quote:Obama werd natuurlijk door die keuzes gedwongen door de Republikeinen, de zielloze marionetten van het grootkapitaal. Ik hoop dat de Tea Party nog wat meer groeit, zodat de Republikeinse partij finaal in tweeën wordt gescheurd. Dan zullen de Democraten de absolute meerderheid in beide huizen hebben.
De Democraten hoeven dan helemaal niet direct een absolute meerderheid te krijgen. Voor hetzelfde geld zitten ze straks met drie partijen van vergelijkbare omvang.quote:
nou en?quote:Op maandag 29 augustus 2011 10:10 schreef waht het volgende:
[..]
De Democraten hoeven dan helemaal niet direct een absolute meerderheid te krijgen. Voor hetzelfde geld zitten ze straks met drie partijen van vergelijkbare omvang.
quote:ma 29 aug 2011, 17:49 | 7 reacties
Bachmann: orkaan is waarschuwing van God
MIAMI - De Republikeinse presidentskandidate Michele Bachmann noemt de orkaan Irene en de recente aardbeving aan de Amerikaanse oostkust een waarschuwing van God.
Volgens haar wil God zo duidelijk maken dat Washington het beleid moet veranderen.
„Washington, je zou denken dat je de boodschap hebt gekregen. Een orkaan en een aardbeving! Het Amerikaanse volk heeft alles gedaan wat het kon.
Nu is het tijd voor een handeling van God”, zei ze in een toespraak in Florida.
Haar woordvoerster stelde maandag dat ze dat schertsend bedoelde.![]()
Voor de Europeanen kwamen waren er geen aardbevingen en orkanen in Amerikanen.quote:Op maandag 29 augustus 2011 18:16 schreef michaelmoore het volgende:
Geweldig he, deze Bachman is nog twee graadjes gekker dan Paalin![]()
![]()
![]()
[..]
orkanen in Amerikanenquote:Op maandag 29 augustus 2011 18:33 schreef dotCommunism het volgende:
[..]
Voor de Europeanen kwamen waren er geen aardbevingen en orkanen in Amerikanen.
Toch is geloven in god minder vreemd dan geloven in het communisme. Ten aanzien van god bestaat er onduidelijkheid. Ten aanzien van het communisme is het al lang en breed duidelijk dat het niet werkt.quote:Op maandag 29 augustus 2011 18:33 schreef dotCommunism het volgende:
Voor de Europeanen kwamen waren er geen aardbevingen en orkanen in Amerikanen.
Ik geloof dan ook niet in communisme, dus dat komt goed uit.quote:Op maandag 29 augustus 2011 18:51 schreef DS4 het volgende:
[..]
Toch is geloven in god minder vreemd dan geloven in het communisme. Ten aanzien van god bestaat er onduidelijkheid. Ten aanzien van het communisme is het al lang en breed duidelijk dat het niet werkt.
Pfff, typefout, sorry hoor meneertje pietje precies.quote:Op maandag 29 augustus 2011 18:50 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
orkanen in Amerikanen![]()
Als ze bij de MAC geweest zijn bedoel je?
Een groot deel van de Amerikanen gelooft keihard in God en keihard in anti-communisme. Beiden op een manier waarvan je goed kan vermoeden dat het op die manier niet werkt.quote:Op maandag 29 augustus 2011 18:51 schreef DS4 het volgende:
[..]
Toch is geloven in god minder vreemd dan geloven in het communisme. Ten aanzien van god bestaat er onduidelijkheid. Ten aanzien van het communisme is het al lang en breed duidelijk dat het niet werkt.
Er is niets mis met een beetje balans..... maar het "hyper-bi-partisanship" van nu is echt van de zotten. De beide partijen zijn gewoon tegen zaken van de andere partij, louter en alleen om het tegen zijn, zo lijkt het bijna.quote:
Ik hoop het wel ja.quote:Op maandag 29 augustus 2011 19:05 schreef michaelmoore het volgende:
Maar goed deze juf is dus een nog korter politiek leven beschoren dan Palin
quote:Is Ron Paul het ondergeschoven kindje bij de Republikeinen?
Sebastiaan Timmermans − 30/08/11, 11:12
© AP
Presidentskandidaat Ron Paul doet het in de peilingen ongeveer net zo goed als Michele Bachman. Hij is beter in fondsen werven dan de meesten van zijn mede-Republikeinen, en toch krijgt hij maar weinig aandacht. Waarom denkt (bijna) niemand dat hij kan winnen?
Ron Paul is een Texaan en zit namens die staat in het Huis van Afgevaardigden. Hij was één van de eerste politici die de Tea Party omarmde en is zeer populair bij de conservatieve basis van de Republikeinse partij. Zijn zoon Rand Paul is betrokken bij de dagelijkse organisatie van de Tea Party.
Al met al voldoet Paul dus aan belangrijke voorwaarden om één van dé Republikeinse kandidaten te zijn. Vooralsnog is dat echter niet zo.
Vier jaar geleden
Een belangrijke reden hiervoor is dat Paul het vier jaar geleden ook al probeerde. Ook toen deed hij het goed in de eerste peilingen en wist hij veel geld los te peuteren bij donoren. Er verschenen bewonderende verhalen in de media. Kortom: er ontstond een 'buzz'.
Totdat de Republikeinen naar het stemhokje mochten. Ron Paul wist bij de voorverkiezingen geen enkele staat op zijn naam te schrijven. Sterker nog, in veruit de meeste staten eindigde hij consequent als vijfde. De meeste politieke analisten oordeelden dan ook dat Ron Paul weliswaar populair is, maar dat hij voor maar weinigen een echte favoriet is.
Betere kansen
Dat vooroordeel heeft Paul de afgelopen vier jaar niet van zich afgeschud. En dus worden de hoofdartikelen niet aan hem, maar aan de overige Republikeinse kandidaten Romney, Perry, Bachmann en zelfs Palin gewijd, terwijl Paul tevreden moet zijn met een bijzinnetje. De ombudsman van The Washington Post besprak dit weekend zelfs of de krant niet meer aandacht aan Paul moet schenken.
Toch is Paul zeker niet bij voorbaat kansloos. Er is maar één thema dit jaar: geld. Paul hamert al jaren op een overheid die veel en veel minder geld moet uitgeven. Een idee dat vrijwel alle Republikeinen zeer aanspreekt. Doordat hij dat al jaren predikt, maakt dat hij in de ogen van het publiek 'een bezitter van dat onderwerp is'. Dat doet hij met nog een onderwerp dat ook heel belangrijk is: Paul wil de buitenlandse oorlogen die de VS voert zo snel mogelijk beëindigen.
Tel daarbij zijn warme banden met de Tea Party op en je begrijpt dat Ron Paul genoeg redenen heeft om te dromen van het Witte Huis. Dan moet hij wel een hoofdartikel worden en dat doen wat hij vier jaar geleden naliet: voorverkiezingen winnen.
Ron Paul is tegen de huidige haast imperialistische buitenlandpolitiek van de Verenigde Staten. Daarmee ben je bij de Republikeinen én de Democraten kansloos.quote:
Ook zijn andere standpunten spreken niet bepaald een breed publiek aan (op die tegenvrouwen- en homorechten na misschien).quote:Op dinsdag 30 augustus 2011 19:03 schreef Monidique het volgende:
[..]
Ron Paul is tegen de huidige haast imperialistische buitenlandpolitiek van de Verenigde Staten. Daarmee ben je bij de Republikeinen én de Democraten kansloos.
Uit opiniepeilingen blijkt van niet. Althans, hij krijgt geen extreem lage cijfers:quote:Op dinsdag 30 augustus 2011 19:06 schreef du_ke het volgende:
[..]
Ook zijn andere standpunten spreken niet bepaald een breed publiek aan (op die tegenvrouwen- en homorechten na misschien).
Vooral een internetheld.
Internetpolls en internethelden matchen vaak erg goedquote:Op dinsdag 30 augustus 2011 19:11 schreef Monidique het volgende:
[..]
Uit opiniepeilingen blijkt van niet. Althans, hij krijgt geen extreem lage cijfers:
[ afbeelding ]
Je kunt 'm absoluut geen internetheld meer noemen.
Dit is geen internetpoll.quote:Op dinsdag 30 augustus 2011 19:13 schreef du_ke het volgende:
[..]
Internetpolls en internethelden matchen vaak erg goed
Zo, die zijn daar laat mee. 't Is bijna een dagelijks item in de Daily Show.quote:
Hij wil volgens mij niet zozeer abortus verbieden als aan de staten zelf overlaten. Effectief is het dus wel redelijk voor een verbod zijn, maar tis net een klein verschil.quote:Op dinsdag 30 augustus 2011 19:22 schreef Monidique het volgende:
Nu moet ik niks hebben van zijn antiwetenschappelijke ideeën wat betreft evolutie en klimaatverandering, waarin hij helaas absoluut geen uitzondering is in de Republikeinse partij, en dat hij vrouwen het recht wil ontnemen over hun eigen lichaam te beschikken, dat hij abortus wil verbieden, dat zint mij nog minder, ik vind 'm wat dat betreft helemaal niks dus, zijn economische ideeën zijn ook wat out there, maar zijn buitenlandbeleidvisie is vaak nog de verstandigste onder de Republikeinse kandidaten en vrijwel alle Democraten.
Nee, dat is een wijdverspreid misverstand: Ron Paul wil landelijk abortus verbieden.quote:Op dinsdag 30 augustus 2011 19:24 schreef dotCommunism het volgende:
[..]
Hij wil volgens mij niet zozeer abortus verbieden als aan de staten zelf overlaten. Effectief is het dus wel redelijk voor een verbod zijn, maar tis net een klein verschil.
Hmm, volgens wikipedia is hij in woord wel voor het aan staten overlaten, maar heeft hij wel voor verschillende aanscherpingen gestemd ja. Och ja, ik vond hem toch al niks.quote:Op dinsdag 30 augustus 2011 19:24 schreef Monidique het volgende:
[..]
Nee, dat is een wijdverspreid misverstand: Ron Paul wil landelijk abortus verbieden.
quote:Op dinsdag 30 augustus 2011 19:24 schreef Monidique het volgende:
[..]
Nee, dat is een wijdverspreid misverstand: Ron Paul wil landelijk abortus verbieden.
quote:At the same time, Ron Paul believes that the ninth and tenth amendments to the U.S. Constitution do not grant the federal government any authority to legalize or ban abortion. Instead, it is up to the individual states to prohibit abortion.
Leven begint bij de conceptie. Hoe denk je dat alle staten omgaan met het moedwillig beëindigen van een leven? Ron Paul is wat abortus betreft een hele geniepige stiekemerd: doen alsof hij wil dat alleen de staten het kunnen regelen (verbieden dus) (alsof het wat uitmaakt dat een regering over 30 miljoen in plaats van 300 miljoen jou het recht over je eigen lichaam ontneemt), maar ondertussen in de praktijk ernaartoe werken dat abortus federaal verboden wordt.quote:
Ja, zijn acties zijn duidelijker dan zijn woorden voor wat betreft hij wilt bereiken.quote:Op dinsdag 30 augustus 2011 19:33 schreef Monidique het volgende:
[..]
Leven begint bij de conceptie. Hoe denk je dat alle staten omgaan met het moedwillig beëindigen van een leven? Ron Paul is wat abortus betreft een hele geniepige stiekemerd: doen alsof hij wil dat alleen de staten het kunnen regelen (verbieden dus) (alsof het wat uitmaakt dat een regering over 30 miljoen in plaats van 300 miljoen jou het recht over je eigen lichaam ontneemt), maar ondertussen in de praktijk ernaartoe werken dat abortus federaal verboden wordt.
Dat is dus per staat, dat hij 't liever verboden ziet worden neemt niet weg dat staten daar over moeten kunnen beslissen. Als het een GoP'erd moet worden dan zeker het liefst Paul, die laat al die reli-blah-blah dan vallen voor veel belangrijkere dingen is mijn gevoel.quote:Op dinsdag 30 augustus 2011 19:33 schreef Monidique het volgende:
[..]
Leven begint bij de conceptie. Hoe denk je dat alle staten omgaan met het moedwillig beëindigen van een leven? Ron Paul is wat abortus betreft een hele geniepige stiekemerd: doen alsof hij wil dat alleen de staten het kunnen regelen (verbieden dus) (alsof het wat uitmaakt dat een regering over 30 miljoen in plaats van 300 miljoen jou het recht over je eigen lichaam ontneemt), maar ondertussen in de praktijk ernaartoe werken dat abortus federaal verboden wordt.
Had die journalist best bij mogen meldden dat het merendeel van z'n artikel overgeschreven is van de Washington Post - The Fixquote:
O dat moet ie tegen Palin zeggen, of telt dat niet voor de rijkenquote:Op dinsdag 30 augustus 2011 19:24 schreef Monidique het volgende:
[..]
Met alle respect, maar het kom op mij over alsof je een idee van Ron Paul hebt en dat je dat idee wilt houden, ondanks alles wat Ron Paul zegt of doet. Hij heeft heel duidelijk aangegeven dat hij een christen is, tegen abortus, dat hij abortus wil verbieden, dat het de belangrijkste issue van het moment is. Het is niet zo dat hij dit opeens zegt, dit is constant, járenlang een van zijn speerpunten geweest. Ik vind het frappant om dan te zeggen: 'Ja, maar dat meent hij niet, hoor.'quote:Op dinsdag 30 augustus 2011 20:07 schreef popolon het volgende:
Paul zal ook wel het e.e.a. 'gebruiken' om stemmen te winnen.
Nee, het is dat ik me zeker wel kan vinden in een paar van zijn ideeen, de VS rijdt in sneltreinvaart de financiele en economische afgrond in. Daarnaast heb ik problemen met de meeste van zijn conservatieve plannen. Als ik met een mes op de keel moest kiezen tussen Santorum, Bachjman, Paul of Perry dan wist ik 't wel.quote:Op dinsdag 30 augustus 2011 20:20 schreef Monidique het volgende:
[..]
Met alle respect, maar het kom op mij over alsof je een idee van Ron Paul hebt en dat je dat idee wilt houden, ondanks alles wat Ron Paul zegt of doet. Hij heeft heel duidelijk aangegeven dat hij een christen is, tegen abortus, dat hij abortus wil verbieden, dat het de belangrijkste issue van het moment is. Het is niet zo dat hij dit opeens zegt, dit is constant, járenlang een van zijn speerpunten geweest. Ik vind het frappant om dan te zeggen: 'Ja, maar dat meent hij niet, hoor.'
Je zegt: Ron Paul, "die laat al die reli-blah-blah dan vallen voor veel belangrijkere dingen is mijn gevoel." Maar dat is je gevoel. De feiten, zijn uitspraken, zijn daden, laten heel wat anders zien. Ik zou in dit geval je rede gebruiken en niet je gevoel.
Over "al die reli-blah-blah", dit is Ron Paul, acht jaren geleden: "Knowing this, the secularists wage an ongoing war against religion, chipping away bit by bit at our nation's Christian heritage. Christmas itself may soon be a casualty of that war." Klinkt dit als iemand die geen interesse heeft in al die reli-blah-blah?
En als bij dat mes op de keel nou ook nog de naam Obama wordt genoemd?quote:Op dinsdag 30 augustus 2011 20:29 schreef popolon het volgende:
Nee, het is dat ik me zeker wel kan vinden in een paar van zijn ideeen, de VS rijdt in sneltreinvaart de financiele en economische afgrond in. Daarnaast heb ik problemen met de meeste van zijn conservatieve plannen. Als ik met een mes op de keel moest kiezen tussen Santorum, Bachjman, Paul of Perry dan wist ik 't wel.
Maar dan heb je het ook over een keuze...quote:Op dinsdag 30 augustus 2011 20:29 schreef popolon het volgende:
[..]
Nee, het is dat ik me zeker wel kan vinden in een paar van zijn ideeen, de VS rijdt in sneltreinvaart de financiele en economische afgrond in. Daarnaast heb ik problemen met de meeste van zijn conservatieve plannen. Als ik met een mes op de keel moest kiezen tussen Santorum, Bachjman, Paul of Perry dan wist ik 't wel.
Het is allebei vreselijk zowel War als Ron Paulquote:
Je weet dat afgewogen keuzes geen onderdeel zijn van de motivatie van 99% van de kiezers.quote:Op vrijdag 2 september 2011 20:26 schreef Monidique het volgende:
Ik denk dat Perry uiteindelijk door de mand zal vallen, het is een inhoudsloze flipfloppende domme Texaan, en dat Romney, al jarenlang erkend flipflopper, toch de kandidaat wordt. Perry is toch een beetje de mannelijke Sarah Palin.
Even bewaren voor wanneer ik er gigantisch naast zit, natuurlijk.
Er is ooit een inhoudsloze flipfloppende Texaan herkozen als President.quote:Op vrijdag 2 september 2011 20:26 schreef Monidique het volgende:
Ik denk dat Perry uiteindelijk door de mand zal vallen, het is een inhoudsloze flipfloppende domme Texaan, en dat Romney, al jarenlang erkend flipflopper, toch de kandidaat wordt. Perry is toch een beetje de mannelijke Sarah Palin.
Even bewaren voor wanneer ik er gigantisch naast zit, natuurlijk.
Dat was om dat hij iedere idioot een hypotheek gaf, op voorspraak van Paulson de ex GS CEO, en daarmee de huizenbubble een Bushboost gafquote:Op vrijdag 2 september 2011 21:40 schreef JoaC het volgende:
[..]
Er is ooit een inhoudsloze flipfloppende Texaan herkozen als President.
Met de nipste herverkiezing ooit.quote:Op vrijdag 2 september 2011 21:40 schreef JoaC het volgende:
[..]
Er is ooit een inhoudsloze flipfloppende Texaan herkozen als President.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |