Ok, dat eerste moet wel kunnen natuurlijk, als jij wegrijdt dan moet je maar net zijn kenteken in je binnenspiegel zien+plus onthouden, maar als je een fotografisch geheugen hebt lukt je dat.quote:Op maandag 8 augustus 2011 15:51 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Och kenteken onthouden, ik ga toch niet midden op een kruispunt met allemaal auto's achter me uitstappen en daar iemand op z'n bek timmeren of wel.
Mensen waren al agressief genoeg dat die malloot z'n auto liet staan voor een groen licht en uitstapte.
Uit je auto stappen is 99 van de 100 keer het domste wat je kunt doen.quote:Op maandag 8 augustus 2011 15:51 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Och kenteken onthouden, ik ga toch niet midden op een kruispunt met allemaal auto's achter me uitstappen en daar iemand op z'n bek timmeren of wel.
Mensen waren al agressief genoeg dat die malloot z'n auto liet staan voor een groen licht en uitstapte.
Stond eens in de file met een maat in de auto voor me, dus zaten we een beetje te etteren (toeteren, remmen, grootlicht geven etc.). Toen voor de gein ook uitgestapt en een beetje met elkaar gaan matten (het reed op dat moment toch niet), je had de mensen in de auto's om ons heen moeten zien kijken.quote:Op maandag 8 augustus 2011 15:56 schreef waht het volgende:
[..]
Uit je auto stappen is 99 van de 100 keer het domste wat je kunt doen.
Met emotionele paupers valt niet te communiceren. Tevens is je auto een wapen.
Met een vriend matten is dan wel weer leuk.quote:Op maandag 8 augustus 2011 15:57 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Stond eens in de file met een maat in de auto voor me, dus zaten we een beetje te etteren (toeteren, remmen, grootlicht geven etc.). Toen voor de gein ook uitgestapt en een beetje met elkaar gaan matten (het reed op dat moment toch niet), je had de mensen in de auto's om ons heen moeten zien kijken.
Altijd weer leuk als ze het Holland ipv The Netherlands noemen.quote:Op maandag 8 augustus 2011 16:03 schreef remlof het volgende:
Hmmmm: The Last Countries With Triple-A Ratings (and Those at Risk of Losing Them)
Hey, het is FOX hè, niet de New York Timesquote:Op maandag 8 augustus 2011 16:05 schreef waht het volgende:
[..]
Altijd weer leuk als ze het Holland ipv The Netherlands noemen.
Pak aan, provincialen!
Wel, deze analyse is wel treffend:quote:Op maandag 8 augustus 2011 16:05 schreef remlof het volgende:
[..]
Hey, het is FOX hè, niet de New York Times
quote:Our take is that the triple-A rating has no severe risk as long as those dikes holding back the sea continue to work just fine.
FOX news ga ik elke dag in de bus bekijken als ik naar school ga, kan ik mooi mijn engels een beetje mee opvijzelenquote:Op maandag 8 augustus 2011 16:05 schreef remlof het volgende:
[..]
Hey, het is FOX hè, niet de New York Times
Je Engels?quote:Op maandag 8 augustus 2011 16:06 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
FOX news ga ik elke dag in de bus bekijken als ik naar school ga, kan ik mooi mijn engels een beetje mee opvijzelen
Engels lezen kan ik prima, maar mijn gevoel voor spraak moet beter, te meer als ik eventueel op uitwisseling wil.quote:
Men zegt tegen mij altijd dat ik een chagrijnig hoofd heb. Zal wel compensatie zijn voor dat geouwehoer de hele tijd.quote:Op maandag 8 augustus 2011 15:53 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Expressief gezicht is wel handig, mensen weten altijd wanneer ze je met rust moeten laten.
Wacht, er zijn mensen die zich echt druk maken of het Holland of Nederland is?quote:Op maandag 8 augustus 2011 16:05 schreef waht het volgende:
[..]
Altijd weer leuk als ze het Holland ipv The Netherlands noemen.
Pak aan, provincialen!
Jazeker. Vooral buiten Holland.quote:Op maandag 8 augustus 2011 16:10 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Wacht, er zijn mensen die zich echt druk maken of het Holland of Nederland is?![]()
Don't make me go grammar nazi on you!quote:Op maandag 8 augustus 2011 16:10 schreef betyar het volgende:
[..]
Zanger Rinus heeft meer succes als jou.
Ach, gewoon Engels vind ik inderdaad wel een stuk makkelijker en fijner om naar te luisteren, ik heb altijd het idee (hoe dom het ook klinkt) dat Amerikanen met een enorm dialect praten. Alsof je je zeg maar in Friesland begeeft.quote:Op maandag 8 augustus 2011 16:09 schreef remlof het volgende:
[..]
Ja, dat is het geluid dat Amerikanen maken als ze praten.
Bevalt het zomerhuis van papa en mama een beetje?quote:Op maandag 8 augustus 2011 16:10 schreef betyar het volgende:
[..]
Zanger Rinus heeft meer succes als jou.
Kun je lachen bij film aankondigingen op Veronica en/of SBS6. Die proberen het nog Amerikaanser te doen dan de Amerikanen zelf.quote:Op maandag 8 augustus 2011 16:09 schreef remlof het volgende:
[..]
Ja, dat is het geluid dat Amerikanen maken als ze praten.
Dat is ook zo. Je kan beter British English leren, daar kom je een stuk verder mee in de wereld.quote:Op maandag 8 augustus 2011 16:11 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ach, gewoon Engels vind ik inderdaad wel een stuk makkelijker en fijner om naar te luisteren, ik heb altijd het idee (hoe dom het ook klinkt) dat Amerikanen met een enorm dialect praten. Alsof je je zeg maar in Friesland begeeft.
Misschien is het dat ook wel, dan nog blijft de animositeit vanuit de provincie richting het economisch hart van Nederland een feit.quote:Op maandag 8 augustus 2011 16:11 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Ik dacht dat dat altijd 'grappig' bedoelt was.
Nog één van de redenen waarom ik nooit naar die campingzenders kijkquote:Op maandag 8 augustus 2011 16:12 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Kun je lachen bij film aankondigingen op Veronica en/of SBS6. Die proberen het nog Amerikaanser te doen dan de Amerikanen zelf.
Zo zielug![]()
Achja, Hollanders. Moeite met zichzelf te zijn.
Geef mij maar Israëlisch Engels, Russisch Engels of Afrikaner Engels.quote:Op maandag 8 augustus 2011 16:13 schreef Disana het volgende:
Amerikanen klinken alsof ze een flink stuk kauwgum in hun mond hebben: slordig en achteloos. Geef mij maar The Queens English
Ik heb daar niet zo'n last van. Maar ik zie de wezens uit de provincie dan ook niet echt als mensen. Bovendien versta ik ze niet.quote:Op maandag 8 augustus 2011 16:12 schreef waht het volgende:
[..]
Misschien is het dat ook wel, dan nog blijft de animositeit vanuit de provincie richting het economisch hart van Nederland een feit.
Nog altijd liever echte Amerikanen dan Nederlanders die het macho na proberen te doen met "Yeah man?", "Alright man/dude"... Als daar de teelballen niet van inzakken, sjezus.quote:Op maandag 8 augustus 2011 16:13 schreef Disana het volgende:
Amerikanen klinken alsof ze een flink stuk kauwgum in hun mond hebben: slordig en achteloos. Geef mij maar The Queens English
Sorry.quote:Op maandag 8 augustus 2011 16:11 schreef waht het volgende:
[..]
Don't make me go grammar nazi on you!
Fransen die Duits proberenquote:Op maandag 8 augustus 2011 16:15 schreef waht het volgende:
[..]
Geef mij maar Israëlisch Engels, Russisch Engels of Afrikaner Engels.
Iemand die Russisch Engels spreekt vertrouw ik bij voorbaat al nietquote:Op maandag 8 augustus 2011 16:15 schreef waht het volgende:
[..]
Geef mij maar Israëlisch Engels, Russisch Engels of Afrikaner Engels.
Nederlanders die Engels proberen zijn dan ook tenenkrommend.quote:Op maandag 8 augustus 2011 16:12 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Zo zielug![]()
Achja, Hollanders. Moeite met zichzelf te zijn.
Met zo'n geaffecteerd nep accentjequote:Op maandag 8 augustus 2011 16:18 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Nederlanders die Engels proberen zijn dan ook tenenkrommend.
Zomerhuis?quote:Op maandag 8 augustus 2011 16:11 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Bevalt het zomerhuis van papa en mama een beetje?
quote:Op maandag 8 augustus 2011 16:18 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Precies, en al die Nederlandse zinnen precies vertalen naar het Engels, evenals spreekwoorden, of anders maar Nederlandse woorden op een Engelse manier uitspreken. Zucht.quote:
Dat spreekwoorden vertalen doe ik eigenlijk ook, puur om de verbaasde gezichten te zien.quote:Op maandag 8 augustus 2011 16:19 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Precies, en al die Nederlandse zinnen precies vertalen naar het Engels, evenals spreekwoorden, of anders maar Nederlandse woorden op een Engelse manier uitspreken. Zucht.
Dat is echt prachtig, precies zoals op MTV.quote:Op maandag 8 augustus 2011 16:18 schreef Illiberal het volgende:
Amerikaanse jongeren praten heel irritant: "Like we were totally going to like Amsterdam, like"
It's toe-crumming indeed.quote:Op maandag 8 augustus 2011 16:19 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Precies, en al die Nederlandse zinnen precies vertalen naar het Engels, evenals spreekwoorden, of anders maar Nederlandse woorden op een Engelse manier uitspreken. Zucht.
Klopt. De jeugd vind het erg hip om enorm te overdrijven.quote:Op maandag 8 augustus 2011 16:18 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Moet helaas zelf bekennen dat ik een Amerikaans/Australisch accent heb, op terrasjes met Engelsen e.d. heb je altijd weer die kut Hollanders die zeggen "Heb je weer zo'n klote Yank".
I'm gonne play to you the black-pete.quote:
Ik overdrijf niet, heb 't mezelf gewoon aangeleerd omdat ik er woonde en bijna al m'n vrienden Amerikaans waren. Maar die domme Hollanders denken dan dat ze je maar kunnen uitschelden omdat je 't toch niet verstaat, draai me dan altijd om en gooi een klote opmerking terug.quote:Op maandag 8 augustus 2011 16:21 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Klopt. De jeugd vind het erg hip om te enorm overdrijven.
Ik vind het zielig, sorry.
Het is vaak wel veel beter dan andere niet-Anglofonen die Engels trachten te spreken.quote:Op maandag 8 augustus 2011 16:18 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Can you play clover coats?quote:Op maandag 8 augustus 2011 16:21 schreef eriksd het volgende:
[..]
I'm gonne play to you the black-pete.
Daarom hebben ministers ook chauffeursquote:Op maandag 8 augustus 2011 16:22 schreef GSbrder het volgende:
Zo, paar liter bloed armer
Wel internet in de trein en verstelbare stoelen in de eerste klas.
Auto's zijn eigenlijk maar kut
En 220 230quote:Op maandag 8 augustus 2011 16:22 schreef GSbrder het volgende:
Zo, paar liter bloed armer
Wel internet in de trein en verstelbare stoelen in de eerste klas.
Auto's zijn eigenlijk maar kut
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |