Ze beleggen nu ook al heel veel in het buitenland, is ook alleen maar logisch. Uiteindelijk boeit het de deelnemers in zo'n fonds niet zo waar in er belegd wordt als er maar rendement behaald wordt.quote:Op maandag 8 augustus 2011 16:48 schreef Zienswijze het volgende:
Sowieso beleggen Nederlandse pensioenfondsen niet veel in China, omdat je moeilijk aan je klanten kan verkopen dat je in een land dat 10.000 km verderop ligt belegt. De meeste mensen willen beleggen in iets wat ze kennen, en dat ligt vaak dichtbij huis
Dat is maar de vraag, zeker bij grote onzekerheid in de markt is de spreiding van de risico's via zo'n fonds niet onaantrekkelijk.quote:Op maandag 8 augustus 2011 16:49 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Maar mensen die geen zin hebben om afhankelijk van een pensioenfonds te zijn, worden hier wel de dupe ervan.
Ach, daar loopt nog meer maf volk rondquote:Op maandag 8 augustus 2011 16:47 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Ja ach, alles buiten de Randstad.
Als de huidige instorting van ons economisch systeem leidt tot oorlog kunnen ze weer mooi in wapens gaan beleggenquote:Op maandag 8 augustus 2011 16:46 schreef du_ke het volgende:
[..]
De hoogte van het BBP maakt niet zoveel uit, het gaat om het gemiddelde rendement dat zo'n fonds jaarlijks weet te maken. Gaat het hier niet dan beleggen ze maar in China om geld binnen te halen.
Dat valt wel mee hoor. ABP zit qua aandelen bijv. voor 14% in de rijke landen en voor 26% in de opkomende landen.quote:Op maandag 8 augustus 2011 16:49 schreef du_ke het volgende:
[..]
Ze beleggen nu ook al heel veel in het buitenland, is ook alleen maar logisch. Uiteindelijk boeit het de deelnemers in zo'n fonds niet zo waar in er belegd wordt als er maar rendement behaald wordt.
Ja, maar laat dat aan de mensen zelf over. Of ze hun premies willen laten belggen, zelf willen sparen of zelf willen beleggen.quote:Op maandag 8 augustus 2011 16:51 schreef du_ke het volgende:
[..]
Dat is maar de vraag, zeker bij grote onzekerheid in de markt is de spreiding van de risico's via zo'n fonds niet onaantrekkelijk.
Anders verraad ik m'n roots.quote:Op maandag 8 augustus 2011 16:48 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Dat is al 1 streep door een biertje
Dat doe jij al door je innerlijke muziek smaak open en bloot op FOK! te zettenquote:
Wat, is dat typisch voor iemand uit 't Westen dan?quote:Op maandag 8 augustus 2011 16:56 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Dat doe jij al door je innerlijke muziek smaak open en bloot op FOK! te zetten
Dat kan toch ook? Je hoeft geen pensioen te nemen.quote:Op maandag 8 augustus 2011 16:54 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Ja, maar laat dat aan de mensen zelf over. Of ze hun premies willen laten belggen, zelf willen sparen of zelf willen beleggen.
Vrijheid is een goed dat we moeten blijven koesteren.
Zet gewoon je eigen pensioen aan de kant via eigen beleggingen.quote:Op maandag 8 augustus 2011 16:56 schreef dotCommunism het volgende:
[..]
Dat kan toch ook? Je hoeft geen pensioen te nemen.
'Rijke landen' is natuurlijk niet hetzelfde als 'dicht bij huis' wat je zojuist stelde. Volgens DNB was in 2008 nog zo'n 75% belegd in het buitenland.quote:Op maandag 8 augustus 2011 16:53 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Dat valt wel mee hoor. ABP zit qua aandelen bijv. voor 14% in de rijke landen en voor 26% in de opkomende landen.
http://www.abp.nl/abp/abp(...)eggingscategorie.asp
In sommige CAO's wordt het min of meer vastgelegd.quote:Op maandag 8 augustus 2011 16:56 schreef dotCommunism het volgende:
[..]
Dat kan toch ook? Je hoeft geen pensioen te nemen.
Het is niet gebruikelijk nee.quote:Op maandag 8 augustus 2011 16:56 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Wat, is dat typisch voor iemand uit 't Westen dan?
Ik vind muzieksmaak niet streek-gebonden eigenlijk.quote:
Ja, maar de rijke landen moeten zo'n beetje allemaal bezuiningen, waardoor het - vanuit mijn opzicht - niet slim is om nu veel in de rijke landen te zitten.quote:Op maandag 8 augustus 2011 16:57 schreef kLowJow het volgende:
[..]
'Rijke landen' is natuurlijk niet hetzelfde als 'dicht bij huis' wat je zojuist stelde. Volgens DNB was in 2008 nog zo'n 75% belegd in het buitenland.
http://www.dnb.nl/binaries/sb%20juni%202009_tcm46-219070.pdf
Anyway, ik heb het gevoel dat wij ongeveer dezelfde roots delen.quote:Op maandag 8 augustus 2011 16:58 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Ik vind muzieksmaak niet streek-gebonden eigenlijk.
Oh, je komt ook uit Noord-Holland?quote:Op maandag 8 augustus 2011 16:59 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Anyway, ik heb het gevoel dat wij ongeveer dezelfde roots delen.
Dacht dat je uit Twente kwam/woont.quote:Op maandag 8 augustus 2011 17:00 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Oh, je komt ook uit Noord-Holland?
FM&FM, oh dear, alweer.quote:Breaking News: Dow drops more than 3%; mortgage finance agencies Freddie Mac and Fannie Mae downgraded by S&P
Nee daar kom ik dus niet vandaan.quote:Op maandag 8 augustus 2011 17:01 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Dacht dat je uit Twente kwam/woont.
Dan woon jij daar.quote:Op maandag 8 augustus 2011 17:02 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Nee daar kom ik dus niet vandaan.
Het ging mij hierom:quote:Op maandag 8 augustus 2011 16:59 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Ja, maar de rijke landen moeten zo'n beetje allemaal bezuiningen, waardoor het - vanuit mijn opzicht - niet slim is om nu veel in de rijke landen te zitten.
En bovendien koop je eerder een Amerikaans bedrijf dan een Chinees bedrijf. Je belegt eerder in iets "wat dichtbij huis ligt", of een land dat een grote culturele invloed op ons land heeft.
Je '10.000 km verderop' argument dus. Dat is onzin.quote:Sowieso beleggen Nederlandse pensioenfondsen niet veel in China, omdat je moeilijk aan je klanten kan verkopen dat je in een land dat 10.000 km verderop ligt belegt.
Je belegt eerder in iets wat je kent. Je belegt niet zomaar in een land dat zo'n beetje 0,0 culturele banden heeft en je niet goed kent. Dat zijn dus meestal de landen die ver van ons af liggen.quote:Op maandag 8 augustus 2011 17:05 schreef kLowJow het volgende:
[..]
Het ging mij hierom:
[..]
Je '10.000 km verderop' argument dus. Dat is onzin.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |