Jij en je vrienden != de gemiddelde nederlandse gebruiker.quote:Op dinsdag 19 juli 2011 13:01 schreef Qwea het volgende:
Ja, snugger van KPNTegenwoordig hebben veel mensen whatsapp, dus wtf moet je met die smsjes? En tegenwoordig belt er ook een zooi al met Viber beta. Dus wat moet je dan met veel belminuten
De kosten zijn ook belachelijk hoog trouwens, wtf?
Niet schelden.quote:Op dinsdag 19 juli 2011 13:04 schreef LXIV het volgende:
[..]
Fuck toch off met je linkjes en denk zelf na.
Te lang uitgemolken dus. En toen was er WhatsApp. En nu levert het niets meer op.quote:Op dinsdag 19 juli 2011 12:59 schreef LXIV het volgende:
[..]
Dat is altijd al mogelijk geweest, want SMS kost niks. Maar het leverde veel op. Het gaat telecom-bedrijven er niet primair om om jou zoveel mogelijk aan te bieden voor weinig, maar gewoon om te verdienen.
ah, je hebt gelijk... en we zijn op een zijspoor in het topic beland.quote:Op dinsdag 19 juli 2011 13:03 schreef LXIV het volgende:
[..]
Op zich zou ik dat wel tof vinden. Het blijkt in de praktijk toch vaak lastiger om te realiseren. Neem Ubuntu en open Office: prima software, waarin een heel leger van fanatieke vrijwilligers zich maximaal voor inzet. Bijna net zo goed als M$-producten, soms zelfs beter. Helemaal gratis en je kunt het zelf aanpassen. Bestaat nu 15 jaar. Marktaandeel < 2%.
Logisch gezien zou je verwachten dat ze M$ helemaal weggeblazen zouden moeten hebben. Maar waarom gebeurt dat niet? Omdat het voor veel mensen en vooral bedrijven véél belangrijker is dat iets goede ondersteuning biedt dan dat het gratis is. Als ik met office 2010 nét één minuut meer produceer per dag dan haal ik het er al uit.
Voor de particulier met een klein budget lijkt dat onvoorstelbaar. Maar ik zou bijv. voor 10 euro minder geen minder mobiel netwerk accepteren. En 50 euro, wat is dat nu? Tegenwoordig één avond stappen.
Serieus, als deze bedragen onder de kostprijs zitten hebben ze jarenlang écht iets verkeerd gedaan. Niet alleen KPN, maar de rest van de providers dus ook.quote:Op dinsdag 19 juli 2011 12:57 schreef LXIV het volgende:
[..]
KPN is juist een van de eerste bedrjiven die hierop reageert! Ze doen iets wat heel normaal is: ze veroveren marktaandeel onder de kostprijs en dan gaan ze marge inbouwen.
Ik denk dat de marge nog steeds heel ruim is en dat dit ook nog wel een paar jaar zo zal blijven. Maar het neemt wel af, vooral de veelgebruikers zullen overgaan.quote:Op dinsdag 19 juli 2011 13:07 schreef zarGon het volgende:
[..]
Te lang uitgemolken dus. En toen was er WhatsApp. En nu levert het niets meer op.
Ze hebben er marktaandeel mee veroverd.quote:Op dinsdag 19 juli 2011 13:09 schreef zarGon het volgende:
[..]
Serieus, als deze bedragen onder de kostprijs zitten hebben ze jarenlang écht iets verkeerd gedaan. Niet alleen KPN, maar de rest van de providers dus ook.
Je vergeet alleen de incomatibiliteit (Open Office en MS Office willen lang niet altijd goed samenwerken). Oók vergeet je mee te nemen dat MS Office en Windows allebei van MS zijn. Én MS is marktleider met de kantoorsoftware (MS Office) en het besturingssysteem (Windows).quote:Op dinsdag 19 juli 2011 13:03 schreef LXIV het volgende:
[..]
Op zich zou ik dat wel tof vinden. Het blijkt in de praktijk toch vaak lastiger om te realiseren. Neem Ubuntu en open Office: prima software, waarin een heel leger van fanatieke vrijwilligers zich maximaal voor inzet. Bijna net zo goed als M$-producten, soms zelfs beter. Helemaal gratis en je kunt het zelf aanpassen. Bestaat nu 15 jaar. Marktaandeel < 2%.
Logisch gezien zou je verwachten dat ze M$ helemaal weggeblazen zouden moeten hebben. Maar waarom gebeurt dat niet? Omdat het voor veel mensen en vooral bedrijven véél belangrijker is dat iets goede ondersteuning biedt dan dat het gratis is. Als ik met office 2010 nét één minuut meer produceer per dag dan haal ik het er al uit.
Voor de particulier met een klein budget lijkt dat onvoorstelbaar. Maar ik zou bijv. voor 10 euro minder geen minder mobiel netwerk accepteren. En 50 euro, wat is dat nu? Tegenwoordig één avond stappen.
Gast, jij bent soms echt te simpel voor woorden hoorquote:Op dinsdag 19 juli 2011 13:05 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Jij en je vrienden != de gemiddelde nederlandse gebruiker.
wat ze door vrij veel concurrentie ook kunnen verliezen. Ik vraag me af wat er door de strategen binnen kpn is bedacht en berekend.quote:
Het marketingkanaal van microsoft is ook vele malen beter. Linux is te verspreid, te divers.quote:Op dinsdag 19 juli 2011 13:13 schreef zarGon het volgende:
[..]
Je vergeet alleen de incomatibiliteit (Open Office en MS Office willen lang niet altijd goed samenwerken). Oók vergeet je mee te nemen dat MS Office en Windows allebei van MS zijn (bij beide producten heeft MS een monopoliepositie).
Bellen en sms'en werkt net even anders.
Die bestanden zijn prima uit te wisselen. Thuis gebruik ik het ook en heb zelden problemen. Ben er ook een groot voorstander van. Maar in het bedrijf waar ik werk willen ze er toch niet aan. Omdat die kosten voor hen gewoon niet zo'n relevante factor zijn. Net zoals een tientje meer voor een goed netwerk voor velen niet zo relevant is.quote:Op dinsdag 19 juli 2011 13:13 schreef zarGon het volgende:
[..]
Je vergeet alleen de incomatibiliteit (Open Office en MS Office willen lang niet altijd goed samenwerken). Oók vergeet je mee te nemen dat MS Office en Windows allebei van MS zijn (bij beide producten heeft MS een monopoliepositie).
Bellen en sms'en werkt net even anders.
Het zou zomaar eens kunnen dat ze Minder zwaar willen inzetten op de consumentenmarkt, maar de logica van deze tarieven zie ik nu niet. Gokken dat de concurrentie met je meegaat is wel erg gewaagd. Nu heeft kpn een groot deel van de markt in handen als je ook hun andere merken meerekent.quote:Op dinsdag 19 juli 2011 13:15 schreef Joooo-pi het volgende:
[..]
wat ze door vrij veel concurrentie ook kunnen verliezen. Ik vraag me af wat er door de strategen binnen kpn is bedacht en berekend.
Ze zullen echt wel zorgen dat hun pakketten kunnen concurreren met die van anderen. Ze zijn niet gek. Misschien zijn die veelgebruikers van internet helemaal niet interessant voor KPN, en willen ze die eerder kwijt dan rijk! Net zoals ze een paar jaar terug die mensen zoals mijn moeder, die een prepaid kochten "voor in de auto als ze pech hadden" liever kwijt als rijk waren. Niet iedere klant is even welkom! Je mag wel bij KPN onbeperkt, kost je 150 euro p/m. 'Paupers' die voor 20 euro de hele maand online zitten mogen wegblijven.quote:Op dinsdag 19 juli 2011 13:15 schreef Joooo-pi het volgende:
[..]
wat ze door vrij veel concurrentie ook kunnen verliezen. Ik vraag me af wat er door de strategen binnen kpn is bedacht en berekend.
Het komt erop neer dat je met tekstverwerken meerdere opties hebt. MS Office en OpenOffice.org. Zelfde geldt voor besturingssystemen: Windows, Linux, Mac OS etc.quote:Op dinsdag 19 juli 2011 13:17 schreef LXIV het volgende:
[..]
Die bestanden zijn prima uit te wisselen. Thuis gebruik ik het ook en heb zelden problemen. Ben er ook een groot voorstander van. Maar in het bedrijf waar ik werk willen ze er toch niet aan. Omdat die kosten voor hen gewoon niet zo'n relevante factor zijn. Net zoals een tientje meer voor een goed netwerk voor velen niet zo relevant is.
Fijn dat je voor kpn probeert te spreken. Werk je daar of kan ik de inhoud beter negeren als gegokte beweegredenen.quote:Op dinsdag 19 juli 2011 13:19 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ze zullen echt wel zorgen dat hun pakketten kunnen concurreren met die van anderen. Ze zijn niet gek. Misschien zijn die veelgebruikers van internet helemaal niet interessant voor KPN, en willen ze die eerder kwijt dan rijk! Net zoals ze een paar jaar terug die mensen zoals mijn moeder, die een prepaid kochten "voor in de auto als ze pech hadden" liever kwijt als rijk waren. Niet iedere klant is even welkom! Je mag wel bij KPN onbeperkt, kost je 150 euro p/m. 'Paupers' die voor 20 euro de hele maand online zitten mogen wegblijven.
Nee, ik werk daar niet, maar telecom is wel mijn vak.quote:Op dinsdag 19 juli 2011 13:25 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
Fijn dat je voor kpn probeert te spreken. Werk je daar of kan ik de inhoud beter negeren als gegokte beweegredenen.
Over een jaar is er echt wel een abbo te verkrijgen dat het beste bij je past. Of dat dan nog voor 30 euro onbeperkt is denk ik niet.quote:Op dinsdag 19 juli 2011 13:26 schreef MouzurX het volgende:
Als providers meer dan 2 dagen vooruit hadden gekeken dan hadden ze deze trend al lang zien aankomen. Om maar een vergelijking te geven, shell die kijkt 50 jaar vooruit...
Iedereen daar had toch kunnen snappen dat iedereen dingen als whatsapp zou gaan gebruiken? Skype is er ook al een paar jaar voor de PC, aangezien telefoons nu bijna computers zijn kan je voorspellen dat skype dus gebruikt zal gaan worden.
Dan moet je niet je internetabbo's gigantisch laag prijzen en nu gaan zeggen: "ja maar dit kunnen we niet volhouden."
Ik ben echt niet bereid meer te gaan betalen dan die 30 euro per maand voor een normale mobiel met internet. Gelukkig heb ik nog een jaar een abbo, dus zal het allemaal wel normaal zijn wanneer ik een nieuwe moet kopen.
Dingen (te) laag prijzen om marktaandeel te veroveren/behouden/nieuwkomers uit de markt te drukken zijn de normaalste zaak van de wereld in het zakenleven. Alleen zullen die prijzen vroeg of laat verhoogd worden.quote:Op dinsdag 19 juli 2011 13:26 schreef MouzurX het volgende:
Dan moet je niet je internetabbo's gigantisch laag prijzen en nu gaan zeggen: "ja maar dit kunnen we niet volhouden."
Ik ben echt niet bereid meer te gaan betalen dan die 30 euro per maand voor een normale mobiel met internet. Gelukkig heb ik nog een jaar een abbo, dus zal het allemaal wel normaal zijn wanneer ik een nieuwe moet kopen.
maar je vergeet data tegenwoordig data ook voor bellen en sms-en gebruikt wordt, dus lijkt de dienst waarop ze zich richten een afgaande zaak. Lijkt me een rare strategie...quote:Op dinsdag 19 juli 2011 13:19 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ze zullen echt wel zorgen dat hun pakketten kunnen concurreren met die van anderen. Ze zijn niet gek. Misschien zijn die veelgebruikers van internet helemaal niet interessant voor KPN, en willen ze die eerder kwijt dan rijk! Net zoals ze een paar jaar terug die mensen zoals mijn moeder, die een prepaid kochten "voor in de auto als ze pech hadden" liever kwijt als rijk waren. Niet iedere klant is even welkom! Je mag wel bij KPN onbeperkt, kost je 150 euro p/m. 'Paupers' die voor 20 euro de hele maand online zitten mogen wegblijven.
Als T-Mobile zo veel groeit hebben ze straks hetzelfde probleem. Het gebeurde nu al dat bij de launch van populaire telefoons de netwerken overbelast waren. Ik heb het niet gevolgd voor Nederland, maar in Amerika kon je gewoon 2 maanden niet internetten met je Iphone omdat het netwerk het niet aankon.quote:Op dinsdag 19 juli 2011 13:15 schreef Joooo-pi het volgende:
De markt is te klein waardoor de marktwerking niet optimaal is. Verder ben ik het met je eens.quote:Op dinsdag 19 juli 2011 13:28 schreef LXIV het volgende:
[..]
Nee, ik werk daar niet, maar telecom is wel mijn vak.
Maar waarom zou je geen andere mening toegedaan kunnen zijn? Misschien vind ik het wel heel simpel gedacht dat bedrijven eigenlijk geen winst mogen maken. In het algemeen vind ik dat bedrijven het recht hebben om te vragen voor hun diensten wat ze willen, en dat consumenten binnen die bedrijven een keuze mogen maken. Dat heet de vrije markt.
Van zaken als 'een maximum prijs voor roaming' en een overheid die zich bemoeit hoe dienstenpakketten eruit moeten zien moet ik niks hebben. Omdat ik weet dat je als consument uiteindelijk hier de dupe van bent.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |