Jep mooie foto (ik hou van zwart witquote:Op vrijdag 25 juni 2004 01:25 schreef Dickeos300d het volgende:
Hier nog eentje, ben ik vanavond mee bezig geweest. Alhoewel het croppen niet zo geweldig is en duidelijk te zien, vind ik het zelf wel een geslaagde foto!
Graag hierover ook weer commentaar.
[afbeelding]
Zeker een leuke foto, erg knap hoe je die hond er op hebt gekregen, zier er erg natuurlijk uit. Hoelang ben je daarmee bezig geweest om het zo te krijgen?quote:Op vrijdag 25 juni 2004 01:25 schreef Dickeos300d het volgende:
Hier nog eentje, ben ik vanavond mee bezig geweest. Alhoewel het croppen niet zo geweldig is en duidelijk te zien, vind ik het zelf wel een geslaagde foto!
Graag hierover ook weer commentaar.
[afbeelding]
Wanneer het model herkenbaar is, zou je toestemming moeten vragen volgens de regeltjes. Behalve als het model niet het hoofdonderwerp is. Bijv. als je een foto van een gebouw maakt, en er loopt een voobijganger.quote:Op maandag 26 juli 2004 22:49 schreef JoranVW het volgende:
hoe zit het nou met het portret recht?? ik heb namelijk een foto geschoten maar het niet gevraagt aan die gene het is een goede foto geworden en ik heb hem op me site gezet (gewoon persoonlijke site) mag dit?? Of moet ik eerst toestemming vragen?
quote:Op maandag 26 juli 2004 23:01 schreef Icicle het volgende:
[..]
Wanneer het model herkenbaar is, zou je toestemming moeten vragen volgens de regeltjes. Behalve als het model niet het hoofdonderwerp is. Bijv. als je een foto van een gebouw maakt, en er loopt een voobijganger.
Officieel is het moeilijk recht te krijgen.. Maar ik heb de foto bekeken (van de negroide dame?) en vond hem erg typerendquote:Op maandag 26 juli 2004 23:09 schreef JoranVW het volgende:
[..]
dan mag ik hem dus niet posten erg jammer.
en hoe kan je dan het recht krijgen?? en hoe moet je dat dan moet met een model?
Oke thnx voor de info hier de link: http://home.hccnet.nl/hm.wijk/photos/posseFR.jpg voor de ge-intreseerde.quote:Op dinsdag 27 juli 2004 11:52 schreef Icicle het volgende:
[..]
Officieel is het moeilijk recht te krijgen.. Maar ik heb de foto bekeken (van de negroide dame?) en vond hem erg typerendDenk trouwens niet dat ze zichzelf ooit gaait herkennen op je site, omdat ze er niet uitziet alsof ze actief is op het internet
Plaats hier gewoon een linkje naar je foto.. Dan is er toch niet zoveel aan de hand?
Ik heb voor modellen een TFP contract (Time For Prints) opgezet. Daar tekent het model voor toestemming, en staat precies in vermeld wat het model met de foto's mag doen, en welke bevoegdheden de fotografe heeft. Je kunt zo'n contract naar eigen wens, of van het model opzetten.
Bedankt, ik had er zelf helemaal niet opgelet.quote:Op dinsdag 27 juli 2004 00:42 schreef Dickeos300d het volgende:
Ik vind het een mooie foto.
Jammer dat de vrouw er net niet helemaal opstaat met haar gezicht.
Ook jammer van het rechteroog van de hond. Maar uit ervaring weet ik dat zwart echt de moeilijkste kleur is bij dieren om op de foto te nemen, dus daar absoluut geen negatieg woord over.
Gewoon leuke foto!
Ik wil het je wel doormailen..?quote:Op dinsdag 27 juli 2004 12:01 schreef JoranVW het volgende:
[..]
Oke thnx voor de info hier de link: http://home.hccnet.nl/hm.wijk/photos/posseFR.jpg voor de ge-intreseerde.
Zo'n contract staat dat niet ergens op internet? wat staat daar ongeveer in?
Thnx voor het mailtjequote:Op dinsdag 27 juli 2004 12:12 schreef Icicle het volgende:
[..]
Ik wil het je wel doormailen..?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |