abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_101889534
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2011 03:26 schreef JoaC het volgende:
"Moeten we dat onverzekerde jongetje laten sterven?"

Zaal: YEAH!!!

:r

(Republikeinen/Tea Party debat nu)
Niet jongetje, maar ok:
http://www.huffingtonpost(...)h-care_n_959354.html

0:55.

Combineer dat met het euforisch geklap en gejuich om het feit dat Texas honderden gevangenen heeft gedood en zie hier, de Republikeinse partij.
pi_101889562
Ik heb het niet gezien, maar wat ik lees is dat Perry wéér niet zo sterk was. Ik denk toch dat hij door de mand gaat vallen en ik vind mijn voorbarige conclusie dat het een mannelijke Palin is nog steeds staan.
pi_101889690
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2011 08:10 schreef Monidique het volgende:

[..]

Niet jongetje, maar ok:
http://www.huffingtonpost(...)h-care_n_959354.html

0:55.

Combineer dat met het euforisch geklap en gejuich om het feit dat Texas honderden gevangenen heeft gedood en zie hier, de Republikeinse partij.
Lees eens 'The Psychopath Test' van onderzoeksjournalist Jon Ronson. Uit dit boek komt o.a. de stelling dat een deel van de topmanagers en CEO's e.d. psychopaat zijn.
Ik heb het idee dat dit ook aan de hand is bij de republikeinen. Dat gejuich wat je hoort als het gaat over executies en het laten sterven van mensen lijkt me een duidelijk teken van psychopathie.
Sinterklaas, Sinterklaas, en NATUURLIJK ZWARTE PIET!
pi_101889697
waarom zou je Palin en Perry vergelijken?
behalve de P vooraan hun naam zijn de verschillen groter dan de overeenkomsten, juist bv ook het idee dat de Texaan Perry in een debat zich niet zo goed kan profileren.

Palin was juist, zeker gezien haar capaciteiten in 2007 best nog wel sterk tegen Bidden, weet altijd wat sympathie te winnen (bv de knipoog in de camera), alhoewel dat mogelijk ook nu uitgekauwde trucjes zijn.
Perry heeft zulke trucjes niet, is een horkige texaanse boer (en dat kennen de amrikanen nu net wel, nog van tot 4 jaar terug)

Perry's problemen in debatten zijn van heel andere aard, maar ook sowieso is hij als texaanse politicus niet goed te vergelijken met een eenzame alaskaase rendier-jaagster, die volop vrouwelijke skills poogt in te zetten haar falen te verhullen.

Ik denk ook datPerry's onbtrekende debat-skills een serieus probleem voor hem vormen omdat ze hem kwetsbaar maken voor de suggestie dat hij niet de béste keuze is Obama aan te vallen, die een naam heeft in debatten sterk te zijn (alhoewel ik die skill bij Obama nog steeds duidelijk minder vind dan zn 'speech-' en rally-skills)..
Voor Obama als campaigner hebben de Republikeinen volgens mij eigenlijk wel een behoorlijke angst.

Zeker Romney kan daarvan profiteren; Omdat het hét punt is waar hij duidelijk beter scoort dan Perry, Romney heefteen bredere achterban en meer mensen denken ook dat hij beter scoort bij onafhankelijke kiezers én meer 'presidentieler' werkt...

Perry zal nu gedwongen worden zich op die punten te bewijzen en dat betekent ook dat hij moet opassen met verdere polarisatie en het opzoeken van conflictueuze thema's...
juist dingen die hij eigenlijk liever doet, en dingen die zn radicale en tea-party achterban van hem verwacht.

Ik blijf verwachten dat de tweestrijd Romney en Perry tekenend zal worden voor de Republikeinse Race, maarde uitkomst is veel minder duidelijk dan voorheen... Romney lijkt momenteel even sterk te staan als Perrry en de succesvolle 'opkomst' van Perry is komen stil te vallen door deze debatten, die twijfels rondom hem oproepen.
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_101889960
Nou, ik ga er nu niet uitgebreid op in, mar beiden werden naar voren gebracht als The One, waarop iedereen gewacht had; er was een soort mediaverering; inhoudelijk zijn ze hol, ze hebben weinig inhoud; ze moeten het vooral hebben van mooie woorden en dan vooral nét even dat stukje meer dan de rest; en uiteindelijk lijken ze door de mand te vallen. Er zijn verschillen, vooral, wat hierboven betreft, qua tempo, maar ik zie zoveel oppervlakkige overeenkomsten dat die eventuele verschillen marginaal zijn. Maar goed, dan vergelijk ik ze, en dan? Je hebt er niets aan.

Over je laatste zin: misschien had ik de vergelijking met Cohen moeten maken, ;).
pi_101890320
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2011 08:52 schreef Monidique het volgende:
Nou, ik ga er nu niet uitgebreid op in, mar beiden werden naar voren gebracht als The One, waarop iedereen gewacht had;
Obama ook toch?
als je vergelijkingen gaat zoeken vind je natuurlijk altijd wat, zeker als beide rechtse politici zijn die veel publieke aandacht krijgen...

vraag is vooral of de verschillen niet groter zijn dan eventueel gezochtte overeenkomsten en daarbij moet je gewoon erkennen dat Palin eigenlijk een marge-figuurtje geworden is die misschien nu hooguit mensen in europa veel waarde toekennen omdat ze niet zoveel 'poppetjes' kennen en Palin iig nog van vier jaar terug herinneren...

In amerika heeft zelfs Fox een beetje genoeg van Palin, Ann Coultier had laatste een commerntaar over Palin dat behoorlijk opvallend negatief was, gebaseerd op het idee "Fish or Cut Bait"... Ook veel rechtse amerikanen die met de tea party sympathiseren vinden Palin een randfiguur die hooguit vel aandacht zoekt maar voor échte verantwoordelijkheden uit de weg gaat...

Overigens, dat kun je van Perry niet zeggen, als ervaren politicus die middenin de GOP staat en een bepaalde richting vertegenwoordigd valt hij wel duidelijk op ... hooguit is het ook zo dat de GOP zozeer naar de radikale zijde getrokken is dat een soms wat clichématige 'rechtse' mening van Perry niet opvalt als een 'extremisme' (alhoewel ik denk dat hij met zn opmerkingen over sociale zekerheid en dat dat maar afgeschaft moet worden wel een brug tever ging, zelfs vor de meest rechtse republikeinen zet dan wel een stuzkje politiek realisme terug, daarmee kún je geen verkiezingen winnen en als een kandidaat gaat voor de 'minderheidskandidaat-die-wel-dingen-zegt-die-heel-goed-klinken-maar-waar-niemand-écht-op-stemt' heeft hij in Ron Paul een veel geloofwaardigere)
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
  dinsdag 13 september 2011 @ 13:05:07 #187
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_101895957
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2011 03:26 schreef JoaC het volgende:
"Moeten we dat onverzekerde jongetje laten sterven?"

Zaal: YEAH!!!

:r

(Republikeinen/Tea Party debat nu)
Da's ook wel lekker overdreven, 'Zaal'. Ik hoor twee of drie jokers wat roepen.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_101898099
quote:
10s.gif Op dinsdag 13 september 2011 13:05 schreef popolon het volgende:

[..]

En daarna zegt Paul dat de maatschappij hem niet moet laten sterven. Ik snap ook niet waarom dat filmpje zo schokkend zou moeten zijn behalve dat 2 of 3 mensen in de zaal idioten zijn.
pi_101909566
Alweer een debat? :o
(...) Misschien worden jullie[Nederlanders] wel de economische vluchtelingen aan de grens met de afsluitdijk tussen Nederland en Fryslan.
-Linkse Boomknuffelaar
  dinsdag 13 september 2011 @ 22:24:04 #190
177885 JoaC
Het is patat
pi_101918624
quote:
10s.gif Op dinsdag 13 september 2011 13:05 schreef popolon het volgende:

[..]

Hier heb je gelijk in, door een combinatie van alcohol en mijn walging was het in mijn waarneming toen iets erger dan dat ik nu zie in het filmpje.
[quote][img]http://i.fokzine.net/p/10s.gif[/img] Op maandag 23 april 2012 17:00 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
pi_101928861
Republikein wint in Democratisch bolwerk New York

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
  woensdag 14 september 2011 @ 09:50:39 #192
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_101929867
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2011 16:54 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Die komen en masse illegaal vanuit Mexico, of blijven hangen op een vakantievisum. Dat gaat om grofweg een miljoen mensen per jaar. Daarnaast nemen de VS nog steeds heel veel vluchtelingen op.
Vergeleken met de VS is NL een xenofoob, naijverig landje
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_101930119
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2011 09:50 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Een van de redenen dat ik vorig jaar in Guam (VS) ben getrouwd, en niet in Nederland. Daar moesten we eerst met de politie praten, omdat mijn echtgenote geen Nederlandse is, voordat we het huwelijksbootje instapten. Ik ben toch geen crimineel.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_101930595
quote:

[..]

Haha, ja, daarom is er nog sprake van een niveau van racisme waar in Nederland zelfs de PVV niet bij in de buurt komt.
I'm just really stupid with my money, which is why I'll never have a lot of it! Problem solved, dilemma deleted!
pi_101930649
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2011 10:22 schreef dotCommunism het volgende:

[..]

Haha, ja, daarom is er nog sprake van een niveau van racisme waar in Nederland zelfs de PVV niet bij in de buurt komt.
Waar heb je het over, wereldvreemde communiste?
  woensdag 14 september 2011 @ 12:39:08 #196
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_101934251
-edit- dubbel

[ Bericht 97% gewijzigd door popolon op 14-09-2011 12:47:32 ]
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
  woensdag 14 september 2011 @ 12:40:10 #197
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_101934280
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2011 22:24 schreef JoaC het volgende:

[..]

Hier heb je gelijk in, door een combinatie van alcohol en mijn walging was het in mijn waarneming toen iets erger dan dat ik nu zie in het filmpje.
Vind het zelf ook belachelijk hoor maar helaas, idioten heb je overal.

quote:

[..]

Daar zou ik niet te zeker van zijn. Daar is de laatste 12 jaar erg veel verandering in gekomen. In de hele (Westerse) wereld misshcien wel maar in de VS zeker.

[ Bericht 2% gewijzigd door popolon op 14-09-2011 12:48:30 ]
  woensdag 14 september 2011 @ 13:15:33 #198
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_101935225
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2011 10:24 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Waar heb je het over, wereldvreemde communiste?
Dat vroeg ik me ook af
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  donderdag 15 september 2011 @ 01:28:25 #199
222384 Bonzai.
recht in de zee in een ton
pi_101965244
Die Ron Paul lijkt me best een zieke meneer.

Let ook op de reactie van enkele bloeddorstige "fans" op de vraag van Blitzer zo rond 0:58 :{
Ik zie rond in de wereld,
waarin de stenen rusten,
de planten levend groeien,
de dieren voelend leven ...
  donderdag 15 september 2011 @ 01:44:04 #200
222384 Bonzai.
pi_101965425
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2011 14:04 schreef KurdKasim het volgende:

[..]

En daarna zegt Paul dat de maatschappij hem niet moet laten sterven. Ik snap ook niet waarom dat filmpje zo schokkend zou moeten zijn behalve dat 2 of 3 mensen in de zaal idioten zijn.
Hij zegt dat liefdadigheidsorganisaties ("de kerk") hen maar moeten verzorgen. Succes gegarandeerd :')

Maar dat is nog niet eens de grootste fail. Daarna beweert hij dat de overheid zich wat minder moet bemoeien met licenties, zodat "alternatieve" geneesheren (lees: charlatans) zich ook kunnen bekommeren om mensen in nood. Dat kan toch niet serieus zijn :') :'( :{
waarin de stenen rusten,
pi_101965716
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2011 08:58 schreef Lyrebird het volgende:
Republikein wint in Democratisch bolwerk New York

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ook in NV won een republikein.

Maobama kan het wel schudden. Districten die in 90 jaar geen democraat verkozen, waar democratische stemmers drie keer het aantal uitmaken als republikeinen, kiezen nu voor republikeinen. Maar goed, dat is niet vreemd ook, want Obama is een smerige linkse hufter wiens beleid het ergste is in de geschiedenis van de VS. Zijn 500 miljoen smeergeld voor Solyndra, de 500 miljard voor zijn "American Jobs Act" ( :') ) (vertaling: geld voor z'n vaksbondsvriendjes en bureaucratenmaatjes op state en local level) en zijn smerige vriendjes bij de EPA die het land naar de afgrond helpen zullen hem niet helpen wanneer het aankomt op doodnormale stemmers. Hij is geen haar beter dan zijn oom, die dronken rond rijdt en al 20 jaar illegaal in de VS verblijft, of zijn al even illegale tante, dat smerige mens dat een uitkering trekt ondanks dat ze nimmer een cent betaalte, en die vindt dat Amerika een "obligation" heeft om haar "tot citizen te maken" als zij "daar zin in heeft." Alle drie zijn het deadbeats en bums die het land naar de knoppen helpen.

Obama :r

Ik verheug me nu al op de verpletterende, nimmer vertoonde, oorverdovende overwinning voor de republikein. Obama gaat niet alleen de geschiedenisboeken in als een van de drie presidenten die geen tweede termijn won, maar - sterker nog - als totale, miserable mislukking.
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
  donderdag 15 september 2011 @ 02:18:47 #202
177885 JoaC
Het is patat
pi_101965730
StefanP, taal aanpassen
[quote][img]http://i.fokzine.net/p/10s.gif[/img] Op maandag 23 april 2012 17:00 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
pi_101966018
quote:
0s.gif Op donderdag 15 september 2011 02:15 schreef StefanP het volgende:

Obama :r

Ik verheug me nu al op de verpletterende, nimmer vertoonde, oorverdovende overwinning voor de republikein. Obama gaat niet alleen de geschiedenisboeken in als een van de drie presidenten die geen tweede termijn won, maar - sterker nog - als totale, miserable mislukking.
Ik ga zo hard lachen als Obama toch wint _O- :W
  donderdag 15 september 2011 @ 04:09:21 #204
222384 Bonzai.
pi_101966027
Ik gok op een matige opkomst in 2012 :')
waarin de stenen rusten,
pi_101966058
quote:
0s.gif Op donderdag 15 september 2011 01:44 schreef Bonzai. het volgende:
Maar dat is nog niet eens de grootste fail. Daarna beweert hij dat de overheid zich wat minder moet bemoeien met licenties, zodat "alternatieve" geneesheren (lees: charlatans) zich ook kunnen bekommeren om mensen in nood. Dat kan toch niet serieus zijn :') :'( :{
Vind ik wel een goed punt eigenlijk. Het moet mijns inziens niet zo zijn dat alleen conventionele genezers behandelingen uit mogen voeren, die keuzebeperking is nergens voor nodig.
pi_101966083
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2011 14:04 schreef KurdKasim het volgende:
En daarna zegt Paul dat de maatschappij hem niet moet laten sterven.
Exact, het is niet de vraag of iemand wel of niet geholpen moet worden, maar wie daar de verantwoordelijkheid voor neemt. Anders dan die paar mongolen in de zaal die vinden dat je iemand dood moet laten gaan, stelt Paul alleen maar dat het niet de overheid is die de verantwoordelijkheid moet nemen maar de gemeenschap zelf. Dat vind ik een heel legitiem standpunt.
  donderdag 15 september 2011 @ 07:53:57 #207
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_101966533
Stiekem hoop ik ook dat Obama verliest, maar meer uit een soort Schadenfreude. :P

Als daar echt een Tea-party president komt te zitten is het over en uit met de economie en de hegemonie van Amerika en dat kan ik alleen maar toejuichen natuurlijk. :Y
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_101966581
Dit jaar of vorig jaar verloor een Republikein nog in een staat. Ik ben niet onder de indruk van Stefans analyse eerlijk gezegd.
pi_101966590
quote:
0s.gif Op donderdag 15 september 2011 04:46 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Exact, het is niet de vraag of iemand wel of niet geholpen moet worden, maar wie daar de verantwoordelijkheid voor neemt. Anders dan die paar mongolen in de zaal die vinden dat je iemand dood moet laten gaan, stelt Paul alleen maar dat het niet de overheid is die de verantwoordelijkheid moet nemen maar de gemeenschap zelf. Dat vind ik een heel legitiem standpunt.
Een staat is ook maar een grote gemeenschap.
pi_101967097
quote:
0s.gif Op donderdag 15 september 2011 04:37 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Vind ik wel een goed punt eigenlijk. Het moet mijns inziens niet zo zijn dat alleen conventionele genezers behandelingen uit mogen voeren, die keuzebeperking is nergens voor nodig.
Er bestaan geen 'conventionele' genezers. Je hebt genezers, en je hebt charlatans.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')