Wat begrijp je niet aan een lagere IB?quote:Op woensdag 20 juli 2011 18:19 schreef capricia het volgende:
[..]
Als je de HRA zou afschaffen, is het gewoon een verkapte belastingverhoging. Daar wordt niemand vrolijk van...tenzij je daarvan geniet..
Dat klopt.... want nu betaald de andere helft van NL nog mee, waarschijnlijk krijgen ze dus maar 100 euro terug. Wel zo eerlijk, vergeet niet dat ik in ruil voor de afschaf van de subsidies op lenen de huren vrij laat geven. Ik heb die 100 euro dus nodig om de hogere huur te betalenquote:Op woensdag 20 juli 2011 19:54 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
Bumbu stelde dat als de HRA afgeschaft zou worden, de mensen die nu 200 aan HRA terugkrijgen dan 200 minder aan IB betalen. Bullshit natuurlijk.
Ze hebben de keuze om ergens anders te gaan wonenquote:Welja, pers die rijken nog verder af.
Jij woont toch in de sociale woningbouw? Nou, dan ga jij het met 100 euro niet redden...quote:Op woensdag 20 juli 2011 19:57 schreef VirtualMemory het volgende:
Dat klopt.... want nu betaald de andere helft van NL nog mee, waarschijnlijk krijgen ze dus maar 100 euro terug. Wel zo eerlijk, vergeet niet dat ik in ruil voor de afschaf van de subsidies op lenen de huren vrij laat geven. Ik heb die 100 euro dus nodig om de hogere huur te betalen
De HRA is gewoon subsidie dat moet je niet willenquote:Op woensdag 20 juli 2011 18:19 schreef capricia het volgende:
[..]
Als je de HRA zou afschaffen, is het gewoon een verkapte belastingverhoging. Daar wordt niemand vrolijk van...tenzij je daarvan geniet..
We zouden het toch over de huizenmarkt gaan hebben?quote:Op woensdag 20 juli 2011 20:01 schreef Autistje het volgende:
[..]
Jij woont toch in de sociale woningbouw? Nou, dan ga jij het met 100 euro niet redden...
Kom je over een jaar weer klagen dat je huur zo hoog is geworden en dat vroegah alles beter was zeker....
Begrijpend lezen is niet je sterkste kant zekerquote:Op woensdag 20 juli 2011 20:22 schreef Censuur-152 het volgende:
We zouden het toch over de huizenmarkt gaan hebben?
Nee, hij is gewoon een verzuurde huurder.quote:
quote:wo 20 jul 2011, 16:18
Huizenverkoop VS daalt
WASHINGTON (AFN) - De verkoop van bestaande huizen is in de Verenigde Staten in juni met 0,8 procent gedaald. Dit maakte de Amerikaanse makelaarsvereniging National Association of Realtors woensdag bekend.
Omgerekend naar een cijfer op jaarbasis werden in juni 4,77 miljoen huizen verkocht, tegen 4,81 miljoen in mei. Het cijfer was slechter dan verwacht. Economen rekenden gemiddeld op 4,90 miljoen.
Het resultaat daarvan zal zijn dat iedereen die nu duur particulier huurt wat goedkoper kan wonen. Aan de onderkant van de markt zullen er wat mensen zijn die het niet meer kunnen betalen (lees: ze wonen nu te groot: scheefwoners!), die kunnen dan wellicht met 4 man in een huis gaan wonen, zoals studenten nu ook geacht worden dat te doen. En eventueel is er voor de enkele sloeber die dakloos wordt ook wel wat te verzinnen. In ieder geval kan dat vele malen goedkoper dan de huidige subsidies voor miljoenen mensen.quote:Op woensdag 20 juli 2011 17:05 schreef capricia het volgende:
[..]
Precies. Het is beter als ze de huren gewoon vrijgeven.
Ach in Rusland wonen ze met tien man in een huis of twee gezinnen , moeten ze dat hier ook maar eens lerenquote:Op woensdag 20 juli 2011 22:09 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Het resultaat daarvan zal zijn dat iedereen die nu duur particulier huurt wat goedkoper kan wonen. Aan de onderkant van de markt zullen er wat mensen zijn die het niet meer kunnen betalen (lees: ze wonen nu te groot: scheefwoners!), die kunnen dan wellicht met 4 man in een huis gaan wonen, zoals studenten nu ook geacht worden dat te doen. En eventueel is er voor de enkele sloeber die dakloos wordt ook wel wat te verzinnen. In ieder geval kan dat vele malen goedkoper dan de huidige subsidies voor miljoenen mensen.
En ik verwacht dat je ooit gaat leren quoten, en niet zoals altijd maar wat aanklikt zonder te lezen wat je zelf plaatst en dan weer de kuierlatten neemt.quote:Op woensdag 20 juli 2011 22:28 schreef Censuur-152 het volgende:
[quote][ afbeelding ] Op woensdag 20 juli 2011 20:37 schreef autistje dat[quote][ [url=http://i.fokzine.net/p/0s.gif]afbeelding ] [b]Op woensdag 20 juli 2011 20:37 schreef autistje het volgende:
Ik verwacht dat de modjes deze zieke geest tegen zichzelf gaan beschermen.
Namen de modjes de rest hier maar tegen jou in bescherming. Eerst iemand ongefundeerd een autist noemen en vervolgens in 1 adem door ook nog eens verwachten...verwachten, dat de modjes 'deze zieke geest' tegen zichzelf gaan beschermen. Je bent niet goed snik man.quote:Op woensdag 20 juli 2011 22:28 schreef Censuur-152 het volgende:
[quote][ afbeelding ] Op woensdag 20 juli 2011 20:37 schreef autistje dat[quote][ [url=http://i.fokzine.net/p/0s.gif]afbeelding ] [b]Op woensdag 20 juli 2011 20:37 schreef autistje het volgende:
Ik verwacht dat de modjes deze zieke geest tegen zichzelf gaan beschermen.
...quote:Op donderdag 21 juli 2011 09:12 schreef VirtualMemory het volgende:
Kan iemand vertellen wat de strekking van het Telegraaf artikel van gisteren was? Ik heb namelijk mijn rekening niet betaald en kan nu niet meer online inloggen
Blut.... ik had net een traytje Schultenbrau gekochtquote:Op donderdag 21 juli 2011 09:13 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
...waarom heb jij je rekening niet betaald?
Oke, mijn vraag was serieus.quote:Op donderdag 21 juli 2011 09:16 schreef VirtualMemory het volgende:
[..]
Blut.... ik had net een traytje Schultenbrau gekocht
Mijn vraag en antwoord op jouw vraag ook, dus heeft er iemand nog info over het Telegraaf artikel?quote:
Jij wil echt beweren dat de reden dat jij je rekening niet betaald hebt is omdat je in plaats van die rekening te betalen bier hebt gekocht?quote:Op donderdag 21 juli 2011 09:20 schreef VirtualMemory het volgende:
[..]
Mijn vraag en antwoord op jouw vraag ook, dus heeft er iemand nog info over het Telegraaf artikel?
ik heb het niet geopend, maar ongezien kan ik zeggenquote:Op donderdag 21 juli 2011 09:20 schreef VirtualMemory het volgende:
[..]
Mijn vraag en antwoord op jouw vraag ook, dus heeft er iemand nog info over het Telegraaf artikel?
Dan gaan we dus nog 25 jaar dit topic zo aanhouden zodat sommige toch ooit gelijk gaan krijgen.quote:Op donderdag 21 juli 2011 09:56 schreef Bayswater het volgende:
Prijsdaling koopwoningen onveranderd
Vrijstaande woningen dalen minder dan één procent in een jaar.![]()
Hoeveel zijn er verkocht? Hoeveel waren dit er 5 jaar geleden?quote:Op donderdag 21 juli 2011 09:56 schreef Bayswater het volgende:
Vrijstaande woningen dalen minder dan één procent in een jaar.![]()
Hoeveel waren het er 50 jaar geleden? Hoeveel waren het er 20 jaar geleden? Vragen, vragen.quote:Op donderdag 21 juli 2011 10:12 schreef Censuur-152 het volgende:
[..]
Hoeveel zijn er verkocht? Hoeveel waren dit er 5 jaar geleden?
Ontwijken dan maar hé.quote:Op donderdag 21 juli 2011 10:29 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Hoeveel waren het er 50 jaar geleden? Hoeveel waren het er 20 jaar geleden? Vragen, vragen.
Lieve Censuur, is dat niet wat we allemaal doen? De Vragen Des Levens ontwijken om ons vluchtig bestaan op deze aardbol zo dragelijk mogelijk te maken. Wat doen wij hier? Wie heeft ons gevormd? Is dit echt Alles? Waarom zijn aardbeien rood?quote:
Jij stelt een vraag die je zelf zou moeten kunnen oplossen met je uitgebreide backlog van de huizenmarkt. Waarom zet je zelf niet meteen een antwoord dan neer.quote:
Die weet ik niet.quote:Op donderdag 21 juli 2011 10:58 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Lieve Censuur, is dat niet wat we allemaal doen? De Vragen Des Levens ontwijken om ons vluchtig bestaan op deze aardbol zo dragelijk mogelijk te maken. Wat doen wij hier? Wie heeft ons gevormd? Is dit echt Alles?
Maar deze wel!quote:Waarom zijn aardbeien rood?
quote:The chemicals that make strawberries red are called "anthocyanins".
They are made in plants by the combining of a molecule of some type of sugar with a molecule of an "anthocyanidin". Even though the anthocyanins are brightly colored, their anthocyanidin precursors are colorless, and it's only when these precursors join with sugar that bright colors appear. This is why strawberries (and other fruits) become so very colorful only during their ripening process, at which time sugars become concentrated in the fruit.
There are two main anthocyanins that are responsible for the color of strawberries, namely, pelargonin (pelargonidin-3-glucoside) and cyanin (cyanidin-3-monoglucoside). Pelargonin accounts for a minimum of nearly two-thirds of a strawberry's anthocyanin pigments ( http://sciencelinks.jp/j-(...)20021602A0562491.php )
(by clicking the preceding link, the link will open in a new window).
Interestingly, anthocyanins are not always red. In fact, they can be purple (e.g. concord grapes), or even blue (e.g. blueberries). Beyond fruits, they are also responsible for most of these same colors in flower petals, tree leaves and other plant parts ("anthocyanin" comes from two Greek words which mean "blue flower").
The differences in color are caused by differences in the pH (that is, the acidity/alkalinity) of the plant tissues. Since strawberries are somewhat acidic, their anthocyanins reflect red light (the acid in strawberries gives them their sourness), whereas the more alkaline fruit of blueberries causes their anthocyanins to reflect blue light (the alkalinity of a blueberry's skin is what makes it slightly bitter tasting). These effects of pH on anthocyanins are also what cause the color changes in litmus paper during a chemical "litmus test".
42.quote:Op donderdag 21 juli 2011 10:58 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Lieve Censuur, is dat niet wat we allemaal doen? De Vragen Des Levens ontwijken om ons vluchtig bestaan op deze aardbol zo dragelijk mogelijk te maken. Wat doen wij hier? Wie heeft ons gevormd? Is dit echt Alles? Waarom zijn aardbeien rood?
Inderdaad -42%quote:
Komt er toch nog activiteit in Drontenquote:Op donderdag 21 juli 2011 09:20 schreef VirtualMemory het volgende:
[..]
quote:do 21 jul 2011, 13:47
| lees voor
Dronten wil Europa's grootste sportpark
DRONTEN - De gemeente Dronten wil het grootste sport, business en entertainmentpark van Europa krijgen. Het college van burgemeester en wethouders gaat daarom onderzoeken welke mogelijkheden er zijn voor de vestiging van het park. Dat maakte het gemeentebestuur donderdag bekend.
quote:'Huizenprijzen kunnen met nog wel 30% dalen'
Ernst & Young schetst een apocalyptisch scenario voor de Nederlandse huizenmarkt. Het accountantskantoor voorziet prijsdalingen tot wel 30%.
Meer...
quote:Financiële zorgen jonge gezinnen
De Nederlandse consument is zich in juni slechter gaan voelen over de eigen financiële toekomst ten opzichte van een kwartaal geleden. De verslechtering betreft vooral jonge Nederlanders (tot 45 jaar).
...
Nederlandse huishoudens schatten de kans dat ze een huis kopen in de komende 12 maanden in op 4,0 procent. Dat is het laagste percentage sinds het starten van het onderzoek in 2009.
...
Meer...
Daarin staat ook:quote:Op donderdag 21 juli 2011 20:29 schreef droom_econoom8 het volgende:
Nederlandse huishoudens schatten de kans dat ze een huis kopen in de komende 12 maanden in op 4,0 procent. Dat is het laagste percentage sinds het starten van het onderzoek in 2009.
Joh, dat artikel had ik nog niet in dit topic voorbij zien komenquote:
Zeker, graag een linkje want ik vind het niet meer terug in het vele geslowchat.quote:Op donderdag 21 juli 2011 20:38 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
Joh, dat artikel had ik nog niet in dit topic voorbij zien komen
Een paar pagina's terug staat mijn reactie mocht je geintereseerd zijn in interactie op dit forum.
Onzin, je bent gewoon te lui.Het artikel is van 20 juli. Hoe ver schat je dat je terug moet bladeren?quote:Op donderdag 21 juli 2011 20:42 schreef droom_econoom8 het volgende:
Zeker, graag een linkje want ik vind het niet meer terug in het vele geslowchat.
Niet zo heel vreemd, deze gezinnen moeten niet alleen hun eigen levensonderhoud betalen maar betalen indirect mee aan de tweede vakantie woning van de volgevreten babyboomers.quote:
Dat wordt een heel gepieker voor deze gezinnen tijdens hun vakantie aan de cote d'azur, of zouden ze het piekeren nog even uitstellen tot de skivakantie. Misschien dat ze op één van hun diverse smartphones het antwoord kunnen vinden, nog net even voordat ze in hun nieuwe auto stappen die eigenlijk ingeruild zou moeten worden, want deze is al twee jaar oud, en er is een nieuw model. En daarin kun je niet gezien worden als je de maaltijd gaat afhalen.quote:Op zondag 24 juli 2011 11:46 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Niet zo heel vreemd, deze gezinnen moeten niet alleen hun eigen levensonderhoud betalen maar betalen indirect mee aan de tweede vakantie woning van de volgevreten babyboomers.
Het blijft inderdaad heel vreemd dat de rijkste (!) groep Nederlanders aan alle kanten geld krijgt van de jongeren...quote:Op zondag 24 juli 2011 11:46 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Niet zo heel vreemd, deze gezinnen moeten niet alleen hun eigen levensonderhoud betalen maar betalen indirect mee aan de tweede vakantie woning van de volgevreten babyboomers.
Ik heb hier 2 verkopen gehoord 1tje van 255 verkocht voor 247 en 1tje van 189 verkocht voor 182, zegt dus weinig.quote:Op maandag 25 juli 2011 09:03 schreef meth77 het volgende:
Heb de laaste week twee prijzen gehoord van verkopen
een was de originele vraagprijs 425.000 verkocht voor 350.000
en de ander was die 162.500 verkocht voor 143.000
Ik vind dat toch wel forse gaten, kennelijk is men nu sneller bereid in te gaan op een bod of de koper is halstarriger geworden en heeft meer lef gekregen
Je vergeet dat de enquete is ingevuld op de Ipad2, die gekocht is na het dumpen van de Ipad 1 aangezien die oud was. Onderwijl keek men naar de 127 cm Plasma HD Ultra Super Sharp Panasonic extra editie van dit jaar, gekocht bij de Mediamarkt, nadat de 94CM LCD voor een spotprijsje is gedumpt op Marktplaats, onderwijl Coca Cola drinkend en Lays Paprika chips etend. En ondertussen maar kankeren op 'de rijkeruh want die hebbuh het geld niet nodug'.quote:Op zondag 24 juli 2011 13:14 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
Dat wordt een heel gepieker voor deze gezinnen tijdens hun vakantie aan de cote d'azur, of zouden ze het piekeren nog even uitstellen tot de skivakantie. Misschien dat ze op één van hun diverse smartphones het antwoord kunnen vinden, nog net even voordat ze in hun nieuwe auto stappen die eigenlijk ingeruild zou moeten worden, want deze is al twee jaar oud, en er is een nieuw model. En daarin kun je niet gezien worden als je de maaltijd gaat afhalen.
Goede enquete. Alleen nutteloos tenzij je definieert wat 'rondkomen' is. Iets zegt mij dat deze jongere generaties vaak iets anders onder 'rondkomen' verstaan dan de latere generaties.....
als prioriteiten stellen geen optie meer is, komt niemand meer rond....
kom maar op met de adressen.quote:Op maandag 25 juli 2011 09:03 schreef meth77 het volgende:
Heb de laaste week twee prijzen gehoord van verkopen
een was de originele vraagprijs 425.000 verkocht voor 350.000
en de ander was die 162.500 verkocht voor 143.000
Ik vind dat toch wel forse gaten, kennelijk is men nu sneller bereid in te gaan op een bod of de koper is halstarriger geworden en heeft meer lef gekregen
Plasma is zoooooooo 2004quote:Op maandag 25 juli 2011 09:09 schreef Scorpie het volgende:
Onderwijl keek men naar de 127 cm Plasma HD Ultra Super Sharp Panasonic extra editie van dit jaar, gekocht bij de Mediamarkt, nadat de 94CM LCD voor een spotprijsje is gedumpt op Marktplaats,
Ja idd koop maar een led, omdat de plasma ook al te oud is, en maar klagen dat huizen niet betaalbaar zijn maar jezelf wel volladen met andere consumenten meuk.quote:
Ach gut, de oude huizenbezitters hebben nu TV's als argument om jongeren verder uit te zuigen?!quote:Op maandag 25 juli 2011 09:30 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Ja idd koop maar een led, omdat de plasma ook al te oud is, en maar klagen dat huizen niet betaalbaar zijn maar jezelf wel volladen met andere consumenten meuk.
Must......not........respond.........to..........trollsquote:Op maandag 25 juli 2011 09:48 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Ach gut, de oude huizenbezitters hebben nu TV's als argument om jongeren verder uit te zuigen?!
40 jaar geleden kostte een huis hetzelfde als 20 TV's, ondertussen kost dat huis hetzelfde als 500 TV's...
Het zit je hoog he?quote:Op maandag 25 juli 2011 09:48 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Ach gut, de oude huizenbezitters hebben nu TV's als argument om jongeren verder uit te zuigen?!
40 jaar geleden kostte een huis hetzelfde als 20 TV's, ondertussen kost dat huis hetzelfde als 500 TV's...
Daarnaast vergeet Remcotje even dat de prijs van een TV in 20 jaar tijd ook fors is gedaald, en televisies 20 jaar geleden nog steeds geen gemeengoed waren. Maar hey, lekker blijven haten op de huizenmarkt met oogklepjes op, het ligt niet aan hunzelf, het ligt altijd aan een anderquote:Op maandag 25 juli 2011 09:59 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Het zit je hoog he?![]()
Das leuk dat dat huis dat kost. De salarissen zijn ook gestegen. Vroeger had je mensen die in staat waren een huis te kopen, en er waren mensen die dat niet konden. Net als dat je dat nu hebt. De gehele schaalverdeling is gewoon gestegen, omdat t.o.v. vroeger de salarissen gewoon enorm gestegen zijn.
Maar net als vroeger, zijn er ook nu mensen die prima een huis kunnen kopen. Die zijn niet afhankelijk van 'lucht uit de zeepbel' of andere populair klinkende 'oplossingen' die vooral niet bij de klagers zelf liggen, maar elders.
Als je een huis wil kopen, heb je daar een toereikend salaris voor nodig. Klaar. Als je dat niet hebt, heb je pech, en dan kun je geen huis kopen. Waarom denken mensen hier toch dat iedereen maar een huis moet kunnen kopen? Je moet kunnen wonen ja, dat is zo, maar wonen betekent niet dat dat in een koophuis moet zijn.
ja maar het ene geval is een scheiding en de andere heeft nieuwbouw op stapel staan, dus wel urgente gevallen, maar ik schrok wel toen ik het hoorde, allebei zeggen ze dat ze geen verlies hebben dus, valt wel mee.quote:Op maandag 25 juli 2011 10:10 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
Doe een babbeltje met meth77, die kent allemaal huizen die met dikke korting de deur uitgaan. Hij kent er vast ook een paar die je voor twee tv's en een kauwgumbal kunt kopen. Alleen even opletten dat een notaris geen dikke duimen kan transporteren.
mooi verhaal: adres? Want praatjes vullen geen gaatjes.quote:Op maandag 25 juli 2011 10:58 schreef meth77 het volgende:
[..]
ja maar het ene geval is een scheiding en de andere heeft nieuwbouw op stapel staan, dus wel urgente gevallen, maar ik schrok wel toen ik het hoorde, allebei zeggen ze dat ze geen verlies hebben dus, valt wel mee.
zal t je wel PM enquote:Op maandag 25 juli 2011 10:58 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
mooi verhaal: adres? Want praatjes vullen geen gaatjes.
vraagje? met NHG blijft je schuld toch gewoon bestaan. Alleen de bank heeft toch geen vordering meer? Want die is immers overgegaan naar NHG en die kan de schuld innen.quote:Op maandag 25 juli 2011 10:31 schreef Basp1 het volgende:
Leuk dat sommige niet snappen dat het niet om de TV ging, maar juist om de consumptiemaatschappij waarbij de prioriteiten van sommige mensen niet bij het huis willen betalen en sparen voor een huis ligt maar juist bij het consumeren van rotzooi. En maar 3* per jaar op vakantie gaan wat totaal 6000 euro op jaarbasis kost, maar niet denken goh als ik nu 10 jaar maar 1* per jaar op vakantie zou gaan had ik toch ruim 40.000 euro gespaard en zo een huis kunnen kopen.
Ook de NHG mag wat mij betreft meteen op de schop als ik hier sommige verhalen lees, van mensen die gaan scheiden en dan de restschuld door de NHG afgetikt wordt terwijl men wel de 6 jaar dat men het huis bezat (of is het nu bezitte) 3* per jaar op luxe vakanties ging.
RECENTE ervaring met kwijtschelding restschuld door NHG?
Ik zeg alleen nog maar NHG voor 100% annuitaire hypotheken.
niet voor bonafide gevallen: http://www.nhg.nl/consume(...)dwongen-verkoop.htmlquote:Op maandag 25 juli 2011 13:03 schreef BeffJeck het volgende:
[..]
vraagje? met NHG blijft je schuld toch gewoon bestaan. Alleen de bank heeft toch geen vordering meer? Want die is immers overgegaan naar NHG en die kan de schuld innen.
Wel verbazend, de mensen zijn zo negatief en de huizenprijzen zijn slechts enkele procenten gedaald. Wat zal er gebeuren als het vertrouwen verbeterd?quote:
De vraagprijzen zijn maar enkele procenten gedaald idd. Echter je kunt nu flink lager bieden en dan begint de onderhandeling. Hoefde je 5 jaar geleden niet te proberen. De transactieprijzen (die niet gerapporteerd worden) liggen veel lager. Ik ken mensen die nu 20% onder water zitten met hun huis, en 20% is echt heel fors. Praat je over tienduizenden euro's.quote:Op maandag 25 juli 2011 14:23 schreef lutser.com het volgende:
[..]
Wel verbazend, de mensen zijn zo negatief en de huizenprijzen zijn slechts enkele procenten gedaald. Wat zal er gebeuren als het vertrouwen verbeterd?
Transactieprijzen worden toch juist wel gerapporteerd? CBS en kadaster.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 00:02 schreef Homey het volgende:
[..]
De vraagprijzen zijn maar enkele procenten gedaald idd. Echter je kunt nu flink lager bieden en dan begint de onderhandeling. Hoefde je 5 jaar geleden niet te proberen. De transactieprijzen (die niet gerapporteerd worden) liggen veel lager. Ik ken mensen die nu 20% onder water zitten met hun huis, en 20% is echt heel fors. Praat je over tienduizenden euro's.
Ik zou wel eens willen weten wat nu de gemiddelde relatieve afdingpercentage is. Want die bestaat in een kopersmarkt.
Inderdaad, dat is juist het enige wat 'gerapporteerd' wordt. Nog nimmer zo'n onzin gelezen.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 00:26 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
Transactieprijzen worden toch juist wel gerapporteerd? CBS en kadaster.
Oh. Ik ken mensen die 40% boven water zitten met hun huis, en 40% is echt heel fors. Praat je over tienduizenden euro's. (meer dan honderdduizend in sommige gevallen ook)quote:Op dinsdag 26 juli 2011 00:02 schreef Homey het volgende:
Ik ken mensen die nu 20% onder water zitten met hun huis, en 20% is echt heel fors. Praat je over tienduizenden euro's.
Ik ben al maanden positief gestemd hier, als al het negatieve in de markt zit en er slechts een kleine daling plaatsvindt. (iets meer dan 1% daling op jaarbasis) Daar wordt je toch gewoon vrolijk van en dan gaat ook nog eens de overdrachtsbelasting naar 2 %.quote:Op maandag 25 juli 2011 14:23 schreef lutser.com het volgende:
[..]
Wel verbazend, de mensen zijn zo negatief en de huizenprijzen zijn slechts enkele procenten gedaald. Wat zal er gebeuren als het vertrouwen verbeterd?
Ik ken mensen die zitten 20% boven het water, en 20% is echt heel fors. Praat je over tienduizenden euro`s. Dus er valt geen peil op te trekken, en wat ik zeg is nogal subjectief en gericht op mijn persoonlijke ervaring. Derhalve kan ik dat dus totaal niet gebruiken als een landelijk gemiddelde.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 00:02 schreef Homey het volgende:
[..]
De vraagprijzen zijn maar enkele procenten gedaald idd. Echter je kunt nu flink lager bieden en dan begint de onderhandeling. Hoefde je 5 jaar geleden niet te proberen. De transactieprijzen (die niet gerapporteerd worden) liggen veel lager. Ik ken mensen die nu 20% onder water zitten met hun huis, en 20% is echt heel fors. Praat je over tienduizenden euro's.
Ik zou wel eens willen weten wat nu de gemiddelde relatieve afdingpercentage is. Want die bestaat in een kopersmarkt.
Correct. Of huizen die uitgewoond zijn, waarvan de vrouw in scheiding ligt en op tijd naar een huurwoning dient te gaan. Daar mag ik straks voor gaan onderhandelen, bwhehe.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 09:40 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
Feit is wel dat er meer onderhandelingsruimte is, en ik zie ook wel dat er meer een tweedeling is in huizen die op de markt komen: geprijsd om te verkopen, of geprijsd om te eventueel te verkopen
Of je fors lager kunt bieden is vooral afhankelijk van de realiteit van de vraagprijs. Wat dat betreft niks nieuws, imho. Panden die al een paar jaar te koop staan en nog de oorspronkelijke vraagprijs hebben, zit natuurlijk inmiddels wel wat meer rek in.
Het verdiend dus aanbeveling om je te verdiepen in de noodzak tot verkoop, kan je zomaar 20.000 of 30.000 opleveren, iemand die volgend jaar wil verhuizen voor een andere baan ,die heeft geen haast, iemand die een ander huis laat bouwen, die ziet iedere maand de kosten oplopen en gaat hem zitten knijpenquote:Op dinsdag 26 juli 2011 09:42 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Correct. Of huizen die uitgewoond zijn, waarvan de vrouw in scheiding ligt en op tijd naar een huurwoning dient te gaan. Daar mag ik straks voor gaan onderhandelen, bwhehe.
Bron: elsevier.nlquote:ING: Huizenverkoop neemt fors toe
maandag 25 juli 2011 11:01
De verlaging van de overdrachtsbelasting zal dit jaar leiden tot 25.000 extra huizenverkopen. Dat zeggen economen van ING.
Dat schrijft de Volkskrant.
De verlaging van overdrachtsbelasting zal leiden naar veel extra woningverkopen
De onderzoekers baseren zich op hun eigen huizenmarktindex. Direct na de aangekondigde belastingverlaging van 6 naar 2 procent, steeg de index fors.
De belastingverlaging kost het kabinet-Rutte 1,2 miljard euro. Volgens premier Mark Rutte is het vertrouwen in de huizenmarkt afgelopen juni tot een dieptepunt gedaald. Hij stelt dat een herstel van dit vertrouwen essentieel is voor economische groei.
Zoektermen
De onderzoekers doen hun metingen met behulp van zoektermen bij Google. Termen die er op duiden dat mensen een huis willen kopen, zoals 'huis kopen', worden gebruikt om de index te berekenen.
'Kijken leidt vaak tot kopen,' stelt ING-onderzoeker Dimitry Fleimings. 'In het verleden is de index van ING een vrij nauwkeurige voorspeller gebleken van het aantal huizen dat wordt verkocht.'
Makelaren
De toename van woningverkopen is voorlopig niet terug te zien in officiële verkoopcijfers. Het verkoopproces kan maanden in beslag nemen.
Pas wanneer het huis op de naam van de nieuwe eigenaar staat, kan het Centraal Bureau voor de Statistiek een huisovername registreren.
Nieuwbouwmarkt
Eerder waarschuwde ING dat de maatregel een negatief effect heeft op de nieuwbouwmarkt. Omdat op nieuwbouwhuizen nooit overdrachtsbelasting wordt betaald, hebben deze huizen een goede concurrentiepositie op de huizenmarkt. Dat voordeel is nu deels weggenomen door de algemene overdrachtsbelastingverlaging.
Projectontwikkelaars zien de toekomst van de huizenmarkt positief in. Volgens hen zal het belastingvoordeel snel in de prijzen van nieuwbouwhuizen worden verwerkt, en zal het concurrentieverschil worden opgeheven.
Door Iris Dortland
Maar da's toch ook niks nieuws? Is het ooit anders geweest.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 09:54 schreef meth77 het volgende:
[..]
Het verdiend dus aanbeveling om je te verdiepen in de noodzak tot verkoop, kan je zomaar 20.000 of 30.000 opleveren, iemand die volgend jaar wil verhuizen voor een andere baan ,die heeft geen haast, iemand die een ander huis laat bouwen, die ziet iedere maand de kosten oplopen en gaat hem zitten knijpen
Laat staan de scheidingsgevallen die na een jaar nog steeds geen andere toekomst kunnen opbouwen
Het rekken van de aankoop is aan te raden, zie het maar als vissen , langzaam heel langzaam binnenhalen, en dan twee of drie tegelijk zodat je de verschillende reacties kunt zien
Als een een zwarte armagedon doom-and-gloom wc-eend is, is het dan geen wc-eend?quote:Op dinsdag 26 juli 2011 10:09 schreef SemperSenseo het volgende:
Wij van WC-eend...
[..]
Bron: elsevier.nl
Het aankopen van een huis is een sport, het verkopen onder druk dat is slopendquote:Op dinsdag 26 juli 2011 10:10 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
Maar da's toch ook niks nieuws? Is het ooit anders geweest.
Met de kanttekening dat het werkt als dit soort processen je hobby is. Voor veel mensen is het eerder aan te raden om het gewoon te regelen, en dan hun energie in andere dingen te steken
20k 'verdienen' door hard core een jaar lang te onderhandelen, en ondertussen ruzie thuis te krijgen en ontslagen te worden omdat je met je hoofd ergens anders zit, is nou niet echt wijs
Evenwicht is waar het imho om gaat.
PS: dank voor de linkjes per PM, ik check ze even.
Dat zou kunnen als het starters zijn en dan voornamelijk corporatiewoningen , dat levert leuk opquote:Op dinsdag 26 juli 2011 10:09 schreef SemperSenseo het volgende:
Wij van WC-eend...
[..]
Bron: elsevier.nl
Tussen de 15- 20% van de Nederlands staat al onder water met hun huis. Dat gaat de komende jaren nog veel meer worden. Voor spaarders een goede ontwikkeling.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 00:02 schreef Homey het volgende:
[..]
Ik ken mensen die nu 20% onder water zitten met hun huis, en 20% is echt heel fors. Praat je over tienduizenden euro's.
De cijfers spreken je verhaal tegen.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 12:56 schreef Censuur-152 het volgende:
[..]
Tussen de 15- 20% van de Nederlands staat al onder water met hun huis. Dat gaat de komende jaren nog veel meer worden. Voor spaarders een goede ontwikkeling.
Ik heb 60k eigen vermogenquote:Op dinsdag 26 juli 2011 12:56 schreef Censuur-152 het volgende:
[..]
Tussen de 15- 20% van de Nederlands staat al onder water met hun huis. Dat gaat de komende jaren nog veel meer worden. Voor spaarders een goede ontwikkeling.
Ik voel me ook verloren met mijn spaargeld en mijn hypotheek. Ik zit in een identiteitscrisisquote:Op dinsdag 26 juli 2011 13:29 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
Ik heb 60k eigen vermogen
Ik koop een huis van 250k
Ik leen 265k, dewelke ik aanwend voor huis + overdrachtskosten etc.
Ik zet 60k op de bank/deposito/whatever.
Onderwijl los ik niet af, ik zet die centjes die ik spaar (jaarlijkse belastingteruggaaf bijvoorbeeld) netjes bij mijn spaargeld.
Na 3 jaar heb ik 80k eigen vermogen (bank/deposito/whatever)
Het huis is nog 230k waard.
Sta ik nou onder water?
Of ben ik nou spaarder?
Of ben ik een watermakende spaarder?
In de wereld van Censuur is een Afrikaans bolbuikje rijker als een huizenbezitter met hypotheekquote:Op dinsdag 26 juli 2011 13:32 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ik voel me ook verloren met mijn spaargeld en mijn hypotheek. Ik zit in een identiteitscrisis
Waar baseer je die 15-20% op?quote:Op dinsdag 26 juli 2011 12:56 schreef Censuur-152 het volgende:
[..]
Het Grote Nationale/Globale Dikke Duimen Onderzoek Juli 2011 natuurlijk, door Censuur-152 geschreven.quote:
Ow, dat 15% meer hypotheek op zijn huis heeft dan de waarde, zou best kunnen hoor.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 15:15 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Het Grote Nationale/Globale Dikke Duimen Onderzoek Juli 2011 natuurlijk, door Censuur-152 geschreven.
Als ze maar mooi spelen. Dan mag ie zinken ook!quote:Op dinsdag 26 juli 2011 15:20 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Je bent de titanic zonder botsing waarbij het orkest maar door blijft spelen.
De NHG zal blij met zo een falende klant zijnquote:Op dinsdag 26 juli 2011 13:29 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
Ik heb 60k eigen vermogen
Ik koop een huis van 250k
Ik leen 265k, dewelke ik aanwend voor huis + overdrachtskosten etc.
Ik zet 60k op de bank/deposito/whatever.
Onderwijl los ik niet af, ik zet die centjes die ik spaar (jaarlijkse belastingteruggaaf bijvoorbeeld) netjes bij mijn spaargeld.
Na 3 jaar heb ik 80k eigen vermogen (bank/deposito/whatever)
Het huis is nog 230k waard.
Sta ik nou onder water?
Of ben ik nou spaarder?
Of ben ik een watermakende spaarder?
Dus paupers met 80,000 euro op de bank (176,000 gulden voor de 4:3 kijkers) zijn nu al ook al falend......?quote:Op dinsdag 26 juli 2011 16:37 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
De NHG zal blij met zo een falende klant zijn
beter zitten op een ton dan op een kratje, denk ik maar... loesert/faalhaasquote:Op dinsdag 26 juli 2011 16:48 schreef Scorpie het volgende:
He kut, ik zit op een ton. Nog ff doorsparen dan maar.
quote:Op dinsdag 26 juli 2011 16:49 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
beter zitten op een ton dan op een kratje, denk ik maar... loesert/faalhaas
80.000 op de bank en een ton onderwaarde voor de NHGquote:Op dinsdag 26 juli 2011 16:46 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
Dus paupers met 80,000 euro op de bank (176,000 gulden voor de 4:3 kijkers) zijn nu al ook al falend......?
Begint jouw schaal pas te lopen vanaf een miljoen of zo?
gezakt voor je tafeldiploma? Ik ken moneychangers op Bali die beter kunnen rekenen dan jij.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 17:20 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
80.000 op de bank en een ton onderwaarde voor de NHG
Edith, ik zie dat het allemaal wat te moeilijk voor je is. Je begrijpt er helemaal niets van.quote:Op maandag 18 juli 2011 10:24 schreef Edith Schippers het volgende:
[..]
Nee. Ik kan best een hypotheek van 4 ton krijgen en mijn betalingsverplichtingen voldoen. Dat is toch wel een hoge hypotheek. Jij stelt dat dit soort 'hoge' hypotheken de crisis hebben veroorzaakt, maar het zijn juist de subprime hypotheken (waarbij de balans tussen onderpand en geldlening zoek is) die de crisis hebben veroorzaakt. Een 'hoge' hypotheek is dan ook wat kort door de bochtmaar ik snap wat je bedoelt.
Ontwijken dan maar weer héquote:Op dinsdag 26 juli 2011 15:15 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Het Grote Nationale/Globale Dikke Duimen Onderzoek Juli 2011 natuurlijk, door Censuur-152 geschreven.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |