abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_101965716
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2011 08:58 schreef Lyrebird het volgende:
Republikein wint in Democratisch bolwerk New York

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ook in NV won een republikein.

Maobama kan het wel schudden. Districten die in 90 jaar geen democraat verkozen, waar democratische stemmers drie keer het aantal uitmaken als republikeinen, kiezen nu voor republikeinen. Maar goed, dat is niet vreemd ook, want Obama is een smerige linkse hufter wiens beleid het ergste is in de geschiedenis van de VS. Zijn 500 miljoen smeergeld voor Solyndra, de 500 miljard voor zijn "American Jobs Act" ( :') ) (vertaling: geld voor z'n vaksbondsvriendjes en bureaucratenmaatjes op state en local level) en zijn smerige vriendjes bij de EPA die het land naar de afgrond helpen zullen hem niet helpen wanneer het aankomt op doodnormale stemmers. Hij is geen haar beter dan zijn oom, die dronken rond rijdt en al 20 jaar illegaal in de VS verblijft, of zijn al even illegale tante, dat smerige mens dat een uitkering trekt ondanks dat ze nimmer een cent betaalte, en die vindt dat Amerika een "obligation" heeft om haar "tot citizen te maken" als zij "daar zin in heeft." Alle drie zijn het deadbeats en bums die het land naar de knoppen helpen.

Obama :r

Ik verheug me nu al op de verpletterende, nimmer vertoonde, oorverdovende overwinning voor de republikein. Obama gaat niet alleen de geschiedenisboeken in als een van de drie presidenten die geen tweede termijn won, maar - sterker nog - als totale, miserable mislukking.
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
  donderdag 15 september 2011 @ 02:18:47 #202
177885 JoaC
Het is patat
pi_101965730
StefanP, taal aanpassen
[quote][img]http://i.fokzine.net/p/10s.gif[/img] Op maandag 23 april 2012 17:00 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
pi_101966018
quote:
0s.gif Op donderdag 15 september 2011 02:15 schreef StefanP het volgende:

Ik verheug me nu al op de verpletterende, nimmer vertoonde, oorverdovende overwinning voor de republikein. Obama gaat niet alleen de geschiedenisboeken in als een van de drie presidenten die geen tweede termijn won, maar - sterker nog - als totale, miserable mislukking.
Ik ga zo hard lachen als Obama toch wint _O- :W
Sinterklaas, Sinterklaas, en NATUURLIJK ZWARTE PIET!
  donderdag 15 september 2011 @ 04:09:21 #204
222384 Bonzai.
recht in de zee in een ton
pi_101966027
Ik gok op een matige opkomst in 2012 :')
Ik zie rond in de wereld,
waarin de stenen rusten,
de planten levend groeien,
de dieren voelend leven ...
pi_101966058
quote:
0s.gif Op donderdag 15 september 2011 01:44 schreef Bonzai. het volgende:
Maar dat is nog niet eens de grootste fail. Daarna beweert hij dat de overheid zich wat minder moet bemoeien met licenties, zodat "alternatieve" geneesheren (lees: charlatans) zich ook kunnen bekommeren om mensen in nood. Dat kan toch niet serieus zijn :') :'( :{
Vind ik wel een goed punt eigenlijk. Het moet mijns inziens niet zo zijn dat alleen conventionele genezers behandelingen uit mogen voeren, die keuzebeperking is nergens voor nodig.
pi_101966083
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2011 14:04 schreef KurdKasim het volgende:
En daarna zegt Paul dat de maatschappij hem niet moet laten sterven.
Exact, het is niet de vraag of iemand wel of niet geholpen moet worden, maar wie daar de verantwoordelijkheid voor neemt. Anders dan die paar mongolen in de zaal die vinden dat je iemand dood moet laten gaan, stelt Paul alleen maar dat het niet de overheid is die de verantwoordelijkheid moet nemen maar de gemeenschap zelf. Dat vind ik een heel legitiem standpunt.
  donderdag 15 september 2011 @ 07:53:57 #207
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_101966533
Stiekem hoop ik ook dat Obama verliest, maar meer uit een soort Schadenfreude. :P

Als daar echt een Tea-party president komt te zitten is het over en uit met de economie en de hegemonie van Amerika en dat kan ik alleen maar toejuichen natuurlijk. :Y
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_101966581
Dit jaar of vorig jaar verloor een Republikein nog in een staat. Ik ben niet onder de indruk van Stefans analyse eerlijk gezegd.
pi_101966590
quote:
0s.gif Op donderdag 15 september 2011 04:46 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Exact, het is niet de vraag of iemand wel of niet geholpen moet worden, maar wie daar de verantwoordelijkheid voor neemt. Anders dan die paar mongolen in de zaal die vinden dat je iemand dood moet laten gaan, stelt Paul alleen maar dat het niet de overheid is die de verantwoordelijkheid moet nemen maar de gemeenschap zelf. Dat vind ik een heel legitiem standpunt.
Een staat is ook maar een grote gemeenschap.
pi_101967097
quote:
0s.gif Op donderdag 15 september 2011 04:37 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Vind ik wel een goed punt eigenlijk. Het moet mijns inziens niet zo zijn dat alleen conventionele genezers behandelingen uit mogen voeren, die keuzebeperking is nergens voor nodig.
Er bestaan geen 'conventionele' genezers. Je hebt genezers, en je hebt charlatans.
  donderdag 15 september 2011 @ 11:57:10 #211
222384 Bonzai.
pi_101971522
quote:
0s.gif Op donderdag 15 september 2011 04:46 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Nogmaals, je kunt het lot van zieke mensen toch niet overlaten aan liefdadigheidsinstellingen, of "de kerk" zoals Paul beweerde? Geef eens een voorbeeld van een land waar zoiets wel 100% werkt...
waarin de stenen rusten,
pi_101971653
quote:
0s.gif Op donderdag 15 september 2011 11:57 schreef Bonzai. het volgende:

[..]

Nogmaals, je kunt het lot van zieke mensen toch niet overlaten aan liefdadigheidsinstellingen, of "de kerk" zoals Paul beweerde? Geef eens een voorbeeld van een land waar zoiets wel 100% werkt...
Een goed voorbeeld was het VK voordat de NHS werd ingevoerd. Toen werd het gros van de behandelingen uitgevoerd door ziekenhuizen die betaald werden uit donaties.

De vraag is of zoiets in deze tijd nog wel kan, omdat behandelingen nu veel kostbaarder zijn dan toen. In die tijd werd je als je hoofdpijn had met een paracetamolletje afgescheept, terwijl er nu zonder problemen tienduizenden euros aan onderzoeken worden gedaan.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
  donderdag 15 september 2011 @ 12:02:05 #213
222384 Bonzai.
pi_101971668
En dit:
quote:
1s.gif Op donderdag 15 september 2011 07:59 schreef Monidique het volgende:

[..]

Een staat is ook maar een grote gemeenschap.
En dit, hoewel kort door de bocht:
quote:
0s.gif Op donderdag 15 september 2011 08:46 schreef Sicstus het volgende:

[..]

Er bestaan geen 'conventionele' genezers. Je hebt genezers, en je hebt charlatans.
Maar misschien heeft Bolkesteijn wel ervaring met "alternatieve" heelkunde?
waarin de stenen rusten,
pi_101974895
quote:
0s.gif Op donderdag 15 september 2011 08:46 schreef Sicstus het volgende:
Waarom mag iemand niet naar een charlatan?

quote:
0s.gif Op donderdag 15 september 2011 12:02 schreef Bonzai. het volgende:
Maar misschien heeft Bolkesteijn wel ervaring met "alternatieve" heelkunde?
Nee hoor. ;) Ik zie ook meer in wetenschappelijk onderbouwde behandelingen, maar ik vind het zorgwekkend als alleen mensen met een witte jas behandelingen uit mogen voeren en dat de rest als charlatan wordt weggezet.
pi_101975097
quote:
0s.gif Op donderdag 15 september 2011 11:57 schreef Bonzai. het volgende:
Zo'n voorbeeld heb ik niet. Maar ik vind de gedachte van Paul wel interessant en die is het waard om te onderzoeken. Paul geeft zelf al aan dat ze in zijn ziekenhuis nooit behandelingen geweigerd hebben. Om hem dan als "zieke meneer" weg te zetten slaat nergens op. De ziekelingen zijn de oorlogszuchtige Tea-Party kneuzen die werkelijke geen fractie begrepen hebben van waar libertarisme en constitutionalisme om draaien.

[ Bericht 8% gewijzigd door Bolkesteijn op 15-09-2011 14:08:52 ]
  donderdag 15 september 2011 @ 14:08:09 #216
222384 Bonzai.
pi_101975417
quote:
0s.gif Op donderdag 15 september 2011 13:52 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

[..]

Nee hoor. ;) Ik zie ook meer in wetenschappelijk onderbouwde behandelingen, maar ik vind het zorgwekkend als alleen mensen met een witte jas behandelingen uit mogen voeren en dat de rest als charlatan wordt weggezet.
Ik heb er geen problemen mee als een marktkramer voor ¤ 1,5 extra wat etherische oliėn in z'n honing dropt met het excuus dat dit verkoudheden matigt.

Maar een zelfverklaarde geneesheer die serieuze ziektes gaat behandelen? Ergens zullen er wel rasidioten zijn die daar intrappen en eventueel zelfs het lot van het kinderen aan een charlatan overlaten. Zulke lui moet je toch gewoon beschermen?

[ Bericht 0% gewijzigd door Bonzai. op 15-09-2011 14:38:30 ]
waarin de stenen rusten,
  donderdag 15 september 2011 @ 14:25:51 #217
222384 Bonzai.
pi_101975971
quote:
0s.gif Op donderdag 15 september 2011 13:58 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Zo'n voorbeeld heb ik niet. Maar ik vind de gedachte van Paul wel interessant en die is het waard om te onderzoeken. Paul geeft zelf al aan dat ze in zijn ziekenhuis nooit behandelingen geweigerd hebben. Om hem dan als "zieke meneer" weg te zetten slaat nergens op. De ziekelingen zijn de oorlogszuchtige Tea-Party kneuzen die werkelijke geen fractie begrepen hebben van waar libertarisme en constitutionalisme om draaien.
Maakt gewoon deel uit van Paul's ideologie dat de overheid zich zo weinig mogelijk moet moeien met andermans zaken. Als je dit dan overdreven consequent doorvoert kom je tot de conclusie de overheid helemaal geen zaken heeft met ziekenhuizen en alles daaromtrent. Dit is ideologisch denken, niet praktisch denken.

In zijn ziekenhuis hebben ze nooit behandelingen geweigerd? Zou kunnen, maar als presidentskandidaat mag je wel wat overtuigendere feiten voorleggen dan dit anekdotisch bewijs, of niet dan? Verder kun je de medische wereld van toen niet meer vergelijken met die van nu.

[ Bericht 0% gewijzigd door Bonzai. op 15-09-2011 14:39:21 ]
waarin de stenen rusten,
pi_102008036
quote:
0s.gif Op donderdag 15 september 2011 07:58 schreef Monidique het volgende:
Dit jaar of vorig jaar verloor een Republikein nog in een staat. Ik ben niet onder de indruk van Stefans analyse eerlijk gezegd.

[Maobama kan het wel schudden. Districten die in 90 jaar geen democraat verkozen, waar democratische stemmers drie keer het aantal uitmaken als republikeinen, kiezen nu voor republikeinen. Maar goed, dat is niet vreemd ook, want Obama is een smerige linkse hufter wiens beleid het ergste is in de geschiedenis van de VS.]
Om dat nog eventjes te benadrukken. Weiner won de vorige verkiezing, in 2010, met 60% tegenover 40%. Deze verkiezing won degene die in 2010 40% haalde met iets meer dan 50%. Het was een zeer marginale overwinning en de vorige Democraat heeft zich behoorlijk hufterig gedragen. Dan schijnen -schijnen!- er nog een aantal politieke zaken te zijn nįįst pro- of anti-smerige-linkse-hufter-Maobama, homohuwelijk ofzo, en het verhaaltje 'district waar negentig jaar lang Democraten een de macht waren is nu Republikeins, Obama is doomed!' blijkt toch iets genuanceerder te liggen.
pi_102008792
http://documentaryheaven.com/ten-trillion-and-counting/
Aardige docu over the hell of a job van Obama.
Hoe Bush jr. de boel naar de sodemieter heeft geholpen, Obama wel duidelijke analyses heeft, maar eigenlijk ergens ook niet duidelijk naar het Amerikaanse volk is (want anders wordt hij ook niet herkozen), en over ideologie versus empirie, over kinderen (rechts) versus volwassenen (links).
I´m back.
  zondag 18 september 2011 @ 08:27:39 #220
275286 Bondsrepubliek
Weltmeister 2014
pi_102086295
quote:
Obama komt met Buffett-belasting

De Amerikaanse president Obama wil dat miljonairs in elk geval hetzelfde percentage belasting gaan betalen als mensen met een gemiddeld inkomen.

Rijke Amerikanen betalen nu relatief minder belasting, omdat winst uit investeringen veel lager wordt belast dan loon.

Het plan heet de Buffett-belasting, naar miljardair Warren Buffett, die onlangs voorstelde om vermogende Amerikanen meer belasting te laten betalen.

Herstelplan
Het plan voor de hogere belasting voor rijken is onderdeel van Obama's nieuwe bezuinigingsplan, dat hij maandag presenteert. Het gaat om een pakket belastingmaatregelen ter waarde van 447 miljard dollar. Dat geld is onder meer nodig om te betalen voor zijn herstelplan voor de Amerikaanse economie.
  zondag 18 september 2011 @ 09:46:51 #221
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_102086887
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2011 08:27 schreef Bondsrepubliek het volgende:

[..]

Nu komen er van de republikeinen allerlei verhalen van bouwvakkers of loodgieters die meer dan die grens verdienen en ernstig gedupeerd zijn hierdoor :)

Miljonairs hetzelfde percentage laten betalen als de gemiddelde Joe Sixpack, t is godgeklaagd, waar gaat het heen met de wereld

Voor deze jobcreators gaat het leven onmogelijk gemaakt worden
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_102087722
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2011 09:46 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Nu komen er van de republikeinen allerlei verhalen van bouwvakkers of loodgieters die meer dan die grens verdienen en ernstig gedupeerd zijn hierdoor :)

Miljonairs hetzelfde percentage laten betalen als de gemiddelde Joe Sixpack, t is godgeklaagd, waar gaat het heen met de wereld

Voor deze jobcreators gaat het leven onmogelijk gemaakt worden
Haha ja, ga je weer verhalen krijgen dat mensen die een miljoen verdienen helemaal niet rijk zijn en waarom haat je succes! Als arme mensen nu gewoon niet zo arm waren waren ze ook rijk!

Krijg je vast ook weer dit soort verhalen: You Try to Live on 500K in This Town, of dit verhaal, dat claimt dat 250.000 per jaar "middle-class" is. Waarbij diezelfde mensen handig negeren dat als je boven de 250k verdient je volgens de census in de top 2% van het land zit.
I'm just really stupid with my money, which is why I'll never have a lot of it! Problem solved, dilemma deleted!
pi_102089301
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2011 10:42 schreef dotCommunism het volgende:

Krijg je vast ook weer dit soort verhalen: You Try to Live on 500K in This Town, of dit verhaal, dat claimt dat 250.000 per jaar "middle-class" is. Waarbij diezelfde mensen handig negeren dat als je boven de 250k verdient je volgens de census in de top 2% van het land zit.
Misschien dat jij gewoon geen Engels beheerst, of dat je het gewoon niet wil begrijpen, maar wat jij schrijft staat er niet.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_102092884
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2011 11:44 schreef DS4 het volgende:

[..]

Misschien dat jij gewoon geen Engels beheerst, of dat je het gewoon niet wil begrijpen, maar wat jij schrijft staat er niet.
Oh sorry, de verkeerde link geplaatst. Maar gelukkig dat kwaliteitsposter DS4 er is om dat meteen op te merken.
I'm just really stupid with my money, which is why I'll never have a lot of it! Problem solved, dilemma deleted!
  zondag 18 september 2011 @ 15:31:47 #225
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_102098856
quote:
Michele Bachmann argued that President Obama should have tried to stop Egyptian President Hosni Mubarak from falling, saying that “we saw President [Hosni] Mubarak fall while President Obama sat on his hands.”

Bachmann was speaking to about 400 people at the California Republican convention Friday, and as the National Journal reports, blamed President Obama’s for “the hostilities of the Arab spring,” which saw the toppling of regimes in Egypt, Tunisia and Libya and pro-democracy protests across the region.

“We saw President [Hosni] Mubarak fall while President Obama sat on his hands,” Bachmann said, referring to the former Egyptian President. “And we’ve also seen now the rise of radical elements all across the Middle East region.”

http://2012.talkingpoints(...)elements.php?ref=fpb
Precies wat we nodig hebben, een Mubarak-aanhanger in het Witte Huis.
Géén kloon van tvlxd!
  zondag 18 september 2011 @ 15:57:53 #226
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_102099923
quote:
14s.gif Op zondag 18 september 2011 15:31 schreef Montov het volgende:

[..]

Dat mens is helemaal knettergek
Als die gaat regeren krijgen we weer oorlog, tegen de slechte mensen, communisten, chinezen, of moslims of gewoon zwarten
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  zondag 18 september 2011 @ 16:36:38 #227
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_102101264
Maak je niet druk, ze maakt geen schijn van kans.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_102101377
quote:
14s.gif Op zondag 18 september 2011 15:31 schreef Montov het volgende:

[..]

Bachman gaat daar vooor de Israel-vote...
veel israel-aanhangers in de VS (zowel Joden als conservatief-christelijk rechts) waren erg pro-Mubarak wegens zn zeer positieve houding jegens Israel en zijn doodsbang dat na de revolutie ook nieuwe machthebbers aan de macht komen die veel kritischer over Israel zijn, of zelfs direkte steun bv gaan geven aan de palestijnen in Gaza...

Bachman zélf maakt imho niet echt meer een kans, is de laatsteweken enorm diep gezonken, maar het kan wel eens een moeilijke spagaat zijn voor de GOP-kandidaten wélke houding ze aannemen betrefffende de Arabische Revolutie en hoe Amerika moet reageren op een duidelijke verandering in de arabische wereld....
Zoiets kan vboor de 'israel-vote' in amerika héél bepalend zijn, overigens is die israel-vote in 2008 niet naar Obama gegaan, integendeel.
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_102102225
quote:
0s.gif Op donderdag 15 september 2011 13:52 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Natuurlijk mag dat, maar dan wel op eigen kosten. Niet uit de staatsruif.
  zondag 18 september 2011 @ 17:26:31 #230
222384 Bonzai.
pi_102103094
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2011 17:03 schreef Sicstus het volgende:

[..]

Natuurlijk mag dat, maar dan wel op eigen kosten. Niet uit de staatsruif.
Daar ging het niet om. Meneer Paul wil juist helemaal niets betalen, noch de charlatan, noch erkend geneesheer. Hij wil de charlatan wel toestemming geven zijn praktijken uit te voeren.

Bovenstaand alineatje geeft aan waarom deze Ron Paul misschien zelf eens naar de dokter moet.
waarin de stenen rusten,
pi_102103378
Wat vinden jullie van Solyndra? Het zou me niet verbazen als er koppen gaan rollen.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_102103423
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2011 17:33 schreef Lyrebird het volgende:
Wat vinden jullie van Solyndra? Het zou me niet verbazen als er koppen gaan rollen.
Zou kunnen, daarentegen, Blackwater is gewoon doorgegaan onder een andere naam.
pi_102103675
Het lijkt me niet dat Solyndra nog verder kan, ook niet onder een andere naam.
pi_102166379
quote:
0s.gif Op donderdag 15 september 2011 02:15 schreef StefanP het volgende:

[..]

Ook in NV won een republikein.

Maobama kan het wel schudden. Districten die in 90 jaar geen democraat verkozen, waar democratische stemmers drie keer het aantal uitmaken als republikeinen, kiezen nu voor republikeinen. Maar goed, dat is niet vreemd ook, want Obama is een smerige linkse hufter wiens beleid het ergste is in de geschiedenis van de VS. Zijn 500 miljoen smeergeld voor Solyndra, de 500 miljard voor zijn "American Jobs Act" ( :') ) (vertaling: geld voor z'n vaksbondsvriendjes en bureaucratenmaatjes op state en local level) en zijn smerige vriendjes bij de EPA die het land naar de afgrond helpen zullen hem niet helpen wanneer het aankomt op doodnormale stemmers. Hij is geen haar beter dan zijn oom, die dronken rond rijdt en al 20 jaar illegaal in de VS verblijft, of zijn al even illegale tante, dat smerige mens dat een uitkering trekt ondanks dat ze nimmer een cent betaalte, en die vindt dat Amerika een "obligation" heeft om haar "tot citizen te maken" als zij "daar zin in heeft." Alle drie zijn het deadbeats en bums die het land naar de knoppen helpen.

Vieze kut Republikeinen... hoe wil je nou goedpraten dat de allerrijksten relatief niet zoveel belasting hoeven te betalen... hoe wil je dat goed praten Stefan?
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
pi_102166816
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2011 00:17 schreef Probably_on_pcp het volgende:

[..]

Vieze kut Republikeinen... hoe wil je nou goedpraten dat de allerrijksten relatief niet zoveel belasting hoeven te betalen... hoe wil je dat goed praten Stefan?
Rijken investeren meer.
  dinsdag 20 september 2011 @ 00:37:35 #236
177885 JoaC
Het is patat
pi_102166829
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 september 2011 00:36 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Rijken investeren meer.
:')
[quote][img]http://i.fokzine.net/p/10s.gif[/img] Op maandag 23 april 2012 17:00 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
pi_102166851
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2011 00:37 schreef JoaC het volgende:

[..]

:{w
Fact.
pi_102167072
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2011 00:37 schreef JoaC het volgende:

[..]

Je denkt dat ze hun geld zonder enig rendement op laten vreten door inflatie?
  dinsdag 20 september 2011 @ 00:58:29 #239
177885 JoaC
Het is patat
pi_102167216
Tijdens een crisis moeten de armen juist gestimuleerd worden, zij geven een groter deel van hun inkomen uit.

En dit gigabegrotingstekort is alleen op te lossen met belastingen, Oorlog voeren en verlagen doet een hoop.
[..]
pi_102167221
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2011 00:49 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Je denkt dat ze hun geld zonder enig rendement op laten vreten door inflatie?
Investeren waarin? Huizenzeepbellen? Voedsel waar ook arme mensen van moeten leven? Wanneer gaat een miljardair investeren in betere ziekenhuizen?
pi_102167319
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2011 00:58 schreef Probably_on_pcp het volgende:
Investeren waarin? Huizenzeepbellen? Voedsel waar ook arme mensen van moeten leven? Wanneer gaat een miljardair investeren in betere ziekenhuizen?
De truc van het uitgeven van vermogenstitels (en derivaten die daarop gebaseerd zijn) en het afnemen van diensten bij financieel intermediairs zoals banken is dat zij het geld daar kunnen plaatsen waar dit het grootste rendement oplevert, uiteindelijk moeten daar dus reėle investeringen tegenover staan. Dat het geld op een bank staat of in vermogenstitels zit betekent dus niet dat het betekenisloos ligt weg te rotten.
pi_102167416
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2011 00:58 schreef JoaC het volgende:
Tijdens een crisis moeten de armen juist gestimuleerd worden, zij geven een groter deel van hun inkomen uit.

En dit gigabegrotingstekort is alleen op te lossen met belastingen, Oorlog voeren en verlagen doet een hoop.
Oorlog is slecht voor de economie. En vernietigd welvaart.

Tenzij je grondstoffen pikt natuurlijk.
pi_102167434
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2011 01:04 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

De truc van het uitgeven van vermogenstitels (en derivaten die daarop gebaseerd zijn) en het afnemen van diensten bij financieel intermediairs zoals banken is dat zij het geld daar kunnen plaatsen waar dit het grootste rendement oplevert, uiteindelijk moeten daar dus reėle investeringen tegenover staan. Dat het geld op een bank staat of in vermogenstitels zit betekent dus niet dat het betekenisloos ligt weg te rotten.
Daarom snap ik de aversie ook niet tegen "dood kapitaal". Waarom vormt dat zo de essentie van Marx, vraag ik me dan af.
pi_102167572
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 september 2011 01:11 schreef robin007bond het volgende:
Daarom snap ik de aversie ook niet tegen "dood kapitaal". Waarom vormt dat zo de essentie van Marx, vraag ik me dan af.
In de tijd van Marx was de financiėle markt nog helemaal niet zo efficiėnt als die nu is natuurlijk, om maar eens wat te noemen. Het is daarom ook belangrijk om de ideeėn van Marx, en alle andere economen, in de context van de tijd te zien waarin de betreffende econoom zijn/haar ideeėn ontwikkelde.
pi_102167594
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2011 00:58 schreef JoaC het volgende:

De oorlogen in Irak en Afghanistan hebben de staatsschuld alleen maar verder verhoogd. Daar schieten de Amerikaanse burgers zelf weinig mee op, gezien zij ooit de rekening moeten betalen.
  dinsdag 20 september 2011 @ 01:25:56 #246
177885 JoaC
Het is patat
pi_102167633
quote:
3s.gif Op dinsdag 20 september 2011 01:23 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

De oorlogen in Irak en Afghanistan hebben de staatsschuld alleen maar verder verhoogd. Daar schieten de Amerikaanse burgers zelf weinig mee op, gezien zij ooit de rekening moeten betalen.
Verlagen kost soms geld, zeker zoals GW het gedaan heeft. Samen met oorlog is dat de basis van de schuld, Obama kwam in de diarree terecht, maar is niet genoeg gaan scheppen.
[..]
pi_102167726
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2011 01:25 schreef JoaC het volgende:

[..]

Verlagen kost soms geld, zeker zoals GW het gedaan heeft. Samen met oorlog is dat de basis van de schuld, Obama kwam in de diarree terecht, maar is niet genoeg gaan scheppen.
Ja, het is een combinatie van factoren, waar de oorlog er éen van is. Overigens gaat Obama er vrolijk verder mee door, door projecten als Medicare etc. in te voeren
  dinsdag 20 september 2011 @ 01:34:01 #248
177885 JoaC
Het is patat
pi_102167757
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2011 01:32 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Ja, het is een combinatie van factoren, waar de oorlog er éen van is. Overigens gaat Obama er vrolijk verder mee door, door projecten als Medicare etc. in te voeren
Medicare en Medicaid bestaan juist al
[..]
pi_102167816
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2011 01:34 schreef JoaC het volgende:

[..]

Medicare en Medicaid bestaan juist al
Hij heeft het toch uitgebreid?

dinsdag 20 september 2011 @ 02:06:19 #250
177885 JoaC
Het is patat
pi_102168227
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2011 01:37 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Omgevormd, de grootste bezwaren liggen voor de Amerikanen bij de verplichting een zorgverzekering te nemen.
[..]
pi_102168554
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2011 00:17 schreef Probably_on_pcp het volgende:

[..]

Wat loop je nou te ijlen? Snap je het verschil niet tussen income tax en capital gains tax? Snap je niet waarom capital gains lager belast worden dan normaal inkomen (hint: grote kans dat je je geld uberhaupt niet terug ziet)? Snap je niet dat investeerders (die dus capital gains tax betalen) werk creeeren? Snap je niet dat voor dat capital gains tax betaald wordt, corporate income tax betaald wordt en dat het werkelijke percentage belasting dus ~40% is?

Nee dus, je hebt totaal geen kaas gegeten van de vrije markt; je hebt geen flauw benul waar "welvaart" nou eigenlijk vandaan komt; doe jij dus nou maar net als Obama lekker populistisch door met je class warfare demagogie zieltjes proberen te winnen van al even zwakke broeders. Ja, zie hier de "great uniter" en "bipartisan" president die niets liever doet dan wiggen drijven, opdat vooral zijn stemvee hem weer verkiest - en dat doen ze blijkbaar niet tenzij hij ze nog meer geld toeschuift met z'n social engineering (precies de taak van de overheid natuurlijk!).

Jij gelooft die seniele, hypocriete dwaas Buffet, wiens geld al lang veilig weggestopt is waar de IRS er niet meer bij kan, en wiens bedrijf rijk geworden is door andere bedrijven die hun belastingen niet meer konden opbrengen op te kopen (goh, hoe toevallig, waarom zou hij voorstander zijn van nog hogere belastingen?!), en wiens bedrijf toevallig 1 miljard aan achterstallige belastingschuld heeft, die hij per se niet wil betalen? Buffet is een walgelijke, hypocriete schoft - het prototype stinkend rijke linkse intellectueel die do as I say, not as I do perfect belichaamt.

Enneh, blijkbaar ben je ook al niet op de hoogte van het feit dat meer dan de helft van alle Amerikanen uberhaupt geen inkomensbelasting betalen? Hoog tijd inderdaad dat die hun fair share maar eens gaan betalen... uitvreters.

[ Bericht 2% gewijzigd door StefanP op 20-09-2011 06:44:38 ]
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
pi_102168559
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2011 00:58 schreef Probably_on_pcp het volgende:

[..]

Je hebt zeker nog nooit van prive-ziekenhuizen gehoord, die niet door de overheid gerund worden? Waar zouden die nou hun geld van krijgen? Dacht je dat ze van de ene op de andere dag groot zijn geworden? En waar denk je dat farmeceutische bedrijven, bedrijven die medische instrumenten maken, bedrijven die medische kleding leveren, etc, etc, mee gestart zijn? Juist, door geld dat door investeerders is opgebracht, geld dat ze in het merendeel van de gevallen nooit meer terug zien? Ja, laten we ze na dat grote risico vooral extra belasten, dan weet je zeker dat ze wel iets anders met hun geld doen! Waar denk je dat het pensioen van werknemers en hun 401K van betaald wordt? Juist, van aandelen! Laten we die vooral extra belasten! Wat denk je dat de rijken met hun geld doen? Het op de bank zetten? Onder hun matras leggen? Nee, ze investeren het, waardoor het gros van de rest van de mensen het geluk heeft om een baan en een dank boven hun hoofd te hebben. Hoe durven ze, die laffe, egoistische rijke honden!

Kansloze economische analfabeten :')
-Mark Steyn
pi_102168593
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2011 03:34 schreef StefanP het volgende:

[..]

Wat loop je nou te ijlen? Snap je het verschil niet tussen income tax en capital gains tax? Snap je niet waarom capital gains lager belast worden dan normaal inkomen (hint: grote kans dat je je geld uberhaupt niet terug ziet)? Snap je niet dat investeerders (die dus capital gains tax betalen) werk creeeren? Snap je niet dat voor dat capital gains tax betaald wordt, corporate income tax betaald wordt en dat het werkelijke percentage belasting dus ~40% is?

Nee dus, je hebt totaal geen kaas gegeten van de vrije markt; je hebt geen flauw benul waar "welvaart" nou eigenlijk vandaan komt; doe jij dus nou maar net als Obama lekker populistisch door met je class warfare demagogie zieltjes proberen te winnen van al even zwakke broeders. Ja, zie hier de "great uniter" en "bipartisan" president die niets liever doet dan wiggen drijven, opdat vooral zijn stemvee hem weer verkiest - en dat doen ze blijkbaar niet tenzij hij ze nog meer geld toeschuift met z'n social engineering (precies de taak van de overheid natuurlijk!).

Jij gelooft die seniele, hypocriete dwaas Buffet, wiens geld al lang veilig weggestopt is waar de IRS er niet meer bij kan, en wiens bedrijf rijk geworden is door andere bedrijven die hun belastingen niet meer konden opbrengen op te kopen (goh, hoe toevallig, waarom zou hij voorstander zijn van nog hogere belastingen?!), en wiens bedrijf toevallig 1 miljard aan achterstallige belastingschuld heeft, die hij per se niet wil betalen? Buffet is een walgelijke, hypocriete schoft - het prototype stinkend rijke linkse intellectueel die do as I say, not as I do perfect belichaamt.

Enneh, blijkbaar ben je ook al niet op de hoogte van het feit dat meer dan de helft van alle Amerikanen uberhaupt geen inkomensbelasting betalen? Hoog tijd inderdaad dat die huh fair share maar eens gaan betalen... uitvreters.
Het grappige is dat je een heel verhaal neertypt en dat ik dus echt niet de moeite ga nemen om het te lezen. Jij bent StefanP en je hebt jezelf allang buitenspel gezet. Obama de wiggendrijver zag ik nog wel staan... right.
pi_102168594
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2011 03:40 schreef StefanP het volgende:

[..]

Je hebt zeker nog nooit van prive-ziekenhuizen gehoord, die niet door de overheid gerund worden? Waar zouden die nou hun geld van krijgen? Dacht je dat ze van de ene op de andere dag groot zijn geworden? En waar denk je dat farmeceutische bedrijven, bedrijven die medische instrumenten maken, bedrijven die medische kleding leveren, etc, etc, mee gestart zijn? Juist, door geld dat door investeerders is opgebracht, geld dat ze in het merendeel van de gevallen nooit meer terug zien? Ja, laten we ze na dat grote risico vooral extra belasten, dan weet je zeker dat ze wel iets anders met hun geld doen! Waar denk je dat het pensioen van werknemers en hun 401K van betaald wordt? Juist, van aandelen! Laten we die vooral extra belasten! Wat denk je dat de rijken met hun geld doen? Het op de bank zetten? Onder hun matras leggen? Nee, ze investeren het, waardoor het gros van de rest van de mensen het geluk heeft om een baan en een dank boven hun hoofd te hebben. Hoe durven ze, die laffe, egoistische rijke honden!

Kansloze economische analfabeten :')
Hier en daar wat gelezen en het was me allang duidelijk dat je een rechtse kapitalist bent die niet in staat is out of the box te denken. Ik ben in ieder geval blij dat ik met mijn troll reactie jou uit de tent heb weten te lokken. Irritant schreeuwertje dat je bent :')

Oh... het zijn de Republikeinen die jouw geliefde land naar de verdoemenis hebben geholpen. Obama maakt het niet veel beter, maar kijk eerst eens in de spiegel. En terwijl ik dat zeg weet ik dat StefanP nooit in de spiegel zal kijken en zijn eenzijdige BS tot het einde der tijden zal blijven spuien.
pi_102168747
Jochie, laat me niet lachen. Ik heb het gelijk aan mijn kant. Kapitalisme werkt; de welvaartsstandaard van miljarden mensen is er op geboud; ettelijke miljarden zijn uit de armoede getrokken door de vrije markt. Het enige dat jouw soort heeft is demagogie. Geld van de een stelen en het aan je stemvee, sorry, ik bedoel "slachtoffers" geven. De markt verzieken met je regulering. De economie de nek om draaien met je regeltjes, bureaucratie en belasting. En als het dan fout gaat, zoals immer met je socialistische onzin, geef je de schuld aan het bedrijfsleven, het kapitalisme en zeg je de kiezer toe het toch vooral op te lossen - als ze je nou alleen nog een beetje meer macht willen geven.

Je bent niet alleen een lachwekkende economische analfabeet, maar een laffe, laag-bij-de-grondse, moreel failliete en verwerpelijke demagoog die beweert mensen te willen "helpen" terwijl je ze in werkelijkheid dom, arm en lui houdt, ter meerdere eer en glorie van je linkse elite, die uiteraard prima voor zichzelf zorgt.

Kom maar op met je snode one-liners over mij - het bewijst dat ik gelijk heb, en dat je je in elke mogelijke bocht wringt om toch maar vooral niet het falen van je verwerpelijke ideologie te hoeven bespreken. Lafaard.

[ Bericht 46% gewijzigd door StefanP op 20-09-2011 06:58:06 ]
-Mark Steyn
pi_102168877
StefanP, kun je alsjeblieft proberen een discussie te voeren zonder persoonlijke aanvallen? Misschien dat je dan wel serieus genomen wordt. Mensen reageren niet meer op je, niet omdat je het gelijk aan je kant hebt en omdat je feilloos bronnenmateriaal duidelijk maakt dat Maobama de wereld wil overnemen, maar omdat je elke post, élke post, el-le-ke post iemand moet uitschelden. Mensen nemen je niet meer serieus zo, dus als je een discussie wilt, een discussie dus, niet een aantal alinea's met scheldwoorden, probeer dan wat minder ad hominems toe te passen.
  dinsdag 20 september 2011 @ 07:18:22 #257
225540 Pugg
Friends forever
pi_102168897
quote:
7s.gif Op dinsdag 20 september 2011 07:15 schreef Monidique het volgende:
StefanP, kun je alsjeblieft proberen een discussie te voeren zonder persoonlijke aanvallen? Misschien dat je dan wel serieus genomen wordt. Mensen reageren niet meer op je, niet omdat je het gelijk aan je kant hebt en omdat je feilloos bronnenmateriaal duidelijk maakt dat Maobama de wereld wil overnemen, maar omdat je elke post, élke post, el-le-ke post iemand moet uitschelden. Mensen nemen je niet meer serieus zo, dus als je een discussie wilt, een discussie dus, niet een aantal alinea's met scheldwoorden, probeer dan wat minder ad hominems toe te passen.
_O_ _O_ _O_
En hou dat arrogante rechtse toontje een beetje in :r
pi_102171069
quote:
7s.gif Op dinsdag 20 september 2011 07:15 schreef Monidique het volgende:
Hij wordt uitgemaakt voor "vieze kut republikein" en maakt vervolgens een verwijt rechts en links. Hij onderbouwt zijn mening in ieder geval met argumenten en cijfers.
pi_102171684
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2011 06:45 schreef StefanP het volgende:

Kapitalisme werkt;
helemaal gelijk, en de USA bewijst dat natuurlijk gelijk, ze verkiezen een satan-aanbiddende moslim-neger die ook nog eens communist is en hun economie zakt direkt ineen en opeens hebben ze een enorme staatsschuld.... :)

dan kun je natuurlijk ook enkel de armen daarvoor laten betalen én tegelijkertijd stevig bezuinginen op bv gezondheidszorg, onderwijs, maar wel alle belastingvoordelen voor de superrijken laten bestaan omdat die superrijken immers verantwoordelijk zijn voor alle economische groei en het BNP omhoog trekken, terwijl armen enkel het BNP naar beneden duwen...
De armen zijn schuld van de crisis.

Marie-antoinette volgens Rousseau:
quote:
« je me rappelai le pis-aller d’une grande princesse ą qui l’on disait que les paysans n’avaient pas de pain, et qui répondit: Qu’ils mangent de la brioche. »
overigens moet ik StefanP gelijk geven als hij mensen uitscheld die hem met nóg zwaardere scheldwoorden aanspreken, wat dat betreft kun je ook best wel iemand met respect beanderen, omdat die wel degelijk altijd onderbouwd en argumenten levert... in dit geval begon hij niet te schelden imho.
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_102200058
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2011 06:45 schreef StefanP het volgende:
Jochie, laat me niet lachen. Ik heb het gelijk aan mijn kant. Kapitalisme werkt; de welvaartsstandaard van miljarden mensen is er op geboud; ettelijke miljarden zijn uit de armoede getrokken door de vrije markt. Het enige dat jouw soort heeft is demagogie. Geld van de een stelen en het aan je stemvee, sorry, ik bedoel "slachtoffers" geven. De markt verzieken met je regulering. De economie de nek om draaien met je regeltjes, bureaucratie en belasting. En als het dan fout gaat, zoals immer met je socialistische onzin, geef je de schuld aan het bedrijfsleven, het kapitalisme en zeg je de kiezer toe het toch vooral op te lossen - als ze je nou alleen nog een beetje meer macht willen geven.

Je bent niet alleen een lachwekkende economische analfabeet, maar een laffe, laag-bij-de-grondse, moreel failliete en verwerpelijke demagoog die beweert mensen te willen "helpen" terwijl je ze in werkelijkheid dom, arm en lui houdt, ter meerdere eer en glorie van je linkse elite, die uiteraard prima voor zichzelf zorgt.

Kom maar op met je snode one-liners over mij - het bewijst dat ik gelijk heb, en dat je je in elke mogelijke bocht wringt om toch maar vooral niet het falen van je verwerpelijke ideologie te hoeven bespreken. Lafaard.
Dit bedoel ik nou. Ik ben helemaal niet links, maar in jouw simpele naieve wereldbeeld bestaan er alleen maar links en rechts. Zet je oogkleppen af en sla dat bord voor je kop kapot. Held.
pi_102200089
quote:
10s.gif Op dinsdag 20 september 2011 09:37 schreef Cracka-ass het volgende:

[..]

Hij wordt uitgemaakt voor "vieze kut republikein" en maakt vervolgens een verwijt rechts en links. Hij onderbouwt zijn mening in ieder geval met argumenten en cijfers.
Hij onderbouwt het met gewauwel.
pi_102200266
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 september 2011 10:01 schreef RM-rf het volgende:

overigens moet ik StefanP gelijk geven als hij mensen uitscheld die hem met nóg zwaardere scheldwoorden aanspreken, wat dat betreft kun je ook best wel iemand met respect beanderen, omdat die wel degelijk altijd onderbouwd en argumenten levert... in dit geval begon hij niet te schelden imho.
Ik weet niet of je nu op mij doelt, maar StefanP mag uitgescholden worden. Kijk hoe neerbuigend hij praat over Obama of "dat smerige mens" van een grootmoeder van Obama. Of zoek zijn postgeschiedenis eens na en zie hoe neerbuigend hij praat over iedereen die anders denkt dan hij. Een gehersenspoelde dwaas is het.
pi_102201486
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2011 22:29 schreef Probably_on_pcp het volgende:

[..]

Ik weet niet of je nu op mij doelt, maar StefanP mag uitgescholden worden. Kijk hoe neerbuigend hij praat over Obama of "dat smerige mens" van een grootmoeder van Obama. Of zoek zijn postgeschiedenis eens na en zie hoe neerbuigend hij praat over iedereen die anders denkt dan hij. Een gehersenspoelde dwaas is het.
Tante, niet grootmoeder. Te dom om het verschil te snappen? En het is natuurlijk al lang duidelijk dat in jouw referentiekader een illegale, uitkering trekkende parasiet die nog een grote, arrogante bek heeft ook over hoe "I deserve more" en hoe het "de schuld is van Amerika" een fantastisch mens is.

Je bent een kansloos figuur, dat economisch nog niet tot drie kan tellen, en je bent een pest en een plaag voor iedereen die je met je laffe ideologie pretendeert te "helpen." Zoals alle socialisten kun je nog niet één voorbeeld noemen waar je socialisme werkt. Je kunt niet één argument aandragen voor al je regeltjes en belastingen. Het enige dat je hebt is janken en huilen over StefanP. Triest.

Houd het maar bij je lachwekkende "ik snap de lichtsnelheid niet, wie kan het me uitleggen?!" en "aliens en UFO's!!!" posts. Dat is je niveau.
-Mark Steyn
pi_102202398
Zeg stefan, ben jij hierboven ook al aan het doen alsof kapitalisme en socialisme tegenstellingen zijn?
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_102202522
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2011 22:51 schreef StefanP het volgende:

Houd het maar bij je lachwekkende "ik snap de lichtsnelheid niet, wie kan het me uitleggen?!" en "aliens en UFO's!!!" posts. Dat is je niveau.
Grappig dat je over UFO's begint... nog weer zo'n onderwerp waaruit blijkt hoe leugenachtig met name jouw geliefde Republikeinen zijn:

USA overheidsdocumenten over UFO"s

De huidige Republikeinse partij is een bonte verzameling van leugenaars, bedriegers en idioten.
pi_102202556
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2011 23:09 schreef DS4 het volgende:
Zeg stefan, ben jij hierboven ook al aan het doen alsof kapitalisme en socialisme tegenstellingen zijn?
Stefan weigert zelfs de hulp van zn buurman te accepteren bij het snoeien van de heg. Dat is nl. communisme :')
pi_102202869
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2011 01:37 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Een stijging van de uitgaven betekent natuurlijk niet dat er veranderingen zijn doorgevoerd.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_102204972
-edit-

[ Bericht 98% gewijzigd door du_ke op 21-09-2011 07:32:19 (Niet hier dit.) ]
pi_102205145
Ik kwam vol interesse dit topic binnen en na het lezen van de meest recente pagina haak ik meteen weer af. Juist in POL mag je toch wel wat niveau verwachten. Dan doel ik niet alleen op plat taalgebruik, maar ook boven het simplistische links-rechts paradigma uitstijgen. Of althans, niet een discussie enkel en alleen op deze binariteit enten.
  woensdag 21 september 2011 @ 00:40:52 #270
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_102205818
-edit-

[ Bericht 98% gewijzigd door du_ke op 21-09-2011 07:32:34 ]
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  woensdag 21 september 2011 @ 00:43:52 #271
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_102205896
On topic: Momenteel geef ik Perry nog de meeste kans onder de Republikeinen, maar ik acht de kans hoger dat Obama gewoon een tweede termijn wint. Het zal grotendeels afhangen van de economische status in de zomer van 2012. Als er dan groei in zit, dan kan Obama winnen. Groeit de economie niet of nauwelijks, dan hebben Republikeinen zeker een goede kans.

Als er nou eens een fatsoenlijke Republikeinse kandidaat was die niet fundamentalistisch Christen was.... zucht. :N
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  woensdag 21 september 2011 @ 00:48:01 #272
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_102205980
quote:
2s.gif [b]Op woensdag 21 september 2011 00:43 schreef [url=http://forum.fok.nl
Als er nou eens een fatsoenlijke Republikeinse kandidaat was die niet fundamentalistisch Christen was.... zucht. :N
Het zijn allemaal pure christenen die tegen abortus zijn en hun dochter stiekem naar een prive-kliniek sturen

Maar als er weer reps aan de macht komen dan is er zo weer oorlog of ander geklooi met vriendjes
pi_102206700
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2011 00:48 schreef michaelmoore het volgende:

Maar als er weer reps aan de macht komen dan is er zo weer oorlog of ander geklooi met vriendjes
Ik weet eigenlijk heel weinig van de buitenlandse politieke ideeėn van de republikeinen. Het is natuurlijk ook niet zo'n issue als in de vorige elections, want de 'war on terror' lijkt enigszins over, Bin Laden is dood én grote aanslagen zijn uitgebleven.

Weet alleen dat Ron Paul een isolationist is bij wie de Monroe doctrine verbleekt.
pi_102206921
[quote]0s.gif Op woensdag 21 september 2011 01:39 schreef StefanP het volgende:

[..] Dat grafiekje dat jij post gaat over de MENING van de burgers en heeft niets te maken met daadwerkelijke feiten over de criminaliteit.

Hier zijn cijfers te vinden:
http://www.nationmaster.c(...)prisoners-per-capita

De VS heeft 715 per 100.000 in de gevangenis en NL 112 per 100.000. Maar in jouw wereld betekent dat natuurlijk dat de politie in de VS 7 keer harder werkt dan in NL.

[ Bericht 39% gewijzigd door du_ke op 21-09-2011 07:34:53 (rectie op edit) ]
pi_102206948
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2011 01:46 schreef Probably_on_pcp het volgende:

[..]

Jezus hoe dom kun je zijn zeg? Dat grafiekje dat jij post gaat over de MENING van de burgers en heeft niets te maken met daadwerkelijke feiten over de criminaliteit.

Hier zijn cijfers te vinden:
http://www.nationmaster.c(...)prisoners-per-capita

De VS heeft 715 per 100.000 in de gevangenis en NL 112 per 100.000. Maar in jouw wereld betekent dat natuurlijk dat de politie in de VS 7 keer harder werkt dan in NL.
Want het aantal gevangenen is natuurlijk recht evenredig met de criminaliteit? Zou het niet het juist omgekeerd evenredig -edit- zijn? -edit-

Enneh, voor jou bestaat een rapport van 100 pagina's natuurlijk uit één grafiekje. Lezen, daar doen we natuurlijk niet aan, want feiten zijn tot jouw soort als licht tot kakkerlakken.

[ Bericht 6% gewijzigd door du_ke op 21-09-2011 07:39:24 ]
-Mark Steyn
pi_102207360
-edit-

[ Bericht 50% gewijzigd door du_ke op 21-09-2011 07:37:59 ]
-Mark Steyn
pi_102207906
quote:
2s.gif Op woensdag 21 september 2011 00:43 schreef maartena het volgende:
On topic: Momenteel geef ik Perry nog de meeste kans onder de Republikeinen, maar ik acht de kans hoger dat Obama gewoon een tweede termijn wint.
Ik geef Romney meer kans, omdat ik denk dat Perry door de mand valt / zal vallen. Nu is wat ik denk waarschijnlijk niet belangrijk, want ik zit natuurlijk in een haast andere dimensie dan de Republikeinse kiezers die mogen beslissen.
pi_102207969
Wat opgeruimd in dit topic, verder persoonlijk geneuzel zal verwijderd en genote worden.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_102208416
pi_102209035
Het zal vast iets met de 'beeldvorming' zoals hierboven te maken hebben:

quote:
Amerikaan: Helft overheidsgeld wordt verspild

Amerikanen denken dat iets meer dan de helft van het geld dat de federale overheid uitgeeft wordt verspild. Dat bleek vandaag uit een peiling van het gerenomeerde Amerikaanse onderzoeksbureau Gallup.

Gallup vroeg Amerikanen hoeveel dollarcent per uitgegeven dollar zij denken dat de Amerikaanse overheid weggooit. Het gemiddelde kwam uit op 51 dollarcent. Ten opzichte van 25 jaar geleden zien Amerikanen veel meer verspilling in Washington. In 1986 was het gemiddelde antwoord op de vraag van Gallup nog 38 dollarcent.

Over het algemeen zijn hoger opgeleide Amerikanen iets minder kritisch dan lager opgeleiden. De respondenten die maximaal een middelbare schooldiploma hebben zeiden gemiddeld dat de overheid 52 dollarcent verspilt, tegen een gemiddelde van 45 procent onder mensen met een volledig afgeronde universitaire opleiding.

De afgelopen tijd draait het politieke debat in de VS vooral om bezuinigingen. Gallup constateert dat dit nog geen positief effect heeft gehad op de publieke opinie. 'De gemiddelde Amerikaan lijkt de overheid niet veel krediet te geven als het gaat om het zorgvuldig omgaan met belastinggeld.' (ANP/Redactie)
pi_102209083
quote:
6s.gif Op woensdag 21 september 2011 09:06 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Want grote groepen hebben per definitie gelijk? Meer dan de helft van de Amerikanen gelooft in creationisme, wat zegt dat?

Nu wil ik niet zeggen dat de overheid geen geld verspilt, maar je vastklampen aan de mening van de helft van de bevolking, is natuurlijk nogal onzinnig.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_102209371
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2011 09:08 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Want grote groepen hebben per definitie gelijk? Meer dan de helft van de Amerikanen gelooft in creationisme, wat zegt dat?
Het zegt dat jij je feiten niet op een rijtje hebt.
pi_102209412
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2011 09:26 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Dat is alsnog een achterlijk hoog percentage.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_102209586
quote:
6s.gif Op woensdag 21 september 2011 09:06 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

maurice-de-hond-isme.... vraag een boel mensen een bepaalde suggestieve vraag die je zelf opstelt en maak er dan een persbericht van om aan te geven 'hoe het volk denkt'

vooral de Henken en Ingrids (of Hank and Grace) zijn gevoelig ervoor.. maar eigenlijk is het totale quatsch te doen of 'wat het volk zegt te denken' ook werkelijk waarde heeft, de waarheid wordt helaas niet democratisch bepaald, waarbij wat de meeste burgers denken kennelijk ook zo zou moeten zijn..

Ik zeg overigens juist niks óf en hoeveel overheidsgelden 'verspild' zouden worden, dat ligt nu juist heel erg aan wat je persoonlijke definitie van verspilling is: de ene zal bestedingen aan oorlogen in Irak en Afghanistan verpilling vinden, de ander bestedingen aan Schuldenaflossing en rente, en een volgende vind bestedingen aan ambtenarensalasrisen verspilling, de vierde tenslotte noemt misschien all-of-the-above verspilling.
pi_102224300
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  woensdag 21 september 2011 @ 16:59:16 #286
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_102224802
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2011 09:26 schreef Lyrebird het volgende:
Het feit dat 40% van de Amerikanen vind dat de Evolutietheorie van Darwin niet klopt, en dat de aarde (en het universum?) pakweg 8000 jaar geleden is geschapen door een God in 6 dagen..... baart me toch ook wel zorgen. En het zijn voornamelijk toch Republikeinen als Perry, Bachman, en anderen die toch ook tot die 40% behoren. Of zeggen ze dat nu alleen maar om stemmen te trekken uit die 40%? (Overigens geeft het artikel aan dat het om 52% van R's en 34% van D's gaat, dus meer dan de helft van de Republikeinen, en pakweg een-derde van Democraten.)
-
pi_102225070
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2011 09:08 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Nu wil ik niet zeggen dat de overheid geen geld verspilt, maar je vastklampen aan de mening van de helft van de bevolking, is natuurlijk nogal onzinnig.
Een geloof is creationisme is natuurlijk niet te vergelijken met geloven dat de overheid teveel geld uitgeeft.
pi_102225155
quote:
2s.gif Op woensdag 21 september 2011 16:59 schreef maartena het volgende:

[..]

Het feit dat 40% van de Amerikanen vind dat de Evolutietheorie van Darwin niet klopt, en dat de aarde (en het universum?) pakweg 8000 jaar geleden is geschapen door een God in 6 dagen..... baart me toch ook wel zorgen. En het zijn voornamelijk toch Republikeinen als Perry, Bachman, en anderen die toch ook tot die 40% behoren. Of zeggen ze dat nu alleen maar om stemmen te trekken uit die 40%? (Overigens geeft het artikel aan dat het om 52% van R's en 34% van D's gaat, dus meer dan de helft van de Republikeinen, en pakweg een-derde van Democraten.)
Waarom baart het je zorgen? Zo lang die mensen hun kinderen een goede opvoeding geven, een baan hebben en hun buren een kommetje kippesoep geven als ze de griep hebben, vind ik het niet belangrijk of ze in het creationisme geloven.
pi_102225167
quote:
2s.gif Op woensdag 21 september 2011 16:59 schreef maartena het volgende:

[..]

Het feit dat 40% van de Amerikanen vind dat de Evolutietheorie van Darwin niet klopt, en dat de aarde (en het universum?) pakweg 8000 jaar geleden is geschapen door een God in 6 dagen..... baart me toch ook wel zorgen.
Het doet niemand kwaad, en amerika heeft het een stuk beter gedaan dan atheļstische landen.

Je kan zelfs zeggen dat het wetenschappelijk is omdat dat te geloven aangezien religeuzen meer kinderen krijgen en het dus evolutionair gezien beter doen.

quote:
En het zijn voornamelijk toch Republikeinen als Perry, Bachman, en anderen die toch ook tot die 40% behoren. Of zeggen ze dat nu alleen maar om stemmen te trekken uit die 40%? (Overigens geeft het artikel aan dat het om 52% van R's en 34% van D's gaat, dus meer dan de helft van de Republikeinen, en pakweg een-derde van Democraten.)
Ik denk niet dat ze het zelf geloven.
  woensdag 21 september 2011 @ 17:16:55 #290
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_102225492
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2011 17:08 schreef Lyrebird het volgende:
Waarom baart het je zorgen? Zo lang die mensen hun kinderen een goede opvoeding geven, een baan hebben en hun buren een kommetje kippesoep geven als ze de griep hebben, vind ik het niet belangrijk of ze in het creationisme geloven.
Omdat ze wereldwijd geaccepteerde wetenschap en geschiedenis overboord gooien alsof er niets van klopt. Dit valt gewoon in de categorie "de aarde is rond" en "de zon is het middelpunt van het zonnestelsel en niet de aarde", waarbij deze groep zich nog bevind in de groep die denkt dat de aarde plat is, of, een goede honderd jaar later, geaccepteerd heeft dat ie inderdaad rond is MAAR dat de zon om de aarde draait!

Wetenschappelijk bewijs toont bepaalde zaken aan, en de theorie van Darwin, die, eerlijk gezegd ook nog maar 125 jaar oud is, pak-em-beet, is een van die zaken die bewezen zijn. Ik denk dat als je dezelfde vraag zal stellen in Europa, zelfs in streng Katholieke landen als Ierland en Spanje, dat het percentage dat geloofd in de wetenschap een stuk hoger is.

En met die oogkleppen voor de theorie van Darwin, komen ook oogkleppen voor het homohuwelijk, en andere aanverwante zaken.
-
pi_102225789
quote:
2s.gif Op woensdag 21 september 2011 17:16 schreef maartena het volgende:
Wetenschappelijk bewijs toont bepaalde zaken aan, en de theorie van Darwin, die, eerlijk gezegd ook nog maar 125 jaar oud is, pak-em-beet, is een van die zaken die bewezen zijn.
Daar zitten ook zeker nog wat haken en ogen aan, bv dat de evolutie nooit snel gegaan kon zijn.

En je hebt bv een mot die zijn eieren in een mierennest legt waarbij de mieren de eieren van de mot verzorgen, dit kan niet via darwinistische geleidelijke veranderingen geėvolueerd zijn.
pi_102226270
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2011 17:25 schreef texali het volgende:

[..]

Daar zitten ook zeker nog wat haken en ogen aan, bv dat de evolutie nooit snel gegaan kon zijn.
Iets met een klok en klepel en weinig kennis van zaken.
pi_102250185
quote:
2s.gif Op woensdag 21 september 2011 17:16 schreef maartena het volgende:
En met die oogkleppen voor de theorie van Darwin, komen ook oogkleppen voor het homohuwelijk, en andere aanverwante zaken.
Het geboortegetal in de VS ligt boven de 2.1, wat betekent dat Amerika nog steeds groeit. Dit is voor een groot deel te danken aan Amerikaanse families in fly over land die God centraal stellen in hun leven, en daarmee voor grote families zorgen. Dit is iets dat je als land moet koesteren. Kinderen zijn een motivatie voor ouders om te investeren in de toekomst, in plaats van vandaag hedonistisch te verjubelen. De financiele problemen van Griekenland en Italie (twee landen met een bedroevend laag geboortegetal) kunnen ieder land met een laag geboortegetal verwachten.

Is zo'n hoog geboortegetal echt nodig? Een cultuurrelativist zal zeggen dat je net zo goed Hispanics, Turken of Nederlanders kunt uitnodigen, maar als Nederlander in Japan zie ik in ieder geval daar de nadelige consequenties van.

Een leven met God zorgt misschien voor oogkleppen, maar die wegen IMHO niet op tegen de nadelen.
pi_102250544
Letterlijk for God and country dus.
pi_102250552
Maar nee, homohuwelijk is slecht, want anders raken we in net zo'n crisis als Griekenland, ik ben niet zo van die redeneringen.
pi_102253195
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2011 07:51 schreef Monidique het volgende:
Maar nee, homohuwelijk is slecht, want anders raken we in net zo'n crisis als Griekenland, ik ben niet zo van die redeneringen.
Je redeneert toch echt zelf zo meiske. In mijn verhaal zul je het niet terugvinden.
pi_102254949
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2011 17:25 schreef texali het volgende:

[..]

En je hebt bv een mot die zijn eieren in een mierennest legt waarbij de mieren de eieren van de mot verzorgen, dit kan niet via darwinistische geleidelijke veranderingen geėvolueerd zijn.
13.gif:')
Jij hebt duidelijk nog nooit een boek over evolutie gelezen, want in zo goed als elk boek worden beide problemen uitgelegd.

Evolutie gaat op het eerste zicht in sommige gevallen zelf te traag. Zoek voor de gein trouwens eens 'coevolution' oid op.

Dat een presidentskandidaat niet alles weet over evolutie is geen probleem. Maar bij een presidentskandidaat, die in een letterlijke interpretatie van de bijbel gelooft, zet ik toch enkele vraagtekens bij zijn mentale capaciteiten.
pi_102257126
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2011 05:49 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Het geboortegetal in de VS ligt boven de 2.1, wat betekent dat Amerika nog steeds groeit. Dit is voor een groot deel te danken aan Amerikaanse families in fly over land die God centraal stellen in hun leven, en daarmee voor grote families zorgen. Dit is iets dat je als land moet koesteren. Kinderen zijn een motivatie voor ouders om te investeren in de toekomst, in plaats van vandaag hedonistisch te verjubelen. De financiele problemen van Griekenland en Italie (twee landen met een bedroevend laag geboortegetal) kunnen ieder land met een laag geboortegetal verwachten.

Is zo'n hoog geboortegetal echt nodig? Een cultuurrelativist zal zeggen dat je net zo goed Hispanics, Turken of Nederlanders kunt uitnodigen, maar als Nederlander in Japan zie ik in ieder geval daar de nadelige consequenties van.

Een leven met God zorgt misschien voor oogkleppen, maar die wegen IMHO niet op tegen de nadelen.
In Italiė is het percentage Christenen ook meer dan 90% hoor.
  donderdag 22 september 2011 @ 17:37:06 #299
262 Re
Kiss & Swallow
pi_102266299
Bachmann is echt compleet gestoord :D

quote:
I am Art Caplan, and I am speaking to you from the Center for Bioethics at the University of Pennsylvania. I want to talk to you about a challenge that I issued that you may have heard about. I basically said to Michele Bachmann, "If you can produce this case you were talking about in the GOP debate of a woman who became mentally retarded" -- those were her words -- "from getting the HPV cervical cancer vaccine, I'll pay $10,000 to a charity of your choice."

I said, "We would have to have 3 doctors who know something about vaccines verify the case. We can agree on who those are. They could be from the University of Minnesota or the University of Pennsylvania." I said that she has a week to produce that case, and if she can't, then she gives $10,000 to a charity of my choice.

People may be thinking, isn't this a little bit of a gimmick? The answer is yes. I know that it is an odd notion to put out a bounty when someone makes a claim. But I was so angry -- not only when Bachmann talked about the dangers of HPV vaccine in the GOP presidential debate, but when she kept repeating it after the show on other media outlets. It just seemed to me that it was time to speak up.

The reason I put the challenge out the way that I did is that I thought it would get media attention, and it has. I am very concerned that women -- 4000 of whom die each year in America from cervical cancer, and another 10,000 who have to undergo surgery to treat cervical cancer -- won't get this vaccine because they have heard these rumors that it is dangerous. The uptake of the vaccine hasn't been very good so far in the United States. We need to make sure that women get the vaccine, and fear-mongering is just completely irresponsible.

Moreover, it feeds fears about vaccines in general, which is a big problem in the United States. Too many people don't get their boosters, don't get their meningitis vaccines, and opt out from having their kids vaccinated. We have babies dying of whooping cough in California. It's just inexcusable to have a situation in which our politicians are on TV babbling away ignorantly about dangers of vaccines, and they have to be called into account. I hope that this challenge that I have put forth does that.

I also didn't want Michele Bachmann or anybody else involved in this kind of fear-mongering to slink away from it. I knew that by putting out this bounty that it would extend the story, and that by saying "I'm going to wait a week," it extends the story that much. It's because I want the message about vaccine safety to come out loud and clear.

I am pleased to announce that as of today, people have volunteered to match my $10,000 up to about $125,000, and that's great. I fervently hope that we can actually get the question that politicians should be answering on the table as a result of this offer by me to the Bachmann campaign. That question is very simple: So many Americans are not vaccinated; what do you, as a presidential candidate, propose to do to make sure they do get vaccinated?
hebben ze nou echt geen slimme mensen binnen de GOP?
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  donderdag 22 september 2011 @ 17:45:18 #300
222384 Bonzai.
pi_102266566
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2011 11:37 schreef Supertolll het volgende:

[..]

[ afbeelding ]:')
Jij hebt duidelijk nog nooit een boek over evolutie gelezen, want in zo goed als elk boek worden beide problemen uitgelegd.

Evolutie gaat op het eerste zicht in sommige gevallen zelf te traag. Zoek voor de gein trouwens eens 'coevolution' oid op.

Dat een presidentskandidaat niet alles weet over evolutie is geen probleem. Maar bij een presidentskandidaat, die in een letterlijke interpretatie van de bijbel gelooft, zet ik toch enkele vraagtekens bij zijn mentale capaciteiten.
Jij hebt duidelijk nog nooit de bijbel gelezen.
waarin de stenen rusten,
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')