abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 19 juli 2011 @ 12:04:53 #126
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_99657559
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 12:03 schreef Sjeen het volgende:
Ik wil rijden (=internetten), niet tanken(=smssen) of koffiedrinken(=bellen)...
Ach so!

https://www.vodafone.nl/s(...)im-only/sku12720017/

Zoiets?

Tevens was er vroeger alleen maar bellen en smsen. Dus dat is de tolweg. Internet is een extra baan op de bestaande weg. :) Als je de analogie goed wil maken.
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
  dinsdag 19 juli 2011 @ 12:05:06 #127
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_99657572
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 12:00 schreef eleusis het volgende:

[..]

Tnx :) Maar ik ben vooral benieuwd wat de situatie voor bestaande abo's wordt. Ik neem aan dat we het niet gratis gaan krijgen.
Zolang je niet uitdrukkelijk verlengt, kan KPN je tarieven niet aanpassen. Doen ze dat wel in jouw nadeel, kun je zo weg.
  Licht Ontvlambaar dinsdag 19 juli 2011 @ 12:06:37 #128
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_99657619
quote:
Ja, zoiets maar dan een abo... gewoon een fatsoenlijke datalimiet en snelheid en daarnaast een betje bel en sms tegoed. Dus 1Gb internet en 25min beltegoed/sms ofzo
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  dinsdag 19 juli 2011 @ 12:08:08 #129
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_99657676
Binnenkort komen internet providers ook met data-abbonementen voor mobiele telefoons, (Ziggo bijvoorbeeld) we zullen zien wat dat zal worden...
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  dinsdag 19 juli 2011 @ 12:08:58 #130
123170 alors
zlata1234
pi_99657705
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 12:04 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Ach so!

https://www.vodafone.nl/s(...)im-only/sku12720017/

Zoiets?

Tevens was er vroeger alleen maar bellen en smsen. Dus dat is de tolweg. Internet is een extra baan op de bestaande weg. :) Als je de analogie goed wil maken.
of bellen en smsen is het zandpad voor de koets, die bijna niemand meer gebruikt... En internet is de snelweg voor de auto waarover iedereen inmiddels beschikt...
know'm sayin?
word? word.
  dinsdag 19 juli 2011 @ 12:10:10 #131
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_99657737
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 12:02 schreef Sjeen het volgende:
dat klopt, maar op die tolwegen hoef je niet verplicht koffie of brandstof af te nemen. En dat is wel wat KPN nu min of meer verplicht...
Nee, maar je krijgt er wel bewegwijzering bij, en onderhoud. Een bundel zonder sms scheelt niets in de prijs aangezien sms nagenoeg gratis is voor providers. Een bundel zonder bellen kan wel wat schelen, als je bijvoorbeeld kijkt naar de mobiele internet abo's voor laptops maar om nou te zeggen dat dat zoden aan de dijk gaat zetten.

Zit je trouwens wel met het gedoe dat de meeste telefoons maar één sim accepteren en je er twee nodig hebt voor bellen en internetten dan.
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
  Licht Ontvlambaar dinsdag 19 juli 2011 @ 12:11:57 #132
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_99657783
quote:
14s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 12:10 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Nee, maar je krijgt er wel bewegwijzering bij, en onderhoud. Een bundel zonder sms scheelt niets in de prijs aangezien sms nagenoeg gratis is voor providers. Een bundel zonder bellen kan wel wat schelen, als je bijvoorbeeld kijkt naar de mobiele internet abo's voor laptops maar om nou te zeggen dat dat zoden aan de dijk gaat zetten.

Zit je trouwens wel met het gedoe dat de meeste telefoons maar één sim accepteren en je er twee nodig hebt voor bellen en internetten dan.
Wat moet ik in godsnaam met 350 belminuten... alleen maar omdat ik 1Gb internet wil hebben. Dat is koppelverkoop :(
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  dinsdag 19 juli 2011 @ 12:12:17 #133
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_99657794
Ik vind dat gezeur over te hoge tarieven net zoiets als zeuren dat je in restaurant X geen menu hebt voor onder de 20 euro. Dan ga je toch gewoon naar de Mac Donalds of de friettent? Aanbieders genoeg in Nederland. En je kunt ook altijd nog vast bellen, een brief schrijven of niet bellen.

Maar andere providers dan KPN en Vodafone hebben nu net niet overal bereik en als het een beetje druk wordt gaan hun netwerken plat. Wat de mensen dus willen is de beste service maar wel tegen dumpprijzen. Zo werkt het gewoon niet.
The End Times are wild
  dinsdag 19 juli 2011 @ 12:13:42 #134
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_99657843
quote:
7s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 12:11 schreef Sjeen het volgende:

[..]

Wat moet ik in godsnaam met 350 belminuten... alleen maar omdat ik 1Gb internet wil hebben. Dat is koppelverkoop :(
Dat komt omdat de overheid verboden heeft om het niet doorgeven of belasten van sommige internetdiensten te verbieden. Jouw goedkope 1Gb werd betaalt door de SMS-ers. Als die gaan Whats-appen moet dat geld ergens anders vandaan komen.
The End Times are wild
pi_99657853
quote:
14s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 12:10 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Nee, maar je krijgt er wel bewegwijzering bij, en onderhoud. Een bundel zonder sms scheelt niets in de prijs aangezien sms nagenoeg gratis is voor providers.
Daarom moeten we 35 cent betalen buiten de bundel zeker :') De consument is gewoon de lul door de beslissing van de overheid. Geen services afknijpen, dan maar de consument. En met het vingertje richting overheid wijzen straks, als men klaagt. Want KPN kon hier niets aan doen, natuurlijk.

quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 12:12 schreef LXIV het volgende:
Ik vind dat gezeur over te hoge tarieven net zoiets als zeuren dat je in restaurant X geen menu hebt voor onder de 20 euro. Dan ga je toch gewoon naar de Mac Donalds of de friettent? Aanbieders genoeg in Nederland. En je kunt ook altijd nog vast bellen, een brief schrijven of niet bellen.

Maar andere providers dan KPN en Vodafone hebben nu net niet overal bereik en als het een beetje druk wordt gaan hun netwerken plat. Wat de mensen dus willen is de beste service maar wel tegen dumpprijzen. Zo werkt het gewoon niet.
Het is hetzelfde eten voor een andere prijs, als we dan toch dom gaan vergelijken. Het is afwachten wat de concurrent gaat doen om te zien of KPN zichzelf dood heeft gemaakt.
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
pi_99657863
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 12:01 schreef LXIV het volgende:
Voor 20 euro p/m onbeperkt internetten gaat gewoon niet. Daar moet geld bij.
Nou, thuis gaat het toch ook?
Op woensdag 23 januari 2013 16:22 schreef gnaeus het volgende:[/b]
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
pi_99657873
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 11:09 schreef ReplaR het volgende:
Ik zie 2 dingen botsen in de mobiele wereld.
Telefoonmakers (bv google en apple) gaan steeds meer naar het cloud gebeuren, alles van internet streamen, de providers gaan juist de andere kant op....
Wat vindt Apple hier eigenlijk van? Daar ben ik erg benieuwd naar.
"iCloud is AMAZING!!! (except in the Netherlands where you will be billed ¤ 500 extra for the same streaming experience)" :')
Een dag zonder vlees is een dag niet geleefd
  dinsdag 19 juli 2011 @ 12:15:49 #138
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_99657905
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 12:14 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Nou, thuis gaat het toch ook?
Ja, want bandbreedte op de kabel is véél minder schaars dan in de ether. Er is maar één ether die door iedereen gedeeld moet worden. In zo'n kabeltje zit net zoveel bandbreedte, maar dan enkel voor diegene die de kabel gelegd heeft.

Schaars = geld
The End Times are wild
  dinsdag 19 juli 2011 @ 12:17:41 #139
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_99657965
quote:
7s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 12:11 schreef Sjeen het volgende:

Ik wil alleen het chassis, ik wil het stuur helemaal niet. Dat is koppelverkoop! :(.

Het product is bellen. Daarbovenop is er een optie om het uit te breiden met mobiel internet. Waarom zou een private onderneming verplicht moeten zijn om een heel scala aan producten te bieden? Als er genoeg markt voor is komt die optie vanzelf wel, maar vooralsnog schat ik zo maar in dat meer dan 90% van de markt bellen een onmisbaar onderdeel van hun telefoon vindt.

Anders neem je toch een ipad abonnement?
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
  dinsdag 19 juli 2011 @ 12:17:43 #140
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_99657966
quote:
10s.gif [b]Op dinsdag 19 juli 2011 12:14 schreef

Het is hetzelfde eten voor een andere prijs, als we dan toch dom gaan vergelijken. Het is afwachten wat de concurrent gaat doen om te zien of KPN zichzelf dood heeft gemaakt.
Dan ga je toch naar restaurant Y? Ik zie het probleem niet. Onbeperkt mobiel internetten voor twee tientjes is gewoon verliesgevend. Logisch dat KPN dit niet meer doet. Andere providers kunnen dit ook niet doen. Een restaurant kan ook driegangen menu's gaan aanbieden voor een tientje, om klanten te lokken, maar op een zeker moment zal er betaald moeten gaan worden.
The End Times are wild
pi_99657979
quote:
10s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 11:53 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
150 euro voor 2 gb!
Maar dan wel 1500 belminuten/sms-jes die geen normaal mens ooit opmaakt!

Wat een mongolen.
Die 2 GB kan je ook bijkopen met 250 MB blokjes à ¤ 5, dan is het al de helft goedkoper. Nog steeds te duur overigens.
pi_99658003
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 12:03 schreef LXIV het volgende:

[..]
Internet via de kabel is veel minder schaars, want daar hoeft de provider geen dure frequenties voor aan te schaffen.
Daar staat een veel duurdere infrastructuur weer tegenover.
Op woensdag 23 januari 2013 16:22 schreef gnaeus het volgende:[/b]
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
  dinsdag 19 juli 2011 @ 12:19:41 #143
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_99658033
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 12:17 schreef LXIV het volgende:

[..]

Dan ga je toch naar restaurant Y? Ik zie het probleem niet. Onbeperkt mobiel internetten voor twee tientjes is gewoon verliesgevend. Logisch dat KPN dit niet meer doet. Andere providers kunnen dit ook niet doen. Een restaurant kan ook driegangen menu's gaan aanbieden voor een tientje, om klanten te lokken, maar op een zeker moment zal er betaald moeten gaan worden.
Het is trouwens een wereldwijde trend, in de VS zijn er providers die voor vast internet een datalimiet aan het instellen zijn weer. De groei van verbruik gaat sneller dan het netwerk aankan en om de capaciteit te verhogen moeten er investeringen gedaan worden. Blijkbaar wil men hier niet accepteren dat dat stijgende kosten met zich meebrengt.
  dinsdag 19 juli 2011 @ 12:21:06 #144
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_99658078
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 12:18 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Daar staat een veel duurdere infrastructuur weer tegenover.
Ik weet niet precies hoeveel dat scheelt. Die infra met zendmasten is ook niet goedkoop en die frequenties zijn helemaal duur (voor een paar megahertz).
In Afrika is mobiel veel goedkoper qua kostprijs dan kabelinfra. In Nederland weet ik het niet. Verder gaat het dus om schaarste, dat is waarde op zich. Een huis bouwen in Amsterdam is ook niet essentieel veel duurder dan in Oost-Groningen. Wel zijn huizen daar 5x duurder. Reden? Schaarste.
The End Times are wild
pi_99658117
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 12:18 schreef Henno het volgende:

[..]

Die 2 GB kan je ook bijkopen met 250 MB blokjes à ¤ 5, dan is het al de helft goedkoper. Nog steeds te duur overigens.
Kan dat wel? Bundel op bundel op bundel etc.
  dinsdag 19 juli 2011 @ 12:23:20 #146
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_99658146
quote:
14s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 12:19 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Het is trouwens een wereldwijde trend, in de VS zijn er providers die voor vast internet een datalimiet aan het instellen zijn weer. De groei van verbruik gaat sneller dan het netwerk aankan en om de capaciteit te verhogen moeten er investeringen gedaan worden. Blijkbaar wil men hier niet accepteren dat dat stijgende kosten met zich meebrengt.
Nee, ze willen onbeperkt, super-service en er nauwelijks iets voor betalen. Maar dat heb je dus nergens.
Verder is telecom al een factor 5 goedkoper geworden, terwijl al het andere 2x zo duur is. Ik snap dus ook niet echt waarom dit nu zo'n paniek oplevert. In 1990 kostte bellen naar de VS 2 gulden per minuut, mobiel bellen 50 cent of meer, internetten was 8x zo duur.
Ondertussen is het geld de helft waard, maar kun je er heel veel meer voor communiceren. Was het met andere zaken maar zo gegaan!
The End Times are wild
pi_99658209
Wat een prijsverschillen!
Bij Telfort krijg je 1,5GB en 75 minuten voor ¤19,90/mnd.
En dan gebruik je ook het KPN-netwerk! :?
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_99658220
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 12:23 schreef LXIV het volgende:

[..]

Nee, ze willen onbeperkt, super-service en er nauwelijks iets voor betalen. Maar dat heb je dus nergens.
Verder is telecom al een factor 5 goedkoper geworden, terwijl al het andere 2x zo duur is. Ik snap dus ook niet echt waarom dit nu zo'n paniek oplevert. In 1990 kostte bellen naar de VS 2 gulden per minuut, mobiel bellen 50 cent of meer, internetten was 8x zo duur.
Ondertussen is het geld de helft waard, maar kun je er heel veel meer voor communiceren. Was het met andere zaken maar zo gegaan!
Inderdaad, één van de weinige zaken waar de consument echt voordeel heeft gehad van de privatisering en liberalisering is de telecomsector.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_99658250
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 12:22 schreef zarGon het volgende:

[..]

Kan dat wel? Bundel op bundel op bundel etc.
Als dat niet kan, is het wel heel erg triest :') Kan je 1 keer een blokje bij kopen waarmee je vervolgens een paar boeren kan laten naar iemand over Skype, een appje downloaden, een filmpje kan bekijken, en daarna is het keihard dokken geblazen _O-

quote:
14s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 12:17 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Ik wil alleen het chassis, ik wil het stuur helemaal niet. Dat is koppelverkoop! :(.

Het product is bellen. Daarbovenop is er een optie om het uit te breiden met mobiel internet. Waarom zou een private onderneming verplicht moeten zijn om een heel scala aan producten te bieden? Als er genoeg markt voor is komt die optie vanzelf wel, maar vooralsnog schat ik zo maar in dat meer dan 90% van de markt bellen een onmisbaar onderdeel van hun telefoon vindt.

Anders neem je toch een ipad abonnement?
Bellen is alleen nog maar een onmisbaar onderdeel van een telefoon omdat er nog steeds mensen zijn die alleen maar kunnen bellen. Maar hoeft dus niet meer mee te groeien met je databundel, sterker nog, hoe meer mensen over gaan op data, des te meer mensen kan je bereiken via data, des te minder belminuten verbruik je. Omgekeerd evenredig dus.
Onmisbaar, maar niet meer altijd de hoofdfunctie.

Bijna al m'n collega's hebben alleen nog maar een mobiele telefoon met data. Die zou ik gewoon kunnen Skypen met m'n telefoon :D
  dinsdag 19 juli 2011 @ 12:27:29 #150
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_99658268
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 12:25 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Inderdaad, één van de weinige zaken waar de consument echt voordeel heeft gehad van de privatisering en liberalisering is de telecomsector.
Dat komt omdat telecom gewoon door de consument zelf betaald wordt .De zorg is eigenlijk niet te privatiseren omdat de klant daar het geld van een ander uitgeeft, en dus absoluut niet kostenbewust is. Overige NUTS is allemaal lastig vanwege de infrastructuur. Je hebt niet echt vrije aanbieders. Bij mobiel bellen bij uitstek wel.
The End Times are wild
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')