quote:Obama werd natuurlijk door die keuzes gedwongen door de Republikeinen, de zielloze marionetten van het grootkapitaal. Ik hoop dat de Tea Party nog wat meer groeit, zodat de Republikeinse partij finaal in tweeën wordt gescheurd. Dan zullen de Democraten de absolute meerderheid in beide huizen hebben.
De Democraten hoeven dan helemaal niet direct een absolute meerderheid te krijgen. Voor hetzelfde geld zitten ze straks met drie partijen van vergelijkbare omvang.quote:
nou en?quote:Op maandag 29 augustus 2011 10:10 schreef waht het volgende:
[..]
De Democraten hoeven dan helemaal niet direct een absolute meerderheid te krijgen. Voor hetzelfde geld zitten ze straks met drie partijen van vergelijkbare omvang.
quote:ma 29 aug 2011, 17:49 | 7 reacties
Bachmann: orkaan is waarschuwing van God
MIAMI - De Republikeinse presidentskandidate Michele Bachmann noemt de orkaan Irene en de recente aardbeving aan de Amerikaanse oostkust een waarschuwing van God.
Volgens haar wil God zo duidelijk maken dat Washington het beleid moet veranderen.
„Washington, je zou denken dat je de boodschap hebt gekregen. Een orkaan en een aardbeving! Het Amerikaanse volk heeft alles gedaan wat het kon.
Nu is het tijd voor een handeling van God”, zei ze in een toespraak in Florida.
Haar woordvoerster stelde maandag dat ze dat schertsend bedoelde.![]()
Voor de Europeanen kwamen waren er geen aardbevingen en orkanen in Amerikanen.quote:Op maandag 29 augustus 2011 18:16 schreef michaelmoore het volgende:
Geweldig he, deze Bachman is nog twee graadjes gekker dan Paalin![]()
![]()
![]()
[..]
orkanen in Amerikanenquote:Op maandag 29 augustus 2011 18:33 schreef dotCommunism het volgende:
[..]
Voor de Europeanen kwamen waren er geen aardbevingen en orkanen in Amerikanen.
Toch is geloven in god minder vreemd dan geloven in het communisme. Ten aanzien van god bestaat er onduidelijkheid. Ten aanzien van het communisme is het al lang en breed duidelijk dat het niet werkt.quote:Op maandag 29 augustus 2011 18:33 schreef dotCommunism het volgende:
Voor de Europeanen kwamen waren er geen aardbevingen en orkanen in Amerikanen.
Ik geloof dan ook niet in communisme, dus dat komt goed uit.quote:Op maandag 29 augustus 2011 18:51 schreef DS4 het volgende:
[..]
Toch is geloven in god minder vreemd dan geloven in het communisme. Ten aanzien van god bestaat er onduidelijkheid. Ten aanzien van het communisme is het al lang en breed duidelijk dat het niet werkt.
Pfff, typefout, sorry hoor meneertje pietje precies.quote:Op maandag 29 augustus 2011 18:50 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
orkanen in Amerikanen![]()
Als ze bij de MAC geweest zijn bedoel je?
Een groot deel van de Amerikanen gelooft keihard in God en keihard in anti-communisme. Beiden op een manier waarvan je goed kan vermoeden dat het op die manier niet werkt.quote:Op maandag 29 augustus 2011 18:51 schreef DS4 het volgende:
[..]
Toch is geloven in god minder vreemd dan geloven in het communisme. Ten aanzien van god bestaat er onduidelijkheid. Ten aanzien van het communisme is het al lang en breed duidelijk dat het niet werkt.
Er is niets mis met een beetje balans..... maar het "hyper-bi-partisanship" van nu is echt van de zotten. De beide partijen zijn gewoon tegen zaken van de andere partij, louter en alleen om het tegen zijn, zo lijkt het bijna.quote:
Ik hoop het wel ja.quote:Op maandag 29 augustus 2011 19:05 schreef michaelmoore het volgende:
Maar goed deze juf is dus een nog korter politiek leven beschoren dan Palin
quote:Is Ron Paul het ondergeschoven kindje bij de Republikeinen?
Sebastiaan Timmermans − 30/08/11, 11:12
© AP
Presidentskandidaat Ron Paul doet het in de peilingen ongeveer net zo goed als Michele Bachman. Hij is beter in fondsen werven dan de meesten van zijn mede-Republikeinen, en toch krijgt hij maar weinig aandacht. Waarom denkt (bijna) niemand dat hij kan winnen?
Ron Paul is een Texaan en zit namens die staat in het Huis van Afgevaardigden. Hij was één van de eerste politici die de Tea Party omarmde en is zeer populair bij de conservatieve basis van de Republikeinse partij. Zijn zoon Rand Paul is betrokken bij de dagelijkse organisatie van de Tea Party.
Al met al voldoet Paul dus aan belangrijke voorwaarden om één van dé Republikeinse kandidaten te zijn. Vooralsnog is dat echter niet zo.
Vier jaar geleden
Een belangrijke reden hiervoor is dat Paul het vier jaar geleden ook al probeerde. Ook toen deed hij het goed in de eerste peilingen en wist hij veel geld los te peuteren bij donoren. Er verschenen bewonderende verhalen in de media. Kortom: er ontstond een 'buzz'.
Totdat de Republikeinen naar het stemhokje mochten. Ron Paul wist bij de voorverkiezingen geen enkele staat op zijn naam te schrijven. Sterker nog, in veruit de meeste staten eindigde hij consequent als vijfde. De meeste politieke analisten oordeelden dan ook dat Ron Paul weliswaar populair is, maar dat hij voor maar weinigen een echte favoriet is.
Betere kansen
Dat vooroordeel heeft Paul de afgelopen vier jaar niet van zich afgeschud. En dus worden de hoofdartikelen niet aan hem, maar aan de overige Republikeinse kandidaten Romney, Perry, Bachmann en zelfs Palin gewijd, terwijl Paul tevreden moet zijn met een bijzinnetje. De ombudsman van The Washington Post besprak dit weekend zelfs of de krant niet meer aandacht aan Paul moet schenken.
Toch is Paul zeker niet bij voorbaat kansloos. Er is maar één thema dit jaar: geld. Paul hamert al jaren op een overheid die veel en veel minder geld moet uitgeven. Een idee dat vrijwel alle Republikeinen zeer aanspreekt. Doordat hij dat al jaren predikt, maakt dat hij in de ogen van het publiek 'een bezitter van dat onderwerp is'. Dat doet hij met nog een onderwerp dat ook heel belangrijk is: Paul wil de buitenlandse oorlogen die de VS voert zo snel mogelijk beëindigen.
Tel daarbij zijn warme banden met de Tea Party op en je begrijpt dat Ron Paul genoeg redenen heeft om te dromen van het Witte Huis. Dan moet hij wel een hoofdartikel worden en dat doen wat hij vier jaar geleden naliet: voorverkiezingen winnen.
Ron Paul is tegen de huidige haast imperialistische buitenlandpolitiek van de Verenigde Staten. Daarmee ben je bij de Republikeinen én de Democraten kansloos.quote:
Ook zijn andere standpunten spreken niet bepaald een breed publiek aan (op die tegenvrouwen- en homorechten na misschien).quote:Op dinsdag 30 augustus 2011 19:03 schreef Monidique het volgende:
[..]
Ron Paul is tegen de huidige haast imperialistische buitenlandpolitiek van de Verenigde Staten. Daarmee ben je bij de Republikeinen én de Democraten kansloos.
Uit opiniepeilingen blijkt van niet. Althans, hij krijgt geen extreem lage cijfers:quote:Op dinsdag 30 augustus 2011 19:06 schreef du_ke het volgende:
[..]
Ook zijn andere standpunten spreken niet bepaald een breed publiek aan (op die tegenvrouwen- en homorechten na misschien).
Vooral een internetheld.
Internetpolls en internethelden matchen vaak erg goedquote:Op dinsdag 30 augustus 2011 19:11 schreef Monidique het volgende:
[..]
Uit opiniepeilingen blijkt van niet. Althans, hij krijgt geen extreem lage cijfers:
[ afbeelding ]
Je kunt 'm absoluut geen internetheld meer noemen.
Dit is geen internetpoll.quote:Op dinsdag 30 augustus 2011 19:13 schreef du_ke het volgende:
[..]
Internetpolls en internethelden matchen vaak erg goed
Zo, die zijn daar laat mee. 't Is bijna een dagelijks item in de Daily Show.quote:
Hij wil volgens mij niet zozeer abortus verbieden als aan de staten zelf overlaten. Effectief is het dus wel redelijk voor een verbod zijn, maar tis net een klein verschil.quote:Op dinsdag 30 augustus 2011 19:22 schreef Monidique het volgende:
Nu moet ik niks hebben van zijn antiwetenschappelijke ideeën wat betreft evolutie en klimaatverandering, waarin hij helaas absoluut geen uitzondering is in de Republikeinse partij, en dat hij vrouwen het recht wil ontnemen over hun eigen lichaam te beschikken, dat hij abortus wil verbieden, dat zint mij nog minder, ik vind 'm wat dat betreft helemaal niks dus, zijn economische ideeën zijn ook wat out there, maar zijn buitenlandbeleidvisie is vaak nog de verstandigste onder de Republikeinse kandidaten en vrijwel alle Democraten.
Nee, dat is een wijdverspreid misverstand: Ron Paul wil landelijk abortus verbieden.quote:Op dinsdag 30 augustus 2011 19:24 schreef dotCommunism het volgende:
[..]
Hij wil volgens mij niet zozeer abortus verbieden als aan de staten zelf overlaten. Effectief is het dus wel redelijk voor een verbod zijn, maar tis net een klein verschil.
Hmm, volgens wikipedia is hij in woord wel voor het aan staten overlaten, maar heeft hij wel voor verschillende aanscherpingen gestemd ja. Och ja, ik vond hem toch al niks.quote:Op dinsdag 30 augustus 2011 19:24 schreef Monidique het volgende:
[..]
Nee, dat is een wijdverspreid misverstand: Ron Paul wil landelijk abortus verbieden.
quote:Op dinsdag 30 augustus 2011 19:24 schreef Monidique het volgende:
[..]
Nee, dat is een wijdverspreid misverstand: Ron Paul wil landelijk abortus verbieden.
quote:At the same time, Ron Paul believes that the ninth and tenth amendments to the U.S. Constitution do not grant the federal government any authority to legalize or ban abortion. Instead, it is up to the individual states to prohibit abortion.
Leven begint bij de conceptie. Hoe denk je dat alle staten omgaan met het moedwillig beëindigen van een leven? Ron Paul is wat abortus betreft een hele geniepige stiekemerd: doen alsof hij wil dat alleen de staten het kunnen regelen (verbieden dus) (alsof het wat uitmaakt dat een regering over 30 miljoen in plaats van 300 miljoen jou het recht over je eigen lichaam ontneemt), maar ondertussen in de praktijk ernaartoe werken dat abortus federaal verboden wordt.quote:
Ja, zijn acties zijn duidelijker dan zijn woorden voor wat betreft hij wilt bereiken.quote:Op dinsdag 30 augustus 2011 19:33 schreef Monidique het volgende:
[..]
Leven begint bij de conceptie. Hoe denk je dat alle staten omgaan met het moedwillig beëindigen van een leven? Ron Paul is wat abortus betreft een hele geniepige stiekemerd: doen alsof hij wil dat alleen de staten het kunnen regelen (verbieden dus) (alsof het wat uitmaakt dat een regering over 30 miljoen in plaats van 300 miljoen jou het recht over je eigen lichaam ontneemt), maar ondertussen in de praktijk ernaartoe werken dat abortus federaal verboden wordt.
Dat is dus per staat, dat hij 't liever verboden ziet worden neemt niet weg dat staten daar over moeten kunnen beslissen. Als het een GoP'erd moet worden dan zeker het liefst Paul, die laat al die reli-blah-blah dan vallen voor veel belangrijkere dingen is mijn gevoel.quote:Op dinsdag 30 augustus 2011 19:33 schreef Monidique het volgende:
[..]
Leven begint bij de conceptie. Hoe denk je dat alle staten omgaan met het moedwillig beëindigen van een leven? Ron Paul is wat abortus betreft een hele geniepige stiekemerd: doen alsof hij wil dat alleen de staten het kunnen regelen (verbieden dus) (alsof het wat uitmaakt dat een regering over 30 miljoen in plaats van 300 miljoen jou het recht over je eigen lichaam ontneemt), maar ondertussen in de praktijk ernaartoe werken dat abortus federaal verboden wordt.
Had die journalist best bij mogen meldden dat het merendeel van z'n artikel overgeschreven is van de Washington Post - The Fixquote:
O dat moet ie tegen Palin zeggen, of telt dat niet voor de rijkenquote:Op dinsdag 30 augustus 2011 19:24 schreef Monidique het volgende:
[..]
Met alle respect, maar het kom op mij over alsof je een idee van Ron Paul hebt en dat je dat idee wilt houden, ondanks alles wat Ron Paul zegt of doet. Hij heeft heel duidelijk aangegeven dat hij een christen is, tegen abortus, dat hij abortus wil verbieden, dat het de belangrijkste issue van het moment is. Het is niet zo dat hij dit opeens zegt, dit is constant, járenlang een van zijn speerpunten geweest. Ik vind het frappant om dan te zeggen: 'Ja, maar dat meent hij niet, hoor.'quote:Op dinsdag 30 augustus 2011 20:07 schreef popolon het volgende:
Paul zal ook wel het e.e.a. 'gebruiken' om stemmen te winnen.
Nee, het is dat ik me zeker wel kan vinden in een paar van zijn ideeen, de VS rijdt in sneltreinvaart de financiele en economische afgrond in. Daarnaast heb ik problemen met de meeste van zijn conservatieve plannen. Als ik met een mes op de keel moest kiezen tussen Santorum, Bachjman, Paul of Perry dan wist ik 't wel.quote:Op dinsdag 30 augustus 2011 20:20 schreef Monidique het volgende:
[..]
Met alle respect, maar het kom op mij over alsof je een idee van Ron Paul hebt en dat je dat idee wilt houden, ondanks alles wat Ron Paul zegt of doet. Hij heeft heel duidelijk aangegeven dat hij een christen is, tegen abortus, dat hij abortus wil verbieden, dat het de belangrijkste issue van het moment is. Het is niet zo dat hij dit opeens zegt, dit is constant, járenlang een van zijn speerpunten geweest. Ik vind het frappant om dan te zeggen: 'Ja, maar dat meent hij niet, hoor.'
Je zegt: Ron Paul, "die laat al die reli-blah-blah dan vallen voor veel belangrijkere dingen is mijn gevoel." Maar dat is je gevoel. De feiten, zijn uitspraken, zijn daden, laten heel wat anders zien. Ik zou in dit geval je rede gebruiken en niet je gevoel.
Over "al die reli-blah-blah", dit is Ron Paul, acht jaren geleden: "Knowing this, the secularists wage an ongoing war against religion, chipping away bit by bit at our nation's Christian heritage. Christmas itself may soon be a casualty of that war." Klinkt dit als iemand die geen interesse heeft in al die reli-blah-blah?
En als bij dat mes op de keel nou ook nog de naam Obama wordt genoemd?quote:Op dinsdag 30 augustus 2011 20:29 schreef popolon het volgende:
Nee, het is dat ik me zeker wel kan vinden in een paar van zijn ideeen, de VS rijdt in sneltreinvaart de financiele en economische afgrond in. Daarnaast heb ik problemen met de meeste van zijn conservatieve plannen. Als ik met een mes op de keel moest kiezen tussen Santorum, Bachjman, Paul of Perry dan wist ik 't wel.
Maar dan heb je het ook over een keuze...quote:Op dinsdag 30 augustus 2011 20:29 schreef popolon het volgende:
[..]
Nee, het is dat ik me zeker wel kan vinden in een paar van zijn ideeen, de VS rijdt in sneltreinvaart de financiele en economische afgrond in. Daarnaast heb ik problemen met de meeste van zijn conservatieve plannen. Als ik met een mes op de keel moest kiezen tussen Santorum, Bachjman, Paul of Perry dan wist ik 't wel.
Het is allebei vreselijk zowel War als Ron Paulquote:
Je weet dat afgewogen keuzes geen onderdeel zijn van de motivatie van 99% van de kiezers.quote:Op vrijdag 2 september 2011 20:26 schreef Monidique het volgende:
Ik denk dat Perry uiteindelijk door de mand zal vallen, het is een inhoudsloze flipfloppende domme Texaan, en dat Romney, al jarenlang erkend flipflopper, toch de kandidaat wordt. Perry is toch een beetje de mannelijke Sarah Palin.
Even bewaren voor wanneer ik er gigantisch naast zit, natuurlijk.
Er is ooit een inhoudsloze flipfloppende Texaan herkozen als President.quote:Op vrijdag 2 september 2011 20:26 schreef Monidique het volgende:
Ik denk dat Perry uiteindelijk door de mand zal vallen, het is een inhoudsloze flipfloppende domme Texaan, en dat Romney, al jarenlang erkend flipflopper, toch de kandidaat wordt. Perry is toch een beetje de mannelijke Sarah Palin.
Even bewaren voor wanneer ik er gigantisch naast zit, natuurlijk.
Dat was om dat hij iedere idioot een hypotheek gaf, op voorspraak van Paulson de ex GS CEO, en daarmee de huizenbubble een Bushboost gafquote:Op vrijdag 2 september 2011 21:40 schreef JoaC het volgende:
[..]
Er is ooit een inhoudsloze flipfloppende Texaan herkozen als President.
Met de nipste herverkiezing ooit.quote:Op vrijdag 2 september 2011 21:40 schreef JoaC het volgende:
[..]
Er is ooit een inhoudsloze flipfloppende Texaan herkozen als President.
imho ishet ook een beetje dom een kandidaat die je niet mag (met recht, ik zie Perry óók niet graag de nieuwe president worden ) enkel afte wijzen op basis vane en vergelijking die nu juistde plank behoorlijk misslaat...quote:Op vrijdag 2 september 2011 20:46 schreef waht het volgende:
[..]
Je weet dat afgewogen keuzes geen onderdeel zijn van de motivatie van 99% van de kiezers.
Perry heeft net zoveel kans als Romney. Voor de rest bepaalt de partij het wel.
Dit is de stembasis van de GOP.quote:Columnist: Registering Poor To Vote 'Like Handing Out Burglary Tools To Criminals'
Conservative columnist Matthew Vadum is just going to come right out and say it: registering the poor to vote is un-American and "like handing out burglary tools to criminals."
"It is profoundly antisocial and un-American to empower the nonproductive segments of the population to destroy the country -- which is precisely why Barack Obama zealously supports registering welfare recipients to vote," Vadum, the author of a book published by World Net Daily that attacks the now-defunct community organizing group ACORN, writes in a column for the American Thinker.
"Encouraging those who burden society to participate in elections isn't about helping the poor," Vadum writes. "It's about helping the poor to help themselves to others' money. It's about raw so-called social justice. It's about moving America ever farther away from the small-government ideals of the Founding Fathers."
Most conservative criticism of voter registration drives aimed at poor and minority communities has been under the guise of worries about voter fraud. Vadum's column is notable because he isn't just pretending to be worried about the nearly non-existent threat of in-person voter fraud -- he just doesn't think poor people should be voting.
Late Update: Responding to what he says are misrepresentations of his view, Vadum writes that of course he thinks poor people have the right to vote, he just doesn't want anybody to help them since their votes "could lead to the destruction of the republic."
Vadum clarifies that it is "destructive to register welfare recipients to vote so that they can vote themselves more government benefits. It is even worse that our tax dollars are used to register welfare recipients at welfare offices. It is a policy that would cause the Founding Fathers to roll over in their graves."
But, he adds: "Of course those who are legally qualified to vote should be allowed to vote but our tax dollars shouldn't be used to underwrite the destruction of the republic."
Ach, waar maakt hij zich druk om. Om en nabij de vijf miljoen veroordeelde criminelen mogen niet eens stemmen. Daar heb je al een groot deel van de onderlaag mee buitengesloten.quote:Op zaterdag 3 september 2011 16:01 schreef dotCommunism het volgende:
Hahaha
[..]
Dit is de stembasis van de GOP./
D66 = slappe knieen. Moeten we op deze toer verder gaan?quote:Op zaterdag 3 september 2011 16:59 schreef Hexagon het volgende:
GOP is gewoon een partijpolitieke vuilnisbelt waar politici met de meest bedenkelijke drijfveren gedijen. En een vuilnisbelt trekt ratten aan.
En de Democraten zijn beter, ja hoorquote:Op zaterdag 3 september 2011 16:59 schreef Hexagon het volgende:
GOP is gewoon een partijpolitieke vuilnisbelt waar politici met de meest bedenkelijke drijfveren gedijen. En een vuilnisbelt trekt ratten aan.
Vergeleken met de GOP wel ja.quote:Op zondag 4 september 2011 09:58 schreef apple_pie het volgende:
[..]
En de Democraten zijn beter, ja hoor
Praat toch geen poep. De Democraten zijn net zo goed ijdele zakkenvullers, of volg je het nieuws niet? Schandalen genoeg.quote:Op zondag 4 september 2011 10:07 schreef dotCommunism het volgende:
[..]
Vergeleken met de GOP wel ja.
Nou ja als je naar de uiteindelijke kandidaten kijkt die flink aandacht weten te trekken dan heeft de GOP er toch wel een paar 'bijzondere' gevallen tussen zitten. Zozeer zelfs dat het haast lijkt alsof een wat meer gematigde kandidaat bij voorbaat kansloos is... Dat valt mij bij de democraten wat minder op.quote:Sarah Palin houdt het spannend: wel of geen presidentskandidaat?
Gisteren maakte Sarah Palin tijdens een rally in Indianola opnieuw niet bekend of zij zich beschikbaar stelt als presidentskandidaat. Foto AFP / Scott Olson
door Hans Klis
Hoewel tweeduizend aanhangers in Indianola, Iowa Sarah Palin aanmoedigden met “Run, Sarah, run!” gaf de voormalige Republikeinse vice-presidentskandidaat geen krimp. Hoewel veel Republikeinen het verwachten, laat Palin nog niets kwijt over een mogelijke gooi naar het Amerikaanse presidentsschap in 2012.
De voormalige gouverneur van Alaska pakte tijdens haar veertig minuten durende speech voor haar Tea Party-gevolg wel de mogelijke Republikeinse kandidaten voor 2012 al aan door hen onder andere aan te sporen te stoppen met “de vriendjespolitiek” die de Amerikaanse “economie vernietigt”. Dit was een indirecte aanval op kandidaat Rick Perry, die ervan verdacht wordt campagnesponsoren in het verleden te hebben beloond met baantjes.
Palin profileerde zichzelf in Indianola opnieuw als “buitenstaander”, wat haar bij de vorige verkiezingen erg populair maakte bij de Republikeinen. Het is echter wachten op het moment dat zij haar beslissing om wel of niet mee te doen aan de presidentiële race bekendmaakt. Hoewel haar populariteit onder de Republikeinen enigszins is geslonken, is deze bij de Tea Party nog altijd groot vanwege haar anti-Washington standpunten.
Toch is er nog maar weinig tijd voor ‘Mama Grizzly’ om de knoop door te hakken, de campagnes van Michelle Bachmann en Perry komen al aardig op stoom. Maandag spreekt Palin weer, dan in New Hampshire, waar de strijd om het kandidaatschap later dit jaar zal beginnen. Zal ze daar haar voornemens bekendmaken?
Ja, het is allemaal weer de schuld van de Enge Linkse Media. Het is niet dat mevrouw dom is en nergens verstand van heeft, nee, het is de Vuige Media weer.quote:Op zondag 4 september 2011 11:49 schreef Lyrebird het volgende:
Toch hoop ik wel dat Palin mee doet. Ze maakt wel eens een foutje en ze is niet altijd even gelukkig, vooral niet als het vergrootglas van de media (die erg anti-Palin zijn) er over heen gaat.
Het Amerikaans conservatisme bestaat uit niets anders dan anti-Obama sentimenten, zoals jij ook alweer duidelijk maakt. Want voor de rest is Palin een ingestudeerd verhaaltje aan het houden, dat er ingestampt is nadat ze plotseling werd gekozen door McCain 4 jaar geleden.quote:Op zondag 4 september 2011 11:49 schreef Lyrebird het volgende:
Maar ze heeft wel een morele standaard die heel erg conservatief is. Van alle kandidaten kan alleen Cain daar aan tippen. Romney en Perry zijn bijvoorbeeld minder duidelijk, en die zie ik nog wel eens iets doen om 'de economie te helpen' of om 'banen te creeeren' of andere zaken die niet in een conservatief woordenboek staan.
Volgens mij een mening die Monidique zal delen, die zal zelfs graag Palin de GOP-presidentskandidaat zien worden omdat nu al te voorzien is dat dan de GOP als organisatie keihard kapotgemaakt gaat worden en vermoedelijk 4-8 jaar stevig invloed en macht zal verliezen..quote:
idd is Perry eigenlijk gewoon een flipflooping Liberal... neemt 8 miljard federaal geld voor banen aan (voor de show weigerde hij tegelijkertijd ook 550 miljoen van Obama) en 50% van de baan-groei in Texas tussen 2007 en 2010 zijn terreinen als onderwijs, gezondheidszorg én overheid...quote:Op zondag 4 september 2011 11:49 schreef Lyrebird het volgende:
Romney en Perry zijn bijvoorbeeld minder duidelijk, en die zie ik nog wel eens iets doen om 'de economie te helpen' of om 'banen te creeeren' of andere zaken die niet in een conservatief woordenboek staan.
Nou nee. Het gaat bijvoorbeeld nu heel erg mis. De werkeloosheid neemt maar niet af, de schulden nemen maar toe en de media doen alsof hun neus bloeden. Een niet-Democratische president zou niet op zo veel clementie hebben kunnen rekenen.quote:Op zondag 4 september 2011 11:50 schreef du_ke het volgende:
Aha, wat er misgaat is de schuld van media.
Sorry maar van dergelijke complotprietpraat ben ik nooit zo onder de indrukquote:Op zondag 4 september 2011 12:43 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Nou nee. Het gaat bijvoorbeeld nu heel erg mis. De werkeloosheid neemt maar niet af, de schulden nemen maar toe en de media doen alsof hun neus bloeden. Een niet-Democratische president zou niet op zo veel clementie hebben kunnen rekenen.
Idd, het moet heel raar lopen wil Obama een tweede termijn als president krijgen. Zelfs de vakbonden beginnen nu al te twijfelen.quote:
Nou, ik ben er niet zo zeker van als eerst, toch te optimistisch over de Amerikaanse rede, maar ik geef hem toch meer kans op winnen dan verliezen vooralsnog. Maar ik had het vooral over jouw complottheorie.quote:Op zondag 4 september 2011 13:07 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Idd, het moet heel raar lopen wil Obama een tweede termijn als president krijgen. Zelfs de vakbonden beginnen nu al te twijfelen.
Zolang er geen kandidaat opstaat die een geloofwaardig alternatief biedt zijn de problemen voor Obama natuurlijk beperkt.quote:Op zondag 4 september 2011 13:07 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Idd, het moet heel raar lopen wil Obama een tweede termijn als president krijgen. Zelfs de vakbonden beginnen nu al te twijfelen.
Amenquote:Op zondag 4 september 2011 13:09 schreef du_ke het volgende:
[..]
Zolang er geen kandidaat opstaat die een geloofwaardig alternatief biedt zijn de problemen voor Obama natuurlijk beperkt.
iedere lobby-groep zal zolang de verkiezingsstrijd niet werkelijk 'open' is hun kaarten niet geheel open willen leggen en dus zou het dom zijn nu geheel op één kandidaat te zetten, terwijl nog lang niet duidelijk is wie de tegenkandidaat zal zijn én op welke thema's de campagne het meest gevoerd zal wordenquote:Op zondag 4 september 2011 13:07 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Ja, en een groot deel van de schuld daarvan ligt bij de GOP en hun bewezen niet-werkende ideologie van tax cuts en trickle-down nonsens die ze weten door te drammen omdat Obama zelf een halve Republikein is en de Democraten zwakke knieeen hebben. Maar oh nee, het ligt natuurlijk aan Obama die een marxist is.quote:Op zondag 4 september 2011 12:43 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Nou nee. Het gaat bijvoorbeeld nu heel erg mis. De werkeloosheid neemt maar niet af, de schulden nemen maar toe en de media doen alsof hun neus bloeden. Een niet-Democratische president zou niet op zo veel clementie hebben kunnen rekenen.
http://www.washingtonpost(...)l?wpisrc=nl_opinionsquote:Imagine a Republican saying this: “Labor is prior to and independent of capital. Capital is only the fruit of labor, and could never have existed if labor had not first existed. Labor is the superior of capital, and deserves much the higher consideration.”
These heretical thoughts would inspire horror among our friends at Fox News or in the Tea Party. They’d likely label them as Marxist, socialist or Big Labor propaganda. Too bad for Abraham Lincoln, our first Republican president, who offered those words in his annual message to Congress in 1861. Will President Obama dare say anything like this in his jobs speech this week?
De dag van de arbeid is toch 1 Mei, of is it dit iets anders?quote:Op maandag 5 september 2011 13:52 schreef RM-rf het volgende:
Een mooie weergave van een stucturele kritiek op de 'visie' van rechts-republikeins en tea-partyend Amerika:
zonder dat subjectieve gebash op uiterlijkheden of een religieuze instelling maarw erkelijk ingaand op de 'economische visie' die de Republikeinen in Amerika steeds weer tonen
Naar aanleiding van Labour Day, een opiniestuk in de Post
[..]
http://www.washingtonpost(...)l?wpisrc=nl_opinions
quote is natuurlijk van Lincoln, de Grote Republikein van Lang Geleden, een tijd toen republikeinen dat nog gewoon mochten zeggen zonder keihard erop aangevallen te worden.
Amerika en Canada vieren het in Septemberquote:Op maandag 5 september 2011 20:58 schreef Dutchnative het volgende:
[..]
De dag van de arbeid is toch 1 Mei, of is it dit iets anders?
quote:Goodbye to All That: Reflections of a GOP Operative Who Left the Cult
Saturday 3 September 2011
by: Mike Lofgren, Truthout | News Analysis
(Photo: Carolyn Tiry / Flickr)
Barbara Stanwyck: "We're both rotten!"
Fred MacMurray: "Yeah - only you're a little more rotten." -"Double Indemnity" (1944)
Those lines of dialogue from a classic film noir sum up the state of the two political parties in contemporary America. Both parties are rotten - how could they not be, given the complete infestation of the political system by corporate money on a scale that now requires a presidential candidate to raise upwards of a billion dollars to be competitive in the general election? Both parties are captives to corporate loot. The main reason the Democrats' health care bill will be a budget buster once it fully phases in is the Democrats' rank capitulation to corporate interests - no single-payer system, in order to mollify the insurers; and no negotiation of drug prices, a craven surrender to Big Pharma.
But both parties are not rotten in quite the same way. The Democrats have their share of machine politicians, careerists, corporate bagmen, egomaniacs and kooks. Nothing, however, quite matches the modern GOP.
[...]
Dat bewijst maar weer eens dat de Republikeinen ethisch failliete, moreel minderwaardige, cryptofascistoide semi-psychopaten zijn.quote:
Wat is er toch gebeurd met "Give me your tired, your poor, your huddled masses yearning to breathe free."?quote:Op zaterdag 3 september 2011 16:01 schreef dotCommunism het volgende:
Hahaha
[..]
Dit is de stembasis van de GOP./
wat een subjectieve onzin.. 'moreel minderwaardig' ?quote:Op donderdag 8 september 2011 07:56 schreef Sicstus het volgende:
[..]
Dat bewijst maar weer eens dat de Republikeinen ethisch failliete, moreel minderwaardige, cryptofascistoide semi-psychopaten zijn.
Die komen en masse illegaal vanuit Mexico, of blijven hangen op een vakantievisum. Dat gaat om grofweg een miljoen mensen per jaar. Daarnaast nemen de VS nog steeds heel veel vluchtelingen op.quote:Op donderdag 8 september 2011 08:30 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Wat is er toch gebeurd met "Give me your tired, your poor, your huddled masses yearning to breathe free."?
Dit gezever dat het land onbestuurbaar zou zijn... Het feit dat Obama zijn zin niet krijgt, betekent niet opeens dat het land in een onbestuurbare crisis zou zitten. De macht in het land is gewoonweg verdeeld, en dat gaat al eeuwen zo. Een beetje president zou zijn toon matigen, nadat blijkt dat maatregelen averechts hebben uitgepakt.quote:Op donderdag 8 september 2011 10:21 schreef DustPuppy het volgende:
Ik zit me trouwens wel sterk af te vragen hoe lang het nog duurt voor dat land echt compleet onbestuurbaar wordt en de afzonderlijke staten serieus gaan nadenken over secessie.
Ik weet niet of ik het nog mee mag maken, maar het zou me niets verbazen.
Maar verder is hij over het algemeen redelijk gematigd. Dat is al een prestatie van formaat binnen de huidige GOP.quote:Op donderdag 8 september 2011 18:17 schreef Sicstus het volgende:
Ik snap ook niet waarom mensen Romney een goede kandidaat vinden, hij hangt de misschien wel meest krankzinnige christelijke sekte aan.
Zo'n beetje alle Republikeinen zitten in een sterk-Christelijke hoek.quote:Op donderdag 8 september 2011 18:17 schreef Sicstus het volgende:
Ik snap ook niet waarom mensen Romney een goede kandidaat vinden, hij hangt de misschien wel meest krankzinnige christelijke sekte aan.
BNW-praat, het had net zo goed de maffia kunnen zijn vanwege de aanpak van de vakbonden.quote:Op donderdag 8 september 2011 18:48 schreef michaelmoore het volgende:
Het erge is dat die REPS altijd overal vijanden zien en de hele wereld is niet van hun geloof of kleur en is dus beter dood
Gegarandeerd dat er weer oorlog komt, het is nooit anders geweest
En is er dan een Kennedy die geen oorlog wil, dan helpen ze hem om zeep om alsnog ten strijde te kunnen
Ochja, Obama heeft dan ook geen troepen naar Libië gestuurdquote:Op donderdag 8 september 2011 18:48 schreef michaelmoore het volgende:
Het erge is dat die REPS altijd overal vijanden zien en de hele wereld is niet van hun geloof of kleur en is dus beter dood
Gegarandeerd dat er weer oorlog komt, het is nooit anders geweest
En is er dan een Kennedy die geen oorlog wil, dan helpen ze hem om zeep om alsnog ten strijde te kunnen
Er is, bij mijn weten, geen enkele Amerikaanse soldaat op Libische bodem.quote:Op donderdag 8 september 2011 20:44 schreef Dutchnative het volgende:
Ochja, Obama heeft dan ook geen troepen naar Libië gestuurd
Maar daarna kwam er wel snel een fullscale Vietnamoorlog op gang, overigens was de maffia ook partij wegens de onwil van Kennedy om hun Cuba terug te pakkenquote:Op donderdag 8 september 2011 19:51 schreef JoaC het volgende:
[..]
BNW-praat, het had net zo goed de maffia kunnen zijn vanwege de aanpak van de vakbonden.
Verkeerde subforum, plus Tonkinquote:Op donderdag 8 september 2011 21:30 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Maar daarna kwam er wel snel een fullscale Vietnamoorlog op gang, overigens was de maffia ook partij wegens de onwil van Kennedy om hun Cuba terug te pakken
Maar de CIA was er zeker deel van
Officieel niet, maar ze zijn er wel natuurlijk.quote:Op donderdag 8 september 2011 21:20 schreef maartena het volgende:
[..]
Er is, bij mijn weten, geen enkele Amerikaanse soldaat op Libische bodem.
Ik denk dat geld een belangrijkere drijfveer is, naast het feit dat er wat onderzoekjes naar haar doen en laten gestart waren.quote:Op zondag 4 september 2011 12:04 schreef Montov het volgende:
[..]
Het Amerikaans conservatisme bestaat uit niets anders dan anti-Obama sentimenten, zoals jij ook alweer duidelijk maakt. Want voor de rest is Palin een ingestudeerd verhaaltje aan het houden, dat er ingestampt is nadat ze plotseling werd gekozen door McCain 4 jaar geleden.
Maar goed, iemand die het gouverneurschap inlevert omdat ze als tv-persoonlijkheid meer invloed denkt te hebben zal niet voor het presidentschap gaan. Ze wil gewoon media-aandacht.
ik kan je enkel aanraden Tom Weiner's geschiedenis van 60 jaar CIA te lezen: "Legacy of Ashes"quote:Op donderdag 8 september 2011 21:30 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Maar de CIA was er zeker deel van
Bij wie ligt de macht dan, volgens jou?quote:Op donderdag 8 september 2011 16:56 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Dit gezever dat het land onbestuurbaar zou zijn... Het feit dat Obama zijn zin niet krijgt, betekent niet opeens dat het land in een onbestuurbare crisis zou zitten. De macht in het land is gewoonweg verdeeld, en dat gaat al eeuwen zo. Een beetje president zou zijn toon matigen, nadat blijkt dat maatregelen averechts hebben uitgepakt.
Die is verdeeld over het Witte Huis, het congres, de senaat en de supreme court. Een vijde colonne wordt door federale ambtenaren gevormd, die steeds meer politieke macht naar zich toetrekken (denk aan de Environmental Protection Agency).quote:Op vrijdag 9 september 2011 07:15 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Bij wie ligt de macht dan, volgens jou?
als Obama nu juist iets aangerekend kan worden is dat hij zijn wil _niet_ duidelijk doorzet maar de hele tijd compromissen sluit en iedereen in wil binden in zn besluitvorming en schijnbaar iedereen 'happy' wil houden...quote:Op donderdag 8 september 2011 16:56 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Een beetje president zou zijn toon matigen, nadat blijkt dat maatregelen averechts hebben uitgepakt.
Dat zou ik toch wat meer om je heen kijken. Zeker vanuit de 'linkse' hoek (voorzover dat kan in de VS) hoor je dit verwijt juist het meest.quote:Op vrijdag 9 september 2011 10:14 schreef Lyrebird het volgende:
Ik weet niet waar jij je nieuws vandaan haalt, RM-rf, maar ik herken het beeld dat je schetst niet.
Ik lees heel veel linkse kranten, en zelfs daaruit blijkt niet dat Obama bekend staat als iemand die graag compromissen sluit. Vergelijk hem bijvoorbeeld met Clinton, die samen met de Republikeinen van Gingrich de VS transformeerde nadat hij tussentijds een zware nederlaag had geleden. Of GWB die samen met de Democraten leuke dingen voor de mensen ging doen (prescription drug plan for the elderly). Daar is nu geen sprake van. Obama heeft eigenhandig zijn Obamacare door de senaat/congres heengeramd, zonder er ook maar een Republikein voor te winnen, en voor zijn stimulus en 'debt reduction plans' gold precies hetzelfde.quote:Op vrijdag 9 september 2011 10:23 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Dat zou ik toch wat meer om je heen kijken. Zeker vanuit de 'linkse' hoek (voorzover dat kan in de VS) hoor je dit verwijt juist het meest.
Dat zegt helemaal niets. Kun je me een voorbeeld geven van waaruit blijkt dat Obama bipartisan is? En dan niet een statement van Obama zelf, maar een onafhankelijk onderzoek waaruit zou blijken dat Obama bipartisan is, bijvoorbeeld vergeleken met GWB of Clinton.quote:
tja, dat kan aan veel dingen liggen, misschien zie ik het wel hélemaal verkeerd enb doet Obama gewoon alles wat hij zelf wil en trekt zich niet zoveel aan van ondersteuning uit het Congress en drukt zijn plannen door...quote:Op vrijdag 9 september 2011 10:14 schreef Lyrebird het volgende:
Ik weet niet waar jij je nieuws vandaan haalt, RM-rf, maar ik herken het beeld dat je schetst niet.
Luister eens, jij doet de bewering dat die perceptie helemaal niet bestaat. Ik toon aan dat deze perceptie wel degelijk leeft. Als ik je een antwoord geef moet je niet ineens de vraag gaan veranderen.quote:Op vrijdag 9 september 2011 11:08 schreef Lyrebird het volgende:
Dat zegt helemaal niets. Kun je me een voorbeeld geven van waaruit blijkt dat Obama bipartisan is? En dan niet een statement van Obama zelf, maar een onafhankelijk onderzoek waaruit zou blijken dat Obama bipartisan is, bijvoorbeeld vergeleken met GWB of Clinton.
Direct na zijn overwinning hadden de Democraten het Witte Huis, de Senaat en het Congres in handen. Ze konden toen ieder voorstel doorvoeren. De eerste belangrijke maatregel was de 800 miljard stimulus, waarvan werd gezegd dat deze de werkeloosheid terug zou dringen (in werkelijkheid nam deze alleen maar toe). Daarbij kreeg hij weerstand van de Blue Dogs (fiscaal conservatieve Democraten), die ook later dwars hebben gelegen. Dat gebeurde dus binnen de Democratische partij, dit heeft niets met bipartisan zijn te maken. Ik ben het met je eens dat Obama wat dat betreft wat zwakjes was.quote:Op vrijdag 9 september 2011 11:18 schreef RM-rf het volgende:
Overigens ben ik reuze benieuwd naar jouw argumenten en redenenen waarom jij stelt dat Obama zo goed is in het nakomen van zn verkiezingsbeloften en en prsident is die het congress gewoon zijn wil oplegt en goed is in het doordrukken van zijn wil tegenover een zwak congress...?
Ikzelf zou het fantastisch vinden als Obama zo was, maar helaas zie _ik_ dat niet zo en kan met alle lieve wil der aarde niet zoveel positieve punten kwa 'doortastendheid' en een 'politieke macher' bij Obama ontdekken
Die zoekresultaten komen uit de (extreem) linkse hoek. Dat betekent niet dat iedereen het daar over eens is, zelf niet aan de linkerkant van het politieke spectrum.quote:Op vrijdag 9 september 2011 11:31 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Luister eens, jij doet de bewering dat die perceptie helemaal niet bestaat. Ik toon aan dat deze perceptie wel degelijk leeft. Als ik je een antwoord geef moet je niet ineens de vraag gaan veranderen.
En die zoekresultaten tonen niet alleen maar uitspraken van Obama zelf.
Dat was wederom de vraag nietquote:Op vrijdag 9 september 2011 11:32 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Die zoekresultaten komen uit de (extreem) linkse hoek. Dat betekent niet dat iedereen het daar over eens is, zelf niet aan de linkerkant van het politieke spectrum.
Dat is toch ook precies mijn stelling...quote:Op vrijdag 9 september 2011 11:31 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Direct na zijn overwinning hadden de Democraten het Witte Huis, de Senaat en het Congres in handen. Ze konden toen ieder voorstel doorvoeren. De eerste belangrijke maatregel was de 800 miljard stimulus, waarvan werd gezegd dat deze de werkeloosheid terug zou dringen (in werkelijkheid nam deze alleen maar toe). Daarbij kreeg hij weerstand van de Blue Dogs (fiscaal conservatieve Democraten), die ook later dwars hebben gelegen. Dat gebeurde dus binnen de Democratische partij, dit heeft niets met bipartisan zijn te maken. Ik ben het met je eens dat Obama wat dat betreft wat zwakjes was.
Wat betreft het opleggen van je wil aan een congres of senaat die niet voor de volle 100% wordt gedomineerd door je eigen partij: dat vraagt politiek vakmanschap. Clinton had door hoe het werkte, GWB ook. Obama niet.
Ok - ik geef je gelijk dat er aan de linker kant van het Democratische politieke spectrum commentaar is op Obama, dat hij te bipartisan zou zijn. Dat commentaar wordt echter niet gedeeld door centristen, laat staan door de Republikeinen.quote:
Nee, hehe. Net of de Republikeinen dat toe zouden geven.quote:Op vrijdag 9 september 2011 13:16 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Ok - ik geef je gelijk dat er aan de linker kant van het Democratische politieke spectrum commentaar is op Obama, dat hij te bipartisan zou zijn. Dat commentaar wordt echter niet gedeeld door centristen, laat staan door de Republikeinen.
Kom kom, niet zo naïef.quote:Op donderdag 8 september 2011 21:20 schreef maartena het volgende:
[..]
Er is, bij mijn weten, geen enkele Amerikaanse soldaat op Libische bodem.
Kunnen best alleen Franse en Britse special forces zijn heur.quote:
In theorie hooguitquote:Op vrijdag 9 september 2011 16:48 schreef waht het volgende:
[..]
Kunnen best alleen Franse en Britse special forces zijn heur.
Is dat een "Het zijn Amerikanen dus ze hebben vast iets geheims gedaan" gevoel, of heb je hier ook echt bewijs van?quote:Op donderdag 8 september 2011 22:06 schreef Montov het volgende:
Officieel niet, maar ze zijn er wel natuurlijk.
Waarom alleen in theorie? De Britse SAS zijn bad-asses van Navy Seal formaat, en de Amerikanen hebben het druk genoeg met Afghanistan. Die houden het in Libie voorlopig alleen op onder NAVO bevel staande schepen en vliegtuigen.quote:
De Republikeinen zijn dan ook - veel meer dan de Democraten onder Bush - de "Partij van Nee". Ze zijn bij voorbaat al tegen wat de Democraten op tafel leggen, of het nu goed is voor het land of niet.quote:Op vrijdag 9 september 2011 13:16 schreef Lyrebird het volgende:
Ok - ik geef je gelijk dat er aan de linker kant van het Democratische politieke spectrum commentaar is op Obama, dat hij te bipartisan zou zijn. Dat commentaar wordt echter niet gedeeld door centristen, laat staan door de Republikeinen.
Echt, ik ben de laatste tijd zo teleurgesteld in de politiek..... het is alleen maar rood tegen blauw, ezel tegen olifant, etc..... er wordt alleen naar eigen (partij)belangen gekeken, en niet naar het land.quote:Op zaterdag 10 september 2011 02:15 schreef popolon het volgende:
Ik heb bij beide partijen het idee dat het gaat om de partij, niet het land. Het lijkt wel een kleuterklas af en toe. Het is gewoon lobyisten galore, om misselijk van te worden.
En dat kun je staven met een objectief bewijs, of is het iets dat in de onderbuik broeit?quote:Op zaterdag 10 september 2011 01:52 schreef maartena het volgende:
[..]
De Republikeinen zijn dan ook - veel meer dan de Democraten onder Bush - de "Partij van Nee". Ze zijn bij voorbaat al tegen wat de Democraten op tafel leggen, of het nu goed is voor het land of niet.
Volgens mij richt Perry zich niet op de gematigde Republikein. De tijd dat hij Democraat was ligt al ver achter hem.quote:Op zaterdag 10 september 2011 03:16 schreef MilaNL het volgende:
Romney en Perry maken elkaar het meeste af. Logisch ook, want ze hebben ongeveer dezelfde doelgroep (gematigde republikein), maar dat kan voor beide een nadeel zijn. Als de kiezers zich verdelen wint geen van beide en komen we bij Bachmann/Paul/Cain.
Is de senaat niet onderdeel van het congres? Of bedoel je de volksvertegenwoordiging?quote:Op vrijdag 9 september 2011 10:03 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Die is verdeeld over het Witte Huis, het congres, de senaat en de supreme court.
Vergeet Acorn en Van Jones niet, Glenn Beck.quote:Een vijde colonne wordt door federale ambtenaren gevormd, die steeds meer politieke macht naar zich toetrekken (denk aan de Environmental Protection Agency).
De Britten en Amerikanen werken nauw samen. ik durf er wel om te wedden dat er op dit moment Amerikaanse 'adviseurs' in Libië actief zijn. Het zal niet om honderden mensen gaan hoor.quote:Op zaterdag 10 september 2011 01:51 schreef maartena het volgende:
Waarom alleen in theorie? De Britse SAS zijn bad-asses van Navy Seal formaat, en de Amerikanen hebben het druk genoeg met Afghanistan. Die houden het in Libie voorlopig alleen op onder NAVO bevel staande schepen en vliegtuigen.
Mensen die de communicatie verzorgen tussen de rebellen en de NAVO, dat is te verwachten trouwens. Tijdens WO2 waren er ook Amerikanen en Britten aanwezig in Rusland, en waren er Russen in Groot Brittanie. Als je immers geallieerd met elkaar bent, is het handig dat je wat twee-taligen hebt die e.e.a. kunnen communiceren.
Als het één van die drie wordt is Obama tevreden.quote:Op zaterdag 10 september 2011 03:16 schreef MilaNL het volgende:
Romney en Perry maken elkaar het meeste af. Logisch ook, want ze hebben ongeveer dezelfde doelgroep (gematigde republikein), maar dat kan voor beide een nadeel zijn. Als de kiezers zich verdelen wint geen van beide en komen we bij Bachmann/Paul/Cain.
Ambtenaren met kisten en geweren zijn soldaten.quote:Op zaterdag 10 september 2011 08:53 schreef apple_pie het volgende:
[..]
CIA zijn burgers, geen soldaten.
Welke "men" heb je het dan over? Dit soort claims komt keer op keer langs maar concreet onderbouwen zit er niet bij meestal...quote:Op zaterdag 10 september 2011 11:53 schreef waht het volgende:
Alleen omdat men kennelijk Amerika ziet als bron van alle problemen worden daar alle pijlen opgericht.
Het is verdomde relevant.quote:
Over de "men" die reageert in topics of op nieuwsberichten over Amerika.quote:Op zaterdag 10 september 2011 11:55 schreef du_ke het volgende:
[..]
Welke "men" heb je het dan over? Dit soort claims komt keer op keer langs maar concreet onderbouwen zit er niet bij meestal...
Ga toch weg, domme clown, wat is dit nou weer voor gefrustreerde kleuteropmerking?quote:Op zaterdag 10 september 2011 12:00 schreef waht het volgende:
Het is verdomde relevant, zeker als jij wilt vasthouden aan je anti-Amerikaanse sentiment.
Hoe reageer je zo snel.quote:Op zaterdag 10 september 2011 12:01 schreef Monidique het volgende:
[..]
Ga toch weg, domme clown, wat is dit nou weer voor gefrustreerde kleuteropmerking?
Heb het lef dit te onderbouwen of hou wijselijk je mond, zou ik zeggen.
Aha een imaginaire groep waar jij een bepaalde mening op projecteert om je er tegen af te kunnen zetten? Dacht even dat je iets concreets zou bieden.quote:Op zaterdag 10 september 2011 12:00 schreef waht het volgende:
[..]
Het is verdomde relevant.
[..]
Over de "men" die reageert in topics of op nieuwsberichten over Amerika.
'Amerika was ontevreden over drugsaanpak Donner'
Onderbouw. Of trek het terug. Een bijzonder minne, lage opmerking van je.quote:Op zaterdag 10 september 2011 12:02 schreef waht het volgende:
[..]
Hoe reageer je zo snel.
Niet dat het niet waar is.
Wat verwacht je dan, dat ik gigantische database van alle reacties aan ga leggen? Doe normaal man. Je weet net zo goed als ik hoeveel mensen staan de juichen over de vermeende ondergang van Amerika.quote:Op zaterdag 10 september 2011 12:02 schreef du_ke het volgende:
[..]
Aha een imaginaire groep waar jij een bepaalde mening op projecteert om je er tegen af te kunnen zetten? Dacht even dat je iets concreets zou bieden.
Right, dus met "men" bedoel je een willekeurige groep nitwits op de hoek van de straat. Lekker argument weer.quote:Op zaterdag 10 september 2011 12:04 schreef waht het volgende:
[..]
Wat verwacht je dan, dat ik gigantische database van alle reacties aan ga leggen? Doe normaal man. Je weet net zo goed als ik hoeveel mensen staan de juichen over de vermeende ondergang van Amerika.
Waarom denk je dat ik het heb ge-edit. Ik doelde niet specifiek op jou, en ook niet op du_ke.quote:Op zaterdag 10 september 2011 12:03 schreef Monidique het volgende:
[..]
Onderbouw. Of trek het terug. Een bijzonder minne, lage opmerking van je.
Als ze op straat zouden blijven was het prima. Nee, ze zitten binnen en reageren op de frontpage en op dit forum.quote:Op zaterdag 10 september 2011 12:05 schreef Monidique het volgende:
[..]
Right, dus met "men" bedoel je een willekeurige groep nitwits op de hoek van de straat. Lekker argument weer.
Dat is alweer compleet iets anders dan 'Alleen omdat men kennelijk Amerika ziet als bron van alle problemen worden daar alle pijlen opgericht. ". Wat ik zie is dat jij je probeert ergens tegen af te zetten door andere mensen in een hoekje te drukken. Dat kan bewuste of onbewuste projectie zijn van jouw kant maar het komt in ieder geval een beetje sneu en gefrustreerd over.quote:Op zaterdag 10 september 2011 12:04 schreef waht het volgende:
[..]
Wat verwacht je dan, dat ik gigantische database van alle reacties aan ga leggen? Doe normaal man. Je weet net zo goed als ik hoeveel mensen staan de juichen over de vermeende ondergang van Amerika.
Dat zou helemaal mooi wordenquote:
Van de vele, vele topics waar die "men" samenkomt is dit een leuke: Wie stopt de Verenigde Staten?quote:Op zaterdag 10 september 2011 12:09 schreef du_ke het volgende:
[..]
Dat zou helemaal mooi worden. Maar ik ben toch wel benieuwd waar je specifiek op doelt, als ik jou zo begrijp is het een "men", dan moet de groep in omvang toch niet te missen zijn.
Ach, dat is schromelijk overdreven. Ik ga niet nuance verwerken is alles wat ik zeg.quote:Op zaterdag 10 september 2011 12:07 schreef du_ke het volgende:
[..]
Dat is alweer compleet iets anders dan 'Alleen omdat men kennelijk Amerika ziet als bron van alle problemen worden daar alle pijlen opgericht. ". Wat ik zie is dat jij je probeert ergens tegen af te zetten door andere mensen in een hoekje te drukken. Dat kan bewuste of onbewuste projectie zijn van jouw kant maar het komt in ieder geval een beetje sneu en gefrustreerd over.
Nee, het stond eerst in NWS. betyar is wel zo'n type waar ik op doel.quote:Op zaterdag 10 september 2011 12:13 schreef Monidique het volgende:
Oftewel, "men" is een klein groepje BNW-ers op het internetforum Fok!.
Dat is te makkelijk.quote:Op zaterdag 10 september 2011 12:16 schreef Monidique het volgende:
Ja, leuk, een of andere trollkloon.
Laten we wel wezen, die "men", die Amerika overal de schuld van geeft, die bestaat eigenlijk niet. Een klein groepje internettrolls.
En hoeveel daarvan vallen daadwerkelijk onder die "men" die de VS zo haten en altijd de schuld geven? 2, 3 misschien bij een erg topic een uitschieter naar 5 personen?quote:Op zaterdag 10 september 2011 12:11 schreef waht het volgende:
[..]
Van de vele, vele topics waar die "men" samenkomt is dit een leuke: Wie stopt de Verenigde Staten?
nee, wat jij claimt is te makkelijk. Je claimt een groep "men" die je niet weet te onderbouwen en draait daarna in allerlei dwaze bochten...quote:Op zaterdag 10 september 2011 12:18 schreef waht het volgende:
[..]
Dat is te makkelijk.
Maar we geraken offtopic. Mijn punt blijft: mensen die graag Amerika in de marge willen laten verdwijnen zijn idioten.
Amen. Normaal komt Monidique er toch ook gewoon voor uit dat hij een linkse Amerikahater is? Waarom nu zo verontwaardigd doen dan?quote:Op zondag 11 september 2011 02:42 schreef sneakypete het volgende:
Zoals vaker blijkt, heeft de verliezer van de discussie gewoon gelijk, in dit geval waht.
Nota bene Amerikabasher numero uno weet zichzelf op magistrale wijze vrij te pleiten. Amerika bespugen wanneer het zich verdedigt tegen terrorisme (dat uiteraard hun eigen schuld is, waar ze op immorele wijze aan beantwoorden, blablabla) en vervolgens lekker de twijfel zaaien zodra iemand erop wijst wat voor een sfeertje er dan ontstaat. Dat is nu net de arrogantie van de Amerikabashers: ze bashen en verschuilen zich erachter dat het bashen zonder enige vooroordeel geschiedt. Het is gebaseerd op objectieve principes over bijvoorbeeld mensenrechten. Hoe schattig.
Als andere landen (en dat is zo) er minstens zo hard aan meedoen geldt het credo dat het grote Amerika erboven moet staan. Deze strenge ethische eisen gelden vooral voor machtige, westerse landen. Gebeurt het in een land vol moslims of voodoonegers dan is het een gevolg van de omstandigheden, meestal gecreëerd door Amerika.
Omdat ze voor de doodstraf zijn? Doe toch niet zo bekrompen.quote:Op donderdag 8 september 2011 07:56 schreef Sicstus het volgende:
[..]
Dat bewijst maar weer eens dat de Republikeinen ethisch failliete, moreel minderwaardige, cryptofascistoide semi-psychopaten zijn.
Je begint met de term feitelijk en komt daarna met iets wat puur een mening is....quote:Op zondag 11 september 2011 10:36 schreef Montov het volgende:
Feitelijk zijn de Republikeinen en hun aanhangers de grootste anti-Amerikanen, met hun destructief beleid en hypocriete normen en waarden. De doodstraf is daarmee een prima voorbeeld.
Toch is dit toch echt onzin hoor. Waht probeerde een bepaald beeld te projecteren op onder meer Monidique en een bepaalde groep "men" waar gewoon aantoonbaar geen bal van klopt. Dat gaf hij later ook half toe, hij was schromelijk aan het overdrijven. Dus welk gelijk bevestig jij nu? Een grote overdrijving om maar een beetje te kunnen stoken?quote:Op zondag 11 september 2011 02:42 schreef sneakypete het volgende:
Zoals vaker blijkt, heeft de verliezer van de discussie gewoon gelijk, in dit geval waht.
Nota bene Amerikabasher numero uno weet zichzelf op magistrale wijze vrij te pleiten. Amerika bespugen wanneer het zich verdedigt tegen terrorisme (dat uiteraard hun eigen schuld is, waar ze op immorele wijze aan beantwoorden, blablabla) en vervolgens lekker de twijfel zaaien zodra iemand erop wijst wat voor een sfeertje er dan ontstaat. Dat is nu net de arrogantie van de Amerikabashers: ze bashen en verschuilen zich erachter dat het bashen zonder enige vooroordeel geschiedt. Het is gebaseerd op objectieve principes over bijvoorbeeld mensenrechten. Hoe schattig.
Als andere landen (en dat is zo) er minstens zo hard aan meedoen geldt het credo dat het grote Amerika erboven moet staan. Deze strenge ethische eisen gelden vooral voor machtige, westerse landen. Gebeurt het in een land vol moslims of voodoonegers dan is het een gevolg van de omstandigheden, meestal gecreëerd door Amerika.
Voor de doodstraf zijn is in ieder geval moreel minderwaardig. Dat is natuurlijk wel meer dan duidelijk.quote:Op zondag 11 september 2011 09:36 schreef apple_pie het volgende:
[..]
Omdat ze voor de doodstraf zijn? Doe toch niet zo bekrompen.
Omdat jij dat vindt? Ben je achterlijk ofzo?quote:Op zondag 11 september 2011 11:31 schreef du_ke het volgende:
[..]
Voor de doodstraf zijn is in ieder geval moreel minderwaardig. Dat is natuurlijk wel meer dan duidelijk.
Mensen doden uit wraak of straf is moreel gezien nou niet bepaald hoogstaand. Daarover is men in de meest beschaafde delen van de wereld (het 'westen') ook wel aardig eens.quote:Op zondag 11 september 2011 11:36 schreef apple_pie het volgende:
[..]
Omdat jij dat vindt? Ben je achterlijk ofzo?
Dat maakt het nog steeds geen feit.quote:Op zondag 11 september 2011 11:41 schreef du_ke het volgende:
[..]
Mensen doden uit wraak of straf is moreel gezien nou niet bepaald hoogstaand. Daarover is men in de meest beschaafde delen van de wereld (het 'westen') ook wel aardig eens.
Prima, nu formuleer je het tenminste niet als feit, dat discussieert toch veel vriendelijker?quote:Ik vind je graag willen verlagen tot het niveau van degene die je straf eerder een teken van achterlijkheid...
dat ligt inderdaad aan je referentiekader, vanuit een modern westers kader is het een feit, vanuit bijvoorbeeld een conservatief of Islamitisch oogpunt is het moderne vuilpraterij.quote:Op zondag 11 september 2011 11:50 schreef apple_pie het volgende:
[..]
Dat maakt het nog steeds geen feit.
Aha en het is de keuze, tussen de doodstraf of vrijlaten? Apart hoorquote:En net als met alle straffen is vergelding maar een deel van de motivatie. Die 75% recidive zul je bij geexecuteerde misdadigers bijvoorbeeld niet zien: heel praktisch.
Afschaffing van de doodstraf in de westerse landen is juist een voortvloeisel uit de verlichting dus eerder het afzetten tegen christelijke ideeën dan het omarmen er van. Christenen en ook Moslims zagen/ zien een grondslag in hun heilige boeken voor het opleggen en uitvoeren van die doodstraf. Je moet eerst van de gelovige scherprechters af voor je van deze barbaarse straf af kan. Het is ook niet voor niets dat het vaak de streng gelovigen zijn die het meest actief de doodstraf steunen (in NL de SGP bijvoorbeeld).quote:Prima, nu formuleer je het tenminste niet als feit, dat discussieert toch veel vriendelijker?
En ik zie doodstraf niet als je verlagen tot een bepaald niveau, dat zou namelijk impliceren dat het zwakheidsgeile christelijke idee van de andere wang toekeren het hoogst haalbare niveau zou zijn. Daar ben ik het niet mee eens.
Niet jongetje, maar ok:quote:Op dinsdag 13 september 2011 03:26 schreef JoaC het volgende:
"Moeten we dat onverzekerde jongetje laten sterven?"
Zaal: YEAH!!!
(Republikeinen/Tea Party debat nu)
Lees eens 'The Psychopath Test' van onderzoeksjournalist Jon Ronson. Uit dit boek komt o.a. de stelling dat een deel van de topmanagers en CEO's e.d. psychopaat zijn.quote:Op dinsdag 13 september 2011 08:10 schreef Monidique het volgende:
[..]
Niet jongetje, maar ok:
http://www.huffingtonpost(...)h-care_n_959354.html
0:55.
Combineer dat met het euforisch geklap en gejuich om het feit dat Texas honderden gevangenen heeft gedood en zie hier, de Republikeinse partij.
Obama ook toch?quote:Op dinsdag 13 september 2011 08:52 schreef Monidique het volgende:
Nou, ik ga er nu niet uitgebreid op in, mar beiden werden naar voren gebracht als The One, waarop iedereen gewacht had;
Da's ook wel lekker overdreven, 'Zaal'. Ik hoor twee of drie jokers wat roepen.quote:Op dinsdag 13 september 2011 03:26 schreef JoaC het volgende:
"Moeten we dat onverzekerde jongetje laten sterven?"
Zaal: YEAH!!!
(Republikeinen/Tea Party debat nu)
En daarna zegt Paul dat de maatschappij hem niet moet laten sterven. Ik snap ook niet waarom dat filmpje zo schokkend zou moeten zijn behalve dat 2 of 3 mensen in de zaal idioten zijn.quote:Op dinsdag 13 september 2011 13:05 schreef popolon het volgende:
[..]
Da's ook wel lekker overdreven, 'Zaal'. Ik hoor twee of drie jokers wat roepen.
Hier heb je gelijk in, door een combinatie van alcohol en mijn walging was het in mijn waarneming toen iets erger dan dat ik nu zie in het filmpje.quote:Op dinsdag 13 september 2011 13:05 schreef popolon het volgende:
[..]
Da's ook wel lekker overdreven, 'Zaal'. Ik hoor twee of drie jokers wat roepen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
Vergeleken met de VS is NL een xenofoob, naijverig landjequote:Op donderdag 8 september 2011 16:54 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Die komen en masse illegaal vanuit Mexico, of blijven hangen op een vakantievisum. Dat gaat om grofweg een miljoen mensen per jaar. Daarnaast nemen de VS nog steeds heel veel vluchtelingen op.
Een van de redenen dat ik vorig jaar in Guam (VS) ben getrouwd, en niet in Nederland. Daar moesten we eerst met de politie praten, omdat mijn echtgenote geen Nederlandse is, voordat we het huwelijksbootje instapten. Ik ben toch geen crimineel.quote:Op woensdag 14 september 2011 09:50 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Vergeleken met de VS is NL een xenofoob, naijverig landje
Haha, ja, daarom is er nog sprake van een niveau van racisme waar in Nederland zelfs de PVV niet bij in de buurt komt.quote:Op woensdag 14 september 2011 09:50 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Waar heb je het over, wereldvreemde communiste?quote:Op woensdag 14 september 2011 10:22 schreef dotCommunism het volgende:
[..]
Haha, ja, daarom is er nog sprake van een niveau van racisme waar in Nederland zelfs de PVV niet bij in de buurt komt.
Vind het zelf ook belachelijk hoor maar helaas, idioten heb je overal.quote:Op dinsdag 13 september 2011 22:24 schreef JoaC het volgende:
[..]
Hier heb je gelijk in, door een combinatie van alcohol en mijn walging was het in mijn waarneming toen iets erger dan dat ik nu zie in het filmpje.
Daar zou ik niet te zeker van zijn. Daar is de laatste 12 jaar erg veel verandering in gekomen. In de hele (Westerse) wereld misshcien wel maar in de VS zeker.quote:Op woensdag 14 september 2011 09:50 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Dat vroeg ik me ook afquote:Op woensdag 14 september 2011 10:24 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Waar heb je het over, wereldvreemde communiste?
Hij zegt dat liefdadigheidsorganisaties ("de kerk") hen maar moeten verzorgen. Succes gegarandeerdquote:Op dinsdag 13 september 2011 14:04 schreef KurdKasim het volgende:
[..]
En daarna zegt Paul dat de maatschappij hem niet moet laten sterven. Ik snap ook niet waarom dat filmpje zo schokkend zou moeten zijn behalve dat 2 of 3 mensen in de zaal idioten zijn.
quote:Op woensdag 14 september 2011 08:58 schreef Lyrebird het volgende:
Republikein wint in Democratisch bolwerk New YorkOok in NV won een republikein.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Maobama kan het wel schudden. Districten die in 90 jaar geen democraat verkozen, waar democratische stemmers drie keer het aantal uitmaken als republikeinen, kiezen nu voor republikeinen. Maar goed, dat is niet vreemd ook, want Obama is een smerige linkse hufter wiens beleid het ergste is in de geschiedenis van de VS. Zijn 500 miljoen smeergeld voor Solyndra, de 500 miljard voor zijn "American Jobs Act" () (vertaling: geld voor z'n vaksbondsvriendjes en bureaucratenmaatjes op state en local level) en zijn smerige vriendjes bij de EPA die het land naar de afgrond helpen zullen hem niet helpen wanneer het aankomt op doodnormale stemmers. Hij is geen haar beter dan zijn oom, die dronken rond rijdt en al 20 jaar illegaal in de VS verblijft, of zijn al even illegale tante, dat smerige mens dat een uitkering trekt ondanks dat ze nimmer een cent betaalte, en die vindt dat Amerika een "obligation" heeft om haar "tot citizen te maken" als zij "daar zin in heeft." Alle drie zijn het deadbeats en bums die het land naar de knoppen helpen.
Obama
Ik verheug me nu al op de verpletterende, nimmer vertoonde, oorverdovende overwinning voor de republikein. Obama gaat niet alleen de geschiedenisboeken in als een van de drie presidenten die geen tweede termijn won, maar - sterker nog - als totale, miserable mislukking."Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
Ik ga zo hard lachen als Obama toch wintquote:Op donderdag 15 september 2011 02:15 schreef StefanP het volgende:
Obama
Ik verheug me nu al op de verpletterende, nimmer vertoonde, oorverdovende overwinning voor de republikein. Obama gaat niet alleen de geschiedenisboeken in als een van de drie presidenten die geen tweede termijn won, maar - sterker nog - als totale, miserable mislukking.
Vind ik wel een goed punt eigenlijk. Het moet mijns inziens niet zo zijn dat alleen conventionele genezers behandelingen uit mogen voeren, die keuzebeperking is nergens voor nodig.quote:Op donderdag 15 september 2011 01:44 schreef Bonzai. het volgende:
Maar dat is nog niet eens de grootste fail. Daarna beweert hij dat de overheid zich wat minder moet bemoeien met licenties, zodat "alternatieve" geneesheren (lees: charlatans) zich ook kunnen bekommeren om mensen in nood. Dat kan toch niet serieus zijn![]()
![]()
Exact, het is niet de vraag of iemand wel of niet geholpen moet worden, maar wie daar de verantwoordelijkheid voor neemt. Anders dan die paar mongolen in de zaal die vinden dat je iemand dood moet laten gaan, stelt Paul alleen maar dat het niet de overheid is die de verantwoordelijkheid moet nemen maar de gemeenschap zelf. Dat vind ik een heel legitiem standpunt.quote:Op dinsdag 13 september 2011 14:04 schreef KurdKasim het volgende:
En daarna zegt Paul dat de maatschappij hem niet moet laten sterven.
Een staat is ook maar een grote gemeenschap.quote:Op donderdag 15 september 2011 04:46 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Exact, het is niet de vraag of iemand wel of niet geholpen moet worden, maar wie daar de verantwoordelijkheid voor neemt. Anders dan die paar mongolen in de zaal die vinden dat je iemand dood moet laten gaan, stelt Paul alleen maar dat het niet de overheid is die de verantwoordelijkheid moet nemen maar de gemeenschap zelf. Dat vind ik een heel legitiem standpunt.
Er bestaan geen 'conventionele' genezers. Je hebt genezers, en je hebt charlatans.quote:Op donderdag 15 september 2011 04:37 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Vind ik wel een goed punt eigenlijk. Het moet mijns inziens niet zo zijn dat alleen conventionele genezers behandelingen uit mogen voeren, die keuzebeperking is nergens voor nodig.
Nogmaals, je kunt het lot van zieke mensen toch niet overlaten aan liefdadigheidsinstellingen, of "de kerk" zoals Paul beweerde? Geef eens een voorbeeld van een land waar zoiets wel 100% werkt...quote:Op donderdag 15 september 2011 04:46 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Exact, het is niet de vraag of iemand wel of niet geholpen moet worden, maar wie daar de verantwoordelijkheid voor neemt. Anders dan die paar mongolen in de zaal die vinden dat je iemand dood moet laten gaan, stelt Paul alleen maar dat het niet de overheid is die de verantwoordelijkheid moet nemen maar de gemeenschap zelf. Dat vind ik een heel legitiem standpunt.
Een goed voorbeeld was het VK voordat de NHS werd ingevoerd. Toen werd het gros van de behandelingen uitgevoerd door ziekenhuizen die betaald werden uit donaties.quote:Op donderdag 15 september 2011 11:57 schreef Bonzai. het volgende:
[..]
Nogmaals, je kunt het lot van zieke mensen toch niet overlaten aan liefdadigheidsinstellingen, of "de kerk" zoals Paul beweerde? Geef eens een voorbeeld van een land waar zoiets wel 100% werkt...
En dit, hoewel kort door de bocht:quote:Op donderdag 15 september 2011 07:59 schreef Monidique het volgende:
[..]
Een staat is ook maar een grote gemeenschap.
Maar misschien heeft Bolkesteijn wel ervaring met "alternatieve" heelkunde?quote:Op donderdag 15 september 2011 08:46 schreef Sicstus het volgende:
[..]
Er bestaan geen 'conventionele' genezers. Je hebt genezers, en je hebt charlatans.
Waarom mag iemand niet naar een charlatan?quote:Op donderdag 15 september 2011 08:46 schreef Sicstus het volgende:
Er bestaan geen 'conventionele' genezers. Je hebt genezers, en je hebt charlatans.
Nee hoor.quote:Op donderdag 15 september 2011 12:02 schreef Bonzai. het volgende:
Maar misschien heeft Bolkesteijn wel ervaring met "alternatieve" heelkunde?
Zo'n voorbeeld heb ik niet. Maar ik vind de gedachte van Paul wel interessant en die is het waard om te onderzoeken. Paul geeft zelf al aan dat ze in zijn ziekenhuis nooit behandelingen geweigerd hebben. Om hem dan als "zieke meneer" weg te zetten slaat nergens op. De ziekelingen zijn de oorlogszuchtige Tea-Party kneuzen die werkelijke geen fractie begrepen hebben van waar libertarisme en constitutionalisme om draaien.quote:Op donderdag 15 september 2011 11:57 schreef Bonzai. het volgende:
Nogmaals, je kunt het lot van zieke mensen toch niet overlaten aan liefdadigheidsinstellingen, of "de kerk" zoals Paul beweerde? Geef eens een voorbeeld van een land waar zoiets wel 100% werkt...
Ik heb er geen problemen mee als een marktkramer voor ¤ 1,5 extra wat etherische oliën in z'n honing dropt met het excuus dat dit verkoudheden matigt.quote:Op donderdag 15 september 2011 13:52 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Waarom mag iemand niet naar een charlatan?
[..]
Nee hoor.Ik zie ook meer in wetenschappelijk onderbouwde behandelingen, maar ik vind het zorgwekkend als alleen mensen met een witte jas behandelingen uit mogen voeren en dat de rest als charlatan wordt weggezet.
Maakt gewoon deel uit van Paul's ideologie dat de overheid zich zo weinig mogelijk moet moeien met andermans zaken. Als je dit dan overdreven consequent doorvoert kom je tot de conclusie de overheid helemaal geen zaken heeft met ziekenhuizen en alles daaromtrent. Dit is ideologisch denken, niet praktisch denken.quote:Op donderdag 15 september 2011 13:58 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Zo'n voorbeeld heb ik niet. Maar ik vind de gedachte van Paul wel interessant en die is het waard om te onderzoeken. Paul geeft zelf al aan dat ze in zijn ziekenhuis nooit behandelingen geweigerd hebben. Om hem dan als "zieke meneer" weg te zetten slaat nergens op. De ziekelingen zijn de oorlogszuchtige Tea-Party kneuzen die werkelijke geen fractie begrepen hebben van waar libertarisme en constitutionalisme om draaien.
Om dat nog eventjes te benadrukken. Weiner won de vorige verkiezing, in 2010, met 60% tegenover 40%. Deze verkiezing won degene die in 2010 40% haalde met iets meer dan 50%. Het was een zeer marginale overwinning en de vorige Democraat heeft zich behoorlijk hufterig gedragen. Dan schijnen -schijnen!- er nog een aantal politieke zaken te zijn náást pro- of anti-smerige-linkse-hufter-Maobama, homohuwelijk ofzo, en het verhaaltje 'district waar negentig jaar lang Democraten een de macht waren is nu Republikeins, Obama is doomed!' blijkt toch iets genuanceerder te liggen.quote:Op donderdag 15 september 2011 07:58 schreef Monidique het volgende:
Dit jaar of vorig jaar verloor een Republikein nog in een staat. Ik ben niet onder de indruk van Stefans analyse eerlijk gezegd.
[Maobama kan het wel schudden. Districten die in 90 jaar geen democraat verkozen, waar democratische stemmers drie keer het aantal uitmaken als republikeinen, kiezen nu voor republikeinen. Maar goed, dat is niet vreemd ook, want Obama is een smerige linkse hufter wiens beleid het ergste is in de geschiedenis van de VS.]
quote:Obama komt met Buffett-belasting
De Amerikaanse president Obama wil dat miljonairs in elk geval hetzelfde percentage belasting gaan betalen als mensen met een gemiddeld inkomen.
Rijke Amerikanen betalen nu relatief minder belasting, omdat winst uit investeringen veel lager wordt belast dan loon.
Het plan heet de Buffett-belasting, naar miljardair Warren Buffett, die onlangs voorstelde om vermogende Amerikanen meer belasting te laten betalen.
Herstelplan
Het plan voor de hogere belasting voor rijken is onderdeel van Obama's nieuwe bezuinigingsplan, dat hij maandag presenteert. Het gaat om een pakket belastingmaatregelen ter waarde van 447 miljard dollar. Dat geld is onder meer nodig om te betalen voor zijn herstelplan voor de Amerikaanse economie.
Nu komen er van de republikeinen allerlei verhalen van bouwvakkers of loodgieters die meer dan die grens verdienen en ernstig gedupeerd zijn hierdoorquote:
Haha ja, ga je weer verhalen krijgen dat mensen die een miljoen verdienen helemaal niet rijk zijn en waarom haat je succes! Als arme mensen nu gewoon niet zo arm waren waren ze ook rijk!quote:Op zondag 18 september 2011 09:46 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Nu komen er van de republikeinen allerlei verhalen van bouwvakkers of loodgieters die meer dan die grens verdienen en ernstig gedupeerd zijn hierdoor![]()
Miljonairs hetzelfde percentage laten betalen als de gemiddelde Joe Sixpack, t is godgeklaagd, waar gaat het heen met de wereld
Voor deze jobcreators gaat het leven onmogelijk gemaakt worden
Misschien dat jij gewoon geen Engels beheerst, of dat je het gewoon niet wil begrijpen, maar wat jij schrijft staat er niet.quote:Op zondag 18 september 2011 10:42 schreef dotCommunism het volgende:
Krijg je vast ook weer dit soort verhalen: You Try to Live on 500K in This Town, of dit verhaal, dat claimt dat 250.000 per jaar "middle-class" is. Waarbij diezelfde mensen handig negeren dat als je boven de 250k verdient je volgens de census in de top 2% van het land zit.
Oh sorry, de verkeerde link geplaatst. Maar gelukkig dat kwaliteitsposter DS4 er is om dat meteen op te merken.quote:Op zondag 18 september 2011 11:44 schreef DS4 het volgende:
[..]
Misschien dat jij gewoon geen Engels beheerst, of dat je het gewoon niet wil begrijpen, maar wat jij schrijft staat er niet.
Precies wat we nodig hebben, een Mubarak-aanhanger in het Witte Huis.quote:Michele Bachmann argued that President Obama should have tried to stop Egyptian President Hosni Mubarak from falling, saying that “we saw President [Hosni] Mubarak fall while President Obama sat on his hands.”
Bachmann was speaking to about 400 people at the California Republican convention Friday, and as the National Journal reports, blamed President Obama’s for “the hostilities of the Arab spring,” which saw the toppling of regimes in Egypt, Tunisia and Libya and pro-democracy protests across the region.
“We saw President [Hosni] Mubarak fall while President Obama sat on his hands,” Bachmann said, referring to the former Egyptian President. “And we’ve also seen now the rise of radical elements all across the Middle East region.”
http://2012.talkingpoints(...)elements.php?ref=fpb
Dat mens is helemaal knettergekquote:Op zondag 18 september 2011 15:31 schreef Montov het volgende:
[..]
Precies wat we nodig hebben, een Mubarak-aanhanger in het Witte Huis.
Bachman gaat daar vooor de Israel-vote...quote:Op zondag 18 september 2011 15:31 schreef Montov het volgende:
[..]
Precies wat we nodig hebben, een Mubarak-aanhanger in het Witte Huis.
Natuurlijk mag dat, maar dan wel op eigen kosten. Niet uit de staatsruif.quote:Op donderdag 15 september 2011 13:52 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Waarom mag iemand niet naar een charlatan?
Daar ging het niet om. Meneer Paul wil juist helemaal niets betalen, noch de charlatan, noch erkend geneesheer. Hij wil de charlatan wel toestemming geven zijn praktijken uit te voeren.quote:Op zondag 18 september 2011 17:03 schreef Sicstus het volgende:
[..]
Natuurlijk mag dat, maar dan wel op eigen kosten. Niet uit de staatsruif.
Zou kunnen, daarentegen, Blackwater is gewoon doorgegaan onder een andere naam.quote:Op zondag 18 september 2011 17:33 schreef Lyrebird het volgende:
Wat vinden jullie van Solyndra? Het zou me niet verbazen als er koppen gaan rollen.
Vieze kut Republikeinen... hoe wil je nou goedpraten dat de allerrijksten relatief niet zoveel belasting hoeven te betalen... hoe wil je dat goed praten Stefan?quote:Op donderdag 15 september 2011 02:15 schreef StefanP het volgende:
[..]
Ook in NV won een republikein.
Maobama kan het wel schudden. Districten die in 90 jaar geen democraat verkozen, waar democratische stemmers drie keer het aantal uitmaken als republikeinen, kiezen nu voor republikeinen. Maar goed, dat is niet vreemd ook, want Obama is een smerige linkse hufter wiens beleid het ergste is in de geschiedenis van de VS. Zijn 500 miljoen smeergeld voor Solyndra, de 500 miljard voor zijn "American Jobs Act" () (vertaling: geld voor z'n vaksbondsvriendjes en bureaucratenmaatjes op state en local level) en zijn smerige vriendjes bij de EPA die het land naar de afgrond helpen zullen hem niet helpen wanneer het aankomt op doodnormale stemmers. Hij is geen haar beter dan zijn oom, die dronken rond rijdt en al 20 jaar illegaal in de VS verblijft, of zijn al even illegale tante, dat smerige mens dat een uitkering trekt ondanks dat ze nimmer een cent betaalte, en die vindt dat Amerika een "obligation" heeft om haar "tot citizen te maken" als zij "daar zin in heeft." Alle drie zijn het deadbeats en bums die het land naar de knoppen helpen.
Obama
Ik verheug me nu al op de verpletterende, nimmer vertoonde, oorverdovende overwinning voor de republikein. Obama gaat niet alleen de geschiedenisboeken in als een van de drie presidenten die geen tweede termijn won, maar - sterker nog - als totale, miserable mislukking.
Rijken investeren meer.quote:Op dinsdag 20 september 2011 00:17 schreef Probably_on_pcp het volgende:
[..]
Vieze kut Republikeinen... hoe wil je nou goedpraten dat de allerrijksten relatief niet zoveel belasting hoeven te betalen... hoe wil je dat goed praten Stefan?
quote:
Investeren waarin? Huizenzeepbellen? Voedsel waar ook arme mensen van moeten leven? Wanneer gaat een miljardair investeren in betere ziekenhuizen?quote:Op dinsdag 20 september 2011 00:49 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Je denkt dat ze hun geld zonder enig rendement op laten vreten door inflatie?
De truc van het uitgeven van vermogenstitels (en derivaten die daarop gebaseerd zijn) en het afnemen van diensten bij financieel intermediairs zoals banken is dat zij het geld daar kunnen plaatsen waar dit het grootste rendement oplevert, uiteindelijk moeten daar dus reële investeringen tegenover staan. Dat het geld op een bank staat of in vermogenstitels zit betekent dus niet dat het betekenisloos ligt weg te rotten.quote:Op dinsdag 20 september 2011 00:58 schreef Probably_on_pcp het volgende:
Investeren waarin? Huizenzeepbellen? Voedsel waar ook arme mensen van moeten leven? Wanneer gaat een miljardair investeren in betere ziekenhuizen?
Oorlog is slecht voor de economie. En vernietigd welvaart.quote:Op dinsdag 20 september 2011 00:58 schreef JoaC het volgende:
Tijdens een crisis moeten de armen juist gestimuleerd worden, zij geven een groter deel van hun inkomen uit.
En dit gigabegrotingstekort is alleen op te lossen met belastingen, Oorlog voeren en verlagen doet een hoop.
Daarom snap ik de aversie ook niet tegen "dood kapitaal". Waarom vormt dat zo de essentie van Marx, vraag ik me dan af.quote:Op dinsdag 20 september 2011 01:04 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
De truc van het uitgeven van vermogenstitels (en derivaten die daarop gebaseerd zijn) en het afnemen van diensten bij financieel intermediairs zoals banken is dat zij het geld daar kunnen plaatsen waar dit het grootste rendement oplevert, uiteindelijk moeten daar dus reële investeringen tegenover staan. Dat het geld op een bank staat of in vermogenstitels zit betekent dus niet dat het betekenisloos ligt weg te rotten.
In de tijd van Marx was de financiële markt nog helemaal niet zo efficiënt als die nu is natuurlijk, om maar eens wat te noemen. Het is daarom ook belangrijk om de ideeën van Marx, en alle andere economen, in de context van de tijd te zien waarin de betreffende econoom zijn/haar ideeën ontwikkelde.quote:Op dinsdag 20 september 2011 01:11 schreef robin007bond het volgende:
Daarom snap ik de aversie ook niet tegen "dood kapitaal". Waarom vormt dat zo de essentie van Marx, vraag ik me dan af.
De oorlogen in Irak en Afghanistan hebben de staatsschuld alleen maar verder verhoogd. Daar schieten de Amerikaanse burgers zelf weinig mee op, gezien zij ooit de rekening moeten betalen.quote:Op dinsdag 20 september 2011 00:58 schreef JoaC het volgende:
En dit gigabegrotingstekort is alleen op te lossen met belastingen, Oorlog voeren en verlagen doet een hoop.
Verlagen kost soms geld, zeker zoals GW het gedaan heeft. Samen met oorlog is dat de basis van de schuld, Obama kwam in de diarree terecht, maar is niet genoeg gaan scheppen.quote:Op dinsdag 20 september 2011 01:23 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
De oorlogen in Irak en Afghanistan hebben de staatsschuld alleen maar verder verhoogd. Daar schieten de Amerikaanse burgers zelf weinig mee op, gezien zij ooit de rekening moeten betalen.
Ja, het is een combinatie van factoren, waar de oorlog er éen van is. Overigens gaat Obama er vrolijk verder mee door, door projecten als Medicare etc. in te voerenquote:Op dinsdag 20 september 2011 01:25 schreef JoaC het volgende:
[..]
Verlagen kost soms geld, zeker zoals GW het gedaan heeft. Samen met oorlog is dat de basis van de schuld, Obama kwam in de diarree terecht, maar is niet genoeg gaan scheppen.
Medicare en Medicaid bestaan juist alquote:Op dinsdag 20 september 2011 01:32 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Ja, het is een combinatie van factoren, waar de oorlog er éen van is. Overigens gaat Obama er vrolijk verder mee door, door projecten als Medicare etc. in te voeren
Hij heeft het toch uitgebreid?quote:Op dinsdag 20 september 2011 01:34 schreef JoaC het volgende:
[..]
Medicare en Medicaid bestaan juist al
Omgevormd, de grootste bezwaren liggen voor de Amerikanen bij de verplichting een zorgverzekering te nemen.quote:Op dinsdag 20 september 2011 01:37 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Hij heeft het toch uitgebreid?
[ afbeelding ]
Wat loop je nou te ijlen? Snap je het verschil niet tussen income tax en capital gains tax? Snap je niet waarom capital gains lager belast worden dan normaal inkomen (hint: grote kans dat je je geld uberhaupt niet terug ziet)? Snap je niet dat investeerders (die dus capital gains tax betalen) werk creeeren? Snap je niet dat voor dat capital gains tax betaald wordt, corporate income tax betaald wordt en dat het werkelijke percentage belasting dus ~40% is?quote:Op dinsdag 20 september 2011 00:17 schreef Probably_on_pcp het volgende:
[..]
Vieze kut Republikeinen... hoe wil je nou goedpraten dat de allerrijksten relatief niet zoveel belasting hoeven te betalen... hoe wil je dat goed praten Stefan?
Je hebt zeker nog nooit van prive-ziekenhuizen gehoord, die niet door de overheid gerund worden? Waar zouden die nou hun geld van krijgen? Dacht je dat ze van de ene op de andere dag groot zijn geworden? En waar denk je dat farmeceutische bedrijven, bedrijven die medische instrumenten maken, bedrijven die medische kleding leveren, etc, etc, mee gestart zijn? Juist, door geld dat door investeerders is opgebracht, geld dat ze in het merendeel van de gevallen nooit meer terug zien? Ja, laten we ze na dat grote risico vooral extra belasten, dan weet je zeker dat ze wel iets anders met hun geld doen! Waar denk je dat het pensioen van werknemers en hun 401K van betaald wordt? Juist, van aandelen! Laten we die vooral extra belasten! Wat denk je dat de rijken met hun geld doen? Het op de bank zetten? Onder hun matras leggen? Nee, ze investeren het, waardoor het gros van de rest van de mensen het geluk heeft om een baan en een dank boven hun hoofd te hebben. Hoe durven ze, die laffe, egoistische rijke honden!quote:Op dinsdag 20 september 2011 00:58 schreef Probably_on_pcp het volgende:
[..]
Investeren waarin? Huizenzeepbellen? Voedsel waar ook arme mensen van moeten leven? Wanneer gaat een miljardair investeren in betere ziekenhuizen?
Het grappige is dat je een heel verhaal neertypt en dat ik dus echt niet de moeite ga nemen om het te lezen. Jij bent StefanP en je hebt jezelf allang buitenspel gezet. Obama de wiggendrijver zag ik nog wel staan... right.quote:Op dinsdag 20 september 2011 03:34 schreef StefanP het volgende:
[..]
Wat loop je nou te ijlen? Snap je het verschil niet tussen income tax en capital gains tax? Snap je niet waarom capital gains lager belast worden dan normaal inkomen (hint: grote kans dat je je geld uberhaupt niet terug ziet)? Snap je niet dat investeerders (die dus capital gains tax betalen) werk creeeren? Snap je niet dat voor dat capital gains tax betaald wordt, corporate income tax betaald wordt en dat het werkelijke percentage belasting dus ~40% is?
Nee dus, je hebt totaal geen kaas gegeten van de vrije markt; je hebt geen flauw benul waar "welvaart" nou eigenlijk vandaan komt; doe jij dus nou maar net als Obama lekker populistisch door met je class warfare demagogie zieltjes proberen te winnen van al even zwakke broeders. Ja, zie hier de "great uniter" en "bipartisan" president die niets liever doet dan wiggen drijven, opdat vooral zijn stemvee hem weer verkiest - en dat doen ze blijkbaar niet tenzij hij ze nog meer geld toeschuift met z'n social engineering (precies de taak van de overheid natuurlijk!).
Jij gelooft die seniele, hypocriete dwaas Buffet, wiens geld al lang veilig weggestopt is waar de IRS er niet meer bij kan, en wiens bedrijf rijk geworden is door andere bedrijven die hun belastingen niet meer konden opbrengen op te kopen (goh, hoe toevallig, waarom zou hij voorstander zijn van nog hogere belastingen?!), en wiens bedrijf toevallig 1 miljard aan achterstallige belastingschuld heeft, die hij per se niet wil betalen? Buffet is een walgelijke, hypocriete schoft - het prototype stinkend rijke linkse intellectueel die do as I say, not as I do perfect belichaamt.
Enneh, blijkbaar ben je ook al niet op de hoogte van het feit dat meer dan de helft van alle Amerikanen uberhaupt geen inkomensbelasting betalen? Hoog tijd inderdaad dat die huh fair share maar eens gaan betalen... uitvreters.
Hier en daar wat gelezen en het was me allang duidelijk dat je een rechtse kapitalist bent die niet in staat is out of the box te denken. Ik ben in ieder geval blij dat ik met mijn troll reactie jou uit de tent heb weten te lokken. Irritant schreeuwertje dat je bentquote:Op dinsdag 20 september 2011 03:40 schreef StefanP het volgende:
[..]
Je hebt zeker nog nooit van prive-ziekenhuizen gehoord, die niet door de overheid gerund worden? Waar zouden die nou hun geld van krijgen? Dacht je dat ze van de ene op de andere dag groot zijn geworden? En waar denk je dat farmeceutische bedrijven, bedrijven die medische instrumenten maken, bedrijven die medische kleding leveren, etc, etc, mee gestart zijn? Juist, door geld dat door investeerders is opgebracht, geld dat ze in het merendeel van de gevallen nooit meer terug zien? Ja, laten we ze na dat grote risico vooral extra belasten, dan weet je zeker dat ze wel iets anders met hun geld doen! Waar denk je dat het pensioen van werknemers en hun 401K van betaald wordt? Juist, van aandelen! Laten we die vooral extra belasten! Wat denk je dat de rijken met hun geld doen? Het op de bank zetten? Onder hun matras leggen? Nee, ze investeren het, waardoor het gros van de rest van de mensen het geluk heeft om een baan en een dank boven hun hoofd te hebben. Hoe durven ze, die laffe, egoistische rijke honden!
Kansloze economische analfabeten
quote:Op dinsdag 20 september 2011 07:15 schreef Monidique het volgende:
StefanP, kun je alsjeblieft proberen een discussie te voeren zonder persoonlijke aanvallen? Misschien dat je dan wel serieus genomen wordt. Mensen reageren niet meer op je, niet omdat je het gelijk aan je kant hebt en omdat je feilloos bronnenmateriaal duidelijk maakt dat Maobama de wereld wil overnemen, maar omdat je elke post, élke post, el-le-ke post iemand moet uitschelden. Mensen nemen je niet meer serieus zo, dus als je een discussie wilt, een discussie dus, niet een aantal alinea's met scheldwoorden, probeer dan wat minder ad hominems toe te passen.
Hij wordt uitgemaakt voor "vieze kut republikein" en maakt vervolgens een verwijt rechts en links. Hij onderbouwt zijn mening in ieder geval met argumenten en cijfers.quote:Op dinsdag 20 september 2011 07:15 schreef Monidique het volgende:
StefanP, kun je alsjeblieft proberen een discussie te voeren zonder persoonlijke aanvallen? Misschien dat je dan wel serieus genomen wordt. Mensen reageren niet meer op je, niet omdat je het gelijk aan je kant hebt en omdat je feilloos bronnenmateriaal duidelijk maakt dat Maobama de wereld wil overnemen, maar omdat je elke post, élke post, el-le-ke post iemand moet uitschelden. Mensen nemen je niet meer serieus zo, dus als je een discussie wilt, een discussie dus, niet een aantal alinea's met scheldwoorden, probeer dan wat minder ad hominems toe te passen.
helemaal gelijk, en de USA bewijst dat natuurlijk gelijk, ze verkiezen een satan-aanbiddende moslim-neger die ook nog eens communist is en hun economie zakt direkt ineen en opeens hebben ze een enorme staatsschuld....quote:
overigens moet ik StefanP gelijk geven als hij mensen uitscheld die hem met nóg zwaardere scheldwoorden aanspreken, wat dat betreft kun je ook best wel iemand met respect beanderen, omdat die wel degelijk altijd onderbouwd en argumenten levert... in dit geval begon hij niet te schelden imho.quote:« je me rappelai le pis-aller d’une grande princesse à qui l’on disait que les paysans n’avaient pas de pain, et qui répondit: Qu’ils mangent de la brioche. »
Dit bedoel ik nou. Ik ben helemaal niet links, maar in jouw simpele naieve wereldbeeld bestaan er alleen maar links en rechts. Zet je oogkleppen af en sla dat bord voor je kop kapot. Held.quote:Op dinsdag 20 september 2011 06:45 schreef StefanP het volgende:
Jochie, laat me niet lachen. Ik heb het gelijk aan mijn kant. Kapitalisme werkt; de welvaartsstandaard van miljarden mensen is er op geboud; ettelijke miljarden zijn uit de armoede getrokken door de vrije markt. Het enige dat jouw soort heeft is demagogie. Geld van de een stelen en het aan je stemvee, sorry, ik bedoel "slachtoffers" geven. De markt verzieken met je regulering. De economie de nek om draaien met je regeltjes, bureaucratie en belasting. En als het dan fout gaat, zoals immer met je socialistische onzin, geef je de schuld aan het bedrijfsleven, het kapitalisme en zeg je de kiezer toe het toch vooral op te lossen - als ze je nou alleen nog een beetje meer macht willen geven.
Je bent niet alleen een lachwekkende economische analfabeet, maar een laffe, laag-bij-de-grondse, moreel failliete en verwerpelijke demagoog die beweert mensen te willen "helpen" terwijl je ze in werkelijkheid dom, arm en lui houdt, ter meerdere eer en glorie van je linkse elite, die uiteraard prima voor zichzelf zorgt.
Kom maar op met je snode one-liners over mij - het bewijst dat ik gelijk heb, en dat je je in elke mogelijke bocht wringt om toch maar vooral niet het falen van je verwerpelijke ideologie te hoeven bespreken. Lafaard.
Hij onderbouwt het met gewauwel.quote:Op dinsdag 20 september 2011 09:37 schreef Cracka-ass het volgende:
[..]
Hij wordt uitgemaakt voor "vieze kut republikein" en maakt vervolgens een verwijt rechts en links. Hij onderbouwt zijn mening in ieder geval met argumenten en cijfers.
Ik weet niet of je nu op mij doelt, maar StefanP mag uitgescholden worden. Kijk hoe neerbuigend hij praat over Obama of "dat smerige mens" van een grootmoeder van Obama. Of zoek zijn postgeschiedenis eens na en zie hoe neerbuigend hij praat over iedereen die anders denkt dan hij. Een gehersenspoelde dwaas is het.quote:Op dinsdag 20 september 2011 10:01 schreef RM-rf het volgende:
overigens moet ik StefanP gelijk geven als hij mensen uitscheld die hem met nóg zwaardere scheldwoorden aanspreken, wat dat betreft kun je ook best wel iemand met respect beanderen, omdat die wel degelijk altijd onderbouwd en argumenten levert... in dit geval begon hij niet te schelden imho.
Tante, niet grootmoeder. Te dom om het verschil te snappen? En het is natuurlijk al lang duidelijk dat in jouw referentiekader een illegale, uitkering trekkende parasiet die nog een grote, arrogante bek heeft ook over hoe "I deserve more" en hoe het "de schuld is van Amerika" een fantastisch mens is.quote:Op dinsdag 20 september 2011 22:29 schreef Probably_on_pcp het volgende:
[..]
Ik weet niet of je nu op mij doelt, maar StefanP mag uitgescholden worden. Kijk hoe neerbuigend hij praat over Obama of "dat smerige mens" van een grootmoeder van Obama. Of zoek zijn postgeschiedenis eens na en zie hoe neerbuigend hij praat over iedereen die anders denkt dan hij. Een gehersenspoelde dwaas is het.
Grappig dat je over UFO's begint... nog weer zo'n onderwerp waaruit blijkt hoe leugenachtig met name jouw geliefde Republikeinen zijn:quote:Op dinsdag 20 september 2011 22:51 schreef StefanP het volgende:
Houd het maar bij je lachwekkende "ik snap de lichtsnelheid niet, wie kan het me uitleggen?!" en "aliens en UFO's!!!" posts. Dat is je niveau.
Stefan weigert zelfs de hulp van zn buurman te accepteren bij het snoeien van de heg. Dat is nl. communismequote:Op dinsdag 20 september 2011 23:09 schreef DS4 het volgende:
Zeg stefan, ben jij hierboven ook al aan het doen alsof kapitalisme en socialisme tegenstellingen zijn?
Een stijging van de uitgaven betekent natuurlijk niet dat er veranderingen zijn doorgevoerd.quote:Op dinsdag 20 september 2011 01:37 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Hij heeft het toch uitgebreid?
[ afbeelding ]
Het zijn allemaal pure christenen die tegen abortus zijn en hun dochter stiekem naar een prive-kliniek sturenquote:[b]Op woensdag 21 september 2011 00:43 schreef [url=http://forum.fok.nl
Als er nou eens een fatsoenlijke Republikeinse kandidaat was die niet fundamentalistisch Christen was.... zucht.
Ik weet eigenlijk heel weinig van de buitenlandse politieke ideeën van de republikeinen. Het is natuurlijk ook niet zo'n issue als in de vorige elections, want de 'war on terror' lijkt enigszins over, Bin Laden is dood én grote aanslagen zijn uitgebleven.quote:Op woensdag 21 september 2011 00:48 schreef michaelmoore het volgende:
Maar als er weer reps aan de macht komen dan is er zo weer oorlog of ander geklooi met vriendjes
Want het aantal gevangenen is natuurlijk recht evenredig met de criminaliteit? Zou het niet het juist omgekeerd evenredig -edit- zijn? -edit-quote:Op woensdag 21 september 2011 01:46 schreef Probably_on_pcp het volgende:
[..]
Jezus hoe dom kun je zijn zeg? Dat grafiekje dat jij post gaat over de MENING van de burgers en heeft niets te maken met daadwerkelijke feiten over de criminaliteit.
Hier zijn cijfers te vinden:
http://www.nationmaster.c(...)prisoners-per-capita
De VS heeft 715 per 100.000 in de gevangenis en NL 112 per 100.000. Maar in jouw wereld betekent dat natuurlijk dat de politie in de VS 7 keer harder werkt dan in NL.
Ik geef Romney meer kans, omdat ik denk dat Perry door de mand valt / zal vallen. Nu is wat ik denk waarschijnlijk niet belangrijk, want ik zit natuurlijk in een haast andere dimensie dan de Republikeinse kiezers die mogen beslissen.quote:Op woensdag 21 september 2011 00:43 schreef maartena het volgende:
On topic: Momenteel geef ik Perry nog de meeste kans onder de Republikeinen, maar ik acht de kans hoger dat Obama gewoon een tweede termijn wint.
quote:Amerikaan: Helft overheidsgeld wordt verspild
Amerikanen denken dat iets meer dan de helft van het geld dat de federale overheid uitgeeft wordt verspild. Dat bleek vandaag uit een peiling van het gerenomeerde Amerikaanse onderzoeksbureau Gallup.
Gallup vroeg Amerikanen hoeveel dollarcent per uitgegeven dollar zij denken dat de Amerikaanse overheid weggooit. Het gemiddelde kwam uit op 51 dollarcent. Ten opzichte van 25 jaar geleden zien Amerikanen veel meer verspilling in Washington. In 1986 was het gemiddelde antwoord op de vraag van Gallup nog 38 dollarcent.
Over het algemeen zijn hoger opgeleide Amerikanen iets minder kritisch dan lager opgeleiden. De respondenten die maximaal een middelbare schooldiploma hebben zeiden gemiddeld dat de overheid 52 dollarcent verspilt, tegen een gemiddelde van 45 procent onder mensen met een volledig afgeronde universitaire opleiding.
De afgelopen tijd draait het politieke debat in de VS vooral om bezuinigingen. Gallup constateert dat dit nog geen positief effect heeft gehad op de publieke opinie. 'De gemiddelde Amerikaan lijkt de overheid niet veel krediet te geven als het gaat om het zorgvuldig omgaan met belastinggeld.' (ANP/Redactie)
Want grote groepen hebben per definitie gelijk? Meer dan de helft van de Amerikanen gelooft in creationisme, wat zegt dat?quote:Op woensdag 21 september 2011 09:06 schreef Lyrebird het volgende:
Het zal vast iets met de 'beeldvorming' zoals hierboven te maken hebben:
[..]
Het zegt dat jij je feiten niet op een rijtje hebt.quote:Op woensdag 21 september 2011 09:08 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Want grote groepen hebben per definitie gelijk? Meer dan de helft van de Amerikanen gelooft in creationisme, wat zegt dat?
Dat is alsnog een achterlijk hoog percentage.quote:Op woensdag 21 september 2011 09:26 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Het zegt dat jij je feiten niet op een rijtje hebt.
maurice-de-hond-isme.... vraag een boel mensen een bepaalde suggestieve vraag die je zelf opstelt en maak er dan een persbericht van om aan te geven 'hoe het volk denkt'quote:Op woensdag 21 september 2011 09:06 schreef Lyrebird het volgende:
Het zal vast iets met de 'beeldvorming' zoals hierboven te maken hebben:
[..]
Het feit dat 40% van de Amerikanen vind dat de Evolutietheorie van Darwin niet klopt, en dat de aarde (en het universum?) pakweg 8000 jaar geleden is geschapen door een God in 6 dagen..... baart me toch ook wel zorgen. En het zijn voornamelijk toch Republikeinen als Perry, Bachman, en anderen die toch ook tot die 40% behoren. Of zeggen ze dat nu alleen maar om stemmen te trekken uit die 40%? (Overigens geeft het artikel aan dat het om 52% van R's en 34% van D's gaat, dus meer dan de helft van de Republikeinen, en pakweg een-derde van Democraten.)quote:Op woensdag 21 september 2011 09:26 schreef Lyrebird het volgende:
Het zegt dat jij je feiten niet op een rijtje hebt.
Een geloof is creationisme is natuurlijk niet te vergelijken met geloven dat de overheid teveel geld uitgeeft.quote:Op woensdag 21 september 2011 09:08 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Want grote groepen hebben per definitie gelijk? Meer dan de helft van de Amerikanen gelooft in creationisme, wat zegt dat?
Nu wil ik niet zeggen dat de overheid geen geld verspilt, maar je vastklampen aan de mening van de helft van de bevolking, is natuurlijk nogal onzinnig.
Waarom baart het je zorgen? Zo lang die mensen hun kinderen een goede opvoeding geven, een baan hebben en hun buren een kommetje kippesoep geven als ze de griep hebben, vind ik het niet belangrijk of ze in het creationisme geloven.quote:Op woensdag 21 september 2011 16:59 schreef maartena het volgende:
[..]
Het feit dat 40% van de Amerikanen vind dat de Evolutietheorie van Darwin niet klopt, en dat de aarde (en het universum?) pakweg 8000 jaar geleden is geschapen door een God in 6 dagen..... baart me toch ook wel zorgen. En het zijn voornamelijk toch Republikeinen als Perry, Bachman, en anderen die toch ook tot die 40% behoren. Of zeggen ze dat nu alleen maar om stemmen te trekken uit die 40%? (Overigens geeft het artikel aan dat het om 52% van R's en 34% van D's gaat, dus meer dan de helft van de Republikeinen, en pakweg een-derde van Democraten.)
Het doet niemand kwaad, en amerika heeft het een stuk beter gedaan dan atheïstische landen.quote:Op woensdag 21 september 2011 16:59 schreef maartena het volgende:
[..]
Het feit dat 40% van de Amerikanen vind dat de Evolutietheorie van Darwin niet klopt, en dat de aarde (en het universum?) pakweg 8000 jaar geleden is geschapen door een God in 6 dagen..... baart me toch ook wel zorgen.
Ik denk niet dat ze het zelf geloven.quote:En het zijn voornamelijk toch Republikeinen als Perry, Bachman, en anderen die toch ook tot die 40% behoren. Of zeggen ze dat nu alleen maar om stemmen te trekken uit die 40%? (Overigens geeft het artikel aan dat het om 52% van R's en 34% van D's gaat, dus meer dan de helft van de Republikeinen, en pakweg een-derde van Democraten.)
Omdat ze wereldwijd geaccepteerde wetenschap en geschiedenis overboord gooien alsof er niets van klopt. Dit valt gewoon in de categorie "de aarde is rond" en "de zon is het middelpunt van het zonnestelsel en niet de aarde", waarbij deze groep zich nog bevind in de groep die denkt dat de aarde plat is, of, een goede honderd jaar later, geaccepteerd heeft dat ie inderdaad rond is MAAR dat de zon om de aarde draait!quote:Op woensdag 21 september 2011 17:08 schreef Lyrebird het volgende:
Waarom baart het je zorgen? Zo lang die mensen hun kinderen een goede opvoeding geven, een baan hebben en hun buren een kommetje kippesoep geven als ze de griep hebben, vind ik het niet belangrijk of ze in het creationisme geloven.
Daar zitten ook zeker nog wat haken en ogen aan, bv dat de evolutie nooit snel gegaan kon zijn.quote:Op woensdag 21 september 2011 17:16 schreef maartena het volgende:
Wetenschappelijk bewijs toont bepaalde zaken aan, en de theorie van Darwin, die, eerlijk gezegd ook nog maar 125 jaar oud is, pak-em-beet, is een van die zaken die bewezen zijn.
Iets met een klok en klepel en weinig kennis van zaken.quote:Op woensdag 21 september 2011 17:25 schreef texali het volgende:
[..]
Daar zitten ook zeker nog wat haken en ogen aan, bv dat de evolutie nooit snel gegaan kon zijn.
Het geboortegetal in de VS ligt boven de 2.1, wat betekent dat Amerika nog steeds groeit. Dit is voor een groot deel te danken aan Amerikaanse families in fly over land die God centraal stellen in hun leven, en daarmee voor grote families zorgen. Dit is iets dat je als land moet koesteren. Kinderen zijn een motivatie voor ouders om te investeren in de toekomst, in plaats van vandaag hedonistisch te verjubelen. De financiele problemen van Griekenland en Italie (twee landen met een bedroevend laag geboortegetal) kunnen ieder land met een laag geboortegetal verwachten.quote:Op woensdag 21 september 2011 17:16 schreef maartena het volgende:
En met die oogkleppen voor de theorie van Darwin, komen ook oogkleppen voor het homohuwelijk, en andere aanverwante zaken.
Je redeneert toch echt zelf zo meiske. In mijn verhaal zul je het niet terugvinden.quote:Op donderdag 22 september 2011 07:51 schreef Monidique het volgende:
Maar nee, homohuwelijk is slecht, want anders raken we in net zo'n crisis als Griekenland, ik ben niet zo van die redeneringen.
quote:Op woensdag 21 september 2011 17:25 schreef texali het volgende:
[..]
Daar zitten ook zeker nog wat haken en ogen aan, bv dat de evolutie nooit snel gegaan kon zijn.
En je hebt bv een mot die zijn eieren in een mierennest legt waarbij de mieren de eieren van de mot verzorgen, dit kan niet via darwinistische geleidelijke veranderingen geëvolueerd zijn.
In Italië is het percentage Christenen ook meer dan 90% hoor.quote:Op donderdag 22 september 2011 05:49 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Het geboortegetal in de VS ligt boven de 2.1, wat betekent dat Amerika nog steeds groeit. Dit is voor een groot deel te danken aan Amerikaanse families in fly over land die God centraal stellen in hun leven, en daarmee voor grote families zorgen. Dit is iets dat je als land moet koesteren. Kinderen zijn een motivatie voor ouders om te investeren in de toekomst, in plaats van vandaag hedonistisch te verjubelen. De financiele problemen van Griekenland en Italie (twee landen met een bedroevend laag geboortegetal) kunnen ieder land met een laag geboortegetal verwachten.
Is zo'n hoog geboortegetal echt nodig? Een cultuurrelativist zal zeggen dat je net zo goed Hispanics, Turken of Nederlanders kunt uitnodigen, maar als Nederlander in Japan zie ik in ieder geval daar de nadelige consequenties van.
Een leven met God zorgt misschien voor oogkleppen, maar die wegen IMHO niet op tegen de nadelen.
hebben ze nou echt geen slimme mensen binnen de GOP?quote:I am Art Caplan, and I am speaking to you from the Center for Bioethics at the University of Pennsylvania. I want to talk to you about a challenge that I issued that you may have heard about. I basically said to Michele Bachmann, "If you can produce this case you were talking about in the GOP debate of a woman who became mentally retarded" -- those were her words -- "from getting the HPV cervical cancer vaccine, I'll pay $10,000 to a charity of your choice."
I said, "We would have to have 3 doctors who know something about vaccines verify the case. We can agree on who those are. They could be from the University of Minnesota or the University of Pennsylvania." I said that she has a week to produce that case, and if she can't, then she gives $10,000 to a charity of my choice.
People may be thinking, isn't this a little bit of a gimmick? The answer is yes. I know that it is an odd notion to put out a bounty when someone makes a claim. But I was so angry -- not only when Bachmann talked about the dangers of HPV vaccine in the GOP presidential debate, but when she kept repeating it after the show on other media outlets. It just seemed to me that it was time to speak up.
The reason I put the challenge out the way that I did is that I thought it would get media attention, and it has. I am very concerned that women -- 4000 of whom die each year in America from cervical cancer, and another 10,000 who have to undergo surgery to treat cervical cancer -- won't get this vaccine because they have heard these rumors that it is dangerous. The uptake of the vaccine hasn't been very good so far in the United States. We need to make sure that women get the vaccine, and fear-mongering is just completely irresponsible.
Moreover, it feeds fears about vaccines in general, which is a big problem in the United States. Too many people don't get their boosters, don't get their meningitis vaccines, and opt out from having their kids vaccinated. We have babies dying of whooping cough in California. It's just inexcusable to have a situation in which our politicians are on TV babbling away ignorantly about dangers of vaccines, and they have to be called into account. I hope that this challenge that I have put forth does that.
I also didn't want Michele Bachmann or anybody else involved in this kind of fear-mongering to slink away from it. I knew that by putting out this bounty that it would extend the story, and that by saying "I'm going to wait a week," it extends the story that much. It's because I want the message about vaccine safety to come out loud and clear.
I am pleased to announce that as of today, people have volunteered to match my $10,000 up to about $125,000, and that's great. I fervently hope that we can actually get the question that politicians should be answering on the table as a result of this offer by me to the Bachmann campaign. That question is very simple: So many Americans are not vaccinated; what do you, as a presidential candidate, propose to do to make sure they do get vaccinated?
Jij hebt duidelijk nog nooit de bijbel gelezen.quote:Op donderdag 22 september 2011 11:37 schreef Supertolll het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Jij hebt duidelijk nog nooit een boek over evolutie gelezen, want in zo goed als elk boek worden beide problemen uitgelegd.
Evolutie gaat op het eerste zicht in sommige gevallen zelf te traag. Zoek voor de gein trouwens eens 'coevolution' oid op.
Dat een presidentskandidaat niet alles weet over evolutie is geen probleem. Maar bij een presidentskandidaat, die in een letterlijke interpretatie van de bijbel gelooft, zet ik toch enkele vraagtekens bij zijn mentale capaciteiten.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |