abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_99654412
quote:
KPN heeft meer details bekendgemaakt van zijn nieuwe abonnementen. KPN- en Hi-abonnees kunnen kiezen uit drie verschillende abonnementen. Wie meer data wil verbruiken, gaat meer betalen en de korting op smartphones wordt beperkt.

KPN was aanvankelijk van plan om aparte tarieven te berekenen voor verscheidene internetdiensten, zoals Skype. Nadat hier, ook in de politiek, weerstand tegen kwam en netneutraliteit in de Telecomwet werd opgenomen, moest het bedrijf het over een andere boeg gooien. De nieuwe abonnementen zijn volgens KPN opgebouwd rondom het gebruik van mobiel internet, waarbij zowel bellen en sms'en als data uit één bundel worden betaald.

KPN erkent dat mobiele data bij de nieuwe abonnementen duurder wordt, maar stelt dat als klanten het juiste abonnement hebben gekozen, de rekening niet automatisch hoger wordt. De nieuwe abonnementen gaan op 5 september in voor klanten van Hi en KPN. Telfort introduceert begin volgend jaar nieuwe mobiele-abonnementsvormen, al zijn hiervan nog geen details bekendgemaakt. In alle gevallen geldt dat de nieuwe abonnementen alleen gelden voor nieuwe klanten. Voor bestaande klanten verandert er nu niets, benadrukt een zegsman tegenover Tweakers.net.

KPN heeft de drie abonnementen ingedeeld op basis van bel-, sms- en internetgedrag. Het Personal Sim Bel-SMS-abonnement is voor mensen die eigenlijk alleen bellen en sms'en. Data kost hierbij 1,50 euro per megabyte. Het goedkoopste abonnement bij deze vorm is 20 euro en is goed voor 100 belminuten of sms'jes.

Daarnaast heeft KPN nog een Bel-SMS-Web-abonnement en Bel-SMS-WebXL-abonnement aangekondigd. Bij deze abonnementen is data wel inbegrepen, al is de snelheid van het eerste abonnement beperkt tot maximaal 2Mbps down en 0,1Mbps up. Abonnees die Bel-SMS-WebXL afnemen, krijgen 7,2Mbps down en 2Mbps up. Dit pakket kent het duurste abonnement; voor 152,50 euro per maand krijgen klanten 2GB data en 1500 belminuten of sms'jes.

Hi krijgt een soortgelijke abonnementsstructuur, al liggen de prijzen bij deze abonnementen iets lager en ligt de nadruk vooral op het kunnen gebruiken van sms. Bij de duurste abonnementsvormen zijn bijvoorbeeld 3000 sms'jes inbegrepen.

Met de introductie van de nieuwe abonnementen stapt KPN af van het tot nu toe gehanteerde fair use-principe. KPN had eerder al gemeld dat de huidige abonnementsvormen niet te handhaven waren. Ook Vodafone zal naar verwachting nieuwe abonnementen introduceren.

quote:
KPN is bezig met zijn eigen graf aan het graven :{ Die prijzen zijn echt absurd hoog. Voor hetzelfde abonnement wat ik nu heb voor ¤ 30,- per maand, betaal ik straks bijna het dubbele en dan ook nog een flink lagere datalimiet :')
  Licht Ontvlambaar dinsdag 19 juli 2011 @ 10:20:02 #2
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_99654570
Die prijzen zijn inderdaad belachelijk... Daarnaast, mensen die snel/veel internet willen, zijn helemaal niet geīnteresseerd in veel belminuten/smsjes. Dat zouden ze moeten ontkoppelen.
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  dinsdag 19 juli 2011 @ 10:24:22 #3
33169 Magneet
Magnetic Enhanced
pi_99654680
quote:
In alle gevallen geldt dat de nieuwe abonnementen alleen gelden voor nieuwe klanten. Voor bestaande klanten verandert er nu niets, benadrukt een zegsman tegenover Tweakers.net.
en als je verlengd?

er wordt ook al druk over geklaagd : De nieuwe (data)tarieven van KPN

gelukkig kan ik nog in augustus verlengen.
  dinsdag 19 juli 2011 @ 10:25:09 #4
66714 YuckFou
Nu niet, nooit niet...
pi_99654700
Christus wat een prijzen, ik ben benieuwd of de concurentie deze lijn gaat volgen of zich echt gaat onderscheiden met andere vormen en vooral lagere tarieven, dit is imo diefstal, zelfs het zogenaamde "onbeperkt" sms'en bij Hi is niet echt onbeperkt, en die databundels zijn echt om te janken zo krap, denken die gasten nou niet na, of willen ze het niet begrijpen? :{
Are we not savages, innately destined to maim and kill?
Blame it on the environment, heredity or evolution: we're still responsible
Our intelligence may progress at geometric rates
Yet socially we remain belligerent neonates
pi_99654702
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 10:20 schreef Sjeen het volgende:
Die prijzen zijn inderdaad belachelijk... Daarnaast, mensen die snel/veel internet willen, zijn helemaal niet geīnteresseerd in veel belminuten/smsjes. Dat zouden ze moeten ontkoppelen.
Dat dus ja. Ik verstook sommige maanden 500-1000MB aan data, maar maak mijn 150 minuten/sms'jes vrijwel nooit op.
pi_99654736
Nou, gelukkig heb ik Eindeloos Online voor 2.50 euro mijn hele leven lang. Of gaan ze dat toch openbreken? Vast wel, uitknijpen die consumenten! :')
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
  dinsdag 19 juli 2011 @ 10:26:59 #7
164283 Luco
Buongiorno!
pi_99654747
300 minuten,1000 SMSjes en "onbeperkt" (FUP) internet kosten mij nu 36 euro per maand :')... Dan heb dat Hi Exta Snel internet gebeuren. Dat zou me straks dus meer dan 55 euro per maand gaan kosten :')
Ma come piove bene su'gli <a href="http://www.youtube.com/watch?v=Tj9IIfOuYt0" rel="nofollow" target="_blank">impermeabili</a>
pi_99654754
Was te verwachten nadat werd besloten netneutraliteit wettelijk vast te leggen. Linksom of rechtsom zullen ze het geld ergens vandaan halen. Als het niet kan via heffingen, dan maar via duurdere abonnementen.
pi_99654758
Whehe, KPN _O-
pi_99654767
quote:
10s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 10:27 schreef Scorpie het volgende:
Whehe, KPN _O-
Ja, lach maar, binnen 2 weken gaan de andere providers ook met dergelijke tarieven komen.
pi_99654801
abbonnomenten :')
pi_99654803
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 10:28 schreef Intrepidity het volgende:

[..]

Ja, lach maar, binnen 2 weken gaan de andere providers ook met dergelijke tarieven komen.
Daar kun je de klok op gelijk zetten :') Wat zal bellen naar het buitenland gaan kosten? Of mogen ze daar niet aankomen?
pi_99654811
quote:
7s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 10:29 schreef Pheno het volgende:

[..]

Daar kun je de klok op gelijk zetten :') Wat zal bellen naar het buitenland gaan kosten? Of mogen ze daar niet aankomen?
Volgensmij zijn er wel maximumtarieven vastgelegd door de EU..
  dinsdag 19 juli 2011 @ 10:30:58 #14
269313 SebasM
Lolmahahaha
pi_99654829
quote:
18s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 10:25 schreef YuckFou het volgende:
Christus wat een prijzen, ik ben benieuwd of de concurentie deze lijn gaat volgen of zich echt gaat onderscheiden met andere vormen en vooral lagere tarieven, dit is imo diefstal, zelfs het zogenaamde "onbeperkt" sms'en bij Hi is niet echt onbeperkt, en die databundels zijn echt om te janken zo krap, denken die gasten nou niet na, of willen ze het niet begrijpen? :{
De concurrentie gaat gewoon volgen, en jij gaat gewoon betalen. Het is lachwekkend om de nieuwe tarieven diefstal te noemen; niemand dwingt je ergens toe.
Only when the power of love is greater than the love for power, there will be peace
pi_99654837
Belachelijke prijzen, echt. Ben benieuwd of Vodafone en T-Mobile ook met nieuwe tarieven komen.
pi_99654856
_O-.

Alle realiteitszin verloren.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 19-07-2011 10:32:16 ]
pi_99654888
Maar gelukkig is smsen buiten de bundel maar ¤ 0,35 _O-
pi_99654923
Ik mis een internet-only abo in dit rijtje, of durven ze dat niet aan?.
  dinsdag 19 juli 2011 @ 10:36:32 #19
269313 SebasM
Lolmahahaha
pi_99654986
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 10:31 schreef Terpentin07 het volgende:
Belachelijke prijzen, echt. Ben benieuwd of Vodafone en T-Mobile ook met nieuwe tarieven komen.
Je denkt toch niet dat KPN zn tarieven bijna verdubbeld zonder zeker te weten dat de concurrentie gaat volgen?
Only when the power of love is greater than the love for power, there will be peace
  dinsdag 19 juli 2011 @ 10:37:38 #20
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_99655020
Gelukkig ben ik onlangs weer overgestapt naar prepaid.
  dinsdag 19 juli 2011 @ 10:38:25 #21
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_99655032
Ik weet niet of dit staatje klopt, maar cijfers in die richting liggen wel voor de hand.

Dankzij onze bemoeizuchtige politiek die van staatswege ingrijpt op prijsdifferentiatie mag de casual gebruiker dus de rekening betalen voor het bouwen van een mobiel netwerk. Misschien de prijs waard van een open markt voor diensten/protocollen, het blijft dubbel.

Hoop dat iedereen blij is met de whatsapp toegang. :')

En als men denkt dat het ergens anders goedkoper is, gewoon verhuizen, maar mijn verwachting is dat de prijzen van de grote drie elkaar niet ver zullen ontlopen. Zonder power users die de boel subsidiëren moet je wel de rest meer laten betalen, dat kun je zien aankomen.
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuītief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_99655036
quote:
17s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 10:37 schreef kwiwi het volgende:
Gelukkig ben ik onlangs weer overgestapt naar prepaid.
Nee, dat is lekker goedkoop qua mobiel internet :')
pi_99655048
Het geld voor je snelle internet op de telefoon moet ergens vandaan komen. Ik verwacht een zelfde bewegeing als met PC van een aantal jaren geleden.

De PC ging steeds sneller maar ook steeds meer stroom verbruiken, op een gegeven moment had je een high end PC met minimaal 800 W voeding. Mensen vonden dat belachelijk en de markt ging op zoek naar energiezuiniger alternatieven en nu doet een high end PC nog maar 400 W.
Datzelfde gaat nu met internet consumptie gebeuren. Websites werden steeds groter en zwaarder belastend en nu de consument daar voor moet gaan betalen zal de markt met een oplossing moeten komen in de vorm van lichtere applicaties die minder bandbreedte vreten.

Je kunt er natuurlijk ook voor kiezen om niet altijd maar te willen internetten, je kunt echt best wel zonder hoor.
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
pi_99655091
quote:
3s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 10:39 schreef Deetch het volgende:

Je kunt er natuurlijk ook voor kiezen om niet altijd maar te willen internetten, je kunt echt best wel zonder hoor.
Ik niet. Ik moet bij mijn mail kunnen. En nu?
pi_99655124
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 10:38 schreef eleusis het volgende:
Ik weet niet of dit staatje klopt, maar cijfers in die richting liggen wel voor de hand.

Dankzij onze bemoeizuchtige politiek die van staatswege ingrijpt op prijsdifferentiatie mag de casual gebruiker dus de rekening betalen voor het bouwen van een mobiel netwerk.

En als men denkt dat het ergens anders goedkoper is, gewoon verhuizen, maar mijn verwachting is dat de prijzen van de grote drie elkaar niet ver zullen ontlopen. Zonder power users die de boel subsidiëren moet je wel de rest meer laten betalen, dat kun je zien aankomen.
De bemoeizuchtige politiek zorgt er wel voor dat netneutraliteit en privacy "min of meer" gewaarborgd blijft en een commerciele instelling niet bepaald welke programma's en websites je mag gebruiken op je hippe telefoon.
En waarom zou je als consument niet moeten betalen voor het netwerk waar je gebruik van maakt? Lijkt me eerlijk gezged niet meer dan logisch. Je bnetaald ind e supermarkt toch ook voor het transport van de goederen, het winkelpand etc?
Supra Groningam Nihil
  dinsdag 19 juli 2011 @ 10:42:12 #26
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_99655136
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 10:38 schreef Intrepidity het volgende:

[..]

Nee, dat is lekker goedkoop qua mobiel internet :')
Die ene keer per maand dat ik mobiel internet gebruik betaal ik 1 euro voor een dag internet volgens mij. Ben per maand nog geen 10 euro aan beltegoed kwijt. Mede omdat er op bijna alle plaatsen waar ik kom (en waar ik internet nodig heb/gebruik) wifi is.
  dinsdag 19 juli 2011 @ 10:42:42 #27
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_99655151
quote:
14s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 10:40 schreef Pheno het volgende:
Mailverkeer is doorgaans gelukkig minimaal (vooral plaintext en download), dus jezelf gelukkig prijzen dat je met een simpel abo uit kan. En als je zo belangrijk bent moet je daar ook het salaris bij krijgen dus kun je een eventuele stijging wel betalen.
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuītief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
  dinsdag 19 juli 2011 @ 10:43:13 #28
269313 SebasM
Lolmahahaha
pi_99655174
quote:

[..]

Je baas laten betalen of lekker thuis blijven.
pi_99655187
quote:

[..]

Dan is dat ws. voor je werk en zou je je baas daarvoor moeten laten opdraaien of je klant.
Supra Groningam Nihil
pi_99655200
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 10:42 schreef eleusis het volgende:

[..]

Mailverkeer is doorgaans gelukkig minimaal (vooral plaintext en download), dus jezelf gelukkig prijzen. En als je zo belangrijk bent moet je daar ook het salaris bij krijgen dus kun je een eventuele stijging wel betalen.
Wie zegt dat het gaat om een betaalde baan?
pi_99655215
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 10:38 schreef eleusis het volgende:
Ja, poehpoeh, wat zullen die berichten het netwerk gaan belasten zeg. :').

19272 verzonden berichten staat gelijk aan 10.6 MB. 14643 ontvangen berichten aan 7.1 MB.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 19-07-2011 10:45:11 ]
pi_99655230
quote:
3s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 10:39 schreef Deetch het volgende:
Ja, doeg. Als ik een paar uur geen twitter- en/of faceboekberichten plaats gaan mensen zich grote zorgen maken.
pi_99655238
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 10:43 schreef SebasM het volgende:

[..]

Je baas laten betalen of lekker thuis blijven.
Toch mooi dat er mensen zijn die alles maar aan een baas willen doorbelasten. Uiteindelijk betalen we dus met z'n allen mee, want die baas gaat dat dus ook doorrekenen in zijn producten/diensten.
pi_99655256
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 10:44 schreef zarGon het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
19272 verzonden berichten staat gelijk aan 10.6 MB. 14643 ontvangen berichten aan 7.1 MB.

Het gaat er om dat KPN denkt dat ze nu 19272 sms'jes niet vergoed hebben gekregen, wat natuurlijk onzin is, want sinds Whatsapp gaan we gewoon anders om met dergelijke berichtjes.
  dinsdag 19 juli 2011 @ 10:46:50 #35
31057 jpg97
Otaku No Kenkyu
pi_99655283
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 10:46 schreef Intrepidity het volgende:

[..]

Het gaat er om dat KPN denkt dat ze nu 19272 sms'jes niet vergoed hebben gekregen, wat natuurlijk onzin is, want sinds Whatsapp gaan we gewoon anders om met dergelijke berichtjes.
Dit dus....
Op dinsdag 28 februari 2006 13:50 schreef Avery het volgende:
ik ben dan nieuw ik zie zo dat jij irritant ben jpg
PieAir
Ik denk altijd heel goed na voor ik iets stoms zeg...
  dinsdag 19 juli 2011 @ 10:46:54 #36
66714 YuckFou
Nu niet, nooit niet...
pi_99655287
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 10:30 schreef SebasM het volgende:
De concurrentie gaat gewoon volgen, en jij gaat gewoon betalen. Het is lachwekkend om de nieuwe tarieven diefstal te noemen; niemand dwingt je ergens toe.
Ik betaal helemaal niks :') de baas wel *)
Maar ik blijf het diefstal vinden, kan je wel roepen dat je niet gedwongen wordt, iedereen die veel buiten de deur is, op social networks rondhangt en Fokt! heeft graag een smartphone&mobiel internet, communicatie&informatie is onderhand net zo'n primaire behoefte als electriciteit en gas.
Of denk je dat je nog 3 weken zonder kan? Ik niet namelijk, en ik heb al langer het idee dat er op een goed moment een provider komt die dat snapt en voor ¤100,- per maand een pakket aanbiedt waar alles in zit, internet, tv, bellen, mobiel bellen, mobiel internet, alles, maar tot die tijd is het blijven uitwringen tot de grens bereikt is :')
Are we not savages, innately destined to maim and kill?
Blame it on the environment, heredity or evolution: we're still responsible
Our intelligence may progress at geometric rates
Yet socially we remain belligerent neonates
  dinsdag 19 juli 2011 @ 10:47:02 #37
269313 SebasM
Lolmahahaha
pi_99655290
quote:
10s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 10:45 schreef Pheno het volgende:

[..]

Toch mooi dat er mensen zijn die alles maar aan een baas willen doorbelasten. Uiteindelijk betalen we dus met z'n allen mee, want die baas gaat dat dus ook doorrekenen in zijn producten/diensten.
Maar als KPN hetzelfde doet is het opeens een enorm probleem?
pi_99655301
quote:
13s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 10:12 schreef RolStaart-Beer het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

[..]

KPN is bezig met zijn eigen graf aan het graven :{ Die prijzen zijn echt absurd hoog. Voor hetzelfde abonnement wat ik nu heb voor ¤ 30,- per maand, betaal ik straks bijna het dubbele en dan ook nog een flink lagere datalimiet :')
KPN is altijd al vrij duur geweest in verhouding tot andere aanbieders. Het is vooral afwachten wat de prijzen bij andere providers gaan worden. Dat jij niet meer voor een fooi mobiel kan internetten is jammer maar gewoon de realiteit van de markt. Bellen en sms'en levert steeds minder op maar dat peperdure datanetwerk moet wel ergens van betaald worden natuurlijk.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_99655308
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 10:30 schreef SebasM het volgende:

Nou ja, ze maken de samenleving eerst afhankelijk van mobiel internet en vervolgens gaan ze de vrijheid inperken.
  dinsdag 19 juli 2011 @ 10:47:40 #40
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_99655313
quote:
10s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 10:44 schreef Pheno het volgende:
Wie zegt dat het gaat om een betaalde baan?
Jij zegt dat je iets "moet". Als je het niet moet maar zelf wil, is het luxe of hobby. Dan haal je die paar tientjes gewoon van je drankbudget af.
pi_99655335
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 10:46 schreef Intrepidity het volgende:

[..]

Ja, dezelfde denkmentaliteit heeft de filmindustrie ook. :').
pi_99655372
quote:
10s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 10:26 schreef Pheno het volgende:
Nou, gelukkig heb ik Eindeloos Online voor 2.50 euro mijn hele leven lang. Of gaan ze dat toch openbreken? Vast wel, uitknijpen die consumenten! :')
Er zal vast wel een escape in dat contract zitten ja. :P
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_99655395
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 10:47 schreef thumbnail het volgende:

[..]

Nou ja, ze maken de samenleving eerst afhankelijk van mobiel internet en vervolgens gaan ze de vrijheid inperken.
De vrijheid wordt nergens ingeperkt, sterker nog, die is zelfs gewaarborgd in de wet. Je gaat alleen meer betalen. Je kan nu eenmaal niet altijd voor een dubbeltje op de eerste rang zitten.
pi_99655396
Uit principe ben ik overgestapt naar tmobile. Fu kpn :6
  dinsdag 19 juli 2011 @ 10:51:30 #45
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_99655409
Wat een mongolen bij KPN. Doei klanten, zijn er serieus mensen die met zulke tarieven zich nog bij KPN aansluiten of hun abonnement verlengen?
Ik weet niks van Hindoes. Wel van Samoerai en andere dingen.
  dinsdag 19 juli 2011 @ 10:54:35 #46
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_99655494
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 10:44 schreef zarGon het volgende:

[ afbeelding ]

Het gaat juist niet om netwerkbelasting, het gaat om de financiering van een landelijk mobiel netwerk en het feit dat het huidige "power users" verdienmodel van zakelijk/vrouwen met rekeningen van ¤100 p.m. is weggeslagen als iedereen met Skype/whatsapp binnen de bundel kan blijven.
  dinsdag 19 juli 2011 @ 10:54:55 #47
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_99655504
Ik ben over een jaar weg bij HI. Was al redelijk duur.. Maar dit is gewoon onzinnig. Opbokken met die sms.. Gif me more internet.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_99655530
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 10:54 schreef eleusis het volgende:

[..]

Het gaat juist niet om netwerkbelasting, het gaat om de financiering van een landelijk mobiel netwerk en het feit dat het huidige "power users" verdienmodel van zakelijk/vrouwen met rekeningen van ¤100 p.m. is weggeslagen als iedereen met Skype/whatsapp binnen de bundel kan blijven.
Dus omdat KPN niet meegaat met de tijd, bedoel je.
  dinsdag 19 juli 2011 @ 10:57:17 #49
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_99655558
quote:
13s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 10:51 schreef boem-dikkie het volgende:
Wat een mongolen bij KPN. Doei klanten, zijn er serieus mensen die met zulke tarieven zich nog bij KPN aansluiten of hun abonnement verlengen?
Eerst maar eens de officiële tarieven afwachten ipv een internet gifje. Ik ben op zich bij KPN gegaan omdat T-mobile verkankerd slecht bereik heeft overal waar ik kom. Dat is me wel een tientje of twee verschil waard.
pi_99655571
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 10:50 schreef Grrrrrrrr het volgende:

De vrijheid wordt nergens ingeperkt, sterker nog, die is zelfs gewaarborgd in de wet. Je gaat alleen meer betalen. Je kan nu eenmaal niet altijd voor een dubbeltje op de eerste rang zitten.
Onbetaalbaar is hetzelfde als minder vrijheid natuurlijk.

Verder is het de vraag wie er voor een dubbeltje op de eerste rang wil zitten.
Volgens mij is dat nou juist KPN.
  dinsdag 19 juli 2011 @ 10:58:11 #51
269313 SebasM
Lolmahahaha
pi_99655579
quote:
10s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 10:55 schreef Pheno het volgende:

[..]

Hoe bedoel je dat? Heb je enig idee wat een mobiel netwerk voor snel internet kost?
pi_99655615
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 10:24 schreef Magneet het volgende:

[..]

en als je verlengd?

Als je nu verlengd dan val je onder de nieuwe portofolio (d.w.z. je gaat een nieuw abo aan met een termijn, als je hem door laat lopen na het einde van je contract dan gebeurt er niks maar dan krijg je dus mooi niet een mobieltje).

Heb op een blauwe maandag bij Hi.nl gewerkt.
pi_99655627
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 10:58 schreef SebasM het volgende:

[..]

Hoe bedoel je dat? Heb je enig idee wat een mobiel netwerk voor snel internet kost?
Volgens mij hebben ze dikke winst ermee gemaakt afgelopen jaar. Ze willen gewoon niet dat dat minder wordt.
  dinsdag 19 juli 2011 @ 11:00:19 #54
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_99655635
quote:
10s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 10:55 schreef Pheno het volgende:
Hilarisch weder. Meegaan met de tijd betekent in dit geval miljarden capital expenses aan masten en licenties. Er is vast wel wat efficiencywinst te boeken denk ik, er komen ook wel ontslagen aan lijkt me. Maar daar moet je niet al te veel van verwachten.
pi_99655657
quote:

[..]

Als SMS duur blijft gaan mensen alternatieven zoeken. Dus ja, dan gaat het over internet. En waarom kan het in andere landen wel goedkoper?
  dinsdag 19 juli 2011 @ 11:01:39 #56
324665 meth77
to do or not to do
pi_99655675
quote:
18s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 10:25 schreef YuckFou het volgende:
Dit gaat KPN de kop kosten
pi_99655686
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 10:59 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

Volgens mij hebben ze dikke winst ermee gemaakt afgelopen jaar. Ze willen gewoon niet dat dat minder wordt.
Inderdaad maar graaiers hebben nooit genoeg:

De winstgevendheid van KPN is in 2010 verder verbeterd door groei van
nieuwe diensten als mobiele data en televisie, en de continue focus op de balans tussen
kostenbesparingen, selectieve prijsverhogingen en verbetering van bedrijfsprocessen. De EBITDA
steeg ten opzichte van 2009 met 5,5% naar 5,5 miljard euro. De nettowinst van KPN bedroeg 1,8
miljard euro in 2010, 17% lager dan in 2009. Geschoond voor een eenmalige belastingbate in
Duitsland uit 2009, steeg de nettowinst in 2010 met 22%.
pi_99655698
Nou mensen, allemaal finaal kpn opzeggen en rap wat ^O^
  dinsdag 19 juli 2011 @ 11:03:12 #59
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_99655717
KPN snapt het niet: alsof je als veelgebruiker van DATA ook nog zit te wachten op honderdmiljoen miljard sms'jes en belminuten...
pi_99655723
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 11:01 schreef meth77 het volgende:

[..]

Dit gaat KPN de kop kosten
Nee. Andere providers willen ook extra winst, dus als die meegaan heeft alleen de consument het nakijken. En die gaan wel mee, KPN is ook niet gek door dit als solo-actie te doen. Dan zou het hen de kop kosten ;)
  dinsdag 19 juli 2011 @ 11:03:53 #61
244933 trovey
Nachtoele
pi_99655739
Gewoon geen mobiel internet. ^O^
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
  dinsdag 19 juli 2011 @ 11:04:11 #62
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_99655751
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 11:01 schreef thumbnail het volgende:

[..]

Inderdaad maar graaiers hebben nooit genoeg:

De winstgevendheid van KPN is in 2010 verder verbeterd door groei van
nieuwe diensten als mobiele data en televisie, en de continue focus op de balans tussen
kostenbesparingen, selectieve prijsverhogingen en verbetering van bedrijfsprocessen. De EBITDA
steeg ten opzichte van 2009 met 5,5% naar 5,5 miljard euro. De nettowinst van KPN bedroeg 1,8
miljard euro in 2010, 17% lager dan in 2009. Geschoond voor een eenmalige belastingbate in
Duitsland uit 2009, steeg de nettowinst in 2010 met 22%.
Probleem is dat het veranderende gedrag van gebruikers (Whatsapp etc.) blijkbaar pas de laatste maanden aan de gang is. Dat zit natuurlijk niet/nauwelijks in 2010 cijfers.
pi_99655755
quote:
7s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 11:03 schreef Pheno het volgende:

[..]

Nee. Andere providers willen ook extra winst, dus als die meegaan heeft alleen de consument het nakijken. En die gaan wel mee, KPN is ook niet gek door dit als solo-actie te doen. Dan zou het hen de kop kosten ;)
Als er afspraken zijn en die komen uit dan gaat ze dat een hoop geld en imago kosten ^O^
pi_99655771
quote:
99s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 11:04 schreef Roel_Jewel het volgende:

[..]

Probleem is dat het veranderende gedrag van gebruikers (Whatsapp etc.) blijkbaar pas de laatste maanden aan de gang is. Dat zit natuurlijk niet/nauwelijks in 2010 cijfers.
Cijfers graag. En anders is het onzin wat je zegt.
pi_99655826
quote:
7s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 11:03 schreef Pheno het volgende:

Dit zei T mobile vorig jaar augustus:

Terwijl Vodafone de voorzet van KPN volgt door databundels in te voeren voor mobiel internet, houdt T-Mobile vast aan 'onbeperkt'. KPN introduceert later dit jaar databundels.

"Dat komt voor het einde van dit jaar", vertelt KPN-woordvoerder Steve Hufton aan Webwereld. Het telecombedrijf heeft begin juni al laten weten dat flatrate mobiel internetgebruik niet langer houdbaar is. Concurrent Vodafone heeft dat afgelopen vrijdag ook gesteld. Het voert dat aan als reden om per 6 september databundels in te voeren en de fair use policy af te schaffen.

'Beperkt mobiele markt'
iPhone-aanbieder T-Mobile zegt hierin juist niet mee te gaan. "Wij hebben op dit moment géén concrete plannen voor databundels. Ons mobiel internet is onbeperkt en we hebben ook geen fair use policy", vertelt woordvoerder Henny van der Heiden. "Dat hebben we altijd al gehad en daar waren we ook de eerste mee."

Hij stelt dat databundels een belemmering zijn voor de mobiele markt. Voor het openbreken van de markt voor mobiel internet moet je de gebruiker aan het eind van de maand een te verwachten rekening geven, legt hij uit. Datalimieten met bijkomende kosten voor overschrijdingen zorgen voor ongewenste en mogelijk onaangename verrassingen, luidt de redenatie.
pi_99655836
quote:

[..]

Ja.

quote:
Heb je niet genoeg aan 250 MB?
Kies dan voor Internet Extra. Deze bundel van 1 GB voor ¤ 10,00 vervangt het standaard buitenbundel-tarief van ¤ 0,30 per 10 MB. De kosten worden alleen in rekening gebracht als je meer verbruikt dan je standaard bundel van 250 MB.

Als je meer verbruikt dan deze bundel van 1 GB dan koop je voor ¤ 10,00 automatisch een volgende bundel van 1 GB. Internet Extra kun je aansluiten op een Bel+Sms+Web abonnement of bij bij de Internet Basis BloX.
Bron: Vodafone (klik op Meer informatie Internet Basis).
152,50 euro voor 2 GB bij KPN. 20 euro voor 2 GB bij Vodafone.

(Of 2,25 GB voor 29,50 euro bij Vodafone.)

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 19-07-2011 11:09:05 ]
  dinsdag 19 juli 2011 @ 11:07:16 #67
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_99655840
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 11:04 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

Als er afspraken zijn en die komen uit dan gaat ze dat een hoop geld en imago kosten ^O^
Met een grote als. Afspraken zijn niet nodig, het gaat allemaal vanzelf. De overheid heeft het runnen van een mobiel netwerk onzekerder en duurder gemaakt, dat vertaalt zich gewoon in een nieuw evenwicht.
pi_99655841
quote:
99s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 11:04 schreef Roel_Jewel het volgende:

KPN zat vorig jaar al te miepen.
pi_99655879
T mobile is wel een net bedrijf.

Kpn :( :r
pi_99655886
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 11:08 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
T mobile is wel een net bedrijf.

Kpn :( :r
^O^
  dinsdag 19 juli 2011 @ 11:09:13 #71
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_99655890
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 11:07 schreef thumbnail het volgende:

[..]

KPN zat vorig jaar al te miepen.
Ja, maar afname van sms en toename van whatsapp etc. is natuurlijk alleen maar toegenomen.
  dinsdag 19 juli 2011 @ 11:09:51 #72
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_99655907
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 11:07 schreef eleusis het volgende:

[..]

Met een grote als. Afspraken zijn niet nodig, het gaat allemaal vanzelf. De overheid heeft het runnen van een mobiel netwerk onzekerder en duurder gemaakt, dat vertaalt zich gewoon in een nieuw evenwicht.
Bron dat de ''overheid'' hier achter zit?

http://www.nrc.nl/nieuws/(...)krijgt-extra-ruimte/

Het is juist de overheid die investeert in nieuwe netwerken.. De providers zelf hebben daar niet zoveel zin in aangezien dat om een boel centjes gaat.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_99655910
Ik zie 2 dingen botsen in de mobiele wereld.
Telefoonmakers (bv google en apple) gaan steeds meer naar het cloud gebeuren, alles van internet streamen, de providers gaan juist de andere kant op....
pi_99655927
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 11:07 schreef eleusis het volgende:

[..]

Of kpn ziet een groot deel van haar klanten vertrekken en t mobile gaat als een rakket.
pi_99655961
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 11:06 schreef thumbnail het volgende:

[..]

Dit zei T mobile vorig jaar augustus:

Ik hoop het maar. Maar woorden zeggen weinig als het om geld gaat.
pi_99655964
Ik heb ook mijn abonnement opgezegd bij Hi en ga nu naar Vodafone. T-Mobile is geen optie, want ik heb daarmee geen bereik in m'n huis, dus dat schiet niet op.
Tralalalaaa
pi_99655975
Wat voor gevolgen zal dit hebben voor Rabo Mobiel ?
pi_99656022
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 10:24 schreef Magneet het volgende:

[..]

en als je verlengd?

Je kan ook je huidige abbo laten doorlopen, en een nieuw los toestel kopen. ;)
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
  dinsdag 19 juli 2011 @ 11:16:19 #79
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_99656053
quote:
15s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 11:12 schreef Paul-89 het volgende:
Wat voor gevolgen zal dit hebben voor Rabo Mobiel ?
Leg eens uit?
  dinsdag 19 juli 2011 @ 11:16:32 #80
269313 SebasM
Lolmahahaha
pi_99656056
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 11:07 schreef zarGon het volgende:

[..]

Ja.

[..]

152,50 euro voor 2 GB bij KPN. 20 euro voor 2 GB bij Vodafone.

(Of 2,25 GB voor 29,50 euro bij Vodafone.)
Nu nog op KPN.com : Internet Voordeel 500 MB: extra voordelige MB’s bovenop je bundel ¤ 5,00

Vergelijken heeft nu dus nog geen enkele zin.
  dinsdag 19 juli 2011 @ 11:17:38 #81
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_99656079
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 11:10 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

Of kpn ziet een groot deel van haar klanten vertrekken en t mobile gaat als een rakket.
Zou me niks verbazen als T-Mobile dezelfde tarieven als nu blijft hanteren. De enige reden die ik hier hoor dat mensen niet bij T-Mobile willen is om het bereik. Zelf gelukkig geen problemen mee. :)
pi_99656081
quote:
5s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 11:16 schreef boem-dikkie het volgende:

[..]

Leg eens uit?
Is (van) KPN.
pi_99656129
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 11:17 schreef Paul-89 het volgende:

[..]

Is (van) KPN.
Zij kopen diensten op het KPN netwerk dacht ik, dat is wat anders dan zeg een telfort of hi, volledige dochters van KPN.
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
pi_99656133
Wat een belachelijke prijzen :')

Ik geloof dat bij KPN het inzicht ontbreekt in het punt dat juist wanneer je veel data verbruikt, je geen honderden minuten aan beltegoed nodig hebt.
Op woensdag 21 maart 2012 19:42 schreef Drassss het volgende:
Ben ik de enige die steeds Sideboobie leest ipv van Sideshowbobbie
  dinsdag 19 juli 2011 @ 11:20:34 #85
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_99656150
quote:
15s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 11:19 schreef Sideshowbobbie het volgende:

Ik geloof dat bij KPN het inzicht ontbreekt in het punt dat juist wanneer je veel data verbruikt, je geen honderden minuten aan beltegoed nodig hebt.
Jawel man!! Als ik 2GB verbruik in een maand heb ik sķwieso niet genoeg aan 1000 belminuten. :') !!
  dinsdag 19 juli 2011 @ 11:20:45 #86
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_99656158
Wouw, mijn tarieven zouden met 30 euro p/mnd stijgen. :D

Toch eens mijn verbruik eens opzoeken, ik weet dat ik wel eens buiten mijn bundel bel, maar geen idee hoe het met mijn dataverbruik zit.
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_99656167
quote:
7s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 11:17 schreef boem-dikkie het volgende:

[..]

Zou me niks verbazen als T-Mobile dezelfde tarieven als nu blijft hanteren. De enige reden die ik hier hoor dat mensen niet bij T-Mobile willen is om het bereik. Zelf gelukkig geen problemen mee. :)
T-mobile heeft het bereik het laatste jaar/1,5 jaar natuurlijk best vergroot. Het kan best zijn dat de problemen die mensen toen hadden, nu niet meer bestaan.
pi_99656189
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 11:16 schreef SebasM het volgende:

[..]

Nu nog op KPN.com : Internet Voordeel 500 MB: extra voordelige MB’s bovenop je bundel ¤ 5,00

Juist wel.

Nu (bovenop bestaande bundel):
500 MB = 5 euro.
2000 MB = 20 euro.
(Kun je überhaupt wel blijven gebruik maken van die 500 MB? Dus 500 MB + 500 MB + 500 MB + 500 MB etc.)

Straks:
2000 MB = 152,50 euro (INCLUSIEF TOESTEL1!111oneetwooo!!112)

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 19-07-2011 11:24:54 ]
pi_99656210
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 11:19 schreef fruityloop het volgende:

[..]

Zij kopen diensten op het KPN netwerk dacht ik, dat is wat anders dan zeg een telfort of hi, volledige dochters van KPN.
Ok, moet ik toch nog een jaar wachten om van mijn abbo af te komen. :P
  dinsdag 19 juli 2011 @ 11:24:08 #90
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_99656229
quote:
15s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 11:19 schreef Sideshowbobbie het volgende:

Nee, bij jou ontbreekt het inzicht dat de klantbereidheid om zulke maandbedragen te betalen klein zal zijn als je ook nog extra moet betalen voor bellen.
  dinsdag 19 juli 2011 @ 11:24:22 #91
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_99656239
quote:
7s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 11:21 schreef PaarsBeestje het volgende:

[..]

T-mobile heeft het bereik het laatste jaar/1,5 jaar natuurlijk best vergroot. Het kan best zijn dat de problemen die mensen toen hadden, nu niet meer bestaan.
True.
  dinsdag 19 juli 2011 @ 11:25:09 #92
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_99656267
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 11:24 schreef eleusis het volgende:

[..]

Nee, bij jou ontbreekt het inzicht dat de klantbereidheid om zulke maandbedragen te betalen klein zal zijn als je ook nog extra moet betalen voor bellen.
Het scheelt toch al een hoop in de prijs als je bij 2GB data níet 1500 belminuten krijgt?
pi_99656312
Dit gaat hopelijk de ondergang van de mobiele providers worden zoals ze nu bestaan.
Hun hele (oude) businessmodel was flink verdienen aan belminuten en smsjes, aandeelhouders waren tevreden met hun winst. Nu bellen en smsen mensen een heel stuk minder en hun businessmodel moet omgegooit worden, maar de aandeelhouders moeten winst maken, dan krijg je dus dit soort prijzen.
pi_99656314
Holy crap :o Bij een normale internetsnelheid krijg je dus maar liefst 250 MB voor 35 euro!!

Als andere providers dit soort triestheid overnemen en het nog steeds zo is als mijn huidige abonnement afloopt (gelukkig pas in 2013, ben je toch eens blij dat je voor 2 jaar getekend hebt), dan is het exit data-abonnement op mijn smartphone. Dan ga ik gewoon weer terug naar een eenvoudige mobiele telefoonabonnement voor onderweg en bewaar ik data wel voor als een wifi netwerk in bereik is.

En als ik veel data wil verstoken, dan hoef ik geen beltegoed en SMSjes! De KPN-prutser die dit heeft bedacht moet aan z'n stropdas worden opgehangen. Bij voorkeur aan 1 van die trieste zendmasten van ze, dan zijn ze nog ergens nuttig voor, die worden toch niet meer voor mobiel verkeer gebruikt binnenkort als ze allemaal die prijzen gaan hanteren.

P.S: Een buitenbundeltarief van 35 cent per SMS of minuut moet trouwens ook gewoon als misdrijf worden aangemerkt :')
pi_99656352
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 11:16 schreef SebasM het volgende:

[..]

Straks is dat 250MB voor 5 euro volgens het plaatje in de OP, ipv 500MB. Dus ze verdubbelen de prijzen? Nice.
  dinsdag 19 juli 2011 @ 11:30:28 #96
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_99656402
quote:
14s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 11:25 schreef boem-dikkie het volgende:
Het scheelt toch al een hoop in de prijs als je bij 2GB data níet 1500 belminuten krijgt?
Zou het? Volgens mij is de vorm van gebruik van het netwerk minder relevant. Zolang er maar een percentage klanten is die rekeningen van ¤100 pm hebben, want daar financier je het netwerk op.
pi_99656435
De marktwerking lost dit uiteindelijk vanzelf op. Mensen lopen waarschijnlijk weg bij KPN, maar het kan ook zijn dat concurrenten lang niet genoeg capaciteit hebben voor te veel nieuwe klanten. Waarna die misschien ook weer maatregelen treffen etc etc
٩๏̯͡๏)۶
pi_99656451
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 11:30 schreef eleusis het volgende:

[..]

Zou het? Volgens mij is de vorm van gebruik van het netwerk minder relevant. Zolang er maar een percentage klanten is die rekeningen van ¤100 pm hebben, want daar financier je het netwerk op.
Volgens mij snapt KPN niet dat mensen willen betalen voor wat ze gebruiken. Waarom zou ik moeten betalen voor zo veel belminuten als ik vooral internet gebruik?
  dinsdag 19 juli 2011 @ 11:32:50 #99
269313 SebasM
Lolmahahaha
pi_99656456
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 11:22 schreef zarGon het volgende:

[..]

Juist wel.

Nu (bovenop bestaande bundel):
500 MB = 5 euro.
2000 MB = 20 euro.
(Kun je überhaupt wel blijven gebruik maken van die 500 MB? Dus 500 MB + 500 MB + 500 MB + 500 MB etc.)

Straks:
2000 MB = 152,50 euro (INCLUSIEF TOESTEL1!111oneetwooo!!112)
Dat het duurder wordt is duidelijk. Dat Vodafone goedkoper wordt dan KPN? Nah.

KPN zou de tarieven nooit kunnen verdubbelen zonder dat ze zeker weten dat de concurrentie gaat volgen. Wel een aandachtspuntje voor de NMA, maar dat terzijde.
pi_99656460
Dit is het einde van KPN als ze er niet heel snel op terug komen. Ik weiger dit soort bedragen te betalen voor zo weinig dienst.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')