op dinsdag 11 oktober 2011 17:59 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Wat er nu is gebeurd is dat je camera de achtergrond goed belicht heeft, en de voorgrond (dus het meisje) niet.
Voor de volgende keer zou ik een kortere sluitertijd kiezen waardoor het model beter belicht word.
Kwa achtergrond vind ik de paal rechts erg afleiden.
Ik heb een panasonic FZ100...quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 16:04 schreef Desty het volgende:
Wat voor camera heb je?
Scherpte diepte anders maken kan al veel doen met je foto.
Niet echt de camera die ik je als winkel medewerker had geadviseerd voor portretjes schieten.quote:
Ik heb m ook eigenlijjk niet speciaal voor portretfotografie gekocht, ik wilde een camera waar je veel mee kon, en die goed is om vooral dieren te fotograferen (wat tot nu toe ook erg goed lukt)quote:Op donderdag 13 oktober 2011 09:05 schreef LolaLovesYou het volgende:
Niet echt de camera die ik je als winkel medewerker had geadviseerd voor portretjes schieten.
Namelijk een echte vakantie camera voor opa en oma en discovery fan plaatjes.
Hoe dan ook,
er zit een cijfertje op je camera met een fje er voor. Die zou je tot 2.8 moeten kunnen zetten.
Dat creëert een onscherpe achtergrond, of je de zo genaamde bokeh gaat krijgen met die camera op die stand.. ik betwijfel het.
Het nadeel van je overbelichting in de foto nu is dat de achtergrond erg de aandacht weg trekt van het model. Met beetje crappy photoshop ook niet veel soeps...
[ afbeelding ]
Iets te enthousiast geweest met de grain filter in Photoshop?quote:Op woensdag 12 oktober 2011 10:02 schreef xjoyce het volgende:
Haar blik is gaaf ja, ik ben wel wat minder weg van de bewerking.
[ link | afbeelding ]
Wow, goed gebruik van scherptediepte zeg. En gaaf dat ie zo braaf blijft liggenquote:Op woensdag 19 oktober 2011 10:14 schreef _Multiply86_ het volgende:
Hondenportretjes mogen hopelijk ook![]()
[ afbeelding ]
Vind deze errrrrg mooi. Sowieso zwart/wit hou ik van. Er zit erg veel lading in deze foto, dramatisch. Very nice job! (ondanks dat het meisje in de foto ook zeer fotogeniek is, wat een foto wel helpt)quote:Op zondag 16 oktober 2011 23:15 schreef SP22 het volgende:
Hoi!
[ afbeelding ]
Weten jullie wat de benodigdheden voor zo'n soort foto zijn, qua belichting/instellingen? Model heb ik al..(studio niet overigens)
Merci beaucoup!
Die foto is dus niet van mij!! (als je goed leest..quote:Op woensdag 19 oktober 2011 13:24 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Vind deze errrrrg mooi. Sowieso zwart/wit hou ik van. Er zit erg veel lading in deze foto, dramatisch. Very nice job! (ondanks dat het meisje in de foto ook zeer fotogeniek is, wat een foto wel helpt)
Ik gok op 2 flitsers, veel make-up en een goed model.quote:Op woensdag 19 oktober 2011 14:15 schreef SP22 het volgende:
[..]
Die foto is dus niet van mij!! (als je goed leest..) Ik wil zo'n soort foto maken van mn (net zo fotogenieke) zusje
Bouwlampen? Is continu fel, helder, wit licht. En betaalbaarquote:Op woensdag 19 oktober 2011 14:38 schreef SP22 het volgende:
Die flitsers gaan een probleem worden.. :/
oooh maar ze zijn niet groot! Ik ga zoeken naar een plaatjequote:Op woensdag 19 oktober 2011 14:44 schreef SP22 het volgende:
Das voor de toekomst.. ik woon in een appartement zonder bergruimte
Ik improviseer wel wat..
Zo te zien geeneens geflitst (zie je in ogen). Ik denk goeie prime (lekker scherp), en een raam een meter of 2 achter je, bewolkte dag. Dit soort portretten kan je ook perfect in de sneeuw schieten. Alles geeft dan mooi diffuus lichtquote:Op zondag 16 oktober 2011 23:15 schreef SP22 het volgende:
Hoi!
[ afbeelding ]
Weten jullie wat de benodigdheden voor zo'n soort foto zijn, qua belichting/instellingen? Model heb ik al..(studio niet overigens)
Merci beaucoup!
Deze vind ik erg mooi! Mooie setting vooral.quote:Op woensdag 12 oktober 2011 10:02 schreef xjoyce het volgende:
Haar blik is gaaf ja, ik ben wel wat minder weg van de bewerking.
[ link | afbeelding ]
Raam check, zowel 50mm 1.8 als 100mm 2.8 aanwezig, Bewolkt gaat het wel zijn en ik heb sowieso geen direct zonlicht op mn raam.. Ik word al optimistischerquote:Op woensdag 19 oktober 2011 17:49 schreef freud het volgende:
[..]
Zo te zien geeneens geflitst (zie je in ogen). Ik denk goeie prime (lekker scherp), en een raam een meter of 2 achter je, bewolkte dag. Dit soort portretten kan je ook perfect in de sneeuw schieten. Alles geeft dan mooi diffuus licht.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |