quote:KPN heeft meer details bekendgemaakt van zijn nieuwe abonnementen. KPN- en Hi-abonnees kunnen kiezen uit drie verschillende abonnementen. Wie meer data wil verbruiken, gaat meer betalen en de korting op smartphones wordt beperkt.
KPN was aanvankelijk van plan om aparte tarieven te berekenen voor verscheidene internetdiensten, zoals Skype. Nadat hier, ook in de politiek, weerstand tegen kwam en netneutraliteit in de Telecomwet werd opgenomen, moest het bedrijf het over een andere boeg gooien. De nieuwe abonnementen zijn volgens KPN opgebouwd rondom het gebruik van mobiel internet, waarbij zowel bellen en sms'en als data uit één bundel worden betaald.
KPN erkent dat mobiele data bij de nieuwe abonnementen duurder wordt, maar stelt dat als klanten het juiste abonnement hebben gekozen, de rekening niet automatisch hoger wordt. De nieuwe abonnementen gaan op 5 september in voor klanten van Hi en KPN. Telfort introduceert begin volgend jaar nieuwe mobiele-abonnementsvormen, al zijn hiervan nog geen details bekendgemaakt. In alle gevallen geldt dat de nieuwe abonnementen alleen gelden voor nieuwe klanten. Voor bestaande klanten verandert er nu niets, benadrukt een zegsman tegenover Tweakers.net.
KPN heeft de drie abonnementen ingedeeld op basis van bel-, sms- en internetgedrag. Het Personal Sim Bel-SMS-abonnement is voor mensen die eigenlijk alleen bellen en sms'en. Data kost hierbij 1,50 euro per megabyte. Het goedkoopste abonnement bij deze vorm is 20 euro en is goed voor 100 belminuten of sms'jes.
Daarnaast heeft KPN nog een Bel-SMS-Web-abonnement en Bel-SMS-WebXL-abonnement aangekondigd. Bij deze abonnementen is data wel inbegrepen, al is de snelheid van het eerste abonnement beperkt tot maximaal 2Mbps down en 0,1Mbps up. Abonnees die Bel-SMS-WebXL afnemen, krijgen 7,2Mbps down en 2Mbps up. Dit pakket kent het duurste abonnement; voor 152,50 euro per maand krijgen klanten 2GB data en 1500 belminuten of sms'jes.
Hi krijgt een soortgelijke abonnementsstructuur, al liggen de prijzen bij deze abonnementen iets lager en ligt de nadruk vooral op het kunnen gebruiken van sms. Bij de duurste abonnementsvormen zijn bijvoorbeeld 3000 sms'jes inbegrepen.
Met de introductie van de nieuwe abonnementen stapt KPN af van het tot nu toe gehanteerde fair use-principe. KPN had eerder al gemeld dat de huidige abonnementsvormen niet te handhaven waren. Ook Vodafone zal naar verwachting nieuwe abonnementen introduceren.
KPN is bezig met zijn eigen graf aan het gravenquote:
en als je verlengd?quote:In alle gevallen geldt dat de nieuwe abonnementen alleen gelden voor nieuwe klanten. Voor bestaande klanten verandert er nu niets, benadrukt een zegsman tegenover Tweakers.net.
Dat dus ja. Ik verstook sommige maanden 500-1000MB aan data, maar maak mijn 150 minuten/sms'jes vrijwel nooit op.quote:Op dinsdag 19 juli 2011 10:20 schreef Sjeen het volgende:
Die prijzen zijn inderdaad belachelijk... Daarnaast, mensen die snel/veel internet willen, zijn helemaal niet geïnteresseerd in veel belminuten/smsjes. Dat zouden ze moeten ontkoppelen.
Daar kun je de klok op gelijk zettenquote:Op dinsdag 19 juli 2011 10:28 schreef Intrepidity het volgende:
[..]
Ja, lach maar, binnen 2 weken gaan de andere providers ook met dergelijke tarieven komen.
Volgensmij zijn er wel maximumtarieven vastgelegd door de EU..quote:Op dinsdag 19 juli 2011 10:29 schreef Pheno het volgende:
[..]
Daar kun je de klok op gelijk zettenWat zal bellen naar het buitenland gaan kosten? Of mogen ze daar niet aankomen?
De concurrentie gaat gewoon volgen, en jij gaat gewoon betalen. Het is lachwekkend om de nieuwe tarieven diefstal te noemen; niemand dwingt je ergens toe.quote:Op dinsdag 19 juli 2011 10:25 schreef YuckFou het volgende:
Christus wat een prijzen, ik ben benieuwd of de concurentie deze lijn gaat volgen of zich echt gaat onderscheiden met andere vormen en vooral lagere tarieven, dit is imo diefstal, zelfs het zogenaamde "onbeperkt" sms'en bij Hi is niet echt onbeperkt, en die databundels zijn echt om te janken zo krap, denken die gasten nou niet na, of willen ze het niet begrijpen?
Je denkt toch niet dat KPN zn tarieven bijna verdubbeld zonder zeker te weten dat de concurrentie gaat volgen?quote:Op dinsdag 19 juli 2011 10:31 schreef Terpentin07 het volgende:
Belachelijke prijzen, echt. Ben benieuwd of Vodafone en T-Mobile ook met nieuwe tarieven komen.
Nee, dat is lekker goedkoop qua mobiel internetquote:Op dinsdag 19 juli 2011 10:37 schreef kwiwi het volgende:
Gelukkig ben ik onlangs weer overgestapt naar prepaid.
Ik niet. Ik moet bij mijn mail kunnen. En nu?quote:Op dinsdag 19 juli 2011 10:39 schreef Deetch het volgende:
Je kunt er natuurlijk ook voor kiezen om niet altijd maar te willen internetten, je kunt echt best wel zonder hoor.
De bemoeizuchtige politiek zorgt er wel voor dat netneutraliteit en privacy "min of meer" gewaarborgd blijft en een commerciele instelling niet bepaald welke programma's en websites je mag gebruiken op je hippe telefoon.quote:Op dinsdag 19 juli 2011 10:38 schreef eleusis het volgende:
Ik weet niet of dit staatje klopt, maar cijfers in die richting liggen wel voor de hand.
Dankzij onze bemoeizuchtige politiek die van staatswege ingrijpt op prijsdifferentiatie mag de casual gebruiker dus de rekening betalen voor het bouwen van een mobiel netwerk.
Hoop dat iedereen blij is met de whatsapp toegang.
En als men denkt dat het ergens anders goedkoper is, gewoon verhuizen, maar mijn verwachting is dat de prijzen van de grote drie elkaar niet ver zullen ontlopen. Zonder power users die de boel subsidiëren moet je wel de rest meer laten betalen, dat kun je zien aankomen.
Die ene keer per maand dat ik mobiel internet gebruik betaal ik 1 euro voor een dag internet volgens mij. Ben per maand nog geen 10 euro aan beltegoed kwijt. Mede omdat er op bijna alle plaatsen waar ik kom (en waar ik internet nodig heb/gebruik) wifi is.quote:Op dinsdag 19 juli 2011 10:38 schreef Intrepidity het volgende:
[..]
Nee, dat is lekker goedkoop qua mobiel internet
Mailverkeer is doorgaans gelukkig minimaal (vooral plaintext en download), dus jezelf gelukkig prijzen dat je met een simpel abo uit kan. En als je zo belangrijk bent moet je daar ook het salaris bij krijgen dus kun je een eventuele stijging wel betalen.quote:Op dinsdag 19 juli 2011 10:40 schreef Pheno het volgende:
Ik niet. Ik moet bij mijn mail kunnen. En nu?
Je baas laten betalen of lekker thuis blijven.quote:Op dinsdag 19 juli 2011 10:40 schreef Pheno het volgende:
[..]
Dan is dat ws. voor je werk en zou je je baas daarvoor moeten laten opdraaien of je klant.quote:Op dinsdag 19 juli 2011 10:40 schreef Pheno het volgende:
[..]
Wie zegt dat het gaat om een betaalde baan?quote:Op dinsdag 19 juli 2011 10:42 schreef eleusis het volgende:
[..]
Mailverkeer is doorgaans gelukkig minimaal (vooral plaintext en download), dus jezelf gelukkig prijzen. En als je zo belangrijk bent moet je daar ook het salaris bij krijgen dus kun je een eventuele stijging wel betalen.
Ja, poehpoeh, wat zullen die berichten het netwerk gaan belasten zeg.quote:Op dinsdag 19 juli 2011 10:38 schreef eleusis het volgende:
Hoop dat iedereen blij is met de whatsapp toegang.
Ja, doeg. Als ik een paar uur geen twitter- en/of faceboekberichten plaats gaan mensen zich grote zorgen maken.quote:Op dinsdag 19 juli 2011 10:39 schreef Deetch het volgende:
Je kunt er natuurlijk ook voor kiezen om niet altijd maar te willen internetten, je kunt echt best wel zonder hoor.
Toch mooi dat er mensen zijn die alles maar aan een baas willen doorbelasten. Uiteindelijk betalen we dus met z'n allen mee, want die baas gaat dat dus ook doorrekenen in zijn producten/diensten.quote:Op dinsdag 19 juli 2011 10:43 schreef SebasM het volgende:
[..]
Je baas laten betalen of lekker thuis blijven.
Het gaat er om dat KPN denkt dat ze nu 19272 sms'jes niet vergoed hebben gekregen, wat natuurlijk onzin is, want sinds Whatsapp gaan we gewoon anders om met dergelijke berichtjes.quote:Op dinsdag 19 juli 2011 10:44 schreef zarGon het volgende:
[..]
Ja, poehpoeh, wat zullen die berichten het netwerk gaan belasten zeg..
[ afbeelding ]
19272 verzonden berichten staat gelijk aan 10.6 MB. 14643 ontvangen berichten aan 7.1 MB.
Dit dus....quote:Op dinsdag 19 juli 2011 10:46 schreef Intrepidity het volgende:
[..]
Het gaat er om dat KPN denkt dat ze nu 19272 sms'jes niet vergoed hebben gekregen, wat natuurlijk onzin is, want sinds Whatsapp gaan we gewoon anders om met dergelijke berichtjes.
Ik betaal helemaal niksquote:Op dinsdag 19 juli 2011 10:30 schreef SebasM het volgende:
De concurrentie gaat gewoon volgen, en jij gaat gewoon betalen. Het is lachwekkend om de nieuwe tarieven diefstal te noemen; niemand dwingt je ergens toe.
Maar als KPN hetzelfde doet is het opeens een enorm probleem?quote:Op dinsdag 19 juli 2011 10:45 schreef Pheno het volgende:
[..]
Toch mooi dat er mensen zijn die alles maar aan een baas willen doorbelasten. Uiteindelijk betalen we dus met z'n allen mee, want die baas gaat dat dus ook doorrekenen in zijn producten/diensten.
KPN is altijd al vrij duur geweest in verhouding tot andere aanbieders. Het is vooral afwachten wat de prijzen bij andere providers gaan worden. Dat jij niet meer voor een fooi mobiel kan internetten is jammer maar gewoon de realiteit van de markt. Bellen en sms'en levert steeds minder op maar dat peperdure datanetwerk moet wel ergens van betaald worden natuurlijk.quote:Op dinsdag 19 juli 2011 10:12 schreef RolStaart-Beer het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[..]
KPN is bezig met zijn eigen graf aan het gravenDie prijzen zijn echt absurd hoog. Voor hetzelfde abonnement wat ik nu heb voor ¤ 30,- per maand, betaal ik straks bijna het dubbele en dan ook nog een flink lagere datalimiet
Nou ja, ze maken de samenleving eerst afhankelijk van mobiel internet en vervolgens gaan ze de vrijheid inperken.quote:Op dinsdag 19 juli 2011 10:30 schreef SebasM het volgende:
De concurrentie gaat gewoon volgen, en jij gaat gewoon betalen. Het is lachwekkend om de nieuwe tarieven diefstal te noemen; niemand dwingt je ergens toe.
Jij zegt dat je iets "moet". Als je het niet moet maar zelf wil, is het luxe of hobby. Dan haal je die paar tientjes gewoon van je drankbudget af.quote:Op dinsdag 19 juli 2011 10:44 schreef Pheno het volgende:
Wie zegt dat het gaat om een betaalde baan?
Ja, dezelfde denkmentaliteit heeft de filmindustrie ook.quote:Op dinsdag 19 juli 2011 10:46 schreef Intrepidity het volgende:
[..]
Het gaat er om dat KPN denkt dat ze nu 19272 sms'jes niet vergoed hebben gekregen, wat natuurlijk onzin is, want sinds Whatsapp gaan we gewoon anders om met dergelijke berichtjes.
Er zal vast wel een escape in dat contract zitten ja.quote:Op dinsdag 19 juli 2011 10:26 schreef Pheno het volgende:
Nou, gelukkig heb ik Eindeloos Online voor 2.50 euro mijn hele leven lang. Of gaan ze dat toch openbreken? Vast wel, uitknijpen die consumenten!
De vrijheid wordt nergens ingeperkt, sterker nog, die is zelfs gewaarborgd in de wet. Je gaat alleen meer betalen. Je kan nu eenmaal niet altijd voor een dubbeltje op de eerste rang zitten.quote:Op dinsdag 19 juli 2011 10:47 schreef thumbnail het volgende:
[..]
Nou ja, ze maken de samenleving eerst afhankelijk van mobiel internet en vervolgens gaan ze de vrijheid inperken.
Het gaat juist niet om netwerkbelasting, het gaat om de financiering van een landelijk mobiel netwerk en het feit dat het huidige "power users" verdienmodel van zakelijk/vrouwen met rekeningen van ¤100 p.m. is weggeslagen als iedereen met Skype/whatsapp binnen de bundel kan blijven.quote:Op dinsdag 19 juli 2011 10:44 schreef zarGon het volgende:
Ja, poehpoeh, wat zullen die berichten het netwerk gaan belasten zeg..
[ afbeelding ]
19272 verzonden berichten staat gelijk aan 10.6 MB. 14643 ontvangen berichten aan 7.1 MB.
Dus omdat KPN niet meegaat met de tijd, bedoel je.quote:Op dinsdag 19 juli 2011 10:54 schreef eleusis het volgende:
[..]
Het gaat juist niet om netwerkbelasting, het gaat om de financiering van een landelijk mobiel netwerk en het feit dat het huidige "power users" verdienmodel van zakelijk/vrouwen met rekeningen van ¤100 p.m. is weggeslagen als iedereen met Skype/whatsapp binnen de bundel kan blijven.
Eerst maar eens de officiële tarieven afwachten ipv een internet gifje. Ik ben op zich bij KPN gegaan omdat T-mobile verkankerd slecht bereik heeft overal waar ik kom. Dat is me wel een tientje of twee verschil waard.quote:Op dinsdag 19 juli 2011 10:51 schreef boem-dikkie het volgende:
Wat een mongolen bij KPN. Doei klanten, zijn er serieus mensen die met zulke tarieven zich nog bij KPN aansluiten of hun abonnement verlengen?
Onbetaalbaar is hetzelfde als minder vrijheid natuurlijk.quote:Op dinsdag 19 juli 2011 10:50 schreef Grrrrrrrr het volgende:
De vrijheid wordt nergens ingeperkt, sterker nog, die is zelfs gewaarborgd in de wet. Je gaat alleen meer betalen. Je kan nu eenmaal niet altijd voor een dubbeltje op de eerste rang zitten.
Hoe bedoel je dat? Heb je enig idee wat een mobiel netwerk voor snel internet kost?quote:Op dinsdag 19 juli 2011 10:55 schreef Pheno het volgende:
[..]
Dus omdat KPN niet meegaat met de tijd, bedoel je.
Als je nu verlengd dan val je onder de nieuwe portofolio (d.w.z. je gaat een nieuw abo aan met een termijn, als je hem door laat lopen na het einde van je contract dan gebeurt er niks maar dan krijg je dus mooi niet een mobieltje).quote:Op dinsdag 19 juli 2011 10:24 schreef Magneet het volgende:
[..]
en als je verlengd?
er wordt ook al druk over geklaagd : De nieuwe (data)tarieven van KPN
gelukkig kan ik nog in augustus verlengen.
Volgens mij hebben ze dikke winst ermee gemaakt afgelopen jaar. Ze willen gewoon niet dat dat minder wordt.quote:Op dinsdag 19 juli 2011 10:58 schreef SebasM het volgende:
[..]
Hoe bedoel je dat? Heb je enig idee wat een mobiel netwerk voor snel internet kost?
Hilarisch weder. Meegaan met de tijd betekent in dit geval miljarden capital expenses aan masten en licenties. Er is vast wel wat efficiencywinst te boeken denk ik, er komen ook wel ontslagen aan lijkt me. Maar daar moet je niet al te veel van verwachten.quote:Op dinsdag 19 juli 2011 10:55 schreef Pheno het volgende:
Dus omdat KPN niet meegaat met de tijd, bedoel je.
Als SMS duur blijft gaan mensen alternatieven zoeken. Dus ja, dan gaat het over internet. En waarom kan het in andere landen wel goedkoper?quote:Op dinsdag 19 juli 2011 10:58 schreef SebasM het volgende:
[..]
Hoe bedoel je dat? Heb je enig idee wat een mobiel netwerk voor snel internet kost?
Dit gaat KPN de kop kostenquote:Op dinsdag 19 juli 2011 10:25 schreef YuckFou het volgende:
Christus wat een prijzen, ik ben benieuwd of de concurentie deze lijn gaat volgen of zich echt gaat onderscheiden met andere vormen en vooral lagere tarieven, dit is imo diefstal, zelfs het zogenaamde "onbeperkt" sms'en bij Hi is niet echt onbeperkt, en die databundels zijn echt om te janken zo krap, denken die gasten nou niet na, of willen ze het niet begrijpen?
Inderdaad maar graaiers hebben nooit genoeg:quote:Op dinsdag 19 juli 2011 10:59 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
Volgens mij hebben ze dikke winst ermee gemaakt afgelopen jaar. Ze willen gewoon niet dat dat minder wordt.
Nee. Andere providers willen ook extra winst, dus als die meegaan heeft alleen de consument het nakijken. En die gaan wel mee, KPN is ook niet gek door dit als solo-actie te doen. Dan zou het hen de kop kostenquote:
Probleem is dat het veranderende gedrag van gebruikers (Whatsapp etc.) blijkbaar pas de laatste maanden aan de gang is. Dat zit natuurlijk niet/nauwelijks in 2010 cijfers.quote:Op dinsdag 19 juli 2011 11:01 schreef thumbnail het volgende:
[..]
Inderdaad maar graaiers hebben nooit genoeg:
De winstgevendheid van KPN is in 2010 verder verbeterd door groei van
nieuwe diensten als mobiele data en televisie, en de continue focus op de balans tussen
kostenbesparingen, selectieve prijsverhogingen en verbetering van bedrijfsprocessen. De EBITDA
steeg ten opzichte van 2009 met 5,5% naar 5,5 miljard euro. De nettowinst van KPN bedroeg 1,8
miljard euro in 2010, 17% lager dan in 2009. Geschoond voor een eenmalige belastingbate in
Duitsland uit 2009, steeg de nettowinst in 2010 met 22%.
Als er afspraken zijn en die komen uit dan gaat ze dat een hoop geld en imago kostenquote:Op dinsdag 19 juli 2011 11:03 schreef Pheno het volgende:
[..]
Nee. Andere providers willen ook extra winst, dus als die meegaan heeft alleen de consument het nakijken. En die gaan wel mee, KPN is ook niet gek door dit als solo-actie te doen. Dan zou het hen de kop kosten
Cijfers graag. En anders is het onzin wat je zegt.quote:Op dinsdag 19 juli 2011 11:04 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Probleem is dat het veranderende gedrag van gebruikers (Whatsapp etc.) blijkbaar pas de laatste maanden aan de gang is. Dat zit natuurlijk niet/nauwelijks in 2010 cijfers.
Dit zei T mobile vorig jaar augustus:quote:Op dinsdag 19 juli 2011 11:03 schreef Pheno het volgende:
Nee. Andere providers willen ook extra winst, dus als die meegaan heeft alleen de consument het nakijken. En die gaan wel mee, KPN is ook niet gek door dit als solo-actie te doen. Dan zou het hen de kop kosten
Ja.quote:Op dinsdag 19 juli 2011 10:58 schreef SebasM het volgende:
[..]
152,50 euro voor 2 GB bij KPN. 20 euro voor 2 GB bij Vodafone.quote:Heb je niet genoeg aan 250 MB?
Kies dan voor Internet Extra. Deze bundel van 1 GB voor ¤ 10,00 vervangt het standaard buitenbundel-tarief van ¤ 0,30 per 10 MB. De kosten worden alleen in rekening gebracht als je meer verbruikt dan je standaard bundel van 250 MB.
Als je meer verbruikt dan deze bundel van 1 GB dan koop je voor ¤ 10,00 automatisch een volgende bundel van 1 GB. Internet Extra kun je aansluiten op een Bel+Sms+Web abonnement of bij bij de Internet Basis BloX.
Bron: Vodafone (klik op Meer informatie Internet Basis).
Met een grote als. Afspraken zijn niet nodig, het gaat allemaal vanzelf. De overheid heeft het runnen van een mobiel netwerk onzekerder en duurder gemaakt, dat vertaalt zich gewoon in een nieuw evenwicht.quote:Op dinsdag 19 juli 2011 11:04 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
Als er afspraken zijn en die komen uit dan gaat ze dat een hoop geld en imago kosten
KPN zat vorig jaar al te miepen.quote:Op dinsdag 19 juli 2011 11:04 schreef Roel_Jewel het volgende:
Probleem is dat het veranderende gedrag van gebruikers (Whatsapp etc.) blijkbaar pas de laatste maanden aan de gang is. Dat zit natuurlijk niet/nauwelijks in 2010 cijfers.
Bron dat de ''overheid'' hier achter zit?quote:Op dinsdag 19 juli 2011 11:07 schreef eleusis het volgende:
[..]
Met een grote als. Afspraken zijn niet nodig, het gaat allemaal vanzelf. De overheid heeft het runnen van een mobiel netwerk onzekerder en duurder gemaakt, dat vertaalt zich gewoon in een nieuw evenwicht.
Of kpn ziet een groot deel van haar klanten vertrekken en t mobile gaat als een rakket.quote:Op dinsdag 19 juli 2011 11:07 schreef eleusis het volgende:
[..]
Met een grote als. Afspraken zijn niet nodig, het gaat allemaal vanzelf. De overheid heeft het runnen van een mobiel netwerk onzekerder en duurder gemaakt, dat vertaalt zich gewoon in een nieuw evenwicht.
Ik hoop het maar. Maar woorden zeggen weinig als het om geld gaat.quote:Op dinsdag 19 juli 2011 11:06 schreef thumbnail het volgende:
[..]
Dit zei T mobile vorig jaar augustus:
Je kan ook je huidige abbo laten doorlopen, en een nieuw los toestel kopen.quote:Op dinsdag 19 juli 2011 10:24 schreef Magneet het volgende:
[..]
en als je verlengd?
er wordt ook al druk over geklaagd : De nieuwe (data)tarieven van KPN
gelukkig kan ik nog in augustus verlengen.
Leg eens uit?quote:Op dinsdag 19 juli 2011 11:12 schreef Paul-89 het volgende:
Wat voor gevolgen zal dit hebben voor Rabo Mobiel ?
Nu nog op KPN.com : Internet Voordeel 500 MB: extra voordelige MB’s bovenop je bundel ¤ 5,00quote:Op dinsdag 19 juli 2011 11:07 schreef zarGon het volgende:
[..]
Ja.
[..]
152,50 euro voor 2 GB bij KPN. 20 euro voor 2 GB bij Vodafone.
(Of 2,25 GB voor 29,50 euro bij Vodafone.)
Zou me niks verbazen als T-Mobile dezelfde tarieven als nu blijft hanteren. De enige reden die ik hier hoor dat mensen niet bij T-Mobile willen is om het bereik. Zelf gelukkig geen problemen mee.quote:Op dinsdag 19 juli 2011 11:10 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
Of kpn ziet een groot deel van haar klanten vertrekken en t mobile gaat als een rakket.
Zij kopen diensten op het KPN netwerk dacht ik, dat is wat anders dan zeg een telfort of hi, volledige dochters van KPN.quote:
Jawel man!! Als ik 2GB verbruik in een maand heb ik sówieso niet genoeg aan 1000 belminuten.quote:Op dinsdag 19 juli 2011 11:19 schreef Sideshowbobbie het volgende:
Wat een belachelijke prijzen
Ik geloof dat bij KPN het inzicht ontbreekt in het punt dat juist wanneer je veel data verbruikt, je geen honderden minuten aan beltegoed nodig hebt.
T-mobile heeft het bereik het laatste jaar/1,5 jaar natuurlijk best vergroot. Het kan best zijn dat de problemen die mensen toen hadden, nu niet meer bestaan.quote:Op dinsdag 19 juli 2011 11:17 schreef boem-dikkie het volgende:
[..]
Zou me niks verbazen als T-Mobile dezelfde tarieven als nu blijft hanteren. De enige reden die ik hier hoor dat mensen niet bij T-Mobile willen is om het bereik. Zelf gelukkig geen problemen mee.
Juist wel.quote:Op dinsdag 19 juli 2011 11:16 schreef SebasM het volgende:
[..]
Nu nog op KPN.com : Internet Voordeel 500 MB: extra voordelige MB’s bovenop je bundel ¤ 5,00
Vergelijken heeft nu dus nog geen enkele zin.
Ok, moet ik toch nog een jaar wachten om van mijn abbo af te komen.quote:Op dinsdag 19 juli 2011 11:19 schreef fruityloop het volgende:
[..]
Zij kopen diensten op het KPN netwerk dacht ik, dat is wat anders dan zeg een telfort of hi, volledige dochters van KPN.
Nee, bij jou ontbreekt het inzicht dat de klantbereidheid om zulke maandbedragen te betalen klein zal zijn als je ook nog extra moet betalen voor bellen.quote:Op dinsdag 19 juli 2011 11:19 schreef Sideshowbobbie het volgende:
Wat een belachelijke prijzen
Ik geloof dat bij KPN het inzicht ontbreekt in het punt dat juist wanneer je veel data verbruikt, je geen honderden minuten aan beltegoed nodig hebt.
True.quote:Op dinsdag 19 juli 2011 11:21 schreef PaarsBeestje het volgende:
[..]
T-mobile heeft het bereik het laatste jaar/1,5 jaar natuurlijk best vergroot. Het kan best zijn dat de problemen die mensen toen hadden, nu niet meer bestaan.
Het scheelt toch al een hoop in de prijs als je bij 2GB data níet 1500 belminuten krijgt?quote:Op dinsdag 19 juli 2011 11:24 schreef eleusis het volgende:
[..]
Nee, bij jou ontbreekt het inzicht dat de klantbereidheid om zulke maandbedragen te betalen klein zal zijn als je ook nog extra moet betalen voor bellen.
Straks is dat 250MB voor 5 euro volgens het plaatje in de OP, ipv 500MB. Dus ze verdubbelen de prijzen? Nice.quote:Op dinsdag 19 juli 2011 11:16 schreef SebasM het volgende:
[..]
Nu nog op KPN.com : Internet Voordeel 500 MB: extra voordelige MB’s bovenop je bundel ¤ 5,00
Vergelijken heeft nu dus nog geen enkele zin.
Zou het? Volgens mij is de vorm van gebruik van het netwerk minder relevant. Zolang er maar een percentage klanten is die rekeningen van ¤100 pm hebben, want daar financier je het netwerk op.quote:Op dinsdag 19 juli 2011 11:25 schreef boem-dikkie het volgende:
Het scheelt toch al een hoop in de prijs als je bij 2GB data níet 1500 belminuten krijgt?
Volgens mij snapt KPN niet dat mensen willen betalen voor wat ze gebruiken. Waarom zou ik moeten betalen voor zo veel belminuten als ik vooral internet gebruik?quote:Op dinsdag 19 juli 2011 11:30 schreef eleusis het volgende:
[..]
Zou het? Volgens mij is de vorm van gebruik van het netwerk minder relevant. Zolang er maar een percentage klanten is die rekeningen van ¤100 pm hebben, want daar financier je het netwerk op.
Dat het duurder wordt is duidelijk. Dat Vodafone goedkoper wordt dan KPN? Nah.quote:Op dinsdag 19 juli 2011 11:22 schreef zarGon het volgende:
[..]
Juist wel.
Nu (bovenop bestaande bundel):
500 MB = 5 euro.
2000 MB = 20 euro.
(Kun je überhaupt wel blijven gebruik maken van die 500 MB? Dus 500 MB + 500 MB + 500 MB + 500 MB etc.)
Straks:
2000 MB = 152,50 euro (INCLUSIEF TOESTEL1!111oneetwooo!!112)
Daarom zeg ik ook dat die misschien de ondergang voor ze gaat worden.quote:Op dinsdag 19 juli 2011 11:34 schreef Spatzmann het volgende:
[..]
Wat verwacht je anders van een bedrijf? Die bestaan alleen maar om winst te maken. Niets mis mee.
Je betaalt er niet echt voor, een 'internet only' abonnement zou waarschijnlijk ongeveer hetzelfde kosten. De minuten erbij geven is marketing, zoals dat nu ook al gebeurt. (Heel veel zakelijke gebruikers gaan voor de 1000-minuten pakketten en krijgen ook mega-hoeveelheden SMS erbij die ze niet gebruiken)quote:Op dinsdag 19 juli 2011 11:32 schreef Pheno het volgende:
Volgens mij snapt KPN niet dat mensen willen betalen voor wat ze gebruiken. Waarom zou ik moeten betalen voor zo veel belminuten als ik vooral internet gebruik?
Maar die aandeelhouders verwachten niet de mega winsten die ze nu kunnen draaien dan.quote:Op dinsdag 19 juli 2011 11:36 schreef Spatzmann het volgende:
[..]
Er zal wel een andere aanbieder komen die idd een ander business model gaat vinden. Maar ook alleen maaro m winst te maken hoor. Niet uit de goedheid van z'n hart
Nee, want de aandeelhouders van de concurrent houden niet van geld en verdienen het liefst zo min mogelijk.quote:Op dinsdag 19 juli 2011 11:37 schreef ReplaR het volgende:
[..]
Maar die aandeelhouders verwachten niet de mega winsten die ze nu kunnen draaien dan.
Tuurlijk willen ze winst, maar dat valt op een normale manier niet meer te halen met het huidige businessmodel.quote:Op dinsdag 19 juli 2011 11:38 schreef SebasM het volgende:
[..]
Nee, want de aandeelhouders van de concurrent houden niet van geld en verdienen het liefst zo min mogelijk.
Dan doe je dat toch niet...of staat er iemand met een geweer in je rug te porren, dan heb ik niets gezegd.quote:Op dinsdag 19 juli 2011 11:32 schreef Henno het volgende:
Dit is het einde van KPN als ze er niet heel snel op terug komen. Ik weiger dit soort bedragen te betalen voor zo weinig dienst.
Ik heb nu een Telfort abonnement tot februari 2013, 'fair use policy', ik gebruik zeker geen 250 MB per maand, denk zelf eerder tegen de 1 GB, nooit wat over gehoord. Daar zou ik nu gewoon meer dan het dubbele voor moeten betalenquote:Op dinsdag 19 juli 2011 11:33 schreef Doodkapje het volgende:
Dus dit gaat ook voor Telfort gelden (aangezien ze gebruik maken van het netwerk van KPN)? Dan maar eens kijken wat de concurrenten voor tarieven hanteren...
Aandeelhouders zijn de kanker van een bedrijf, die het bedrijf desnoods te gronde willen richten als dat betekent dat ze i.i.g. het volgende kwartaal weer meer winst hebben. Die het heel slecht vinden als er een een afname is van een krankzinnige winst naar een fantastische winst, want dat is "winstdaling" en dus gaat het slechtquote:Op dinsdag 19 juli 2011 11:37 schreef ReplaR het volgende:
[..]
Maar die aandeelhouders verwachten niet de mega winsten die ze nu kunnen draaien dan.
Precies, en ik hoop dat ik niet alleen hierin sta zodat die winstdalinkjes van ome KPN nog wel even doorzetten. Kapot zullen zequote:Op dinsdag 19 juli 2011 11:40 schreef trovey het volgende:
[..]
Dan doe je dat toch niet...of staat er iemand met een geweer in je rug te porren, dan heb ik niets gezegd.
Nou, dan zeg je toch gewoon weer op als ze bestaande abonnees erin proberen te luizen? Gratis/goedkope smartphone, dank je wel hoor T-Mobilequote:Op dinsdag 19 juli 2011 11:39 schreef eleusis het volgende:
Volgens mij zijn KPN/Vodafone transparanter en maakt T-mobile listig gebruik van klanten die de situatie niet snappen en zo nog even snel naar hun verhuizen alvorens ze precies dezelfde bijl in de abo's gaan zetten.
Google Mobile FTWquote:Op dinsdag 19 juli 2011 11:09 schreef ReplaR het volgende:
Ik zie 2 dingen botsen in de mobiele wereld.
Telefoonmakers (bv google en apple) gaan steeds meer naar het cloud gebeuren, alles van internet streamen, de providers gaan juist de andere kant op....
http://www.kpn.com/corpor(...)menten-KPN-en-Hi.htm » http://www.kpn.com/nieuws (.pdf-bestand).quote:Op dinsdag 19 juli 2011 10:57 schreef eleusis het volgende:
[..]
Eerst maar eens de officiële tarieven afwachten ipv een internet gifje.
En providers mogen de kosten niet bij de softwareleveranciers neerleggen.quote:Op dinsdag 19 juli 2011 11:09 schreef ReplaR het volgende:
Telefoonmakers (bv google en apple) gaan steeds meer naar het cloud gebeuren, alles van internet streamen, de providers gaan juist de andere kant op....
Tnxquote:Op dinsdag 19 juli 2011 11:53 schreef zarGon het volgende:
http://www.kpn.com/corpor(...)menten-KPN-en-Hi.htm » http://www.kpn.com/nieuws (.pdf-bestand).
Die blijven hetzelfde volgens mij.quote:Op dinsdag 19 juli 2011 12:00 schreef eleusis het volgende:
[..]
TnxMaar ik ben vooral benieuwd wat de situatie voor bestaande abo's wordt. Ik neem aan dat we het niet gratis gaan krijgen.
dat klopt, maar op die tolwegen hoef je niet verplicht koffie of brandstof af te nemen. En dat is wel wat KPN nu min of meer verplicht...quote:Op dinsdag 19 juli 2011 11:56 schreef Dagonet het volgende:
[..]
En providers mogen de kosten niet bij de softwareleveranciers neerleggen.
Je kan natuurlijk niet verwachten dat een provider maar alles levert en als het zwaarder wordt meer moet investeren. Nieuwe tunnels, bruggen en wegen zijn meestal ook tolwegen.
Hoe bedoel je?quote:Op dinsdag 19 juli 2011 12:02 schreef Sjeen het volgende:
dat klopt, maar op die tolwegen hoef je niet verplicht koffie of brandstof af te nemen. En dat is wel wat KPN nu min of meer verplicht...
Ja, ethercapaciteit is een schaars goed. Het is dus niets meer dan logisch dat iemand die veel van dit schaarse goed gebruikt meer betaalt dan iemand die minder gebruikt. Dat geldt werkelijk voor ieder goed.quote:
Ik wil rijden (=internetten), niet tanken(=smssen) of koffiedrinken(=bellen)...quote:
Ach so!quote:Op dinsdag 19 juli 2011 12:03 schreef Sjeen het volgende:
Ik wil rijden (=internetten), niet tanken(=smssen) of koffiedrinken(=bellen)...
Zolang je niet uitdrukkelijk verlengt, kan KPN je tarieven niet aanpassen. Doen ze dat wel in jouw nadeel, kun je zo weg.quote:Op dinsdag 19 juli 2011 12:00 schreef eleusis het volgende:
[..]
TnxMaar ik ben vooral benieuwd wat de situatie voor bestaande abo's wordt. Ik neem aan dat we het niet gratis gaan krijgen.
Ja, zoiets maar dan een abo... gewoon een fatsoenlijke datalimiet en snelheid en daarnaast een betje bel en sms tegoed. Dus 1Gb internet en 25min beltegoed/sms ofzoquote:Op dinsdag 19 juli 2011 12:04 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Ach so!
https://www.vodafone.nl/s(...)im-only/sku12720017/
Zoiets?
of bellen en smsen is het zandpad voor de koets, die bijna niemand meer gebruikt... En internet is de snelweg voor de auto waarover iedereen inmiddels beschikt...quote:Op dinsdag 19 juli 2011 12:04 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Ach so!
https://www.vodafone.nl/s(...)im-only/sku12720017/
Zoiets?
Tevens was er vroeger alleen maar bellen en smsen. Dus dat is de tolweg. Internet is een extra baan op de bestaande weg.Als je de analogie goed wil maken.
Nee, maar je krijgt er wel bewegwijzering bij, en onderhoud. Een bundel zonder sms scheelt niets in de prijs aangezien sms nagenoeg gratis is voor providers. Een bundel zonder bellen kan wel wat schelen, als je bijvoorbeeld kijkt naar de mobiele internet abo's voor laptops maar om nou te zeggen dat dat zoden aan de dijk gaat zetten.quote:Op dinsdag 19 juli 2011 12:02 schreef Sjeen het volgende:
dat klopt, maar op die tolwegen hoef je niet verplicht koffie of brandstof af te nemen. En dat is wel wat KPN nu min of meer verplicht...
Wat moet ik in godsnaam met 350 belminuten... alleen maar omdat ik 1Gb internet wil hebben. Dat is koppelverkoopquote:Op dinsdag 19 juli 2011 12:10 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Nee, maar je krijgt er wel bewegwijzering bij, en onderhoud. Een bundel zonder sms scheelt niets in de prijs aangezien sms nagenoeg gratis is voor providers. Een bundel zonder bellen kan wel wat schelen, als je bijvoorbeeld kijkt naar de mobiele internet abo's voor laptops maar om nou te zeggen dat dat zoden aan de dijk gaat zetten.
Zit je trouwens wel met het gedoe dat de meeste telefoons maar één sim accepteren en je er twee nodig hebt voor bellen en internetten dan.
Dat komt omdat de overheid verboden heeft om het niet doorgeven of belasten van sommige internetdiensten te verbieden. Jouw goedkope 1Gb werd betaalt door de SMS-ers. Als die gaan Whats-appen moet dat geld ergens anders vandaan komen.quote:Op dinsdag 19 juli 2011 12:11 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Wat moet ik in godsnaam met 350 belminuten... alleen maar omdat ik 1Gb internet wil hebben. Dat is koppelverkoop
Daarom moeten we 35 cent betalen buiten de bundel zekerquote:Op dinsdag 19 juli 2011 12:10 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Nee, maar je krijgt er wel bewegwijzering bij, en onderhoud. Een bundel zonder sms scheelt niets in de prijs aangezien sms nagenoeg gratis is voor providers.
Het is hetzelfde eten voor een andere prijs, als we dan toch dom gaan vergelijken. Het is afwachten wat de concurrent gaat doen om te zien of KPN zichzelf dood heeft gemaakt.quote:Op dinsdag 19 juli 2011 12:12 schreef LXIV het volgende:
Ik vind dat gezeur over te hoge tarieven net zoiets als zeuren dat je in restaurant X geen menu hebt voor onder de 20 euro. Dan ga je toch gewoon naar de Mac Donalds of de friettent? Aanbieders genoeg in Nederland. En je kunt ook altijd nog vast bellen, een brief schrijven of niet bellen.
Maar andere providers dan KPN en Vodafone hebben nu net niet overal bereik en als het een beetje druk wordt gaan hun netwerken plat. Wat de mensen dus willen is de beste service maar wel tegen dumpprijzen. Zo werkt het gewoon niet.
Nou, thuis gaat het toch ook?quote:Op dinsdag 19 juli 2011 12:01 schreef LXIV het volgende:
Voor 20 euro p/m onbeperkt internetten gaat gewoon niet. Daar moet geld bij.
Wat vindt Apple hier eigenlijk van? Daar ben ik erg benieuwd naar.quote:Op dinsdag 19 juli 2011 11:09 schreef ReplaR het volgende:
Ja, want bandbreedte op de kabel is véél minder schaars dan in de ether. Er is maar één ether die door iedereen gedeeld moet worden. In zo'n kabeltje zit net zoveel bandbreedte, maar dan enkel voor diegene die de kabel gelegd heeft.quote:Op dinsdag 19 juli 2011 12:14 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Nou, thuis gaat het toch ook?
Ik wil alleen het chassis, ik wil het stuur helemaal niet. Dat is koppelverkoop!quote:Op dinsdag 19 juli 2011 12:11 schreef Sjeen het volgende:
Wat moet ik in godsnaam met 350 belminuten... alleen maar omdat ik 1Gb internet wil hebben. Dat is koppelverkoop
Dan ga je toch naar restaurant Y? Ik zie het probleem niet. Onbeperkt mobiel internetten voor twee tientjes is gewoon verliesgevend. Logisch dat KPN dit niet meer doet. Andere providers kunnen dit ook niet doen. Een restaurant kan ook driegangen menu's gaan aanbieden voor een tientje, om klanten te lokken, maar op een zeker moment zal er betaald moeten gaan worden.quote:[b]Op dinsdag 19 juli 2011 12:14 schreef
Het is hetzelfde eten voor een andere prijs, als we dan toch dom gaan vergelijken. Het is afwachten wat de concurrent gaat doen om te zien of KPN zichzelf dood heeft gemaakt.
Die 2 GB kan je ook bijkopen met 250 MB blokjes à ¤ 5, dan is het al de helft goedkoper. Nog steeds te duur overigens.quote:Op dinsdag 19 juli 2011 11:53 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
150 euro voor 2 gb!
Maar dan wel 1500 belminuten/sms-jes die geen normaal mens ooit opmaakt!
Wat een mongolen.
Daar staat een veel duurdere infrastructuur weer tegenover.quote:Op dinsdag 19 juli 2011 12:03 schreef LXIV het volgende:
[..]
Internet via de kabel is veel minder schaars, want daar hoeft de provider geen dure frequenties voor aan te schaffen.
Het is trouwens een wereldwijde trend, in de VS zijn er providers die voor vast internet een datalimiet aan het instellen zijn weer. De groei van verbruik gaat sneller dan het netwerk aankan en om de capaciteit te verhogen moeten er investeringen gedaan worden. Blijkbaar wil men hier niet accepteren dat dat stijgende kosten met zich meebrengt.quote:Op dinsdag 19 juli 2011 12:17 schreef LXIV het volgende:
[..]
Dan ga je toch naar restaurant Y? Ik zie het probleem niet. Onbeperkt mobiel internetten voor twee tientjes is gewoon verliesgevend. Logisch dat KPN dit niet meer doet. Andere providers kunnen dit ook niet doen. Een restaurant kan ook driegangen menu's gaan aanbieden voor een tientje, om klanten te lokken, maar op een zeker moment zal er betaald moeten gaan worden.
Ik weet niet precies hoeveel dat scheelt. Die infra met zendmasten is ook niet goedkoop en die frequenties zijn helemaal duur (voor een paar megahertz).quote:Op dinsdag 19 juli 2011 12:18 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Daar staat een veel duurdere infrastructuur weer tegenover.
Kan dat wel? Bundel op bundel op bundel etc.quote:Op dinsdag 19 juli 2011 12:18 schreef Henno het volgende:
[..]
Die 2 GB kan je ook bijkopen met 250 MB blokjes à ¤ 5, dan is het al de helft goedkoper. Nog steeds te duur overigens.
Nee, ze willen onbeperkt, super-service en er nauwelijks iets voor betalen. Maar dat heb je dus nergens.quote:Op dinsdag 19 juli 2011 12:19 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Het is trouwens een wereldwijde trend, in de VS zijn er providers die voor vast internet een datalimiet aan het instellen zijn weer. De groei van verbruik gaat sneller dan het netwerk aankan en om de capaciteit te verhogen moeten er investeringen gedaan worden. Blijkbaar wil men hier niet accepteren dat dat stijgende kosten met zich meebrengt.
Inderdaad, één van de weinige zaken waar de consument echt voordeel heeft gehad van de privatisering en liberalisering is de telecomsector.quote:Op dinsdag 19 juli 2011 12:23 schreef LXIV het volgende:
[..]
Nee, ze willen onbeperkt, super-service en er nauwelijks iets voor betalen. Maar dat heb je dus nergens.
Verder is telecom al een factor 5 goedkoper geworden, terwijl al het andere 2x zo duur is. Ik snap dus ook niet echt waarom dit nu zo'n paniek oplevert. In 1990 kostte bellen naar de VS 2 gulden per minuut, mobiel bellen 50 cent of meer, internetten was 8x zo duur.
Ondertussen is het geld de helft waard, maar kun je er heel veel meer voor communiceren. Was het met andere zaken maar zo gegaan!
Als dat niet kan, is het wel heel erg triestquote:Op dinsdag 19 juli 2011 12:22 schreef zarGon het volgende:
[..]
Kan dat wel? Bundel op bundel op bundel etc.
Bellen is alleen nog maar een onmisbaar onderdeel van een telefoon omdat er nog steeds mensen zijn die alleen maar kunnen bellen. Maar hoeft dus niet meer mee te groeien met je databundel, sterker nog, hoe meer mensen over gaan op data, des te meer mensen kan je bereiken via data, des te minder belminuten verbruik je. Omgekeerd evenredig dus.quote:Op dinsdag 19 juli 2011 12:17 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Ik wil alleen het chassis, ik wil het stuur helemaal niet. Dat is koppelverkoop!.
Het product is bellen. Daarbovenop is er een optie om het uit te breiden met mobiel internet. Waarom zou een private onderneming verplicht moeten zijn om een heel scala aan producten te bieden? Als er genoeg markt voor is komt die optie vanzelf wel, maar vooralsnog schat ik zo maar in dat meer dan 90% van de markt bellen een onmisbaar onderdeel van hun telefoon vindt.
Anders neem je toch een ipad abonnement?
Dat komt omdat telecom gewoon door de consument zelf betaald wordt .De zorg is eigenlijk niet te privatiseren omdat de klant daar het geld van een ander uitgeeft, en dus absoluut niet kostenbewust is. Overige NUTS is allemaal lastig vanwege de infrastructuur. Je hebt niet echt vrije aanbieders. Bij mobiel bellen bij uitstek wel.quote:Op dinsdag 19 juli 2011 12:25 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Inderdaad, één van de weinige zaken waar de consument echt voordeel heeft gehad van de privatisering en liberalisering is de telecomsector.
Dat is het punt helemaal niet. Men vraagt zich af waarom het opeens veel duurder wordt? Eerst kreeg je 500 mb voor 5 euro, nu 250 mb. Dan mogen er best vragen gesteld worden of dit opeens nodig is na de uitspraak van de overheid. En waarom het bij KPN wel nodig is en bv een Vodafone (nog) niet. Als ik naar Vodafone Duitsland kijk hebben ze daar een aanbod voor 25 euro, internet only, onbeperkt. En hier zou dat niet kunnen?quote:Op dinsdag 19 juli 2011 12:23 schreef LXIV het volgende:
[..]
Nee, ze willen onbeperkt, super-service en er nauwelijks iets voor betalen. Maar dat heb je dus nergens.
Ik denk dat je je nog behoorlijk kan verkijken op het belgedrag van mensen. Vorig jaar was telefonie nog 73% van de omzet.quote:Op dinsdag 19 juli 2011 12:27 schreef Henno het volgende:
Bellen is alleen nog maar een onmisbaar onderdeel van een telefoon omdat er nog steeds mensen zijn die alleen maar kunnen bellen.
Op die 500 mb voor 5 euro moest gewoon geld toe. Dat geld kwam van de mensen die sms-ten en gewoon mobiel belden.quote:Op dinsdag 19 juli 2011 12:27 schreef Pheno het volgende:
[..]
Dat is het punt helemaal niet. Men vraagt zich af waarom het opeens veel duurder wordt? Eerst kreeg je 500 mb voor 5 euro, nu 250 mb. Dan mogen er best vragen gesteld worden of dit opeens nodig is na de uitspraak van de overheid. En waarom het bij KPN wel nodig is en bv een Vodafone (nog) niet. Als ik naar Vodafone Duitsland kijk hebben ze daar een aanbod voor 25 euro, internet only, onbeperkt. En hier zou dat niet kunnen?
Elke commercieel bedrijf wil winst, anders besta je gewoonweg niet lang.
Tja, KPN is wel vaker van de (erg) hoge tarieven geweest.... Blijkbaar is er een markt voor.quote:Op dinsdag 19 juli 2011 12:27 schreef Pheno het volgende:
[..]
Dat is het punt helemaal niet. Men vraagt zich af waarom het opeens veel duurder wordt? Eerst kreeg je 500 mb voor 5 euro, nu 250 mb. Dan mogen er best vragen gesteld worden of dit opeens nodig is na de uitspraak van de overheid. En waarom het bij KPN wel nodig is en bv een Vodafone (nog) niet. Als ik naar Vodafone Duitsland kijk hebben ze daar een aanbod voor 25 euro, internet only, onbeperkt. En hier zou dat niet kunnen?
Elke commercieel bedrijf wil winst, anders besta je gewoonweg niet lang.
Dat is juist de reden dat KPN dit doet! Maar ik denk dat op den duur mensen gewoon steeds meer en meer gaan uitgeven aan telecom, hoewel het op zich goedkoper wordt. Het wordt gewoon steeds belangrijker voor mensen, en je kunt er steeds meer mee doen. Vroeger belde iemand misschien 4x per week, 10 minuten, dat was het. Het telecomgebruik is gewoon een factor 100 gegroeid en straks is iedereen permanent online.quote:Op dinsdag 19 juli 2011 12:29 schreef Henno het volgende:
Straks gaat alles via internet. Een telecombedrijf dat dat niet tijdig in gaat zien gaat gewoon keihard kapot.
Dan moet daar wél bandbreedte voor zijn en die is in de ether gewoon beperkt, en dan gaat gewoon gelden: wie het meest betaalt, krijgt het meeste bandbreedte.quote:Op dinsdag 19 juli 2011 12:29 schreef Henno het volgende:
Straks gaat alles via internet. Een telecombedrijf dat dat niet tijdig in gaat zien gaat gewoon keihard kapot.
Duitsland is een heel andere markt dus daar moet je niet naar kijken.quote:Op dinsdag 19 juli 2011 12:27 schreef Pheno het volgende:
[..]
Dan zetten ze meer wifi-punten in dichtbevolkte steden. Oh wacht, dan verdienen ze minderquote:Op dinsdag 19 juli 2011 12:30 schreef LXIV het volgende:
[..]
Op die 500 mb voor 5 euro moest gewoon geld toe. Dat geld kwam van de mensen die sms-ten en gewoon mobiel belden.
Andere providers hebben in principe hetzelfde probleem. Ook in Duitsland zul je niet altijd onbeperkt internet voor 25 euro kunnen krijgen. De reden dat het in Duitsland nog zo goedkoop is, is dat Duitsland achterloopt met dit soort dingen tov Nederland. Daarom zit de ether nog niet helemaal vol, er is dus minder schaarste.
Let op: mobiel internetten zal meer en meer gebruikt worden. Hoe meer het gebruikt wordt, hoe minder beschikbaar, hoe meer mensen er voor zullen moeten betalen. Linksom of rechtsom. Ik geloof niet dat mensen hun Iphone weer in de lade gooien.
Voor heel veel mensen maakt die 10 euro p/m niets uit, in ruil voor bijv. een goede dekking. Ik heb ook KPN (betaald door mijn baas). Daarvoor had ik nog libertel (nu vodafone). Dat was toen niet alles. Ik wil mijn baas wel 10 euro meer p/m laten betalen om ook echt goede dekking te hebben!quote:Op dinsdag 19 juli 2011 12:31 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Tja, KPN is wel vaker van de (erg) hoge tarieven geweest.... Blijkbaar is er een markt voor.
Ze bellen daar niet maar ze blaffen?quote:Op dinsdag 19 juli 2011 12:33 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Duitsland is een heel andere markt dus daar moet je niet naar kijken.
Ga er maar vanuit dat de andere providers zullen volgen, het is gewoon niet meer vol te houden voor ze. De consument wil steeds meer verbruik maar het mag niets kosten.
wifi is ook ethercapaciteit. En roaming gaat niet zo gemakkelijk.quote:Op dinsdag 19 juli 2011 12:33 schreef Pheno het volgende:
[..]
Dan zetten ze meer wifi-punten in dichtbevolkte steden. Oh wacht, dan verdienen ze minder
Precies, er is dus gewoon markt voor.quote:Op dinsdag 19 juli 2011 12:33 schreef LXIV het volgende:
[..]
Voor heel veel mensen maakt die 10 euro p/m niets uit, in ruil voor bijv. een goede dekking. Ik heb ook KPN (betaald door mijn baas). Daarvoor had ik nog libertel (nu vodafone). Dat was toen niet alles. Ik wil mijn baas wel 10 euro meer p/m laten betalen om ook echt goede dekking te hebben!
Nee, dat wil ik niet. Onbeperkt is sowieso geen optie, dat is duidelijk. Maar om nou voor 1 GB 50 euro te betalen (inclusief toestel) is ook absurd. Vooral wanneer ik nu een abonnement bij Vodafone kan afsluiten voor de helft, inclusief toestel en 1 GB internet.quote:Op dinsdag 19 juli 2011 12:23 schreef LXIV het volgende:
[..]
Gebruik je jaartallen wel goed, anders sla je volledig de plank mis.quote:Verder is telecom al een factor 5 goedkoper geworden, terwijl al het andere 2x zo duur is. Ik snap dus ook niet echt waarom dit nu zo'n paniek oplevert. In 1990 kostte bellen naar de VS 2 gulden per minuut, mobiel bellen 50 cent of meer, internetten was 8x zo duur.
Hoe bedoel je dit precies? Wat maakt het nou uit of ik mijn bytes wil verspillen aan het bezoeken van websites of aan het verzenden van berichten via WhatsApp?quote:Ondertussen is het geld de helft waard, maar kun je er heel veel meer voor communiceren. Was het met andere zaken maar zo gegaan!
Als het roamen beter zou gaan dan zou je als gemeenschap gewoon met genoeg open gestelde wifi punten ook al een heel eind moeten komen en passeren we gewoon de telecom boeren.quote:Op dinsdag 19 juli 2011 12:34 schreef LXIV het volgende:
[..]
wifi is ook ethercapaciteit. En roaming gaat niet zo gemakkelijk.
Of men gaat bewuster bellen; zich afvragen of dat gesprek wel écht noodzakelijk is en/of 10× de nieuwspagina bekeken moet worden.quote:Op dinsdag 19 juli 2011 12:32 schreef LXIV het volgende:
[..]
Dat is juist de reden dat KPN dit doet! Maar ik denk dat op den duur mensen gewoon steeds meer en meer gaan uitgeven aan telecom, hoewel het op zich goedkoper wordt. Het wordt gewoon steeds belangrijker voor mensen, en je kunt er steeds meer mee doen. Vroeger belde iemand misschien 4x per week, 10 minuten, dat was het. Het telecomgebruik is gewoon een factor 100 gegroeid en straks is iedereen permanent online.
quote:Op dinsdag 19 juli 2011 12:29 schreef Henno het volgende:
Dan laten ze je gewoon betalen voor wifi-toegang natuurlijk.quote:Op dinsdag 19 juli 2011 12:33 schreef Pheno het volgende:
[..]
Dan zetten ze meer wifi-punten in dichtbevolkte steden. Oh wacht, dan verdienen ze minder
En wie moet dat gaan opzetten?quote:Op dinsdag 19 juli 2011 12:36 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Als het roamen beter zou gaan dan zou je als gemeenschap gewoon met genoeg open gestelde wifi punten ook al een heel eind moeten komen en passeren we gewoon de telecom boeren.
Maar waarom moeten de prijzen dan gelijk verdubbeld worden? Als dat is wat ze nodig hebben om de boel te kunnen redden, hebben ze het de afgelopen jaren toch niet helemaal goed gedaan..quote:Op dinsdag 19 juli 2011 12:33 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Duitsland is een heel andere markt dus daar moet je niet naar kijken.
Ga er maar vanuit dat de andere providers zullen volgen, het is gewoon niet meer vol te houden voor ze. De consument wil steeds meer verbruik maar het mag niets kosten.
Dat zeker, maar dit soort tariefverhogingen zijn op zijn minst raar te noemen. Zeg dan gewoon, sorry, we faalden in het voorzien dat internet zo'n vlucht zou nemen. En niet: boehoe, de regering laat ons geen services knijpen.quote:Op dinsdag 19 juli 2011 12:39 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Dan laten ze je gewoon betalen voor wifi-toegang natuurlijk.
Van Neelie mochten ze hun lokale netwerken niet (deels) betalen met de roaming-inkomsten, dus dan moeten ze die gelden ergens anders vandaan halen lijkt me?quote:Op dinsdag 19 juli 2011 12:40 schreef LoggedIn het volgende:
[..]
Maar waarom moeten de prijzen dan gelijk verdubbeld worden? Als dat is wat ze nodig hebben om de boel te kunnen redden, hebben ze het de afgelopen jaren toch niet helemaal goed gedaan..
Met dit soort tarieven jaag je iedereen tegen je in het harnas, vroeg of laat komt dat je een keer in je reet bijten. Als men slimmer om was gegaan met smsen, was whatsapp niet zo'n success geworden.
Bedrijven janken altijd en geven altijd anderen de schuld, het zijn net consumenten somsquote:Op dinsdag 19 juli 2011 12:42 schreef Pheno het volgende:
[..]
Dat zeker, maar dit soort tariefverhogingen zijn op zijn minst raar te noemen. Zeg dan gewoon, sorry, we faalden in het voorzien dat internet zo'n vlucht zou nemen. En niet: boehoe, de regering laat ons geen services knijpen.
1) Je bent toch op generlei wijze verplicht om met KPN zaken te doen? Hierover klagen is hetzelfde als klagen dat restaurant X waar je eens geweest bent de prijzen verdubbelt. Boeien!quote:Op dinsdag 19 juli 2011 12:35 schreef zarGon het volgende:
[..]
Nee, dat wil ik niet. Onbeperkt is sowieso geen optie, dat is duidelijk. Maar om nou voor 1 GB 50 euro te betalen (inclusief toestel) is ook absurd. Vooral wanneer ik nu een abonnement bij Vodafone kan afsluiten voor de helft, inclusief toestel en 1 GB internet.
[..]
Gebruik je jaartallen wel goed, anders sla je volledig de plank mis.
Men reageert zo omdat de stijging enkele honderden procenten is. Hoe zou jij reageren als je voor internetverbinding niet de maandelijkse 20/30/40/50 euro, maar plotseling drie keer zoveel - met datalimieten/langzamere snelheden - moest betalen?
[..]
Hoe bedoel je dit precies? Wat maakt het nou uit of ik mijn bytes wil verspillen aan het bezoeken van websites of aan het verzenden van berichten via WhatsApp?
Zullen we KPN een linkje naar KLB sturen? Gaan ze daar lemmingen openenquote:Op dinsdag 19 juli 2011 12:44 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Bedrijven janken altijd en geven altijd anderen de schuld, het zijn net consumenten soms
Een publiekelijk intitaitief, juiste software verspreiden, alleen mensnen die zelf hun wifi netwerk openstellen doen gratis mee, en zo zijn er nog wel wat mogelijkheden te bedenken die zomaar opeens uit de lucht kunnen komen vallen. Net zoals de opkomst van whatsapp en pingen voor de telecomboeren zomaar uit de lucht kwamen vallen.quote:
Nadeel van je wifi openzetten is dat mensen dan allerlei illegale dingen kunnen gaan doen via jouw verbinding. En je kunt niet roamen, en je hebt buiten de steden nauwelijks dekking.quote:Op dinsdag 19 juli 2011 12:45 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Een publiekelijk intitaitief, juiste software verspreiden, alleen mensnen die zelf hun wifi netwerk openstellen doen gratis mee, en zo zijn er nog wel wat mogelijkheden te bedenken die zomaar opeens uit de lucht kunnen komen vallen. Net zoals de opkomst van whatsapp en pingen voor de telecomboeren zomaar uit de lucht kwamen vallen.
Het is wel fout geweest om al die kostenstructuren niet transparant te maken. Met de winsten op roaming en sms-en werden andere zaken weer bekostigd. Hierdoor hebben mensen het foute beeld gekregen dat onbeperkt mobiel internetten maar 2 tientjes hoeft te kosten en een nieuwe smartphone maar 1 euro.quote:Op dinsdag 19 juli 2011 12:42 schreef fruityloop het volgende:
[..]
Van Neelie mochten ze hun lokale netwerken niet (deels) betalen met de roaming-inkomsten, dus dan moeten ze die gelden ergens anders vandaan halen lijkt me?
Eerst zorgen voor marktpenetratie, dumpprijzen zijn nooit lang houdbaar. Als ze direct op de reële kosten waren gaan zitten dan had een prijsstunter zich eronder gewerkt en een groot marktaandeel weggesnoept en het volgehouden op volume (een tijdje, niet eeuwig).quote:Op dinsdag 19 juli 2011 12:40 schreef LoggedIn het volgende:
Maar waarom moeten de prijzen dan gelijk verdubbeld worden? Als dat is wat ze nodig hebben om de boel te kunnen redden, hebben ze het de afgelopen jaren toch niet helemaal goed gedaan..
En als men zelf nadenkt dan weet je dat je niet voor een dubbeltje op de eerste rang kan zitten.quote:Met dit soort veranderingen in de tarieven jaag je iedereen tegen je in het harnas, vroeg of laat komt dat je een keer in je reet bijten. Als men slimmer om was gegaan met smsen, was whatsapp niet zo'n success geworden.
Technologisch kun je dan toch vast en zeker ook wel loggen welk apparaat wat gedaan heeft, zodat je de dader aan de politie kan doorgeven. Zolang je de gegevens maar 1/2 jaar bewaard zoals telecomproviders ook moeten.quote:Op dinsdag 19 juli 2011 12:46 schreef LXIV het volgende:
[..]
Nadeel van je wifi openzetten is dat mensen dan allerlei illegale dingen kunnen gaan doen via jouw verbinding. En je kunt niet roamen, en je hebt buiten de steden nauwelijks dekking.
Hey, jij reageert alsof iedereen zijn internet gratis wil aftappen bij KPN. Het leek er zelfs bijna dat je niet begreep waar de commotie omtrentquote:Op dinsdag 19 juli 2011 12:44 schreef LXIV het volgende:
[..]
1) Je bent toch op generlei wijze verplicht om met KPN zaken te doen? Hierover klagen is hetzelfde als klagen dat restaurant X waar je eens geweest bent de prijzen verdubbelt. Boeien!
Dan heeft KPN dus te laat ingezien dat ze niet blijvend kunnen leunen op de sms-berichten. Tsja, als je jarenlang niet inspeelt op wat er gebeurt en dan plotseling inziet dat het zo niet langer door kan gaan, en dus daarom maar beslist om de prijzen absurd te verhogen ben je als bedrijf ook niet slim en handig bezig.quote:Ik bedoel het op langere termijn. 'Vroeger' betaalde je nog gewoon een kwartje om interlokaal vast te bellen. Wat dat betreft is telecom een van de weinige dingen geweest die gewoon echt heel veel goedkoper zijn geworden. Ons gebruik is ook navenant toegenomen. Mij maakt het verder niet uit waar je die bytes aan gebruikt, maar dat werd dus 'gesponsored' met sms-berichten. Als dat sms'en terugloopt kan dat niet meer.
daar moet iets op worden bedacht! Iets wat degene met de wifi wettelijk beschermd en/of de gebruiker koppelt aan een telefoon...quote:Op dinsdag 19 juli 2011 12:46 schreef LXIV het volgende:
[..]
Nadeel van je wifi openzetten is dat mensen dan allerlei illegale dingen kunnen gaan doen via jouw verbinding...
Ja, maar da's lekker, en dan moet ik je maar op je blauwe ogen vertrouwen dat je niet mijn data aftapt om m'n rekeningen te skimmen bijvoorbeeld?quote:Op dinsdag 19 juli 2011 12:45 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Een publiekelijk intitaitief, juiste software verspreiden, alleen mensnen die zelf hun wifi netwerk openstellen doen gratis mee, en zo zijn er nog wel wat mogelijkheden te bedenken die zomaar opeens uit de lucht kunnen komen vallen. Net zoals de opkomst van whatsapp en pingen voor de telecomboeren zomaar uit de lucht kwamen vallen.
Je bent lief-naïef.quote:Op dinsdag 19 juli 2011 12:52 schreef Joooo-pi het volgende:
[..]
daar moet iets op worden bedacht! Iets wat degene met de wifi wettelijk beschermd en/of de gebruiker koppelt aan een telefoon...
ik weet niet hoe, maar toch
Hoezo is het nu opeens mogelijk om onbeperkt te kunnen sms'en bij een abonnement? Kon dat niet eerder. Als ze destijds nou onder andere het sms'en goedkoper hadden gemaakt, zou WhatsApp nooit zo ver gekomen zoals nu.quote:Op dinsdag 19 juli 2011 12:51 schreef Dagonet het volgende:
[..]
En als men zelf nadenkt dan weet je dat je niet voor een dubbeltje op de eerste rang kan zitten.
Wait, whut?quote:KPN zegt de nieuwe abonnementen te hebben samengesteld met behulp van onder anderen de klanten. ,,Consumenten snappen de structuur en vinden elementen van de propositie positief'', aldus KPN.
ja dat zou ik ook maar zeggen anders rennen de aandeelhouders straks weg, en alles voor de aandeelhouderquote:Op dinsdag 19 juli 2011 12:55 schreef boem-dikkie het volgende:
Uit: http://kassa.vara.nl/actu(...)rdt-duurder-bij-kpn/
[..]
Wait, whut?
zou kunnen, maar think out of the boxquote:
overheid: neequote:Je zou het kunnen doen vanuit de overheid maar dan creëer je een monopolie die verschrikkelijk duur uit zou vallen voor alle belastingbetalers inclusief degenen die er geen gebruik van maken. Oh, en je helpt een hele commerciële sector om zeep met alle gevolgen van dien..
Maar het afgesloten abbonement is toch een contract tussen jou en KPN? Daar verandert helemaal niks aan. En na een jaar ga je weer opnieuw kijken wie de beste aanbieding heeft! Andere providers gaan ook mee.quote:Op dinsdag 19 juli 2011 12:52 schreef zarGon het volgende:
[..]
Hey, jij reageert alsof iedereen zijn internet gratis wil aftappen bij KPN. Het leek er zelfs bijna dat je niet begreep waar de commotie omtrent
Bij een restaurant neem je niet een jaarabonnement en blijf je niet vastzitten aan datgene wat je een paar maanden geleden hebt gegeten. En natuurlijk, men zal switchen van provider. Al vraag ik me af hoe de andere grote providers hierop zullen reageren.
KPN is juist een van de eerste bedrjiven die hierop reageert! Ze doen iets wat heel normaal is: ze veroveren marktaandeel onder de kostprijs en dan gaan ze marge inbouwen. Als een nieuwe autofabrikant hier op de markt komt kan hij dat ook doen. Of wie dan ook.quote:Dan heeft KPN dus te laat ingezien dat ze niet blijvend kunnen leunen op de sms-berichten. Tsja, als je jarenlang niet inspeelt op wat er gebeurt en dan plotseling inziet dat het zo niet langer door kan gaan, en dus daarom maar beslist om de prijzen absurd te verhogen ben je als bedrijf ook niet slim en handig bezig.
Het gaat me nogmaals niet om dat KPN de prijzen heeft verhoogt, het gaat me om de mate waarin ze dat hebben gedaan.
En, vroeger.... Alsjeblieft zeg. Vroeger kon je niet eens internetten op je telefoon. Vergelijkingen met vroeger zijn altijd mank.
Dat is altijd al mogelijk geweest, want SMS kost niks. Maar het leverde veel op. Het gaat telecom-bedrijven er niet primair om om jou zoveel mogelijk aan te bieden voor weinig, maar gewoon om te verdienen.quote:Op dinsdag 19 juli 2011 12:54 schreef zarGon het volgende:
[..]
Hoezo is het nu opeens mogelijk om onbeperkt te kunnen sms'en bij een abonnement? Kon dat niet eerder. Als ze destijds nou onder andere het sms'en goedkoper hadden gemaakt, zou WhatsApp nooit zo ver gekomen zoals nu.
Als je de link over fon gelezen had hebben die een speciaal modem die 1 open en 1 gesloten verbindingen open zet. Dus daarmee zou dat dan ook al opgelost zijn.quote:Op dinsdag 19 juli 2011 12:53 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Ja, maar da's lekker, en dan moet ik je maar op je blauwe ogen vertrouwen dat je niet mijn data aftapt om m'n rekeningen te skimmen bijvoorbeeld?.
Linkje naar dat ze onder de kostprijs verkopen? Linkje naar dat alle andere providers meegaan? Dank.quote:Op dinsdag 19 juli 2011 12:57 schreef LXIV het volgende:
[..]
Maar het afgesloten abbonement is toch een contract tussen jou en KPN? Daar verandert helemaal niks aan. En na een jaar ga je weer opnieuw kijken wie de beste aanbieding heeft! Andere providers gaan ook mee.
[..]
KPN is juist een van de eerste bedrjiven die hierop reageert! Ze doen iets wat heel normaal is: ze veroveren marktaandeel onder de kostprijs en dan gaan ze marge inbouwen. Als een nieuwe autofabrikant hier op de markt komt kan hij dat ook doen. Of wie dan ook.
Op zich zou ik dat wel tof vinden. Het blijkt in de praktijk toch vaak lastiger om te realiseren. Neem Ubuntu en open Office: prima software, waarin een heel leger van fanatieke vrijwilligers zich maximaal voor inzet. Bijna net zo goed als M$-producten, soms zelfs beter. Helemaal gratis en je kunt het zelf aanpassen. Bestaat nu 15 jaar. Marktaandeel < 2%.quote:Op dinsdag 19 juli 2011 12:57 schreef Joooo-pi het volgende:
[..]
zou kunnen, maar think out of the box
[..]
overheid: nee
open source community: ja
Fuck toch off met je linkjes en denk zelf na.quote:Op dinsdag 19 juli 2011 13:02 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
Linkje naar dat ze onder de kostprijs verkopen? Linkje naar dat alle andere providers meegaan? Dank.
Jij en je vrienden != de gemiddelde nederlandse gebruiker.quote:Op dinsdag 19 juli 2011 13:01 schreef Qwea het volgende:
Ja, snugger van KPNTegenwoordig hebben veel mensen whatsapp, dus wtf moet je met die smsjes? En tegenwoordig belt er ook een zooi al met Viber beta. Dus wat moet je dan met veel belminuten
De kosten zijn ook belachelijk hoog trouwens, wtf?
Niet schelden.quote:Op dinsdag 19 juli 2011 13:04 schreef LXIV het volgende:
[..]
Fuck toch off met je linkjes en denk zelf na.
Te lang uitgemolken dus. En toen was er WhatsApp. En nu levert het niets meer op.quote:Op dinsdag 19 juli 2011 12:59 schreef LXIV het volgende:
[..]
Dat is altijd al mogelijk geweest, want SMS kost niks. Maar het leverde veel op. Het gaat telecom-bedrijven er niet primair om om jou zoveel mogelijk aan te bieden voor weinig, maar gewoon om te verdienen.
ah, je hebt gelijk... en we zijn op een zijspoor in het topic beland.quote:Op dinsdag 19 juli 2011 13:03 schreef LXIV het volgende:
[..]
Op zich zou ik dat wel tof vinden. Het blijkt in de praktijk toch vaak lastiger om te realiseren. Neem Ubuntu en open Office: prima software, waarin een heel leger van fanatieke vrijwilligers zich maximaal voor inzet. Bijna net zo goed als M$-producten, soms zelfs beter. Helemaal gratis en je kunt het zelf aanpassen. Bestaat nu 15 jaar. Marktaandeel < 2%.
Logisch gezien zou je verwachten dat ze M$ helemaal weggeblazen zouden moeten hebben. Maar waarom gebeurt dat niet? Omdat het voor veel mensen en vooral bedrijven véél belangrijker is dat iets goede ondersteuning biedt dan dat het gratis is. Als ik met office 2010 nét één minuut meer produceer per dag dan haal ik het er al uit.
Voor de particulier met een klein budget lijkt dat onvoorstelbaar. Maar ik zou bijv. voor 10 euro minder geen minder mobiel netwerk accepteren. En 50 euro, wat is dat nu? Tegenwoordig één avond stappen.
Serieus, als deze bedragen onder de kostprijs zitten hebben ze jarenlang écht iets verkeerd gedaan. Niet alleen KPN, maar de rest van de providers dus ook.quote:Op dinsdag 19 juli 2011 12:57 schreef LXIV het volgende:
[..]
KPN is juist een van de eerste bedrjiven die hierop reageert! Ze doen iets wat heel normaal is: ze veroveren marktaandeel onder de kostprijs en dan gaan ze marge inbouwen.
Ik denk dat de marge nog steeds heel ruim is en dat dit ook nog wel een paar jaar zo zal blijven. Maar het neemt wel af, vooral de veelgebruikers zullen overgaan.quote:Op dinsdag 19 juli 2011 13:07 schreef zarGon het volgende:
[..]
Te lang uitgemolken dus. En toen was er WhatsApp. En nu levert het niets meer op.
Ze hebben er marktaandeel mee veroverd.quote:Op dinsdag 19 juli 2011 13:09 schreef zarGon het volgende:
[..]
Serieus, als deze bedragen onder de kostprijs zitten hebben ze jarenlang écht iets verkeerd gedaan. Niet alleen KPN, maar de rest van de providers dus ook.
Je vergeet alleen de incomatibiliteit (Open Office en MS Office willen lang niet altijd goed samenwerken). Oók vergeet je mee te nemen dat MS Office en Windows allebei van MS zijn. Én MS is marktleider met de kantoorsoftware (MS Office) en het besturingssysteem (Windows).quote:Op dinsdag 19 juli 2011 13:03 schreef LXIV het volgende:
[..]
Op zich zou ik dat wel tof vinden. Het blijkt in de praktijk toch vaak lastiger om te realiseren. Neem Ubuntu en open Office: prima software, waarin een heel leger van fanatieke vrijwilligers zich maximaal voor inzet. Bijna net zo goed als M$-producten, soms zelfs beter. Helemaal gratis en je kunt het zelf aanpassen. Bestaat nu 15 jaar. Marktaandeel < 2%.
Logisch gezien zou je verwachten dat ze M$ helemaal weggeblazen zouden moeten hebben. Maar waarom gebeurt dat niet? Omdat het voor veel mensen en vooral bedrijven véél belangrijker is dat iets goede ondersteuning biedt dan dat het gratis is. Als ik met office 2010 nét één minuut meer produceer per dag dan haal ik het er al uit.
Voor de particulier met een klein budget lijkt dat onvoorstelbaar. Maar ik zou bijv. voor 10 euro minder geen minder mobiel netwerk accepteren. En 50 euro, wat is dat nu? Tegenwoordig één avond stappen.
Gast, jij bent soms echt te simpel voor woorden hoorquote:Op dinsdag 19 juli 2011 13:05 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Jij en je vrienden != de gemiddelde nederlandse gebruiker.
wat ze door vrij veel concurrentie ook kunnen verliezen. Ik vraag me af wat er door de strategen binnen kpn is bedacht en berekend.quote:
Het marketingkanaal van microsoft is ook vele malen beter. Linux is te verspreid, te divers.quote:Op dinsdag 19 juli 2011 13:13 schreef zarGon het volgende:
[..]
Je vergeet alleen de incomatibiliteit (Open Office en MS Office willen lang niet altijd goed samenwerken). Oók vergeet je mee te nemen dat MS Office en Windows allebei van MS zijn (bij beide producten heeft MS een monopoliepositie).
Bellen en sms'en werkt net even anders.
Die bestanden zijn prima uit te wisselen. Thuis gebruik ik het ook en heb zelden problemen. Ben er ook een groot voorstander van. Maar in het bedrijf waar ik werk willen ze er toch niet aan. Omdat die kosten voor hen gewoon niet zo'n relevante factor zijn. Net zoals een tientje meer voor een goed netwerk voor velen niet zo relevant is.quote:Op dinsdag 19 juli 2011 13:13 schreef zarGon het volgende:
[..]
Je vergeet alleen de incomatibiliteit (Open Office en MS Office willen lang niet altijd goed samenwerken). Oók vergeet je mee te nemen dat MS Office en Windows allebei van MS zijn (bij beide producten heeft MS een monopoliepositie).
Bellen en sms'en werkt net even anders.
Het zou zomaar eens kunnen dat ze Minder zwaar willen inzetten op de consumentenmarkt, maar de logica van deze tarieven zie ik nu niet. Gokken dat de concurrentie met je meegaat is wel erg gewaagd. Nu heeft kpn een groot deel van de markt in handen als je ook hun andere merken meerekent.quote:Op dinsdag 19 juli 2011 13:15 schreef Joooo-pi het volgende:
[..]
wat ze door vrij veel concurrentie ook kunnen verliezen. Ik vraag me af wat er door de strategen binnen kpn is bedacht en berekend.
Ze zullen echt wel zorgen dat hun pakketten kunnen concurreren met die van anderen. Ze zijn niet gek. Misschien zijn die veelgebruikers van internet helemaal niet interessant voor KPN, en willen ze die eerder kwijt dan rijk! Net zoals ze een paar jaar terug die mensen zoals mijn moeder, die een prepaid kochten "voor in de auto als ze pech hadden" liever kwijt als rijk waren. Niet iedere klant is even welkom! Je mag wel bij KPN onbeperkt, kost je 150 euro p/m. 'Paupers' die voor 20 euro de hele maand online zitten mogen wegblijven.quote:Op dinsdag 19 juli 2011 13:15 schreef Joooo-pi het volgende:
[..]
wat ze door vrij veel concurrentie ook kunnen verliezen. Ik vraag me af wat er door de strategen binnen kpn is bedacht en berekend.
Het komt erop neer dat je met tekstverwerken meerdere opties hebt. MS Office en OpenOffice.org. Zelfde geldt voor besturingssystemen: Windows, Linux, Mac OS etc.quote:Op dinsdag 19 juli 2011 13:17 schreef LXIV het volgende:
[..]
Die bestanden zijn prima uit te wisselen. Thuis gebruik ik het ook en heb zelden problemen. Ben er ook een groot voorstander van. Maar in het bedrijf waar ik werk willen ze er toch niet aan. Omdat die kosten voor hen gewoon niet zo'n relevante factor zijn. Net zoals een tientje meer voor een goed netwerk voor velen niet zo relevant is.
Fijn dat je voor kpn probeert te spreken. Werk je daar of kan ik de inhoud beter negeren als gegokte beweegredenen.quote:Op dinsdag 19 juli 2011 13:19 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ze zullen echt wel zorgen dat hun pakketten kunnen concurreren met die van anderen. Ze zijn niet gek. Misschien zijn die veelgebruikers van internet helemaal niet interessant voor KPN, en willen ze die eerder kwijt dan rijk! Net zoals ze een paar jaar terug die mensen zoals mijn moeder, die een prepaid kochten "voor in de auto als ze pech hadden" liever kwijt als rijk waren. Niet iedere klant is even welkom! Je mag wel bij KPN onbeperkt, kost je 150 euro p/m. 'Paupers' die voor 20 euro de hele maand online zitten mogen wegblijven.
Nee, ik werk daar niet, maar telecom is wel mijn vak.quote:Op dinsdag 19 juli 2011 13:25 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
Fijn dat je voor kpn probeert te spreken. Werk je daar of kan ik de inhoud beter negeren als gegokte beweegredenen.
Over een jaar is er echt wel een abbo te verkrijgen dat het beste bij je past. Of dat dan nog voor 30 euro onbeperkt is denk ik niet.quote:Op dinsdag 19 juli 2011 13:26 schreef MouzurX het volgende:
Als providers meer dan 2 dagen vooruit hadden gekeken dan hadden ze deze trend al lang zien aankomen. Om maar een vergelijking te geven, shell die kijkt 50 jaar vooruit...
Iedereen daar had toch kunnen snappen dat iedereen dingen als whatsapp zou gaan gebruiken? Skype is er ook al een paar jaar voor de PC, aangezien telefoons nu bijna computers zijn kan je voorspellen dat skype dus gebruikt zal gaan worden.
Dan moet je niet je internetabbo's gigantisch laag prijzen en nu gaan zeggen: "ja maar dit kunnen we niet volhouden."
Ik ben echt niet bereid meer te gaan betalen dan die 30 euro per maand voor een normale mobiel met internet. Gelukkig heb ik nog een jaar een abbo, dus zal het allemaal wel normaal zijn wanneer ik een nieuwe moet kopen.
Dingen (te) laag prijzen om marktaandeel te veroveren/behouden/nieuwkomers uit de markt te drukken zijn de normaalste zaak van de wereld in het zakenleven. Alleen zullen die prijzen vroeg of laat verhoogd worden.quote:Op dinsdag 19 juli 2011 13:26 schreef MouzurX het volgende:
Dan moet je niet je internetabbo's gigantisch laag prijzen en nu gaan zeggen: "ja maar dit kunnen we niet volhouden."
Ik ben echt niet bereid meer te gaan betalen dan die 30 euro per maand voor een normale mobiel met internet. Gelukkig heb ik nog een jaar een abbo, dus zal het allemaal wel normaal zijn wanneer ik een nieuwe moet kopen.
maar je vergeet data tegenwoordig data ook voor bellen en sms-en gebruikt wordt, dus lijkt de dienst waarop ze zich richten een afgaande zaak. Lijkt me een rare strategie...quote:Op dinsdag 19 juli 2011 13:19 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ze zullen echt wel zorgen dat hun pakketten kunnen concurreren met die van anderen. Ze zijn niet gek. Misschien zijn die veelgebruikers van internet helemaal niet interessant voor KPN, en willen ze die eerder kwijt dan rijk! Net zoals ze een paar jaar terug die mensen zoals mijn moeder, die een prepaid kochten "voor in de auto als ze pech hadden" liever kwijt als rijk waren. Niet iedere klant is even welkom! Je mag wel bij KPN onbeperkt, kost je 150 euro p/m. 'Paupers' die voor 20 euro de hele maand online zitten mogen wegblijven.
Als T-Mobile zo veel groeit hebben ze straks hetzelfde probleem. Het gebeurde nu al dat bij de launch van populaire telefoons de netwerken overbelast waren. Ik heb het niet gevolgd voor Nederland, maar in Amerika kon je gewoon 2 maanden niet internetten met je Iphone omdat het netwerk het niet aankon.quote:Op dinsdag 19 juli 2011 13:15 schreef Joooo-pi het volgende:
De markt is te klein waardoor de marktwerking niet optimaal is. Verder ben ik het met je eens.quote:Op dinsdag 19 juli 2011 13:28 schreef LXIV het volgende:
[..]
Nee, ik werk daar niet, maar telecom is wel mijn vak.
Maar waarom zou je geen andere mening toegedaan kunnen zijn? Misschien vind ik het wel heel simpel gedacht dat bedrijven eigenlijk geen winst mogen maken. In het algemeen vind ik dat bedrijven het recht hebben om te vragen voor hun diensten wat ze willen, en dat consumenten binnen die bedrijven een keuze mogen maken. Dat heet de vrije markt.
Van zaken als 'een maximum prijs voor roaming' en een overheid die zich bemoeit hoe dienstenpakketten eruit moeten zien moet ik niks hebben. Omdat ik weet dat je als consument uiteindelijk hier de dupe van bent.
Ze gaan zich juist meer richten op mobiel internet en minder op bellen. Overigens is ook bellen niks anders dan dataverkeer. Het enige verschil is dat het opbouwen van de verbinding door KPN wordt geregeld ipv door Skype. Verder niets.quote:Op dinsdag 19 juli 2011 13:30 schreef Joooo-pi het volgende:
[..]
maar je vergeet data tegenwoordig data ook voor bellen en sms-en gebruikt wordt, dus lijkt de dienst waarop ze zich richten een afgaande zaak. Lijkt me een rare strategie...
maar dan geen afspraken onderlingquote:Op dinsdag 19 juli 2011 13:28 schreef LXIV het volgende:
[..]
Nee, ik werk daar niet, maar telecom is wel mijn vak.
Maar waarom zou je geen andere mening toegedaan kunnen zijn? Misschien vind ik het wel heel simpel gedacht dat bedrijven eigenlijk geen winst mogen maken. In het algemeen vind ik dat bedrijven het recht hebben om te vragen voor hun diensten wat ze willen, en dat consumenten binnen die bedrijven een keuze mogen maken. Dat heet de vrije markt.
Van zaken als 'een maximum prijs voor roaming' en een overheid die zich bemoeit hoe dienstenpakketten eruit moeten zien moet ik niks hebben. Omdat ik weet dat je als consument uiteindelijk hier de dupe van bent.
Dat de markt niet optimaal werkt omdat er weinig spelers zijn ben ik ook met je eens. Dit komt door de hebberigheid van overheden, die te weinig frequenties veilden om maximale opbrengsten te genereren. Hadden ze 2x zoveel frequenties te koop gezet, was er in totaal minder voor betaald en was bellen dus véél goedkoper geweest.quote:Op dinsdag 19 juli 2011 13:31 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
De markt is te klein waardoor de marktwerking niet optimaal is. Verder ben ik het met je eens.
De groei is exponentieel en dat is soms lastig bij te benen:quote:Op dinsdag 19 juli 2011 13:31 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Als T-Mobile zo veel groeit hebben ze straks hetzelfde probleem. Het gebeurde nu al dat bij de launch van populaire telefoons de netwerken overbelast waren. Ik heb het niet gevolgd voor Nederland, maar in Amerika kon je gewoon 2 maanden niet internetten met je Iphone omdat het netwerk het niet aankon.
Dat soort taferelen ga je hier ook krijgen.
Natuurlijk had KPN 'sneller' kunnen zijn met het signaleren dat het misging, maar door wet- en regelgeving die nog niet bij was en de algehele snelheid van de groei was dat bijna onmogelijk. Het is ook zeker niet alleen KPN, maar alle providers die dan te langzaam waren.
hoezo meer op internet? Ze koppelen het aan bundels die je niet nodig hebt. Als je zo'n abo hebt, heb je iig geen drive om skype of whatsap te gebruiken... dat zal de redenatie wel zijn.quote:Op dinsdag 19 juli 2011 13:32 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ze gaan zich juist meer richten op mobiel internet en minder op bellen. Overigens is ook bellen niks anders dan dataverkeer. Het enige verschil is dat het opbouwen van de verbinding door KPN wordt geregeld ipv door Skype. Verder niets.
Ja, ik gebruik zelfs nog veel minder. Ik heb bij KPN de "dataverdubbelaar" genomen, maar haal de 500MB per maand zelden, dus eigenlijk is 't al niet nodig. Zolang je geen YT filmpjes kijkt en downloadt moet je echt wel je best doen om de 1GB te halen.quote:Op dinsdag 19 juli 2011 13:38 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
Toch ben ik met 1GB per maand prima tevreden. Ik download app, youtube etc dan ook eigenlijk alleen maar als ik op een WiFi zit en onderweg is het wat Whatsapp, nieuws en een keertje een foto naar facebook/hyves of wat opzoeken op google.
Misschien hebben ze wel overcapaciteit op voice en een tekort op internet. Dan is het logisch om bij internet een hele berg voice cadeau te geven!quote:Op dinsdag 19 juli 2011 13:38 schreef Joooo-pi het volgende:
[..]
hoezo meer op internet? Ze koppelen het aan bundels die je niet nodig hebt. Als je zo'n abo hebt, heb je iig geen drive om skype of whatsap te gebruiken... dat zal de redenatie wel zijn.
Je bytes zijn niet bedoeld voor bellen en je mag er ook geen berichten mee sturen.quote:1) Internetbundels zijn niet bedoeld voor VOIP (Voice over IP) of SMSoIP (SMS over IP) diensten. KPN behoudt zich het recht voor om maatregelen te nemen omtrent het gebruik van VOIP en SMSoIP diensten met gebruikmaking van Internetbundels.
Bron: Aanvullende voorwaarden Internetbundels (.pdf-bestand).
Welke kristallen bol is hier gebruikt? geen sneer, alleen benieuwd hoe ze aan deze cijfers komen. Dat video een vlucht neemt: zeker.quote:Op dinsdag 19 juli 2011 13:35 schreef LXIV het volgende:
[..]
De groei is exponentieel en dat is soms lastig bij te benen:
[ afbeelding ]
Voor NL zal iets soortgelijks gelden.
Dat weet ik niet. Maar grofweg zal het wel kloppen. Laat het een factor 4x minder zijn.. Groei van dataverkeer is nu eenmaal exponentieel. Het geeft aan hoeveel er geïnvesteerd moet worden om dit te realiseren!quote:Op dinsdag 19 juli 2011 13:40 schreef Pheno het volgende:
[..]
Welke kristallen bol is hier gebruikt? geen sneer, alleen benieuwd hoe ze aan deze cijfers komen. Dat video een vlucht neemt: zeker.
Investeren in goede videoformaten, kleiner, compacterquote:Op dinsdag 19 juli 2011 13:43 schreef LXIV het volgende:
[..]
Dat weet ik niet. Maar grofweg zal het wel kloppen. Laat het een factor 4x minder zijn.. Groei van dataverkeer is nu eenmaal exponentieel. Het geeft aan hoeveel er geïnvesteerd moet worden om dit te realiseren!
Ik heb zelfs helemaal geen MB nodig op mijn telefoon.quote:Op dinsdag 19 juli 2011 13:43 schreef MouzurX het volgende:
Op zich heb je idd maar het minimum aan mb nodig, want downloaden etc doe je toch al via wifi(ik iig).
Video's kijken hoef ik ook niet, maar whatsapp is wel echt onmisbaar.quote:Op dinsdag 19 juli 2011 13:51 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ik heb zelfs helemaal geen MB nodig op mijn telefoon.
Maar Kevin en Clarissa, die met de bus naar sgool gaan, willen dan wel vette Youtube-filmpjes kijken die hun vriendjes 3 stoelen voor ze, hen toezenden. Zo werkt het nu eenmaal.
Gewoon een volle pot maken en de rest invriezen werkt ook.quote:Op dinsdag 19 juli 2011 13:58 schreef MouzurX het volgende:
[..]
Video's kijken hoef ik ook niet, maar whatsapp is wel echt onmisbaar.
Ja ik kan wel zonder, want 6 maanden terug ofzo hadden veel anderen het nog niet, maar het is dan echt een gigantische downgrade.
Die groepsfunctie scheelt echt zoveel bellen. Eerst moest ik 5-6 keer bellen om het eten te regelen, nu stuurt iedereen 1-2 whatsapps en je weet wie er mee eet etc.
Dan mag je de kijkbuiskinderen hier eens verklaren waarom KPN bij nieuwe experiaboxen (vaste lijnen) bij de internetverbindingen standaard redelijk wat poorten geblokeerd hebben die door de gebruiker ook niet meer of alleen tijdelijk open te krijgen zijn.quote:Op dinsdag 19 juli 2011 13:32 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ze gaan zich juist meer richten op mobiel internet en minder op bellen. Overigens is ook bellen niks anders dan dataverkeer. Het enige verschil is dat het opbouwen van de verbinding door KPN wordt geregeld ipv door Skype. Verder niets.
Om meer te verdienen?quote:Op dinsdag 19 juli 2011 14:13 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Dan mag je de kijkbuiskinderen hier eens verklaren waarom KPN bij nieuwe experiaboxen (vaste lijnen) bij de internetverbindingen standaard redelijk wat poorten geblokeerd hebben die door de gebruiker ook niet meer of alleen tijdelijk open te krijgen zijn.
Waarschijnlijk wel, maar bij een internetlevering over vaste lijnen verwacht je in principe dat je alles (alle poorten) standaard tot je beschikking zult hebben en doet daar geen onderzoek naar als je voor de eerste keer deze dienst bij hun afsluit, daar kom je pas achter als de spullen pas in huis zijn.quote:
Dat is nu juist de rede... laat maar...quote:Op dinsdag 19 juli 2011 13:01 schreef Qwea het volgende:
Ja, snugger van KPNTegenwoordig hebben veel mensen whatsapp, dus wtf moet je met die smsjes? En tegenwoordig belt er ook een zooi al met Viber beta. Dus wat moet je dan met veel belminuten
De kosten zijn ook belachelijk hoog trouwens, wtf?
quote:Op dinsdag 19 juli 2011 10:38 schreef eleusis het volgende:
Dankzij onze bemoeizuchtige politiek die van staatswege ingrijpt op prijsdifferentiatie mag de casual gebruiker dus de rekening betalen voor het bouwen van een mobiel netwerk.
In welk opzicht dan? Het is heel normaal dat er weinig concurrenten (wat overigens niet wil zeggen dat er dan ook slecht geconcurreerd wordt) zijn in dit soort bedrijfstakken met weinig mogelijkheden tot productdifferentiatie en met dure netwerken.quote:Op dinsdag 19 juli 2011 13:30 schreef borisz het volgende:
Jammer dat dit kabinet (vooral VVD notabene) alle mogelijkheden om nieuwe partijen toe te laten treden zo goed al onmogelijk maakt.
Dat is de crux inderdaad. Ik begreep de jubelstemming op de forums al niet toen bekend werd dat de politiek netneutraliteit wettelijk ging vastleggen. Overigens verwacht ik wel dat de prijsstijgingen uiteindelijk zullen meevallen.quote:
iPad abonnement?quote:Op dinsdag 19 juli 2011 16:24 schreef Revolution-NL het volgende:
Doe dan maar een internet only abbo
Ohw wacht......... dat hebben ze niet
KPN![]()
![]()
![]()
Gewoon een mobiel internet abbo afnemen en dan alle diensten over IP afnemen.quote:
Natuurlijk wel. Genoeg keuze daarin.quote:Op dinsdag 19 juli 2011 16:24 schreef Revolution-NL het volgende:
Doe dan maar een internet only abbo
Ohw wacht......... dat hebben ze niet
KPN![]()
![]()
![]()
Telfort dus, is gewoon het KPN-netwerk maar een stuk goedkoper.quote:Op dinsdag 19 juli 2011 17:36 schreef Alxander het volgende:
Hoezo heeft KPN telfort eigenlijk mogen overnemen? Hebben de Opta en NMa weer lopen slapen?
En iedereen zit hier wel te zeggen dat we "toch wel naar een andere provider kunnen". Kan iemand mij vertellen welke? KPN wordt veel te duur, net als Vodafone hoogstwaarschijnlijk en met tmobile kun je niet bellen. Consument is de klos
Als consument kun je het gerust doen de klantenservice zal niet erger zijn lijkt me.quote:Op dinsdag 19 juli 2011 17:51 schreef Aether het volgende:
[..]
Telfort dus, is gewoon het KPN-netwerk maar een stuk goedkoper.
Het maakt niet uit of je dat wil of niet, dit is simpelweg gewoon een verhoging van de prijs voor mobiel internet. Dat ze er een paar gratis SMS'jes bijgooien is symboliek.quote:Op dinsdag 19 juli 2011 11:03 schreef Roel_Jewel het volgende:
KPN snapt het niet: alsof je als veelgebruiker van DATA ook nog zit te wachten op honderdmiljoen miljard sms'jes en belminuten...
Daarom organiseren ze ook een grote frequentieveiling in 2012 waarbij specifiek frequentieruimte apart wordt gezet voor nieuwkomersquote:Op dinsdag 19 juli 2011 13:30 schreef borisz het volgende:
Jammer dat dit kabinet (vooral VVD notabene) alle mogelijkheden om nieuwe partijen toe te laten treden zo goed al onmogelijk maakt.
Ja. En dat is ook het grootste probleem momenteel in de telecommarkt; er is stilzwijgende markt coördinatie mogelijk, waarbij KPN een prijsverhoging initieert en de rest simpelweg volgt.quote:Op dinsdag 19 juli 2011 17:36 schreef Alxander het volgende:
Hoezo heeft KPN telfort eigenlijk mogen overnemen? Hebben de Opta en NMa weer lopen slapen?
Pardon? Gaat KPN bepalen wat ik met de door mij gekochte databundel ga doen? Als ik een auto koop gaat men mij toch ook niet vertellen waar ik wel en niet mag komen.quote:Op dinsdag 19 juli 2011 13:40 schreef zarGon het volgende:
[..]
Je bytes zijn niet bedoeld voor bellen en je mag er ook geen berichten mee sturen.
Hulde KPN.
Je zou de papieren die je bij een auto krijgt eens door moeten lezen.quote:Op dinsdag 19 juli 2011 19:04 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
Pardon? Gaat KPN bepalen wat ik met de door mij gekochte databundel ga doen? Als ik een auto koop gaat men mij toch ook niet vertellen waar ik wel en niet mag komen.
Lees anders de FUP maar door.quote:Op dinsdag 19 juli 2011 19:04 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
Pardon? Gaat KPN bepalen wat ik met de door mij gekochte databundel ga doen? Als ik een auto koop gaat men mij toch ook niet vertellen waar ik wel en niet mag komen.
Je moet niets, het is geen primaire levens behoefte. En als het een eis van je werkgever is, dan betaald je werkgever er maar voor.quote:Op dinsdag 19 juli 2011 10:40 schreef Pheno het volgende:
[..]
Ik zou lekker blijven zitten waar ik zit. Ik denk dat de mensen die gaan verhuizen heel erg op hun neus gaan kijken.quote:Op dinsdag 19 juli 2011 17:36 schreef Alxander het volgende:
En iedereen zit hier wel te zeggen dat we "toch wel naar een andere provider kunnen". Kan iemand mij vertellen welke? KPN wordt veel te duur, net als Vodafone hoogstwaarschijnlijk en met tmobile kun je niet bellen. Consument is de klos
Dat je daar meer verdient is niet per definitie waar. Maar dat is een geheel andere discussie.quote:Op dinsdag 19 juli 2011 22:43 schreef MouzurX het volgende:
Dat is wel veel goedkoper aangezien de verhouding nu iets van 1 dollar 1,5 euro is plus het feit dat je daar veel meer verdient.
Lees je contract er maar goed op na of je na afloop van het contract nog gebruik kunt maken van dezelfde diensten voor hetzelfde geld..quote:Op dinsdag 19 juli 2011 12:51 schreef Doutzen het volgende:
Ik laat mijn contract 300 belminuten + 100 smsjes + 3,6 mbit onbeperkt internet (fup) voor 24 euro's per maand maar lekker doorlopen als ik deze berichtgeving zo lees.
Hoeft hij niet te lezen, beide partijen zijn niet verplicht om het contract te verlengen onder dezelfde voorwaarden.quote:Op dinsdag 19 juli 2011 23:56 schreef roos85 het volgende:
[..]
Lees je contract er maar goed op na of je na afloop van het contract nog gebruik kunt maken van dezelfde diensten voor hetzelfde geld..
Doen ze hoogstwaarschijnlijk bewust.quote:Op dinsdag 19 juli 2011 11:03 schreef Roel_Jewel het volgende:
KPN snapt het niet: alsof je als veelgebruiker van DATA ook nog zit te wachten op honderdmiljoen miljard sms'jes en belminuten...
Heb je het nu over het contract laten doorlopen of verlengen? Want volgens mij is dat niet hetzelfde.quote:Op woensdag 20 juli 2011 00:45 schreef grindfreakje het volgende:
[..]
Hoeft hij niet te lezen, beide partijen zijn niet verplicht om het contract te verlengen onder dezelfde voorwaarden.
Maximumtarieven zijn belachelijk.quote:Op woensdag 20 juli 2011 12:40 schreef Danny het volgende:
Ik vraag me af hoe lang het duurt voordat er wettelijke maximumtarieven worden vastgesteld door de regering/opta e.d. Als je ziet dat in andere landen voor een fractie van de prijs in Nederland dergelijke abonnementen kunnen worden aangeboden kan een blinde zien dat KPN haar klanten een enorme poot uitdraait natuurlijk.
En als binnenkort Vodafone volgt weten we meteen dat er een prijsafspraak ik gemaakt. Moet de NMA dan even goed naar kijken en moeten flinke boetes op worden gegeven.
Binnenkort dus hopelijk maximumtarieven net zoals voor bel/dataverkeer in het buitenland inmiddels geldt.
Waar kan ik dat zien?quote:Op woensdag 20 juli 2011 12:40 schreef Danny het volgende:
Als je ziet dat in andere landen voor een fractie van de prijs in Nederland dergelijke abonnementen kunnen worden aangeboden kan een blinde zien dat KPN haar klanten een enorme poot uitdraait natuurlijk.
Dit. En men volgt altijd de marktleider, dat betekent niet dat er prijsafspraken zijn gemaakt.quote:
Lastig: .de of wat dan ook even achter <insert bekende providers> te doen.quote:
Nee hoor een gezonde markt blijkt juist uit een lagere prijs voor consumenten. Als het opeens duurder wordt zonder duidelijke kostenpost die sterk is gestegen, is het verdacht.quote:Op woensdag 20 juli 2011 13:56 schreef nikk het volgende:
[..]
Dit. En men volgt altijd de marktleider, dat betekent niet dat er prijsafspraken zijn gemaakt.
Tenzij de kosten voor elke partij hoger zijn zonder dat deze worden doorberekent aan de klant en de marktleider vervolgens besluit de prijzen te verhogen. Men volgt vrijwel altijd de marktleider. Of het nu gaat om prijsverlagingen of verhogingen.quote:Op woensdag 20 juli 2011 14:06 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
Nee hoor een gezonde markt blijkt juist uit een lagere prijs voor consumenten. Als het opeens duurder wordt zonder duidelijke kostenpost die sterk is gestegen, is het verdacht.
Er wordt geen verlies gemaakt op data. Waar komt dat misverstand vandaanquote:Op woensdag 20 juli 2011 14:10 schreef nikk het volgende:
[..]
Tenzij de kosten voor elke partij hoger zijn zonder dat deze worden doorberekent aan de klant en de marktleider vervolgens besluit de prijzen te verhogen. Men volgt vrijwel altijd de marktleider. Of het nu gaat om prijsverlagingen of verhogingen.
Mensen die dan meteen roepen dat er prijsafspraken zijn gemaakt en dat de OPTA of NMa (in andere gevallen). moet ingrijpen snappen er m.i. weinig van. Neemt niet weg dat er kritisch op gelet moet worden.
Geen idee wat de exacte cijfers zijn. Maar of die activiteiten winstgevend zijn is weinig relevant. Het zorgt voor omzetdaling op de andere activiteiten waardoor de gehele omzet onder druk staat.quote:Op woensdag 20 juli 2011 14:15 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
Er wordt geen verlies gemaakt op data. Waar komt dat misverstand vandaan
Blijkbaar is alleen data een potentieel goede markt. Dat het niet doorzet komt puur door gebrek aan marktwerking.quote:Op woensdag 20 juli 2011 14:19 schreef nikk het volgende:
[..]
Geen idee wat de exacte cijfers zijn. Maar of die activiteiten winstgevend zijn is weinig relevant. Het zorgt voor omzetdaling op de andere activiteiten waardoor de gehele omzet onder druk staat.
Dus wat zou KPN moeten leren? Juist SMS, etc is een dienst waar geen toekomst meer in zit. En door met innovatie graag!quote:Op woensdag 20 juli 2011 14:19 schreef nikk het volgende:
[..]
Geen idee wat de exacte cijfers zijn. Maar of die activiteiten winstgevend zijn is weinig relevant. Het zorgt voor omzetdaling op de andere activiteiten waardoor de gehele omzet onder druk staat.
Die redenering volg ik niet helemaal.quote:Op woensdag 20 juli 2011 14:21 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
Blijkbaar is alleen data een potentieel goede markt. Dat het niet doorzet komt puur door gebrek aan marktwerking.
Mee eens. Maar je kan niet verwachten dat KPN een dienst voor weinig geld weggeeft en daardoor veel geld op een andere dienst verliest. Dat getuigt van weinig realiteitszin.quote:Op woensdag 20 juli 2011 14:22 schreef Pheno het volgende:
[..]
Dus wat zou KPN moeten leren? Juist SMS, etc is een dienst waar geen toekomst meer in zit. En door met innovatie graag!
Geen zin om uit te leggen. Ga maar nadenken ofzoquote:Op woensdag 20 juli 2011 15:46 schreef nikk het volgende:
[..]
Die redenering volg ik niet helemaal.
[..]
Mee eens. Maar je kan niet verwachten dat KPN een dienst voor weinig geld weggeeft en daardoor veel geld op een andere dienst verliest. Dat getuigt van weinig realiteitszin.
quote:Op woensdag 20 juli 2011 15:47 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
Geen zin om uit te leggen. Ga maar nadenken ofzo
Tja dat is lekker, kan ik dus standaard over jouw modem kinderporno downloaden.quote:Op woensdag 20 juli 2011 14:38 schreef rationalitisme het volgende:
als kabel en glasvezel providers slim zijn gaan ze over op modems/routers die standaard een public wlan poortje hebben met 2 mbit of zo.
moet je eens zien wat voor dekking je met wifi krijgt...
nu al heb ik bijna overal wifi...
Yep, en terecht.quote:Op woensdag 20 juli 2011 14:55 schreef iehlaak het volgende:
Deze prijsverhoging wordt mede mogelijk gemaakt door de Tweede Kamer.
Tuurlijk word daar geen verlies op gemaakt, en dat velen nu bellen met skype i.p.v. hun beltegoed aanspreken is ook allemaal gratis natuurlijk.quote:Op woensdag 20 juli 2011 14:15 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
Er wordt geen verlies gemaakt op data. Waar komt dat misverstand vandaan
En zo hoort het ook.quote:Op dinsdag 19 juli 2011 10:45 schreef Pheno het volgende:
[..]
Toch mooi dat er mensen zijn die alles maar aan een baas willen doorbelasten. Uiteindelijk betalen we dus met z'n allen mee, want die baas gaat dat dus ook doorrekenen in zijn producten/diensten.
http://tweakers.net/reacties.dsp?Action=Posting&ParentID=4847177quote:
even bij orange.no kijken dan ofzo.quote:Hier in Oostenrijk heb ik een Orange abonnement met 2000 minuten, 1000 sms en 3 gig aan data voor ¤29. Dat hoef ik in Nederland niet te proberen....
Onzin. Er zijn ook maximumtarieven voor roaming en bellen in het buitenland. Niets belachelijks aan en voorkomt dat KPN een dikke middelvinger op kan steken naar de netneutraliteit die onze regering toch maar mooi heeft geregeld.quote:
Goeie bron!quote:Op woensdag 20 juli 2011 18:33 schreef Danny het volgende:
[..]
http://tweakers.net/reacties.dsp?Action=Posting&ParentID=4847177
[..]
even bij orange.no kijken dan ofzo.
[..]
Onzin. Er zijn ook maximumtarieven voor roaming en bellen in het buitenland. Niets belachelijks aan en voorkomt dat KPN een dikke middelvinger op kan steken naar de netneutraliteit die onze regering toch maar mooi heeft geregeld.
tnxquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |