abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 27 juli 2011 @ 10:26:54 #226
324665 meth77
to do or not to do
pi_99994598
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2011 10:26 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Leuk, maar daarmee doe je je zaak meer slecht dan goed.
ach dat maakte toen toch niks uit.
voor hem tien anderen
  woensdag 27 juli 2011 @ 10:33:07 #227
194833 Hanoying
vereert Zeus, zoals het hoort.
pi_99994789
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2011 10:20 schreef meth77 het volgende:

[..]

ik moet zeggen dat ik al jaren niets meer fysiek koop, behalve levensmiddelen, verder wordt alles gebracht, zelfs kleding en schoenen
Jij en Boris =/= gemiddelde Nederlanders

Jij en Boris = alleenstaande computernerds met een straatfobie

De gemiddelde Nederlander gaat regelmatig met zijn vriend(in)/man/vrouw/gezinnetje winkelen in de stad. Dat vindt zij (en in mindere mate hij) gezellig.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Laat ons Δωδεκάθεον's lied'ren zingen!
  woensdag 27 juli 2011 @ 10:37:26 #228
324665 meth77
to do or not to do
pi_99994903
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2011 10:33 schreef Hanoying het volgende:

[..]

Jij en Boris =/= gemiddelde Nederlanders

Jij en Boris = alleenstaande computernerds met een straatfobie

De gemiddelde Nederlander gaat regelmatig met zijn vriend(in)/man/vrouw/gezinnetje winkelen in de stad. Dat vindt zij (en in mindere mate hij) gezellig.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
nou in het begin ging ik nog wel eens fysiek naar een winkel om het product zelf te zien, tegenwoordig lees ik de reviews meer, ben vorig jaar voor het laatst naar de mediamarkt geweest, veel te veel tokkies en herrie voor mij
  woensdag 27 juli 2011 @ 10:38:46 #229
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_99994935
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2011 10:23 schreef meth77 het volgende:

[..]

idioot tegenwoordig, ik heb ook wat huizen verkocht in t verleden maar liep in het begin vaak mee met de koper en de makelaar
Ik zou ook liever informatie krijgen van de eigenaar zelf, dan een gladjakker makelaar die alles uit z'n duim zuigt.

quote:
14s.gif Op woensdag 27 juli 2011 09:53 schreef Scorpie het volgende:Daarnaast werden ze niet netjes opgewacht maar moesten ze aanbellen, toen bleek dat de makelaar er niet was maar 5 minuten later pas kwam waardoor je hele vervelende en ongemakkelijke situaties krijgt. Faal dus.
Stel je voor dat je persoonlijk contact hebt met de verkoper van het product dat je wellicht wilt kopen!
censuur :O
pi_99995035
Had de verkopende partij wel een appeltaart gebakken :P
  woensdag 27 juli 2011 @ 10:43:19 #231
324665 meth77
to do or not to do
pi_99995065
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2011 10:42 schreef Basp1 het volgende:
Had de verkopende partij wel een appeltaart gebakken :P
Ach als er een lekkere meid woont is het wel anders he, ben wel eens ergens geweest dat ik dacht van nou nou nou Pfffffffffffff
Dan heb ik geen trek in appeltaart
pi_99995070
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2011 10:38 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Ik zou ook liever informatie krijgen van de eigenaar zelf, dan een gladjakker makelaar die alles uit z'n duim zuigt.

[..]

Stel je voor dat je persoonlijk contact hebt met de verkoper van het product dat je wellicht wilt kopen!
Jij hebt echt nog nooit een huis gekocht, en je weet echt niet waar je over praat he? De eerste keer dat je een huis bezichtigt luister je sowieso niet naar de makelaar, maar stel je gewoon vragen en kijk je zelf rond. Daar wil je geen eigenaar bij hebben die zijn huis gaat lopen verdedigen of die de verkopende partij het huis uitkijkt _O-

Verder heb je natuurlijk persoonlijk contact met de verkoper, maar niet eerder dan een eventuele tweede bezichtiging of zelfs pas bij de overdracht.
  woensdag 27 juli 2011 @ 10:45:13 #233
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_99995122
quote:
10s.gif Op woensdag 27 juli 2011 10:43 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Jij hebt echt nog nooit een huis gekocht, en je weet echt niet waar je over praat he? De eerste keer dat je een huis bezichtigt luister je sowieso niet naar de makelaar, maar stel je gewoon vragen en kijk je zelf rond. Daar wil je geen eigenaar bij hebben die zijn huis gaat lopen verdedigen of die de verkopende partij het huis uitkijkt _O-
En denk je werkelijk dat de makelaar ook maar antwoord weet op de vragen die ik stel?
censuur :O
pi_99995147
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2011 10:43 schreef meth77 het volgende:

[..]

Ach als er een lekkere meid woont is het wel anders he, ben wel eens ergens geweest dat ik dacht van nou nou nou Pfffffffffffff
Dan heb ik geen trek in appeltaart
Dan wil je in natura korting regelen? :P
pi_99995176
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2011 10:45 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

En denk je werkelijk dat de makelaar ook maar antwoord weet op de vragen die ik stel?
Geen idee, zijn jouw vragen van hetzelfde niveau als hier? Want dan denk ik dat hij het antwoord inderdaad niet weet :D

Geef eens voorbeelden van wat je zou vragen wat een makelaar niet zou weten.
pi_99995234
quote:
10s.gif Op woensdag 27 juli 2011 10:47 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Geen idee, zijn jouw vragen van hetzelfde niveau als hier? Want dan denk ik dat hij het antwoord inderdaad niet weet :D

Zijn de buren rustig? Hoeveel is het energieverbruik per jaar van dit huis, en hoe wordt dat bereikt, overdag mensen thuis of alleen buiten kantoortijden stoken? Enz...
pi_99995256
quote:

[..]

Zit er underlayment achter de gipsplaten of is het gips direct op de laten geplaatst. Hoe loopt het riool, zit het in de fundering er onder of er naast?
pi_99995286
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2011 10:49 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Zijn de buren rustig? Hoeveel is het energieverbruik per jaar van dit huis, en hoe wordt dat bereikt, overdag mensen thuis of alleen buiten kantoortijden stoken? Enz...
Mijn makelaar kon daar gewoon antwoord op geven.

quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2011 10:50 schreef lutser.com het volgende:

[..]

Zit er underlayment achter de gipsplaten of is het gips direct op de laten geplaatst. Hoe loopt het riool, zit het in de fundering er onder of er naast?
Dat weten de meeste huiseigenaren niet eens :')
  woensdag 27 juli 2011 @ 10:51:54 #239
324665 meth77
to do or not to do
pi_99995290
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2011 10:50 schreef lutser.com het volgende:

[..]

een huis waar je dat moet vragen , daar zou ik nooit komen
  woensdag 27 juli 2011 @ 10:51:54 #240
194833 Hanoying
pi_99995291
quote:

[..]

Wat zijn ze daar aan de overkant eigenlijk aan het bouwen?
Hoe oud zijn de buren en hebben ze kinderen?
Is er ook een christelijke basisschool of alleen een openbare?
Hebben jullie die dakkapel laten plaatsen of zat die er al in toen jullie het kochten?
etc. etc. etc.

Ik vind het helemaal niet erg als de verkopende partij aanwezig is bij een bezichtiging. Vind het zelfs wel prettig.

Heb jij overigens niet van een woningbouwvereniging gekocht?
pi_99995377
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2011 10:51 schreef Hanoying het volgende:

[..]

Wat zijn ze daar aan de overkant eigenlijk aan het bouwen?
Hoe oud zijn de buren en hebben ze kinderen?
Is er ook een christelijke basisschool of alleen een openbare?
Hebben jullie die dakkapel laten plaatsen of zat die er al in toen jullie het kochten?
etc. etc. etc.
Weten de meeste makelaars ook wel, hier in het dorp iig wel. Verder weet ik de meeste van die dingen zelf ook wel.

quote:
Ik vind het helemaal niet erg als de verkopende partij aanwezig is bij een bezichtiging. Vind het zelfs wel prettig.
Blijft persoonlijk. Ikzelf vind het bloedirritant en getuigen van een gebrek aan professionaliteit, zeker als de verkopende partij hier niks vanaf weet.

quote:
Heb jij overigens niet van een woningbouwvereniging gekocht?
Nee.
  woensdag 27 juli 2011 @ 10:58:20 #242
194833 Hanoying
pi_99995481
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2011 10:55 schreef Scorpie het volgende:
Nee.
Stond me iets van bij.

Of dat je je zus had voorgesteld een koopgarantwoning te kopen of iets dergelijks maar misschien haal ik users door elkaar.
pi_99995685
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2011 10:58 schreef Hanoying het volgende:

[..]

Stond me iets van bij.

Of dat je je zus had voorgesteld een koopgarantwoning te kopen of iets dergelijks maar misschien haal ik users door elkaar.
Dat laatste klopt. Maar die woningen zijn al verkocht, dus is ze nu op zoek naar iets 'normaals'.
pi_99996337
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2011 10:58 schreef Hanoying het volgende:

Stond me iets van bij.

Dat ben ik, maar ik woonde er al dus hoefde niet meer aan bezichtigingen te doen. :P
  Moderator woensdag 27 juli 2011 @ 11:32:04 #245
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_99996673
Wat gezellig weer hier O+

Ik vind het ook raar dat de eigenaren van dat huis thuis waren toen hier iemand ging bezichtigen. Ik heb een aantal huizen bekeken voor ik overging tot koop, maar in alle gevallen waren de eigenaren niet thuis.

Niet dat het me had uitgemaakt, want ik had toch wel gezegd wat ik dacht. Ik deed naar de makelaars toe een beetje gereserveerd. Vooral niet te enthousiast zijn, kijken naar kleine dingetjes en daar een opmerking over maken, zodat de makelaar aanvoelde dat het de vraagprijs in ieder geval niet ging worden.

Als de eigenaren zelf aanwezig waren geweest had ik dat precies hetzelfde gedaan.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_99997028
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2011 10:51 schreef meth77 het volgende:

[..]

een huis waar je dat moet vragen , daar zou ik nooit komen
Iedereen zijn ding natuurlijk, ik houd van oude huizen en die hebben altijd een geschiedenis. En aangezien mijn budget ook nog beperkt is accepteer ik huizen met 'problemen' het is dan best fijn om te horen dat de lekkage in het dak alleen met zuidwesten wind voorkomt.
pi_99997428
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2011 11:32 schreef CoolGuy het volgende:

Vooral niet te enthousiast zijn, kijken naar kleine dingetjes en daar een opmerking over maken, zodat de makelaar aanvoelde dat het de vraagprijs in ieder geval niet ging worden.

Dat is nu niet meer nodig. Als je het echt leuk vindt kan je dat gewoon zeggen....... je vertelt hem ook gelijk dat je nog 4 andere huizen in diezelfde wijk leuk vindt.

Daarna zeg je tegen de makelaar dat je het huis best wilt kopen, maar dat er wel fors in de prijds moet worden gesneden. De makelaar van de verkopende partij - die feitelijk de belangen van de verkopers hoort te behartigen - gaat zich dan opeens voor jou inzetten, want die wil het huis hoe dan ook verkopen. Voor 50K minder dan de vraagrprijs boeit hem voor geen meter ^O^

Conclusie: Verkopend makelaars werken niet voor de verkopers, maar voor de kopers.

Heerlijk volk w/ als de zakjes maar gevuld worden. 8-)
  Moderator woensdag 27 juli 2011 @ 11:53:12 #248
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_99997525
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2011 11:51 schreef PierreBetfair het volgende:

[..]

Dat is nu niet meer nodig. Als je het echt leuk vindt kan je dat gewoon zeggen....... je vertelt hem ook gelijk dat je nog 4 andere huizen in diezelfde wijk leuk vindt.

Daarna zeg je tegen de makelaar dat je het huis best wilt kopen, maar dat er wel fors in de prijds moet worden gesneden. De makelaar van de verkopende partij - die feitelijk de belangen van de verkopers hoort te behartigen - gaat zich dan opeens voor jou inzetten, want die wil het huis hoe dan ook verkopen. Voor 50K minder dan de vraagrprijs boeit hem voor geen meter ^O^

Conclusie: Verkopend makelaars werken niet voor de verkopers, maar voor de kopers.

Natuurlijk jongen :')
Breitling - Instruments for Professionals
pi_99997592
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2011 11:51 schreef PierreBetfair het volgende:

[..]

En toen zei de verkopende partij tegen de makelaar dat hij maar fijn een ander beroep moest gaan zoeken, gingen ze niet akkoord met de deal en zit jij als huizenkoper huilend op de stoep. w/
pi_99997653
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2011 11:53 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Natuurlijk jongen :')
Ik wist niet dat makelaars tegenwoordig ook daadwerkelijk de handtekening zetten onder het koopcontract. Heb jij daar wat van meegekregen?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')