Welnee. De linkse users vormen een cordon sanitaire om je heen waar geen verfkogel meer door komt.quote:Op maandag 8 augustus 2011 15:09 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Doag, dan gaan ze allemaal op mij schieten
Je weet dat een veer op je hoed deze werking heeft, zodat iedereen ziet waar je bent?quote:Op maandag 8 augustus 2011 15:10 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Of ik leen zo'n apenpakje van jou, want doorgaans beschermen die pakken die ze uitdelen bij het paintball niet tegen blauwe plekken.
Ik zal persoonlijk de vrije doorgang zijnquote:Op maandag 8 augustus 2011 15:11 schreef kLowJow het volgende:
[..]
Welnee. De linkse users vormen een cordon sanitaire om je heen waar geen verfkogel meer door komt.
Ik heb bar weinig verstand van defensie en wat daarmee samenhangt, maar ik kan me voorstellen dat dit je echt gaat helpen bij een oorlog.quote:Op maandag 8 augustus 2011 15:15 schreef von_Preussen het volgende:
+ dat een vest van 12 kilo je bewegingsvrijheid zodanig beperkt dat je een langzaam doel vormt.
Dan heb ik het over zo een vest met van die Kevlar (?) platen erin:
[ afbeelding ]
Zoals ik eens tegen V_P heb gezegd: soms is gebruik van geweld noodzakelijk.quote:Op maandag 8 augustus 2011 15:09 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Doag, dan gaan ze allemaal op mij schieten
In dit geval kan ik je alleen maar gelijk geven, ik zal niet meer aan je twijfelen (totdat je weer iets twijfelachtigs eruit flaptquote:Op maandag 8 augustus 2011 15:16 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Zoals ik eens tegen V_P heb gezegd: soms is gebruik van geweld noodzakelijk.
In een oorlog, vooral bij explosieven (daar komen scherven van af die een kogelwereld vest NIET kan tegenhouden), helpt het je echt.quote:Op maandag 8 augustus 2011 15:16 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ik heb bar weinig verstand van defensie en wat daarmee samenhangt, maar ik kan me voorstellen dat dit je echt gaat helpen bij een oorlog.
Als je het kan voorkomen moet je daar gewoon alles aan doen.quote:Op maandag 8 augustus 2011 15:19 schreef von_Preussen het volgende:
En trouwens, wat is er mis met een beetje pijn?
Ik heb eens een gloeiend hete huls in mijn broek gehad, toen ben ik ook niet gaan brullen.
No pain, no gain.quote:Op maandag 8 augustus 2011 15:21 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Als je het kan voorkomen moet je daar gewoon alles aan doen.
Dan doe jij toch lekker geen overal aan tijdens het paintballquote:Op maandag 8 augustus 2011 15:21 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
No pain, no gain.
Niets is mooier om na een dagje afgemat te worden met een compleet geschaafd en met blauwe plekken bezaaid lichaam naar huis te komen. Vrouwen worden er helemaal gek van.
Dat heb ik niet gezegd, maar ik ga me niet met vesten en andere beschermers van defensie uitrusten alleen maar omdat ik bang ben een paar blauwe plekken te krijgen.quote:Op maandag 8 augustus 2011 15:23 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Dan doe jij toch lekker geen overal aan tijdens het paintball
Ik hijs ze voor je in uniform, en jij rent de andere kant op...quote:Op maandag 8 augustus 2011 15:26 schreef Voorschrift het volgende:
Gaan de kleuters maar dat doen, ik duik wel de kroeg in.
Ik ben het zowaar met jou eensquote:Op maandag 8 augustus 2011 15:26 schreef Voorschrift het volgende:
Tijdens een nachtje uitgaan in Amsterdam heb je ook een grote kans op bloeduitstortingen, alleen dan in je gezicht.quote:Op maandag 8 augustus 2011 15:28 schreef eriksd het volgende:
Paintball is lachen.
Alleen jammer van die bloeduitstortingen na afloop.
Mag....geen.....grapjes....maken.quote:Op maandag 8 augustus 2011 15:28 schreef eriksd het volgende:
Paintball is lachen.
Alleen jammer van die bloeduitstortingen na afloop.
Kleding maakt niet altijd de man.quote:Op maandag 8 augustus 2011 15:28 schreef kLowJow het volgende:
[..]
Ik hijs ze voor je in uniform, en jij rent de andere kant op...
Wacht ik je daar op... met een gaitling paintball gunquote:Op maandag 8 augustus 2011 15:26 schreef Voorschrift het volgende:
Toe maar Koos, just let it go, het is natuurlijk.....quote:Op maandag 8 augustus 2011 15:28 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Mag....geen.....grapjes....maken.
Ik zag de wolken al hangen boven Hengelo toen ik net op de snelweg zat, hier schijnt de zon nog.quote:Op maandag 8 augustus 2011 15:29 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Wacht ik je daar op... met een gaitling paintball gun
*edit*
Sodeknetters! De hel breekt hier los. Onweer, regen, woesh-woesh
Wellicht moet je wat aan je openingszinnen werken.quote:Op maandag 8 augustus 2011 15:28 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Tijdens een nachtje uitgaan in Amsterdam heb je ook een grote kans op bloeduitstortingen, alleen dan in je gezicht.
Nooit last van gehad eigenlijk.quote:Op maandag 8 augustus 2011 15:28 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Tijdens een nachtje uitgaan in Amsterdam heb je ook een grote kans op bloeduitstortingen, alleen dan in je gezicht.
Wie binden we aan een boom vast?quote:Op maandag 8 augustus 2011 15:29 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Wacht ik je daar op... met een gaitling paintball gun
Don't worry. Het kan mij niet hard genoeg gaan.quote:Op maandag 8 augustus 2011 15:29 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Ik zag de wolken al hangen boven Hengelo toen ik net op de snelweg zat, hier schijnt de zon nog.
Succes.
In tegendeel, obers knuffelen en geven nummers.quote:
Ik vermoed dat het hoofd van V_P nogal wat agressie opwekt bij anderen.quote:
Das dus de bui waar ik pakweg een half uur geleden vrolijk doorheen marcheerde.quote:Op maandag 8 augustus 2011 15:30 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Don't worry. Het kan mij niet hard genoeg gaan.
Koos.quote:Op maandag 8 augustus 2011 15:30 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Wie binden we aan een boom vast?
Wien's vrouw zei dat ook alweer vannacht.quote:Op maandag 8 augustus 2011 15:30 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Don't worry. Het kan mij niet hard genoeg gaan.
Niet alleen dat, vooral als ik dan m'n muil lostrek over wat voor een grafkankerstad Amsterdam wel niet is, dan wil dat nog wel eens nare reactie's oproepen.quote:Op maandag 8 augustus 2011 15:31 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik vermoed dat het hoofd van V_P nogal wat agressie opwekt bij anderen.
Wut? Je was erbij maar bent het alweer vergeten?quote:Op maandag 8 augustus 2011 15:31 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Wien's vrouw zei dat ook alweer vannacht.
Ik heb dan ook een expressieloos hoofd.quote:Op maandag 8 augustus 2011 15:31 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik vermoed dat het hoofd van V_P nogal wat agressie opwekt bij anderen.
Had jij nou wel of geen grote neus?quote:Op maandag 8 augustus 2011 15:32 schreef eriksd het volgende:
[..]
Ik heb dan ook een expressieloos hoofd.
Stond erbij en ik keek ernaar, oh wat neukten die beren met mekaar.quote:Op maandag 8 augustus 2011 15:32 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Wut? Je was erbij maar bent het alweer vergeten?
LEUGENS!quote:Op maandag 8 augustus 2011 15:31 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Niet alleen dat, vooral als ik dan m'n muil lostrek over wat voor een grafkankerstad Amsterdam wel niet is, dan wil dat nog wel eens nare reactie's oproepen.
Waarom moet ik bij het woord beren aan zanger rinus en z'n vriendin denken:quote:Op maandag 8 augustus 2011 15:33 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Stond erbij en ik keek ernaar, oh wat neukten die beren met mekaar.
Een kleintje.quote:Op maandag 8 augustus 2011 15:33 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Had jij nou wel of geen grote neus?
Dat het een grafstad is.quote:
quote:Op maandag 8 augustus 2011 15:33 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Waarom moet ik bij het woord beren aan zanger rinus en z'n vriendin denken:
Hihi, die wordt tegenwoordig in elke club/kroeg gedraaid.quote:Op maandag 8 augustus 2011 15:33 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Waarom moet ik bij het woord beren aan zanger rinus en z'n vriendin denken:
quote:Op maandag 8 augustus 2011 15:32 schreef eriksd het volgende:
[..]
Ik heb dan ook een expressieloos hoofd.
Mischien ligt dat ook aan jouw keuze van uitgaansgelegenheden.quote:Op maandag 8 augustus 2011 15:34 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Hihi, die wordt tegenwoordig in elke club/kroeg gedraaid.
Nee, beste stad des lands.quote:
Nee, die heeft tenminste nog een pijpbek.quote:
Alsof ik er blij mee benquote:
Stiekem zing ik dan ook altijd mee met m'n vrienden, jahaa we zijn dat soort homo's.quote:Op maandag 8 augustus 2011 15:35 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Mischien ligt dat ook aan jouw keuze van uitgaansgelegenheden.
Whoop-tie-doo, wat een vergelijk ook weer.quote:
En dan hier in forum roepen dat je niet van de paarse smiley bent.quote:Op maandag 8 augustus 2011 15:36 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Stiekem zing ik dan ook altijd mee met m'n vrienden, jahaa we zijn dat soort homo's.
Een lekker model die boven op je gaat zitten lijkt me wel prettig voor je toch?quote:Op maandag 8 augustus 2011 15:36 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Whoop-tie-doo, wat een vergelijk ook weer.
Dat is net een discussie over wat de meest prettige manier is om verkracht te worden.
quote:Op maandag 8 augustus 2011 15:36 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Stiekem zing ik dan ook altijd mee met m'n vrienden, jahaa we zijn dat soort homo's.
Oke, niveau is weer 500 punten gezakt. Ik ben wegquote:Op maandag 8 augustus 2011 15:35 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Nee, die heeft tenminste nog een pijpbek.
Jahaa, en Malle Babbe en ga maar door.quote:
Als een lekker model boven op mij gaat zitten is het "informed consent", derhalve geen verkrachting meer. Als Romana van zanger Rinus boven op je gaat zitten, is dat nooit prettig voor me, en Amsterdam is net zoals Romana.quote:Op maandag 8 augustus 2011 15:37 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Een lekker model die boven op je gaat zitten lijkt me wel prettig voor je toch?
Zo is Amsterdam ook.
Als ik op mezelf ben niet nee, of in hetero gezelschap.quote:Op maandag 8 augustus 2011 15:36 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
En dan hier in forum roepen dat je niet van de paarse smiley bent.
En de mensen die er wonen?quote:Op maandag 8 augustus 2011 15:38 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Als een lekker model boven op mij gaat zitten is het "informed consent", derhalve geen verkrachting meer. Als Romana van zanger Rinus boven op je gaat zitten, is dat nooit prettig voor me, en Amsterdam is net zoals Romana.
Nee, ik hou van Amsterdam.quote:Op maandag 8 augustus 2011 15:38 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Als een lekker model boven op mij gaat zitten is het "informed consent", derhalve geen verkrachting meer. Als Romana van zanger Rinus boven op je gaat zitten, is dat nooit prettig voor me, en Amsterdam is net zoals Romana.
"The Voorschrift Papers - het geheime dubbelleven van een flamboyante homosexueel in het christelijke oosten des lands".quote:Op maandag 8 augustus 2011 15:38 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Als ik op mezelf ben niet nee, of in hetero gezelschap.
Als het dan toch fout moet doen dan dit:quote:Op maandag 8 augustus 2011 15:37 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Jahaa, en Malle Babbe en ga maar door.
Zo ongeveer.quote:Op maandag 8 augustus 2011 15:39 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
"The Voorschrift Papers - het geheime dubbelleven van een flamboyante homosexueel in het christelijke oosten des lands".
For...quote:Op maandag 8 augustus 2011 15:40 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Als het dan toch fout moet doen dan dit:
Met een borrel op is't prachtige muziek
Met een borrel op zijn er opeens ook veel meer lekkere wijven.quote:Op maandag 8 augustus 2011 15:40 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ah, de fasces, waar het fascisme haar naam aan ontleent.quote:Op maandag 8 augustus 2011 14:35 schreef JoaC het volgende:
Kinders,wel blijven gedragen...
Anders pak ik deze erbij:
[ afbeelding ]
Ja maar dat is meer voor de Carnaval.quote:Op maandag 8 augustus 2011 15:40 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Als het dan toch fout moet doen dan dit:
Ligt er aan, moest laatst lachen omdat een pauper in een enorme kutbak naast me kwam staan op een kruispunt, hij stapte uit en ging tegen 't raam aan slaan.quote:Op maandag 8 augustus 2011 15:43 schreef KoosVogels het volgende:
Overigens wekt een expressieloos hoofd meer agressie op dan eentje met duidelijke gelaatstrekken.
Dan weet ik het ook niet meer.quote:Op maandag 8 augustus 2011 15:43 schreef KoosVogels het volgende:
Overigens wekt een expressieloos hoofd meer agressie op dan eentje met duidelijke gelaatstrekken.
En wat deed je toen?quote:Op maandag 8 augustus 2011 15:44 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Ligt er aan, moest laatst lachen omdat een pauper in een enorme kutbak naast me kwam staan op een kruispunt, hij stapte uit en ging tegen 't raam aan slaan.
Zo'n capuchon blanke neger wannabe in een aftandse 3-serie.
Wat wilde ie van je dan?quote:Op maandag 8 augustus 2011 15:44 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Ligt er aan, moest laatst lachen omdat een pauper in een enorme kutbak naast me kwam staan op een kruispunt, hij stapte uit en ging tegen 't raam aan slaan.
Och arme... Je kunt natuurlijk ook wat meer met jezelf bezig zijn.quote:Op maandag 8 augustus 2011 15:43 schreef KoosVogels het volgende:
Ik lach dubbel van 't lachen, en toen werd het groen en ben ik weggereden.quote:
Zie niet in wat dat met mijn opmerkeling te maken heeft, maar dat kan ook aan mij liggen uiteraard.quote:Op maandag 8 augustus 2011 15:44 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Niks, hij was pissig dat ik z'n uiterlijk vertoon niet zag als stoer maar als lachwekkend.quote:
Als hij niet had gelachen maar stug voor zich uit had zitten kijken, dan was dat figuur waarschijnlijjk niet uitgestapt?quote:Op maandag 8 augustus 2011 15:46 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Zie niet in wat dat met mijn opmerkeling te maken heeft, maar dat kan ook aan mij liggen uiteraard.
quote:Op maandag 8 augustus 2011 15:46 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Zie niet in wat dat met mijn opmerkeling te maken heeft, maar dat kan ook aan mij liggen uiteraard.
Dit dus, ik ben slecht met pokerfaces.quote:Op maandag 8 augustus 2011 15:47 schreef Auti het volgende:
[..]
Als hij niet had gelachen maar stug voor zich uit had zitten kijken, dan was dat figuur waarschijnlijjk niet uitgestapt?
Het is dan natuurlijk ook vrij dom mensen zo uit te lachen.quote:Op maandag 8 augustus 2011 15:47 schreef Auti het volgende:
[..]
Als hij niet had gelachen maar stug voor zich uit had zitten kijken, dan was dat figuur waarschijnlijjk niet uitgestapt?
En als je dat wel had dan?quote:Op maandag 8 augustus 2011 15:46 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Ik lach dubbel van 't lachen, en toen werd het groen en ben ik weggereden.
Gelukkig geen schade.
Dan had ik uiteraard naar de garage gemoeten hè.quote:
Jouw auto is niet gepantserd?quote:Op maandag 8 augustus 2011 15:49 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Dan had ik uiteraard naar de garage gemoeten hè.
Nee, waarom zou 't?quote:Op maandag 8 augustus 2011 15:49 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Jouw auto is niet gepantserd?
Ja zo slim ben ik gelukkig ook wel, maar had je hem dan een optater verkocht of heimelijk zijn kenteken genoteerd of de schade voor lief genomen?quote:Op maandag 8 augustus 2011 15:49 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Dan had ik uiteraard naar de garage gemoeten hè.
Als je zoveel agressie oproept met je blije hoofd, dan kan ik me best voorstellen dat je het eens zou overwegen.quote:
Och kenteken onthouden, ik ga toch niet midden op een kruispunt met allemaal auto's achter me uitstappen en daar iemand op z'n bek timmeren of wel.quote:Op maandag 8 augustus 2011 15:50 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ja zo slim ben ik gelukkig ook wel, maar had je hem dan een optater verkocht of heimelijk zijn kenteken genoteerd of de schade voor lief genomen?
Normaal niet hoor, maar kon me gewoon niet inhouden.quote:Op maandag 8 augustus 2011 15:50 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Als je zoveel agressie oproept met je blije hoofd, dan kan ik me best voorstellen dat je het eens zou overwegen.
Expressief gezicht is wel handig, mensen weten altijd wanneer ze je met rust moeten laten.quote:
Ok, dat eerste moet wel kunnen natuurlijk, als jij wegrijdt dan moet je maar net zijn kenteken in je binnenspiegel zien+plus onthouden, maar als je een fotografisch geheugen hebt lukt je dat.quote:Op maandag 8 augustus 2011 15:51 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Och kenteken onthouden, ik ga toch niet midden op een kruispunt met allemaal auto's achter me uitstappen en daar iemand op z'n bek timmeren of wel.
Mensen waren al agressief genoeg dat die malloot z'n auto liet staan voor een groen licht en uitstapte.
Uit je auto stappen is 99 van de 100 keer het domste wat je kunt doen.quote:Op maandag 8 augustus 2011 15:51 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Och kenteken onthouden, ik ga toch niet midden op een kruispunt met allemaal auto's achter me uitstappen en daar iemand op z'n bek timmeren of wel.
Mensen waren al agressief genoeg dat die malloot z'n auto liet staan voor een groen licht en uitstapte.
Stond eens in de file met een maat in de auto voor me, dus zaten we een beetje te etteren (toeteren, remmen, grootlicht geven etc.). Toen voor de gein ook uitgestapt en een beetje met elkaar gaan matten (het reed op dat moment toch niet), je had de mensen in de auto's om ons heen moeten zien kijken.quote:Op maandag 8 augustus 2011 15:56 schreef waht het volgende:
[..]
Uit je auto stappen is 99 van de 100 keer het domste wat je kunt doen.
Met emotionele paupers valt niet te communiceren. Tevens is je auto een wapen.
Met een vriend matten is dan wel weer leuk.quote:Op maandag 8 augustus 2011 15:57 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Stond eens in de file met een maat in de auto voor me, dus zaten we een beetje te etteren (toeteren, remmen, grootlicht geven etc.). Toen voor de gein ook uitgestapt en een beetje met elkaar gaan matten (het reed op dat moment toch niet), je had de mensen in de auto's om ons heen moeten zien kijken.
Altijd weer leuk als ze het Holland ipv The Netherlands noemen.quote:Op maandag 8 augustus 2011 16:03 schreef remlof het volgende:
Hmmmm: The Last Countries With Triple-A Ratings (and Those at Risk of Losing Them)
Hey, het is FOX hè, niet de New York Timesquote:Op maandag 8 augustus 2011 16:05 schreef waht het volgende:
[..]
Altijd weer leuk als ze het Holland ipv The Netherlands noemen.
Pak aan, provincialen!
Wel, deze analyse is wel treffend:quote:Op maandag 8 augustus 2011 16:05 schreef remlof het volgende:
[..]
Hey, het is FOX hè, niet de New York Times
quote:Our take is that the triple-A rating has no severe risk as long as those dikes holding back the sea continue to work just fine.
FOX news ga ik elke dag in de bus bekijken als ik naar school ga, kan ik mooi mijn engels een beetje mee opvijzelenquote:Op maandag 8 augustus 2011 16:05 schreef remlof het volgende:
[..]
Hey, het is FOX hè, niet de New York Times
Je Engels?quote:Op maandag 8 augustus 2011 16:06 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
FOX news ga ik elke dag in de bus bekijken als ik naar school ga, kan ik mooi mijn engels een beetje mee opvijzelen
Engels lezen kan ik prima, maar mijn gevoel voor spraak moet beter, te meer als ik eventueel op uitwisseling wil.quote:
Men zegt tegen mij altijd dat ik een chagrijnig hoofd heb. Zal wel compensatie zijn voor dat geouwehoer de hele tijd.quote:Op maandag 8 augustus 2011 15:53 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Expressief gezicht is wel handig, mensen weten altijd wanneer ze je met rust moeten laten.
Wacht, er zijn mensen die zich echt druk maken of het Holland of Nederland is?quote:Op maandag 8 augustus 2011 16:05 schreef waht het volgende:
[..]
Altijd weer leuk als ze het Holland ipv The Netherlands noemen.
Pak aan, provincialen!
Jazeker. Vooral buiten Holland.quote:Op maandag 8 augustus 2011 16:10 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Wacht, er zijn mensen die zich echt druk maken of het Holland of Nederland is?![]()
Don't make me go grammar nazi on you!quote:Op maandag 8 augustus 2011 16:10 schreef betyar het volgende:
[..]
Zanger Rinus heeft meer succes als jou.
Ach, gewoon Engels vind ik inderdaad wel een stuk makkelijker en fijner om naar te luisteren, ik heb altijd het idee (hoe dom het ook klinkt) dat Amerikanen met een enorm dialect praten. Alsof je je zeg maar in Friesland begeeft.quote:Op maandag 8 augustus 2011 16:09 schreef remlof het volgende:
[..]
Ja, dat is het geluid dat Amerikanen maken als ze praten.
Bevalt het zomerhuis van papa en mama een beetje?quote:Op maandag 8 augustus 2011 16:10 schreef betyar het volgende:
[..]
Zanger Rinus heeft meer succes als jou.
Kun je lachen bij film aankondigingen op Veronica en/of SBS6. Die proberen het nog Amerikaanser te doen dan de Amerikanen zelf.quote:Op maandag 8 augustus 2011 16:09 schreef remlof het volgende:
[..]
Ja, dat is het geluid dat Amerikanen maken als ze praten.
Dat is ook zo. Je kan beter British English leren, daar kom je een stuk verder mee in de wereld.quote:Op maandag 8 augustus 2011 16:11 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ach, gewoon Engels vind ik inderdaad wel een stuk makkelijker en fijner om naar te luisteren, ik heb altijd het idee (hoe dom het ook klinkt) dat Amerikanen met een enorm dialect praten. Alsof je je zeg maar in Friesland begeeft.
Misschien is het dat ook wel, dan nog blijft de animositeit vanuit de provincie richting het economisch hart van Nederland een feit.quote:Op maandag 8 augustus 2011 16:11 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Ik dacht dat dat altijd 'grappig' bedoelt was.
Nog één van de redenen waarom ik nooit naar die campingzenders kijkquote:Op maandag 8 augustus 2011 16:12 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Kun je lachen bij film aankondigingen op Veronica en/of SBS6. Die proberen het nog Amerikaanser te doen dan de Amerikanen zelf.
Zo zielug![]()
Achja, Hollanders. Moeite met zichzelf te zijn.
Geef mij maar Israëlisch Engels, Russisch Engels of Afrikaner Engels.quote:Op maandag 8 augustus 2011 16:13 schreef Disana het volgende:
Amerikanen klinken alsof ze een flink stuk kauwgum in hun mond hebben: slordig en achteloos. Geef mij maar The Queens English
Ik heb daar niet zo'n last van. Maar ik zie de wezens uit de provincie dan ook niet echt als mensen. Bovendien versta ik ze niet.quote:Op maandag 8 augustus 2011 16:12 schreef waht het volgende:
[..]
Misschien is het dat ook wel, dan nog blijft de animositeit vanuit de provincie richting het economisch hart van Nederland een feit.
Nog altijd liever echte Amerikanen dan Nederlanders die het macho na proberen te doen met "Yeah man?", "Alright man/dude"... Als daar de teelballen niet van inzakken, sjezus.quote:Op maandag 8 augustus 2011 16:13 schreef Disana het volgende:
Amerikanen klinken alsof ze een flink stuk kauwgum in hun mond hebben: slordig en achteloos. Geef mij maar The Queens English
Sorry.quote:Op maandag 8 augustus 2011 16:11 schreef waht het volgende:
[..]
Don't make me go grammar nazi on you!
Fransen die Duits proberenquote:Op maandag 8 augustus 2011 16:15 schreef waht het volgende:
[..]
Geef mij maar Israëlisch Engels, Russisch Engels of Afrikaner Engels.
Iemand die Russisch Engels spreekt vertrouw ik bij voorbaat al nietquote:Op maandag 8 augustus 2011 16:15 schreef waht het volgende:
[..]
Geef mij maar Israëlisch Engels, Russisch Engels of Afrikaner Engels.
Nederlanders die Engels proberen zijn dan ook tenenkrommend.quote:Op maandag 8 augustus 2011 16:12 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Zo zielug![]()
Achja, Hollanders. Moeite met zichzelf te zijn.
Met zo'n geaffecteerd nep accentjequote:Op maandag 8 augustus 2011 16:18 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Nederlanders die Engels proberen zijn dan ook tenenkrommend.
Zomerhuis?quote:Op maandag 8 augustus 2011 16:11 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Bevalt het zomerhuis van papa en mama een beetje?
quote:Op maandag 8 augustus 2011 16:18 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Precies, en al die Nederlandse zinnen precies vertalen naar het Engels, evenals spreekwoorden, of anders maar Nederlandse woorden op een Engelse manier uitspreken. Zucht.quote:
Dat spreekwoorden vertalen doe ik eigenlijk ook, puur om de verbaasde gezichten te zien.quote:Op maandag 8 augustus 2011 16:19 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Precies, en al die Nederlandse zinnen precies vertalen naar het Engels, evenals spreekwoorden, of anders maar Nederlandse woorden op een Engelse manier uitspreken. Zucht.
Dat is echt prachtig, precies zoals op MTV.quote:Op maandag 8 augustus 2011 16:18 schreef Illiberal het volgende:
Amerikaanse jongeren praten heel irritant: "Like we were totally going to like Amsterdam, like"
It's toe-crumming indeed.quote:Op maandag 8 augustus 2011 16:19 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Precies, en al die Nederlandse zinnen precies vertalen naar het Engels, evenals spreekwoorden, of anders maar Nederlandse woorden op een Engelse manier uitspreken. Zucht.
Klopt. De jeugd vind het erg hip om enorm te overdrijven.quote:Op maandag 8 augustus 2011 16:18 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Moet helaas zelf bekennen dat ik een Amerikaans/Australisch accent heb, op terrasjes met Engelsen e.d. heb je altijd weer die kut Hollanders die zeggen "Heb je weer zo'n klote Yank".
I'm gonne play to you the black-pete.quote:
Ik overdrijf niet, heb 't mezelf gewoon aangeleerd omdat ik er woonde en bijna al m'n vrienden Amerikaans waren. Maar die domme Hollanders denken dan dat ze je maar kunnen uitschelden omdat je 't toch niet verstaat, draai me dan altijd om en gooi een klote opmerking terug.quote:Op maandag 8 augustus 2011 16:21 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Klopt. De jeugd vind het erg hip om te enorm overdrijven.
Ik vind het zielig, sorry.
Het is vaak wel veel beter dan andere niet-Anglofonen die Engels trachten te spreken.quote:Op maandag 8 augustus 2011 16:18 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Can you play clover coats?quote:Op maandag 8 augustus 2011 16:21 schreef eriksd het volgende:
[..]
I'm gonne play to you the black-pete.
Daarom hebben ministers ook chauffeursquote:Op maandag 8 augustus 2011 16:22 schreef GSbrder het volgende:
Zo, paar liter bloed armer
Wel internet in de trein en verstelbare stoelen in de eerste klas.
Auto's zijn eigenlijk maar kut
En 220 230quote:Op maandag 8 augustus 2011 16:22 schreef GSbrder het volgende:
Waar ben je heen geweest?quote:Op maandag 8 augustus 2011 16:22 schreef GSbrder het volgende:
Je sleept je van incident naar incident hé?quote:Op maandag 8 augustus 2011 16:22 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Ik overdrijf niet, heb 't mezelf gewoon aangeleerd omdat ik er woonde en bijna al m'n vrienden Amerikaans waren. Maar die domme Hollanders denken dan dat ze je maar kunnen uitschelden omdat je 't toch niet verstaat, draai me dan altijd om en gooi een klote opmerking terug.
Dom volk.
Ja oké, het kan altijd ergerquote:Op maandag 8 augustus 2011 16:16 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Nog altijd liever echte Amerikanen dan Nederlanders die het macho na proberen te doen met "Yeah man?", "Alright man/dude"... Als daar de teelballen niet van inzakken, sjezus.
Neu maar mensen vinden altijd dat ze hun mening moeten ventileren, ik ben gewoon niet iemand die 't daar bij laat. Laatst met v_P ook op het terras, dat gekanker over die sigaren, ik blies 't gewoon op een gegeven moment met opzet die kant op.quote:Op maandag 8 augustus 2011 16:24 schreef eriksd het volgende:
[..]
Je sleept je van incident naar incident hé?
Hahaha, die ober die toen de deur / raam / whatever sloot, dat was hilarisch.quote:Op maandag 8 augustus 2011 16:25 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Neu maar mensen vinden altijd dat ze hun mening moeten ventileren, ik ben gewoon niet iemand die 't daar bij laat. Laatst met v_P ook op het terras, dat gekanker over die sigaren, ik blies 't gewoon op een gegeven moment met opzet die kant op.
Rij nu langs A'dam Zuid.quote:
Ja omdat ze al de hele tijd zat te zaniken tegen mij en ik op een gegeven moment uit irritatie met opzet juist hen ging irriteren, toen gingen ze maar naar de uitbater.quote:Op maandag 8 augustus 2011 16:26 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Hahaha, die ober die toen de deur / raam / whatever sloot, dat was hilarisch.
Ben je bloed wezen doneren in Amsterdam?quote:Op maandag 8 augustus 2011 16:27 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Rij nu langs A'dam Zuid.
En ik hoef niet eens parkeergeld te betalen
Nee, daar woont iemand waar ik ff langs moest.quote:Op maandag 8 augustus 2011 16:28 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Ben je bloed wezen doneren in Amsterdam?
En dan bloed je een paar liter?quote:Op maandag 8 augustus 2011 16:29 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Nee, daar woont iemand waar ik ff langs moest.
Als het weer beter is, en uw persoon zin heeft, moeten we het maar eens herhalen.quote:Op maandag 8 augustus 2011 16:28 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Ja omdat ze al de hele tijd zat te zaniken tegen mij en ik op een gegeven moment uit irritatie met opzet juist hen ging irriteren, toen gingen ze maar naar de uitbater.
... en je dacht:" Hier, wat bloed van me. Heb je koffie?"quote:Op maandag 8 augustus 2011 16:29 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Nee, daar woont iemand waar ik ff langs moest.
Ik vind die combinatie idd erg raar, maar goed, in Groningen werden ook van die rare feesten gehouden, dus ik verbaas me nergens meer over.quote:Op maandag 8 augustus 2011 16:29 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
En dan bloed je een paar liter?
Stimmt, komt goed.quote:Op maandag 8 augustus 2011 16:29 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Als het weer beter is, en uw persoon zin heeft, moeten we het maar eens herhalen.
Beetje onzeker dus.quote:Op maandag 8 augustus 2011 16:28 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Ja omdat ze al de hele tijd zat te zaniken tegen mij en ik op een gegeven moment uit irritatie met opzet juist hen ging irriteren, toen gingen ze maar naar de uitbater.
Voeg ik me wel toe.quote:
Nee, trok me gewoon geen reet van ze aan, ik zit buiten en ik mag roken.quote:
Ben een beetje teleurgesteld, had eigenlijk verwacht dat we aan het einde van de dag geen geld meer konden opnemen en met horloge's zouden betalen.quote:
Goed plan, mini-meet in het Oosten.quote:
Rook je toch gewoon binnen? Als de ober je dan verteld dat dat niet mag, zeg je "Weet ik."quote:Op maandag 8 augustus 2011 16:31 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Nee, trok me gewoon geen reet van ze aan, ik zit buiten en ik mag roken.
Als je dan dramatisch met je handen gaat wapperen en rare bekken trekken krijg je extra.
Westerlingen... ik zeg het al zo vaak.quote:Op maandag 8 augustus 2011 16:32 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Goed plan, mini-meet in het Oosten.
Verder wil toch nooit iemand hier heen komen, altijd dat gezanik in de Randstad.
Zulk slecht weer was het nou ook weer niet, terrasje is altijd lekkerder dan binnen.quote:Op maandag 8 augustus 2011 16:32 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Rook je toch gewoon binnen? Als de ober je dan verteld dat dat niet mag, zeg je "Weet ik."
17:30quote:Op maandag 8 augustus 2011 16:33 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Hoe laat kappen die schreeuwpakken?
Vind je het gek, die malle Randstelingen geven op 9292ov aan dat ze alleen de vervoersmodaliteiten "postkoets / trekschuit" aan, dus dan krijg je ook een raar reisadvies, maar daar doen we zelfs in het oosten niet meer aan.quote:Op maandag 8 augustus 2011 16:32 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Verder wil toch nooit iemand hier heen komen, altijd dat gezanik in de Randstad.
Dan houd ik me idd ook warm aanbevolen.quote:Op maandag 8 augustus 2011 16:32 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
quote:Op maandag 8 augustus 2011 16:34 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Vind je het gek, die malle Randstelingen geven op 9292ov aan dat ze alleen de vervoersmodaliteiten "postkoets / trekschuit" aan, dus dan krijg je ook een raar reisadvies, maar daar doen we zelfs in het oosten niet meer aan.
Ja ach, mij boeit het geen hol eigenlijk, vind de Randstad ook wel leuk.quote:Op maandag 8 augustus 2011 16:33 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Westerlingen... ik zeg het al zo vaak.
Arrogant volkje.
Eh ik moet sowieso morgen ook in Enschede zijn, maar dat is wat later op de middag/avond pas.quote:Op maandag 8 augustus 2011 16:35 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Dan houd ik me idd ook warm aanbevolen.
Zit morgen weer voor een opdrachtgever in Enschede, maar dat zal wel te kort dag zijn (+ dat het kutweer is)?
Nederlands met een Amerikaans accent klinkt ook best kut.quote:Op maandag 8 augustus 2011 16:18 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Moet helaas zelf bekennen dat ik een Amerikaans/Australisch accent heb, op terrasjes met Engelsen e.d. heb je altijd weer die kut Hollanders die zeggen "Heb je weer zo'n klote Yank".
Ik moest lachen.quote:Op maandag 8 augustus 2011 16:37 schreef kLowJow het volgende:
[..]
Nederlands met een Amerikaans accent klinkt ook best kut.
Ik zit er vanaf 8u00 tot (geplanned) 17u00, mocht het nog in de planning passen kan je altijd even bellen sms'en, moet sowieso weer m'n voorraad sigaren aanvullen.quote:Op maandag 8 augustus 2011 16:36 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Eh ik moet sowieso morgen ook in Enschede zijn, maar dat is wat later op de middag/avond pas.
Volgende meet in Enschede - Oude Markt.quote:Op maandag 8 augustus 2011 16:36 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Eh ik moet sowieso morgen ook in Enschede zijn, maar dat is wat later op de middag/avond pas.
Pensioenfondsen beleggen hun vermogen op langere termijn.quote:Op maandag 8 augustus 2011 16:37 schreef Zienswijze het volgende:
AEX onder de 285 gedoken. Leuk voor de mensen die verplicht hun pensioenpremie bij een pensioenfonds moeten stallen.
Meebrallen met foute muziek bij Molly's in de avond, denk dat 't wel in de smaak valt inderdaad.quote:Op maandag 8 augustus 2011 16:38 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Volgende meet in Enschede - Oude Markt.
Succes gegarandeerd.
Denk dat ik dat niet red, maar als dat wel het geval is laat ik 't je weten.quote:Op maandag 8 augustus 2011 16:37 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Ik zit er vanaf 8u00 tot (geplanned) 17u00, mocht het nog in de planning passen kan je altijd even bellen sms'en, moet sowieso weer m'n voorraad sigaren aanvullen.
Ja, ware we het niet dat als de beurs een paar jaar zo doorsukkelt, er weinig rendement wordt gemaakt.quote:Op maandag 8 augustus 2011 16:38 schreef Nautilus. het volgende:
[..]
Pensioenfondsen beleggen hun vermogen op langere termijn.
Kan wel wat betere cafe's bedenken dan dat.quote:Op maandag 8 augustus 2011 16:38 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Meebrallen met foute muziek bij Molly's in de avond, denk dat 't wel in de smaak valt inderdaad.
Bolke?quote:Op maandag 8 augustus 2011 16:39 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Kan wel wat betere cafe's bedenken dan dat.
Ach die hoeven toch pas over 35-40 jaar eventueel uit te keren voor mij, dan ziet de wereld er compleet anders uitquote:Op maandag 8 augustus 2011 16:37 schreef Zienswijze het volgende:
AEX onder de 285 gedoken. Leuk voor de mensen die verplicht hun pensioenpremie bij een pensioenfonds moeten stallen.
Verstandige beleggers kopen juist nu.quote:Op maandag 8 augustus 2011 16:39 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Ja, ware we het niet dat als de beurs een paar jaar zo doorsukkelt, er weinig rendement wordt gemaakt.
Alle starters die nu hun pensioenpremie laten beleggen, vangen nu anders wel een karig rendement.quote:Op maandag 8 augustus 2011 16:40 schreef du_ke het volgende:
[..]
Ach die hoeven toch pas over 35-40 eventueel uit te keren voor mij, dan ziet de wereld er compleet anders uit
Dat weet je niet. Het kan nog verder zakken.quote:Op maandag 8 augustus 2011 16:41 schreef Nautilus. het volgende:
[..]
Verstandige beleggers kopen juist nu.
Goddank niet.quote:
Volgens mij draait het juist bij aandelen om het rendement op de langere termijn. Je spaart in principe een jaar of 40. Daar mogen best een of meer slechte jaren tussen zitten zonder dat je echt een probleem hebt.quote:Op maandag 8 augustus 2011 16:41 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Alle starters die nu hun pensioenpremie laten beleggen, vangen nu anders wel een karig rendement.
Eigenlijk zouden alle pensioenfonden hun klanten zo'n weekgrafiek van hun pensioenvermogen moeten opsturen.quote:Op maandag 8 augustus 2011 16:42 schreef Boze_Appel het volgende:
[ afbeelding ]
Het weekoverzicht is ook wel mooi.
Ach het is Steenwijk.quote:
Doe mij maar blik.quote:
Zodat die weten of ze in 2038 theoretisch een tientje meer of minder per maand zouden krijgen?quote:Op maandag 8 augustus 2011 16:43 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Eigenlijk zouden alle pensioenfonden hun klanten zo'n weekgrafiek van hun pensioenvermogen moeten opsturen.
Ja, maar als we de komende jaren nauwelijks economische groei hebben (doordat zo'n beetje alle Westerse landen moeten bezuiningen) dan is de hoogte van het BBP over 40 jaar ook een stuk lager.quote:Op maandag 8 augustus 2011 16:42 schreef du_ke het volgende:
[..]
Volgens mij draait het juist bij aandelen om het rendement op de langere termijn. Je spaart in principe een jaar of 40. Daar mogen best een of meer slechte jaren tussen zitten zonder dat je echt een probleem hebt.
quote:
Het volk is anders behoorlijk "bang". Toen een paar maanden geleden men zei dat onze pensioenen meer afhankelijk van de beurs zouden zijn (is eigenlijk altijd al zo), toen waren er behoorlijk wat discussies.quote:Op maandag 8 augustus 2011 16:44 schreef du_ke het volgende:
[..]
Zodat die weten of ze in 2038 theoretisch een tientje meer of minder per maand zouden krijgen?
De hoogte van het BBP maakt niet zoveel uit, het gaat om het gemiddelde rendement dat zo'n fonds jaarlijks weet te maken. Gaat het hier niet dan beleggen ze maar in China om geld binnen te halen.quote:Op maandag 8 augustus 2011 16:44 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Ja, maar als we de komende jaren nauwelijks economische groei hebben (doordat zo'n beetje alle Westerse landen moeten bezuiningen) dan is de hoogte van het BBP over 40 jaar ook een stuk lager.
Nou, zoals Syvester Eijffinger al schrijft: particuliere beleggers raken sneller in paniek; verkopen dus sneller, ook al is dat op dit moment niet verstandig. Ik voel niets voor een "democratisch" pensioenfonds.quote:Op maandag 8 augustus 2011 16:43 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Eigenlijk zouden alle pensioenfonden hun klanten zo'n weekgrafiek van hun pensioenvermogen moeten opsturen.
De afhankelijkheid van de beurs is wel degelijk groter geworden, de fondsen zijn minder conservatief gaan beleggen en tot nu toe met redelijk wat succes. Maar goed dit gaat echt over de lange termijn, dat gedoe nu boeit minder.quote:Op maandag 8 augustus 2011 16:45 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Het volk is anders behoorlijk "bang". Toen een paar maanden geleden men zei dat onze pensioenen meer afhankelijk van de beurs zouden zijn (is eigenlijk altijd al zo), toen waren er behoorlijk wat discussies.
Ja ach, alles buiten de Randstad.quote:
dat zo'n fonds jaarlijks weet te maken. Gaat het hier niet dan beleggen ze maar in China om geld binnen te halen.quote:Op maandag 8 augustus 2011 16:46 schreef du_ke het volgende:
[..]
De hoogte van het BBP maakt niet zoveel uit, het gaat om het gemiddelde rendement dat zo'n fonds jaarlijks weet te maken. Gaat het hier niet dan beleggen ze maar in China om geld binnen te halen.
Dat is al 1 streep door een biertjequote:Op maandag 8 augustus 2011 16:47 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Ja ach, alles buiten de Randstad.
Maar mensen die geen zin hebben om afhankelijk van een pensioenfonds te zijn, worden hier wel de dupe ervan.quote:Op maandag 8 augustus 2011 16:46 schreef Nautilus. het volgende:
[..]
Nou, zoals Syvester Eijffinger al schrijft: particuliere beleggers raken sneller in paniek; verkopen dus sneller, ook al is dat op dit moment niet verstandig. Ik voel niets voor een "democratisch" pensioenfonds.
Ze beleggen nu ook al heel veel in het buitenland, is ook alleen maar logisch. Uiteindelijk boeit het de deelnemers in zo'n fonds niet zo waar in er belegd wordt als er maar rendement behaald wordt.quote:Op maandag 8 augustus 2011 16:48 schreef Zienswijze het volgende:
Sowieso beleggen Nederlandse pensioenfondsen niet veel in China, omdat je moeilijk aan je klanten kan verkopen dat je in een land dat 10.000 km verderop ligt belegt. De meeste mensen willen beleggen in iets wat ze kennen, en dat ligt vaak dichtbij huis
Dat is maar de vraag, zeker bij grote onzekerheid in de markt is de spreiding van de risico's via zo'n fonds niet onaantrekkelijk.quote:Op maandag 8 augustus 2011 16:49 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Maar mensen die geen zin hebben om afhankelijk van een pensioenfonds te zijn, worden hier wel de dupe ervan.
Ach, daar loopt nog meer maf volk rondquote:Op maandag 8 augustus 2011 16:47 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Ja ach, alles buiten de Randstad.
Als de huidige instorting van ons economisch systeem leidt tot oorlog kunnen ze weer mooi in wapens gaan beleggenquote:Op maandag 8 augustus 2011 16:46 schreef du_ke het volgende:
[..]
De hoogte van het BBP maakt niet zoveel uit, het gaat om het gemiddelde rendement dat zo'n fonds jaarlijks weet te maken. Gaat het hier niet dan beleggen ze maar in China om geld binnen te halen.
Dat valt wel mee hoor. ABP zit qua aandelen bijv. voor 14% in de rijke landen en voor 26% in de opkomende landen.quote:Op maandag 8 augustus 2011 16:49 schreef du_ke het volgende:
[..]
Ze beleggen nu ook al heel veel in het buitenland, is ook alleen maar logisch. Uiteindelijk boeit het de deelnemers in zo'n fonds niet zo waar in er belegd wordt als er maar rendement behaald wordt.
Ja, maar laat dat aan de mensen zelf over. Of ze hun premies willen laten belggen, zelf willen sparen of zelf willen beleggen.quote:Op maandag 8 augustus 2011 16:51 schreef du_ke het volgende:
[..]
Dat is maar de vraag, zeker bij grote onzekerheid in de markt is de spreiding van de risico's via zo'n fonds niet onaantrekkelijk.
Anders verraad ik m'n roots.quote:Op maandag 8 augustus 2011 16:48 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Dat is al 1 streep door een biertje
Dat doe jij al door je innerlijke muziek smaak open en bloot op FOK! te zettenquote:
Wat, is dat typisch voor iemand uit 't Westen dan?quote:Op maandag 8 augustus 2011 16:56 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Dat doe jij al door je innerlijke muziek smaak open en bloot op FOK! te zetten
Dat kan toch ook? Je hoeft geen pensioen te nemen.quote:Op maandag 8 augustus 2011 16:54 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Ja, maar laat dat aan de mensen zelf over. Of ze hun premies willen laten belggen, zelf willen sparen of zelf willen beleggen.
Vrijheid is een goed dat we moeten blijven koesteren.
Zet gewoon je eigen pensioen aan de kant via eigen beleggingen.quote:Op maandag 8 augustus 2011 16:56 schreef dotCommunism het volgende:
[..]
Dat kan toch ook? Je hoeft geen pensioen te nemen.
'Rijke landen' is natuurlijk niet hetzelfde als 'dicht bij huis' wat je zojuist stelde. Volgens DNB was in 2008 nog zo'n 75% belegd in het buitenland.quote:Op maandag 8 augustus 2011 16:53 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Dat valt wel mee hoor. ABP zit qua aandelen bijv. voor 14% in de rijke landen en voor 26% in de opkomende landen.
http://www.abp.nl/abp/abp(...)eggingscategorie.asp
In sommige CAO's wordt het min of meer vastgelegd.quote:Op maandag 8 augustus 2011 16:56 schreef dotCommunism het volgende:
[..]
Dat kan toch ook? Je hoeft geen pensioen te nemen.
Het is niet gebruikelijk nee.quote:Op maandag 8 augustus 2011 16:56 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Wat, is dat typisch voor iemand uit 't Westen dan?
Ik vind muzieksmaak niet streek-gebonden eigenlijk.quote:
Ja, maar de rijke landen moeten zo'n beetje allemaal bezuiningen, waardoor het - vanuit mijn opzicht - niet slim is om nu veel in de rijke landen te zitten.quote:Op maandag 8 augustus 2011 16:57 schreef kLowJow het volgende:
[..]
'Rijke landen' is natuurlijk niet hetzelfde als 'dicht bij huis' wat je zojuist stelde. Volgens DNB was in 2008 nog zo'n 75% belegd in het buitenland.
http://www.dnb.nl/binaries/sb%20juni%202009_tcm46-219070.pdf
Anyway, ik heb het gevoel dat wij ongeveer dezelfde roots delen.quote:Op maandag 8 augustus 2011 16:58 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Ik vind muzieksmaak niet streek-gebonden eigenlijk.
Oh, je komt ook uit Noord-Holland?quote:Op maandag 8 augustus 2011 16:59 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Anyway, ik heb het gevoel dat wij ongeveer dezelfde roots delen.
Dacht dat je uit Twente kwam/woont.quote:Op maandag 8 augustus 2011 17:00 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Oh, je komt ook uit Noord-Holland?
FM&FM, oh dear, alweer.quote:Breaking News: Dow drops more than 3%; mortgage finance agencies Freddie Mac and Fannie Mae downgraded by S&P
Nee daar kom ik dus niet vandaan.quote:Op maandag 8 augustus 2011 17:01 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Dacht dat je uit Twente kwam/woont.
Dan woon jij daar.quote:Op maandag 8 augustus 2011 17:02 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Nee daar kom ik dus niet vandaan.
Het ging mij hierom:quote:Op maandag 8 augustus 2011 16:59 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Ja, maar de rijke landen moeten zo'n beetje allemaal bezuiningen, waardoor het - vanuit mijn opzicht - niet slim is om nu veel in de rijke landen te zitten.
En bovendien koop je eerder een Amerikaans bedrijf dan een Chinees bedrijf. Je belegt eerder in iets "wat dichtbij huis ligt", of een land dat een grote culturele invloed op ons land heeft.
Je '10.000 km verderop' argument dus. Dat is onzin.quote:Sowieso beleggen Nederlandse pensioenfondsen niet veel in China, omdat je moeilijk aan je klanten kan verkopen dat je in een land dat 10.000 km verderop ligt belegt.
Je belegt eerder in iets wat je kent. Je belegt niet zomaar in een land dat zo'n beetje 0,0 culturele banden heeft en je niet goed kent. Dat zijn dus meestal de landen die ver van ons af liggen.quote:Op maandag 8 augustus 2011 17:05 schreef kLowJow het volgende:
[..]
Het ging mij hierom:
[..]
Je '10.000 km verderop' argument dus. Dat is onzin.
Tja zou kunnen maar je moet je wel afvragen wat voor de gemiddelde Nederlander een beter rendement oplevert.quote:Op maandag 8 augustus 2011 16:54 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Ja, maar laat dat aan de mensen zelf over. Of ze hun premies willen laten belggen, zelf willen sparen of zelf willen beleggen.
Vrijheid is een goed dat we moeten blijven koesteren.
Je accent weet het feit dat je daar niet vandaan komt goed te verbergen.quote:Op maandag 8 augustus 2011 17:02 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Nee daar kom ik dus niet vandaan.
Ja, dat is weer typisch socialistisch: alle individuen moeten de middenmaat volgen, omdat een groep individuen op hun kracht er een potje van zou maken.quote:Op maandag 8 augustus 2011 17:13 schreef du_ke het volgende:
[..]
Tja zou kunnen maar je moet je wel afvragen wat voor de gemiddelde Nederlander een beter rendement oplevert.
Dat maakt niks uit. Pensioenfondsen beleggen overal waar ze winst kunnen maken. Alleen bij dingen als de wapenindustrie worden er wat wenkbrauwen gefronst, maar verder doet het er niet echt toe.quote:Op maandag 8 augustus 2011 17:06 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Je belegt eerder in iets wat je kent. Je belegt niet zomaar in een land dat zo'n beetje 0,0 culturele banden heeft en je niet goed kent. Dat zijn dus meestal de landen die ver van ons af liggen.
Ja, dat is mijn punt. Misschien valt nu meer rendement te halen in een land dat ver weg ligt, maar wel hoge economische groei kent. Maar de meeste mensen zullen dat niet doen, omdat je eerder belegt in een land/bedrijf dat je kent en/of culturele banden heeft. De meeste mensen kopen liever een Amerikaans bedrijf dan een Chinees of Braziliaans bedrijf.quote:Op maandag 8 augustus 2011 17:16 schreef Thomas B. het volgende:
[..]
Dat maakt niks uit. Pensioenfondsen beleggen overal waar ze winst kunnen maken.
Ze hebben daar bij pensioenfondsen ook vast geen mensen voor in dienst... Mensen die onderzoek doen naar andere markten, investeren in andere markten... Nee, dat zou wel heel gek zijn hè?quote:Op maandag 8 augustus 2011 17:06 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Je belegt eerder in iets wat je kent. Je belegt niet zomaar in een land dat zo'n beetje 0,0 culturele banden heeft en je niet goed kent. Dat zijn dus meestal de landen die ver van ons af liggen.
Het is niet typisch socialistisch maar eerder een voortvloeisel van het veel meer cultureel ingestoken Rijnlandse stelsel.quote:Op maandag 8 augustus 2011 17:16 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Ja, dat is weer typisch socialistisch: alle individuen moeten de middenmaat volgen, omdat een groep individuen op hun kracht er een potje van zou maken.
Laat mensen gewoon zelf beslissen. Mensen die het zelf niet kunnen of bang zijn, laten hun geld beheren. Derest mag zelf kiezen wat ze ermee doen: latent beheren, sparen, zelf beheren of een combi van beiden.
Je zou maar Actuarissen in dienst hebben als pensioenfonds...quote:Op maandag 8 augustus 2011 17:19 schreef kLowJow het volgende:
[..]
Ze hebben daar bij pensioenfondsen ook vast geen mensen voor in dienst... Mensen die onderzoek doen naar andere markten, investeren in andere markten... Nee, dat zou wel heel gek zijn hè?
En de pensioenfondsen hebben veel minder last van die mentale drempels en zullen daar dus sneller instappen dan een particulier (ook al omdat ze meer risico kunnen lopen door hun gigantische portefeuille).quote:Op maandag 8 augustus 2011 17:18 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Ja, dat is mijn punt. Misschien valt nu meer rendement te halen in een land dat ver weg ligt, maar wel hoge economische groei kent. Maar de meeste mensen zullen dat niet doen, omdat je eerder belegt in een land/bedrijf dat je kent en/of culturele banden heeft. De meeste mensen kopen liever een Amerikaans bedrijf dan een Chinees of Braziliaans bedrijf.
En jij denkt dat die mensen het optimale resultaat geven ofzo?quote:Op maandag 8 augustus 2011 17:19 schreef kLowJow het volgende:
[..]
Ze hebben daar bij pensioenfondsen ook vast geen mensen voor in dienst... Mensen die onderzoek doen naar andere markten, investeren in andere markten... Nee, dat zou wel heel gek zijn hè?
Ja, laat de mensen die het zelf niet willlen hun geld laten beheren. En de mensen die het zelf willen vrij.quote:Op maandag 8 augustus 2011 17:19 schreef du_ke het volgende:
[..]
Het is niet typisch socialistisch maar eerder een voortvloeisel van het veel meer cultureel ingestoken Rijnlandse stelsel.
Overigens willen verreweg de meeste mensen dat gekloot van zelf ingewikkelde op de lange termijn gerichte financiën helemaal niet zelf uitvoeren. Dat zorgt vooral voor veel stress en vermoedelijk niet tot een beter rendement..
Ach als het recept tot een optimaal resultaat bekend zou zijn zouden we allemaal in geld zwemmen. Maar de Nederlandse fondsen doen het echt niet zo slecht hoor.quote:Op maandag 8 augustus 2011 17:23 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
En jij denkt dat die mensen het optimale resultaat geven ofzo?
Het Nederlandse stelsel is ook deels gebaseerd op solidariteit. Daarnaast zelf ook voor een potje zorgen is alleen maar verstandig.quote:Op maandag 8 augustus 2011 17:24 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Ja, laat de mensen die het zelf niet willlen hun geld laten beheren. En de mensen die het zelf willen vrij.
Laat mensen gewoon zelf kiezen wat ze willlen.
Wat-de-fuck heeft dit te maken met je vorige post of mijn reactie daarop?quote:Op maandag 8 augustus 2011 17:23 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
En jij denkt dat die mensen het optimale resultaat geven ofzo?
Nee hoor, dat hangt van de persoon zelf af. Ik heb bijvoorbeeld minder mentale drempels dan een gemiddelde Nederlandse pensioenmanager. Ik zou zo 90% van mijn vermogen kunnen beleggen in een land dat ver weg ligt en een hoge eco. groei kent, mits ik dat land zou kennen.quote:Op maandag 8 augustus 2011 17:20 schreef du_ke het volgende:
[..]
En de pensioenfondsen hebben veel minder last van die mentale drempels en zullen daar dus sneller instappen dan een particulier (ook al omdat ze meer risico kunnen lopen door hun gigantische portefeuille).
En dat zou een NL pensioenmanager misschien ook wel willen maar die is gebonden aan regels die het risico moeten beperken. Ze beleggen immers met het geld van anderen, dat brengt verantwoordelijkheid met zich mee...quote:Op maandag 8 augustus 2011 17:25 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Nee hoor, dat hangt van de persoon zelf af. Ik heb bijvoorbeeld minder mentale drempels dan een gemiddelde Nederlandse pensioenmanager. Ik zou zo 90% van mijn vermogen kunnen beleggen in een land dat ver weg ligt en een hoge eco. groei kent, mits ik dat land zou kennen.
Nee, maar daar gaat het niet om. Het gaat om keuzevrijheid van mensen. Laat mensen het gewoon zelf beslissen.quote:Op maandag 8 augustus 2011 17:24 schreef du_ke het volgende:
[..]
Ach als het recept tot een optimaal resultaat bekend zou zijn zouden we allemaal in geld zwemmen. Maar de Nederlandse fondsen doen het echt niet zo slecht hoor.
Ja, exact, en als particulier ben je niet verbonden aan regels die je risico in zouden perken.quote:Op maandag 8 augustus 2011 17:26 schreef du_ke het volgende:
[..]
En dat zou een NL pensioenmanager misschien ook wel willen maar die is gebonden aan regels die het risico moeten beperken. Ze beleggen immers met het geld van anderen, dat brengt verantwoordelijkheid met zich mee...
Je springt nogal van de hak op de takquote:Op maandag 8 augustus 2011 17:26 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Nee, maar daar gaat het niet om. Het gaat om keuzevrijheid van mensen. Laat mensen het gewoon zelf beslissen.
Dat de werknemers binnen zo'n pensioenfonds niet altijd het optimale resultaat zouden kunnen geven, omdat:quote:Op maandag 8 augustus 2011 17:25 schreef kLowJow het volgende:
[..]
Wat-de-fuck heeft dit te maken met je vorige post of mijn reactie daarop?
Klopt en dat is voor een gemeenschap een stuk verstandiger.quote:Op maandag 8 augustus 2011 17:27 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Ja, exact, en als particulier ben je niet verbonden aan regels die je risico in zouden perken.
Nee, ook al geven pensioenfondsen gemiddeld een "goed" resultaat. Misschien kan een particulier het beter doen. Daarom moet je mensen zelf die vrijheid geven.quote:Op maandag 8 augustus 2011 17:28 schreef du_ke het volgende:
[..]
Je springt nogal van de hak op de tak
daarom is de invloed van die werknemers op het beleid van de fondsen ook heel beperkt. Die hebben daar experts voor in dienst. (en nee die hebben niet het ultieme antwoord in handen maar zijn wel goed toegerust om die honderden miljarden te beheren)quote:Op maandag 8 augustus 2011 17:28 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Dat de werknemers binnen zo'n pensioenfonds niet altijd het optimale resultaat zouden kunnen geven, omdat:
- Ze belemmerd worden door persoonlijke voorkeuren (meeste mensen beleggen niet in een land dat ze niet kennen).
Hier ga je weer socicalistisch doen: dus omdat het voor een gemeenschap een stuk verstandiger is, moet elk individu zich daaraan maar conformeren?quote:Op maandag 8 augustus 2011 17:28 schreef du_ke het volgende:
[..]
Klopt en dat is voor een gemeenschap een stuk verstandiger.
dat doe je wel degelijkquote:
Dat kan een keuze zijn die voor de maatschappij als geheel en de meeste particulieren erg ongewenst zou zijn.quote:ook al geven pensioenfondsen gemiddeld een "goed" resultaat. Misschien kan een particulier het beter doen. Daarom moet je mensen zelf die vrijheid geven.
Die experts zijn geen god ofzo. Zij hebben ook hun belemmeringen door persoonlijke voorkeuren. Zij gaan ook niet zomaar het geld van andere mensen in een land beleggen dat ver weg ligt en dat ze niet of nauwelijks kennen.quote:Op maandag 8 augustus 2011 17:29 schreef du_ke het volgende:
[..]
daarom is de invloed van die werknemers op het beleid van de fondsen ook heel beperkt. Die hebben daar experts voor in dienst. (en nee die hebben niet het ultieme antwoord in handen maar zijn wel goed toegerust om die honderden miljarden te beheren)
Hoe is dit (zelfs maar zijdelings) relevant voor je stelling dat pensieonfondsen:quote:Op maandag 8 augustus 2011 17:28 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Dat de werknemers binnen zo'n pensioenfonds niet altijd het optimale resultaat zouden kunnen geven, omdat:
- Ze belemmerd worden door persoonlijke voorkeuren (meeste mensen beleggen niet in een land dat ze niet kennen).
Dus de goeden moeten lijden door de slechten?quote:Op maandag 8 augustus 2011 17:30 schreef du_ke het volgende:
[..]
dat doe je wel degelijk
[..]
Dat kan een keuze zijn die voor de maatschappij als geheel en de meeste particulieren erg ongewenst zou zijn.
Als dat individu in dienst is bij een bedrijf dat zo met zijn pensioenplichten omgaat wel inderdaad.quote:Op maandag 8 augustus 2011 17:29 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Hier ga je weer socicalistisch doen: dus omdat het voor een gemeenschap een stuk verstandiger is, moet elk individu zich daaraan maar conformeren?
Dat je daardoor een minder goed rendement zou kunnen halen.quote:Op maandag 8 augustus 2011 17:31 schreef kLowJow het volgende:
[..]
Hoe is dit (zelfs maar zijdelings) relevant voor je stelling dat pensieonfondsen:
1) Niet of nauwelijks in het buitenland zouden investeren.
2) Geen kennis van andere markten zouden hebben
Dat probeer je nu al 2 keer in de mond te leggen, waarom? Niemand beweert zoiets...quote:Op maandag 8 augustus 2011 17:30 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Die experts zijn geen god ofzo.
Nee, niet zomaar. Ze onderzoeken dan eerst grondig de voor en nadelen daarvan. Nogal logisch ook als je werkt met honderden miljarden waar mensen voor hun pensioen mede van afhankelijk zijn...quote:Zij hebben ook hun belemmeringen door persoonlijke voorkeuren. Zij gaan ook niet zomaar het geld van andere mensen in een land beleggen dat ver weg ligt en dat ze niet of nauwelijks kennen.
Ja, alsnog is het een significant deel waar je geen zicht op hebt. Ik wil zelf doen met mijn geld wat ik wil (waar ik het in investeer), en niet dat een of andere "experts" daar vrolijk mee aan de slag gaat.quote:Op maandag 8 augustus 2011 17:31 schreef du_ke het volgende:
[..]
Als dat individu in dienst is bij een bedrijf dat zo met zijn pensioenplichten omgaat wel inderdaad.
Daarnaast kan je zelf ook nog een en ander regelen, dat staat je volledig vrij.
Eerder andersom, de goeden trekken de minder goeden mee omhoog.quote:Op maandag 8 augustus 2011 17:31 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Dus de goeden moeten lijden door de slechten?
Dan moet je daar je keuze van hoe en waar je in de toekomst gaat werken van af laten hangen.quote:Op maandag 8 augustus 2011 17:33 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Ja, alsnog is het een significant deel waar je geen zicht op hebt. Ik wil zelf doen met mijn geld wat ik wil (waar ik het in investeer), en niet dat een of andere "experts" daar vrolijk mee aan de slag gaat.
En ik ben niet de enige, zo zijn er meer mensen.
En ook dat is niet relevant. Ook al maken ze er één grote teringzooi van. Feit is dat verreweg het grootste gedeelte van hun investeringen in het buitenland wordt gedaan, en dat er tal van mensen bij pensioenfondsen rondlopen die zich juist exclusief met buitenlandse markten bezig houden.quote:Op maandag 8 augustus 2011 17:32 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Dat je daardoor een minder goed rendement zou kunnen halen.
Tuurlijk doen ze dat.quote:Op maandag 8 augustus 2011 17:33 schreef du_ke het volgende:
Nee, niet zomaar. Ze onderzoeken dan eerst grondig de voor en nadelen daarvan.
Niet meer dan een vrij loze slag in de ruimte dus?quote:Op maandag 8 augustus 2011 17:32 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Dat je daardoor een minder goed rendement zou kunnen halen.
Nee, m'n ouders hebben van hun spaargeld de laatste bijv een beter rendement behaald dan een gemiddeld pensioenfonds.quote:Op maandag 8 augustus 2011 17:35 schreef du_ke het volgende:
[..]
Niet meer dan een vrij loze slag in de ruimte dus?
je hebt de feiten niet zo goed op een rijtje geloof ikquote:Op maandag 8 augustus 2011 17:35 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Tuurlijk doen ze dat.
Daarom heeft ABP in tijden van die crisis iets van 40% verloren. Als particulier kan je je nog tijdelijk uit de markt trekken; als pensioenfonds niet.
Timochenko (of hoe je het ook schrijft)quote:Op maandag 8 augustus 2011 17:36 schreef waht het volgende:
Raad de voormalige Oekraïense premier die nu middelpunt is van een politiek proces:
[ afbeelding ]
Nee, jij niet.quote:Op maandag 8 augustus 2011 17:36 schreef du_ke het volgende:
[..]
je hebt de feiten niet zo goed op een rijtje geloof ik.
dat zegt exact 0,0 dat besef je zelf toch ook?quote:Op maandag 8 augustus 2011 17:36 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Nee, m'n ouders hebben van hun spaargeld de laatste bijv een beter rendement behaald dan een gemiddeld pensioenfonds.
Dat "een groot deel" in het buitenland zou worden gedaan, heb ik niets aan als een particulier het zelf beter zou kunnen doen.quote:Op maandag 8 augustus 2011 17:35 schreef kLowJow het volgende:
[..]
En ook dat is niet relevant. Ook al maken ze er één grote teringzooi van. Feit is dat verreweg het grootste gedeelte van hun investeringen in het buitenland wordt gedaan, en dat er tal van mensen bij pensioenfondsen rondlopen die zich juist exclusief met buitenlandse markten bezig houden.
quote:Op maandag 8 augustus 2011 17:37 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Dat "een groot deel" in het buitenland zou worden gedaan, heb ik niets aan als een particulier het zelf beter zou kunnen doen.
Winnaar.quote:Op maandag 8 augustus 2011 17:36 schreef du_ke het volgende:
[..]
Timochenko (of hoe je het ook schrijft)
Waarom? Dat pensioenfonds heeft een lager rendement behaald. Waarom dat komt? Omdat ze minder in opkomendel landen hebben geinvesteerd, die het de laatste jaren juist beter doen dan de rijke/bekende landen.quote:Op maandag 8 augustus 2011 17:37 schreef du_ke het volgende:
[..]
dat zegt exact 0,0 dat besef je zelf toch ook?
Ben in 2005 in de Oekraine geweest en toen speelde net die Oranje revolutie. Sindsdien heb ik het wel een beetje gevolgd.quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |