abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_99709120

Welkom 'het vernieuwde' Huizenmarkt topic! De plek waar de huizenmarkt besproken word in al haar facetten, van huren tot kopen, van nieuwbouw tot renovatieproject en van woningbouwvereniging tot vastgoedmagnaten. Wat is het beste moment om te kopen? Is kopen überhaupt nog wel verstandig? Wat gaan de hypotheekrentes doen en wat gebeurt er met de HRA? Wat doen de woningbouwverenigingen en wanneer is iets "scheefhuren"? Wat gaan de gevolgen van de vergrijzing worden? Op al deze vragen en meer zijn de antwoorden (goed of fout) hier te vinden.

Deze topicreeks loopt al meer dan 150 delen. Ruim 45000 posts vol met voorspellingen, interessante (al dan niet onderbouwde) meningen en vurige betogen.
Hier is een overzicht van de hele reeks, voor zover bekend.

De eerste 150 topics (min of meer):
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De "laatste paar" topics:
Huizenmarkttopic #151: Een nieuwe start.
Huizenmarkttopic #152: In de ban van de huizenmarkt
Huizenmarkttopic #153: Waar verhuisboetes verlagen toch helpt
Huizenmarkttopic #154: Waar makelaars geen vakantie meer kennen.
Real programmers don't comment. It was hard to write, so it should be hard to read.
  Moderator woensdag 20 juli 2011 @ 16:15:11 #2
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_99709140
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 16:11 schreef VirtualMemory het volgende:

[..]

Waarom zou niet iedereen een woning kunnen kopen? Wonen is een eerste levensbehoefte en zou daarom betaalbaar moeten zijn. Huren is altijd duurder dan kopen, immers de verhuurder wil ook nog een rendement halen... rara... wat klopt er niet aan je redenatie?
Omdat je voor kopen een hoger salaris moet hebben om de financiering rond te krijgen. Wat jij wil doen is de regels aanpassen zodat mensen die dat hogere salaris niet hebben toch een huis kunnen kopen. Dat is achteraf een manier zoeken om toch iets te kunnen krijgen wat niet voor je is weg gelegd, tenzij je een baan met een goed salaris hebt (en daar heb meestal wat diploma's voor nodig).

Het probleem is in jouw geval niet de huizenmarkt Xeno, maar je inkomen. Sorry, maar dat is dan jammer voor je. Daar had je eerder aan moeten denken.
Breitling - Instruments for Professionals
  woensdag 20 juli 2011 @ 16:15:31 #3
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_99709157
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 16:03 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Maar daar moet ik xeno dan wel gelijk in geven, de tijdsgeest was de afgelopen jaren dat banksters wel producten bedacht hebben zodat deze mensen dachten dat ze het konden betalen, dit heeft mede bijgedragen aan de stijging van de huizenprijzen. Ach we gaan wel zien waar dit gaat eindigen.
Enerzijds worden mensen steeds hebzuchtiger aan de andere zijde spelen bankieren hier op in.
Welkom in de rat race.

Anno 2011 zijn veel mensen de slaaf van hun eigen hebzucht.
Geluk zoeken in materie en status :')
pi_99709269
quote:

[..]

Waarom zou niet iedereen een woning kunnen kopen? Wonen is een eerste levensbehoefte en zou daarom betaalbaar moeten zijn. Huren is altijd duurder dan kopen, immers de verhuurder wil ook nog een rendement halen... rara... wat klopt er niet aan je redenatie?
Iedereen kan toch wonen? De een kan alleen niet kopen wat de ander wel kan. Welkom in de echte wereld Xeno.
pi_99709289
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 16:15 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Omdat je voor kopen een hoger salaris moet hebben om de financiering rond te krijgen. Wat jij wil doen is de regels aanpassen zodat mensen die dat hogere salaris niet hebben toch een huis kunnen kopen. Dat is achteraf een manier zoeken om toch iets te kunnen krijgen wat niet voor je is weg gelegd, tenzij je een baan met een goed salaris hebt (en daar heb meestal wat diploma's voor nodig).

Het probleem is in jouw geval niet de huizenmarkt Xeno, maar je inkomen. Sorry, maar dat is dan jammer voor je. Daar had je eerder aan moeten denken.
Ga eerst eens in op mijn vraag, "hoe kan je een woning huren als je er niet eens eentje kan kopen (met geleend geld)".

De investeerder die jouw een woning verhuurt zou dit geld waarschijnlijk ook lenen, dus om nog enige marge te maken zal huren duurder moeten zijn dan kopen.

Nu kun je als argument geven dat sociale huur gesubsidieerd is, maar dit geld net zo goed voor koop. Dit gebeurt namelijk in de vorm van de HRA, dus hoe kan het dat je wel kan huren maar niet kan kopen?
Real programmers don't comment. It was hard to write, so it should be hard to read.
  Moderator woensdag 20 juli 2011 @ 16:19:06 #6
236264 crew  capricia
pi_99709303
Sws zijn huurders vaak een ander soort mensen dan kopers.
Niets mis mee, laat ze maar lekker gelukkig in hun huurwoning zijn.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_99709324
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 16:19 schreef capricia het volgende:
Sws zijn huurders vaak een ander soort mensen dan kopers.
Niets mis mee, laat ze maar lekker gelukkig in hun huurwoning zijn.
:')
  Moderator woensdag 20 juli 2011 @ 16:20:02 #8
236264 crew  capricia
pi_99709339
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 16:19 schreef VirtualMemory het volgende:

[..]

:')
Ben jij niet gelukkig in je huurwoning dan?
There is a name for it:
We call them Poor"
  Moderator woensdag 20 juli 2011 @ 16:20:42 #9
16180 crew  CoolGuy
pi_99709366
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 16:18 schreef VirtualMemory het volgende:

[..]

Ga eerst eens in op mijn vraag, "hoe kan je een woning huren als je er niet eens eentje kan kopen (met geleend geld)".

De investeerder die jouw een woning verhuurt zou dit geld waarschijnlijk ook lenen, dus om nog enige marge te maken zal huren duurder moeten zijn dan kopen.

Nu kun je als argument geven dat sociale huur gesubsidieerd is, maar dit geld net zo goed voor koop. Dit gebeurt namelijk in de vorm van de HRA, dus hoe kan het dat je wel kan huren maar niet kan kopen?
Nou, blijkbaar is dat mogelijk he. Want het gebeurd namelijk. Andersom gebeurd niet zo gauw. Je kunt wel huren, maar je kunt niet kopen. Beter gezegd, je kunt niet kopen wat je zou WILLEN kopen altijd.

That's life. Shit happens.
pi_99709446
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 16:20 schreef capricia het volgende:

[..]

Ik woon er prima... nee het is het opdelen van de wereld in meerdere soorten mensen 8)7

Ik zou met je redenatie mee kunnen gaan maar moet dan toch telkens weer vaststellen dat het 'total bull shit' is :)
pi_99709449
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 16:18 schreef VirtualMemory het volgende:

[..]

Omdat een huurwoning qua opbrengst vele malen meer oplevert dan de initiele investering.
pi_99709477
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 16:22 schreef VirtualMemory het volgende:

[..]

Ik woon er prima... nee het is het opdelen van de wereld in meerdere soorten mensen 8)7

Ik zou met je redenatie mee kunnen gaan maar moet dan toch telkens weer vaststellen dat het 'total bull shit' is :)
Hoezo? Jij deelt de wereld ook in, in graaiers, leenkneuzen en verstandige huurders. Doen andere mensen dat, is het opeens niet meer goed. Explain.
  Moderator woensdag 20 juli 2011 @ 16:23:55 #13
236264 crew  capricia
pi_99709505
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 16:20 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Nou, blijkbaar is dat mogelijk he. Want het gebeurd namelijk. Andersom gebeurd niet zo gauw. Je kunt wel huren, maar je kunt niet kopen. Beter gezegd, je kunt niet kopen wat je zou WILLEN kopen altijd.

Kopers zijn vaak gewoon een ander publiek. Mensen die bijv. de klusjes aan het huis zelf willen doen. De buitenboel zelf bij willen houden. Niet willen wachten op een woningbouwvereniging die het voor zet doet etc.
Niet zo'n zeur-mentaliteit als dat je vaak bij huurders in dit topic tegen komt.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_99709510
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 16:20 schreef CoolGuy het volgende:

En jij hebt niet door dat dit komt omdat er een zeepbel is :D

quote:
Ik zeg dat ook altijd tegen scheefleners die in zak en as zitten :)
  Moderator woensdag 20 juli 2011 @ 16:24:25 #15
16180 crew  CoolGuy
pi_99709533
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 16:20 schreef capricia het volgende:

[..]

Natuurlijk niet. Of denk je echt dat ie al jaren lang in deze topics bezig is over dat het (want daar komt het op neer) de regels niet zo zijn dat ook hij met zijn financiele middelen een huis kan kopen.

Ik blijf erbij dat de regels daar niet voor aangepast hoeven te worden. Die beslissing wordt al op de middelbare school gemaakt. Of je kunt en/of wil studeren, of je kunt en/of wil dat niet. In dat laatste geval betekent dat dat je daar op sommige gebieden de (vervelende) gevolgen van gaat ondervinden. Een huis (niet kunnen) kopen is er daar één van.

Want dan komen we weer terug op het punt van, wat moet er dan allemaal nog meer goedkoper gemaakt worden? Moeten de prijzen van de luxe jachten dan ook maar naar beneden aangepast worden omdat er mensen zijn die niet de financiele middelen hebben om dat luxe jacht anders te kunnen betalen?

Jammer joh. Het is niet zo dat omdat er mensen zijn die voor product X geen geld hebben, dan maar alles mbt tot product X aangepast moet worden zodat het voor die groep mensen ook mogelijk wordt.
pi_99709550
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 16:23 schreef VirtualMemory het volgende:
quote:

[..]

Busted.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 20-07-2011 16:25:21 ]
  Moderator woensdag 20 juli 2011 @ 16:26:02 #17
236264 crew  capricia
pi_99709612
quote:

[..]

We hadden toch ook een keer een leentokkie-categorie? :') Had jij het daar vaak niet over?

Ik hoop oprecht voor je dat je gelukkig bent en blijft in je huurwoning.
Face it: Kopers hebben vaak toch een andere instelling dan jij. Het glas is meer halfvol dan halfleeg.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_99709637
quote:
14s.gif Op woensdag 20 juli 2011 16:22 schreef Scorpie het volgende:

Omdat een huurwoning qua opbrengst vele malen meer oplevert dan de initiele investering.
Dus inflatiecorrectie is niet noodzakelijk? Als over 50 jaar een woning maar meer opbrengt dan de stichtingskosten :?

Een koopwoning brengt ook vele malen de stichtingskosten op (met name voor de bank), dus ik begrijp niet wat je met je argument probeert te duiden.
pi_99709686
quote:
5s.gif Op woensdag 20 juli 2011 16:23 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Hoezo? Jij deelt de wereld ook in, in graaiers, leenkneuzen en verstandige huurders. Doen andere mensen dat, is het opeens niet meer goed. Explain.
Ik deel de wereld niet op in verschillende soorten mensen... dat lijkt mij nogal een verschil. Banksters zijn heus niet de enigen die roven, bedriegen, stelen en geld vervalsen :)
  Moderator woensdag 20 juli 2011 @ 16:28:19 #20
16180 crew  CoolGuy
pi_99709713
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 16:23 schreef VirtualMemory het volgende:

[..]

En jij hebt niet door dat dit komt omdat er een zeepbel is :D

[..]

Maar het maakt mij niet uit dat dit komt omdat er een zeepbel is. Zeepbel of niet, in beide gevallen ben ik toch in staat om een huis te kopen, omdat mijn salaris er naar is. Jij bent afhankelijk van het klappen van de zeepbel (dus van anderen) om eventueel wel een huis te kunnen kopen (maar dat kun je in dat geval nog steeds niet).

Jij wijst naar anderen als reden dat jij nu geen huis kunt kopen. Andere mensen kunnen wel makkelijk een huis kopen, voor die mensen is het klappen van de zeepbel ook geen voorwaarde om te kunnen kopen.

Je wil nog steeds niet accepteren dat het kunnen kopen van een huis samenhangt met je salaris, en dat je salaris in de meeste gevallen toch echt afhankelijk is van je opleiding, en dat jij nou net geen opleiding hebt, en die heb je niet omdat je dat (je eigen woorden) allemaal niet zo nodig vond.
pi_99709742
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 16:26 schreef VirtualMemory het volgende:

[..]

Dus inflatiecorrectie is niet noodzakelijk? Als over 50 jaar een woning maar meer opbrengt dan de stichtingskosten :?
Dat is in het kort waar de huurvereniging vanuit gaat ja. Of dacht je dat die verenigingen maar lukraak woningen opkopen om te verhuren?
pi_99709761
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 16:27 schreef VirtualMemory het volgende:

[..]

Ik deel de wereld niet op in verschillende soorten mensen... dat lijkt mij nogal een verschil. Banksters zijn heus niet de enigen die roven, bedriegen, stelen en geld vervalsen :)
Tis goed met je Xeno, je was net al gebust.
pi_99709787
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 16:28 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Maar het maakt mij niet uit dat dit komt omdat er een zeepbel is. Zeepbel of niet, in beide gevallen ben ik toch in staat om een huis te kopen, omdat mijn salaris er naar is. Jij bent afhankelijk van het klappen van de zeepbel (dus van anderen) om eventueel wel een huis te kunnen kopen (maar dat kun je in dat geval nog steeds niet).

Jij wijst naar anderen als reden dat jij nu geen huis kunt kopen. Andere mensen kunnen wel makkelijk een huis kopen, voor die mensen is het klappen van de zeepbel ook geen voorwaarde om te kunnen kopen.

Je wil nog steeds niet accepteren dat het kunnen kopen van een huis samenhangt met je salaris, en dat je salaris in de meeste gevallen toch echt afhankelijk is van je opleiding, en dat jij nou net geen opleiding hebt, en die heb je niet omdat je dat (je eigen woorden) allemaal niet zo nodig vond.
Indeed. Bij Xeno ligt het altijd aan de anderen waarom hij geen huis kan kopen, de hand in eigen boezem steken met zijn auto-didactische skills is er niet bij.

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 20-07-2011 16:30:30 ]
pi_99709856
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 16:26 schreef capricia het volgende:

We hadden toch ook een keer een leentokkie-categorie? :') Had jij het daar vaak niet over?
Is dat een andere naam voor kopers?

quote:
Ik hoop oprecht voor je dat je gelukkig bent en blijft in je huurwoning.
Face it: Kopers hebben vaak toch een andere instelling dan jij. Het glas is meer halfvol dan halfleeg.
Toch wel een geleend glas met een geleende inhoud, want anders is het natuurlijk niet goed genoeg ;)
  Moderator woensdag 20 juli 2011 @ 16:34:05 #25
236264 crew  capricia
pi_99709992
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 16:31 schreef VirtualMemory het volgende:

[..]

Is dat een andere naam voor kopers?

[..]

Toch wel een geleend glas met een geleende inhoud, want anders is het natuurlijk niet goed genoeg ;)
Wat interesseert het jou nou hoe iemand zijn huis gefinancierd heeft? Je komt nogal afgunstig over.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_99710161
quote:

Ik zou ook in kunnen stappen in het nationale pyramidespel maar kamikazekopen laat ik liever over aan mensen die daar echt voor willen gaan.

quote:
Ik heb begrepen dat heel veel mensen tegenwoordig veel liever blijven huren... ondanks dat ze makkelijk kunnen kopen.

quote:
Als je dit leest begrijp je dat je soms beter af bent zonder een opleiding. De opleiding die je geniet zorgt er gegarandeerd voor dat je een makkelijk slachtoffer bent voor de financiele maffia, hoe is het met jouw vermogen om begrijpend te lezen :)
pi_99710228
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 16:34 schreef capricia het volgende:

Wat interesseert het jou nou hoe iemand zijn huis gefinancierd heeft? Je komt nogal afgunstig over.
Zolang ik nog teveel IB belasting betaal om jullie leenhobby te mogen financieren heeft het mijn aandacht :)

Daarnaast staan alle belastingbetalers garant voor de goklust van de banken, zowel in de vorm van de NHG en een volgende bail out voor de banken, verzekeraars en pensioenfondsen.
pi_99710313
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 16:38 schreef VirtualMemory het volgende:

[..]

Zolang ik nog teveel IB belasting betaal om jullie leenhobby te mogen financieren heeft het mijn aandacht :)
Je kan je misschien beter druk maken om het vergroten van je inkomsten door het volgen van een opleiding ofzo. Kom je ook nog eens ergens in het leven. Je weet wel, je eigen toekomst creeer jezelf enzo.
pi_99710318
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 16:38 schreef VirtualMemory het volgende:

[..]

ik stort je die drie knaken wel terug hoor :)

quote:

[..]

Wonen is betaalbaar. Tenminste dat stellen je diverse gedaantes altijd als je je huursom (waarvan de stichtingskosten weliswaar inmens gesubsidieerd is geweest) meldt :)

Wat nou: niet betaalbaar? Extreem betaalbaar. Met dank aan het sociale stelsel.
pi_99710335
quote:
14s.gif Op woensdag 20 juli 2011 16:40 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Je kan je misschien beter druk maken om het vergroten van je inkomsten door het volgen van een opleiding ofzo. Kom je ook nog eens ergens in het leven. Je weet wel, je eigen toekomst creeer jezelf enzo.
nee man, laat 'm thuis de held zitten wezen, alsjeblieft zeg.... ;)
  Moderator woensdag 20 juli 2011 @ 16:41:13 #31
16180 crew  CoolGuy
pi_99710363
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 16:37 schreef VirtualMemory het volgende:

[..]

Ik zou ook in kunnen stappen in het nationale pyramidespel maar kamikazekopen laat ik liever over aan mensen die daar echt voor willen gaan.

[..]

Ik heb begrepen dat heel veel mensen tegenwoordig veel liever blijven huren... ondanks dat ze makkelijk kunnen kopen.

[..]

Als je dit leest begrijp je dat je soms beter af bent zonder een opleiding. De opleiding die je geniet zorgt er gegarandeerd voor dat je een makkelijk slachtoffer bent voor de financiele maffia, hoe is het met jouw vermogen om begrijpend te lezen :)
Dat zou je kunnen ja, alleen kun je dan alleen maar een doos kopen en dat is niet wat jij wil (je eigen woorden).

Dat zal best, maar jij behoort niet tot de groep mensen die liever wil blijven huren. Jij behoort tot de groep mensen die 'moet' huren. Jij wil heel graag kopen, maar jij kunt met je inkomen niks kopen wat naar jouw zin is.

Ja, en het gebrek aan die opleiding zorgt er ook voor dat jij nu niet in staat bent om een huis te kopen. Je kunt 't wel proberen te draaien, maar feit blijft dat jouw gebrek aan opleiding de reden is dat je nu bepaalde dingen die je wel wil niet kunt realiseren. Nogmaals, maak je nou over mij maar geen zorgen, ik heb 't prima voor elkaar. Ik klaag dan ook niet dat er regels moeten veranderen, dat ben jij en consorten.
pi_99710364
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 16:40 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

[..]

Wonen is betaalbaar. Tenminste dat stellen je diverse gedaantes altijd als je je huursom (waarvan de stichtingskosten weliswaar inmens gesubsidieerd is geweest) meldt :)

Wat nou: niet betaalbaar? Extreem betaalbaar.
Eigenlijk is Xeno er dus op tegen dat hij huursubsidie krijgt, betaald van zijn IB, om zijn eigen huurhuis betaalbaar te houden.
pi_99710385
quote:

Stort maar op de rekening voor ontwikkelingshulp of de hongersnood in Afrika. Dit kabinet heeft daar namelijk flink op bezuinigd om de banksters van royale bonussen te blijven voorzien w/
pi_99710444
quote:

[..]

nee man, laat 'm thuis de held zitten wezen, alsjeblieft zeg.... ;)
Je ziet ook wel dat hij ergens is gekomen in het leven met zijn self-education.
pi_99710457
quote:
14s.gif Op woensdag 20 juli 2011 16:41 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Eigenlijk is Xeno er dus op tegen dat hij huursubsidie krijgt, betaald van zijn IB, om zijn eigen huurhuis betaalbaar te houden.
Doe mij maar een lager IB tarief :Y
pi_99710484
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 16:41 schreef VirtualMemory het volgende:

[..]

Stort maar op de rekening voor ontwikkelingshulp of de hongersnood in Afrika. Dit kabinet heeft daar namelijk flink op bezuinigd om de banksters van royale bonussen te blijven voorzien w/
Ik weet het nog beter, ik doe de ontwikkelingshulp, en financieer acitviteiten daar rechtstreeks. Stukken effectiever. :) Ik hou wel van effectief. Niet zeuren maar doen. Geen woorden maar daden. En ik ben geeneens R'dammer :)
pi_99710536
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 16:41 schreef VirtualMemory het volgende:

[..]

Ik snap sowieso niet waarom we geld geven aan Afrika, gezien het feit dat we niet eens in onze eigen primaire levensbehoeften kunnen voorzien. Dat waren toch jouw woorden Xeno?
pi_99710559
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 16:43 schreef VirtualMemory het volgende:

[..]

Doe mij maar een lager IB tarief :Y
Voor iemand die zelfontwikkeling aanprijst leun je toch wel heel erg op anderen.
pi_99710636
- edit: foutje :P

[ Bericht 43% gewijzigd door VirtualMemory op 20-07-2011 16:57:31 ]
pi_99710806
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 16:46 schreef VirtualMemory het volgende:

[..]

ZZP'er zijn meestal verkapte loonslaven.... de meeste van dit soort 'ondernemers' werken voor grote bedrijven, overheidsinstanties en semi overheidsinstanties :')
en wat wil je daarmee in het huizentopic zeggen?
  Moderator woensdag 20 juli 2011 @ 16:49:34 #41
16180 crew  CoolGuy
pi_99710839
quote:

[..]

ZZP'er zijn meestal verkapte loonslaven.... de meeste van dit soort 'ondernemers' werken voor grote bedrijven, overheidsinstanties en semi overheidsinstanties :')
Dat is nou wat je noemt CD Xeno :) Want je praat het zo dat iedereen die het anders doet dan jij, toch slechter af is uiteindelijk. Is prima, maar ondertussen hebben die mensen wel meer te makken dan jij, en die mensen zijn wél in staat om te kunnen doen wat ze willen, in tegenstelling tot jij.

Echt hoor, als je allemaal die tijd die je hebt verkwanseld in deze topics had gestoken in een opleiding of wat dan ook, dan had jij al lang een fatsoenlijk huis kunnen kopen, maar in plaats daarvan zit je hier al al die tijd met het vingertje naar anderen te wijzen als schuldigen over waarom jij geen huis kunt kopen dat je zou willen.

Blijf dat vooral doen. Dichterbij je doel zul je er in ieder geval niet mee komen.
pi_99710846
quote:
Nederlanders staan voor om en nabij 1 biljoen euro (1030 miljard) in het krijt bij banken en instellingen die geld uitlenen. Dat blijkt uit cijfers van het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS) en het Kadaster. De grootste nationale schuld betreft de hypotheken. Daaraan hebben we rond 1 biljoen euro (1004 miljard euro) uitstaan.

bron: E&Y
Even van die populaire weblog over de huizenmarkt geplukt.

Zo... zo... 24 miljard aan consumptief krediet.... Daar moet weer even een 'Lenen kost geld' campagne tegen aan w/
  Moderator woensdag 20 juli 2011 @ 16:50:12 #43
236264 crew  capricia
pi_99710874
quote:

[..]

Had je liever een koopwoning dan een huurwoning gehad?
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_99710930
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 16:48 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

en wat wil je daarmee in het huizentopic zeggen?
Ik denk dat Scorpie daar op zinspeelde :)
  Moderator woensdag 20 juli 2011 @ 16:51:08 #45
16180 crew  CoolGuy
pi_99710943
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 16:50 schreef capricia het volgende:

[..]

Kun je het antwoord daarop niet zelf bedenken? ;)
pi_99711081
quote:

[..]

Dat zou kunnen variëren, afhankelijk van de fase van mijn leven. Momenteel huur ik liever maar ik kan me voorstellen dat als je ergens liever lang verblijft je dan liever koopt.
Begrijp me niet verkeerd, ik heb niets tegen kopen. Mijn afkeer is tegen het systeem dat het opblazen van de zeepbel mogelijk heeft gemaakt :)
pi_99711097
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 16:50 schreef VirtualMemory het volgende:

[..]

ik denk dat je aardig loopt te trollen, niet zo handig voor iemand die met een ban onder een andere username doorpostte :)
pi_99711127
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 16:53 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

ik denk dat je aardig loopt te trollen, niet zo handig voor iemand die met een ban onder een andere username doorpostte :)
Ik zou niet durven :)
  Moderator woensdag 20 juli 2011 @ 16:54:41 #49
236264 crew  capricia
pi_99711177
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 16:51 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Kun je het antwoord daarop niet zelf bedenken? ;)
Ik vind hem niet echt de instelling hebben die ik gewend ben te zien bij kopers... Altijd maar klagen en ondertussen in je huurhuisje blijven zitten.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_99711189
quote:

[..]

Ik ben super blij dat ik huur, ik ben van plan om eind van het jaar uit te zien naar een andere baan in een andere provincie en ben dus blij dat ik niet met een eigen huis zit.
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_99711269
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 16:50 schreef VirtualMemory het volgende:

[..]

Nee, ik zinspeelde op jouw onvermogen om je eigen lot in handen te nemen.
pi_99711302
quote:
14s.gif Op woensdag 20 juli 2011 16:56 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Oooh :@
  Moderator woensdag 20 juli 2011 @ 16:56:47 #53
236264 crew  capricia
pi_99711304
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 16:54 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Ik ben super blij dat ik huur, ik ben van plan om eind van het jaar uit te zien naar een andere baan in een andere provincie en ben dus blij dat ik niet met een eigen huis zit.
Ik kan me voorstellen dat dat een argument voor je is.
Zelf ben ik centraal in het land neergestreken, ook uit die overweging.
En mochten er kinderen komen, dan zie ik iedere 5 jaar verhuizen niet echt zitten.
There is a name for it:
We call them Poor"
  Moderator woensdag 20 juli 2011 @ 16:57:33 #54
236264 crew  capricia
pi_99711355
quote:
14s.gif Op woensdag 20 juli 2011 16:56 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Ja, dat gevoel heb ik ook bij xeno...en maar klagen..
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_99711449
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 16:57 schreef capricia het volgende:

Ja, dat gevoel heb ik ook bij xeno...en maar klagen..
Ik noem dat een kritische kijk op de zaken :)
pi_99711538
quote:

[..]

De vrijheid :D
  Moderator woensdag 20 juli 2011 @ 17:01:03 #57
16180 crew  CoolGuy
pi_99711557
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 16:59 schreef VirtualMemory het volgende:

[..]

Ik noem dat een kritische kijk op de zaken :)
Ja. Selectief kritisch, want zodra het gaat over wat je zelf aan je situatie zou kunnen doen dan draai je daar omheen.

Ik noem het gewoon zeiken. :)
pi_99711581
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 16:56 schreef capricia het volgende:

[..]

Ik kan me voorstellen dat dat een argument voor je is.
Zelf ben ik centraal in het land neergestreken, ook uit die overweging.
En mochten er kinderen komen, dan zie ik iedere 5 jaar verhuizen niet echt zitten.
Als je werkt in Groningen is neerstrijken in Utrecht niet echt handig hoor :P
  Moderator woensdag 20 juli 2011 @ 17:01:45 #59
236264 crew  capricia
pi_99711593
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 17:00 schreef VirtualMemory het volgende:

[..]

De vrijheid :D
Zeker als je particulier kunt huren en om de wachtlijsten heen kunt.
Maar ja, dan betaal je ook weer meer...
There is a name for it:
We call them Poor"
  Moderator woensdag 20 juli 2011 @ 17:02:16 #60
236264 crew  capricia
pi_99711616
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 17:01 schreef VirtualMemory het volgende:

[..]

Als je werkt in Groningen is neerstrijken in Utrecht niet echt handig hoor :P
In Groningen is niet zoveel werkgelegenheid, je moet het wel realistisch houden. :P
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_99711656
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 17:01 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Ja. Selectief kritisch, want zodra het gaat over wat je zelf aan je situatie zou kunnen doen dan draai je daar omheen.

Ik noem het gewoon zeiken. :)
Ik ben ook niet overal kritisch in, zo heb ik een voorkeur voor goedkoop bier en laat ik mijn tuin verwilderen na goed huurdersgebruik :D
pi_99711725
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 17:01 schreef capricia het volgende:

[..]

Zeker als je particulier kunt huren en om de wachtlijsten heen kunt.
Maar ja, dan betaal je ook weer meer...
Wachtlijsten om te huren 8)7

Dat is toch wel een aanwijzing dat de woningmarkt niet functioneel is.
pi_99711758
quote:

[..]

Prima toch?
  Moderator woensdag 20 juli 2011 @ 17:05:03 #64
236264 crew  capricia
pi_99711775
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 17:02 schreef VirtualMemory het volgende:

[..]

Ik ben ook niet overal kritisch in, zo heb ik een voorkeur voor goedkoop bier en laat ik mijn tuin verwilderen na goed huurdersgebruik :D
LOL. Een echte huurder dus!
Ik ben juist wel blij dat ze in mijn wijk de sociale huur- en koopwoningen lekker gescheiden hebben. Je ziet meteen aan de tuinen, de auto's en de troep in het gemeenteplantsoentje in wat voor een wijk je bent beland.
There is a name for it:
We call them Poor"
  Moderator woensdag 20 juli 2011 @ 17:05:28 #65
236264 crew  capricia
pi_99711797
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 17:04 schreef VirtualMemory het volgende:

[..]

Wachtlijsten om te huren 8)7

Dat is toch wel een aanwijzing dat de woningmarkt niet functioneel is.
Precies. Het is beter als ze de huren gewoon vrijgeven.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_99712047
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 17:05 schreef capricia het volgende:

[..]

Ik kan mij daar in vinden, mits men de subsidies voor de koopmarkt ook afschaft :)
  Moderator woensdag 20 juli 2011 @ 17:11:12 #67
236264 crew  capricia
pi_99712081
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 17:10 schreef VirtualMemory het volgende:

[..]

Ik kan mij daar in vinden, mits men de subsidies voor de koopmarkt ook afschaft :)
Subsidie?
HRA is gewoon een verlaging van de inkomstenbelasting. Daar was jij net nog voor, schreef je.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_99712149
quote:

LOL. Een echte huurder dus!
Ik bevestig gewoon even je vooroordelen ;)

quote:
Ik ben juist wel blij dat ze in mijn wijk de sociale huur- en koopwoningen lekker gescheiden hebben. Je ziet meteen aan de tuinen, de auto's en de troep in het gemeenteplantsoentje in wat voor een wijk je bent beland.
Ik woon in een gemengde wijk, dat zie je ook meteen. De koopwoningen worden bewoont door babyboomers en de huurhuizen zitten vol met uitkeringstrekkers, jongeren, singles en asielzoekers :)
pi_99712235
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 17:11 schreef capricia het volgende:

[..]

Subsidie?
HRA is gewoon een verlaging van de inkomstenbelasting. Daar was jij net nog voor, schreef je.
Wat ik dus bedoel is dat iedereen een verlaging van de inkomstenbelasting hoort te krijgen, nu moeten deze mensen meebetalen aan de subsidie (HRA) voor de andere helft van Nederland.
De overheid moet geen oordeel maken over het wel of niet kopen van een huis, die beslissing is aan de mensen. Proberen dit fiscaal te stimuleren is niet een taak van de overheid en past niet thuis in het liberale gedachtegoed :)
pi_99712510
Feitelijk zullen toekomstige generaties veel belang hebben bij het afschaffen van de HRA, zij zullen zelf kunnen beslissen wat ze aan wonen willen uitgeven. Nu zit er een multiplier in de financiering die wordt misbruikt door de overheid, grondspeculanten en de bouwsector.
Alle andere sectoren zullen baat hebben bij meer marktwerking want er is immers meer inkomen beschikbaar wat gespendeerd kan worden aan andere economische activiteiten. Mensen zullen hun keuzes beter af kunnen stellen op hun individuele situatie. Dat de huidige deelnemers aan het pyramidespel daar niets in zien is begrijpelijk. Begrijpelijk maar niet verstandig :7
pi_99712554
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 17:20 schreef VirtualMemory het volgende:
Feitelijk zullen toekomstige generaties veel belang hebben bij het afschaffen van de HRA, zij zullen zelf kunnen beslissen wat ze aan wonen willen uitgeven. Nu zit er een multiplier in de financiering die wordt misbruikt door de overheid, grondspeculanten en de bouwsector.
Alle andere sectoren zullen baat hebben bij meer marktwerking want er is immers meer inkomen beschikbaar wat gespendeerd kan worden aan andere economische activiteiten. Mensen zullen hun keuzes beter af kunnen stellen op hun individuele situatie. Dat de huidige deelnemers aan het pyramidespel daar niets in zien is begrijpelijk. Begrijpelijk maar niet verstandig :7
Ik bepaal nu ook zelf wat ik aan wonen wil uitgeven hoor :)
Ik bepaal alles zelf.

Dus ik heb geen jota benul waar je het over hebt, eerlijkgezegd.
pi_99712593
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 17:21 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

Ik bepaal nu ook zelf wat ik aan wonen wil uitgeven hoor :)
Ik bepaal alles zelf.
Volgens Xeno ben je dan 'begrijpelijk' maar niet 'verstandig'.
pi_99712752
quote:
14s.gif Op woensdag 20 juli 2011 17:22 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Volgens Xeno ben je dan 'begrijpelijk' maar niet 'verstandig'.
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 16:56 schreef VirtualMemory het volgende:

[..]

Oooh :@
pi_99712890
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 17:21 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

Ik bepaal alles zelf.

Jij kiest... de mate waarin je zelf kan beslissen is in Nederland fors beperkt :)
pi_99713192
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 17:30 schreef VirtualMemory het volgende:

[..]

Jij kiest... de mate waarin je zelf kan beslissen is in Nederland fors beperkt :)
riante onzin :)
  Moderator woensdag 20 juli 2011 @ 17:42:09 #76
236264 crew  capricia
pi_99713309
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 17:30 schreef VirtualMemory het volgende:

[..]

Zelfs de beslissing om in NL te blijven is aan jezelf.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_99713913
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 17:10 schreef VirtualMemory het volgende:

[..]

idd mee eens
pi_99714009
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 17:11 schreef capricia het volgende:

[..]

Subsidie?
Wat maakt het uit of je eerst je belasting betaald en daarna terug krijgt of direct minder belasting betaald? Onderaan de streep is het resultaat hetzelfde.
pi_99714085
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 18:02 schreef Bumbu het volgende:
Wat maakt het uit of je eerst je belasting betaald en daarna terug krijgt of direct minder belasting betaald? Onderaan de streep is het resultaat hetzelfde.
Als het niet uitmaakt kun je het gewoon zo laten. ^O^
Ik ben diegene waar je moeder je altijd voor gewaarschuwd heeft...
pi_99714196
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 17:14 schreef VirtualMemory het volgende:

[..]

Wat ik dus bedoel is dat iedereen een verlaging van de inkomstenbelasting hoort te krijgen, nu moeten deze mensen meebetalen aan de subsidie (HRA) voor de andere helft van Nederland.
De overheid moet geen oordeel maken over het wel of niet kopen van een huis, die beslissing is aan de mensen. Proberen dit fiscaal te stimuleren is niet een taak van de overheid en past niet thuis in het liberale gedachtegoed :)
Mee eens. Laat mensen het gewoon lekker zelf beslissen wat ze met hun geld doen huren of kopen. Zo kan je ook sneller op de veranderende arbeidsmarkt inspringen zoals hierboven al vermeld. Wat als je ineens 200km verderop MOET gaan werken?
pi_99714253
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 18:08 schreef Bumbu het volgende:
Zo kan je ook sneller op de veranderende arbeidsmarkt inspringen zoals hierboven al vermeld. Wat als je ineens 200km verderop MOET gaan werken?
Daarom moet die laatste 2% van overdrachtsbelasting er ook af. Krankzinnige belasting die niets toevoegd.
pi_99714286
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 18:05 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Als het niet uitmaakt kun je het gewoon zo laten. ^O^
Ik bedoel te zeggen dat je de HRA net zo goed een subsidie kan noemen. Netto wordt je er financieel beter van. Ik denk dat het mensen ook niet veel uit zal maken of ze nou 200Eu minder belasting hoeven te betalen of elke maand 200Eu op hun rekening gestort krijgen.

Het gaat mij er dus om dat ik het een rare uitspraak vind om te zeggen dat de HRA geen subsidie is

En dat is volledig losstaand van mijn mening of de HRA nou wel of niet eerlijk of nuttig is.

maar goed mijn mening over de HRA weet je en die is dat hij weg mag al is het in een jarenplan
  woensdag 20 juli 2011 @ 18:11:39 #83
334545 Censuur-152
De modjes zijn de baas
pi_99714314
quote:

[..]

Lekker efficiënt hé? Weg met alle onnodige ambtenaren en adviseurs.
Gewoon zo simpel mogelijk, geen onnodige aftrekposten.
De huizenmarkt is volgens de modjes geen zeepbel
pi_99714449
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 18:10 schreef Bumbu het volgende:
Ik bedoel te zeggen dat je de HRA net zo goed een subsidie kan noemen.
Ik weet wel wat je ermee bedoelde, je haalde er alleen een drogreden bij. Als de HRA afgeschaft of afgebouwd wordt zal dat uit het oogpunt van dringende bezuinigingen plaastvinden. En het heeft weinig zin om de HRA af te schaffen en die extra inkomsten weer weg te geven in de vorm van een IB verlaging. Die verlaging komt er dus niet, of het is een hele miniscule.

quote:
Netto wordt je er financieel beter van. Ik denk dat het mensen ook niet veel uit zal maken of ze nou 200Eu minder belasting hoeven te betalen of elke maand 200Eu op hun rekening gestort krijgen.
Zie boven. Bovendien zou volgens die redenering van jou dan iedereen 200,- minder betalen, en kost dat de maatschappij dus minimaal het dubbele van nu.
pi_99714453
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 18:11 schreef Censuur-152 het volgende:

[..]

Het is efficiënter dat is waar.
pi_99714537
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 18:14 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Ik weet wel wat je ermee bedoelde, je haalde er alleen een drogreden bij. Als de HRA afgeschaft of afgebouwd wordt zal dat uit het oogpunt van dringende bezuinigingen plaastvinden. En het heeft weinig zin om de HRA af te schaffen en die extra inkomsten weer weg te geven in de vorm van een IB verlaging. Die verlaging komt er dus niet, of het is een hele miniscule.

[..]

Zie boven. Bovendien zou volgens die redenering van jou dan iedereen 200,- minder betalen, en kost dat de maatschappij dus minimaal het dubbele van nu.
Nee ik bedoel niet iedereen.

Ik bedoel te zeggen het is gewoon een subsidie je kan het wel anders gaan noemen maar het blijft een subsidie
pi_99714560
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 18:10 schreef Bumbu het volgende:
Het gaat mij er dus om dat ik het een rare uitspraak vind om te zeggen dat de HRA geen subsidie is
Ik zie het als een korting voor trouwe klanten. :D
pi_99714603
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 18:16 schreef Bumbu het volgende:
Nee ik bedoel niet iedereen.
Je bedoelt dus dan alleen een verlaging voor de mensen met een koophuis hypotheek? Of toch een verlaging voor iedereen?
  Moderator woensdag 20 juli 2011 @ 18:19:34 #89
236264 crew  capricia
pi_99714647
quote:

[..]

[..]

Als je de HRA zou afschaffen, is het gewoon een verkapte belastingverhoging. Daar wordt niemand vrolijk van...tenzij je daarvan geniet.. :)
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_99714881
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 18:16 schreef Bumbu het volgende:
Ik bedoel te zeggen het is gewoon een subsidie je kan het wel anders gaan noemen maar het blijft een subsidie
Volgens die logica krijgt iedereen die niet in de hoogste belastingschijf zit en dus minder dan 52% IB betaalt subsidie. Toch?
pi_99715156
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 18:10 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Daarom moet die laatste 2% van overdrachtsbelasting er ook af. Krankzinnige belasting die niets toevoegd.
En daarna huurwaardeforfait en hypotheekrenteaftrek.
  woensdag 20 juli 2011 @ 18:47:20 #92
334545 Censuur-152
De modjes zijn de baas
pi_99715831
quote:
14s.gif Op woensdag 20 juli 2011 18:31 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

En daarna huurwaardeforfait en hypotheekrenteaftrek.
Nee dat hoeft niet. Het ziet er na uit dat de crisis nu echt voorbij is, geen vuiltje meer aan de lucht.

:) vanaf de zijlijn
  woensdag 20 juli 2011 @ 18:51:26 #93
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_99716029
quote:

[..]

De spijker op zijn kop.

Je ziet dit gedrag wel vaker bij mensen die heel graag mee willen doen, alles en iedereen krijgt de schuld maar men evalueert nooit het eigen gedrag en de invloed daarvan.

Geluk en tevredenheid is een keuze. Als je nu zwaar gefrustreerd bent omdat je bijv. geen vrijstaande woning kan betalen dan verhuizen je naar Duitsland of het hoge noorden. Als je dat er niet voor over heb dan moet je jezelf er misschien bij neerleggen en doorgaan in het leven. Je kan het ook als een doel zien om naartoe te werken. Door duidelijk doelen te stellen voorjezelf zal je zien dat je veel meer bereikt.

Je hebt het allemaal ZELF in de hand.
  woensdag 20 juli 2011 @ 19:37:34 #94
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_99717898
DE OV verlaging haal dus ook geen ene zak uit
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_99718250
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 17:39 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

riante onzin :)
Tja... er zijn zat landen waar nog minder vrijheid is... dat is toch meestal jou referentiekader?

Maar dat maakt het nog geen onzin :)
pi_99718280
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 17:42 schreef capricia het volgende:

[..]

Zelfs de beslissing om in NL te blijven is aan jezelf.
Precies... maar dat is nog geen reden om je dan maar over te geven aan de banksters :)
pi_99718340
quote:

[..]

Voor de meeste superleners zal het negatief uitvallen, voor mensen die niet van de leensubsidie gebruik maken is het winst. Dat is dan ook de reden dat de meeste 'liberale' superleners tegen een wijziging van het systeem zijn. Liberaal zijn als het je geld kost gaat tegen de principes in w/
pi_99718527
quote:

Bumbu heeft het woord bezuinigingen niet gebruikt.... je hele relaas is een afleidingsmanoeuvre.

quote:
Nee hoor.... de IB tarieven verlagen zou juist geld opleveren, wie profiteren er immers het meeste van de HRA? Juist.... de hoogste inkomens. Deze maatregel is uitstekend in te voeren op een manier dat de lagere inkomens geen enkele pijn lijden. De rekening leggen we gewoon bij de rijken neer :D
pi_99718577
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 18:11 schreef Censuur-152 het volgende:

[..]

Stel je zo'n eenvoudig systeem eens voor..... daar kunnen al die nutteloze mensen niet roven :X

De linker en de rechter zak blijft dan leeg :|W w/
pi_99718636
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 19:52 schreef VirtualMemory het volgende:
Bumbu heeft het woord bezuinigingen niet gebruikt.... je hele relaas is een afleidingsmanoeuvre.
Bumbu stelde dat als de HRA afgeschaft zou worden, de mensen die nu 200 aan HRA terugkrijgen dan 200 minder aan IB betalen. Bullshit natuurlijk.

quote:
Nee hoor.... de IB tarieven verlagen zou juist geld opleveren, wie profiteren er immers het meeste van de HRA? Juist.... de hoogste inkomens. Deze maatregel is uitstekend in te voeren op een manier dat de lagere inkomens geen enkele pijn lijden. De rekening leggen we gewoon bij de rijken neer :D
Welja, pers die rijken nog verder af.
pi_99718645
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 18:19 schreef capricia het volgende:

[..]

Als je de HRA zou afschaffen, is het gewoon een verkapte belastingverhoging. Daar wordt niemand vrolijk van...tenzij je daarvan geniet.. :)
Wat begrijp je niet aan een lagere IB?

Nu betalen mensen die geen HRA hebben procentueel meer belasting. Feitelijk krijgen zij een belastingsverhogen. Niet oorzaak en gevolg omdraaien hè :)
pi_99718743
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 19:54 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

Bumbu stelde dat als de HRA afgeschaft zou worden, de mensen die nu 200 aan HRA terugkrijgen dan 200 minder aan IB betalen. Bullshit natuurlijk.

Dat klopt.... want nu betaald de andere helft van NL nog mee, waarschijnlijk krijgen ze dus maar 100 euro terug. Wel zo eerlijk, vergeet niet dat ik in ruil voor de afschaf van de subsidies op lenen de huren vrij laat geven. Ik heb die 100 euro dus nodig om de hogere huur te betalen :)

quote:
Welja, pers die rijken nog verder af.
Ze hebben de keuze om ergens anders te gaan wonen :)
pi_99718923
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 19:57 schreef VirtualMemory het volgende:
Dat klopt.... want nu betaald de andere helft van NL nog mee, waarschijnlijk krijgen ze dus maar 100 euro terug. Wel zo eerlijk, vergeet niet dat ik in ruil voor de afschaf van de subsidies op lenen de huren vrij laat geven. Ik heb die 100 euro dus nodig om de hogere huur te betalen :)
Jij woont toch in de sociale woningbouw? Nou, dan ga jij het met 100 euro niet redden... :N

Kom je over een jaar weer klagen dat je huur zo hoog is geworden en dat vroegah alles beter was zeker.... :D
  woensdag 20 juli 2011 @ 20:22:14 #104
323876 michaelmoore
pi_99719875
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 18:19 schreef capricia het volgende:

[..]

De HRA is gewoon subsidie dat moet je niet willen
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  woensdag 20 juli 2011 @ 20:22:59 #105
334545 Censuur-152
De modjes zijn de baas
pi_99719916
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 20:01 schreef Autistje het volgende:

[..]

Jij woont toch in de sociale woningbouw? Nou, dan ga jij het met 100 euro niet redden... :N

Kom je over een jaar weer klagen dat je huur zo hoog is geworden en dat vroegah alles beter was zeker.... :D
We zouden het toch over de huizenmarkt gaan hebben?
pi_99720194
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 20:22 schreef Censuur-152 het volgende:
We zouden het toch over de huizenmarkt gaan hebben?
Begrijpend lezen is niet je sterkste kant zeker :D
pi_99720308
Onderwijsassistent?
pi_99720570
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 20:31 schreef announcement het volgende:
Onderwijsassistent?
Nee, hij is gewoon een verzuurde huurder. :+
  woensdag 20 juli 2011 @ 21:51:47 #109
323876 michaelmoore
pi_99724621
Ondanks dat de nieuwbouw lekker gaat, gaat de verkoop van bestaande hutten nog niet super

quote:
wo 20 jul 2011, 16:18
Huizenverkoop VS daalt
WASHINGTON (AFN) - De verkoop van bestaande huizen is in de Verenigde Staten in juni met 0,8 procent gedaald. Dit maakte de Amerikaanse makelaarsvereniging National Association of Realtors woensdag bekend.
Omgerekend naar een cijfer op jaarbasis werden in juni 4,77 miljoen huizen verkocht, tegen 4,81 miljoen in mei. Het cijfer was slechter dan verwacht. Economen rekenden gemiddeld op 4,90 miljoen.
  woensdag 20 juli 2011 @ 22:09:05 #110
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_99725676
quote:

[..]

Het resultaat daarvan zal zijn dat iedereen die nu duur particulier huurt wat goedkoper kan wonen. Aan de onderkant van de markt zullen er wat mensen zijn die het niet meer kunnen betalen (lees: ze wonen nu te groot: scheefwoners!), die kunnen dan wellicht met 4 man in een huis gaan wonen, zoals studenten nu ook geacht worden dat te doen. En eventueel is er voor de enkele sloeber die dakloos wordt ook wel wat te verzinnen. In ieder geval kan dat vele malen goedkoper dan de huidige subsidies voor miljoenen mensen.
censuur :O
  woensdag 20 juli 2011 @ 22:20:33 #111
323876 michaelmoore
pi_99726367
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 22:09 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Het resultaat daarvan zal zijn dat iedereen die nu duur particulier huurt wat goedkoper kan wonen. Aan de onderkant van de markt zullen er wat mensen zijn die het niet meer kunnen betalen (lees: ze wonen nu te groot: scheefwoners!), die kunnen dan wellicht met 4 man in een huis gaan wonen, zoals studenten nu ook geacht worden dat te doen. En eventueel is er voor de enkele sloeber die dakloos wordt ook wel wat te verzinnen. In ieder geval kan dat vele malen goedkoper dan de huidige subsidies voor miljoenen mensen.
Ach in Rusland wonen ze met tien man in een huis of twee gezinnen , moeten ze dat hier ook maar eens leren
Men woont hier veel te royaal

Ik toch voor het splitsen van eengezinshuizen in twee aparte woningen
  woensdag 20 juli 2011 @ 22:28:07 #112
334545 Censuur-152
De modjes zijn de baas
pi_99726831
[quote]0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 20:37 schreef autistje dat[quote]0s.gif [b]Op [url=http://forum.fok.nl/topic/1685630/5/25#99720570]woensdag 20 juli 2011 20:37 schreef autistje het volgende:

Ik verwacht dat de modjes deze zieke geest tegen zichzelf gaan beschermen.
pi_99727064
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 22:28 schreef Censuur-152 het volgende:
[quote][ afbeelding ] Op woensdag 20 juli 2011 20:37 schreef autistje dat[quote][ [url=http://i.fokzine.net/p/0s.gif]afbeelding ] [b]Op woensdag 20 juli 2011 20:37 schreef autistje het volgende:
En ik verwacht dat je ooit gaat leren quoten, en niet zoals altijd maar wat aanklikt zonder te lezen wat je zelf plaatst en dan weer de kuierlatten neemt.

Overigens... verwacht jij niet ook al sinds 2003 een 40% daling van de huizenprijzen... :D
  Moderator donderdag 21 juli 2011 @ 08:58:39 #114
16180 crew  CoolGuy
pi_99738648
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 22:28 schreef Censuur-152 het volgende:
[quote][ afbeelding ] Op woensdag 20 juli 2011 20:37 schreef autistje dat[quote][ [url=http://i.fokzine.net/p/0s.gif]afbeelding ] [b]Op woensdag 20 juli 2011 20:37 schreef autistje het volgende:

Namen de modjes de rest hier maar tegen jou in bescherming. Eerst iemand ongefundeerd een autist noemen en vervolgens in 1 adem door ook nog eens verwachten...verwachten, dat de modjes 'deze zieke geest' tegen zichzelf gaan beschermen. Je bent niet goed snik man.
pi_99738906
Kan iemand vertellen wat de strekking van het Telegraaf artikel van gisteren was? Ik heb namelijk mijn rekening niet betaald en kan nu niet meer online inloggen :')
  Moderator donderdag 21 juli 2011 @ 09:13:53 #116
16180 crew  CoolGuy
pi_99738928
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juli 2011 09:12 schreef VirtualMemory het volgende:
Kan iemand vertellen wat de strekking van het Telegraaf artikel van gisteren was? Ik heb namelijk mijn rekening niet betaald en kan nu niet meer online inloggen :')
... :') waarom heb jij je rekening niet betaald?
pi_99738992
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juli 2011 09:13 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

... :') waarom heb jij je rekening niet betaald?
Blut.... ik had net een traytje Schultenbrau gekocht :9
  Moderator donderdag 21 juli 2011 @ 09:18:28 #118
16180 crew  CoolGuy
pi_99739035
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juli 2011 09:16 schreef VirtualMemory het volgende:

[..]

Blut.... ik had net een traytje Schultenbrau gekocht :9
Oke, mijn vraag was serieus.
pi_99739077
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juli 2011 09:18 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Oke, mijn vraag was serieus.
Mijn vraag en antwoord op jouw vraag ook, dus heeft er iemand nog info over het Telegraaf artikel?
  Moderator donderdag 21 juli 2011 @ 09:25:43 #120
16180 crew  CoolGuy
pi_99739212
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juli 2011 09:20 schreef VirtualMemory het volgende:

[..]

Mijn vraag en antwoord op jouw vraag ook, dus heeft er iemand nog info over het Telegraaf artikel?
Jij wil echt beweren dat de reden dat jij je rekening niet betaald hebt is omdat je in plaats van die rekening te betalen bier hebt gekocht?

volgens mij klets je maar wat.
pi_99739247
quote:

[..]

ik heb het niet geopend, maar ongezien kan ik zeggen

welke link heb je het eigenlijk over? ;)
  donderdag 21 juli 2011 @ 09:56:02 #122
43642 Bayswater
What'sYourFunctionInLife?
pi_99739824
Prijsdaling koopwoningen onveranderd
Verkochte bestaande koopwoningen waren in juni gemiddeld 1,9 procent goedkoper dan in juni 2010. De prijsdaling is nagenoeg gelijk aan die in april en mei. Dit blijkt uit de cijfers van het CBS en het Kadaster.

Alle woningtypen waren in juni goedkoper dan een jaar eerder. Appartementen daalden met 2,4 procent het meest in prijs, vrijstaande woningen met 0,9 procent het minst.

In alle provincies daalden de prijzen. Het grootst was de afname in Friesland met 3,7 procent. In Groningen en Gelderland waren de prijzen 3,4 procent lager dan een jaar eerder. Het kleinst was met 0,1 procent de afname in Zeeland.

Ten opzichte van mei 2011 daalden de verkoopprijzen van bestaande koopwoningen met 0,1 procent. Daarmee was de afname kleiner dan die in de twee voorgaande maanden.

:)

Vrijstaande woningen dalen minder dan één procent in een jaar. :7
Life lies a slow suicide
Orthodox dreams and symbolic myths
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase
pi_99740101
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juli 2011 09:56 schreef Bayswater het volgende:
Prijsdaling koopwoningen onveranderd

Dan gaan we dus nog 25 jaar dit topic zo aanhouden zodat sommige toch ooit gelijk gaan krijgen. :D
  donderdag 21 juli 2011 @ 10:12:26 #124
334545 Censuur-152
De modjes zijn de baas
pi_99740154
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juli 2011 09:56 schreef Bayswater het volgende:
Hoeveel zijn er verkocht? Hoeveel waren dit er 5 jaar geleden?
pi_99740545
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juli 2011 10:12 schreef Censuur-152 het volgende:

[..]

Hoeveel zijn er verkocht? Hoeveel waren dit er 5 jaar geleden?
Hoeveel waren het er 50 jaar geleden? Hoeveel waren het er 20 jaar geleden? Vragen, vragen.
  donderdag 21 juli 2011 @ 10:51:46 #126
334545 Censuur-152
De modjes zijn de baas
pi_99741075
quote:
14s.gif Op donderdag 21 juli 2011 10:29 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Hoeveel waren het er 50 jaar geleden? Hoeveel waren het er 20 jaar geleden? Vragen, vragen.
Ontwijken dan maar hé. :O
pi_99741285
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juli 2011 10:51 schreef Censuur-152 het volgende:

[..]

Lieve Censuur, is dat niet wat we allemaal doen? De Vragen Des Levens ontwijken om ons vluchtig bestaan op deze aardbol zo dragelijk mogelijk te maken. Wat doen wij hier? Wie heeft ons gevormd? Is dit echt Alles? Waarom zijn aardbeien rood?
pi_99741363
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juli 2011 10:51 schreef Censuur-152 het volgende:

[..]

Jij stelt een vraag die je zelf zou moeten kunnen oplossen met je uitgebreide backlog van de huizenmarkt. Waarom zet je zelf niet meteen een antwoord dan neer. :D
pi_99741535
quote:
14s.gif Op donderdag 21 juli 2011 10:58 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Lieve Censuur, is dat niet wat we allemaal doen? De Vragen Des Levens ontwijken om ons vluchtig bestaan op deze aardbol zo dragelijk mogelijk te maken. Wat doen wij hier? Wie heeft ons gevormd? Is dit echt Alles?
Die weet ik niet.
quote:
Waarom zijn aardbeien rood?
Maar deze wel!

quote:
The chemicals that make strawberries red are called "anthocyanins".

They are made in plants by the combining of a molecule of some type of sugar with a molecule of an "anthocyanidin". Even though the anthocyanins are brightly colored, their anthocyanidin precursors are colorless, and it's only when these precursors join with sugar that bright colors appear. This is why strawberries (and other fruits) become so very colorful only during their ripening process, at which time sugars become concentrated in the fruit.

There are two main anthocyanins that are responsible for the color of strawberries, namely, pelargonin (pelargonidin-3-glucoside) and cyanin (cyanidin-3-monoglucoside). Pelargonin accounts for a minimum of nearly two-thirds of a strawberry's anthocyanin pigments ( http://sciencelinks.jp/j-(...)20021602A0562491.php )
(by clicking the preceding link, the link will open in a new window).

Interestingly, anthocyanins are not always red. In fact, they can be purple (e.g. concord grapes), or even blue (e.g. blueberries). Beyond fruits, they are also responsible for most of these same colors in flower petals, tree leaves and other plant parts ("anthocyanin" comes from two Greek words which mean "blue flower").

The differences in color are caused by differences in the pH (that is, the acidity/alkalinity) of the plant tissues. Since strawberries are somewhat acidic, their anthocyanins reflect red light (the acid in strawberries gives them their sourness), whereas the more alkaline fruit of blueberries causes their anthocyanins to reflect blue light (the alkalinity of a blueberry's skin is what makes it slightly bitter tasting). These effects of pH on anthocyanins are also what cause the color changes in litmus paper during a chemical "litmus test".
pi_99741789
quote:
14s.gif Op donderdag 21 juli 2011 10:58 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Lieve Censuur, is dat niet wat we allemaal doen? De Vragen Des Levens ontwijken om ons vluchtig bestaan op deze aardbol zo dragelijk mogelijk te maken. Wat doen wij hier? Wie heeft ons gevormd? Is dit echt Alles? Waarom zijn aardbeien rood?
42.

Klaar. Slotje.

Next!
  donderdag 21 juli 2011 @ 12:08:56 #131
332258 huiz3nmarkt-0pt1m1st
kopen, kopen, kopen
pi_99743697
quote:
10s.gif Op donderdag 21 juli 2011 11:15 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

42.

Klaar. Slotje.

Next!
Inderdaad -42% :Y
Een eigen huis, een plek onder de zon
Zoals het klokje in het eigen huis tikt, tikt ze nergens
Oost, west, eigen huis best
Huren is voor de buren
  donderdag 21 juli 2011 @ 14:19:52 #132
324665 meth77
to do or not to do
pi_99748945
quote:

[..]

Komt er toch nog activiteit in Dronten
quote:
do 21 jul 2011, 13:47
| lees voor

Dronten wil Europa's grootste sportpark

DRONTEN - De gemeente Dronten wil het grootste sport, business en entertainmentpark van Europa krijgen. Het college van burgemeester en wethouders gaat daarom onderzoeken welke mogelijkheden er zijn voor de vestiging van het park. Dat maakte het gemeentebestuur donderdag bekend.
  donderdag 21 juli 2011 @ 20:26:38 #133
288972 droom_econoom8
voorheen droom_econoom7
pi_99765141
quote:
'Huizenprijzen kunnen met nog wel 30% dalen'

Ernst & Young schetst een apocalyptisch scenario voor de Nederlandse huizenmarkt. Het accountantskantoor voorziet prijsdalingen tot wel 30%.

Meer...
=Jongeren die lid zijn van een vakbond zijn matennaaiers!=
Disclaimer: Mijn uitingen zijn slechts mijn mening en niet meer dan dat. Onder geen beding mogen mijn uitingen worden opgevat als advies! Ik accepteer geen enkele aansprakelijkheid.
  donderdag 21 juli 2011 @ 20:29:07 #134
288972 droom_econoom8
voorheen droom_econoom7
pi_99765245
quote:
Financiële zorgen jonge gezinnen
De Nederlandse consument is zich in juni slechter gaan voelen over de eigen financiële toekomst ten opzichte van een kwartaal geleden. De verslechtering betreft vooral jonge Nederlanders (tot 45 jaar).

...

Nederlandse huishoudens schatten de kans dat ze een huis kopen in de komende 12 maanden in op 4,0 procent. Dat is het laagste percentage sinds het starten van het onderzoek in 2009.

...

Meer...

Disclaimer: Mijn uitingen zijn slechts mijn mening en niet meer dan dat. Onder geen beding mogen mijn uitingen worden opgevat als advies! Ik accepteer geen enkele aansprakelijkheid.
pi_99765467
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juli 2011 20:29 schreef droom_econoom8 het volgende:
Nederlandse huishoudens schatten de kans dat ze een huis kopen in de komende 12 maanden in op 4,0 procent. Dat is het laagste percentage sinds het starten van het onderzoek in 2009.
Daarin staat ook:

Nederlanders schatten de kans dat ze hun baan verliezen in de komende 12 maanden in op 16,7 procent.

Dus 1 op de 6 denkt binnen een jaar zijn/haar baan te gaan verliezen...

[Heb je ook geloofwaardige artikelen :? ]
pi_99765641
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juli 2011 20:26 schreef droom_econoom8 het volgende:

[..]

Joh, dat artikel had ik nog niet in dit topic voorbij zien komen :+
Een paar pagina's terug staat mijn reactie mocht je geintereseerd zijn in interactie op dit forum.
  donderdag 21 juli 2011 @ 20:42:53 #137
288972 droom_econoom8
voorheen droom_econoom7
pi_99765838
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juli 2011 20:38 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

Joh, dat artikel had ik nog niet in dit topic voorbij zien komen :+
Een paar pagina's terug staat mijn reactie mocht je geintereseerd zijn in interactie op dit forum.
Zeker, graag een linkje want ik vind het niet meer terug in het vele geslowchat.
pi_99766340
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juli 2011 20:42 schreef droom_econoom8 het volgende:
Zeker, graag een linkje want ik vind het niet meer terug in het vele geslowchat.
Onzin, je bent gewoon te lui.Het artikel is van 20 juli. Hoe ver schat je dat je terug moet bladeren?

[ Bericht 0% gewijzigd door Bijvlagenzinvol op 21-07-2011 22:07:16 ]
pi_99869006
Wat een rust in dit topic is xeno met al zijn alter ego's op vakantie?
  zondag 24 juli 2011 @ 11:46:02 #140
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_99870732
quote:

[..]

Niet zo heel vreemd, deze gezinnen moeten niet alleen hun eigen levensonderhoud betalen maar betalen indirect mee aan de tweede vakantie woning van de volgevreten babyboomers.
pi_99873268
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2011 11:46 schreef Revolution-NL het volgende:

[..]

Niet zo heel vreemd, deze gezinnen moeten niet alleen hun eigen levensonderhoud betalen maar betalen indirect mee aan de tweede vakantie woning van de volgevreten babyboomers.
Dat wordt een heel gepieker voor deze gezinnen tijdens hun vakantie aan de cote d'azur, of zouden ze het piekeren nog even uitstellen tot de skivakantie. Misschien dat ze op één van hun diverse smartphones het antwoord kunnen vinden, nog net even voordat ze in hun nieuwe auto stappen die eigenlijk ingeruild zou moeten worden, want deze is al twee jaar oud, en er is een nieuw model. En daarin kun je niet gezien worden als je de maaltijd gaat afhalen.

Goede enquete. Alleen nutteloos tenzij je definieert wat 'rondkomen' is. Iets zegt mij dat deze jongere generaties vaak iets anders onder 'rondkomen' verstaan dan de latere generaties.....
als prioriteiten stellen geen optie meer is, komt niemand meer rond....
  zondag 24 juli 2011 @ 14:42:17 #142
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_99876823
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2011 11:46 schreef Revolution-NL het volgende:

[..]

Het blijft inderdaad heel vreemd dat de rijkste (!) groep Nederlanders aan alle kanten geld krijgt van de jongeren...
  maandag 25 juli 2011 @ 09:03:45 #143
324665 meth77
to do or not to do
pi_99911879
Heb de laaste week twee prijzen gehoord van verkopen

een was de originele vraagprijs 425.000 verkocht voor 350.000
en de ander was die 162.500 verkocht voor 143.000

Ik vind dat toch wel forse gaten, kennelijk is men nu sneller bereid in te gaan op een bod of de koper is halstarriger geworden en heeft meer lef gekregen
pi_99911916
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2011 09:03 schreef meth77 het volgende:

Ik vind dat toch wel forse gaten, kennelijk is men nu sneller bereid in te gaan op een bod of de koper is halstarriger geworden en heeft meer lef gekregen
Ik heb hier 2 verkopen gehoord 1tje van 255 verkocht voor 247 en 1tje van 189 verkocht voor 182, zegt dus weinig.
pi_99911955
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2011 13:14 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

Dat wordt een heel gepieker voor deze gezinnen tijdens hun vakantie aan de cote d'azur, of zouden ze het piekeren nog even uitstellen tot de skivakantie. Misschien dat ze op één van hun diverse smartphones het antwoord kunnen vinden, nog net even voordat ze in hun nieuwe auto stappen die eigenlijk ingeruild zou moeten worden, want deze is al twee jaar oud, en er is een nieuw model. En daarin kun je niet gezien worden als je de maaltijd gaat afhalen.

Goede enquete. Alleen nutteloos tenzij je definieert wat 'rondkomen' is. Iets zegt mij dat deze jongere generaties vaak iets anders onder 'rondkomen' verstaan dan de latere generaties.....
als prioriteiten stellen geen optie meer is, komt niemand meer rond....
Je vergeet dat de enquete is ingevuld op de Ipad2, die gekocht is na het dumpen van de Ipad 1 aangezien die oud was. Onderwijl keek men naar de 127 cm Plasma HD Ultra Super Sharp Panasonic extra editie van dit jaar, gekocht bij de Mediamarkt, nadat de 94CM LCD voor een spotprijsje is gedumpt op Marktplaats, onderwijl Coca Cola drinkend en Lays Paprika chips etend. En ondertussen maar kankeren op 'de rijkeruh want die hebbuh het geld niet nodug'.
pi_99912021
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2011 09:03 schreef meth77 het volgende:

kom maar op met de adressen.

zal wel weer niet, he?
  maandag 25 juli 2011 @ 09:15:35 #147
324665 meth77
to do or not to do
pi_99912038
quote:
14s.gif Op maandag 25 juli 2011 09:09 schreef Scorpie het volgende:

Onderwijl keek men naar de 127 cm Plasma HD Ultra Super Sharp Panasonic extra editie van dit jaar, gekocht bij de Mediamarkt, nadat de 94CM LCD voor een spotprijsje is gedumpt op Marktplaats,
Plasma is zoooooooo 2004
pi_99912054
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2011 09:15 schreef meth77 het volgende:

[..]

Plasma is zoooooooo 2004
Als je er geen verstand van hebt wel ja.
pi_99912234
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2011 09:15 schreef meth77 het volgende:

[..]

Plasma is zoooooooo 2004
Ja idd koop maar een led, omdat de plasma ook al te oud is, en maar klagen dat huizen niet betaalbaar zijn maar jezelf wel volladen met andere consumenten meuk.
  maandag 25 juli 2011 @ 09:48:12 #150
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_99912566
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2011 09:30 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Ja idd koop maar een led, omdat de plasma ook al te oud is, en maar klagen dat huizen niet betaalbaar zijn maar jezelf wel volladen met andere consumenten meuk.
Ach gut, de oude huizenbezitters hebben nu TV's als argument om jongeren verder uit te zuigen?!
40 jaar geleden kostte een huis hetzelfde als 20 TV's, ondertussen kost dat huis hetzelfde als 500 TV's...
pi_99912610
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2011 09:48 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Ach gut, de oude huizenbezitters hebben nu TV's als argument om jongeren verder uit te zuigen?!
40 jaar geleden kostte een huis hetzelfde als 20 TV's, ondertussen kost dat huis hetzelfde als 500 TV's...
Must......not........respond.........to..........trolls :X
  Moderator maandag 25 juli 2011 @ 09:59:37 #152
16180 crew  CoolGuy
pi_99912823
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2011 09:48 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Het zit je hoog he? :')

Das leuk dat dat huis dat kost. De salarissen zijn ook gestegen. Vroeger had je mensen die in staat waren een huis te kopen, en er waren mensen die dat niet konden. Net als dat je dat nu hebt. De gehele schaalverdeling is gewoon gestegen, omdat t.o.v. vroeger de salarissen gewoon enorm gestegen zijn.

Maar net als vroeger, zijn er ook nu mensen die prima een huis kunnen kopen. Die zijn niet afhankelijk van 'lucht uit de zeepbel' of andere populair klinkende 'oplossingen' die vooral niet bij de klagers zelf liggen, maar elders.

Als je een huis wil kopen, heb je daar een toereikend salaris voor nodig. Klaar. Als je dat niet hebt, heb je pech, en dan kun je geen huis kopen. Waarom denken mensen hier toch dat iedereen maar een huis moet kunnen kopen? Je moet kunnen wonen ja, dat is zo, maar wonen betekent niet dat dat in een koophuis moet zijn.
pi_99912879
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2011 09:59 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Het zit je hoog he? :')

Das leuk dat dat huis dat kost. De salarissen zijn ook gestegen. Vroeger had je mensen die in staat waren een huis te kopen, en er waren mensen die dat niet konden. Net als dat je dat nu hebt. De gehele schaalverdeling is gewoon gestegen, omdat t.o.v. vroeger de salarissen gewoon enorm gestegen zijn.

Maar net als vroeger, zijn er ook nu mensen die prima een huis kunnen kopen. Die zijn niet afhankelijk van 'lucht uit de zeepbel' of andere populair klinkende 'oplossingen' die vooral niet bij de klagers zelf liggen, maar elders.

Als je een huis wil kopen, heb je daar een toereikend salaris voor nodig. Klaar. Als je dat niet hebt, heb je pech, en dan kun je geen huis kopen. Waarom denken mensen hier toch dat iedereen maar een huis moet kunnen kopen? Je moet kunnen wonen ja, dat is zo, maar wonen betekent niet dat dat in een koophuis moet zijn.
Daarnaast vergeet Remcotje even dat de prijs van een TV in 20 jaar tijd ook fors is gedaald, en televisies 20 jaar geleden nog steeds geen gemeengoed waren. Maar hey, lekker blijven haten op de huizenmarkt met oogklepjes op, het ligt niet aan hunzelf, het ligt altijd aan een ander *;

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 25-07-2011 10:02:23 ]
pi_99913088
Doe een babbeltje met meth77, die kent allemaal huizen die met dikke korting de deur uitgaan. Hij kent er vast ook een paar die je voor twee tv's en een kauwgumbal kunt kopen. Alleen even opletten dat een notaris geen dikke duimen kan transporteren.
pi_99913585
Leuk dat sommige niet snappen dat het niet om de TV ging, maar juist om de consumptiemaatschappij waarbij de prioriteiten van sommige mensen niet bij het huis willen betalen en sparen voor een huis ligt maar juist bij het consumeren van rotzooi. En maar 3* per jaar op vakantie gaan wat totaal 6000 euro op jaarbasis kost, maar niet denken goh als ik nu 10 jaar maar 1* per jaar op vakantie zou gaan had ik toch ruim 40.000 euro gespaard en zo een huis kunnen kopen.

Ook de NHG mag wat mij betreft meteen op de schop als ik hier sommige verhalen lees, van mensen die gaan scheiden en dan de restschuld door de NHG afgetikt wordt terwijl men wel de 6 jaar dat men het huis bezat (of is het nu bezitte :? ) 3* per jaar op luxe vakanties ging.

RECENTE ervaring met kwijtschelding restschuld door NHG?

Ik zeg alleen nog maar NHG voor 100% annuitaire hypotheken.
pi_99913692
Of beginnen met NHG over het spaargedeelte en niet over het aflossingsvrije gedeelte te verlenen.

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 25-07-2011 10:35:04 ]
  maandag 25 juli 2011 @ 10:58:04 #157
324665 meth77
to do or not to do
pi_99914248
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2011 10:10 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
Doe een babbeltje met meth77, die kent allemaal huizen die met dikke korting de deur uitgaan. Hij kent er vast ook een paar die je voor twee tv's en een kauwgumbal kunt kopen. Alleen even opletten dat een notaris geen dikke duimen kan transporteren.
ja maar het ene geval is een scheiding en de andere heeft nieuwbouw op stapel staan, dus wel urgente gevallen, maar ik schrok wel toen ik het hoorde, allebei zeggen ze dat ze geen verlies hebben dus, valt wel mee.
pi_99914263
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2011 10:58 schreef meth77 het volgende:

[..]

ja maar het ene geval is een scheiding en de andere heeft nieuwbouw op stapel staan, dus wel urgente gevallen, maar ik schrok wel toen ik het hoorde, allebei zeggen ze dat ze geen verlies hebben dus, valt wel mee.
mooi verhaal: adres? Want praatjes vullen geen gaatjes.
  maandag 25 juli 2011 @ 11:01:50 #159
324665 meth77
to do or not to do
pi_99914343
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2011 10:58 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

mooi verhaal: adres? Want praatjes vullen geen gaatjes.
zal t je wel PM en
pi_99914493
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2011 11:01 schreef meth77 het volgende:

[..]

zal t je wel PM en
deal
pi_99918138
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2011 10:31 schreef Basp1 het volgende:
Leuk dat sommige niet snappen dat het niet om de TV ging, maar juist om de consumptiemaatschappij waarbij de prioriteiten van sommige mensen niet bij het huis willen betalen en sparen voor een huis ligt maar juist bij het consumeren van rotzooi. En maar 3* per jaar op vakantie gaan wat totaal 6000 euro op jaarbasis kost, maar niet denken goh als ik nu 10 jaar maar 1* per jaar op vakantie zou gaan had ik toch ruim 40.000 euro gespaard en zo een huis kunnen kopen.

Ook de NHG mag wat mij betreft meteen op de schop als ik hier sommige verhalen lees, van mensen die gaan scheiden en dan de restschuld door de NHG afgetikt wordt terwijl men wel de 6 jaar dat men het huis bezat (of is het nu bezitte :? ) 3* per jaar op luxe vakanties ging.

RECENTE ervaring met kwijtschelding restschuld door NHG?

Ik zeg alleen nog maar NHG voor 100% annuitaire hypotheken.
vraagje? met NHG blijft je schuld toch gewoon bestaan. Alleen de bank heeft toch geen vordering meer? Want die is immers overgegaan naar NHG en die kan de schuld innen.
pi_99918837
quote:
1s.gif Op maandag 25 juli 2011 13:03 schreef BeffJeck het volgende:

[..]

vraagje? met NHG blijft je schuld toch gewoon bestaan. Alleen de bank heeft toch geen vordering meer? Want die is immers overgegaan naar NHG en die kan de schuld innen.
niet voor bonafide gevallen: http://www.nhg.nl/consume(...)dwongen-verkoop.html
pi_99920906
quote:

[..]

Wel verbazend, de mensen zijn zo negatief en de huizenprijzen zijn slechts enkele procenten gedaald. Wat zal er gebeuren als het vertrouwen verbeterd?
pi_99943980
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2011 14:23 schreef lutser.com het volgende:

[..]

Wel verbazend, de mensen zijn zo negatief en de huizenprijzen zijn slechts enkele procenten gedaald. Wat zal er gebeuren als het vertrouwen verbeterd?
De vraagprijzen zijn maar enkele procenten gedaald idd. Echter je kunt nu flink lager bieden en dan begint de onderhandeling. Hoefde je 5 jaar geleden niet te proberen. De transactieprijzen (die niet gerapporteerd worden) liggen veel lager. Ik ken mensen die nu 20% onder water zitten met hun huis, en 20% is echt heel fors. Praat je over tienduizenden euro's.

Ik zou wel eens willen weten wat nu de gemiddelde relatieve afdingpercentage is. Want die bestaat in een kopersmarkt.
pi_99944894
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 00:02 schreef Homey het volgende:

[..]

De vraagprijzen zijn maar enkele procenten gedaald idd. Echter je kunt nu flink lager bieden en dan begint de onderhandeling. Hoefde je 5 jaar geleden niet te proberen. De transactieprijzen (die niet gerapporteerd worden) liggen veel lager. Ik ken mensen die nu 20% onder water zitten met hun huis, en 20% is echt heel fors. Praat je over tienduizenden euro's.

Ik zou wel eens willen weten wat nu de gemiddelde relatieve afdingpercentage is. Want die bestaat in een kopersmarkt.
Transactieprijzen worden toch juist wel gerapporteerd? CBS en kadaster.
pi_99945066
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 00:26 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
Transactieprijzen worden toch juist wel gerapporteerd? CBS en kadaster.
Inderdaad, dat is juist het enige wat 'gerapporteerd' wordt. Nog nimmer zo'n onzin gelezen. _O-

Hoe komen ze toch iedere keer aan die onzin? Heb jij enig idee :?
  dinsdag 26 juli 2011 @ 08:44:35 #167
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_99950252
quote:
Ik ken mensen die nu 20% onder water zitten met hun huis, en 20% is echt heel fors. Praat je over tienduizenden euro's.
Oh. Ik ken mensen die 40% boven water zitten met hun huis, en 40% is echt heel fors. Praat je over tienduizenden euro's. (meer dan honderdduizend in sommige gevallen ook)
Maar ja. Wat heeft "ik ken iemand" dan ook voor nut in een forumtopic zou je denken.
'cos here at Globo Gym, we're better than you! And we know it.
  dinsdag 26 juli 2011 @ 09:19:23 #168
43642 Bayswater
pi_99950874
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2011 14:23 schreef lutser.com het volgende:

[..]

Ik ben al maanden positief gestemd hier, als al het negatieve in de markt zit en er slechts een kleine daling plaatsvindt. (iets meer dan 1% daling op jaarbasis) Daar wordt je toch gewoon vrolijk van en dan gaat ook nog eens de overdrachtsbelasting naar 2 %. :)
Life lies a slow suicide
pi_99950982
quote:

[..]

Ik ken mensen die zitten 20% boven het water, en 20% is echt heel fors. Praat je over tienduizenden euro`s. Dus er valt geen peil op te trekken, en wat ik zeg is nogal subjectief en gericht op mijn persoonlijke ervaring. Derhalve kan ik dat dus totaal niet gebruiken als een landelijk gemiddelde.
pi_99951344
Feit is wel dat er meer onderhandelingsruimte is, en ik zie ook wel dat er meer een tweedeling is in huizen die op de markt komen: geprijsd om te verkopen, of geprijsd om te eventueel te verkopen

Of je fors lager kunt bieden is vooral afhankelijk van de realiteit van de vraagprijs. Wat dat betreft niks nieuws, imho. Panden die al een paar jaar te koop staan en nog de oorspronkelijke vraagprijs hebben, zit natuurlijk inmiddels wel wat meer rek in.
pi_99951395
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 09:40 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
Feit is wel dat er meer onderhandelingsruimte is, en ik zie ook wel dat er meer een tweedeling is in huizen die op de markt komen: geprijsd om te verkopen, of geprijsd om te eventueel te verkopen

Of je fors lager kunt bieden is vooral afhankelijk van de realiteit van de vraagprijs. Wat dat betreft niks nieuws, imho. Panden die al een paar jaar te koop staan en nog de oorspronkelijke vraagprijs hebben, zit natuurlijk inmiddels wel wat meer rek in.
Correct. Of huizen die uitgewoond zijn, waarvan de vrouw in scheiding ligt en op tijd naar een huurwoning dient te gaan. Daar mag ik straks voor gaan onderhandelen, bwhehe.
  dinsdag 26 juli 2011 @ 09:54:22 #172
324665 meth77
to do or not to do
pi_99951659
quote:
14s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 09:42 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Correct. Of huizen die uitgewoond zijn, waarvan de vrouw in scheiding ligt en op tijd naar een huurwoning dient te gaan. Daar mag ik straks voor gaan onderhandelen, bwhehe.
Het verdiend dus aanbeveling om je te verdiepen in de noodzak tot verkoop, kan je zomaar 20.000 of 30.000 opleveren, iemand die volgend jaar wil verhuizen voor een andere baan ,die heeft geen haast, iemand die een ander huis laat bouwen, die ziet iedere maand de kosten oplopen en gaat hem zitten knijpen
Laat staan de scheidingsgevallen die na een jaar nog steeds geen andere toekomst kunnen opbouwen

Het rekken van de aankoop is aan te raden, zie het maar als vissen , langzaam heel langzaam binnenhalen, en dan twee of drie tegelijk zodat je de verschillende reacties kunt zien
  dinsdag 26 juli 2011 @ 10:09:51 #173
298713 SemperSenseo
Een geniale ramp
pi_99952006
Wij van WC-eend...

quote:
ING: Huizenverkoop neemt fors toe
maandag 25 juli 2011 11:01

De verlaging van de overdrachtsbelasting zal dit jaar leiden tot 25.000 extra huizenverkopen. Dat zeggen economen van ING.

Dat schrijft de Volkskrant.

De verlaging van overdrachtsbelasting zal leiden naar veel extra woningverkopen

De onderzoekers baseren zich op hun eigen huizenmarktindex. Direct na de aangekondigde belastingverlaging van 6 naar 2 procent, steeg de index fors.

De belastingverlaging kost het kabinet-Rutte 1,2 miljard euro. Volgens premier Mark Rutte is het vertrouwen in de huizenmarkt afgelopen juni tot een dieptepunt gedaald. Hij stelt dat een herstel van dit vertrouwen essentieel is voor economische groei.

Zoektermen
De onderzoekers doen hun metingen met behulp van zoektermen bij Google. Termen die er op duiden dat mensen een huis willen kopen, zoals 'huis kopen', worden gebruikt om de index te berekenen.

'Kijken leidt vaak tot kopen,' stelt ING-onderzoeker Dimitry Fleimings. 'In het verleden is de index van ING een vrij nauwkeurige voorspeller gebleken van het aantal huizen dat wordt verkocht.'

Makelaren
De toename van woningverkopen is voorlopig niet terug te zien in officiële verkoopcijfers. Het verkoopproces kan maanden in beslag nemen.

Pas wanneer het huis op de naam van de nieuwe eigenaar staat, kan het Centraal Bureau voor de Statistiek een huisovername registreren.

Nieuwbouwmarkt
Eerder waarschuwde ING dat de maatregel een negatief effect heeft op de nieuwbouwmarkt. Omdat op nieuwbouwhuizen nooit overdrachtsbelasting wordt betaald, hebben deze huizen een goede concurrentiepositie op de huizenmarkt. Dat voordeel is nu deels weggenomen door de algemene overdrachtsbelastingverlaging.

Projectontwikkelaars zien de toekomst van de huizenmarkt positief in. Volgens hen zal het belastingvoordeel snel in de prijzen van nieuwbouwhuizen worden verwerkt, en zal het concurrentieverschil worden opgeheven.

Door Iris Dortland
Bron: elsevier.nl
"Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein (1879 - 1955)
"A fool thinks himself to be wise, but a wise man knows himself to be a fool." - William Shakespeare (1564 - 1616)
pi_99952019
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 09:54 schreef meth77 het volgende:

[..]

Het verdiend dus aanbeveling om je te verdiepen in de noodzak tot verkoop, kan je zomaar 20.000 of 30.000 opleveren, iemand die volgend jaar wil verhuizen voor een andere baan ,die heeft geen haast, iemand die een ander huis laat bouwen, die ziet iedere maand de kosten oplopen en gaat hem zitten knijpen
Laat staan de scheidingsgevallen die na een jaar nog steeds geen andere toekomst kunnen opbouwen

Het rekken van de aankoop is aan te raden, zie het maar als vissen , langzaam heel langzaam binnenhalen, en dan twee of drie tegelijk zodat je de verschillende reacties kunt zien
Maar da's toch ook niks nieuws? Is het ooit anders geweest.

Met de kanttekening dat het werkt als dit soort processen je hobby is. Voor veel mensen is het eerder aan te raden om het gewoon te regelen, en dan hun energie in andere dingen te steken :)
20k 'verdienen' door hard core een jaar lang te onderhandelen, en ondertussen ruzie thuis te krijgen en ontslagen te worden omdat je met je hoofd ergens anders zit, is nou niet echt wijs :)
Evenwicht is waar het imho om gaat.

PS: dank voor de linkjes per PM, ik check ze even.
pi_99952106
quote:
9s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 10:09 schreef SemperSenseo het volgende:
Wij van WC-eend...

[..]

Als een een zwarte armagedon doom-and-gloom wc-eend is, is het dan geen wc-eend? :D

Zal van de week ofzo eens een belrondje trachten te doen, kijken of het effect echt merkbaar is :) Lijkt me sterk zo in de vakantieperiode, maar in augustus zou het in ieder geval toch moeten vertalen in drukkere makelaars, anders geloof ik er niet zo in.
  dinsdag 26 juli 2011 @ 12:18:21 #176
324665 meth77
to do or not to do
pi_99955927
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 10:10 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

Maar da's toch ook niks nieuws? Is het ooit anders geweest.

Met de kanttekening dat het werkt als dit soort processen je hobby is. Voor veel mensen is het eerder aan te raden om het gewoon te regelen, en dan hun energie in andere dingen te steken :)
20k 'verdienen' door hard core een jaar lang te onderhandelen, en ondertussen ruzie thuis te krijgen en ontslagen te worden omdat je met je hoofd ergens anders zit, is nou niet echt wijs :)
Evenwicht is waar het imho om gaat.

PS: dank voor de linkjes per PM, ik check ze even.
Het aankopen van een huis is een sport, het verkopen onder druk dat is slopend
  dinsdag 26 juli 2011 @ 12:21:18 #177
324665 meth77
to do or not to do
pi_99956016
quote:
9s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 10:09 schreef SemperSenseo het volgende:
Wij van WC-eend...

[..]

Dat zou kunnen als het starters zijn en dan voornamelijk corporatiewoningen , dat levert leuk op

Maar als ik zie de verschillen tussen vraagprijs en verkoopprijs dan is keihard onderhandelen veel lucratiever dan die paar duizend
  dinsdag 26 juli 2011 @ 12:56:02 #178
334545 Censuur-152
De modjes zijn de baas
pi_99957123
quote:

[..]

Ik ken mensen die nu 20% onder water zitten met hun huis, en 20% is echt heel fors. Praat je over tienduizenden euro's.
Tussen de 15- 20% van de Nederlands staat al onder water met hun huis. Dat gaat de komende jaren nog veel meer worden. Voor spaarders een goede ontwikkeling.
pi_99957431
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 12:56 schreef Censuur-152 het volgende:

[..]

Tussen de 15- 20% van de Nederlands staat al onder water met hun huis. Dat gaat de komende jaren nog veel meer worden. Voor spaarders een goede ontwikkeling.
De cijfers spreken je verhaal tegen.
  dinsdag 26 juli 2011 @ 13:07:59 #180
334545 Censuur-152
De modjes zijn de baas
pi_99957566
quote:
14s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 13:03 schreef Scorpie het volgende:

[..]

De cijfers spreken je verhaal tegen.
jo, echt? welke cijfers?
pi_99958391
quote:

[..]

Ik heb 60k eigen vermogen
Ik koop een huis van 250k
Ik leen 265k, dewelke ik aanwend voor huis + overdrachtskosten etc.
Ik zet 60k op de bank/deposito/whatever.
Onderwijl los ik niet af, ik zet die centjes die ik spaar (jaarlijkse belastingteruggaaf bijvoorbeeld) netjes bij mijn spaargeld.
Na 3 jaar heb ik 80k eigen vermogen (bank/deposito/whatever)
Het huis is nog 230k waard.

Sta ik nou onder water?
Of ben ik nou spaarder?
Of ben ik een watermakende spaarder?

:D
  dinsdag 26 juli 2011 @ 13:31:05 #182
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_99958460
Volgens mij woont wel meer dan 20% van Nederland onder zeeniveau :7
pi_99958518
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 13:29 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

Onderwijl los ik niet af, ik zet die centjes die ik spaar (jaarlijkse belastingteruggaaf bijvoorbeeld) netjes bij mijn spaargeld.

Sta ik nou onder water?
Of ben ik nou spaarder?

Ik voel me ook verloren met mijn spaargeld en mijn hypotheek. Ik zit in een identiteitscrisis :'(
  dinsdag 26 juli 2011 @ 15:06:45 #184
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_99962134
quote:
10s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 13:32 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Ik voel me ook verloren met mijn spaargeld en mijn hypotheek. Ik zit in een identiteitscrisis :'(
In de wereld van Censuur is een Afrikaans bolbuikje rijker als een huizenbezitter met hypotheek :')
pi_99962223
quote:

[..]

Waar baseer je die 15-20% op?
pi_99962447
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 15:09 schreef lutser.com het volgende:

[..]

Waar baseer je die 15-20% op?
Het Grote Nationale/Globale Dikke Duimen Onderzoek Juli 2011 natuurlijk, door Censuur-152 geschreven.
pi_99962644
quote:

Je bent de titanic zonder botsing waarbij het orkest maar door blijft spelen. :D
pi_99962674
quote:
10s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 15:15 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Het Grote Nationale/Globale Dikke Duimen Onderzoek Juli 2011 natuurlijk, door Censuur-152 geschreven.
Ow, dat 15% meer hypotheek op zijn huis heeft dan de waarde, zou best kunnen hoor.
Volgens mij heeft het CBS dat wel eens becjfert, of het was een van de rating agencies onlangs.

Maar de achterliggende suggestie dat die 15% dan ook negatief eigen vermogen hebben _en_ ook direct de bietenbrug op gaan (als in: maandelijkse lasten niet meer kunnen betalen onder geen voorwaarde), daar geloof ik niet zo in.
pi_99962783
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 15:20 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Je bent de titanic zonder botsing waarbij het orkest maar door blijft spelen. :D
Als ze maar mooi spelen. Dan mag ie zinken ook! ;)
  dinsdag 26 juli 2011 @ 16:37:59 #190
323876 michaelmoore
pi_99965478
quote:

[..]

Sta ik nou onder water?
Of ben ik nou spaarder?

De NHG zal blij met zo een falende klant zijn
pi_99965820
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 16:37 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

De NHG zal blij met zo een falende klant zijn
Dus paupers met 80,000 euro op de bank (176,000 gulden voor de 4:3 kijkers) zijn nu al ook al falend......? :)

Begint jouw schaal pas te lopen vanaf een miljoen of zo?
pi_99965881
He kut, ik zit op een ton. Nog ff doorsparen dan maar.
pi_99965934
quote:
9s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 16:48 schreef Scorpie het volgende:
He kut, ik zit op een ton. Nog ff doorsparen dan maar.
beter zitten op een ton dan op een kratje, denk ik maar... loesert/faalhaas :P
pi_99965954
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 16:49 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

beter zitten op een ton dan op een kratje, denk ik maar... loesert/faalhaas :P
:'(
pi_99965982
quote:
9s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 16:50 schreef Scorpie het volgende:

[..]

:'(
uithuilen bij meneer michaelmoore.... of bij de NHG bank volgens hem...
  dinsdag 26 juli 2011 @ 17:20:43 #196
323876 michaelmoore
pi_99967035
quote:
15s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 16:46 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

Dus paupers met 80,000 euro op de bank (176,000 gulden voor de 4:3 kijkers) zijn nu al ook al falend......? :)

Begint jouw schaal pas te lopen vanaf een miljoen of zo?
80.000 op de bank en een ton onderwaarde voor de NHG
pi_99967114
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 17:20 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

80.000 op de bank en een ton onderwaarde voor de NHG
gezakt voor je tafeldiploma? Ik ken moneychangers op Bali die beter kunnen rekenen dan jij.
  dinsdag 26 juli 2011 @ 18:29:06 #198
334545 Censuur-152
De modjes zijn de baas
pi_99969000
quote:
14s.gif Op maandag 18 juli 2011 10:24 schreef Edith Schippers het volgende:

[..]

Nee. Ik kan best een hypotheek van 4 ton krijgen en mijn betalingsverplichtingen voldoen. Dat is toch wel een hoge hypotheek. Jij stelt dat dit soort 'hoge' hypotheken de crisis hebben veroorzaakt, maar het zijn juist de subprime hypotheken (waarbij de balans tussen onderpand en geldlening zoek is) die de crisis hebben veroorzaakt. Een 'hoge' hypotheek is dan ook wat kort door de bocht ;) maar ik snap wat je bedoelt.
Edith, ik zie dat het allemaal wat te moeilijk voor je is. Je begrijpt er helemaal niets van.
http://wn.com/Nout_Wellink_Nederlandse_tophypotheken_zijn_subprime
Even goed naar Nout luisteren :)
  dinsdag 26 juli 2011 @ 18:30:18 #199
334545 Censuur-152
De modjes zijn de baas
pi_99969032
quote:
10s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 15:15 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Ontwijken dan maar weer hé :)
pi_99969176
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 18:30 schreef Censuur-152 het volgende:

[..]

Ontwijken dan maar weer hé :)
Kom maar met een bron. Tot die tijd is alles wat je hier neerzette gebakken lucht gebleken.
pi_99969216
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 18:29 schreef Censuur-152 het volgende:

[..]

Edith, ik zie dat het allemaal wat te moeilijk voor je is. Je begrijpt er helemaal niets van.
http://wn.com/Nout_Wellink_Nederlandse_tophypotheken_zijn_subprime
Even goed naar Nout luisteren :)
Over tophypotheken gesproken, is je woonboerderij al verkocht?
pi_99969242
quote:
10s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 18:36 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Doe daar dan eens een link van ipv grijsgedraaide Nout en Edith.
pi_99969295
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 18:37 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

Doe daar dan eens een link van ipv grijsgedraaide Nout en Edith.
Denk dat Jan nu weer twee dagen niet komt reageren, wedden?
  dinsdag 26 juli 2011 @ 18:56:11 #204
334545 Censuur-152
De modjes zijn de baas
pi_99969893
quote:
14s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 18:35 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Kom maar met een bron. Tot die tijd is alles wat je hier neerzette gebakken lucht gebleken.
Tja, na al je sterke optredens zul je dit keer zeker gelijk hebben. Hoe zat het ook alweer met de Nederlandse tophypotheken?
pi_99971236
Prijzen van juni 2011 al bekend? >:O
pi_99971291
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 18:56 schreef Censuur-152 het volgende:

[..]

Tja, na al je sterke optredens zul je dit keer zeker gelijk hebben. Hoe zat het ook alweer met de Nederlandse tophypotheken?
Je bedoelt die hypotheken waarvan je zei zonder onderbouwing dat ze 20% onder water stonden? Geen idee, waar blijft de bron Jan?

Verder zit er aan te denken om een lekker hoge hypotheek af te sluiten, puur om Jan te jennen. Gewoon, omdat het kan. En omdat ik het kan betalen natuurlijk ;)

[ Bericht 9% gewijzigd door PietjePuk007 op 27-07-2011 10:21:56 ]
pi_99971461
quote:
Meer bezoek De Hypotheker door lagere overdrachtsbelasting

De verlaging van de overdrachtsbelasting van 6 procent naar 2 procent heeft tot 20 à 25 procent meer bezoekers bij hypotheekketen De Hypotheker geleid. De verlaging ging eind juni met terugwerkende kracht per 15 juni in, in een poging van het kabinet de woningmarkt een stimulans te geven.

"Het aantal bezoekers van onze filialen is na de bekendmaking van de kabinetsmaatregel substantieel toegenomen ten opzichte van de voorgaande vier weken. Deze vier weken vormen normaal een sterkere periode", stelt Leslie Hogeveen, woordvoerder van De Hypotheker.

"De verlaging van de overdrachtsbelasting heeft zo duidelijk voor een boost gezorgd. De bezoekers bestaan uit geïnteresseerde starters en ook uit doorstromers. Ik heb ook begrepen dat sommige doorstromers de belastingverlaging aangrijpen om met deze besparing de verkoopprijs te verlagen. Vaak staat hun huis al geruime tijd te koop en dit is een goede mogelijkheid om op deze wijze het huis van de hand te doen", aldus Hogeveen.

Bij De Hypotheker zijn over het gehele land 170 vestigingen aangesloten.
http://nieuws.nvm.nl/actu(...)rachtsbelasting.aspx
pi_99971531
En nog eentje van gisteren.

quote:
De verlaging van de overdrachtsbelasting zal dit jaar leiden tot 25.000 extra woningverkopen.

Dat stellen economen van ING.

Dat schrijft de Volkskrant.

De onderzoekers baseren zich op hun eigen woningmarktindex. Direct na de aangekondigde belastingverlaging van 6 naar 2 procent, steeg de index fors.

De belastingverlaging kost het kabinet-Rutte 1,2 miljard euro. Volgens premier Mark Rutte is het vertrouwen in de huizenmarkt afgelopen juni tot een dieptepunt gedaald. Hij stelt dat een herstel van dit vertrouwen essentieel is voor economische groei.

De onderzoekers doen hun metingen met behulp van zoektermen bij Google. Termen die er op duiden dat mensen een huis willen kopen, zoals 'huis kopen', worden gebruikt om de index te berekenen.

"Kijken leidt vaak tot kopen", stelt ING-onderzoeker Dimitry Fleimings. "In het verleden is de index van ING een vrij nauwkeurige voorspeller gebleken van het aantal huizen dat wordt verkocht."

De toename van woningverkopen is voorlopig niet terug te zien in officiële verkoopcijfers. Het verkoopproces kan maanden in beslag nemen.

Pas wanneer het huis op de naam van de nieuwe eigenaar staat, kan het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS) een woningovername registreren.

De Nederlandse Vereniging van Makelaars (NVM) verschaft altijd eerder duidelijkheid. Door een verschil in peilmomenten verschillen de woningmarktcijfers van de NVM met die van CBS/Kadaster. CBS/Kadaster registreren de transacties van een bestaande koopwoning op het moment van transport bij de notaris (eigendomsoverdracht). De NVM registreert de verkoop van een zelfde woning vanaf het moment dat de ontbindende voorwaarde(n) in de koopakte is verlopen. In de praktijk blijkt dat de periode tussen ondertekening van de overeenkomst bij de NVM-makelaar en het transporteren van de woning bij de notaris 2,5 tot 3 maanden is.

Eerder waarschuwde ING dat de maatregel een negatief effect heeft op de nieuwbouwmarkt. Omdat op nieuwbouwhuizen nooit overdrachtsbelasting wordt betaald, hebben deze huizen een goede concurrentiepositie op de woningmarkt. Dat voordeel is nu deels weggenomen door de algemene overdrachtsbelastingverlaging.

Projectontwikkelaars zien de toekomst van de woningmarkt positief in. Volgens hen zal het belastingvoordeel snel in de prijzen van nieuwbouwwoningen worden verwerkt, en zal het concurrentieverschil worden opgeheven
http://nieuws.nvm.nl/actu(...)_woningverkopen.aspx
pi_99979531
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 19:29 schreef PierreBetfair het volgende:
Prijzen van juni 2011 al bekend? >:O
Al een tijdje http://www.kadaster.nl/perskamer/dashboard/default.html
pi_99979691
quote:
10s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 18:36 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Zit er veel grond bij?
pi_99992851
Iik zie sommigen hier nog wel in een winkelpand trekken op den duur. :D

quote:
Winkels worden opgeleverd voor leegstand Laatste update: 27 juli 2011 08:51 info .WOERDEN - In de eerste helft van dit jaar is er 190.000 vierkante meter aan winkeloppervlakte bijgekomen, terwijl de leegstand in diezelfde periode met 185.000 vierkante meter opliep.

Foto: ANP ''Bijna alles wat er nieuw is bijgekomen, is zogezegd gebouwd voor leegstand. Dat zien we voor het eerst'', zei directeur Gertjan Slob van Locatus, informatieleverancier van winkelvastgoed, woensdag.

De leegstand van winkels loopt al jaren op, ook worden er evengoed ieder jaar weer volop meters opgeleverd. ''Tot dusver was het verschil veel groter'', weet Slob.

Zo kwam er vorig jaar 435.000 vierkante meter vloeroppervlak bij, tegen een leegstand van 165.000. ''Toen kwam theoretisch bijna 40 procent meteen leeg te staan, nu is dat zo goed als 100 procent.''

Op 1 juli van dit jaar stond ruim 1,9 miljoen meter winkelruimte leeg, op een totaal van 29,6 miljoen vierkante meter. ''Een leegstandpercentage van 6,5 procent en dat loopt nog steeds op'', aldus Slob.

Vooral de zogenoemde centrale winkelgebieden hebben te kampen met onverhuurbare panden, dat zijn de grootste winkelcentra in een gemeente. Maar ook panden in woonwijken waarin detailhandel zat, staan steeds vaker leeg.
  woensdag 27 juli 2011 @ 09:12:20 #212
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_99992997
6,5% leegstand voor winkelruimte is toch niet erg? Goed voor de concurrentie, wat weer leidt tot lagere prijzen in winkels.
  woensdag 27 juli 2011 @ 09:22:18 #213
324665 meth77
to do or not to do
pi_99993133
Vastgoed is een zeer slechte business geworden en dat voor het eerst in 60 jaar
http://www.telegraaf.nl/m(...)egstand__.html?p=6,2
pi_99993172
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2011 09:22 schreef meth77 het volgende:
Vastgoed is een zeer slechte business geworden en dat voor het eerst in 60 jaar
http://www.telegraaf.nl/m(...)egstand__.html?p=6,2
Dan is de Telegraaf erg slecht geinformeerd, of heeft een vrij beroerd geheugen (o.a. eind '70 / begin '80).
pi_99993198
Dat sommige makelaars nog een baan hebben is ongelooflijk _O-
Mijn zus ging gisteren kijken voor een huis, bleek de verkopende partij gewoon nog in het huis aanwezig te zijn en niet weg te gaan, maar in de achtertuin te gaan zitten :')
Failure much?
  woensdag 27 juli 2011 @ 09:32:10 #216
324665 meth77
to do or not to do
pi_99993313
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2011 09:26 schreef Scorpie het volgende:
Dat sommige makelaars nog een baan hebben is ongelooflijk _O-
Mijn zus ging gisteren kijken voor een huis, bleek de verkopende partij gewoon nog in het huis aanwezig te zijn en niet weg te gaan, maar in de achtertuin te gaan zitten :')
Failure much?
en wat is daar raar aan???
pi_99993686
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2011 09:32 schreef meth77 het volgende:

[..]

en wat is daar raar aan???
Ik zo het ook niet weten, maar sommige potentiële kopers verwachten misschien een geheel leeg huis aan te treffen?
pi_99993748
Het is gebruikelijk dat de verkopende partij inderdaad opgezout is, en het huis een beetje normaal achter te laten, in plaats van in de tuin eventuele geinteresseerden te gaan lopen bekijken en zeer ongemakkelijk te laten voelen. Immers, je kan niet vrijuit spreken tegen de verkopende makelaar omdat die mensen er nog rondlopen.

Daarnaast werden ze niet netjes opgewacht maar moesten ze aanbellen, toen bleek dat de makelaar er niet was maar 5 minuten later pas kwam waardoor je hele vervelende en ongemakkelijke situaties krijgt. Faal dus.
pi_99993847
Had ik al verteld dat je huis verhuren geen goeie optie is?
Mensen uit de buurt hadden dat gedaan, bleken er dealers in te zitten _O-
Gisteren inval geweest _O-
  woensdag 27 juli 2011 @ 10:16:22 #220
324665 meth77
to do or not to do
pi_99994328
quote:
10s.gif Op woensdag 27 juli 2011 09:58 schreef Scorpie het volgende:
Had ik al verteld dat je huis verhuren geen goeie optie is?
Mensen uit de buurt hadden dat gedaan, bleken er dealers in te zitten _O-
Gisteren inval geweest _O-
ja als je meer dan 800 euro per maand vraagt, dan krijg je mensen die er door de corporaties uitgegooid zijn wegens wanbetaling of criminelen of oosteuropeanen die met tien man in je huis wonen of een plantage opzolder
pi_99994385
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2011 09:03 schreef Basp1 het volgende:
Iik zie sommigen hier nog wel in een winkelpand trekken op den duur. :D

[..]

Eigenlijk is het vreemd dat er nog zoveel winkelruimte word gebouwd, terwijl er toch echt een verplaatsing waar te nemen is naar online winkelen. De aangeboden ruimte zou gewoon steeds minder worden. Ik ga eigenlijk nog vrij weinig een centrum in om te winkelen
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
  woensdag 27 juli 2011 @ 10:20:23 #222
324665 meth77
to do or not to do
pi_99994418
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2011 10:19 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Eigenlijk is het vreemd dat er nog zoveel winkelruimte word gebouwd, terwijl er toch echt een verplaatsing waar te nemen is naar online winkelen. De aangeboden ruimte zou gewoon steeds minder worden. Ik ga eigenlijk nog vrij weinig een centrum in om te winkelen
ik moet zeggen dat ik al jaren niets meer fysiek koop, behalve levensmiddelen, verder wordt alles gebracht, zelfs kleding en schoenen
  woensdag 27 juli 2011 @ 10:23:12 #223
324665 meth77
to do or not to do
pi_99994492
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2011 09:51 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Ik zo het ook niet weten, maar sommige potentiële kopers verwachten misschien een geheel leeg huis aan te treffen?
idioot tegenwoordig, ik heb ook wat huizen verkocht in t verleden maar liep in het begin vaak mee met de koper en de makelaar
pi_99994516
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2011 10:16 schreef meth77 het volgende:

[..]

ja als je meer dan 800 euro per maand vraagt, dan krijg je mensen die er door de corporaties uitgegooid zijn wegens wanbetaling of criminelen of oosteuropeanen die met tien man in je huis wonen of een plantage opzolder
Dan zou vesteda dus niets meer kunnen verhuren, wat een onzin kraam je toch weer uit, je moet alleen als particuliere verhuurder wel eigenlijk dezelfde inkomenseisen, bewijzen enz,, als vesteda erop na houden.
pi_99994567
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2011 10:23 schreef meth77 het volgende:

[..]

idioot tegenwoordig, ik heb ook wat huizen verkocht in t verleden maar liep in het begin vaak mee met de koper en de makelaar
Leuk, maar daarmee doe je je zaak meer slecht dan goed.
  woensdag 27 juli 2011 @ 10:26:54 #226
324665 meth77
to do or not to do
pi_99994598
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2011 10:26 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Leuk, maar daarmee doe je je zaak meer slecht dan goed.
ach dat maakte toen toch niks uit.
voor hem tien anderen
  woensdag 27 juli 2011 @ 10:33:07 #227
194833 Hanoying
vereert Zeus, zoals het hoort.
pi_99994789
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2011 10:20 schreef meth77 het volgende:

[..]

ik moet zeggen dat ik al jaren niets meer fysiek koop, behalve levensmiddelen, verder wordt alles gebracht, zelfs kleding en schoenen
Jij en Boris =/= gemiddelde Nederlanders

Jij en Boris = alleenstaande computernerds met een straatfobie

De gemiddelde Nederlander gaat regelmatig met zijn vriend(in)/man/vrouw/gezinnetje winkelen in de stad. Dat vindt zij (en in mindere mate hij) gezellig.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Laat ons Δωδεκάθεον's lied'ren zingen!
  woensdag 27 juli 2011 @ 10:37:26 #228
324665 meth77
to do or not to do
pi_99994903
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2011 10:33 schreef Hanoying het volgende:

[..]

Jij en Boris =/= gemiddelde Nederlanders

Jij en Boris = alleenstaande computernerds met een straatfobie

De gemiddelde Nederlander gaat regelmatig met zijn vriend(in)/man/vrouw/gezinnetje winkelen in de stad. Dat vindt zij (en in mindere mate hij) gezellig.
SPOILER
nou in het begin ging ik nog wel eens fysiek naar een winkel om het product zelf te zien, tegenwoordig lees ik de reviews meer, ben vorig jaar voor het laatst naar de mediamarkt geweest, veel te veel tokkies en herrie voor mij
  woensdag 27 juli 2011 @ 10:38:46 #229
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_99994935
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2011 10:23 schreef meth77 het volgende:

[..]

Ik zou ook liever informatie krijgen van de eigenaar zelf, dan een gladjakker makelaar die alles uit z'n duim zuigt.

quote:
14s.gif Op woensdag 27 juli 2011 09:53 schreef Scorpie het volgende:Daarnaast werden ze niet netjes opgewacht maar moesten ze aanbellen, toen bleek dat de makelaar er niet was maar 5 minuten later pas kwam waardoor je hele vervelende en ongemakkelijke situaties krijgt. Faal dus.
Stel je voor dat je persoonlijk contact hebt met de verkoper van het product dat je wellicht wilt kopen!
pi_99995035
Had de verkopende partij wel een appeltaart gebakken :P
  woensdag 27 juli 2011 @ 10:43:19 #231
324665 meth77
to do or not to do
pi_99995065
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2011 10:42 schreef Basp1 het volgende:
Had de verkopende partij wel een appeltaart gebakken :P
Ach als er een lekkere meid woont is het wel anders he, ben wel eens ergens geweest dat ik dacht van nou nou nou Pfffffffffffff
Dan heb ik geen trek in appeltaart
pi_99995070
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2011 10:38 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Ik zou ook liever informatie krijgen van de eigenaar zelf, dan een gladjakker makelaar die alles uit z'n duim zuigt.

[..]

Stel je voor dat je persoonlijk contact hebt met de verkoper van het product dat je wellicht wilt kopen!
Jij hebt echt nog nooit een huis gekocht, en je weet echt niet waar je over praat he? De eerste keer dat je een huis bezichtigt luister je sowieso niet naar de makelaar, maar stel je gewoon vragen en kijk je zelf rond. Daar wil je geen eigenaar bij hebben die zijn huis gaat lopen verdedigen of die de verkopende partij het huis uitkijkt _O-

Verder heb je natuurlijk persoonlijk contact met de verkoper, maar niet eerder dan een eventuele tweede bezichtiging of zelfs pas bij de overdracht.
  woensdag 27 juli 2011 @ 10:45:13 #233
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_99995122
quote:
10s.gif Op woensdag 27 juli 2011 10:43 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Jij hebt echt nog nooit een huis gekocht, en je weet echt niet waar je over praat he? De eerste keer dat je een huis bezichtigt luister je sowieso niet naar de makelaar, maar stel je gewoon vragen en kijk je zelf rond. Daar wil je geen eigenaar bij hebben die zijn huis gaat lopen verdedigen of die de verkopende partij het huis uitkijkt _O-
En denk je werkelijk dat de makelaar ook maar antwoord weet op de vragen die ik stel?
pi_99995147
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2011 10:43 schreef meth77 het volgende:

[..]

Ach als er een lekkere meid woont is het wel anders he, ben wel eens ergens geweest dat ik dacht van nou nou nou Pfffffffffffff
Dan heb ik geen trek in appeltaart
Dan wil je in natura korting regelen? :P
pi_99995176
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2011 10:45 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

En denk je werkelijk dat de makelaar ook maar antwoord weet op de vragen die ik stel?
Geen idee, zijn jouw vragen van hetzelfde niveau als hier? Want dan denk ik dat hij het antwoord inderdaad niet weet :D

Geef eens voorbeelden van wat je zou vragen wat een makelaar niet zou weten.
pi_99995234
quote:
10s.gif Op woensdag 27 juli 2011 10:47 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Geen idee, zijn jouw vragen van hetzelfde niveau als hier? Want dan denk ik dat hij het antwoord inderdaad niet weet :D

Zijn de buren rustig? Hoeveel is het energieverbruik per jaar van dit huis, en hoe wordt dat bereikt, overdag mensen thuis of alleen buiten kantoortijden stoken? Enz...
pi_99995256
quote:

[..]

Zit er underlayment achter de gipsplaten of is het gips direct op de laten geplaatst. Hoe loopt het riool, zit het in de fundering er onder of er naast?
pi_99995286
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2011 10:49 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Zijn de buren rustig? Hoeveel is het energieverbruik per jaar van dit huis, en hoe wordt dat bereikt, overdag mensen thuis of alleen buiten kantoortijden stoken? Enz...
Mijn makelaar kon daar gewoon antwoord op geven.

quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2011 10:50 schreef lutser.com het volgende:

[..]

Zit er underlayment achter de gipsplaten of is het gips direct op de laten geplaatst. Hoe loopt het riool, zit het in de fundering er onder of er naast?
Dat weten de meeste huiseigenaren niet eens :')
  woensdag 27 juli 2011 @ 10:51:54 #239
324665 meth77
to do or not to do
pi_99995290
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2011 10:50 schreef lutser.com het volgende:

[..]

een huis waar je dat moet vragen , daar zou ik nooit komen
  woensdag 27 juli 2011 @ 10:51:54 #240
194833 Hanoying
pi_99995291
quote:

[..]

Wat zijn ze daar aan de overkant eigenlijk aan het bouwen?
Hoe oud zijn de buren en hebben ze kinderen?
Is er ook een christelijke basisschool of alleen een openbare?
Hebben jullie die dakkapel laten plaatsen of zat die er al in toen jullie het kochten?
etc. etc. etc.

Ik vind het helemaal niet erg als de verkopende partij aanwezig is bij een bezichtiging. Vind het zelfs wel prettig.

Heb jij overigens niet van een woningbouwvereniging gekocht?
pi_99995377
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2011 10:51 schreef Hanoying het volgende:

[..]

Wat zijn ze daar aan de overkant eigenlijk aan het bouwen?
Hoe oud zijn de buren en hebben ze kinderen?
Is er ook een christelijke basisschool of alleen een openbare?
Hebben jullie die dakkapel laten plaatsen of zat die er al in toen jullie het kochten?
etc. etc. etc.
Weten de meeste makelaars ook wel, hier in het dorp iig wel. Verder weet ik de meeste van die dingen zelf ook wel.

quote:
Ik vind het helemaal niet erg als de verkopende partij aanwezig is bij een bezichtiging. Vind het zelfs wel prettig.
Blijft persoonlijk. Ikzelf vind het bloedirritant en getuigen van een gebrek aan professionaliteit, zeker als de verkopende partij hier niks vanaf weet.

quote:
Heb jij overigens niet van een woningbouwvereniging gekocht?
Nee.
  woensdag 27 juli 2011 @ 10:58:20 #242
194833 Hanoying
pi_99995481
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2011 10:55 schreef Scorpie het volgende:
Nee.
Stond me iets van bij.

Of dat je je zus had voorgesteld een koopgarantwoning te kopen of iets dergelijks maar misschien haal ik users door elkaar.
pi_99995685
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2011 10:58 schreef Hanoying het volgende:

[..]

Stond me iets van bij.

Of dat je je zus had voorgesteld een koopgarantwoning te kopen of iets dergelijks maar misschien haal ik users door elkaar.
Dat laatste klopt. Maar die woningen zijn al verkocht, dus is ze nu op zoek naar iets 'normaals'.
pi_99996337
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2011 10:58 schreef Hanoying het volgende:

Stond me iets van bij.

Dat ben ik, maar ik woonde er al dus hoefde niet meer aan bezichtigingen te doen. :P
  Moderator woensdag 27 juli 2011 @ 11:32:04 #245
16180 crew  CoolGuy
pi_99996673
Wat gezellig weer hier O+

Ik vind het ook raar dat de eigenaren van dat huis thuis waren toen hier iemand ging bezichtigen. Ik heb een aantal huizen bekeken voor ik overging tot koop, maar in alle gevallen waren de eigenaren niet thuis.

Niet dat het me had uitgemaakt, want ik had toch wel gezegd wat ik dacht. Ik deed naar de makelaars toe een beetje gereserveerd. Vooral niet te enthousiast zijn, kijken naar kleine dingetjes en daar een opmerking over maken, zodat de makelaar aanvoelde dat het de vraagprijs in ieder geval niet ging worden.

Als de eigenaren zelf aanwezig waren geweest had ik dat precies hetzelfde gedaan.
pi_99997028
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2011 10:51 schreef meth77 het volgende:

[..]

een huis waar je dat moet vragen , daar zou ik nooit komen
Iedereen zijn ding natuurlijk, ik houd van oude huizen en die hebben altijd een geschiedenis. En aangezien mijn budget ook nog beperkt is accepteer ik huizen met 'problemen' het is dan best fijn om te horen dat de lekkage in het dak alleen met zuidwesten wind voorkomt.
pi_99997428
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2011 11:32 schreef CoolGuy het volgende:

Vooral niet te enthousiast zijn, kijken naar kleine dingetjes en daar een opmerking over maken, zodat de makelaar aanvoelde dat het de vraagprijs in ieder geval niet ging worden.

Dat is nu niet meer nodig. Als je het echt leuk vindt kan je dat gewoon zeggen....... je vertelt hem ook gelijk dat je nog 4 andere huizen in diezelfde wijk leuk vindt.

Daarna zeg je tegen de makelaar dat je het huis best wilt kopen, maar dat er wel fors in de prijds moet worden gesneden. De makelaar van de verkopende partij - die feitelijk de belangen van de verkopers hoort te behartigen - gaat zich dan opeens voor jou inzetten, want die wil het huis hoe dan ook verkopen. Voor 50K minder dan de vraagrprijs boeit hem voor geen meter ^O^

Conclusie: Verkopend makelaars werken niet voor de verkopers, maar voor de kopers.

Heerlijk volk w/ als de zakjes maar gevuld worden. 8-)
  Moderator woensdag 27 juli 2011 @ 11:53:12 #248
16180 crew  CoolGuy
pi_99997525
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2011 11:51 schreef PierreBetfair het volgende:

[..]

Dat is nu niet meer nodig. Als je het echt leuk vindt kan je dat gewoon zeggen....... je vertelt hem ook gelijk dat je nog 4 andere huizen in diezelfde wijk leuk vindt.

Daarna zeg je tegen de makelaar dat je het huis best wilt kopen, maar dat er wel fors in de prijds moet worden gesneden. De makelaar van de verkopende partij - die feitelijk de belangen van de verkopers hoort te behartigen - gaat zich dan opeens voor jou inzetten, want die wil het huis hoe dan ook verkopen. Voor 50K minder dan de vraagrprijs boeit hem voor geen meter ^O^

Conclusie: Verkopend makelaars werken niet voor de verkopers, maar voor de kopers.

Natuurlijk jongen :')
pi_99997592
quote:

[..]

En toen zei de verkopende partij tegen de makelaar dat hij maar fijn een ander beroep moest gaan zoeken, gingen ze niet akkoord met de deal en zit jij als huizenkoper huilend op de stoep. w/
pi_99997653
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2011 11:53 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Ik wist niet dat makelaars tegenwoordig ook daadwerkelijk de handtekening zetten onder het koopcontract. Heb jij daar wat van meegekregen?
pi_99997663
quote:

[..]

Zo heb ik mijn laatste twee huizen wel gekocht, althans :)
pi_99997700
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2011 11:53 schreef CoolGuy het volgende:

Voor huizen van tussen de 4 en 5 ton (10% onder de vraagrpijs) is dat heel tegenwoordig gebruikelijk. Startershutten natuurlijk niet, dat zal ongeveer de helft zijn.
pi_99997757
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2011 11:54 schreef Scorpie het volgende:

En toen zei de verkopende partij tegen de makelaar dat hij maar fijn een ander beroep moest gaan zoeken, gingen ze niet akkoord met de deal en zit jij als huizenkoper huilend op de stoep. w/
Nee, dan sta ik lachend bij huis 2 op de stoep, en mocht dat mislukken huis 3, 4 etc.
pi_99997764
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2011 11:56 schreef PierreBetfair het volgende:

[..]

Voor huizen van tussen de 4 en 5 ton (10% onder de vraagrpijs) is dat heel tegenwoordig gebruikelijk. Startershutten natuurlijk niet, dat zal ongeveer de helft zijn.
onderhandelingsruimte hangt vooral van de vraagstelling af. Een marktconform geprijsd huis gaat weinig af, een te duur geprijsd huis veel. Dat geldt voor elke prijsklasse, en de laatste 50 jaar.....
pi_99997767
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2011 11:56 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

Zo heb ik mijn laatste twee huizen wel gekocht, althans :)
Jij hebt 2 keer onder de 50k gekocht? Heb je toen die makelaar niet keihard uitgelachen met zijn te hoge prijzen?
pi_99997819
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2011 11:58 schreef PierreBetfair het volgende:

[..]

Nee, dan sta ik lachend bij huis 2 op de stoep, en mocht dat mislukken huis 3, 4 etc.
Dat zeg ik, uiteindelijk heb je niks en zit je op die stoep, te huilen dat je plannetje mislukt is.
pi_99997841
PBF, heb je je slechte hypotheek nu al overgesloten eigenlijk?
pi_99997925
quote:
14s.gif Op woensdag 27 juli 2011 11:59 schreef Scorpie het volgende:

Dat zeg ik, uiteindelijk heb je niks en zit je op die stoep, te huilen dat je plannetje mislukt is.
Ook prima, dan wacht ik nog 1 of 2 jaar langer en koop ik het voor nog minder :)
pi_99997987
quote:
5s.gif Op woensdag 27 juli 2011 12:00 schreef Scorpie het volgende:
PBF, heb je je slechte hypotheek nu al overgesloten eigenlijk?
Nee, want beter dan wat ik heb lukt niet :)
pi_99997991
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2011 12:02 schreef PierreBetfair het volgende:

[..]

Ook prima, dan wacht ik nog 1 of 2 jaar langer en koop ik het voor nog minder :)
Zolang je dit keer maar een betere hypotheek afsluit dan de vorige keer ;)
pi_99997992
quote:
5s.gif Op woensdag 27 juli 2011 11:58 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Jij hebt 2 keer onder de 50k gekocht? Heb je toen die makelaar niet keihard uitgelachen met zijn te hoge prijzen?
Nee, veel meer. Waarom zou ik iemand uitlachen, als ik er zaken mee probeer te doen? Ik leg hem uit wat ik wat ik ervan vind, en wat ik wil, en hij legt me uit of hij zijn klant zover krijgt. En dan komen we eruit waarmee iedereen happy is, of niet. Met een beetje respect en zakelijk instelling ben je een stuk efficienter bezig.

Het is niet de internet speeltuin. ;)
pi_99998014
Ben even wezen kijken in de duurdere regio's in Gelderland,

Ben toch wel geschrokken, kilometers villa's en herenhuizen te koop, die men maar niet verkocht krijgt.
  woensdag 27 juli 2011 @ 12:05:43 #263
324665 meth77
to do or not to do
pi_99998058
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2011 11:41 schreef lutser.com het volgende:

beperkt is accepteer ik huizen met 'problemen' het is dan best fijn om te horen dat de lekkage in het dak alleen met zuidwesten wind voorkomt.
Ja en dat de kortsluiting ergens in de verouderde bedrading alleen voorkomt als de koelkast en de TV tegelijk aan staan als ook de strijkbout in het stopcontact boven zit
En de betonrot nog niet echt alarmerend is, dus voorlopig niets kost
pi_99998066
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2011 12:04 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

Nee, veel meer. Waarom zou ik iemand uitlachen, als ik er zaken mee probeer te doen? Ik leg hem uit wat ik wat ik ervan vind, en wat ik wil, en hij legt me uit of hij zijn klant zover krijgt. En dan komen we eruit waarmee iedereen happy is, of niet. Met een beetje respect en zakelijk instelling ben je een stuk efficienter bezig.

Het is niet de internet speeltuin. ;)
Ik zou als verkopende partij dan echt mijn makelaar een leugenachtig stuk vreten vinden. Je stelt niet voor niets een vraagprijs op, en als je daar dan doodleuk 50k of meer onder duikt dan heb je als makelaar toch echt gebakken lucht zitten te verkopen of je verstaat je vak niet goed.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 27-07-2011 12:06:28 ]
pi_99998070
quote:
14s.gif Op woensdag 27 juli 2011 12:04 schreef Scorpie het volgende:

Zolang je dit keer maar een betere hypotheek afsluit dan de vorige keer ;)
Nopes, want ik ga precies hetzelfde doen bij een volgende hypotheek :P
pi_99998095
Het klopt gewoon dat de verkopende makelaar niet zijn uiterste best doet voor de laatste 10K die maken toch bijna geen verschil op zijn provisie, verkopen daar gaat hem om de prijs is niet zo belangrijk.
pi_99998129
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2011 12:06 schreef PierreBetfair het volgende:

[..]

Nopes, want ik ga precies hetzelfde doen bij een volgende hypotheek :P
Ga je dan weer na een jaar kijken of je niet beter kan oversluiten?
  Moderator woensdag 27 juli 2011 @ 12:07:25 #268
16180 crew  CoolGuy
pi_99998136
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2011 12:04 schreef Bankfurt het volgende:
Ben even wezen kijken in de duurdere regio's in Gelderland,

Ben toch wel geschrokken, kilometers villa's en herenhuizen te koop, die men maar niet verkocht krijgt.
Ja maar dat is dan gunstig voor jou, immers, dan kun jij een van die villa's kopen.

Oh nee. Toch niet.
pi_99998260
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2011 12:07 schreef Scorpie het volgende:

Ga je dan weer na een jaar kijken of je niet beter kan oversluiten?
Nee, want dat deed ik alleen omdat mensen riepen dat een bankspaarhypotheek zoveel gunstiger zou zijn. Toen ik mn hypotheek afsluit bestond banksparen nog niet, dus wilde die optie nu even bekijken. Uiteindelijk blijken de voordelen nogal tegen te vallen (lees te veel voorwaarden aan te zitten).
pi_99998307
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2011 12:10 schreef PierreBetfair het volgende:

[..]

Nee, want dat deed ik alleen omdat mensen riepen dat een bankspaarhypotheek zoveel gunstiger zou zijn. Toen ik mn hypotheek afsluit bestond banksparen nog niet, dus wilde die optie nu even bekijken. Uiteindelijk blijken de voordelen nogal tegen te vallen (lees te veel voorwaarden aan te zitten).
Wel grappig toch, dat je naar aanleiding van het getroll en geklier op een internetforum je eigen financiele situatie onder de loep neemt?
pi_99998379
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2011 12:06 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Ik zou als verkopende partij dan echt mijn makelaar een leugenachtig stuk vreten vinden. Je stelt niet voor niets een vraagprijs op, en als je daar dan doodleuk 50k of meer onder duikt dan heb je als makelaar toch echt gebakken lucht zitten te verkopen of je verstaat je vak niet goed.
Sinds wanneer bepaalt de makelaar de vraagprijs? ;)
En sinds wanneer is een huizenprijs exacte wetenschap en een morbide altijd gelijkblijvend geheel.

Mijn punt is dat zaken als uitlachen en dat soort spelletjes niemand wat opleveren. Je makelaar een leugenachtig stuk vreten vinden en/of er ruzie mee maken ook niet. Gewoon rustig blijven, zelf bepalen wat je wel wil en niet wil, en dat simpelweg helder en zakelijk commniceren.

Eerste pand was een inschrijving, met een bepaalde richtprijs waar ik ver onder op inschrijf. Aangezien de inschruijving ook nog eens openbaar was, wist ik dat ik de enige inschrijver was. Tsja, dan kan je als verkoper je makelaar wel een huichelaar vinden, maar die makelaar maakt de markt ook niet.....

Tweede pand had ik max. prijs bepaald die ik wilde betalen, en dat gewoon in handen van de verkopend makelaar gelegd. Die heeft gewoon eerlijk tegen zijn klant gezegd: dit bod heb je, als je het langer laat staan heb je kans op een hogere prijs, zeg maar wat je belangrijker vindt: zekerheid of prijs. Gewoon een goed verhaal, imho.
pi_99998389
quote:
10s.gif Op woensdag 27 juli 2011 12:11 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Wel grappig toch, dat je naar aanleiding van het getroll en geklier op een internetforum je eigen financiele situatie onder de loep neemt?
Eigenlijk te gek voor woorden ja :D Maar user Blomke was zo stellig van mening dat banksparen verreweg het gunstigst zou zijn, dat ik daat 2 topicreeksen aan besteed heb om er antwoord op te krijgen.
pi_99998616
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2011 12:13 schreef PierreBetfair het volgende:

[..]

Eigenlijk te gek voor woorden ja :D Maar user Blomke was zo stellig van mening dat banksparen verreweg het gunstigst zou zijn, dat ik daat 2 topicreeksen aan besteed heb om er antwoord op te krijgen.
Maar uiteindelijk dus niet gedaan?
pi_99999115
quote:
5s.gif Op woensdag 27 juli 2011 12:18 schreef Scorpie het volgende:

Maar uiteindelijk dus niet gedaan?
Nee, enige wat ik bij een volgende hypotheek verander is dat ik ipv 33% aflosvrij, nu de max van 50% aflosvrij neem

Daarnaast laat ik een KEW lopen.

Ik heb overigens nog geen andere woningen bezocht, maar ga dat dit jaar zeker nog doen.
  woensdag 27 juli 2011 @ 12:53:51 #275
334545 Censuur-152
De modjes zijn de baas
pi_100000908
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2011 12:10 schreef PierreBetfair het volgende:

[..]

quote:
Eigen Huis: “Dit jaar hausse in banksparen”
Actuaris:“Banksparen wordt nieuwe woekerpolis!”
Gepubliceerd op: 20 mei 2008

Begin van dit jaar heeft de overheid naast het belastingvrij aflossen van de hypotheek via een levensverzekering ook belastingvrij aflossen via banksparen mogelijk gemaakt. Vooral de Vereniging Eigen Huis (VEH) en de Consumentenbond hebben er op aangedrongen dit mogelijk te maken. Beide organisaties vonden dit een gunstiger aflossingsregeling dan de beleggingspolis, welke de laatste tijd beter bekend stond als “woekerpolis”. Actuaris Jan Donselaar legt nu een fikse bom onder het bankspaarproduct door zijn bewering dat bankspaarproducten qua verhulde kosten niet onder doen voor woekerpolissen.

“Beleggen met een bankspaarproduct stelt de klant voor veel hogere kosten dan algemeen wordt aangenomen”, vindt actuaris Jan Donselaar. De actuaris stelt daarbij dat bankspaarproducten eigenlijk ook een soort woekerpolissen zijn. Het probleem schuilt in de beheerskosten die de bank permanent in rekening brengt. “Als bij beleggingspolissen en bankspaarproducten alle beheerskosten uit het beleggingstegoed worden gehaald, is een verzekeraar goedkoper”, aldus de actuaris. “En aan het eind van de looptijd worden de bedragen die banken van het saldo afhalen, steeds groter”, volgens Van Donselaar die geen reden ziet waarom de kosten bij een bank lager zouden zijn dan bij een verzekeraar.

Afgang
De opmerkingen van Van Donselaar zijn een behoorlijke klap in het gezicht van de VEH die al anderhalf jaar roept dat banksparen veel voordeliger zou zijn. Ook de Consumentbond heeft zich hierbij aangesloten. Beide organisaties lijken nu echter op basis van deskundigheid simpel te worden teruggefloten. Het lijkt erop dat deze organisaties slechts oog hebben gehad voor de voordelen van banksparen en na hun eerdere uitspraken weinig zin hebben gehad om naar nadelen te zoeken.

Banksparen onbekend
Vooral de VEH staat in zijn hemd. Deze organisatie doet er alles aan om haar eerdere uitspraken als absolute waarheid de markt in te drammen. Regelmatig verschijnen door de VEH zelf georganiseerde onderzoeken welke moeten werken als een vorm van “self-fulfilling prophecy”. Volgens een deze week geplaatst onderzoek van de VEH zou nu weer blijken dat de meeste consumenten geïnteresseerd zijn in banksparen, “als ze eenmaal weten wat het inhoudt”.

De uitspraken van de VEH komen in een vreemd daglicht te staan als blijkt dat 64 procent van de Nederlandse eigenwoningbezitters het fenomeen banksparen helemaal niet kent. “Maar eenmaal geïnformeerd, vindt bijna de helft dat hun hypotheekverstrekker banksparen zou moeten aanbieden”. Veel mensen denken bij banksparen aan niets anders dan sparen bij een bank. In feite dient banksparen te worden gezien als sparen bij een bank, met een zeer hoge vrijstelling voor vermogensbelasting. Eenzelfde vrijstelling bestond al jarenlang bij levensverzekeringen. Die vrijstellingen gaan alleen maar op als banksparen of polis zijn gekoppeld aan een hypotheek of lijfrente.

Eigenbelang banken
De Rabobank verwacht nog dit jaar een hausse in banksparen, dat de beleggings- en spaarhypotheek in groten getale moet vervangen. De door de Rabobank gedane uiting kan echter worden bijgeschreven in het grote boek van eigenbelang. Banksparen zal het alleen maar halen als daadwerkelijk blijkt dat banksparen op de lange termijn niet ook een kat in de zak is, net zoals de oude beleggingspolis, die verder als woekerpolis door het leven zal moeten. Het onderzoek van Van Donselaar wijst echter op de mogelijke start van een nieuw soort woekerpolis. Als de Rabobank bovendien de zeer populaire Spaarhypotheek wil vervangen door een Bankspaarhypotheek dan verwisselt de Rabobank een hypotheek met een gegarandeerde aflossing dus voor een hypotheek met “woekereigenschappen”.
http://www.wegwijs.nl/artikel/2008/05/actuaris%E2%80%9Cbanksparen-wordt-nieuwe-woekerpolis!%E2%80%9D

[ Bericht 3% gewijzigd door Censuur-152 op 27-07-2011 13:08:12 ]
pi_100001819
Sorry maar ik mis hier iets, wat is nou het nadeel van banksparen?

Ik zet elke maand x euros bij de bank en krijg rente met hetzelfde percentage als de gekoppelde lening bijgestort voor n jaar.

Hoe zitten daar verborgen kosten aan?
pi_100001966
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2011 11:56 schreef PierreBetfair het volgende:

[..]

nou... ik zit wat rond te kijken momenteel, wat bezichtigd etc, nu een aantal huizen die van 180 naar 159 zijn gegaan, en zelfs een naar 150, maar volgens mijn gevoel ga je dan toch nog flink verlies pakken als je dat koop, als straks de bedrijfspanden verliezen afgeschreven gaan worden geleidelijk, gaat dat ook weer impact hebben, het blijft jaren zakken.

ik zou erg graag zien; 1 flinke klap, alle lucht eruit, en dan weer een gezonde markt. dit is echt niet leuk zo. wonen (koop) is een risico geworden
pi_100002131
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2011 13:15 schreef Artimunor het volgende:

wonen (koop) is een risico geworden
Zolang mensen een huis blijven beschouwen als belleggingsobject wel. Als je het als lange termijn investering ziet totaal niet.
pi_100002138
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2011 13:12 schreef lutser.com het volgende:
Sorry maar ik mis hier iets, wat is nou het nadeel van banksparen?

Ik zet elke maand x euros bij de bank en krijg rente met hetzelfde percentage als de gekoppelde lening bijgestort voor n jaar.

Hoe zitten daar verborgen kosten aan?
Dat kan niemand dan ook verklaren, ook Jan niet.
  woensdag 27 juli 2011 @ 13:24:00 #280
334545 Censuur-152
De modjes zijn de baas
pi_100002591
7% rendement, das nogal wat om mee te rekenen meneer de actuaris.
pi_100002948
2008 Belde trouwens Jan, ze wilden hun artikel terug.
pi_100003309
quote:
Even een citaat over de kosten uit de aangehaalde pdf:
quote:
daarbij gaat Donselaar uit van 1% bij een bancair product en 0,35% bij een verzekeringsproduct
en gok wat er uitkomt, het bancaire product is duurder.

Het gaat er in deze artikelen om dat de belegginskosten van het rendement afgaan en dat het beter is dat deze lager zijn (lijkt mij nogal een opendeur).

Het banksparen waarbij echt 'gespaard' word zie ik hier niet in terug.

Dus mijn vraag blijft staan, wat is het nadeel van banksparen (waarbij echt gespaard word)?

[ Bericht 0% gewijzigd door lutser.com op 27-07-2011 13:56:45 ]
pi_100004728
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2011 14:24 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
weet iemand wat er met http://www.huizenmarkt-zeepbel.nl aan de hand is.
Jan zijn weblog is gecrashed vermoed ik zo.
pi_100005046
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2011 13:50 schreef lutser.com het volgende:

Dus mijn vraag blijft staan, wat is het nadeel van banksparen (waarbij echt gespaard word)?
Volgens mij heeft dat voornamelijk te maken met voortijdig willen aflossen of een andere hypotheek aflsuiten oid.
pi_100005087
quote:
9s.gif Op woensdag 27 juli 2011 14:27 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Jan zijn weblog is gecrashed vermoed ik zo.
Zou xeno over de flos zijn geweest en een ddos op jan hebben uitgevoerd. :D
  Moderator woensdag 27 juli 2011 @ 14:50:20 #288
236264 crew  capricia
pi_100005571
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2011 13:50 schreef lutser.com het volgende:

[..]

Even een citaat over de kosten uit de aangehaalde pdf:

[..]

en gok wat er uitkomt, het bancaire product is duurder.

Het gaat er in deze artikelen om dat de belegginskosten van het rendement afgaan en dat het beter is dat deze lager zijn (lijkt mij nogal een opendeur).

Het banksparen waarbij echt 'gespaard' word zie ik hier niet in terug.

Ben ik ook benieuwd naar.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_100006767
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2011 14:36 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Volgens mij heeft dat voornamelijk te maken met voortijdig willen aflossen of een andere hypotheek aflsuiten oid.
Voortijdig aflossen kan fiscaal nadelig zijn inderdaad, wel een beetje een luxe probleem.

Oversluiten naar een andere aanbieder kan ook gewoon al kan er misschien een boete worden berekend als het in de rente vast periode is.
  Moderator woensdag 27 juli 2011 @ 15:28:10 #290
236264 crew  capricia
pi_100007042
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2011 15:21 schreef lutser.com het volgende:

[..]

Voortijdig aflossen kan fiscaal nadelig zijn inderdaad, wel een beetje een luxe probleem.

Oversluiten naar een andere aanbieder kan ook gewoon al kan er misschien een boete worden berekend als het in de rente vast periode is.
Eens.
Maar ik ben benieuwd naar de woekerpolissen/kosten die banksparen met zich mee zou brengen.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_100007415
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2011 15:21 schreef lutser.com het volgende:

[..]

Maar dan moet je volgens mij wel zowel je hypotheek als je spaarproduct overhevelen omdat deze bij een en dezelfde leverancier ondergebracht zijn.

Volgens mij stonden er in WGR in sommige topics wel wat meer nadelen door five horizons genoemd, maar ik heb geen tijd om die topics op te duikelen.
  woensdag 27 juli 2011 @ 17:25:13 #292
323876 michaelmoore
pi_100011607
De Huizenmarkt in de USA is ook weer verder weggezakt

[ Bericht 94% gewijzigd door michaelmoore op 27-07-2011 17:35:08 ]
  woensdag 27 juli 2011 @ 17:40:30 #293
334545 Censuur-152
De modjes zijn de baas
pi_100012110
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2011 15:28 schreef capricia het volgende:

[..]

Eens.
Maar ik ben benieuwd naar de woekerpolissen/kosten die banksparen met zich mee zou brengen.
Het wordt tijd dat iedereen weer naar een annuïteitenhypotheek gaat. Dan kunnen al die parasiterende hypotheekverkopers wat nuttigs gaan doen. Het is toch niet normaal dat men bij elk product moet uitzoeken waar de ratten het addertje hebben verstopt.
pi_100012526
De nadelen van banksparen zijn besproken in WGR, de laatste 2 topicreeksen "hypotheken".

deze Hypotheken topic: Banksparen voor dummies. en die daarvoor.

Vooral de opmerkingen van modje 5-horizontaal zijn nuttig om te lezen.
pi_100014866
ik moet verhuizen voor mijn werk. Ik ga naar het noorden. Genoeg leuke huizen voor weinig geld.
  woensdag 27 juli 2011 @ 19:17:11 #296
43642 Bayswater
pi_100015500
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2011 17:40 schreef Censuur-152 het volgende:

[..]

Het wordt tijd dat iedereen weer naar een annuïteitenhypotheek gaat. Dan kunnen al die parasiterende hypotheekverkopers wat nuttigs gaan doen. Het is toch niet normaal dat men bij elk product moet uitzoeken waar de ratten het addertje hebben verstopt.
Zowaar geheel eens met deze opmerking. Aflossingsvrij met daarnaast gekoppelde transparante termijndeposito's vind ik ook prima.
Life lies a slow suicide
  woensdag 27 juli 2011 @ 19:38:10 #297
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_100016363
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2011 19:17 schreef Bayswater het volgende:
Aflossingsvrij met daarnaast gekoppelde transparante termijndeposito's vind ik ook prima.
Met welk doel? HRA maximaliseren?
  woensdag 27 juli 2011 @ 20:07:38 #298
43642 Bayswater
pi_100017573
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2011 19:38 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Met welk doel? HRA maximaliseren?
Yep, en transparant zonder vage beheer- en administratiekosten.
Life lies a slow suicide
  woensdag 27 juli 2011 @ 20:17:58 #299
323876 michaelmoore
pi_100017989
quote:
1s.gif Op woensdag 27 juli 2011 19:00 schreef BeffJeck het volgende:
ik moet verhuizen voor mijn werk. Ik ga naar het noorden. Genoeg leuke huizen voor weinig geld.
maar hier worden ze ook snel goedkoper

Het is een algemene trend in vastgoed

quote:
wo 27 jul 2011, 19:39
Jan Smit sluit winkel
van onze redactie
AMSTERDAM - Jan Smit moet zijn kledingwinkel J-Style in Volendam sluiten.
Jan's mananger Jaap Buijs legt in RTL Boulevard uit waarom J-Style per 1 november de deuren sluit: "Alles wordt tegenwoordig verkocht via internet. Dus die winkel is eigenlijk een beetje overbodig."

"Het is jammer, maar de tijden veranderen. Dat is nu eenmaal zo", vervolgt Jaap.
Jan opende de winkel in 2006.

[ Bericht 33% gewijzigd door michaelmoore op 27-07-2011 21:06:49 ]
pi_100021449
quote:
1s.gif Op woensdag 27 juli 2011 19:00 schreef BeffJeck het volgende:
in Het Noorden is toch helemaal geen werk? Wat als je je baan kwijt raakt? Dan kom je er nooit meer van af wat ga je eigenlijk voor werk doen?
pi_100022596
Je doet net alsof in het noorden alleen maar toendra's zijn.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')