abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 19 juli 2011 @ 12:44:43 #176
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_99658826
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 12:35 schreef zarGon het volgende:

[..]

Nee, dat wil ik niet. Onbeperkt is sowieso geen optie, dat is duidelijk. Maar om nou voor 1 GB 50 euro te betalen (inclusief toestel) is ook absurd. Vooral wanneer ik nu een abonnement bij Vodafone kan afsluiten voor de helft, inclusief toestel en 1 GB internet.

[..]

Gebruik je jaartallen wel goed, anders sla je volledig de plank mis.

Men reageert zo omdat de stijging enkele honderden procenten is. Hoe zou jij reageren als je voor internetverbinding niet de maandelijkse 20/30/40/50 euro, maar plotseling drie keer zoveel - met datalimieten/langzamere snelheden - moest betalen?

[..]

Hoe bedoel je dit precies? Wat maakt het nou uit of ik mijn bytes wil verspillen aan het bezoeken van websites of aan het verzenden van berichten via WhatsApp?
1) Je bent toch op generlei wijze verplicht om met KPN zaken te doen? Hierover klagen is hetzelfde als klagen dat restaurant X waar je eens geweest bent de prijzen verdubbelt. Boeien!

Ik bedoel het op langere termijn. 'Vroeger' betaalde je nog gewoon een kwartje om interlokaal vast te bellen. Wat dat betreft is telecom een van de weinige dingen geweest die gewoon echt heel veel goedkoper zijn geworden. Ons gebruik is ook navenant toegenomen. Mij maakt het verder niet uit waar je die bytes aan gebruikt, maar dat werd dus 'gesponsored' met sms-berichten. Als dat sms'en terugloopt kan dat niet meer.
The End Times are wild
pi_99658828
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 12:44 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Bedrijven janken altijd en geven altijd anderen de schuld, het zijn net consumenten soms O+
Zullen we KPN een linkje naar KLB sturen? Gaan ze daar lemmingen openen O+
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
pi_99658835
quote:
7s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 12:40 schreef Dagonet het volgende:

[..]

En wie moet dat gaan opzetten?
Een publiekelijk intitaitief, juiste software verspreiden, alleen mensnen die zelf hun wifi netwerk openstellen doen gratis mee, en zo zijn er nog wel wat mogelijkheden te bedenken die zomaar opeens uit de lucht kunnen komen vallen. Net zoals de opkomst van whatsapp en pingen voor de telecomboeren zomaar uit de lucht kwamen vallen. ^O^
  dinsdag 19 juli 2011 @ 12:46:28 #179
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_99658877
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 12:45 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Een publiekelijk intitaitief, juiste software verspreiden, alleen mensnen die zelf hun wifi netwerk openstellen doen gratis mee, en zo zijn er nog wel wat mogelijkheden te bedenken die zomaar opeens uit de lucht kunnen komen vallen. Net zoals de opkomst van whatsapp en pingen voor de telecomboeren zomaar uit de lucht kwamen vallen. ^O^
Nadeel van je wifi openzetten is dat mensen dan allerlei illegale dingen kunnen gaan doen via jouw verbinding. En je kunt niet roamen, en je hebt buiten de steden nauwelijks dekking.
The End Times are wild
  dinsdag 19 juli 2011 @ 12:47:53 #180
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_99658934
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 12:42 schreef fruityloop het volgende:

[..]

Van Neelie mochten ze hun lokale netwerken niet (deels) betalen met de roaming-inkomsten, dus dan moeten ze die gelden ergens anders vandaan halen lijkt me?
Het is wel fout geweest om al die kostenstructuren niet transparant te maken. Met de winsten op roaming en sms-en werden andere zaken weer bekostigd. Hierdoor hebben mensen het foute beeld gekregen dat onbeperkt mobiel internetten maar 2 tientjes hoeft te kosten en een nieuwe smartphone maar 1 euro.
The End Times are wild
  dinsdag 19 juli 2011 @ 12:51:23 #181
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_99659031
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 12:40 schreef LoggedIn het volgende:

Maar waarom moeten de prijzen dan gelijk verdubbeld worden? Als dat is wat ze nodig hebben om de boel te kunnen redden, hebben ze het de afgelopen jaren toch niet helemaal goed gedaan..
Eerst zorgen voor marktpenetratie, dumpprijzen zijn nooit lang houdbaar. Als ze direct op de reële kosten waren gaan zitten dan had een prijsstunter zich eronder gewerkt en een groot marktaandeel weggesnoept en het volgehouden op volume (een tijdje, niet eeuwig).

quote:
Met dit soort veranderingen in de tarieven jaag je iedereen tegen je in het harnas, vroeg of laat komt dat je een keer in je reet bijten. Als men slimmer om was gegaan met smsen, was whatsapp niet zo'n success geworden.
En als men zelf nadenkt dan weet je dat je niet voor een dubbeltje op de eerste rang kan zitten.
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
  dinsdag 19 juli 2011 @ 12:51:41 #182
310900 Doutzen
winnen is voor winnaars
pi_99659042
Ik laat mijn contract 300 belminuten + 100 smsjes + 3,6 mbit onbeperkt internet (fup) voor 24 euro's per maand maar lekker doorlopen als ik deze berichtgeving zo lees.
pi_99659043
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 12:46 schreef LXIV het volgende:

[..]

Nadeel van je wifi openzetten is dat mensen dan allerlei illegale dingen kunnen gaan doen via jouw verbinding. En je kunt niet roamen, en je hebt buiten de steden nauwelijks dekking.
Technologisch kun je dan toch vast en zeker ook wel loggen welk apparaat wat gedaan heeft, zodat je de dader aan de politie kan doorgeven. Zolang je de gegevens maar 1/2 jaar bewaard zoals telecomproviders ook moeten.

En ja buiten de steden zul je toch terug moeten naar de 3g verbindingen, maar vele mensen wonen in steden, werken in steden dus zo'n groot probleem hoeft dit niet te zijn.
pi_99659049
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 12:44 schreef LXIV het volgende:

[..]

1) Je bent toch op generlei wijze verplicht om met KPN zaken te doen? Hierover klagen is hetzelfde als klagen dat restaurant X waar je eens geweest bent de prijzen verdubbelt. Boeien!
Hey, jij reageert alsof iedereen zijn internet gratis wil aftappen bij KPN. Het leek er zelfs bijna dat je niet begreep waar de commotie omtrent

Bij een restaurant neem je niet een jaarabonnement en blijf je niet vastzitten aan datgene wat je een paar maanden geleden hebt gegeten. En natuurlijk, men zal switchen van provider. Al vraag ik me af hoe de andere grote providers hierop zullen reageren.
quote:
Ik bedoel het op langere termijn. 'Vroeger' betaalde je nog gewoon een kwartje om interlokaal vast te bellen. Wat dat betreft is telecom een van de weinige dingen geweest die gewoon echt heel veel goedkoper zijn geworden. Ons gebruik is ook navenant toegenomen. Mij maakt het verder niet uit waar je die bytes aan gebruikt, maar dat werd dus 'gesponsored' met sms-berichten. Als dat sms'en terugloopt kan dat niet meer.
Dan heeft KPN dus te laat ingezien dat ze niet blijvend kunnen leunen op de sms-berichten. Tsja, als je jarenlang niet inspeelt op wat er gebeurt en dan plotseling inziet dat het zo niet langer door kan gaan, en dus daarom maar beslist om de prijzen absurd te verhogen ben je als bedrijf ook niet slim en handig bezig.

Het gaat me nogmaals niet om dat KPN de prijzen heeft verhoogt, het gaat me om de mate waarin ze dat hebben gedaan.

En, vroeger.... Alsjeblieft zeg. Vroeger kon je niet eens internetten op je telefoon. Vergelijkingen met vroeger zijn altijd mank.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 19-07-2011 12:53:20 ]
  dinsdag 19 juli 2011 @ 12:52:48 #185
158136 Joooo-pi
Do you want a balloon...
pi_99659079
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 12:46 schreef LXIV het volgende:

[..]

Nadeel van je wifi openzetten is dat mensen dan allerlei illegale dingen kunnen gaan doen via jouw verbinding...
daar moet iets op worden bedacht! Iets wat degene met de wifi wettelijk beschermd en/of de gebruiker koppelt aan een telefoon... :P

ik weet niet hoe, maar toch ^O^
heitieh
  dinsdag 19 juli 2011 @ 12:53:04 #186
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_99659087
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 12:45 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Ja, maar da's lekker, en dan moet ik je maar op je blauwe ogen vertrouwen dat je niet mijn data aftapt om m'n rekeningen te skimmen bijvoorbeeld? :').
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
  dinsdag 19 juli 2011 @ 12:54:47 #187
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_99659140
quote:
14s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 12:52 schreef Joooo-pi het volgende:

[..]

daar moet iets op worden bedacht! Iets wat degene met de wifi wettelijk beschermd en/of de gebruiker koppelt aan een telefoon... :P

ik weet niet hoe, maar toch ^O^
Je bent lief-naïef.

Je zou het kunnen doen vanuit de overheid maar dan creëer je een monopolie die verschrikkelijk duur uit zou vallen voor alle belastingbetalers inclusief degenen die er geen gebruik van maken. Oh, en je helpt een hele commerciële sector om zeep met alle gevolgen van dien. :').
pi_99659147
quote:
14s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 12:51 schreef Dagonet het volgende:

[..]

En als men zelf nadenkt dan weet je dat je niet voor een dubbeltje op de eerste rang kan zitten.
Hoezo is het nu opeens mogelijk om onbeperkt te kunnen sms'en bij een abonnement? Kon dat niet eerder. Als ze destijds nou onder andere het sms'en goedkoper hadden gemaakt, zou WhatsApp nooit zo ver gekomen zoals nu.

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 19-07-2011 12:56:04 ]
  dinsdag 19 juli 2011 @ 12:55:10 #189
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_99659150
Desalniettemin een goed communistisch idee kameraad.
  dinsdag 19 juli 2011 @ 12:55:44 #190
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_99659175
Uit: http://kassa.vara.nl/actu(...)rdt-duurder-bij-kpn/
quote:
KPN zegt de nieuwe abonnementen te hebben samengesteld met behulp van onder anderen de klanten. ,,Consumenten snappen de structuur en vinden elementen van de propositie positief'', aldus KPN.
Wait, whut? :')
Ik weet niks van Hindoes. Wel van Samoerai en andere dingen.
  dinsdag 19 juli 2011 @ 12:56:59 #191
123170 alors
zlata1234
pi_99659204
quote:
ja dat zou ik ook maar zeggen anders rennen de aandeelhouders straks weg, en alles voor de aandeelhouder :')
know'm sayin?
word? word.
  dinsdag 19 juli 2011 @ 12:57:26 #192
158136 Joooo-pi
Do you want a balloon...
pi_99659219
quote:
14s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 12:54 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Je bent lief-naïef.
zou kunnen, maar think out of the box :P

quote:
Je zou het kunnen doen vanuit de overheid maar dan creëer je een monopolie die verschrikkelijk duur uit zou vallen voor alle belastingbetalers inclusief degenen die er geen gebruik van maken. Oh, en je helpt een hele commerciële sector om zeep met alle gevolgen van dien. :').
overheid: nee
open source community: ja :Y
heitieh
  dinsdag 19 juli 2011 @ 12:57:33 #193
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_99659222
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 12:52 schreef zarGon het volgende:

[..]

Hey, jij reageert alsof iedereen zijn internet gratis wil aftappen bij KPN. Het leek er zelfs bijna dat je niet begreep waar de commotie omtrent

Bij een restaurant neem je niet een jaarabonnement en blijf je niet vastzitten aan datgene wat je een paar maanden geleden hebt gegeten. En natuurlijk, men zal switchen van provider. Al vraag ik me af hoe de andere grote providers hierop zullen reageren.

Maar het afgesloten abbonement is toch een contract tussen jou en KPN? Daar verandert helemaal niks aan. En na een jaar ga je weer opnieuw kijken wie de beste aanbieding heeft! Andere providers gaan ook mee.
quote:
Dan heeft KPN dus te laat ingezien dat ze niet blijvend kunnen leunen op de sms-berichten. Tsja, als je jarenlang niet inspeelt op wat er gebeurt en dan plotseling inziet dat het zo niet langer door kan gaan, en dus daarom maar beslist om de prijzen absurd te verhogen ben je als bedrijf ook niet slim en handig bezig.

Het gaat me nogmaals niet om dat KPN de prijzen heeft verhoogt, het gaat me om de mate waarin ze dat hebben gedaan.

En, vroeger.... Alsjeblieft zeg. Vroeger kon je niet eens internetten op je telefoon. Vergelijkingen met vroeger zijn altijd mank.
KPN is juist een van de eerste bedrjiven die hierop reageert! Ze doen iets wat heel normaal is: ze veroveren marktaandeel onder de kostprijs en dan gaan ze marge inbouwen. Als een nieuwe autofabrikant hier op de markt komt kan hij dat ook doen. Of wie dan ook.
The End Times are wild
  dinsdag 19 juli 2011 @ 12:59:43 #194
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_99659276
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 12:54 schreef zarGon het volgende:

[..]

Hoezo is het nu opeens mogelijk om onbeperkt te kunnen sms'en bij een abonnement? Kon dat niet eerder. Als ze destijds nou onder andere het sms'en goedkoper hadden gemaakt, zou WhatsApp nooit zo ver gekomen zoals nu.
Dat is altijd al mogelijk geweest, want SMS kost niks. Maar het leverde veel op. Het gaat telecom-bedrijven er niet primair om om jou zoveel mogelijk aan te bieden voor weinig, maar gewoon om te verdienen.

In eerste instantie is mobiel bellen en sms-en ook betaald en gerealiseerd met geld dat uit de vaste telefonie is gekomen. Nu is met mobiel bellen en sms-en het internetten gerealiseerd. Tijd dat internet zichzelf nu gaat bedruipen.
The End Times are wild
  dinsdag 19 juli 2011 @ 13:01:11 #195
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_99659321
Ja, snugger van KPN :') Tegenwoordig hebben veel mensen whatsapp, dus wtf moet je met die smsjes? En tegenwoordig belt er ook een zooi al met Viber beta. Dus wat moet je dan met veel belminuten _O-

De kosten zijn ook belachelijk hoog trouwens, wtf? :')
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
pi_99659361
quote:
10s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 12:53 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Ja, maar da's lekker, en dan moet ik je maar op je blauwe ogen vertrouwen dat je niet mijn data aftapt om m'n rekeningen te skimmen bijvoorbeeld? :').
Als je de link over fon gelezen had hebben die een speciaal modem die 1 open en 1 gesloten verbindingen open zet. Dus daarmee zou dat dan ook al opgelost zijn.
  dinsdag 19 juli 2011 @ 13:02:36 #197
158136 Joooo-pi
Do you want a balloon...
pi_99659370
hoe dan ook, kpn heeft blijkbaar genoeg buffers opgebouwd om deze stap aan te durven. Ik denk dat er niet veel abos afgesloten zullen worden, zolang de concurrentie niet meegaat.

Die buffers hebben ze met de huidige prijzen opgebouwd...
heitieh
pi_99659381
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 12:57 schreef LXIV het volgende:

[..]

Maar het afgesloten abbonement is toch een contract tussen jou en KPN? Daar verandert helemaal niks aan. En na een jaar ga je weer opnieuw kijken wie de beste aanbieding heeft! Andere providers gaan ook mee.

[..]

KPN is juist een van de eerste bedrjiven die hierop reageert! Ze doen iets wat heel normaal is: ze veroveren marktaandeel onder de kostprijs en dan gaan ze marge inbouwen. Als een nieuwe autofabrikant hier op de markt komt kan hij dat ook doen. Of wie dan ook.
Linkje naar dat ze onder de kostprijs verkopen? Linkje naar dat alle andere providers meegaan? Dank.
  dinsdag 19 juli 2011 @ 13:03:42 #199
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_99659411
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 12:57 schreef Joooo-pi het volgende:

[..]

zou kunnen, maar think out of the box :P

[..]

overheid: nee
open source community: ja :Y
Op zich zou ik dat wel tof vinden. Het blijkt in de praktijk toch vaak lastiger om te realiseren. Neem Ubuntu en open Office: prima software, waarin een heel leger van fanatieke vrijwilligers zich maximaal voor inzet. Bijna net zo goed als M$-producten, soms zelfs beter. Helemaal gratis en je kunt het zelf aanpassen. Bestaat nu 15 jaar. Marktaandeel < 2%.
Logisch gezien zou je verwachten dat ze M$ helemaal weggeblazen zouden moeten hebben. Maar waarom gebeurt dat niet? Omdat het voor veel mensen en vooral bedrijven véél belangrijker is dat iets goede ondersteuning biedt dan dat het gratis is. Als ik met office 2010 nét één minuut meer produceer per dag dan haal ik het er al uit.

Voor de particulier met een klein budget lijkt dat onvoorstelbaar. Maar ik zou bijv. voor 10 euro minder geen minder mobiel netwerk accepteren. En 50 euro, wat is dat nu? Tegenwoordig één avond stappen.
The End Times are wild
  dinsdag 19 juli 2011 @ 13:04:39 #200
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_99659453
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 13:02 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

Linkje naar dat ze onder de kostprijs verkopen? Linkje naar dat alle andere providers meegaan? Dank.
Fuck toch off met je linkjes en denk zelf na.
The End Times are wild
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')