abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_102207360
-edit-

[ Bericht 50% gewijzigd door du_ke op 21-09-2011 07:37:59 ]
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
pi_102207906
quote:
2s.gif Op woensdag 21 september 2011 00:43 schreef maartena het volgende:
On topic: Momenteel geef ik Perry nog de meeste kans onder de Republikeinen, maar ik acht de kans hoger dat Obama gewoon een tweede termijn wint.
Ik geef Romney meer kans, omdat ik denk dat Perry door de mand valt / zal vallen. Nu is wat ik denk waarschijnlijk niet belangrijk, want ik zit natuurlijk in een haast andere dimensie dan de Republikeinse kiezers die mogen beslissen.
pi_102207969
Wat opgeruimd in dit topic, verder persoonlijk geneuzel zal verwijderd en genote worden.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_102208416
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_102209035
Het zal vast iets met de 'beeldvorming' zoals hierboven te maken hebben:

quote:
Amerikaan: Helft overheidsgeld wordt verspild

Amerikanen denken dat iets meer dan de helft van het geld dat de federale overheid uitgeeft wordt verspild. Dat bleek vandaag uit een peiling van het gerenomeerde Amerikaanse onderzoeksbureau Gallup.

Gallup vroeg Amerikanen hoeveel dollarcent per uitgegeven dollar zij denken dat de Amerikaanse overheid weggooit. Het gemiddelde kwam uit op 51 dollarcent. Ten opzichte van 25 jaar geleden zien Amerikanen veel meer verspilling in Washington. In 1986 was het gemiddelde antwoord op de vraag van Gallup nog 38 dollarcent.

Over het algemeen zijn hoger opgeleide Amerikanen iets minder kritisch dan lager opgeleiden. De respondenten die maximaal een middelbare schooldiploma hebben zeiden gemiddeld dat de overheid 52 dollarcent verspilt, tegen een gemiddelde van 45 procent onder mensen met een volledig afgeronde universitaire opleiding.

De afgelopen tijd draait het politieke debat in de VS vooral om bezuinigingen. Gallup constateert dat dit nog geen positief effect heeft gehad op de publieke opinie. 'De gemiddelde Amerikaan lijkt de overheid niet veel krediet te geven als het gaat om het zorgvuldig omgaan met belastinggeld.' (ANP/Redactie)
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_102209083
quote:
6s.gif Op woensdag 21 september 2011 09:06 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Want grote groepen hebben per definitie gelijk? Meer dan de helft van de Amerikanen gelooft in creationisme, wat zegt dat?

Nu wil ik niet zeggen dat de overheid geen geld verspilt, maar je vastklampen aan de mening van de helft van de bevolking, is natuurlijk nogal onzinnig.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_102209371
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2011 09:08 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Want grote groepen hebben per definitie gelijk? Meer dan de helft van de Amerikanen gelooft in creationisme, wat zegt dat?
Het zegt dat jij je feiten niet op een rijtje hebt.
pi_102209412
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2011 09:26 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Dat is alsnog een achterlijk hoog percentage.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_102209586
quote:
6s.gif Op woensdag 21 september 2011 09:06 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

maurice-de-hond-isme.... vraag een boel mensen een bepaalde suggestieve vraag die je zelf opstelt en maak er dan een persbericht van om aan te geven 'hoe het volk denkt'

vooral de Henken en Ingrids (of Hank and Grace) zijn gevoelig ervoor.. maar eigenlijk is het totale quatsch te doen of 'wat het volk zegt te denken' ook werkelijk waarde heeft, de waarheid wordt helaas niet democratisch bepaald, waarbij wat de meeste burgers denken kennelijk ook zo zou moeten zijn..

Ik zeg overigens juist niks óf en hoeveel overheidsgelden 'verspild' zouden worden, dat ligt nu juist heel erg aan wat je persoonlijke definitie van verspilling is: de ene zal bestedingen aan oorlogen in Irak en Afghanistan verpilling vinden, de ander bestedingen aan Schuldenaflossing en rente, en een volgende vind bestedingen aan ambtenarensalasrisen verspilling, de vierde tenslotte noemt misschien all-of-the-above verspilling.
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_102224300
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  woensdag 21 september 2011 @ 16:59:16 #286
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_102224802
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2011 09:26 schreef Lyrebird het volgende:
Het feit dat 40% van de Amerikanen vind dat de Evolutietheorie van Darwin niet klopt, en dat de aarde (en het universum?) pakweg 8000 jaar geleden is geschapen door een God in 6 dagen..... baart me toch ook wel zorgen. En het zijn voornamelijk toch Republikeinen als Perry, Bachman, en anderen die toch ook tot die 40% behoren. Of zeggen ze dat nu alleen maar om stemmen te trekken uit die 40%? (Overigens geeft het artikel aan dat het om 52% van R's en 34% van D's gaat, dus meer dan de helft van de Republikeinen, en pakweg een-derde van Democraten.)
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_102225070
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2011 09:08 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Nu wil ik niet zeggen dat de overheid geen geld verspilt, maar je vastklampen aan de mening van de helft van de bevolking, is natuurlijk nogal onzinnig.
Een geloof is creationisme is natuurlijk niet te vergelijken met geloven dat de overheid teveel geld uitgeeft.
pi_102225155
quote:
2s.gif Op woensdag 21 september 2011 16:59 schreef maartena het volgende:

[..]

Het feit dat 40% van de Amerikanen vind dat de Evolutietheorie van Darwin niet klopt, en dat de aarde (en het universum?) pakweg 8000 jaar geleden is geschapen door een God in 6 dagen..... baart me toch ook wel zorgen. En het zijn voornamelijk toch Republikeinen als Perry, Bachman, en anderen die toch ook tot die 40% behoren. Of zeggen ze dat nu alleen maar om stemmen te trekken uit die 40%? (Overigens geeft het artikel aan dat het om 52% van R's en 34% van D's gaat, dus meer dan de helft van de Republikeinen, en pakweg een-derde van Democraten.)
Waarom baart het je zorgen? Zo lang die mensen hun kinderen een goede opvoeding geven, een baan hebben en hun buren een kommetje kippesoep geven als ze de griep hebben, vind ik het niet belangrijk of ze in het creationisme geloven.
pi_102225167
quote:
2s.gif Op woensdag 21 september 2011 16:59 schreef maartena het volgende:

[..]

Het feit dat 40% van de Amerikanen vind dat de Evolutietheorie van Darwin niet klopt, en dat de aarde (en het universum?) pakweg 8000 jaar geleden is geschapen door een God in 6 dagen..... baart me toch ook wel zorgen.
Het doet niemand kwaad, en amerika heeft het een stuk beter gedaan dan atheïstische landen.

Je kan zelfs zeggen dat het wetenschappelijk is omdat dat te geloven aangezien religeuzen meer kinderen krijgen en het dus evolutionair gezien beter doen.

quote:
En het zijn voornamelijk toch Republikeinen als Perry, Bachman, en anderen die toch ook tot die 40% behoren. Of zeggen ze dat nu alleen maar om stemmen te trekken uit die 40%? (Overigens geeft het artikel aan dat het om 52% van R's en 34% van D's gaat, dus meer dan de helft van de Republikeinen, en pakweg een-derde van Democraten.)
Ik denk niet dat ze het zelf geloven.
  woensdag 21 september 2011 @ 17:16:55 #290
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_102225492
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2011 17:08 schreef Lyrebird het volgende:
Waarom baart het je zorgen? Zo lang die mensen hun kinderen een goede opvoeding geven, een baan hebben en hun buren een kommetje kippesoep geven als ze de griep hebben, vind ik het niet belangrijk of ze in het creationisme geloven.
Omdat ze wereldwijd geaccepteerde wetenschap en geschiedenis overboord gooien alsof er niets van klopt. Dit valt gewoon in de categorie "de aarde is rond" en "de zon is het middelpunt van het zonnestelsel en niet de aarde", waarbij deze groep zich nog bevind in de groep die denkt dat de aarde plat is, of, een goede honderd jaar later, geaccepteerd heeft dat ie inderdaad rond is MAAR dat de zon om de aarde draait!

Wetenschappelijk bewijs toont bepaalde zaken aan, en de theorie van Darwin, die, eerlijk gezegd ook nog maar 125 jaar oud is, pak-em-beet, is een van die zaken die bewezen zijn. Ik denk dat als je dezelfde vraag zal stellen in Europa, zelfs in streng Katholieke landen als Ierland en Spanje, dat het percentage dat geloofd in de wetenschap een stuk hoger is.

En met die oogkleppen voor de theorie van Darwin, komen ook oogkleppen voor het homohuwelijk, en andere aanverwante zaken.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_102225789
quote:
2s.gif Op woensdag 21 september 2011 17:16 schreef maartena het volgende:
Wetenschappelijk bewijs toont bepaalde zaken aan, en de theorie van Darwin, die, eerlijk gezegd ook nog maar 125 jaar oud is, pak-em-beet, is een van die zaken die bewezen zijn.
Daar zitten ook zeker nog wat haken en ogen aan, bv dat de evolutie nooit snel gegaan kon zijn.

En je hebt bv een mot die zijn eieren in een mierennest legt waarbij de mieren de eieren van de mot verzorgen, dit kan niet via darwinistische geleidelijke veranderingen geëvolueerd zijn.
pi_102226270
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2011 17:25 schreef texali het volgende:

[..]

Daar zitten ook zeker nog wat haken en ogen aan, bv dat de evolutie nooit snel gegaan kon zijn.
Iets met een klok en klepel en weinig kennis van zaken.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_102250185
quote:
2s.gif Op woensdag 21 september 2011 17:16 schreef maartena het volgende:
En met die oogkleppen voor de theorie van Darwin, komen ook oogkleppen voor het homohuwelijk, en andere aanverwante zaken.
Het geboortegetal in de VS ligt boven de 2.1, wat betekent dat Amerika nog steeds groeit. Dit is voor een groot deel te danken aan Amerikaanse families in fly over land die God centraal stellen in hun leven, en daarmee voor grote families zorgen. Dit is iets dat je als land moet koesteren. Kinderen zijn een motivatie voor ouders om te investeren in de toekomst, in plaats van vandaag hedonistisch te verjubelen. De financiele problemen van Griekenland en Italie (twee landen met een bedroevend laag geboortegetal) kunnen ieder land met een laag geboortegetal verwachten.

Is zo'n hoog geboortegetal echt nodig? Een cultuurrelativist zal zeggen dat je net zo goed Hispanics, Turken of Nederlanders kunt uitnodigen, maar als Nederlander in Japan zie ik in ieder geval daar de nadelige consequenties van.

Een leven met God zorgt misschien voor oogkleppen, maar die wegen IMHO niet op tegen de nadelen.
pi_102250544
Letterlijk for God and country dus.
pi_102250552
Maar nee, homohuwelijk is slecht, want anders raken we in net zo'n crisis als Griekenland, ik ben niet zo van die redeneringen.
pi_102253195
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2011 07:51 schreef Monidique het volgende:
Maar nee, homohuwelijk is slecht, want anders raken we in net zo'n crisis als Griekenland, ik ben niet zo van die redeneringen.
Je redeneert toch echt zelf zo meiske. In mijn verhaal zul je het niet terugvinden.
pi_102254949
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2011 17:25 schreef texali het volgende:

[..]

En je hebt bv een mot die zijn eieren in een mierennest legt waarbij de mieren de eieren van de mot verzorgen, dit kan niet via darwinistische geleidelijke veranderingen geëvolueerd zijn.
13.gif:')
Jij hebt duidelijk nog nooit een boek over evolutie gelezen, want in zo goed als elk boek worden beide problemen uitgelegd.

Evolutie gaat op het eerste zicht in sommige gevallen zelf te traag. Zoek voor de gein trouwens eens 'coevolution' oid op.

Dat een presidentskandidaat niet alles weet over evolutie is geen probleem. Maar bij een presidentskandidaat, die in een letterlijke interpretatie van de bijbel gelooft, zet ik toch enkele vraagtekens bij zijn mentale capaciteiten.
pi_102257126
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2011 05:49 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Het geboortegetal in de VS ligt boven de 2.1, wat betekent dat Amerika nog steeds groeit. Dit is voor een groot deel te danken aan Amerikaanse families in fly over land die God centraal stellen in hun leven, en daarmee voor grote families zorgen. Dit is iets dat je als land moet koesteren. Kinderen zijn een motivatie voor ouders om te investeren in de toekomst, in plaats van vandaag hedonistisch te verjubelen. De financiele problemen van Griekenland en Italie (twee landen met een bedroevend laag geboortegetal) kunnen ieder land met een laag geboortegetal verwachten.

Is zo'n hoog geboortegetal echt nodig? Een cultuurrelativist zal zeggen dat je net zo goed Hispanics, Turken of Nederlanders kunt uitnodigen, maar als Nederlander in Japan zie ik in ieder geval daar de nadelige consequenties van.

Een leven met God zorgt misschien voor oogkleppen, maar die wegen IMHO niet op tegen de nadelen.
In Italië is het percentage Christenen ook meer dan 90% hoor.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  donderdag 22 september 2011 @ 17:37:06 #299
262 Re
Kiss & Swallow
pi_102266299
Bachmann is echt compleet gestoord :D

quote:
I am Art Caplan, and I am speaking to you from the Center for Bioethics at the University of Pennsylvania. I want to talk to you about a challenge that I issued that you may have heard about. I basically said to Michele Bachmann, "If you can produce this case you were talking about in the GOP debate of a woman who became mentally retarded" -- those were her words -- "from getting the HPV cervical cancer vaccine, I'll pay $10,000 to a charity of your choice."

I said, "We would have to have 3 doctors who know something about vaccines verify the case. We can agree on who those are. They could be from the University of Minnesota or the University of Pennsylvania." I said that she has a week to produce that case, and if she can't, then she gives $10,000 to a charity of my choice.

People may be thinking, isn't this a little bit of a gimmick? The answer is yes. I know that it is an odd notion to put out a bounty when someone makes a claim. But I was so angry -- not only when Bachmann talked about the dangers of HPV vaccine in the GOP presidential debate, but when she kept repeating it after the show on other media outlets. It just seemed to me that it was time to speak up.

The reason I put the challenge out the way that I did is that I thought it would get media attention, and it has. I am very concerned that women -- 4000 of whom die each year in America from cervical cancer, and another 10,000 who have to undergo surgery to treat cervical cancer -- won't get this vaccine because they have heard these rumors that it is dangerous. The uptake of the vaccine hasn't been very good so far in the United States. We need to make sure that women get the vaccine, and fear-mongering is just completely irresponsible.

Moreover, it feeds fears about vaccines in general, which is a big problem in the United States. Too many people don't get their boosters, don't get their meningitis vaccines, and opt out from having their kids vaccinated. We have babies dying of whooping cough in California. It's just inexcusable to have a situation in which our politicians are on TV babbling away ignorantly about dangers of vaccines, and they have to be called into account. I hope that this challenge that I have put forth does that.

I also didn't want Michele Bachmann or anybody else involved in this kind of fear-mongering to slink away from it. I knew that by putting out this bounty that it would extend the story, and that by saying "I'm going to wait a week," it extends the story that much. It's because I want the message about vaccine safety to come out loud and clear.

I am pleased to announce that as of today, people have volunteered to match my $10,000 up to about $125,000, and that's great. I fervently hope that we can actually get the question that politicians should be answering on the table as a result of this offer by me to the Bachmann campaign. That question is very simple: So many Americans are not vaccinated; what do you, as a presidential candidate, propose to do to make sure they do get vaccinated?
hebben ze nou echt geen slimme mensen binnen de GOP?
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  donderdag 22 september 2011 @ 17:45:18 #300
222384 Bonzai.
recht in de zee in een ton
pi_102266566
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2011 11:37 schreef Supertolll het volgende:

[..]

[ afbeelding ]:')
Jij hebt duidelijk nog nooit een boek over evolutie gelezen, want in zo goed als elk boek worden beide problemen uitgelegd.

Evolutie gaat op het eerste zicht in sommige gevallen zelf te traag. Zoek voor de gein trouwens eens 'coevolution' oid op.

Dat een presidentskandidaat niet alles weet over evolutie is geen probleem. Maar bij een presidentskandidaat, die in een letterlijke interpretatie van de bijbel gelooft, zet ik toch enkele vraagtekens bij zijn mentale capaciteiten.
Jij hebt duidelijk nog nooit de bijbel gelezen.
Ik zie rond in de wereld,
waarin de stenen rusten,
de planten levend groeien,
de dieren voelend leven ...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')