abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_99710161
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 16:28 schreef CoolGuy het volgende:

Maar het maakt mij niet uit dat dit komt omdat er een zeepbel is. Zeepbel of niet, in beide gevallen ben ik toch in staat om een huis te kopen, omdat mijn salaris er naar is. Jij bent afhankelijk van het klappen van de zeepbel (dus van anderen) om eventueel wel een huis te kunnen kopen (maar dat kun je in dat geval nog steeds niet).
Ik zou ook in kunnen stappen in het nationale pyramidespel maar kamikazekopen laat ik liever over aan mensen die daar echt voor willen gaan.

quote:
Jij wijst naar anderen als reden dat jij nu geen huis kunt kopen. Andere mensen kunnen wel makkelijk een huis kopen, voor die mensen is het klappen van de zeepbel ook geen voorwaarde om te kunnen kopen.
Ik heb begrepen dat heel veel mensen tegenwoordig veel liever blijven huren... ondanks dat ze makkelijk kunnen kopen.

quote:
Je wil nog steeds niet accepteren dat het kunnen kopen van een huis samenhangt met je salaris, en dat je salaris in de meeste gevallen toch echt afhankelijk is van je opleiding, en dat jij nou net geen opleiding hebt, en die heb je niet omdat je dat (je eigen woorden) allemaal niet zo nodig vond.
Als je dit leest begrijp je dat je soms beter af bent zonder een opleiding. De opleiding die je geniet zorgt er gegarandeerd voor dat je een makkelijk slachtoffer bent voor de financiele maffia, hoe is het met jouw vermogen om begrijpend te lezen :)
Real programmers don't comment. It was hard to write, so it should be hard to read.
pi_99710228
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 16:34 schreef capricia het volgende:

Wat interesseert het jou nou hoe iemand zijn huis gefinancierd heeft? Je komt nogal afgunstig over.
Zolang ik nog teveel IB belasting betaal om jullie leenhobby te mogen financieren heeft het mijn aandacht :)

Daarnaast staan alle belastingbetalers garant voor de goklust van de banken, zowel in de vorm van de NHG en een volgende bail out voor de banken, verzekeraars en pensioenfondsen.
Real programmers don't comment. It was hard to write, so it should be hard to read.
pi_99710313
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 16:38 schreef VirtualMemory het volgende:

[..]

Zolang ik nog teveel IB belasting betaal om jullie leenhobby te mogen financieren heeft het mijn aandacht :)
Je kan je misschien beter druk maken om het vergroten van je inkomsten door het volgen van een opleiding ofzo. Kom je ook nog eens ergens in het leven. Je weet wel, je eigen toekomst creeer jezelf enzo.
pi_99710318
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 16:38 schreef VirtualMemory het volgende:

[..]

ik stort je die drie knaken wel terug hoor :)

quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 16:11 schreef VirtualMemory het volgende:

[..]

Waarom zou niet iedereen een woning kunnen kopen? Wonen is een eerste levensbehoefte en zou daarom betaalbaar moeten zijn. Huren is altijd duurder dan kopen, immers de verhuurder wil ook nog een rendement halen... rara... wat klopt er niet aan je redenatie?
Wonen is betaalbaar. Tenminste dat stellen je diverse gedaantes altijd als je je huursom (waarvan de stichtingskosten weliswaar inmens gesubsidieerd is geweest) meldt :)

Wat nou: niet betaalbaar? Extreem betaalbaar. Met dank aan het sociale stelsel.
pi_99710335
quote:
14s.gif Op woensdag 20 juli 2011 16:40 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Je kan je misschien beter druk maken om het vergroten van je inkomsten door het volgen van een opleiding ofzo. Kom je ook nog eens ergens in het leven. Je weet wel, je eigen toekomst creeer jezelf enzo.
nee man, laat 'm thuis de held zitten wezen, alsjeblieft zeg.... ;)
  Moderator woensdag 20 juli 2011 @ 16:41:13 #31
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_99710363
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 16:37 schreef VirtualMemory het volgende:

[..]

Ik zou ook in kunnen stappen in het nationale pyramidespel maar kamikazekopen laat ik liever over aan mensen die daar echt voor willen gaan.

[..]

Ik heb begrepen dat heel veel mensen tegenwoordig veel liever blijven huren... ondanks dat ze makkelijk kunnen kopen.

[..]

Als je dit leest begrijp je dat je soms beter af bent zonder een opleiding. De opleiding die je geniet zorgt er gegarandeerd voor dat je een makkelijk slachtoffer bent voor de financiele maffia, hoe is het met jouw vermogen om begrijpend te lezen :)
Dat zou je kunnen ja, alleen kun je dan alleen maar een doos kopen en dat is niet wat jij wil (je eigen woorden).

Dat zal best, maar jij behoort niet tot de groep mensen die liever wil blijven huren. Jij behoort tot de groep mensen die 'moet' huren. Jij wil heel graag kopen, maar jij kunt met je inkomen niks kopen wat naar jouw zin is.

Ja, en het gebrek aan die opleiding zorgt er ook voor dat jij nu niet in staat bent om een huis te kopen. Je kunt 't wel proberen te draaien, maar feit blijft dat jouw gebrek aan opleiding de reden is dat je nu bepaalde dingen die je wel wil niet kunt realiseren. Nogmaals, maak je nou over mij maar geen zorgen, ik heb 't prima voor elkaar. Ik klaag dan ook niet dat er regels moeten veranderen, dat ben jij en consorten.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_99710364
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 16:40 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

[..]

Wonen is betaalbaar. Tenminste dat stellen je diverse gedaantes altijd als je je huursom (waarvan de stichtingskosten weliswaar inmens gesubsidieerd is geweest) meldt :)

Wat nou: niet betaalbaar? Extreem betaalbaar.
Eigenlijk is Xeno er dus op tegen dat hij huursubsidie krijgt, betaald van zijn IB, om zijn eigen huurhuis betaalbaar te houden.
pi_99710385
quote:

Stort maar op de rekening voor ontwikkelingshulp of de hongersnood in Afrika. Dit kabinet heeft daar namelijk flink op bezuinigd om de banksters van royale bonussen te blijven voorzien w/
pi_99710444
quote:

[..]

nee man, laat 'm thuis de held zitten wezen, alsjeblieft zeg.... ;)
Je ziet ook wel dat hij ergens is gekomen in het leven met zijn self-education.
pi_99710457
quote:
14s.gif Op woensdag 20 juli 2011 16:41 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Eigenlijk is Xeno er dus op tegen dat hij huursubsidie krijgt, betaald van zijn IB, om zijn eigen huurhuis betaalbaar te houden.
Doe mij maar een lager IB tarief :Y
pi_99710484
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 16:41 schreef VirtualMemory het volgende:

[..]

Stort maar op de rekening voor ontwikkelingshulp of de hongersnood in Afrika. Dit kabinet heeft daar namelijk flink op bezuinigd om de banksters van royale bonussen te blijven voorzien w/
Ik weet het nog beter, ik doe de ontwikkelingshulp, en financieer acitviteiten daar rechtstreeks. Stukken effectiever. :) Ik hou wel van effectief. Niet zeuren maar doen. Geen woorden maar daden. En ik ben geeneens R'dammer :)
pi_99710536
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 16:41 schreef VirtualMemory het volgende:

[..]

Ik snap sowieso niet waarom we geld geven aan Afrika, gezien het feit dat we niet eens in onze eigen primaire levensbehoeften kunnen voorzien. Dat waren toch jouw woorden Xeno?
pi_99710559
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 16:43 schreef VirtualMemory het volgende:

[..]

Doe mij maar een lager IB tarief :Y
Voor iemand die zelfontwikkeling aanprijst leun je toch wel heel erg op anderen.
pi_99710636
- edit: foutje :P

[ Bericht 43% gewijzigd door VirtualMemory op 20-07-2011 16:57:31 ]
pi_99710806
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 16:46 schreef VirtualMemory het volgende:

[..]

ZZP'er zijn meestal verkapte loonslaven.... de meeste van dit soort 'ondernemers' werken voor grote bedrijven, overheidsinstanties en semi overheidsinstanties :')
en wat wil je daarmee in het huizentopic zeggen?
  Moderator woensdag 20 juli 2011 @ 16:49:34 #41
16180 crew  CoolGuy
pi_99710839
quote:

[..]

ZZP'er zijn meestal verkapte loonslaven.... de meeste van dit soort 'ondernemers' werken voor grote bedrijven, overheidsinstanties en semi overheidsinstanties :')
Dat is nou wat je noemt CD Xeno :) Want je praat het zo dat iedereen die het anders doet dan jij, toch slechter af is uiteindelijk. Is prima, maar ondertussen hebben die mensen wel meer te makken dan jij, en die mensen zijn wél in staat om te kunnen doen wat ze willen, in tegenstelling tot jij.

Echt hoor, als je allemaal die tijd die je hebt verkwanseld in deze topics had gestoken in een opleiding of wat dan ook, dan had jij al lang een fatsoenlijk huis kunnen kopen, maar in plaats daarvan zit je hier al al die tijd met het vingertje naar anderen te wijzen als schuldigen over waarom jij geen huis kunt kopen dat je zou willen.

Blijf dat vooral doen. Dichterbij je doel zul je er in ieder geval niet mee komen.
pi_99710846
quote:
Nederlanders staan voor om en nabij 1 biljoen euro (1030 miljard) in het krijt bij banken en instellingen die geld uitlenen. Dat blijkt uit cijfers van het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS) en het Kadaster. De grootste nationale schuld betreft de hypotheken. Daaraan hebben we rond 1 biljoen euro (1004 miljard euro) uitstaan.

bron: E&Y
Even van die populaire weblog over de huizenmarkt geplukt.

Zo... zo... 24 miljard aan consumptief krediet.... Daar moet weer even een 'Lenen kost geld' campagne tegen aan w/
  Moderator woensdag 20 juli 2011 @ 16:50:12 #43
236264 crew  capricia
pi_99710874
quote:

[..]

Had je liever een koopwoning dan een huurwoning gehad?
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_99710930
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 16:48 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

en wat wil je daarmee in het huizentopic zeggen?
Ik denk dat Scorpie daar op zinspeelde :)
  Moderator woensdag 20 juli 2011 @ 16:51:08 #45
16180 crew  CoolGuy
pi_99710943
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 16:50 schreef capricia het volgende:

[..]

Kun je het antwoord daarop niet zelf bedenken? ;)
pi_99711081
quote:

[..]

Dat zou kunnen variëren, afhankelijk van de fase van mijn leven. Momenteel huur ik liever maar ik kan me voorstellen dat als je ergens liever lang verblijft je dan liever koopt.
Begrijp me niet verkeerd, ik heb niets tegen kopen. Mijn afkeer is tegen het systeem dat het opblazen van de zeepbel mogelijk heeft gemaakt :)
pi_99711097
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 16:50 schreef VirtualMemory het volgende:

[..]

Ik denk dat Scorpie daar op zinspeelde :)
ik denk dat je aardig loopt te trollen, niet zo handig voor iemand die met een ban onder een andere username doorpostte :)
pi_99711127
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 16:53 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

ik denk dat je aardig loopt te trollen, niet zo handig voor iemand die met een ban onder een andere username doorpostte :)
Ik zou niet durven :)
  Moderator woensdag 20 juli 2011 @ 16:54:41 #49
236264 crew  capricia
pi_99711177
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 16:51 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Kun je het antwoord daarop niet zelf bedenken? ;)
Ik vind hem niet echt de instelling hebben die ik gewend ben te zien bij kopers... Altijd maar klagen en ondertussen in je huurhuisje blijven zitten.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_99711189
quote:

[..]

Ik ben super blij dat ik huur, ik ben van plan om eind van het jaar uit te zien naar een andere baan in een andere provincie en ben dus blij dat ik niet met een eigen huis zit.
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')