abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_20143276
Ik zou graag jullie kritiek willen zien op de onderstaande foto.
Morgen ga ik weer het een en ander schieten en wil deze foto's hier ook plaatsen.
Dus enkele kritiek op deze foto ( positief of negatief ) zal fijn zijn. Hoop hier weer iets van te leren.
Heb al eerder gehoord dat hij te donker was, dus dat heb ik via photoshop al hersteld.

Bedankt alvast
  donderdag 24 juni 2004 @ 02:19:01 #2
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_20143918
Ik vind hem heel erg mooi!
Zwart/wit is simpel en daarom erg mooi! Meer schoonheid met minder!
En het scherpe gezicht in combi met de blurry achtergrond, erg mooi! (wat voor achtergrond is het?)
Je zou eventueel de hoek richting het gezicht nog anders kunnen maken, dus ene wat schuinere foto, gewoon uitproberen wat mooi is!
Kip, het meest veelzijjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjdige stukje kaas, panda!
pi_20144070
is de achter grond niet water??

is altijd heel mooi, je kan toch altijd een beetje fletse weerspiegeling zien
wanneer je niet weet wat je wil weten..
weet je het niet!
pi_20144871
Inderdaad water. Achtergrond is een hoge rots waar water over vloeit. ( Dat jullie dat zien! )
pi_20145814
ik vind de verhouding achtergrond/persoon een beetje raar, maar dat is maar net wat je uit wilt stralen met de foto.
pi_20145877
verder niks op aan te merken! dus dat is positief
pi_20158722
Ik vind het ook een mooie foto, goede uitsnede. Maar misschien was het in deze compositie toch mooier geweest om heel het gezicht scherp te zien.
  donderdag 24 juni 2004 @ 23:57:09 #8
35325 shi
elegance in simplicity
pi_20167327
mooi, maar hij mag een tikje harder, vind hem beetje grijs
idiots will be shot, survivors will be shot...again.
pi_20169532
Hier nog eentje, ben ik vanavond mee bezig geweest. Alhoewel het croppen niet zo geweldig is en duidelijk te zien, vind ik het zelf wel een geslaagde foto!
Graag hierover ook weer commentaar.

pi_20171198
Bij de 1e foto is wat veel van het gezicht weggelaten.
vind ik dan
pi_20174153
quote:
Op vrijdag 25 juni 2004 01:25 schreef Dickeos300d het volgende:
Hier nog eentje, ben ik vanavond mee bezig geweest. Alhoewel het croppen niet zo geweldig is en duidelijk te zien, vind ik het zelf wel een geslaagde foto!

[afbeelding]
Jep mooie foto (ik hou van zwart wit ) alleen jammer dat die schouder links er net afligt..
Verder leuk gedaan
I used to want to take a drill to my head, Let the pain out of the hole...
Dit is niet een beeldscherm!
  vrijdag 25 juni 2004 @ 11:14:58 #12
35485 rique
with Canon, I can
pi_20174248
quote:
Op vrijdag 25 juni 2004 01:25 schreef Dickeos300d het volgende:

[afbeelding]
Zeker een leuke foto, erg knap hoe je die hond er op hebt gekregen, zier er erg natuurlijk uit. Hoelang ben je daarmee bezig geweest om het zo te krijgen?

2 puntjes van kritiek:
- niet zo'n mooie uitsnede (maar dat wist je zelf ook al)
- niet echt zwart/wit, het is meer een verzameling van grijstinten, wat de foto erg soft/vlak maakt in mijn ogen.
verslaafd aan de cirkelkwadratuur
pi_20878765
hoe zit het nou met het portret recht?? ik heb namelijk een foto geschoten maar het niet gevraagt aan die gene het is een goede foto geworden en ik heb hem op me site gezet (gewoon persoonlijke site) mag dit?? Of moet ik eerst toestemming vragen?
pi_20878977
quote:
Op maandag 26 juli 2004 22:49 schreef JoranVW het volgende:
hoe zit het nou met het portret recht?? ik heb namelijk een foto geschoten maar het niet gevraagt aan die gene het is een goede foto geworden en ik heb hem op me site gezet (gewoon persoonlijke site) mag dit?? Of moet ik eerst toestemming vragen?
Wanneer het model herkenbaar is, zou je toestemming moeten vragen volgens de regeltjes. Behalve als het model niet het hoofdonderwerp is. Bijv. als je een foto van een gebouw maakt, en er loopt een voobijganger.
pi_20879010
De 1e foto:
Ik vind de crop niet zo, zowel links als onder. Hij is net niet helemaal scherp. Mag ook meer contrast in. Verder vind ik bij portret altijd mooier als je tenminste 1 oog redelijk goed/goed ziet. Iets meer naar haar gezicht toe draaien met de camera moet genoeg zijn. Dan spreekt het beeld meer vind ik. Liefst ook nog met een twinkeling het oog trouwens.

De 2e:
Ook weer weinig contrast, en net niet helemaal scherp. Ik denk dat het ook een interessanter portret was geweest als zij wat meer naar de hond keek (beest beetje mee spelen enzo), nu komt het wat gemaakt/geforceerd over.

Opbouwend bedoeld overigens.
pi_20879139
quote:
Op maandag 26 juli 2004 23:01 schreef Icicle het volgende:

[..]

Wanneer het model herkenbaar is, zou je toestemming moeten vragen volgens de regeltjes. Behalve als het model niet het hoofdonderwerp is. Bijv. als je een foto van een gebouw maakt, en er loopt een voobijganger.
dan mag ik hem dus niet posten erg jammer.

en hoe kan je dan het recht krijgen?? en hoe moet je dat dan moet met een model?
pi_20879628
Ik vind de foto hierboven met de hond erg mooi en hij deed mij denken aan een foto die ik gemaakt had.
Nou ben ik nog maar pas begonnen met de fotografie als hobby, maar ik zou toch jullie mening willen over deze foto.

Iedereen een prettige kerst en een gelukkig nieuwjaar!!!
kiekjes
pi_20881126
Ik vind het een mooie foto.
Jammer dat de vrouw er net niet helemaal opstaat met haar gezicht.
Ook jammer van het rechteroog van de hond. Maar uit ervaring weet ik dat zwart echt de moeilijkste kleur is bij dieren om op de foto te nemen, dus daar absoluut geen negatieg woord over.
Gewoon leuke foto!
pi_20885602
quote:
Op maandag 26 juli 2004 23:09 schreef JoranVW het volgende:

[..]

dan mag ik hem dus niet posten erg jammer.

en hoe kan je dan het recht krijgen?? en hoe moet je dat dan moet met een model?
Officieel is het moeilijk recht te krijgen.. Maar ik heb de foto bekeken (van de negroide dame?) en vond hem erg typerend Denk trouwens niet dat ze zichzelf ooit gaait herkennen op je site, omdat ze er niet uitziet alsof ze actief is op het internet Plaats hier gewoon een linkje naar je foto.. Dan is er toch niet zoveel aan de hand?

Ik heb voor modellen een TFP contract (Time For Prints) opgezet. Daar tekent het model voor toestemming, en staat precies in vermeld wat het model met de foto's mag doen, en welke bevoegdheden de fotografe heeft. Je kunt zo'n contract naar eigen wens, of van het model opzetten.
pi_20885785
quote:
Op dinsdag 27 juli 2004 11:52 schreef Icicle het volgende:

[..]

Officieel is het moeilijk recht te krijgen.. Maar ik heb de foto bekeken (van de negroide dame?) en vond hem erg typerend Denk trouwens niet dat ze zichzelf ooit gaait herkennen op je site, omdat ze er niet uitziet alsof ze actief is op het internet Plaats hier gewoon een linkje naar je foto.. Dan is er toch niet zoveel aan de hand?

Ik heb voor modellen een TFP contract (Time For Prints) opgezet. Daar tekent het model voor toestemming, en staat precies in vermeld wat het model met de foto's mag doen, en welke bevoegdheden de fotografe heeft. Je kunt zo'n contract naar eigen wens, of van het model opzetten.
Oke thnx voor de info hier de link: http://home.hccnet.nl/hm.wijk/photos/posseFR.jpg voor de ge-intreseerde.

Zo'n contract staat dat niet ergens op internet? wat staat daar ongeveer in?
pi_20885813
quote:
Op dinsdag 27 juli 2004 00:42 schreef Dickeos300d het volgende:
Ik vind het een mooie foto.
Jammer dat de vrouw er net niet helemaal opstaat met haar gezicht.
Ook jammer van het rechteroog van de hond. Maar uit ervaring weet ik dat zwart echt de moeilijkste kleur is bij dieren om op de foto te nemen, dus daar absoluut geen negatieg woord over.
Gewoon leuke foto!
Bedankt, ik had er zelf helemaal niet opgelet.
Ik heb inmiddels het oog iets lichter gemaakt en zal er in de toekomst op gaan letten.
Iedereen een prettige kerst en een gelukkig nieuwjaar!!!
kiekjes
pi_20885987
Mooie portret foto's * jaloers is *
pi_20886058
quote:
Op dinsdag 27 juli 2004 12:01 schreef JoranVW het volgende:

[..]

Oke thnx voor de info hier de link: http://home.hccnet.nl/hm.wijk/photos/posseFR.jpg voor de ge-intreseerde.

Zo'n contract staat dat niet ergens op internet? wat staat daar ongeveer in?
Ik wil het je wel doormailen..?
pi_20889645
quote:
Op dinsdag 27 juli 2004 12:12 schreef Icicle het volgende:

[..]

Ik wil het je wel doormailen..?
Thnx voor het mailtje

[ Bericht 10% gewijzigd door JoranVW op 27-07-2004 18:54:17 ]
  woensdag 28 juli 2004 @ 14:15:54 #25
63890 bugeye
Fok verlaten heeft :'(
pi_20909893

laat ik ook maar wat zien
Ik zit niet langer meer hier.... snik....
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')