Nee, ik zinspeelde op jouw onvermogen om je eigen lot in handen te nemen.quote:Op woensdag 20 juli 2011 16:50 schreef VirtualMemory het volgende:
[..]
Ik denk dat Scorpie daar op zinspeelde
Ooohquote:Op woensdag 20 juli 2011 16:56 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Nee, ik zinspeelde op jouw onvermogen om je eigen lot in handen te nemen.
Ik kan me voorstellen dat dat een argument voor je is.quote:Op woensdag 20 juli 2011 16:54 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Ik ben super blij dat ik huur, ik ben van plan om eind van het jaar uit te zien naar een andere baan in een andere provincie en ben dus blij dat ik niet met een eigen huis zit.
Ja, dat gevoel heb ik ook bij xeno...en maar klagen..quote:Op woensdag 20 juli 2011 16:56 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Nee, ik zinspeelde op jouw onvermogen om je eigen lot in handen te nemen.
Ik noem dat een kritische kijk op de zakenquote:Op woensdag 20 juli 2011 16:57 schreef capricia het volgende:
Ja, dat gevoel heb ik ook bij xeno...en maar klagen..
De vrijheidquote:Op woensdag 20 juli 2011 16:54 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Ik ben super blij dat ik huur, ik ben van plan om eind van het jaar uit te zien naar een andere baan in een andere provincie en ben dus blij dat ik niet met een eigen huis zit.
Ja. Selectief kritisch, want zodra het gaat over wat je zelf aan je situatie zou kunnen doen dan draai je daar omheen.quote:Op woensdag 20 juli 2011 16:59 schreef VirtualMemory het volgende:
[..]
Ik noem dat een kritische kijk op de zaken
Als je werkt in Groningen is neerstrijken in Utrecht niet echt handig hoorquote:Op woensdag 20 juli 2011 16:56 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik kan me voorstellen dat dat een argument voor je is.
Zelf ben ik centraal in het land neergestreken, ook uit die overweging.
En mochten er kinderen komen, dan zie ik iedere 5 jaar verhuizen niet echt zitten.
Zeker als je particulier kunt huren en om de wachtlijsten heen kunt.quote:
In Groningen is niet zoveel werkgelegenheid, je moet het wel realistisch houden.quote:Op woensdag 20 juli 2011 17:01 schreef VirtualMemory het volgende:
[..]
Als je werkt in Groningen is neerstrijken in Utrecht niet echt handig hoor
Ik ben ook niet overal kritisch in, zo heb ik een voorkeur voor goedkoop bier en laat ik mijn tuin verwilderen na goed huurdersgebruikquote:Op woensdag 20 juli 2011 17:01 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Ja. Selectief kritisch, want zodra het gaat over wat je zelf aan je situatie zou kunnen doen dan draai je daar omheen.
Ik noem het gewoon zeiken.
Wachtlijsten om te hurenquote:Op woensdag 20 juli 2011 17:01 schreef capricia het volgende:
[..]
Zeker als je particulier kunt huren en om de wachtlijsten heen kunt.
Maar ja, dan betaal je ook weer meer...
Prima toch?quote:Op woensdag 20 juli 2011 16:54 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
LOL. Een echte huurder dus!quote:Op woensdag 20 juli 2011 17:02 schreef VirtualMemory het volgende:
[..]
Ik ben ook niet overal kritisch in, zo heb ik een voorkeur voor goedkoop bier en laat ik mijn tuin verwilderen na goed huurdersgebruik
Precies. Het is beter als ze de huren gewoon vrijgeven.quote:Op woensdag 20 juli 2011 17:04 schreef VirtualMemory het volgende:
[..]
Wachtlijsten om te huren![]()
Dat is toch wel een aanwijzing dat de woningmarkt niet functioneel is.
Ik kan mij daar in vinden, mits men de subsidies voor de koopmarkt ook afschaftquote:Op woensdag 20 juli 2011 17:05 schreef capricia het volgende:
[..]
Precies. Het is beter als ze de huren gewoon vrijgeven.
Subsidie?quote:Op woensdag 20 juli 2011 17:10 schreef VirtualMemory het volgende:
[..]
Ik kan mij daar in vinden, mits men de subsidies voor de koopmarkt ook afschaft
Ik bevestig gewoon even je vooroordelenquote:
Ik woon in een gemengde wijk, dat zie je ook meteen. De koopwoningen worden bewoont door babyboomers en de huurhuizen zitten vol met uitkeringstrekkers, jongeren, singles en asielzoekersquote:Ik ben juist wel blij dat ze in mijn wijk de sociale huur- en koopwoningen lekker gescheiden hebben. Je ziet meteen aan de tuinen, de auto's en de troep in het gemeenteplantsoentje in wat voor een wijk je bent beland.
Wat ik dus bedoel is dat iedereen een verlaging van de inkomstenbelasting hoort te krijgen, nu moeten deze mensen meebetalen aan de subsidie (HRA) voor de andere helft van Nederland.quote:Op woensdag 20 juli 2011 17:11 schreef capricia het volgende:
[..]
Subsidie?
HRA is gewoon een verlaging van de inkomstenbelasting. Daar was jij net nog voor, schreef je.
Ik bepaal nu ook zelf wat ik aan wonen wil uitgeven hoorquote:Op woensdag 20 juli 2011 17:20 schreef VirtualMemory het volgende:
Feitelijk zullen toekomstige generaties veel belang hebben bij het afschaffen van de HRA, zij zullen zelf kunnen beslissen wat ze aan wonen willen uitgeven. Nu zit er een multiplier in de financiering die wordt misbruikt door de overheid, grondspeculanten en de bouwsector.
Alle andere sectoren zullen baat hebben bij meer marktwerking want er is immers meer inkomen beschikbaar wat gespendeerd kan worden aan andere economische activiteiten. Mensen zullen hun keuzes beter af kunnen stellen op hun individuele situatie. Dat de huidige deelnemers aan het pyramidespel daar niets in zien is begrijpelijk. Begrijpelijk maar niet verstandig
Volgens Xeno ben je dan 'begrijpelijk' maar niet 'verstandig'.quote:Op woensdag 20 juli 2011 17:21 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
Ik bepaal nu ook zelf wat ik aan wonen wil uitgeven hoor
Ik bepaal alles zelf.
quote:Op woensdag 20 juli 2011 17:22 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Volgens Xeno ben je dan 'begrijpelijk' maar niet 'verstandig'.
quote:
Jij kiest... de mate waarin je zelf kan beslissen is in Nederland fors beperktquote:
riante onzinquote:Op woensdag 20 juli 2011 17:30 schreef VirtualMemory het volgende:
[..]
Jij kiest... de mate waarin je zelf kan beslissen is in Nederland fors beperkt
Zelfs de beslissing om in NL te blijven is aan jezelf.quote:Op woensdag 20 juli 2011 17:30 schreef VirtualMemory het volgende:
[..]
Jij kiest... de mate waarin je zelf kan beslissen is in Nederland fors beperkt
idd mee eensquote:Op woensdag 20 juli 2011 17:10 schreef VirtualMemory het volgende:
[..]
Ik kan mij daar in vinden, mits men de subsidies voor de koopmarkt ook afschaft
Wat maakt het uit of je eerst je belasting betaald en daarna terug krijgt of direct minder belasting betaald? Onderaan de streep is het resultaat hetzelfde.quote:Op woensdag 20 juli 2011 17:11 schreef capricia het volgende:
[..]
Subsidie?
HRA is gewoon een verlaging van de inkomstenbelasting. Daar was jij net nog voor, schreef je.
Als het niet uitmaakt kun je het gewoon zo laten.quote:Op woensdag 20 juli 2011 18:02 schreef Bumbu het volgende:
Wat maakt het uit of je eerst je belasting betaald en daarna terug krijgt of direct minder belasting betaald? Onderaan de streep is het resultaat hetzelfde.
Mee eens. Laat mensen het gewoon lekker zelf beslissen wat ze met hun geld doen huren of kopen. Zo kan je ook sneller op de veranderende arbeidsmarkt inspringen zoals hierboven al vermeld. Wat als je ineens 200km verderop MOET gaan werken?quote:Op woensdag 20 juli 2011 17:14 schreef VirtualMemory het volgende:
[..]
Wat ik dus bedoel is dat iedereen een verlaging van de inkomstenbelasting hoort te krijgen, nu moeten deze mensen meebetalen aan de subsidie (HRA) voor de andere helft van Nederland.
De overheid moet geen oordeel maken over het wel of niet kopen van een huis, die beslissing is aan de mensen. Proberen dit fiscaal te stimuleren is niet een taak van de overheid en past niet thuis in het liberale gedachtegoed
Daarom moet die laatste 2% van overdrachtsbelasting er ook af. Krankzinnige belasting die niets toevoegd.quote:Op woensdag 20 juli 2011 18:08 schreef Bumbu het volgende:
Zo kan je ook sneller op de veranderende arbeidsmarkt inspringen zoals hierboven al vermeld. Wat als je ineens 200km verderop MOET gaan werken?
Ik bedoel te zeggen dat je de HRA net zo goed een subsidie kan noemen. Netto wordt je er financieel beter van. Ik denk dat het mensen ook niet veel uit zal maken of ze nou 200Eu minder belasting hoeven te betalen of elke maand 200Eu op hun rekening gestort krijgen.quote:Op woensdag 20 juli 2011 18:05 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Als het niet uitmaakt kun je het gewoon zo laten.
Lekker efficiënt hé? Weg met alle onnodige ambtenaren en adviseurs.quote:Op woensdag 20 juli 2011 18:02 schreef Bumbu het volgende:
[..]
Wat maakt het uit of je eerst je belasting betaald en daarna terug krijgt of direct minder belasting betaald? Onderaan de streep is het resultaat hetzelfde.
Ik weet wel wat je ermee bedoelde, je haalde er alleen een drogreden bij. Als de HRA afgeschaft of afgebouwd wordt zal dat uit het oogpunt van dringende bezuinigingen plaastvinden. En het heeft weinig zin om de HRA af te schaffen en die extra inkomsten weer weg te geven in de vorm van een IB verlaging. Die verlaging komt er dus niet, of het is een hele miniscule.quote:Op woensdag 20 juli 2011 18:10 schreef Bumbu het volgende:
Ik bedoel te zeggen dat je de HRA net zo goed een subsidie kan noemen.
Zie boven. Bovendien zou volgens die redenering van jou dan iedereen 200,- minder betalen, en kost dat de maatschappij dus minimaal het dubbele van nu.quote:Netto wordt je er financieel beter van. Ik denk dat het mensen ook niet veel uit zal maken of ze nou 200Eu minder belasting hoeven te betalen of elke maand 200Eu op hun rekening gestort krijgen.
Het is efficiënter dat is waar.quote:Op woensdag 20 juli 2011 18:11 schreef Censuur-152 het volgende:
[..]
Lekker efficiënt hé? Weg met alle onnodige ambtenaren en adviseurs.
Gewoon zo simpel mogelijk, geen onnodige aftrekposten.
Nee ik bedoel niet iedereen.quote:Op woensdag 20 juli 2011 18:14 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Ik weet wel wat je ermee bedoelde, je haalde er alleen een drogreden bij. Als de HRA afgeschaft of afgebouwd wordt zal dat uit het oogpunt van dringende bezuinigingen plaastvinden. En het heeft weinig zin om de HRA af te schaffen en die extra inkomsten weer weg te geven in de vorm van een IB verlaging. Die verlaging komt er dus niet, of het is een hele miniscule.
[..]
Zie boven. Bovendien zou volgens die redenering van jou dan iedereen 200,- minder betalen, en kost dat de maatschappij dus minimaal het dubbele van nu.
Ik zie het als een korting voor trouwe klanten.quote:Op woensdag 20 juli 2011 18:10 schreef Bumbu het volgende:
Het gaat mij er dus om dat ik het een rare uitspraak vind om te zeggen dat de HRA geen subsidie is
Je bedoelt dus dan alleen een verlaging voor de mensen met een koophuis hypotheek? Of toch een verlaging voor iedereen?quote:
Als je de HRA zou afschaffen, is het gewoon een verkapte belastingverhoging. Daar wordt niemand vrolijk van...tenzij je daarvan geniet..quote:Op woensdag 20 juli 2011 18:14 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Ik weet wel wat je ermee bedoelde, je haalde er alleen een drogreden bij. Als de HRA afgeschaft of afgebouwd wordt zal dat uit het oogpunt van dringende bezuinigingen plaastvinden. En het heeft weinig zin om de HRA af te schaffen en die extra inkomsten weer weg te geven in de vorm van een IB verlaging. Die verlaging komt er dus niet, of het is een hele miniscule.
[..]
Volgens die logica krijgt iedereen die niet in de hoogste belastingschijf zit en dus minder dan 52% IB betaalt subsidie. Toch?quote:Op woensdag 20 juli 2011 18:16 schreef Bumbu het volgende:
Ik bedoel te zeggen het is gewoon een subsidie je kan het wel anders gaan noemen maar het blijft een subsidie
En daarna huurwaardeforfait en hypotheekrenteaftrek.quote:Op woensdag 20 juli 2011 18:10 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Daarom moet die laatste 2% van overdrachtsbelasting er ook af. Krankzinnige belasting die niets toevoegd.
Nee dat hoeft niet. Het ziet er na uit dat de crisis nu echt voorbij is, geen vuiltje meer aan de lucht.quote:Op woensdag 20 juli 2011 18:31 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
En daarna huurwaardeforfait en hypotheekrenteaftrek.
De spijker op zijn kop.quote:Op woensdag 20 juli 2011 16:28 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Maar het maakt mij niet uit dat dit komt omdat er een zeepbel is. Zeepbel of niet, in beide gevallen ben ik toch in staat om een huis te kopen, omdat mijn salaris er naar is. Jij bent afhankelijk van het klappen van de zeepbel (dus van anderen) om eventueel wel een huis te kunnen kopen (maar dat kun je in dat geval nog steeds niet).
Jij wijst naar anderen als reden dat jij nu geen huis kunt kopen. Andere mensen kunnen wel makkelijk een huis kopen, voor die mensen is het klappen van de zeepbel ook geen voorwaarde om te kunnen kopen.
Je wil nog steeds niet accepteren dat het kunnen kopen van een huis samenhangt met je salaris, en dat je salaris in de meeste gevallen toch echt afhankelijk is van je opleiding, en dat jij nou net geen opleiding hebt, en die heb je niet omdat je dat (je eigen woorden) allemaal niet zo nodig vond.
Tja... er zijn zat landen waar nog minder vrijheid is... dat is toch meestal jou referentiekader?quote:
Precies... maar dat is nog geen reden om je dan maar over te geven aan de bankstersquote:Op woensdag 20 juli 2011 17:42 schreef capricia het volgende:
[..]
Zelfs de beslissing om in NL te blijven is aan jezelf.
Voor de meeste superleners zal het negatief uitvallen, voor mensen die niet van de leensubsidie gebruik maken is het winst. Dat is dan ook de reden dat de meeste 'liberale' superleners tegen een wijziging van het systeem zijn. Liberaal zijn als het je geld kost gaat tegen de principes inquote:Op woensdag 20 juli 2011 18:02 schreef Bumbu het volgende:
[..]
Bumbu heeft het woord bezuinigingen niet gebruikt.... je hele relaas is een afleidingsmanoeuvre.quote:Op woensdag 20 juli 2011 18:14 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
Nee hoor.... de IB tarieven verlagen zou juist geld opleveren, wie profiteren er immers het meeste van de HRA? Juist.... de hoogste inkomens. Deze maatregel is uitstekend in te voeren op een manier dat de lagere inkomens geen enkele pijn lijden. De rekening leggen we gewoon bij de rijken neerquote:Zie boven. Bovendien zou volgens die redenering van jou dan iedereen 200,- minder betalen, en kost dat de maatschappij dus minimaal het dubbele van nu.
Stel je zo'n eenvoudig systeem eens voor..... daar kunnen al die nutteloze mensen niet rovenquote:Op woensdag 20 juli 2011 18:11 schreef Censuur-152 het volgende:
[..]
Lekker efficiënt hé? Weg met alle onnodige ambtenaren en adviseurs.
Gewoon zo simpel mogelijk, geen onnodige aftrekposten.
Bumbu stelde dat als de HRA afgeschaft zou worden, de mensen die nu 200 aan HRA terugkrijgen dan 200 minder aan IB betalen. Bullshit natuurlijk.quote:Op woensdag 20 juli 2011 19:52 schreef VirtualMemory het volgende:
Bumbu heeft het woord bezuinigingen niet gebruikt.... je hele relaas is een afleidingsmanoeuvre.
Welja, pers die rijken nog verder af.quote:Nee hoor.... de IB tarieven verlagen zou juist geld opleveren, wie profiteren er immers het meeste van de HRA? Juist.... de hoogste inkomens. Deze maatregel is uitstekend in te voeren op een manier dat de lagere inkomens geen enkele pijn lijden. De rekening leggen we gewoon bij de rijken neer
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |