ja dat is wel zo leuk. Alleen naam en id code is zo :,(quote:Op dinsdag 31 mei 2011 22:46 schreef RingBewoner het volgende:
Nogmaals mijn vraag dan maar. Moet je ook iets op het kaartje/ de kaarten zetten(behalve adres?
Oké, zal er de volgende keer aan denken.quote:Op dinsdag 31 mei 2011 22:49 schreef BrandX het volgende:
Svp volgende keer als je de lapo in een reeks hebt en je opent een nieuw deel, de knop ''open nieuw deel'' gebruikenDan koppelt FOK! het nieuwe topic aan de reeds bestaanden. De posters in het vorige topic krijgen dan vanzelf ook het nieuwe topic in hun MyAt.
Ik heb het topic nu handmatig gekoppeld
nb: die knop verschijnt zodra je de lapo maakt.
Oké, zal me er morgen eens in verdiepen.quote:Op dinsdag 31 mei 2011 23:05 schreef Dandilion het volgende:
[..]
ja dat is wel zo leuk. Alleen naam en id code is zo :,(
Ja ik vind van wel, ik schrijf meestal erop waar ik woon en wat voor huisdieren ik heb. Wat mijn hobby's zijn, uitleg over de kaart en waarom je deze kaart gekozen hebt.quote:Op dinsdag 31 mei 2011 22:46 schreef RingBewoner het volgende:
Nogmaals mijn vraag dan maar. Moet je ook iets op het kaartje/ de kaarten zetten(behalve adres?
Ik bestel mijn postzegels bij postzegelsmetkorting.nl (scheelt niet heel veel in prijs) maar je krijgt wel erg leuke gulden zegels (verdeeld in zakjes, zodat je niet zelf de waardes hoeft om te gaan rekenen) Gister ook nog 10 kaartjes besteld bij pp junkyquote:Op woensdag 1 juni 2011 11:03 schreef snoekiesnoeksnoek het volgende:
Ik heb eens rondgevraagd bij de receptie en heb nu een collega gevonden die ook aan postcrossing doet. Om 15:00 gaan we samen naar de boekwinkel hier in de buurt die ik gevonden heb met kaarten die je bijna nergens ziet![]()
Verder komt een andere collega donderdag langs en ze gaat ook met deze hobby beginnen. Mijn collega heeft al meer dan 200 kaarten ontvangen en verstuurd.
En ik heb de oude kaartenverzameling van zolder gehaald. Mijn vrouw heeft iets van 800 kaarten in dozen zitten, zitten hele leuke tussen uit de jaren 50/60 en originele van marilyn monroe, huwelijk juliana etc.
Leuk om zo even met iemand te praten die het al veel langer doet. Ik ga vanavond mijn eerste kaarten op de bus doen
Mijn college bestelt postzegels voor europa en voor de wereld, dat is nieuw denk ik? Ik ga eens informeren bij het postkantoor. Die wereldzegels hebben een fiets erop.
Edit: net 40 nieuwe kaarten gekocht, sommige vrij zeldzaam (althans nooit eerder gezien). Vanavond kaarten schrijven en dan morgen op de bus![]()
de enige echte :-)quote:Op woensdag 1 juni 2011 19:43 schreef Guppyfriend het volgende:
Wat is je profielnaam, gewoon Dandilion? Dan zet ik je er ook bij in de Wiki
Oh oh ohquote:Op woensdag 1 juni 2011 23:34 schreef _Ophelia_ het volgende:
Ik *mag* een kaartje naar deze dame sturen maar na het lezen van haar eisen-lijstje en no-go-verzoeken heb ik er niet veel zin meer in
Ik vind het wel een hoog vrouwenkletsgehalte hebben, maar dat overzicht van kaartwinkels per provincie bijv. dat erop staat is wel handig. Ik klets er echter niet mee en ga dat ook niet doen, maar lees weleens mee.quote:Op donderdag 2 juni 2011 10:00 schreef Dandilion het volgende:
Komen jullie weleens op het postcrossing forum?
Aha, ik heb maar even een mapje aangemaakt in mijn hotmail, wil ze nog wel even bewarenquote:Op dinsdag 7 juni 2011 22:54 schreef Dandilion het volgende:
Nee het bedankje is weg als je t wist uit je mailbox. Komt ook niet meer terug op de site.
een kaart die 60 dagen onderweg is gaat automatisch op Expired...daar hoef je niks voor te doen. Dan kan je weer een nieuw adres aanvragen. Je krijgt wel weer een kaart van iemand anders ondanks dat jouw kaart niet is aangekomen na 60 dagen.quote:Op donderdag 9 juni 2011 12:24 schreef snoekiesnoeksnoek het volgende:
als iemand je kaart niet registreert, hoe gaat dat dan? Dan kan je toch 1 kaart minder sturen elke keer? Of kan je dat ergens melden zodat ze bijv. expired worden?
Ik ga nu iemand een kaart sturen en die persoon wil zelfgemaakte kaarten het liefst, volgens mij de enige persoon op die hele site![]()
Krijgt degene aan wie de kaart gestuurd is hier ook bericht van.... Ook mijn eerste expired vandaag..quote:Op donderdag 9 juni 2011 15:55 schreef Lienzz het volgende:
[..]
een kaart die 60 dagen onderweg is gaat automatisch op Expired...daar hoef je niks voor te doen. Dan kan je weer een nieuw adres aanvragen. Je krijgt wel weer een kaart van iemand anders ondanks dat jouw kaart niet is aangekomen na 60 dagen.
Nee, die weten van niks. Jij kunt ze natuurlijk wel een berichtje sturen. Maar goed, soms komen ze echt niet aan.quote:Op donderdag 9 juni 2011 19:24 schreef soapie het volgende:
[..]
Krijgt degene aan wie de kaart gestuurd is hier ook bericht van.... Ook mijn eerste expired vandaag..
Wat zeg je dan meestal????quote:Op donderdag 9 juni 2011 19:50 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Nee, die weten van niks. Jij kunt ze natuurlijk wel een berichtje sturen. Maar goed, soms komen ze echt niet aan.
Thanks!!!quote:Op donderdag 9 juni 2011 20:05 schreef Guppyfriend het volgende:
Ik heb die van het Japanse kaartje een bericht gestuurd, en daarin gevraagd of het kaartje misschien aangekomen was, en hij hem vergeten was te registeren. Ik bedoel, kan gebeuren, toch? Maar ik heb er niks maar op gehoord. Tja, jammer dan. Misschien komt ie binnen een jaar nog aan. Want hij kan nog tot een jaar na verzenddatum geregisteerd worden.
dat wil ik ook wel een kaart naar India sturen...waarom denk ik altijd aan de film van Indiana Jones als ik aan India denkquote:Op maandag 13 juni 2011 13:17 schreef Guppyfriend het volgende:
Sommige adressen zijn echt vreselijk inderdaadhet adres wat op de kaart naar India moest was 9 regels lang
Die naar oekraine die ik verstuurd heb was volgens mij een regel of 8, maar ze had ook haar complete doopnaam ofzo opgeschreven, naam was al 4 lange woorden, daarna nog de straat, blok nummer, appartement nummer, en toen nog de postcode, plaats en landquote:Op maandag 13 juni 2011 13:17 schreef Guppyfriend het volgende:
Sommige adressen zijn echt vreselijk inderdaadhet adres wat op de kaart naar India moest was 9 regels lang
en als je ook nog postzegels gebruikt van postzegelsmetkorting.nl wordt het helemaal een feestquote:Op maandag 13 juni 2011 13:17 schreef Guppyfriend het volgende:
Ik heb ook wel eens een dubbel kaartje gehad. Met een konijntje erop. Dus ach, waarom ook niet, gewoon die ook gefavoritequote:Op woensdag 15 juni 2011 17:17 schreef soapie het volgende:
Gister een kaartje aangekomen. Kon nog net een bedankje af.... En dan bij het kaartje zelf krijg je dit: 'duplicate' lekker dankbaar.......
je kan gelijk beginnen, maar het is niet echt iets waar je echt vakantie voor nodig hebt, je mag 5 kaarten versturen en dan is het wachten todat iets aankomt en daarna krijg je zelf kaarten.quote:Op woensdag 15 juni 2011 23:15 schreef kelderfantoom het volgende:
Postcrossing lijkt me echt tof om te doen!
Zou wel een leuke bezigheid zijn in de vakantie denk ik
Zijn er nog handige dingetjes om te weten of kun je gewoon direct beginnen?
quote:Hurray! NL-651024 was received!
The postcard NL-651024 to Airey in Russia has arrived! It reached its destination in 32 days after traveling 2,194 km!
Airey wrote you a message:
"Hello! Thank you for your nice postcard! Very beautiful view! It was very interesting to me to read your message! Good luck;)!"
Hee, bedanktquote:Op donderdag 16 juni 2011 15:59 schreef snoekiesnoeksnoek het volgende:
[..]
je kan gelijk beginnen, maar het is niet echt iets waar je echt vakantie voor nodig hebt, je mag 5 kaarten versturen en dan is het wachten todat iets aankomt en daarna krijg je zelf kaarten.
Ik doe nu 2 kaarten op de bus die ik al 8 dagen geleden had moeten versturen, was het wat vergeten door drukte
Ik heb wel een leuke kaart opgestuurd, deze:
[ afbeelding ]
Link is van mijn profiel , geen idee of dat blijft werken met die link. Het is een 3D kaart, geen idee of mensen dat leuk vinden, maar ik zelf wel en ze wilde pooldieren en daar vond ik de zeehond wel op lijken
En van de week heb ik de 400 kaarten die een collega van mij heeft ontvangen bekeken, leuk zeg!
Zijn die zeven verstuurde kaarten ook al ontvangen dan? Want ze zijn pas echt verstuurd waar ze ook ontvangen zijn. Onderweg telt nog nietquote:Op donderdag 16 juni 2011 16:02 schreef snoekiesnoeksnoek het volgende:
oh ja, ik moet nu zelf ook eens wat krijgen hoor, komop, al 7 verstuurd en 0 ontvangen
Tekst op het kaartje inscannen en dan posten in de Chinese Postcrossers-thread op hetquote:Op vrijdag 17 juni 2011 21:17 schreef Pu1sar het volgende:
Hallo, eerste keer dat ik post in deze topicreeks, wij zijn ook een paar maanden aan het Postcrossen. Heel erg leuk!
Maar nu hebben we een kaartje uit China gekregen met een heel verhaal in het chinees! En dan doodleuk er onder zetten "I'm sorry, my English is very poor"! Op zich geen probleem om een vreemde taal even door Google Translate te halen, maar hoe doe je dat met chinees?! Ik kan het niet eens intypen....
Iemand een briljant idee?
Leuk kaartje zeg!!!!quote:Op zondag 19 juni 2011 19:33 schreef snoekiesnoeksnoek het volgende:
Ik heb iemand in China heel heel blij gemaakt gezien haar reactie op mijn kaart.
Vandaag deze op de bus gedaan, wellicht naar iemand van Fok (dus als er hier vrouwen zijn die graag vuurtorenkaarten ontvangen)
[ afbeelding ]
Ik scan trouwens mijn kaarten niet, maar maak er gewoon een foto van. Werkt veel en veel sneller, maar je kan het beter overdag dan rond dit tijdstip doen omdat je dan wat gedoe met die flitsweerkaatsing krijgt.
leuk kaartje! maar Germany=The Netherlands?quote:Op zaterdag 18 juni 2011 19:20 schreef Guppyfriend het volgende:
Ik heb een konijntje uit Duitsland gekregen vandaag
[ afbeelding ]
En ik heb een kaartje geschreven naar Duitsland en Frankrijk
Er staat Germany => The Netherlands, dus van Duitsland naar Nederland, zeg maarquote:Op maandag 20 juni 2011 00:54 schreef Lienzz het volgende:
[..]
leuk kaartje! maar Germany=The Netherlands?
Die is echt schattigquote:Op woensdag 22 juni 2011 22:37 schreef _Ophelia_ het volgende:
Zijn Finse postzegels altijd zo leuk?![]()
[ afbeelding ]
Oeh, mooi!quote:Op donderdag 23 juni 2011 20:02 schreef Guppyfriend het volgende:
Ik heb ook al een aantal hele mooie gekregen uit Finland. Sommige zelfs met glitters erop![]()
Ik kreeg vandaag een vintage kaartje uit Rusland![]()
[ afbeelding ]
Wat een leuke nijntjes-kaart!!quote:Op donderdag 23 juni 2011 20:03 schreef Serinde het volgende:
[..]
Die is echt schattig![]()
Ik had vandaag een heel leuk kaartje uit Rusland:
[ afbeelding ]
En eentje uit Belarus die er, let op dit gebeurt niet vaak, gescand mooier uit ziet dan in het echt!
[ afbeelding ]
Je ziet dat hij dubbel gedrukt is, net zoals er wel eens een pagina in de krant verkeerd is en de letters zo'n rood randje hebben. Wel een leuk verhaaltje over haar (te dikke) kat.
Ik heb een kaartje naar de USA en eentje naar Rusland vandaag 60 dagen onderweg, die beide users heb ik een berichtje gestuurd. Als ze de kaart niet hebben ontvangen en reageren, stuur ik wel een nieuwe![]()
4 adressen aangevraagd: Frankrijk, Portugal, Oekraïne en (jawel) Duitsland.
Ga maar eens leuke kaartjes uitzoeken
Ik zat al te kijken maar ik zie er niets vreemds aanquote:Op donderdag 23 juni 2011 20:03 schreef Serinde het volgende:
[..]
En eentje uit Belarus die er, let op dit gebeurt niet vaak, gescand mooier uit ziet dan in het echt!
Het verbaasde mij dat hij er zo mooi uitzag toen ik hem registreerdequote:Op donderdag 23 juni 2011 20:06 schreef _Ophelia_ het volgende:
[..]
Ik zat al te kijken maar ik zie er niets vreemds aan
Nee, maar als ze expired zijn, kun jij wel weer een adres opvragen. Overigens kunnen ze tot een jaar na verzenddatum nog geregistreerd worden. En als dat gebeurt ontvang je wel een kaartje terugquote:Op donderdag 23 juni 2011 20:07 schreef _Ophelia_ het volgende:
Bij mij ook twee expired die ook al twee maanden niet online zijn geweest. Maar voor die expired kaarten krijg je er zelf geen terug toch?
Ja.quote:Op vrijdag 24 juni 2011 13:53 schreef knuffelpoes het volgende:
Weten jullie wat multiview cards zijn?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
ik schrijf alles met de handquote:Op vrijdag 24 juni 2011 14:27 schreef knuffelpoes het volgende:
Ah ok, ik heb nu een paar mensen die deze kaarten niet willen ontvangen, kan ik er wat rekening mee houden.
Sinds kort print ik de adressen + datum + NL id nummer op een label uit en plak dat op de kaart. De rest schrijf ik met de hand. Ik kreeg wat kaarten van mensen die dit ook zo doen en het is wel makkelijk, vooral bij adressen in bijv. China.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |