Dat is het punt helemaal niet. Men vraagt zich af waarom het opeens veel duurder wordt? Eerst kreeg je 500 mb voor 5 euro, nu 250 mb. Dan mogen er best vragen gesteld worden of dit opeens nodig is na de uitspraak van de overheid. En waarom het bij KPN wel nodig is en bv een Vodafone (nog) niet. Als ik naar Vodafone Duitsland kijk hebben ze daar een aanbod voor 25 euro, internet only, onbeperkt. En hier zou dat niet kunnen?quote:Op dinsdag 19 juli 2011 12:23 schreef LXIV het volgende:
[..]
Nee, ze willen onbeperkt, super-service en er nauwelijks iets voor betalen. Maar dat heb je dus nergens.
Ik denk dat je je nog behoorlijk kan verkijken op het belgedrag van mensen. Vorig jaar was telefonie nog 73% van de omzet.quote:Op dinsdag 19 juli 2011 12:27 schreef Henno het volgende:
Bellen is alleen nog maar een onmisbaar onderdeel van een telefoon omdat er nog steeds mensen zijn die alleen maar kunnen bellen.
Op die 500 mb voor 5 euro moest gewoon geld toe. Dat geld kwam van de mensen die sms-ten en gewoon mobiel belden.quote:Op dinsdag 19 juli 2011 12:27 schreef Pheno het volgende:
[..]
Dat is het punt helemaal niet. Men vraagt zich af waarom het opeens veel duurder wordt? Eerst kreeg je 500 mb voor 5 euro, nu 250 mb. Dan mogen er best vragen gesteld worden of dit opeens nodig is na de uitspraak van de overheid. En waarom het bij KPN wel nodig is en bv een Vodafone (nog) niet. Als ik naar Vodafone Duitsland kijk hebben ze daar een aanbod voor 25 euro, internet only, onbeperkt. En hier zou dat niet kunnen?
Elke commercieel bedrijf wil winst, anders besta je gewoonweg niet lang.
Tja, KPN is wel vaker van de (erg) hoge tarieven geweest.... Blijkbaar is er een markt voor.quote:Op dinsdag 19 juli 2011 12:27 schreef Pheno het volgende:
[..]
Dat is het punt helemaal niet. Men vraagt zich af waarom het opeens veel duurder wordt? Eerst kreeg je 500 mb voor 5 euro, nu 250 mb. Dan mogen er best vragen gesteld worden of dit opeens nodig is na de uitspraak van de overheid. En waarom het bij KPN wel nodig is en bv een Vodafone (nog) niet. Als ik naar Vodafone Duitsland kijk hebben ze daar een aanbod voor 25 euro, internet only, onbeperkt. En hier zou dat niet kunnen?
Elke commercieel bedrijf wil winst, anders besta je gewoonweg niet lang.
Dat is juist de reden dat KPN dit doet! Maar ik denk dat op den duur mensen gewoon steeds meer en meer gaan uitgeven aan telecom, hoewel het op zich goedkoper wordt. Het wordt gewoon steeds belangrijker voor mensen, en je kunt er steeds meer mee doen. Vroeger belde iemand misschien 4x per week, 10 minuten, dat was het. Het telecomgebruik is gewoon een factor 100 gegroeid en straks is iedereen permanent online.quote:Op dinsdag 19 juli 2011 12:29 schreef Henno het volgende:
Straks gaat alles via internet. Een telecombedrijf dat dat niet tijdig in gaat zien gaat gewoon keihard kapot.
Dan moet daar wél bandbreedte voor zijn en die is in de ether gewoon beperkt, en dan gaat gewoon gelden: wie het meest betaalt, krijgt het meeste bandbreedte.quote:Op dinsdag 19 juli 2011 12:29 schreef Henno het volgende:
Straks gaat alles via internet. Een telecombedrijf dat dat niet tijdig in gaat zien gaat gewoon keihard kapot.
Duitsland is een heel andere markt dus daar moet je niet naar kijken.quote:Op dinsdag 19 juli 2011 12:27 schreef Pheno het volgende:
[..]
Dan zetten ze meer wifi-punten in dichtbevolkte steden. Oh wacht, dan verdienen ze minderquote:Op dinsdag 19 juli 2011 12:30 schreef LXIV het volgende:
[..]
Op die 500 mb voor 5 euro moest gewoon geld toe. Dat geld kwam van de mensen die sms-ten en gewoon mobiel belden.
Andere providers hebben in principe hetzelfde probleem. Ook in Duitsland zul je niet altijd onbeperkt internet voor 25 euro kunnen krijgen. De reden dat het in Duitsland nog zo goedkoop is, is dat Duitsland achterloopt met dit soort dingen tov Nederland. Daarom zit de ether nog niet helemaal vol, er is dus minder schaarste.
Let op: mobiel internetten zal meer en meer gebruikt worden. Hoe meer het gebruikt wordt, hoe minder beschikbaar, hoe meer mensen er voor zullen moeten betalen. Linksom of rechtsom. Ik geloof niet dat mensen hun Iphone weer in de lade gooien.
Voor heel veel mensen maakt die 10 euro p/m niets uit, in ruil voor bijv. een goede dekking. Ik heb ook KPN (betaald door mijn baas). Daarvoor had ik nog libertel (nu vodafone). Dat was toen niet alles. Ik wil mijn baas wel 10 euro meer p/m laten betalen om ook echt goede dekking te hebben!quote:Op dinsdag 19 juli 2011 12:31 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Tja, KPN is wel vaker van de (erg) hoge tarieven geweest.... Blijkbaar is er een markt voor.
Ze bellen daar niet maar ze blaffen?quote:Op dinsdag 19 juli 2011 12:33 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Duitsland is een heel andere markt dus daar moet je niet naar kijken.
Ga er maar vanuit dat de andere providers zullen volgen, het is gewoon niet meer vol te houden voor ze. De consument wil steeds meer verbruik maar het mag niets kosten.
wifi is ook ethercapaciteit. En roaming gaat niet zo gemakkelijk.quote:Op dinsdag 19 juli 2011 12:33 schreef Pheno het volgende:
[..]
Dan zetten ze meer wifi-punten in dichtbevolkte steden. Oh wacht, dan verdienen ze minder
Precies, er is dus gewoon markt voor.quote:Op dinsdag 19 juli 2011 12:33 schreef LXIV het volgende:
[..]
Voor heel veel mensen maakt die 10 euro p/m niets uit, in ruil voor bijv. een goede dekking. Ik heb ook KPN (betaald door mijn baas). Daarvoor had ik nog libertel (nu vodafone). Dat was toen niet alles. Ik wil mijn baas wel 10 euro meer p/m laten betalen om ook echt goede dekking te hebben!
Nee, dat wil ik niet. Onbeperkt is sowieso geen optie, dat is duidelijk. Maar om nou voor 1 GB 50 euro te betalen (inclusief toestel) is ook absurd. Vooral wanneer ik nu een abonnement bij Vodafone kan afsluiten voor de helft, inclusief toestel en 1 GB internet.quote:Op dinsdag 19 juli 2011 12:23 schreef LXIV het volgende:
[..]
Nee, ze willen onbeperkt, super-service en er nauwelijks iets voor betalen. Maar dat heb je dus nergens.
Gebruik je jaartallen wel goed, anders sla je volledig de plank mis.quote:Verder is telecom al een factor 5 goedkoper geworden, terwijl al het andere 2x zo duur is. Ik snap dus ook niet echt waarom dit nu zo'n paniek oplevert. In 1990 kostte bellen naar de VS 2 gulden per minuut, mobiel bellen 50 cent of meer, internetten was 8x zo duur.
Hoe bedoel je dit precies? Wat maakt het nou uit of ik mijn bytes wil verspillen aan het bezoeken van websites of aan het verzenden van berichten via WhatsApp?quote:Ondertussen is het geld de helft waard, maar kun je er heel veel meer voor communiceren. Was het met andere zaken maar zo gegaan!
Als het roamen beter zou gaan dan zou je als gemeenschap gewoon met genoeg open gestelde wifi punten ook al een heel eind moeten komen en passeren we gewoon de telecom boeren.quote:Op dinsdag 19 juli 2011 12:34 schreef LXIV het volgende:
[..]
wifi is ook ethercapaciteit. En roaming gaat niet zo gemakkelijk.
Of men gaat bewuster bellen; zich afvragen of dat gesprek wel écht noodzakelijk is en/of 10× de nieuwspagina bekeken moet worden.quote:Op dinsdag 19 juli 2011 12:32 schreef LXIV het volgende:
[..]
Dat is juist de reden dat KPN dit doet! Maar ik denk dat op den duur mensen gewoon steeds meer en meer gaan uitgeven aan telecom, hoewel het op zich goedkoper wordt. Het wordt gewoon steeds belangrijker voor mensen, en je kunt er steeds meer mee doen. Vroeger belde iemand misschien 4x per week, 10 minuten, dat was het. Het telecomgebruik is gewoon een factor 100 gegroeid en straks is iedereen permanent online.
quote:Op dinsdag 19 juli 2011 12:29 schreef Henno het volgende:
Dan laten ze je gewoon betalen voor wifi-toegang natuurlijk.quote:Op dinsdag 19 juli 2011 12:33 schreef Pheno het volgende:
[..]
Dan zetten ze meer wifi-punten in dichtbevolkte steden. Oh wacht, dan verdienen ze minder
En wie moet dat gaan opzetten?quote:Op dinsdag 19 juli 2011 12:36 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Als het roamen beter zou gaan dan zou je als gemeenschap gewoon met genoeg open gestelde wifi punten ook al een heel eind moeten komen en passeren we gewoon de telecom boeren.
Maar waarom moeten de prijzen dan gelijk verdubbeld worden? Als dat is wat ze nodig hebben om de boel te kunnen redden, hebben ze het de afgelopen jaren toch niet helemaal goed gedaan..quote:Op dinsdag 19 juli 2011 12:33 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Duitsland is een heel andere markt dus daar moet je niet naar kijken.
Ga er maar vanuit dat de andere providers zullen volgen, het is gewoon niet meer vol te houden voor ze. De consument wil steeds meer verbruik maar het mag niets kosten.
Dat zeker, maar dit soort tariefverhogingen zijn op zijn minst raar te noemen. Zeg dan gewoon, sorry, we faalden in het voorzien dat internet zo'n vlucht zou nemen. En niet: boehoe, de regering laat ons geen services knijpen.quote:Op dinsdag 19 juli 2011 12:39 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Dan laten ze je gewoon betalen voor wifi-toegang natuurlijk.
Van Neelie mochten ze hun lokale netwerken niet (deels) betalen met de roaming-inkomsten, dus dan moeten ze die gelden ergens anders vandaan halen lijkt me?quote:Op dinsdag 19 juli 2011 12:40 schreef LoggedIn het volgende:
[..]
Maar waarom moeten de prijzen dan gelijk verdubbeld worden? Als dat is wat ze nodig hebben om de boel te kunnen redden, hebben ze het de afgelopen jaren toch niet helemaal goed gedaan..
Met dit soort tarieven jaag je iedereen tegen je in het harnas, vroeg of laat komt dat je een keer in je reet bijten. Als men slimmer om was gegaan met smsen, was whatsapp niet zo'n success geworden.
Bedrijven janken altijd en geven altijd anderen de schuld, het zijn net consumenten somsquote:Op dinsdag 19 juli 2011 12:42 schreef Pheno het volgende:
[..]
Dat zeker, maar dit soort tariefverhogingen zijn op zijn minst raar te noemen. Zeg dan gewoon, sorry, we faalden in het voorzien dat internet zo'n vlucht zou nemen. En niet: boehoe, de regering laat ons geen services knijpen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |