BNW-praat, het had net zo goed de maffia kunnen zijn vanwege de aanpak van de vakbonden.quote:Op donderdag 8 september 2011 18:48 schreef michaelmoore het volgende:
Het erge is dat die REPS altijd overal vijanden zien en de hele wereld is niet van hun geloof of kleur en is dus beter dood
Gegarandeerd dat er weer oorlog komt, het is nooit anders geweest
En is er dan een Kennedy die geen oorlog wil, dan helpen ze hem om zeep om alsnog ten strijde te kunnen
Ochja, Obama heeft dan ook geen troepen naar Libië gestuurdquote:Op donderdag 8 september 2011 18:48 schreef michaelmoore het volgende:
Het erge is dat die REPS altijd overal vijanden zien en de hele wereld is niet van hun geloof of kleur en is dus beter dood
Gegarandeerd dat er weer oorlog komt, het is nooit anders geweest
En is er dan een Kennedy die geen oorlog wil, dan helpen ze hem om zeep om alsnog ten strijde te kunnen
Er is, bij mijn weten, geen enkele Amerikaanse soldaat op Libische bodem.quote:Op donderdag 8 september 2011 20:44 schreef Dutchnative het volgende:
Ochja, Obama heeft dan ook geen troepen naar Libië gestuurd
Maar daarna kwam er wel snel een fullscale Vietnamoorlog op gang, overigens was de maffia ook partij wegens de onwil van Kennedy om hun Cuba terug te pakkenquote:Op donderdag 8 september 2011 19:51 schreef JoaC het volgende:
[..]
BNW-praat, het had net zo goed de maffia kunnen zijn vanwege de aanpak van de vakbonden.
Verkeerde subforum, plus Tonkinquote:Op donderdag 8 september 2011 21:30 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Maar daarna kwam er wel snel een fullscale Vietnamoorlog op gang, overigens was de maffia ook partij wegens de onwil van Kennedy om hun Cuba terug te pakken
Maar de CIA was er zeker deel van
Officieel niet, maar ze zijn er wel natuurlijk.quote:Op donderdag 8 september 2011 21:20 schreef maartena het volgende:
[..]
Er is, bij mijn weten, geen enkele Amerikaanse soldaat op Libische bodem.
Ik denk dat geld een belangrijkere drijfveer is, naast het feit dat er wat onderzoekjes naar haar doen en laten gestart waren.quote:Op zondag 4 september 2011 12:04 schreef Montov het volgende:
[..]
Het Amerikaans conservatisme bestaat uit niets anders dan anti-Obama sentimenten, zoals jij ook alweer duidelijk maakt. Want voor de rest is Palin een ingestudeerd verhaaltje aan het houden, dat er ingestampt is nadat ze plotseling werd gekozen door McCain 4 jaar geleden.
Maar goed, iemand die het gouverneurschap inlevert omdat ze als tv-persoonlijkheid meer invloed denkt te hebben zal niet voor het presidentschap gaan. Ze wil gewoon media-aandacht.
ik kan je enkel aanraden Tom Weiner's geschiedenis van 60 jaar CIA te lezen: "Legacy of Ashes"quote:Op donderdag 8 september 2011 21:30 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Maar de CIA was er zeker deel van
Bij wie ligt de macht dan, volgens jou?quote:Op donderdag 8 september 2011 16:56 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Dit gezever dat het land onbestuurbaar zou zijn... Het feit dat Obama zijn zin niet krijgt, betekent niet opeens dat het land in een onbestuurbare crisis zou zitten. De macht in het land is gewoonweg verdeeld, en dat gaat al eeuwen zo. Een beetje president zou zijn toon matigen, nadat blijkt dat maatregelen averechts hebben uitgepakt.
Die is verdeeld over het Witte Huis, het congres, de senaat en de supreme court. Een vijde colonne wordt door federale ambtenaren gevormd, die steeds meer politieke macht naar zich toetrekken (denk aan de Environmental Protection Agency).quote:Op vrijdag 9 september 2011 07:15 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Bij wie ligt de macht dan, volgens jou?
als Obama nu juist iets aangerekend kan worden is dat hij zijn wil _niet_ duidelijk doorzet maar de hele tijd compromissen sluit en iedereen in wil binden in zn besluitvorming en schijnbaar iedereen 'happy' wil houden...quote:Op donderdag 8 september 2011 16:56 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Een beetje president zou zijn toon matigen, nadat blijkt dat maatregelen averechts hebben uitgepakt.
Dat zou ik toch wat meer om je heen kijken. Zeker vanuit de 'linkse' hoek (voorzover dat kan in de VS) hoor je dit verwijt juist het meest.quote:Op vrijdag 9 september 2011 10:14 schreef Lyrebird het volgende:
Ik weet niet waar jij je nieuws vandaan haalt, RM-rf, maar ik herken het beeld dat je schetst niet.
Ik lees heel veel linkse kranten, en zelfs daaruit blijkt niet dat Obama bekend staat als iemand die graag compromissen sluit. Vergelijk hem bijvoorbeeld met Clinton, die samen met de Republikeinen van Gingrich de VS transformeerde nadat hij tussentijds een zware nederlaag had geleden. Of GWB die samen met de Democraten leuke dingen voor de mensen ging doen (prescription drug plan for the elderly). Daar is nu geen sprake van. Obama heeft eigenhandig zijn Obamacare door de senaat/congres heengeramd, zonder er ook maar een Republikein voor te winnen, en voor zijn stimulus en 'debt reduction plans' gold precies hetzelfde.quote:Op vrijdag 9 september 2011 10:23 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Dat zou ik toch wat meer om je heen kijken. Zeker vanuit de 'linkse' hoek (voorzover dat kan in de VS) hoor je dit verwijt juist het meest.
Dat zegt helemaal niets. Kun je me een voorbeeld geven van waaruit blijkt dat Obama bipartisan is? En dan niet een statement van Obama zelf, maar een onafhankelijk onderzoek waaruit zou blijken dat Obama bipartisan is, bijvoorbeeld vergeleken met GWB of Clinton.quote:
tja, dat kan aan veel dingen liggen, misschien zie ik het wel hélemaal verkeerd enb doet Obama gewoon alles wat hij zelf wil en trekt zich niet zoveel aan van ondersteuning uit het Congress en drukt zijn plannen door...quote:Op vrijdag 9 september 2011 10:14 schreef Lyrebird het volgende:
Ik weet niet waar jij je nieuws vandaan haalt, RM-rf, maar ik herken het beeld dat je schetst niet.
Luister eens, jij doet de bewering dat die perceptie helemaal niet bestaat. Ik toon aan dat deze perceptie wel degelijk leeft. Als ik je een antwoord geef moet je niet ineens de vraag gaan veranderen.quote:Op vrijdag 9 september 2011 11:08 schreef Lyrebird het volgende:
Dat zegt helemaal niets. Kun je me een voorbeeld geven van waaruit blijkt dat Obama bipartisan is? En dan niet een statement van Obama zelf, maar een onafhankelijk onderzoek waaruit zou blijken dat Obama bipartisan is, bijvoorbeeld vergeleken met GWB of Clinton.
Direct na zijn overwinning hadden de Democraten het Witte Huis, de Senaat en het Congres in handen. Ze konden toen ieder voorstel doorvoeren. De eerste belangrijke maatregel was de 800 miljard stimulus, waarvan werd gezegd dat deze de werkeloosheid terug zou dringen (in werkelijkheid nam deze alleen maar toe). Daarbij kreeg hij weerstand van de Blue Dogs (fiscaal conservatieve Democraten), die ook later dwars hebben gelegen. Dat gebeurde dus binnen de Democratische partij, dit heeft niets met bipartisan zijn te maken. Ik ben het met je eens dat Obama wat dat betreft wat zwakjes was.quote:Op vrijdag 9 september 2011 11:18 schreef RM-rf het volgende:
Overigens ben ik reuze benieuwd naar jouw argumenten en redenenen waarom jij stelt dat Obama zo goed is in het nakomen van zn verkiezingsbeloften en en prsident is die het congress gewoon zijn wil oplegt en goed is in het doordrukken van zijn wil tegenover een zwak congress...?
Ikzelf zou het fantastisch vinden als Obama zo was, maar helaas zie _ik_ dat niet zo en kan met alle lieve wil der aarde niet zoveel positieve punten kwa 'doortastendheid' en een 'politieke macher' bij Obama ontdekken
Die zoekresultaten komen uit de (extreem) linkse hoek. Dat betekent niet dat iedereen het daar over eens is, zelf niet aan de linkerkant van het politieke spectrum.quote:Op vrijdag 9 september 2011 11:31 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Luister eens, jij doet de bewering dat die perceptie helemaal niet bestaat. Ik toon aan dat deze perceptie wel degelijk leeft. Als ik je een antwoord geef moet je niet ineens de vraag gaan veranderen.
En die zoekresultaten tonen niet alleen maar uitspraken van Obama zelf.
Dat was wederom de vraag nietquote:Op vrijdag 9 september 2011 11:32 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Die zoekresultaten komen uit de (extreem) linkse hoek. Dat betekent niet dat iedereen het daar over eens is, zelf niet aan de linkerkant van het politieke spectrum.
Dat is toch ook precies mijn stelling...quote:Op vrijdag 9 september 2011 11:31 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Direct na zijn overwinning hadden de Democraten het Witte Huis, de Senaat en het Congres in handen. Ze konden toen ieder voorstel doorvoeren. De eerste belangrijke maatregel was de 800 miljard stimulus, waarvan werd gezegd dat deze de werkeloosheid terug zou dringen (in werkelijkheid nam deze alleen maar toe). Daarbij kreeg hij weerstand van de Blue Dogs (fiscaal conservatieve Democraten), die ook later dwars hebben gelegen. Dat gebeurde dus binnen de Democratische partij, dit heeft niets met bipartisan zijn te maken. Ik ben het met je eens dat Obama wat dat betreft wat zwakjes was.
Wat betreft het opleggen van je wil aan een congres of senaat die niet voor de volle 100% wordt gedomineerd door je eigen partij: dat vraagt politiek vakmanschap. Clinton had door hoe het werkte, GWB ook. Obama niet.
Ok - ik geef je gelijk dat er aan de linker kant van het Democratische politieke spectrum commentaar is op Obama, dat hij te bipartisan zou zijn. Dat commentaar wordt echter niet gedeeld door centristen, laat staan door de Republikeinen.quote:
Nee, hehe. Net of de Republikeinen dat toe zouden geven.quote:Op vrijdag 9 september 2011 13:16 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Ok - ik geef je gelijk dat er aan de linker kant van het Democratische politieke spectrum commentaar is op Obama, dat hij te bipartisan zou zijn. Dat commentaar wordt echter niet gedeeld door centristen, laat staan door de Republikeinen.
Kom kom, niet zo naïef.quote:Op donderdag 8 september 2011 21:20 schreef maartena het volgende:
[..]
Er is, bij mijn weten, geen enkele Amerikaanse soldaat op Libische bodem.
Kunnen best alleen Franse en Britse special forces zijn heur.quote:
In theorie hooguitquote:Op vrijdag 9 september 2011 16:48 schreef waht het volgende:
[..]
Kunnen best alleen Franse en Britse special forces zijn heur.
Is dat een "Het zijn Amerikanen dus ze hebben vast iets geheims gedaan" gevoel, of heb je hier ook echt bewijs van?quote:Op donderdag 8 september 2011 22:06 schreef Montov het volgende:
Officieel niet, maar ze zijn er wel natuurlijk.
Waarom alleen in theorie? De Britse SAS zijn bad-asses van Navy Seal formaat, en de Amerikanen hebben het druk genoeg met Afghanistan. Die houden het in Libie voorlopig alleen op onder NAVO bevel staande schepen en vliegtuigen.quote:
De Republikeinen zijn dan ook - veel meer dan de Democraten onder Bush - de "Partij van Nee". Ze zijn bij voorbaat al tegen wat de Democraten op tafel leggen, of het nu goed is voor het land of niet.quote:Op vrijdag 9 september 2011 13:16 schreef Lyrebird het volgende:
Ok - ik geef je gelijk dat er aan de linker kant van het Democratische politieke spectrum commentaar is op Obama, dat hij te bipartisan zou zijn. Dat commentaar wordt echter niet gedeeld door centristen, laat staan door de Republikeinen.
Echt, ik ben de laatste tijd zo teleurgesteld in de politiek..... het is alleen maar rood tegen blauw, ezel tegen olifant, etc..... er wordt alleen naar eigen (partij)belangen gekeken, en niet naar het land.quote:Op zaterdag 10 september 2011 02:15 schreef popolon het volgende:
Ik heb bij beide partijen het idee dat het gaat om de partij, niet het land. Het lijkt wel een kleuterklas af en toe. Het is gewoon lobyisten galore, om misselijk van te worden.
En dat kun je staven met een objectief bewijs, of is het iets dat in de onderbuik broeit?quote:Op zaterdag 10 september 2011 01:52 schreef maartena het volgende:
[..]
De Republikeinen zijn dan ook - veel meer dan de Democraten onder Bush - de "Partij van Nee". Ze zijn bij voorbaat al tegen wat de Democraten op tafel leggen, of het nu goed is voor het land of niet.
Volgens mij richt Perry zich niet op de gematigde Republikein. De tijd dat hij Democraat was ligt al ver achter hem.quote:Op zaterdag 10 september 2011 03:16 schreef MilaNL het volgende:
Romney en Perry maken elkaar het meeste af. Logisch ook, want ze hebben ongeveer dezelfde doelgroep (gematigde republikein), maar dat kan voor beide een nadeel zijn. Als de kiezers zich verdelen wint geen van beide en komen we bij Bachmann/Paul/Cain.
Is de senaat niet onderdeel van het congres? Of bedoel je de volksvertegenwoordiging?quote:Op vrijdag 9 september 2011 10:03 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Die is verdeeld over het Witte Huis, het congres, de senaat en de supreme court.
Vergeet Acorn en Van Jones niet, Glenn Beck.quote:Een vijde colonne wordt door federale ambtenaren gevormd, die steeds meer politieke macht naar zich toetrekken (denk aan de Environmental Protection Agency).
De Britten en Amerikanen werken nauw samen. ik durf er wel om te wedden dat er op dit moment Amerikaanse 'adviseurs' in Libië actief zijn. Het zal niet om honderden mensen gaan hoor.quote:Op zaterdag 10 september 2011 01:51 schreef maartena het volgende:
Waarom alleen in theorie? De Britse SAS zijn bad-asses van Navy Seal formaat, en de Amerikanen hebben het druk genoeg met Afghanistan. Die houden het in Libie voorlopig alleen op onder NAVO bevel staande schepen en vliegtuigen.
Mensen die de communicatie verzorgen tussen de rebellen en de NAVO, dat is te verwachten trouwens. Tijdens WO2 waren er ook Amerikanen en Britten aanwezig in Rusland, en waren er Russen in Groot Brittanie. Als je immers geallieerd met elkaar bent, is het handig dat je wat twee-taligen hebt die e.e.a. kunnen communiceren.
Als het één van die drie wordt is Obama tevreden.quote:Op zaterdag 10 september 2011 03:16 schreef MilaNL het volgende:
Romney en Perry maken elkaar het meeste af. Logisch ook, want ze hebben ongeveer dezelfde doelgroep (gematigde republikein), maar dat kan voor beide een nadeel zijn. Als de kiezers zich verdelen wint geen van beide en komen we bij Bachmann/Paul/Cain.
Ambtenaren met kisten en geweren zijn soldaten.quote:Op zaterdag 10 september 2011 08:53 schreef apple_pie het volgende:
[..]
CIA zijn burgers, geen soldaten.
Welke "men" heb je het dan over? Dit soort claims komt keer op keer langs maar concreet onderbouwen zit er niet bij meestal...quote:Op zaterdag 10 september 2011 11:53 schreef waht het volgende:
Alleen omdat men kennelijk Amerika ziet als bron van alle problemen worden daar alle pijlen opgericht.
Het is verdomde relevant.quote:
Over de "men" die reageert in topics of op nieuwsberichten over Amerika.quote:Op zaterdag 10 september 2011 11:55 schreef du_ke het volgende:
[..]
Welke "men" heb je het dan over? Dit soort claims komt keer op keer langs maar concreet onderbouwen zit er niet bij meestal...
Ga toch weg, domme clown, wat is dit nou weer voor gefrustreerde kleuteropmerking?quote:Op zaterdag 10 september 2011 12:00 schreef waht het volgende:
Het is verdomde relevant, zeker als jij wilt vasthouden aan je anti-Amerikaanse sentiment.
Hoe reageer je zo snel.quote:Op zaterdag 10 september 2011 12:01 schreef Monidique het volgende:
[..]
Ga toch weg, domme clown, wat is dit nou weer voor gefrustreerde kleuteropmerking?
Heb het lef dit te onderbouwen of hou wijselijk je mond, zou ik zeggen.
Aha een imaginaire groep waar jij een bepaalde mening op projecteert om je er tegen af te kunnen zetten? Dacht even dat je iets concreets zou bieden.quote:Op zaterdag 10 september 2011 12:00 schreef waht het volgende:
[..]
Het is verdomde relevant.
[..]
Over de "men" die reageert in topics of op nieuwsberichten over Amerika.
'Amerika was ontevreden over drugsaanpak Donner'
Onderbouw. Of trek het terug. Een bijzonder minne, lage opmerking van je.quote:Op zaterdag 10 september 2011 12:02 schreef waht het volgende:
[..]
Hoe reageer je zo snel.
Niet dat het niet waar is.
Wat verwacht je dan, dat ik gigantische database van alle reacties aan ga leggen? Doe normaal man. Je weet net zo goed als ik hoeveel mensen staan de juichen over de vermeende ondergang van Amerika.quote:Op zaterdag 10 september 2011 12:02 schreef du_ke het volgende:
[..]
Aha een imaginaire groep waar jij een bepaalde mening op projecteert om je er tegen af te kunnen zetten? Dacht even dat je iets concreets zou bieden.
Right, dus met "men" bedoel je een willekeurige groep nitwits op de hoek van de straat. Lekker argument weer.quote:Op zaterdag 10 september 2011 12:04 schreef waht het volgende:
[..]
Wat verwacht je dan, dat ik gigantische database van alle reacties aan ga leggen? Doe normaal man. Je weet net zo goed als ik hoeveel mensen staan de juichen over de vermeende ondergang van Amerika.
Waarom denk je dat ik het heb ge-edit. Ik doelde niet specifiek op jou, en ook niet op du_ke.quote:Op zaterdag 10 september 2011 12:03 schreef Monidique het volgende:
[..]
Onderbouw. Of trek het terug. Een bijzonder minne, lage opmerking van je.
Als ze op straat zouden blijven was het prima. Nee, ze zitten binnen en reageren op de frontpage en op dit forum.quote:Op zaterdag 10 september 2011 12:05 schreef Monidique het volgende:
[..]
Right, dus met "men" bedoel je een willekeurige groep nitwits op de hoek van de straat. Lekker argument weer.
Dat is alweer compleet iets anders dan 'Alleen omdat men kennelijk Amerika ziet als bron van alle problemen worden daar alle pijlen opgericht. ". Wat ik zie is dat jij je probeert ergens tegen af te zetten door andere mensen in een hoekje te drukken. Dat kan bewuste of onbewuste projectie zijn van jouw kant maar het komt in ieder geval een beetje sneu en gefrustreerd over.quote:Op zaterdag 10 september 2011 12:04 schreef waht het volgende:
[..]
Wat verwacht je dan, dat ik gigantische database van alle reacties aan ga leggen? Doe normaal man. Je weet net zo goed als ik hoeveel mensen staan de juichen over de vermeende ondergang van Amerika.
Dat zou helemaal mooi wordenquote:
Van de vele, vele topics waar die "men" samenkomt is dit een leuke: Wie stopt de Verenigde Staten?quote:Op zaterdag 10 september 2011 12:09 schreef du_ke het volgende:
[..]
Dat zou helemaal mooi worden. Maar ik ben toch wel benieuwd waar je specifiek op doelt, als ik jou zo begrijp is het een "men", dan moet de groep in omvang toch niet te missen zijn.
Ach, dat is schromelijk overdreven. Ik ga niet nuance verwerken is alles wat ik zeg.quote:Op zaterdag 10 september 2011 12:07 schreef du_ke het volgende:
[..]
Dat is alweer compleet iets anders dan 'Alleen omdat men kennelijk Amerika ziet als bron van alle problemen worden daar alle pijlen opgericht. ". Wat ik zie is dat jij je probeert ergens tegen af te zetten door andere mensen in een hoekje te drukken. Dat kan bewuste of onbewuste projectie zijn van jouw kant maar het komt in ieder geval een beetje sneu en gefrustreerd over.
Nee, het stond eerst in NWS. betyar is wel zo'n type waar ik op doel.quote:Op zaterdag 10 september 2011 12:13 schreef Monidique het volgende:
Oftewel, "men" is een klein groepje BNW-ers op het internetforum Fok!.
Dat is te makkelijk.quote:Op zaterdag 10 september 2011 12:16 schreef Monidique het volgende:
Ja, leuk, een of andere trollkloon.
Laten we wel wezen, die "men", die Amerika overal de schuld van geeft, die bestaat eigenlijk niet. Een klein groepje internettrolls.
En hoeveel daarvan vallen daadwerkelijk onder die "men" die de VS zo haten en altijd de schuld geven? 2, 3 misschien bij een erg topic een uitschieter naar 5 personen?quote:Op zaterdag 10 september 2011 12:11 schreef waht het volgende:
[..]
Van de vele, vele topics waar die "men" samenkomt is dit een leuke: Wie stopt de Verenigde Staten?
nee, wat jij claimt is te makkelijk. Je claimt een groep "men" die je niet weet te onderbouwen en draait daarna in allerlei dwaze bochten...quote:Op zaterdag 10 september 2011 12:18 schreef waht het volgende:
[..]
Dat is te makkelijk.
Maar we geraken offtopic. Mijn punt blijft: mensen die graag Amerika in de marge willen laten verdwijnen zijn idioten.
Amen. Normaal komt Monidique er toch ook gewoon voor uit dat hij een linkse Amerikahater is? Waarom nu zo verontwaardigd doen dan?quote:Op zondag 11 september 2011 02:42 schreef sneakypete het volgende:
Zoals vaker blijkt, heeft de verliezer van de discussie gewoon gelijk, in dit geval waht.
Nota bene Amerikabasher numero uno weet zichzelf op magistrale wijze vrij te pleiten. Amerika bespugen wanneer het zich verdedigt tegen terrorisme (dat uiteraard hun eigen schuld is, waar ze op immorele wijze aan beantwoorden, blablabla) en vervolgens lekker de twijfel zaaien zodra iemand erop wijst wat voor een sfeertje er dan ontstaat. Dat is nu net de arrogantie van de Amerikabashers: ze bashen en verschuilen zich erachter dat het bashen zonder enige vooroordeel geschiedt. Het is gebaseerd op objectieve principes over bijvoorbeeld mensenrechten. Hoe schattig.
Als andere landen (en dat is zo) er minstens zo hard aan meedoen geldt het credo dat het grote Amerika erboven moet staan. Deze strenge ethische eisen gelden vooral voor machtige, westerse landen. Gebeurt het in een land vol moslims of voodoonegers dan is het een gevolg van de omstandigheden, meestal gecreëerd door Amerika.
Omdat ze voor de doodstraf zijn? Doe toch niet zo bekrompen.quote:Op donderdag 8 september 2011 07:56 schreef Sicstus het volgende:
[..]
Dat bewijst maar weer eens dat de Republikeinen ethisch failliete, moreel minderwaardige, cryptofascistoide semi-psychopaten zijn.
Je begint met de term feitelijk en komt daarna met iets wat puur een mening is....quote:Op zondag 11 september 2011 10:36 schreef Montov het volgende:
Feitelijk zijn de Republikeinen en hun aanhangers de grootste anti-Amerikanen, met hun destructief beleid en hypocriete normen en waarden. De doodstraf is daarmee een prima voorbeeld.
Toch is dit toch echt onzin hoor. Waht probeerde een bepaald beeld te projecteren op onder meer Monidique en een bepaalde groep "men" waar gewoon aantoonbaar geen bal van klopt. Dat gaf hij later ook half toe, hij was schromelijk aan het overdrijven. Dus welk gelijk bevestig jij nu? Een grote overdrijving om maar een beetje te kunnen stoken?quote:Op zondag 11 september 2011 02:42 schreef sneakypete het volgende:
Zoals vaker blijkt, heeft de verliezer van de discussie gewoon gelijk, in dit geval waht.
Nota bene Amerikabasher numero uno weet zichzelf op magistrale wijze vrij te pleiten. Amerika bespugen wanneer het zich verdedigt tegen terrorisme (dat uiteraard hun eigen schuld is, waar ze op immorele wijze aan beantwoorden, blablabla) en vervolgens lekker de twijfel zaaien zodra iemand erop wijst wat voor een sfeertje er dan ontstaat. Dat is nu net de arrogantie van de Amerikabashers: ze bashen en verschuilen zich erachter dat het bashen zonder enige vooroordeel geschiedt. Het is gebaseerd op objectieve principes over bijvoorbeeld mensenrechten. Hoe schattig.
Als andere landen (en dat is zo) er minstens zo hard aan meedoen geldt het credo dat het grote Amerika erboven moet staan. Deze strenge ethische eisen gelden vooral voor machtige, westerse landen. Gebeurt het in een land vol moslims of voodoonegers dan is het een gevolg van de omstandigheden, meestal gecreëerd door Amerika.
Voor de doodstraf zijn is in ieder geval moreel minderwaardig. Dat is natuurlijk wel meer dan duidelijk.quote:Op zondag 11 september 2011 09:36 schreef apple_pie het volgende:
[..]
Omdat ze voor de doodstraf zijn? Doe toch niet zo bekrompen.
Omdat jij dat vindt? Ben je achterlijk ofzo?quote:Op zondag 11 september 2011 11:31 schreef du_ke het volgende:
[..]
Voor de doodstraf zijn is in ieder geval moreel minderwaardig. Dat is natuurlijk wel meer dan duidelijk.
Mensen doden uit wraak of straf is moreel gezien nou niet bepaald hoogstaand. Daarover is men in de meest beschaafde delen van de wereld (het 'westen') ook wel aardig eens.quote:Op zondag 11 september 2011 11:36 schreef apple_pie het volgende:
[..]
Omdat jij dat vindt? Ben je achterlijk ofzo?
Dat maakt het nog steeds geen feit.quote:Op zondag 11 september 2011 11:41 schreef du_ke het volgende:
[..]
Mensen doden uit wraak of straf is moreel gezien nou niet bepaald hoogstaand. Daarover is men in de meest beschaafde delen van de wereld (het 'westen') ook wel aardig eens.
Prima, nu formuleer je het tenminste niet als feit, dat discussieert toch veel vriendelijker?quote:Ik vind je graag willen verlagen tot het niveau van degene die je straf eerder een teken van achterlijkheid...
dat ligt inderdaad aan je referentiekader, vanuit een modern westers kader is het een feit, vanuit bijvoorbeeld een conservatief of Islamitisch oogpunt is het moderne vuilpraterij.quote:Op zondag 11 september 2011 11:50 schreef apple_pie het volgende:
[..]
Dat maakt het nog steeds geen feit.
Aha en het is de keuze, tussen de doodstraf of vrijlaten? Apart hoorquote:En net als met alle straffen is vergelding maar een deel van de motivatie. Die 75% recidive zul je bij geexecuteerde misdadigers bijvoorbeeld niet zien: heel praktisch.
Afschaffing van de doodstraf in de westerse landen is juist een voortvloeisel uit de verlichting dus eerder het afzetten tegen christelijke ideeën dan het omarmen er van. Christenen en ook Moslims zagen/ zien een grondslag in hun heilige boeken voor het opleggen en uitvoeren van die doodstraf. Je moet eerst van de gelovige scherprechters af voor je van deze barbaarse straf af kan. Het is ook niet voor niets dat het vaak de streng gelovigen zijn die het meest actief de doodstraf steunen (in NL de SGP bijvoorbeeld).quote:Prima, nu formuleer je het tenminste niet als feit, dat discussieert toch veel vriendelijker?
En ik zie doodstraf niet als je verlagen tot een bepaald niveau, dat zou namelijk impliceren dat het zwakheidsgeile christelijke idee van de andere wang toekeren het hoogst haalbare niveau zou zijn. Daar ben ik het niet mee eens.
Niet jongetje, maar ok:quote:Op dinsdag 13 september 2011 03:26 schreef JoaC het volgende:
"Moeten we dat onverzekerde jongetje laten sterven?"
Zaal: YEAH!!!
(Republikeinen/Tea Party debat nu)
Lees eens 'The Psychopath Test' van onderzoeksjournalist Jon Ronson. Uit dit boek komt o.a. de stelling dat een deel van de topmanagers en CEO's e.d. psychopaat zijn.quote:Op dinsdag 13 september 2011 08:10 schreef Monidique het volgende:
[..]
Niet jongetje, maar ok:
http://www.huffingtonpost(...)h-care_n_959354.html
0:55.
Combineer dat met het euforisch geklap en gejuich om het feit dat Texas honderden gevangenen heeft gedood en zie hier, de Republikeinse partij.
Obama ook toch?quote:Op dinsdag 13 september 2011 08:52 schreef Monidique het volgende:
Nou, ik ga er nu niet uitgebreid op in, mar beiden werden naar voren gebracht als The One, waarop iedereen gewacht had;
Da's ook wel lekker overdreven, 'Zaal'. Ik hoor twee of drie jokers wat roepen.quote:Op dinsdag 13 september 2011 03:26 schreef JoaC het volgende:
"Moeten we dat onverzekerde jongetje laten sterven?"
Zaal: YEAH!!!
(Republikeinen/Tea Party debat nu)
En daarna zegt Paul dat de maatschappij hem niet moet laten sterven. Ik snap ook niet waarom dat filmpje zo schokkend zou moeten zijn behalve dat 2 of 3 mensen in de zaal idioten zijn.quote:Op dinsdag 13 september 2011 13:05 schreef popolon het volgende:
[..]
Da's ook wel lekker overdreven, 'Zaal'. Ik hoor twee of drie jokers wat roepen.
Hier heb je gelijk in, door een combinatie van alcohol en mijn walging was het in mijn waarneming toen iets erger dan dat ik nu zie in het filmpje.quote:Op dinsdag 13 september 2011 13:05 schreef popolon het volgende:
[..]
Da's ook wel lekker overdreven, 'Zaal'. Ik hoor twee of drie jokers wat roepen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
Vergeleken met de VS is NL een xenofoob, naijverig landjequote:Op donderdag 8 september 2011 16:54 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Die komen en masse illegaal vanuit Mexico, of blijven hangen op een vakantievisum. Dat gaat om grofweg een miljoen mensen per jaar. Daarnaast nemen de VS nog steeds heel veel vluchtelingen op.
Een van de redenen dat ik vorig jaar in Guam (VS) ben getrouwd, en niet in Nederland. Daar moesten we eerst met de politie praten, omdat mijn echtgenote geen Nederlandse is, voordat we het huwelijksbootje instapten. Ik ben toch geen crimineel.quote:Op woensdag 14 september 2011 09:50 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Vergeleken met de VS is NL een xenofoob, naijverig landje
Haha, ja, daarom is er nog sprake van een niveau van racisme waar in Nederland zelfs de PVV niet bij in de buurt komt.quote:Op woensdag 14 september 2011 09:50 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Waar heb je het over, wereldvreemde communiste?quote:Op woensdag 14 september 2011 10:22 schreef dotCommunism het volgende:
[..]
Haha, ja, daarom is er nog sprake van een niveau van racisme waar in Nederland zelfs de PVV niet bij in de buurt komt.
Vind het zelf ook belachelijk hoor maar helaas, idioten heb je overal.quote:Op dinsdag 13 september 2011 22:24 schreef JoaC het volgende:
[..]
Hier heb je gelijk in, door een combinatie van alcohol en mijn walging was het in mijn waarneming toen iets erger dan dat ik nu zie in het filmpje.
Daar zou ik niet te zeker van zijn. Daar is de laatste 12 jaar erg veel verandering in gekomen. In de hele (Westerse) wereld misshcien wel maar in de VS zeker.quote:Op woensdag 14 september 2011 09:50 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Dat vroeg ik me ook afquote:Op woensdag 14 september 2011 10:24 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Waar heb je het over, wereldvreemde communiste?
Hij zegt dat liefdadigheidsorganisaties ("de kerk") hen maar moeten verzorgen. Succes gegarandeerdquote:Op dinsdag 13 september 2011 14:04 schreef KurdKasim het volgende:
[..]
En daarna zegt Paul dat de maatschappij hem niet moet laten sterven. Ik snap ook niet waarom dat filmpje zo schokkend zou moeten zijn behalve dat 2 of 3 mensen in de zaal idioten zijn.
quote:Op woensdag 14 september 2011 08:58 schreef Lyrebird het volgende:
Republikein wint in Democratisch bolwerk New YorkOok in NV won een republikein.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Maobama kan het wel schudden. Districten die in 90 jaar geen democraat verkozen, waar democratische stemmers drie keer het aantal uitmaken als republikeinen, kiezen nu voor republikeinen. Maar goed, dat is niet vreemd ook, want Obama is een smerige linkse hufter wiens beleid het ergste is in de geschiedenis van de VS. Zijn 500 miljoen smeergeld voor Solyndra, de 500 miljard voor zijn "American Jobs Act" () (vertaling: geld voor z'n vaksbondsvriendjes en bureaucratenmaatjes op state en local level) en zijn smerige vriendjes bij de EPA die het land naar de afgrond helpen zullen hem niet helpen wanneer het aankomt op doodnormale stemmers. Hij is geen haar beter dan zijn oom, die dronken rond rijdt en al 20 jaar illegaal in de VS verblijft, of zijn al even illegale tante, dat smerige mens dat een uitkering trekt ondanks dat ze nimmer een cent betaalte, en die vindt dat Amerika een "obligation" heeft om haar "tot citizen te maken" als zij "daar zin in heeft." Alle drie zijn het deadbeats en bums die het land naar de knoppen helpen.
Obama
Ik verheug me nu al op de verpletterende, nimmer vertoonde, oorverdovende overwinning voor de republikein. Obama gaat niet alleen de geschiedenisboeken in als een van de drie presidenten die geen tweede termijn won, maar - sterker nog - als totale, miserable mislukking."Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |