Interesseert me niks! De foto zoals hij nu is, kan van mij zo gepubliceerd worden in een luxe periodiek. De Snoecks zal blij met haar zijnquote:Op maandag 21 november 2011 16:10 schreef LaMaleta het volgende:
Mooi haar, dat zeker... Maar als ik naar de foto kijk vraag ik mij toch af elke keer af (zoals met veel foto's hier), hoe is de foto voor de bewerking en na de bewerking. Want ik denk dat ik (oude bok) in veel gevallen het origineel mooier vind dan de bewerkte verzie!
Zie het als een complimentquote:Op maandag 21 november 2011 21:01 schreef Alerion het volgende:
Goh, bedankt Lex! Dat is echt een heel groot compliment!
Eh sorry LaMaleta, maar, van plastic? Mijn foto's mogen dan bewerkt zijn, maar je kan m'n poriën tellen, hoor...
Ik vind het knap hoe je weet dat een foto voor de bewerking mooier is dan daarna.quote:Op maandag 21 november 2011 16:10 schreef LaMaleta het volgende:
Mooi haar, dat zeker... Maar als ik naar de foto kijk vraag ik mij toch af elke keer af (zoals met veel foto's hier), hoe is de foto voor de bewerking en na de bewerking. Want ik denk dat ik (oude bok) in veel gevallen het origineel mooier vind dan de bewerkte verzie!
Ik moet toegeven dat dat jouw foto niet zo heavy is bewerkt! Maar toch zou ik het wel eens leuk vinden om het origineel te zien.quote:Op maandag 21 november 2011 21:01 schreef Alerion het volgende:
Eh sorry LaMaleta, maar, van plastic? Mijn foto's mogen dan bewerkt zijn, maar je kan m'n poriën tellen, hoor...
Ik vind 'm echt heel tof, zowel je haar als je make-up als de fotoquote:Op maandag 21 november 2011 15:11 schreef Alerion het volgende:
Nieuw haar!
[ link | afbeelding ]
Flames by sabinemetz.nl, on Flickr
Om eerlijk te zijn, ik zou liever ChipsZak in het echt willen zien.quote:Op maandag 21 november 2011 21:10 schreef kanovinnie het volgende:
Ik zou Alerion ook best een keer in het echt willen zien. Of bedoel je dat niet
Ik dit geval vind ik geen van de drie foto's iets hebben, voor mij zijn dit soort foto's (beauty fotografie) bijna allemaal hetzelfde, en misschien is deze foto technisch niet zo mooi, maar op die foto heb je meer uitstraling en karakter.quote:Op maandag 21 november 2011 21:28 schreef Alerion het volgende:
@kanovinnie: Hahah!!
Maar hier kun je ongeveer zien wat ik gedaan heb (en ja, het is best een verschil, maar mijn bedoeling bij deze foto was dan ook een uitstraling van beauty fotografie wilde bereiken). Ik snap wel waar je vandaan komt als je zegt: meestal vind ik de onbewerkte versie mooier, maar als dat niet is wat het 'doel' is van de fotograaf die het maakte, zegt dat eigenlijk niets.
[ afbeelding ]
Die eerste is zeker lekker, maar de focus ligt op zijn kin door de dof en belichting. Was dat je bedoeling?quote:
Foto's gaan om smaak, en ik vind hem tof! Hoe lang blijft je haar zo? Kan me voorstellen dat je het op een gegeven moment door groei toch weer aan moet pakken.quote:Op maandag 21 november 2011 22:22 schreef Alerion het volgende:
Dat is dan jouw smaak. Maar deze foto heeft gewoon een heel ander doel dan de foto die jij nu als voorbeeld neemt voor iets dat jou wel aanspreekt. Als je zegt dat beauty foto's "allemaal hetzelfde" zijn, heb je er naar mijn idee geen verstand van eerlijk gezegd...
No offense, maar in welk opzicht zijn 'beauty' foto's allemaal hetzelfde? Het is dus overduidelijk dat je er weinig verstand van hebt. Ook vind ik originelen meer iets voor henkjan fotografie ofzo en veel minder karakter hebben.quote:Op maandag 21 november 2011 22:05 schreef LaMaleta het volgende:
[..]
Ik dit geval vind ik geen van de drie foto's iets hebben, voor mij zijn dit soort foto's (beauty fotografie) bijna allemaal hetzelfde, en misschien is deze foto technisch niet zo mooi, maar op die foto heb je meer uitstraling en karakter.
Ik heb bij foto's van mooie vrouwen altijd dat eerder de vrouw mooi is dan de foto. Idem bij foto's van bloemen of landschappen.quote:Op maandag 21 november 2011 22:50 schreef 33 het volgende:
[..]
No offense, maar in welk opzicht zijn 'beauty' foto's allemaal hetzelfde?
quote:Op maandag 21 november 2011 22:50 schreef 33 het volgende:
[..]
No offense, maar in welk opzicht zijn 'beauty' foto's allemaal hetzelfde? Het is dus overduidelijk dat je er weinig verstand van hebt. Ook vind ik originelen meer iets voor henkjan fotografie ofzo en veel minder karakter hebben.
Mja, je mening is helder, jij houdt inet van nabewerken. Geeft niet, maar smaken verschillen. Newton is ook geniaal als fotograaf, maar ik hou ook van bewerkt bijvoorbeeld.quote:Op maandag 21 november 2011 23:01 schreef LaMaleta het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Verstand... Ik heb maar één vraag...
van welke planeet komt ze?
Mooie plaat an sich, maar is tikkie uitgebeten waardoor de rand van haar gezicht in de achtergrond overloopt. Je compo is ook niet helemaal mijn smaak, iets teveel boven en achter haar aan ruimte. Visa zit ook wel strak volgens mij!quote:
Mja, Mijn mening is blijkbaar niet helder, het gaat er niet over of ik van nabewerken houdt. En al helemaal niet om smaak. Nabewerken kan gebruikt worden als een tool. Niet om te verbergen dat je niets zeggende saaie en stijlloze foto's hebt waar geen tijd en energie in is gestoken.quote:Op dinsdag 22 november 2011 10:36 schreef freud het volgende:
[..]
Mja, je mening is helder, jij houdt inet van nabewerken. Geeft niet, maar smaken verschillen. Newton is ook geniaal als fotograaf, maar ik hou ook van bewerkt bijvoorbeeld.
Wat is een slechte foto? Waar vergelijk je het mee? Ik ben geen pro fotograaf die modellen op de foto zet en dat is ook niet de bedoeling met de foto's die ik hier post. Voor mij is zo'n (random) foto, in dit geval een portret in een wijk, het eindresultaat van de foto + nabewerking wat een totaalbeeld geeft van iets wat ik mooi vind. Jij kan het natuurlijk een slechte foto vinden, daar is niks mis mee, maar ik ben het totaal niet eens met je uitspraak.quote:Op dinsdag 22 november 2011 12:08 schreef LaMaleta het volgende:
[..]
Mja, Mijn mening is blijkbaar niet helder, het gaat er niet over of ik van nabewerken houdt. En al helemaal niet om smaak. Nabewerken kan gebruikt worden als een tool. Niet om te verbergen dat je niets zeggende saaie en stijlloze foto's hebt waar geen tijd en energie in is gestoken.
'Round&Round' door Ismar Basic is niks meer dan een slechte foto van zijn vriendin midden in een wijk. En dan wordt er kilo's photoshop er tegen aan gegooid in een wanhopige poging om er nog iets van te maken. Dat soort foto's komen beter tot zijn recht in een 'Pimp hier met je Photoshop foto's' topic. Dit een kwestie van smaak noemen is Lady Gaga met Nina Simone vergelijken.
Wauw hahaha, je maakt zeker een grapje, hoop ik?quote:Op dinsdag 22 november 2011 12:08 schreef LaMaleta het volgende:
[..]
Mja, Mijn mening is blijkbaar niet helder, het gaat er niet over of ik van nabewerken houdt. En al helemaal niet om smaak. Nabewerken kan gebruikt worden als een tool. Niet om te verbergen dat je niets zeggende saaie en stijlloze foto's hebt waar geen tijd en energie in is gestoken.
'Round&Round' door Ismar Basic is niks meer dan een slechte foto van zijn vriendin midden in een wijk. En dan wordt er kilo's photoshop er tegen aan gegooid in een wanhopige poging om er nog iets van te maken. Dat soort foto's komen beter tot zijn recht in een 'Pimp hier met je Photoshop foto's' topic. Dit een kwestie van smaak noemen is Lady Gaga met Nina Simone vergelijken.
Zie dit nu pas, maar, nee, dat heb ik eigenlijk nooit geambieerd.quote:Op maandag 21 november 2011 21:04 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Zie het als een complimentWilde je vroeger ook niet op barbie lijken?
Van iemand die met een goedkoop compact camera aan het kloten is zeg ik niks, maar van iemand die met een Nikon D700 met FX sensor en een 85.0 mm f/1.4 prime lens rond loopt verwacht ik heel wat meer. In ieder geval iets meer dan een random fotootje genomen in een random wijk!quote:Op dinsdag 22 november 2011 12:45 schreef 33 het volgende:
[..]
Wat is een slechte foto? Waar vergelijk je het mee? Ik ben geen pro fotograaf die modellen op de foto zet en dat is ook niet de bedoeling met de foto's die ik hier post. Voor mij is zo'n (random) foto, in dit geval een portret in een wijk, het eindresultaat van de foto + nabewerking wat een totaalbeeld geeft van iets wat ik mooi vind. Jij kan het natuurlijk een slechte foto vinden, daar is niks mis mee, maar ik ben het totaal niet eens met je uitspraak.
Nee je vindt het gewoon niet mooi, that's it. Ga geen bs lopen lullen over welke camera ik gebruik, want dat heeft absoluut niks te maken met het eindresultaat, in dit geval mijn foto's. Ik kan met een hasselblad h4d-60 foto's van drollen gaan maken en ze online zetten om er één groot drolfestijn op flickr van te maken. Waarom zou ik dat doen? Omdat ik dat misschien mooi vind, wat voor camera ik dan ook gebruik.quote:Op dinsdag 22 november 2011 21:06 schreef LaMaleta het volgende:
[..]
Van iemand die met een goedkoop compact camera aan het kloten is zeg ik niks, maar van iemand die met een Nikon D700 met FX sensor en een 85.0 mm f/1.4 prime lens rond loopt verwacht ik heel wat meer. In ieder geval iets meer dan een random fotootje genomen in een random wijk!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |