Nee, ik zinspeelde op jouw onvermogen om je eigen lot in handen te nemen.quote:Op woensdag 20 juli 2011 16:50 schreef VirtualMemory het volgende:
[..]
Ik denk dat Scorpie daar op zinspeelde
Ooohquote:Op woensdag 20 juli 2011 16:56 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Nee, ik zinspeelde op jouw onvermogen om je eigen lot in handen te nemen.
Ik kan me voorstellen dat dat een argument voor je is.quote:Op woensdag 20 juli 2011 16:54 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Ik ben super blij dat ik huur, ik ben van plan om eind van het jaar uit te zien naar een andere baan in een andere provincie en ben dus blij dat ik niet met een eigen huis zit.
Ja, dat gevoel heb ik ook bij xeno...en maar klagen..quote:Op woensdag 20 juli 2011 16:56 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Nee, ik zinspeelde op jouw onvermogen om je eigen lot in handen te nemen.
Ik noem dat een kritische kijk op de zakenquote:Op woensdag 20 juli 2011 16:57 schreef capricia het volgende:
Ja, dat gevoel heb ik ook bij xeno...en maar klagen..
De vrijheidquote:Op woensdag 20 juli 2011 16:54 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Ik ben super blij dat ik huur, ik ben van plan om eind van het jaar uit te zien naar een andere baan in een andere provincie en ben dus blij dat ik niet met een eigen huis zit.
Ja. Selectief kritisch, want zodra het gaat over wat je zelf aan je situatie zou kunnen doen dan draai je daar omheen.quote:Op woensdag 20 juli 2011 16:59 schreef VirtualMemory het volgende:
[..]
Ik noem dat een kritische kijk op de zaken
Als je werkt in Groningen is neerstrijken in Utrecht niet echt handig hoorquote:Op woensdag 20 juli 2011 16:56 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik kan me voorstellen dat dat een argument voor je is.
Zelf ben ik centraal in het land neergestreken, ook uit die overweging.
En mochten er kinderen komen, dan zie ik iedere 5 jaar verhuizen niet echt zitten.
Zeker als je particulier kunt huren en om de wachtlijsten heen kunt.quote:
In Groningen is niet zoveel werkgelegenheid, je moet het wel realistisch houden.quote:Op woensdag 20 juli 2011 17:01 schreef VirtualMemory het volgende:
[..]
Als je werkt in Groningen is neerstrijken in Utrecht niet echt handig hoor
Ik ben ook niet overal kritisch in, zo heb ik een voorkeur voor goedkoop bier en laat ik mijn tuin verwilderen na goed huurdersgebruikquote:Op woensdag 20 juli 2011 17:01 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Ja. Selectief kritisch, want zodra het gaat over wat je zelf aan je situatie zou kunnen doen dan draai je daar omheen.
Ik noem het gewoon zeiken.
Wachtlijsten om te hurenquote:Op woensdag 20 juli 2011 17:01 schreef capricia het volgende:
[..]
Zeker als je particulier kunt huren en om de wachtlijsten heen kunt.
Maar ja, dan betaal je ook weer meer...
Prima toch?quote:Op woensdag 20 juli 2011 16:54 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
LOL. Een echte huurder dus!quote:Op woensdag 20 juli 2011 17:02 schreef VirtualMemory het volgende:
[..]
Ik ben ook niet overal kritisch in, zo heb ik een voorkeur voor goedkoop bier en laat ik mijn tuin verwilderen na goed huurdersgebruik
Precies. Het is beter als ze de huren gewoon vrijgeven.quote:Op woensdag 20 juli 2011 17:04 schreef VirtualMemory het volgende:
[..]
Wachtlijsten om te huren![]()
Dat is toch wel een aanwijzing dat de woningmarkt niet functioneel is.
Ik kan mij daar in vinden, mits men de subsidies voor de koopmarkt ook afschaftquote:Op woensdag 20 juli 2011 17:05 schreef capricia het volgende:
[..]
Precies. Het is beter als ze de huren gewoon vrijgeven.
Subsidie?quote:Op woensdag 20 juli 2011 17:10 schreef VirtualMemory het volgende:
[..]
Ik kan mij daar in vinden, mits men de subsidies voor de koopmarkt ook afschaft
Ik bevestig gewoon even je vooroordelenquote:
Ik woon in een gemengde wijk, dat zie je ook meteen. De koopwoningen worden bewoont door babyboomers en de huurhuizen zitten vol met uitkeringstrekkers, jongeren, singles en asielzoekersquote:Ik ben juist wel blij dat ze in mijn wijk de sociale huur- en koopwoningen lekker gescheiden hebben. Je ziet meteen aan de tuinen, de auto's en de troep in het gemeenteplantsoentje in wat voor een wijk je bent beland.
Wat ik dus bedoel is dat iedereen een verlaging van de inkomstenbelasting hoort te krijgen, nu moeten deze mensen meebetalen aan de subsidie (HRA) voor de andere helft van Nederland.quote:Op woensdag 20 juli 2011 17:11 schreef capricia het volgende:
[..]
Subsidie?
HRA is gewoon een verlaging van de inkomstenbelasting. Daar was jij net nog voor, schreef je.
Ik bepaal nu ook zelf wat ik aan wonen wil uitgeven hoorquote:Op woensdag 20 juli 2011 17:20 schreef VirtualMemory het volgende:
Feitelijk zullen toekomstige generaties veel belang hebben bij het afschaffen van de HRA, zij zullen zelf kunnen beslissen wat ze aan wonen willen uitgeven. Nu zit er een multiplier in de financiering die wordt misbruikt door de overheid, grondspeculanten en de bouwsector.
Alle andere sectoren zullen baat hebben bij meer marktwerking want er is immers meer inkomen beschikbaar wat gespendeerd kan worden aan andere economische activiteiten. Mensen zullen hun keuzes beter af kunnen stellen op hun individuele situatie. Dat de huidige deelnemers aan het pyramidespel daar niets in zien is begrijpelijk. Begrijpelijk maar niet verstandig
Volgens Xeno ben je dan 'begrijpelijk' maar niet 'verstandig'.quote:Op woensdag 20 juli 2011 17:21 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
Ik bepaal nu ook zelf wat ik aan wonen wil uitgeven hoor
Ik bepaal alles zelf.
quote:Op woensdag 20 juli 2011 17:22 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Volgens Xeno ben je dan 'begrijpelijk' maar niet 'verstandig'.
quote:
Jij kiest... de mate waarin je zelf kan beslissen is in Nederland fors beperktquote:
riante onzinquote:Op woensdag 20 juli 2011 17:30 schreef VirtualMemory het volgende:
[..]
Jij kiest... de mate waarin je zelf kan beslissen is in Nederland fors beperkt
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |