Ze gaan zich juist meer richten op mobiel internet en minder op bellen. Overigens is ook bellen niks anders dan dataverkeer. Het enige verschil is dat het opbouwen van de verbinding door KPN wordt geregeld ipv door Skype. Verder niets.quote:Op dinsdag 19 juli 2011 13:30 schreef Joooo-pi het volgende:
[..]
maar je vergeet data tegenwoordig data ook voor bellen en sms-en gebruikt wordt, dus lijkt de dienst waarop ze zich richten een afgaande zaak. Lijkt me een rare strategie...
maar dan geen afspraken onderlingquote:Op dinsdag 19 juli 2011 13:28 schreef LXIV het volgende:
[..]
Nee, ik werk daar niet, maar telecom is wel mijn vak.
Maar waarom zou je geen andere mening toegedaan kunnen zijn? Misschien vind ik het wel heel simpel gedacht dat bedrijven eigenlijk geen winst mogen maken. In het algemeen vind ik dat bedrijven het recht hebben om te vragen voor hun diensten wat ze willen, en dat consumenten binnen die bedrijven een keuze mogen maken. Dat heet de vrije markt.
Van zaken als 'een maximum prijs voor roaming' en een overheid die zich bemoeit hoe dienstenpakketten eruit moeten zien moet ik niks hebben. Omdat ik weet dat je als consument uiteindelijk hier de dupe van bent.
Dat de markt niet optimaal werkt omdat er weinig spelers zijn ben ik ook met je eens. Dit komt door de hebberigheid van overheden, die te weinig frequenties veilden om maximale opbrengsten te genereren. Hadden ze 2x zoveel frequenties te koop gezet, was er in totaal minder voor betaald en was bellen dus véél goedkoper geweest.quote:Op dinsdag 19 juli 2011 13:31 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
De markt is te klein waardoor de marktwerking niet optimaal is. Verder ben ik het met je eens.
De groei is exponentieel en dat is soms lastig bij te benen:quote:Op dinsdag 19 juli 2011 13:31 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Als T-Mobile zo veel groeit hebben ze straks hetzelfde probleem. Het gebeurde nu al dat bij de launch van populaire telefoons de netwerken overbelast waren. Ik heb het niet gevolgd voor Nederland, maar in Amerika kon je gewoon 2 maanden niet internetten met je Iphone omdat het netwerk het niet aankon.
Dat soort taferelen ga je hier ook krijgen.
Natuurlijk had KPN 'sneller' kunnen zijn met het signaleren dat het misging, maar door wet- en regelgeving die nog niet bij was en de algehele snelheid van de groei was dat bijna onmogelijk. Het is ook zeker niet alleen KPN, maar alle providers die dan te langzaam waren.
hoezo meer op internet? Ze koppelen het aan bundels die je niet nodig hebt. Als je zo'n abo hebt, heb je iig geen drive om skype of whatsap te gebruiken... dat zal de redenatie wel zijn.quote:Op dinsdag 19 juli 2011 13:32 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ze gaan zich juist meer richten op mobiel internet en minder op bellen. Overigens is ook bellen niks anders dan dataverkeer. Het enige verschil is dat het opbouwen van de verbinding door KPN wordt geregeld ipv door Skype. Verder niets.
Ja, ik gebruik zelfs nog veel minder. Ik heb bij KPN de "dataverdubbelaar" genomen, maar haal de 500MB per maand zelden, dus eigenlijk is 't al niet nodig. Zolang je geen YT filmpjes kijkt en downloadt moet je echt wel je best doen om de 1GB te halen.quote:Op dinsdag 19 juli 2011 13:38 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
Toch ben ik met 1GB per maand prima tevreden. Ik download app, youtube etc dan ook eigenlijk alleen maar als ik op een WiFi zit en onderweg is het wat Whatsapp, nieuws en een keertje een foto naar facebook/hyves of wat opzoeken op google.
Misschien hebben ze wel overcapaciteit op voice en een tekort op internet. Dan is het logisch om bij internet een hele berg voice cadeau te geven!quote:Op dinsdag 19 juli 2011 13:38 schreef Joooo-pi het volgende:
[..]
hoezo meer op internet? Ze koppelen het aan bundels die je niet nodig hebt. Als je zo'n abo hebt, heb je iig geen drive om skype of whatsap te gebruiken... dat zal de redenatie wel zijn.
Je bytes zijn niet bedoeld voor bellen en je mag er ook geen berichten mee sturen.quote:1) Internetbundels zijn niet bedoeld voor VOIP (Voice over IP) of SMSoIP (SMS over IP) diensten. KPN behoudt zich het recht voor om maatregelen te nemen omtrent het gebruik van VOIP en SMSoIP diensten met gebruikmaking van Internetbundels.
Bron: Aanvullende voorwaarden Internetbundels (.pdf-bestand).
Welke kristallen bol is hier gebruikt? geen sneer, alleen benieuwd hoe ze aan deze cijfers komen. Dat video een vlucht neemt: zeker.quote:Op dinsdag 19 juli 2011 13:35 schreef LXIV het volgende:
[..]
De groei is exponentieel en dat is soms lastig bij te benen:
[ afbeelding ]
Voor NL zal iets soortgelijks gelden.
Dat weet ik niet. Maar grofweg zal het wel kloppen. Laat het een factor 4x minder zijn.. Groei van dataverkeer is nu eenmaal exponentieel. Het geeft aan hoeveel er geïnvesteerd moet worden om dit te realiseren!quote:Op dinsdag 19 juli 2011 13:40 schreef Pheno het volgende:
[..]
Welke kristallen bol is hier gebruikt? geen sneer, alleen benieuwd hoe ze aan deze cijfers komen. Dat video een vlucht neemt: zeker.
Investeren in goede videoformaten, kleiner, compacterquote:Op dinsdag 19 juli 2011 13:43 schreef LXIV het volgende:
[..]
Dat weet ik niet. Maar grofweg zal het wel kloppen. Laat het een factor 4x minder zijn.. Groei van dataverkeer is nu eenmaal exponentieel. Het geeft aan hoeveel er geïnvesteerd moet worden om dit te realiseren!
Ik heb zelfs helemaal geen MB nodig op mijn telefoon.quote:Op dinsdag 19 juli 2011 13:43 schreef MouzurX het volgende:
Op zich heb je idd maar het minimum aan mb nodig, want downloaden etc doe je toch al via wifi(ik iig).
Video's kijken hoef ik ook niet, maar whatsapp is wel echt onmisbaar.quote:Op dinsdag 19 juli 2011 13:51 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ik heb zelfs helemaal geen MB nodig op mijn telefoon.
Maar Kevin en Clarissa, die met de bus naar sgool gaan, willen dan wel vette Youtube-filmpjes kijken die hun vriendjes 3 stoelen voor ze, hen toezenden. Zo werkt het nu eenmaal.
Gewoon een volle pot maken en de rest invriezen werkt ook.quote:Op dinsdag 19 juli 2011 13:58 schreef MouzurX het volgende:
[..]
Video's kijken hoef ik ook niet, maar whatsapp is wel echt onmisbaar.
Ja ik kan wel zonder, want 6 maanden terug ofzo hadden veel anderen het nog niet, maar het is dan echt een gigantische downgrade.
Die groepsfunctie scheelt echt zoveel bellen. Eerst moest ik 5-6 keer bellen om het eten te regelen, nu stuurt iedereen 1-2 whatsapps en je weet wie er mee eet etc.
Dan mag je de kijkbuiskinderen hier eens verklaren waarom KPN bij nieuwe experiaboxen (vaste lijnen) bij de internetverbindingen standaard redelijk wat poorten geblokeerd hebben die door de gebruiker ook niet meer of alleen tijdelijk open te krijgen zijn.quote:Op dinsdag 19 juli 2011 13:32 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ze gaan zich juist meer richten op mobiel internet en minder op bellen. Overigens is ook bellen niks anders dan dataverkeer. Het enige verschil is dat het opbouwen van de verbinding door KPN wordt geregeld ipv door Skype. Verder niets.
Om meer te verdienen?quote:Op dinsdag 19 juli 2011 14:13 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Dan mag je de kijkbuiskinderen hier eens verklaren waarom KPN bij nieuwe experiaboxen (vaste lijnen) bij de internetverbindingen standaard redelijk wat poorten geblokeerd hebben die door de gebruiker ook niet meer of alleen tijdelijk open te krijgen zijn.
Waarschijnlijk wel, maar bij een internetlevering over vaste lijnen verwacht je in principe dat je alles (alle poorten) standaard tot je beschikking zult hebben en doet daar geen onderzoek naar als je voor de eerste keer deze dienst bij hun afsluit, daar kom je pas achter als de spullen pas in huis zijn.quote:
Dat is nu juist de rede... laat maar...quote:Op dinsdag 19 juli 2011 13:01 schreef Qwea het volgende:
Ja, snugger van KPNTegenwoordig hebben veel mensen whatsapp, dus wtf moet je met die smsjes? En tegenwoordig belt er ook een zooi al met Viber beta. Dus wat moet je dan met veel belminuten
De kosten zijn ook belachelijk hoog trouwens, wtf?
quote:Op dinsdag 19 juli 2011 10:38 schreef eleusis het volgende:
Dankzij onze bemoeizuchtige politiek die van staatswege ingrijpt op prijsdifferentiatie mag de casual gebruiker dus de rekening betalen voor het bouwen van een mobiel netwerk.
In welk opzicht dan? Het is heel normaal dat er weinig concurrenten (wat overigens niet wil zeggen dat er dan ook slecht geconcurreerd wordt) zijn in dit soort bedrijfstakken met weinig mogelijkheden tot productdifferentiatie en met dure netwerken.quote:Op dinsdag 19 juli 2011 13:30 schreef borisz het volgende:
Jammer dat dit kabinet (vooral VVD notabene) alle mogelijkheden om nieuwe partijen toe te laten treden zo goed al onmogelijk maakt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |