quote:KPN heeft meer details bekendgemaakt van zijn nieuwe abonnementen. KPN- en Hi-abonnees kunnen kiezen uit drie verschillende abonnementen. Wie meer data wil verbruiken, gaat meer betalen en de korting op smartphones wordt beperkt.
KPN was aanvankelijk van plan om aparte tarieven te berekenen voor verscheidene internetdiensten, zoals Skype. Nadat hier, ook in de politiek, weerstand tegen kwam en netneutraliteit in de Telecomwet werd opgenomen, moest het bedrijf het over een andere boeg gooien. De nieuwe abonnementen zijn volgens KPN opgebouwd rondom het gebruik van mobiel internet, waarbij zowel bellen en sms'en als data uit één bundel worden betaald.
KPN erkent dat mobiele data bij de nieuwe abonnementen duurder wordt, maar stelt dat als klanten het juiste abonnement hebben gekozen, de rekening niet automatisch hoger wordt. De nieuwe abonnementen gaan op 5 september in voor klanten van Hi en KPN. Telfort introduceert begin volgend jaar nieuwe mobiele-abonnementsvormen, al zijn hiervan nog geen details bekendgemaakt. In alle gevallen geldt dat de nieuwe abonnementen alleen gelden voor nieuwe klanten. Voor bestaande klanten verandert er nu niets, benadrukt een zegsman tegenover Tweakers.net.
KPN heeft de drie abonnementen ingedeeld op basis van bel-, sms- en internetgedrag. Het Personal Sim Bel-SMS-abonnement is voor mensen die eigenlijk alleen bellen en sms'en. Data kost hierbij 1,50 euro per megabyte. Het goedkoopste abonnement bij deze vorm is 20 euro en is goed voor 100 belminuten of sms'jes.
Daarnaast heeft KPN nog een Bel-SMS-Web-abonnement en Bel-SMS-WebXL-abonnement aangekondigd. Bij deze abonnementen is data wel inbegrepen, al is de snelheid van het eerste abonnement beperkt tot maximaal 2Mbps down en 0,1Mbps up. Abonnees die Bel-SMS-WebXL afnemen, krijgen 7,2Mbps down en 2Mbps up. Dit pakket kent het duurste abonnement; voor 152,50 euro per maand krijgen klanten 2GB data en 1500 belminuten of sms'jes.
Hi krijgt een soortgelijke abonnementsstructuur, al liggen de prijzen bij deze abonnementen iets lager en ligt de nadruk vooral op het kunnen gebruiken van sms. Bij de duurste abonnementsvormen zijn bijvoorbeeld 3000 sms'jes inbegrepen.
Met de introductie van de nieuwe abonnementen stapt KPN af van het tot nu toe gehanteerde fair use-principe. KPN had eerder al gemeld dat de huidige abonnementsvormen niet te handhaven waren. Ook Vodafone zal naar verwachting nieuwe abonnementen introduceren.
KPN is bezig met zijn eigen graf aan het gravenquote:
en als je verlengd?quote:In alle gevallen geldt dat de nieuwe abonnementen alleen gelden voor nieuwe klanten. Voor bestaande klanten verandert er nu niets, benadrukt een zegsman tegenover Tweakers.net.
Dat dus ja. Ik verstook sommige maanden 500-1000MB aan data, maar maak mijn 150 minuten/sms'jes vrijwel nooit op.quote:Op dinsdag 19 juli 2011 10:20 schreef Sjeen het volgende:
Die prijzen zijn inderdaad belachelijk... Daarnaast, mensen die snel/veel internet willen, zijn helemaal niet geīnteresseerd in veel belminuten/smsjes. Dat zouden ze moeten ontkoppelen.
Daar kun je de klok op gelijk zettenquote:Op dinsdag 19 juli 2011 10:28 schreef Intrepidity het volgende:
[..]
Ja, lach maar, binnen 2 weken gaan de andere providers ook met dergelijke tarieven komen.
Volgensmij zijn er wel maximumtarieven vastgelegd door de EU..quote:Op dinsdag 19 juli 2011 10:29 schreef Pheno het volgende:
[..]
Daar kun je de klok op gelijk zettenWat zal bellen naar het buitenland gaan kosten? Of mogen ze daar niet aankomen?
De concurrentie gaat gewoon volgen, en jij gaat gewoon betalen. Het is lachwekkend om de nieuwe tarieven diefstal te noemen; niemand dwingt je ergens toe.quote:Op dinsdag 19 juli 2011 10:25 schreef YuckFou het volgende:
Christus wat een prijzen, ik ben benieuwd of de concurentie deze lijn gaat volgen of zich echt gaat onderscheiden met andere vormen en vooral lagere tarieven, dit is imo diefstal, zelfs het zogenaamde "onbeperkt" sms'en bij Hi is niet echt onbeperkt, en die databundels zijn echt om te janken zo krap, denken die gasten nou niet na, of willen ze het niet begrijpen?
Je denkt toch niet dat KPN zn tarieven bijna verdubbeld zonder zeker te weten dat de concurrentie gaat volgen?quote:Op dinsdag 19 juli 2011 10:31 schreef Terpentin07 het volgende:
Belachelijke prijzen, echt. Ben benieuwd of Vodafone en T-Mobile ook met nieuwe tarieven komen.
Nee, dat is lekker goedkoop qua mobiel internetquote:Op dinsdag 19 juli 2011 10:37 schreef kwiwi het volgende:
Gelukkig ben ik onlangs weer overgestapt naar prepaid.
Ik niet. Ik moet bij mijn mail kunnen. En nu?quote:Op dinsdag 19 juli 2011 10:39 schreef Deetch het volgende:
Je kunt er natuurlijk ook voor kiezen om niet altijd maar te willen internetten, je kunt echt best wel zonder hoor.
De bemoeizuchtige politiek zorgt er wel voor dat netneutraliteit en privacy "min of meer" gewaarborgd blijft en een commerciele instelling niet bepaald welke programma's en websites je mag gebruiken op je hippe telefoon.quote:Op dinsdag 19 juli 2011 10:38 schreef eleusis het volgende:
Ik weet niet of dit staatje klopt, maar cijfers in die richting liggen wel voor de hand.
Dankzij onze bemoeizuchtige politiek die van staatswege ingrijpt op prijsdifferentiatie mag de casual gebruiker dus de rekening betalen voor het bouwen van een mobiel netwerk.
Hoop dat iedereen blij is met de whatsapp toegang.
En als men denkt dat het ergens anders goedkoper is, gewoon verhuizen, maar mijn verwachting is dat de prijzen van de grote drie elkaar niet ver zullen ontlopen. Zonder power users die de boel subsidiëren moet je wel de rest meer laten betalen, dat kun je zien aankomen.
Die ene keer per maand dat ik mobiel internet gebruik betaal ik 1 euro voor een dag internet volgens mij. Ben per maand nog geen 10 euro aan beltegoed kwijt. Mede omdat er op bijna alle plaatsen waar ik kom (en waar ik internet nodig heb/gebruik) wifi is.quote:Op dinsdag 19 juli 2011 10:38 schreef Intrepidity het volgende:
[..]
Nee, dat is lekker goedkoop qua mobiel internet
Mailverkeer is doorgaans gelukkig minimaal (vooral plaintext en download), dus jezelf gelukkig prijzen dat je met een simpel abo uit kan. En als je zo belangrijk bent moet je daar ook het salaris bij krijgen dus kun je een eventuele stijging wel betalen.quote:Op dinsdag 19 juli 2011 10:40 schreef Pheno het volgende:
Ik niet. Ik moet bij mijn mail kunnen. En nu?
Je baas laten betalen of lekker thuis blijven.quote:Op dinsdag 19 juli 2011 10:40 schreef Pheno het volgende:
[..]
Dan is dat ws. voor je werk en zou je je baas daarvoor moeten laten opdraaien of je klant.quote:Op dinsdag 19 juli 2011 10:40 schreef Pheno het volgende:
[..]
Wie zegt dat het gaat om een betaalde baan?quote:Op dinsdag 19 juli 2011 10:42 schreef eleusis het volgende:
[..]
Mailverkeer is doorgaans gelukkig minimaal (vooral plaintext en download), dus jezelf gelukkig prijzen. En als je zo belangrijk bent moet je daar ook het salaris bij krijgen dus kun je een eventuele stijging wel betalen.
Ja, poehpoeh, wat zullen die berichten het netwerk gaan belasten zeg.quote:Op dinsdag 19 juli 2011 10:38 schreef eleusis het volgende:
Hoop dat iedereen blij is met de whatsapp toegang.
Ja, doeg. Als ik een paar uur geen twitter- en/of faceboekberichten plaats gaan mensen zich grote zorgen maken.quote:Op dinsdag 19 juli 2011 10:39 schreef Deetch het volgende:
Je kunt er natuurlijk ook voor kiezen om niet altijd maar te willen internetten, je kunt echt best wel zonder hoor.
Toch mooi dat er mensen zijn die alles maar aan een baas willen doorbelasten. Uiteindelijk betalen we dus met z'n allen mee, want die baas gaat dat dus ook doorrekenen in zijn producten/diensten.quote:Op dinsdag 19 juli 2011 10:43 schreef SebasM het volgende:
[..]
Je baas laten betalen of lekker thuis blijven.
Het gaat er om dat KPN denkt dat ze nu 19272 sms'jes niet vergoed hebben gekregen, wat natuurlijk onzin is, want sinds Whatsapp gaan we gewoon anders om met dergelijke berichtjes.quote:Op dinsdag 19 juli 2011 10:44 schreef zarGon het volgende:
[..]
Ja, poehpoeh, wat zullen die berichten het netwerk gaan belasten zeg..
[ afbeelding ]
19272 verzonden berichten staat gelijk aan 10.6 MB. 14643 ontvangen berichten aan 7.1 MB.
Dit dus....quote:Op dinsdag 19 juli 2011 10:46 schreef Intrepidity het volgende:
[..]
Het gaat er om dat KPN denkt dat ze nu 19272 sms'jes niet vergoed hebben gekregen, wat natuurlijk onzin is, want sinds Whatsapp gaan we gewoon anders om met dergelijke berichtjes.
Ik betaal helemaal niksquote:Op dinsdag 19 juli 2011 10:30 schreef SebasM het volgende:
De concurrentie gaat gewoon volgen, en jij gaat gewoon betalen. Het is lachwekkend om de nieuwe tarieven diefstal te noemen; niemand dwingt je ergens toe.
Maar als KPN hetzelfde doet is het opeens een enorm probleem?quote:Op dinsdag 19 juli 2011 10:45 schreef Pheno het volgende:
[..]
Toch mooi dat er mensen zijn die alles maar aan een baas willen doorbelasten. Uiteindelijk betalen we dus met z'n allen mee, want die baas gaat dat dus ook doorrekenen in zijn producten/diensten.
KPN is altijd al vrij duur geweest in verhouding tot andere aanbieders. Het is vooral afwachten wat de prijzen bij andere providers gaan worden. Dat jij niet meer voor een fooi mobiel kan internetten is jammer maar gewoon de realiteit van de markt. Bellen en sms'en levert steeds minder op maar dat peperdure datanetwerk moet wel ergens van betaald worden natuurlijk.quote:Op dinsdag 19 juli 2011 10:12 schreef RolStaart-Beer het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[..]
KPN is bezig met zijn eigen graf aan het gravenDie prijzen zijn echt absurd hoog. Voor hetzelfde abonnement wat ik nu heb voor ¤ 30,- per maand, betaal ik straks bijna het dubbele en dan ook nog een flink lagere datalimiet
Nou ja, ze maken de samenleving eerst afhankelijk van mobiel internet en vervolgens gaan ze de vrijheid inperken.quote:Op dinsdag 19 juli 2011 10:30 schreef SebasM het volgende:
De concurrentie gaat gewoon volgen, en jij gaat gewoon betalen. Het is lachwekkend om de nieuwe tarieven diefstal te noemen; niemand dwingt je ergens toe.
Jij zegt dat je iets "moet". Als je het niet moet maar zelf wil, is het luxe of hobby. Dan haal je die paar tientjes gewoon van je drankbudget af.quote:Op dinsdag 19 juli 2011 10:44 schreef Pheno het volgende:
Wie zegt dat het gaat om een betaalde baan?
Ja, dezelfde denkmentaliteit heeft de filmindustrie ook.quote:Op dinsdag 19 juli 2011 10:46 schreef Intrepidity het volgende:
[..]
Het gaat er om dat KPN denkt dat ze nu 19272 sms'jes niet vergoed hebben gekregen, wat natuurlijk onzin is, want sinds Whatsapp gaan we gewoon anders om met dergelijke berichtjes.
Er zal vast wel een escape in dat contract zitten ja.quote:Op dinsdag 19 juli 2011 10:26 schreef Pheno het volgende:
Nou, gelukkig heb ik Eindeloos Online voor 2.50 euro mijn hele leven lang. Of gaan ze dat toch openbreken? Vast wel, uitknijpen die consumenten!
De vrijheid wordt nergens ingeperkt, sterker nog, die is zelfs gewaarborgd in de wet. Je gaat alleen meer betalen. Je kan nu eenmaal niet altijd voor een dubbeltje op de eerste rang zitten.quote:Op dinsdag 19 juli 2011 10:47 schreef thumbnail het volgende:
[..]
Nou ja, ze maken de samenleving eerst afhankelijk van mobiel internet en vervolgens gaan ze de vrijheid inperken.
Het gaat juist niet om netwerkbelasting, het gaat om de financiering van een landelijk mobiel netwerk en het feit dat het huidige "power users" verdienmodel van zakelijk/vrouwen met rekeningen van ¤100 p.m. is weggeslagen als iedereen met Skype/whatsapp binnen de bundel kan blijven.quote:Op dinsdag 19 juli 2011 10:44 schreef zarGon het volgende:
Ja, poehpoeh, wat zullen die berichten het netwerk gaan belasten zeg..
[ afbeelding ]
19272 verzonden berichten staat gelijk aan 10.6 MB. 14643 ontvangen berichten aan 7.1 MB.
Dus omdat KPN niet meegaat met de tijd, bedoel je.quote:Op dinsdag 19 juli 2011 10:54 schreef eleusis het volgende:
[..]
Het gaat juist niet om netwerkbelasting, het gaat om de financiering van een landelijk mobiel netwerk en het feit dat het huidige "power users" verdienmodel van zakelijk/vrouwen met rekeningen van ¤100 p.m. is weggeslagen als iedereen met Skype/whatsapp binnen de bundel kan blijven.
Eerst maar eens de officiële tarieven afwachten ipv een internet gifje. Ik ben op zich bij KPN gegaan omdat T-mobile verkankerd slecht bereik heeft overal waar ik kom. Dat is me wel een tientje of twee verschil waard.quote:Op dinsdag 19 juli 2011 10:51 schreef boem-dikkie het volgende:
Wat een mongolen bij KPN. Doei klanten, zijn er serieus mensen die met zulke tarieven zich nog bij KPN aansluiten of hun abonnement verlengen?
Onbetaalbaar is hetzelfde als minder vrijheid natuurlijk.quote:Op dinsdag 19 juli 2011 10:50 schreef Grrrrrrrr het volgende:
De vrijheid wordt nergens ingeperkt, sterker nog, die is zelfs gewaarborgd in de wet. Je gaat alleen meer betalen. Je kan nu eenmaal niet altijd voor een dubbeltje op de eerste rang zitten.
Hoe bedoel je dat? Heb je enig idee wat een mobiel netwerk voor snel internet kost?quote:Op dinsdag 19 juli 2011 10:55 schreef Pheno het volgende:
[..]
Dus omdat KPN niet meegaat met de tijd, bedoel je.
Als je nu verlengd dan val je onder de nieuwe portofolio (d.w.z. je gaat een nieuw abo aan met een termijn, als je hem door laat lopen na het einde van je contract dan gebeurt er niks maar dan krijg je dus mooi niet een mobieltje).quote:Op dinsdag 19 juli 2011 10:24 schreef Magneet het volgende:
[..]
en als je verlengd?
er wordt ook al druk over geklaagd : De nieuwe (data)tarieven van KPN
gelukkig kan ik nog in augustus verlengen.
Volgens mij hebben ze dikke winst ermee gemaakt afgelopen jaar. Ze willen gewoon niet dat dat minder wordt.quote:Op dinsdag 19 juli 2011 10:58 schreef SebasM het volgende:
[..]
Hoe bedoel je dat? Heb je enig idee wat een mobiel netwerk voor snel internet kost?
Hilarisch weder. Meegaan met de tijd betekent in dit geval miljarden capital expenses aan masten en licenties. Er is vast wel wat efficiencywinst te boeken denk ik, er komen ook wel ontslagen aan lijkt me. Maar daar moet je niet al te veel van verwachten.quote:Op dinsdag 19 juli 2011 10:55 schreef Pheno het volgende:
Dus omdat KPN niet meegaat met de tijd, bedoel je.
Als SMS duur blijft gaan mensen alternatieven zoeken. Dus ja, dan gaat het over internet. En waarom kan het in andere landen wel goedkoper?quote:Op dinsdag 19 juli 2011 10:58 schreef SebasM het volgende:
[..]
Hoe bedoel je dat? Heb je enig idee wat een mobiel netwerk voor snel internet kost?
Dit gaat KPN de kop kostenquote:Op dinsdag 19 juli 2011 10:25 schreef YuckFou het volgende:
Christus wat een prijzen, ik ben benieuwd of de concurentie deze lijn gaat volgen of zich echt gaat onderscheiden met andere vormen en vooral lagere tarieven, dit is imo diefstal, zelfs het zogenaamde "onbeperkt" sms'en bij Hi is niet echt onbeperkt, en die databundels zijn echt om te janken zo krap, denken die gasten nou niet na, of willen ze het niet begrijpen?
Inderdaad maar graaiers hebben nooit genoeg:quote:Op dinsdag 19 juli 2011 10:59 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
Volgens mij hebben ze dikke winst ermee gemaakt afgelopen jaar. Ze willen gewoon niet dat dat minder wordt.
Nee. Andere providers willen ook extra winst, dus als die meegaan heeft alleen de consument het nakijken. En die gaan wel mee, KPN is ook niet gek door dit als solo-actie te doen. Dan zou het hen de kop kostenquote:
Probleem is dat het veranderende gedrag van gebruikers (Whatsapp etc.) blijkbaar pas de laatste maanden aan de gang is. Dat zit natuurlijk niet/nauwelijks in 2010 cijfers.quote:Op dinsdag 19 juli 2011 11:01 schreef thumbnail het volgende:
[..]
Inderdaad maar graaiers hebben nooit genoeg:
De winstgevendheid van KPN is in 2010 verder verbeterd door groei van
nieuwe diensten als mobiele data en televisie, en de continue focus op de balans tussen
kostenbesparingen, selectieve prijsverhogingen en verbetering van bedrijfsprocessen. De EBITDA
steeg ten opzichte van 2009 met 5,5% naar 5,5 miljard euro. De nettowinst van KPN bedroeg 1,8
miljard euro in 2010, 17% lager dan in 2009. Geschoond voor een eenmalige belastingbate in
Duitsland uit 2009, steeg de nettowinst in 2010 met 22%.
Als er afspraken zijn en die komen uit dan gaat ze dat een hoop geld en imago kostenquote:Op dinsdag 19 juli 2011 11:03 schreef Pheno het volgende:
[..]
Nee. Andere providers willen ook extra winst, dus als die meegaan heeft alleen de consument het nakijken. En die gaan wel mee, KPN is ook niet gek door dit als solo-actie te doen. Dan zou het hen de kop kosten
Cijfers graag. En anders is het onzin wat je zegt.quote:Op dinsdag 19 juli 2011 11:04 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Probleem is dat het veranderende gedrag van gebruikers (Whatsapp etc.) blijkbaar pas de laatste maanden aan de gang is. Dat zit natuurlijk niet/nauwelijks in 2010 cijfers.
Dit zei T mobile vorig jaar augustus:quote:Op dinsdag 19 juli 2011 11:03 schreef Pheno het volgende:
Nee. Andere providers willen ook extra winst, dus als die meegaan heeft alleen de consument het nakijken. En die gaan wel mee, KPN is ook niet gek door dit als solo-actie te doen. Dan zou het hen de kop kosten
Ja.quote:Op dinsdag 19 juli 2011 10:58 schreef SebasM het volgende:
[..]
152,50 euro voor 2 GB bij KPN. 20 euro voor 2 GB bij Vodafone.quote:Heb je niet genoeg aan 250 MB?
Kies dan voor Internet Extra. Deze bundel van 1 GB voor ¤ 10,00 vervangt het standaard buitenbundel-tarief van ¤ 0,30 per 10 MB. De kosten worden alleen in rekening gebracht als je meer verbruikt dan je standaard bundel van 250 MB.
Als je meer verbruikt dan deze bundel van 1 GB dan koop je voor ¤ 10,00 automatisch een volgende bundel van 1 GB. Internet Extra kun je aansluiten op een Bel+Sms+Web abonnement of bij bij de Internet Basis BloX.
Bron: Vodafone (klik op Meer informatie Internet Basis).
Met een grote als. Afspraken zijn niet nodig, het gaat allemaal vanzelf. De overheid heeft het runnen van een mobiel netwerk onzekerder en duurder gemaakt, dat vertaalt zich gewoon in een nieuw evenwicht.quote:Op dinsdag 19 juli 2011 11:04 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
Als er afspraken zijn en die komen uit dan gaat ze dat een hoop geld en imago kosten
KPN zat vorig jaar al te miepen.quote:Op dinsdag 19 juli 2011 11:04 schreef Roel_Jewel het volgende:
Probleem is dat het veranderende gedrag van gebruikers (Whatsapp etc.) blijkbaar pas de laatste maanden aan de gang is. Dat zit natuurlijk niet/nauwelijks in 2010 cijfers.
Bron dat de ''overheid'' hier achter zit?quote:Op dinsdag 19 juli 2011 11:07 schreef eleusis het volgende:
[..]
Met een grote als. Afspraken zijn niet nodig, het gaat allemaal vanzelf. De overheid heeft het runnen van een mobiel netwerk onzekerder en duurder gemaakt, dat vertaalt zich gewoon in een nieuw evenwicht.
Of kpn ziet een groot deel van haar klanten vertrekken en t mobile gaat als een rakket.quote:Op dinsdag 19 juli 2011 11:07 schreef eleusis het volgende:
[..]
Met een grote als. Afspraken zijn niet nodig, het gaat allemaal vanzelf. De overheid heeft het runnen van een mobiel netwerk onzekerder en duurder gemaakt, dat vertaalt zich gewoon in een nieuw evenwicht.
Ik hoop het maar. Maar woorden zeggen weinig als het om geld gaat.quote:Op dinsdag 19 juli 2011 11:06 schreef thumbnail het volgende:
[..]
Dit zei T mobile vorig jaar augustus:
Je kan ook je huidige abbo laten doorlopen, en een nieuw los toestel kopen.quote:Op dinsdag 19 juli 2011 10:24 schreef Magneet het volgende:
[..]
en als je verlengd?
er wordt ook al druk over geklaagd : De nieuwe (data)tarieven van KPN
gelukkig kan ik nog in augustus verlengen.
Leg eens uit?quote:Op dinsdag 19 juli 2011 11:12 schreef Paul-89 het volgende:
Wat voor gevolgen zal dit hebben voor Rabo Mobiel ?
Nu nog op KPN.com : Internet Voordeel 500 MB: extra voordelige MB’s bovenop je bundel ¤ 5,00quote:Op dinsdag 19 juli 2011 11:07 schreef zarGon het volgende:
[..]
Ja.
[..]
152,50 euro voor 2 GB bij KPN. 20 euro voor 2 GB bij Vodafone.
(Of 2,25 GB voor 29,50 euro bij Vodafone.)
Zou me niks verbazen als T-Mobile dezelfde tarieven als nu blijft hanteren. De enige reden die ik hier hoor dat mensen niet bij T-Mobile willen is om het bereik. Zelf gelukkig geen problemen mee.quote:Op dinsdag 19 juli 2011 11:10 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
Of kpn ziet een groot deel van haar klanten vertrekken en t mobile gaat als een rakket.
Zij kopen diensten op het KPN netwerk dacht ik, dat is wat anders dan zeg een telfort of hi, volledige dochters van KPN.quote:
Jawel man!! Als ik 2GB verbruik in een maand heb ik sķwieso niet genoeg aan 1000 belminuten.quote:Op dinsdag 19 juli 2011 11:19 schreef Sideshowbobbie het volgende:
Wat een belachelijke prijzen
Ik geloof dat bij KPN het inzicht ontbreekt in het punt dat juist wanneer je veel data verbruikt, je geen honderden minuten aan beltegoed nodig hebt.
T-mobile heeft het bereik het laatste jaar/1,5 jaar natuurlijk best vergroot. Het kan best zijn dat de problemen die mensen toen hadden, nu niet meer bestaan.quote:Op dinsdag 19 juli 2011 11:17 schreef boem-dikkie het volgende:
[..]
Zou me niks verbazen als T-Mobile dezelfde tarieven als nu blijft hanteren. De enige reden die ik hier hoor dat mensen niet bij T-Mobile willen is om het bereik. Zelf gelukkig geen problemen mee.
Juist wel.quote:Op dinsdag 19 juli 2011 11:16 schreef SebasM het volgende:
[..]
Nu nog op KPN.com : Internet Voordeel 500 MB: extra voordelige MB’s bovenop je bundel ¤ 5,00
Vergelijken heeft nu dus nog geen enkele zin.
Ok, moet ik toch nog een jaar wachten om van mijn abbo af te komen.quote:Op dinsdag 19 juli 2011 11:19 schreef fruityloop het volgende:
[..]
Zij kopen diensten op het KPN netwerk dacht ik, dat is wat anders dan zeg een telfort of hi, volledige dochters van KPN.
Nee, bij jou ontbreekt het inzicht dat de klantbereidheid om zulke maandbedragen te betalen klein zal zijn als je ook nog extra moet betalen voor bellen.quote:Op dinsdag 19 juli 2011 11:19 schreef Sideshowbobbie het volgende:
Wat een belachelijke prijzen
Ik geloof dat bij KPN het inzicht ontbreekt in het punt dat juist wanneer je veel data verbruikt, je geen honderden minuten aan beltegoed nodig hebt.
True.quote:Op dinsdag 19 juli 2011 11:21 schreef PaarsBeestje het volgende:
[..]
T-mobile heeft het bereik het laatste jaar/1,5 jaar natuurlijk best vergroot. Het kan best zijn dat de problemen die mensen toen hadden, nu niet meer bestaan.
Het scheelt toch al een hoop in de prijs als je bij 2GB data níet 1500 belminuten krijgt?quote:Op dinsdag 19 juli 2011 11:24 schreef eleusis het volgende:
[..]
Nee, bij jou ontbreekt het inzicht dat de klantbereidheid om zulke maandbedragen te betalen klein zal zijn als je ook nog extra moet betalen voor bellen.
Straks is dat 250MB voor 5 euro volgens het plaatje in de OP, ipv 500MB. Dus ze verdubbelen de prijzen? Nice.quote:Op dinsdag 19 juli 2011 11:16 schreef SebasM het volgende:
[..]
Nu nog op KPN.com : Internet Voordeel 500 MB: extra voordelige MB’s bovenop je bundel ¤ 5,00
Vergelijken heeft nu dus nog geen enkele zin.
Zou het? Volgens mij is de vorm van gebruik van het netwerk minder relevant. Zolang er maar een percentage klanten is die rekeningen van ¤100 pm hebben, want daar financier je het netwerk op.quote:Op dinsdag 19 juli 2011 11:25 schreef boem-dikkie het volgende:
Het scheelt toch al een hoop in de prijs als je bij 2GB data níet 1500 belminuten krijgt?
Volgens mij snapt KPN niet dat mensen willen betalen voor wat ze gebruiken. Waarom zou ik moeten betalen voor zo veel belminuten als ik vooral internet gebruik?quote:Op dinsdag 19 juli 2011 11:30 schreef eleusis het volgende:
[..]
Zou het? Volgens mij is de vorm van gebruik van het netwerk minder relevant. Zolang er maar een percentage klanten is die rekeningen van ¤100 pm hebben, want daar financier je het netwerk op.
Dat het duurder wordt is duidelijk. Dat Vodafone goedkoper wordt dan KPN? Nah.quote:Op dinsdag 19 juli 2011 11:22 schreef zarGon het volgende:
[..]
Juist wel.
Nu (bovenop bestaande bundel):
500 MB = 5 euro.
2000 MB = 20 euro.
(Kun je überhaupt wel blijven gebruik maken van die 500 MB? Dus 500 MB + 500 MB + 500 MB + 500 MB etc.)
Straks:
2000 MB = 152,50 euro (INCLUSIEF TOESTEL1!111oneetwooo!!112)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |