abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_99711269
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 16:50 schreef VirtualMemory het volgende:

[..]

Ik denk dat Scorpie daar op zinspeelde :)
Nee, ik zinspeelde op jouw onvermogen om je eigen lot in handen te nemen.
pi_99711302
quote:
14s.gif Op woensdag 20 juli 2011 16:56 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Oooh :@
Real programmers don't comment. It was hard to write, so it should be hard to read.
  Moderator woensdag 20 juli 2011 @ 16:56:47 #53
236264 crew  capricia
pi_99711304
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 16:54 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Ik ben super blij dat ik huur, ik ben van plan om eind van het jaar uit te zien naar een andere baan in een andere provincie en ben dus blij dat ik niet met een eigen huis zit.
Ik kan me voorstellen dat dat een argument voor je is.
Zelf ben ik centraal in het land neergestreken, ook uit die overweging.
En mochten er kinderen komen, dan zie ik iedere 5 jaar verhuizen niet echt zitten.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  Moderator woensdag 20 juli 2011 @ 16:57:33 #54
236264 crew  capricia
pi_99711355
quote:
14s.gif Op woensdag 20 juli 2011 16:56 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Ja, dat gevoel heb ik ook bij xeno...en maar klagen..
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_99711449
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 16:57 schreef capricia het volgende:

Ja, dat gevoel heb ik ook bij xeno...en maar klagen..
Ik noem dat een kritische kijk op de zaken :)
Real programmers don't comment. It was hard to write, so it should be hard to read.
pi_99711538
quote:

[..]

Ik ben super blij dat ik huur, ik ben van plan om eind van het jaar uit te zien naar een andere baan in een andere provincie en ben dus blij dat ik niet met een eigen huis zit.
De vrijheid :D
  Moderator woensdag 20 juli 2011 @ 17:01:03 #57
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_99711557
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 16:59 schreef VirtualMemory het volgende:

[..]

Ik noem dat een kritische kijk op de zaken :)
Ja. Selectief kritisch, want zodra het gaat over wat je zelf aan je situatie zou kunnen doen dan draai je daar omheen.

Ik noem het gewoon zeiken. :)
Breitling - Instruments for Professionals
pi_99711581
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 16:56 schreef capricia het volgende:

[..]

Ik kan me voorstellen dat dat een argument voor je is.
Zelf ben ik centraal in het land neergestreken, ook uit die overweging.
En mochten er kinderen komen, dan zie ik iedere 5 jaar verhuizen niet echt zitten.
Als je werkt in Groningen is neerstrijken in Utrecht niet echt handig hoor :P
  Moderator woensdag 20 juli 2011 @ 17:01:45 #59
236264 crew  capricia
pi_99711593
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 17:00 schreef VirtualMemory het volgende:

[..]

De vrijheid :D
Zeker als je particulier kunt huren en om de wachtlijsten heen kunt.
Maar ja, dan betaal je ook weer meer...
There is a name for it:
We call them Poor"
  Moderator woensdag 20 juli 2011 @ 17:02:16 #60
236264 crew  capricia
pi_99711616
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 17:01 schreef VirtualMemory het volgende:

[..]

Als je werkt in Groningen is neerstrijken in Utrecht niet echt handig hoor :P
In Groningen is niet zoveel werkgelegenheid, je moet het wel realistisch houden. :P
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_99711656
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 17:01 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Ja. Selectief kritisch, want zodra het gaat over wat je zelf aan je situatie zou kunnen doen dan draai je daar omheen.

Ik noem het gewoon zeiken. :)
Ik ben ook niet overal kritisch in, zo heb ik een voorkeur voor goedkoop bier en laat ik mijn tuin verwilderen na goed huurdersgebruik :D
pi_99711725
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 17:01 schreef capricia het volgende:

[..]

Zeker als je particulier kunt huren en om de wachtlijsten heen kunt.
Maar ja, dan betaal je ook weer meer...
Wachtlijsten om te huren 8)7

Dat is toch wel een aanwijzing dat de woningmarkt niet functioneel is.
pi_99711758
quote:

[..]

Prima toch?
  Moderator woensdag 20 juli 2011 @ 17:05:03 #64
236264 crew  capricia
pi_99711775
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 17:02 schreef VirtualMemory het volgende:

[..]

Ik ben ook niet overal kritisch in, zo heb ik een voorkeur voor goedkoop bier en laat ik mijn tuin verwilderen na goed huurdersgebruik :D
LOL. Een echte huurder dus!
Ik ben juist wel blij dat ze in mijn wijk de sociale huur- en koopwoningen lekker gescheiden hebben. Je ziet meteen aan de tuinen, de auto's en de troep in het gemeenteplantsoentje in wat voor een wijk je bent beland.
There is a name for it:
We call them Poor"
  Moderator woensdag 20 juli 2011 @ 17:05:28 #65
236264 crew  capricia
pi_99711797
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 17:04 schreef VirtualMemory het volgende:

[..]

Wachtlijsten om te huren 8)7

Dat is toch wel een aanwijzing dat de woningmarkt niet functioneel is.
Precies. Het is beter als ze de huren gewoon vrijgeven.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_99712047
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 17:05 schreef capricia het volgende:

[..]

Precies. Het is beter als ze de huren gewoon vrijgeven.
Ik kan mij daar in vinden, mits men de subsidies voor de koopmarkt ook afschaft :)
  Moderator woensdag 20 juli 2011 @ 17:11:12 #67
236264 crew  capricia
pi_99712081
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 17:10 schreef VirtualMemory het volgende:

[..]

Ik kan mij daar in vinden, mits men de subsidies voor de koopmarkt ook afschaft :)
Subsidie?
HRA is gewoon een verlaging van de inkomstenbelasting. Daar was jij net nog voor, schreef je.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_99712149
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 17:05 schreef capricia het volgende:

LOL. Een echte huurder dus!
Ik bevestig gewoon even je vooroordelen ;)

quote:
Ik ben juist wel blij dat ze in mijn wijk de sociale huur- en koopwoningen lekker gescheiden hebben. Je ziet meteen aan de tuinen, de auto's en de troep in het gemeenteplantsoentje in wat voor een wijk je bent beland.
Ik woon in een gemengde wijk, dat zie je ook meteen. De koopwoningen worden bewoont door babyboomers en de huurhuizen zitten vol met uitkeringstrekkers, jongeren, singles en asielzoekers :)
pi_99712235
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 17:11 schreef capricia het volgende:

[..]

Subsidie?
HRA is gewoon een verlaging van de inkomstenbelasting. Daar was jij net nog voor, schreef je.
Wat ik dus bedoel is dat iedereen een verlaging van de inkomstenbelasting hoort te krijgen, nu moeten deze mensen meebetalen aan de subsidie (HRA) voor de andere helft van Nederland.
De overheid moet geen oordeel maken over het wel of niet kopen van een huis, die beslissing is aan de mensen. Proberen dit fiscaal te stimuleren is niet een taak van de overheid en past niet thuis in het liberale gedachtegoed :)
pi_99712510
Feitelijk zullen toekomstige generaties veel belang hebben bij het afschaffen van de HRA, zij zullen zelf kunnen beslissen wat ze aan wonen willen uitgeven. Nu zit er een multiplier in de financiering die wordt misbruikt door de overheid, grondspeculanten en de bouwsector.
Alle andere sectoren zullen baat hebben bij meer marktwerking want er is immers meer inkomen beschikbaar wat gespendeerd kan worden aan andere economische activiteiten. Mensen zullen hun keuzes beter af kunnen stellen op hun individuele situatie. Dat de huidige deelnemers aan het pyramidespel daar niets in zien is begrijpelijk. Begrijpelijk maar niet verstandig :7
pi_99712554
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 17:20 schreef VirtualMemory het volgende:
Feitelijk zullen toekomstige generaties veel belang hebben bij het afschaffen van de HRA, zij zullen zelf kunnen beslissen wat ze aan wonen willen uitgeven. Nu zit er een multiplier in de financiering die wordt misbruikt door de overheid, grondspeculanten en de bouwsector.
Alle andere sectoren zullen baat hebben bij meer marktwerking want er is immers meer inkomen beschikbaar wat gespendeerd kan worden aan andere economische activiteiten. Mensen zullen hun keuzes beter af kunnen stellen op hun individuele situatie. Dat de huidige deelnemers aan het pyramidespel daar niets in zien is begrijpelijk. Begrijpelijk maar niet verstandig :7
Ik bepaal nu ook zelf wat ik aan wonen wil uitgeven hoor :)
Ik bepaal alles zelf.

Dus ik heb geen jota benul waar je het over hebt, eerlijkgezegd.
pi_99712593
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 17:21 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

Ik bepaal nu ook zelf wat ik aan wonen wil uitgeven hoor :)
Ik bepaal alles zelf.
Volgens Xeno ben je dan 'begrijpelijk' maar niet 'verstandig'.
pi_99712752
quote:
14s.gif Op woensdag 20 juli 2011 17:22 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Volgens Xeno ben je dan 'begrijpelijk' maar niet 'verstandig'.
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 16:56 schreef VirtualMemory het volgende:

[..]

Oooh :@
pi_99712890
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 17:21 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

Ik bepaal alles zelf.

Jij kiest... de mate waarin je zelf kan beslissen is in Nederland fors beperkt :)
pi_99713192
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 17:30 schreef VirtualMemory het volgende:

[..]

Jij kiest... de mate waarin je zelf kan beslissen is in Nederland fors beperkt :)
riante onzin :)
  Moderator woensdag 20 juli 2011 @ 17:42:09 #76
236264 crew  capricia
pi_99713309
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 17:30 schreef VirtualMemory het volgende:

[..]

Zelfs de beslissing om in NL te blijven is aan jezelf.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_99713913
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 17:10 schreef VirtualMemory het volgende:

[..]

idd mee eens
pi_99714009
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 17:11 schreef capricia het volgende:

[..]

Subsidie?
Wat maakt het uit of je eerst je belasting betaald en daarna terug krijgt of direct minder belasting betaald? Onderaan de streep is het resultaat hetzelfde.
pi_99714085
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 18:02 schreef Bumbu het volgende:
Wat maakt het uit of je eerst je belasting betaald en daarna terug krijgt of direct minder belasting betaald? Onderaan de streep is het resultaat hetzelfde.
Als het niet uitmaakt kun je het gewoon zo laten. ^O^
Ik ben diegene waar je moeder je altijd voor gewaarschuwd heeft...
pi_99714196
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 17:14 schreef VirtualMemory het volgende:

[..]

Wat ik dus bedoel is dat iedereen een verlaging van de inkomstenbelasting hoort te krijgen, nu moeten deze mensen meebetalen aan de subsidie (HRA) voor de andere helft van Nederland.
De overheid moet geen oordeel maken over het wel of niet kopen van een huis, die beslissing is aan de mensen. Proberen dit fiscaal te stimuleren is niet een taak van de overheid en past niet thuis in het liberale gedachtegoed :)
Mee eens. Laat mensen het gewoon lekker zelf beslissen wat ze met hun geld doen huren of kopen. Zo kan je ook sneller op de veranderende arbeidsmarkt inspringen zoals hierboven al vermeld. Wat als je ineens 200km verderop MOET gaan werken?
pi_99714253
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 18:08 schreef Bumbu het volgende:
Zo kan je ook sneller op de veranderende arbeidsmarkt inspringen zoals hierboven al vermeld. Wat als je ineens 200km verderop MOET gaan werken?
Daarom moet die laatste 2% van overdrachtsbelasting er ook af. Krankzinnige belasting die niets toevoegd.
pi_99714286
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 18:05 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Als het niet uitmaakt kun je het gewoon zo laten. ^O^
Ik bedoel te zeggen dat je de HRA net zo goed een subsidie kan noemen. Netto wordt je er financieel beter van. Ik denk dat het mensen ook niet veel uit zal maken of ze nou 200Eu minder belasting hoeven te betalen of elke maand 200Eu op hun rekening gestort krijgen.

Het gaat mij er dus om dat ik het een rare uitspraak vind om te zeggen dat de HRA geen subsidie is

En dat is volledig losstaand van mijn mening of de HRA nou wel of niet eerlijk of nuttig is.

maar goed mijn mening over de HRA weet je en die is dat hij weg mag al is het in een jarenplan
  woensdag 20 juli 2011 @ 18:11:39 #83
334545 Censuur-152
De modjes zijn de baas
pi_99714314
quote:

[..]

Lekker efficiënt hé? Weg met alle onnodige ambtenaren en adviseurs.
Gewoon zo simpel mogelijk, geen onnodige aftrekposten.
De huizenmarkt is volgens de modjes geen zeepbel
pi_99714449
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 18:10 schreef Bumbu het volgende:
Ik bedoel te zeggen dat je de HRA net zo goed een subsidie kan noemen.
Ik weet wel wat je ermee bedoelde, je haalde er alleen een drogreden bij. Als de HRA afgeschaft of afgebouwd wordt zal dat uit het oogpunt van dringende bezuinigingen plaastvinden. En het heeft weinig zin om de HRA af te schaffen en die extra inkomsten weer weg te geven in de vorm van een IB verlaging. Die verlaging komt er dus niet, of het is een hele miniscule.

quote:
Netto wordt je er financieel beter van. Ik denk dat het mensen ook niet veel uit zal maken of ze nou 200Eu minder belasting hoeven te betalen of elke maand 200Eu op hun rekening gestort krijgen.
Zie boven. Bovendien zou volgens die redenering van jou dan iedereen 200,- minder betalen, en kost dat de maatschappij dus minimaal het dubbele van nu.
pi_99714453
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 18:11 schreef Censuur-152 het volgende:

[..]

Het is efficiënter dat is waar.
pi_99714537
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 18:14 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Ik weet wel wat je ermee bedoelde, je haalde er alleen een drogreden bij. Als de HRA afgeschaft of afgebouwd wordt zal dat uit het oogpunt van dringende bezuinigingen plaastvinden. En het heeft weinig zin om de HRA af te schaffen en die extra inkomsten weer weg te geven in de vorm van een IB verlaging. Die verlaging komt er dus niet, of het is een hele miniscule.

[..]

Zie boven. Bovendien zou volgens die redenering van jou dan iedereen 200,- minder betalen, en kost dat de maatschappij dus minimaal het dubbele van nu.
Nee ik bedoel niet iedereen.

Ik bedoel te zeggen het is gewoon een subsidie je kan het wel anders gaan noemen maar het blijft een subsidie
pi_99714560
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 18:10 schreef Bumbu het volgende:
Het gaat mij er dus om dat ik het een rare uitspraak vind om te zeggen dat de HRA geen subsidie is
Ik zie het als een korting voor trouwe klanten. :D
pi_99714603
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 18:16 schreef Bumbu het volgende:
Nee ik bedoel niet iedereen.
Je bedoelt dus dan alleen een verlaging voor de mensen met een koophuis hypotheek? Of toch een verlaging voor iedereen?
  Moderator woensdag 20 juli 2011 @ 18:19:34 #89
236264 crew  capricia
pi_99714647
quote:

[..]

[..]

Als je de HRA zou afschaffen, is het gewoon een verkapte belastingverhoging. Daar wordt niemand vrolijk van...tenzij je daarvan geniet.. :)
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_99714881
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 18:16 schreef Bumbu het volgende:
Ik bedoel te zeggen het is gewoon een subsidie je kan het wel anders gaan noemen maar het blijft een subsidie
Volgens die logica krijgt iedereen die niet in de hoogste belastingschijf zit en dus minder dan 52% IB betaalt subsidie. Toch?
pi_99715156
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 18:10 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Daarom moet die laatste 2% van overdrachtsbelasting er ook af. Krankzinnige belasting die niets toevoegd.
En daarna huurwaardeforfait en hypotheekrenteaftrek.
  woensdag 20 juli 2011 @ 18:47:20 #92
334545 Censuur-152
De modjes zijn de baas
pi_99715831
quote:
14s.gif Op woensdag 20 juli 2011 18:31 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

En daarna huurwaardeforfait en hypotheekrenteaftrek.
Nee dat hoeft niet. Het ziet er na uit dat de crisis nu echt voorbij is, geen vuiltje meer aan de lucht.

:) vanaf de zijlijn
De huizenmarkt is volgens de modjes geen zeepbel
  woensdag 20 juli 2011 @ 18:51:26 #93
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_99716029
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 16:28 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Maar het maakt mij niet uit dat dit komt omdat er een zeepbel is. Zeepbel of niet, in beide gevallen ben ik toch in staat om een huis te kopen, omdat mijn salaris er naar is. Jij bent afhankelijk van het klappen van de zeepbel (dus van anderen) om eventueel wel een huis te kunnen kopen (maar dat kun je in dat geval nog steeds niet).

Jij wijst naar anderen als reden dat jij nu geen huis kunt kopen. Andere mensen kunnen wel makkelijk een huis kopen, voor die mensen is het klappen van de zeepbel ook geen voorwaarde om te kunnen kopen.

Je wil nog steeds niet accepteren dat het kunnen kopen van een huis samenhangt met je salaris, en dat je salaris in de meeste gevallen toch echt afhankelijk is van je opleiding, en dat jij nou net geen opleiding hebt, en die heb je niet omdat je dat (je eigen woorden) allemaal niet zo nodig vond.
De spijker op zijn kop.

Je ziet dit gedrag wel vaker bij mensen die heel graag mee willen doen, alles en iedereen krijgt de schuld maar men evalueert nooit het eigen gedrag en de invloed daarvan.

Geluk en tevredenheid is een keuze. Als je nu zwaar gefrustreerd bent omdat je bijv. geen vrijstaande woning kan betalen dan verhuizen je naar Duitsland of het hoge noorden. Als je dat er niet voor over heb dan moet je jezelf er misschien bij neerleggen en doorgaan in het leven. Je kan het ook als een doel zien om naartoe te werken. Door duidelijk doelen te stellen voorjezelf zal je zien dat je veel meer bereikt.

Je hebt het allemaal ZELF in de hand.
  woensdag 20 juli 2011 @ 19:37:34 #94
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_99717898
DE OV verlaging haal dus ook geen ene zak uit
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_99718250
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 17:39 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

riante onzin :)
Tja... er zijn zat landen waar nog minder vrijheid is... dat is toch meestal jou referentiekader?

Maar dat maakt het nog geen onzin :)
pi_99718280
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 17:42 schreef capricia het volgende:

[..]

Zelfs de beslissing om in NL te blijven is aan jezelf.
Precies... maar dat is nog geen reden om je dan maar over te geven aan de banksters :)
pi_99718340
quote:

[..]

Voor de meeste superleners zal het negatief uitvallen, voor mensen die niet van de leensubsidie gebruik maken is het winst. Dat is dan ook de reden dat de meeste 'liberale' superleners tegen een wijziging van het systeem zijn. Liberaal zijn als het je geld kost gaat tegen de principes in w/
pi_99718527
quote:

Bumbu heeft het woord bezuinigingen niet gebruikt.... je hele relaas is een afleidingsmanoeuvre.

quote:
Nee hoor.... de IB tarieven verlagen zou juist geld opleveren, wie profiteren er immers het meeste van de HRA? Juist.... de hoogste inkomens. Deze maatregel is uitstekend in te voeren op een manier dat de lagere inkomens geen enkele pijn lijden. De rekening leggen we gewoon bij de rijken neer :D
pi_99718577
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 18:11 schreef Censuur-152 het volgende:

[..]

Stel je zo'n eenvoudig systeem eens voor..... daar kunnen al die nutteloze mensen niet roven :X

De linker en de rechter zak blijft dan leeg :|W w/
pi_99718636
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 19:52 schreef VirtualMemory het volgende:
Bumbu heeft het woord bezuinigingen niet gebruikt.... je hele relaas is een afleidingsmanoeuvre.
Bumbu stelde dat als de HRA afgeschaft zou worden, de mensen die nu 200 aan HRA terugkrijgen dan 200 minder aan IB betalen. Bullshit natuurlijk.

quote:
Nee hoor.... de IB tarieven verlagen zou juist geld opleveren, wie profiteren er immers het meeste van de HRA? Juist.... de hoogste inkomens. Deze maatregel is uitstekend in te voeren op een manier dat de lagere inkomens geen enkele pijn lijden. De rekening leggen we gewoon bij de rijken neer :D
Welja, pers die rijken nog verder af.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')