RPG | woensdag 25 mei 2011 @ 11:20 |
![]() Voorgaande delen: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13a, 13b, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48 Modellen: 1-serie: • Oksel, E87 118d • Scorpie, E87, 118i (in bestelling) 3-serie: • dnzl, E30 316 • piekartz87, 2x E30 316i • Gkhn, E30 320i • Catch22-, E30 320i • Jaapie1993, E30 320i • Youp, E30 320i • metallicattim, E30 318iA, E30 325i • rival, E30 330i, E30 325i, E30 325e, E30 318is • Twista101, E36 316i • Mavi86, E36 316i • Fransbreda, E36 316i • justmattie, E36 316i • RPG, E36 316i • Teamlead, E36 318tds • Turquaz52, E36 318i, E36 323i • Gokhan03, E36 323ti compact • MrTorture, E36 325i • YoshiBignose, E46 318ci, E21 320/6 • Xtr3mE, E46 318ci • TommyGun E46 318i • Maharbal, E46 325i • Mikkie, E46 320d • Peewee, E46 320d • xaban06, E46 320td • Vuurmuis, E46 325ci • Hyperdude, E46 330i • Boegschroef, E92 320d, E30 320i, E30 323i baur • Nelisb, E90 320d • Moody, E92 335i 5-serie: • Rizzeau, E28 525i • Alicey, E34 518i • mighty_myte, E34 520i • disyn, E39 520i • Lezzer, E39 525i • eevebe, E39 528i • M.O.D, E39 540i • Boegschroef, E60 525d • B4llistic, E60 530d • tong_poh, E60 535d • Rizkant, E39 528i 6-serie: • HFdude, E64 (645i CI S) 7-serie: • Chooselife, E32 735i • Tarado, E38 740i 8-serie: - X: • von_Preussen, E70 X5 3.0d Z: • minispilie, E36/7 Z3 1.9 • lommy, E36/7 Z3 2.8 cabrio • k_man, E85 Z4 • oYo, E89 Z4 35i M • Okeuj, E92 M3 Motorrad - Onderdelen Meer onderdelen Staat je geliefde auto er niet bij? Vermeld het even en het wordt wellicht aangepast. ![]() | |
Mikkie | woensdag 25 mei 2011 @ 11:27 |
Om het topicnummer even eer aan te doen:![]() Ik weet dat de Meyles voor de E46 bekend staan als beter dan origineel BMW, maar hoe dat voor de E30 zit, weet ik niet ![]() | |
Maharbal | woensdag 25 mei 2011 @ 11:31 |
AH, hier gaan we weer verder. Ja aan m'n daily doe ik zelf ook weinig, ik breng 'm wel naar een garage en/of een bevriende monteur. Maar ik had 't over eventuele klusauto's ![]() | |
rival | woensdag 25 mei 2011 @ 11:38 |
Meyle altijd goed! | |
rival | woensdag 25 mei 2011 @ 11:40 |
Moet ik ook wel eerlijk bekennen dat het klussen hier pas is begonnen toen mijn maatje in een garage ging werken en wij daar konden klussen na 17:00 met alle gereedschappen die je kan bedenken, een brug e.d.... | |
TommyGun | woensdag 25 mei 2011 @ 11:40 |
True, alleen dan heb je alsnog 2x verzendkosten, en helaas versturen ze niet allemaal buiten Duitsland... De Febi hadden ze overigens niet meer, dus krijg nu voor hetzelfde geld een SKF (OEM?). Maar het is weer een fijne dag voor me. Er was niets te vinden qua storing, een dik half uur zijn ze bezig geweest met uitlezen en zo; niks aan de hand. Waar ik dus al voor vreesde: de storing is alleen te vinden (vermoedelijk) wanneer de led ook echt snel gaat knipperen, anders is het systeem gewoon weer 'leeg'... Nu trad het uiteraard niet op. En bij het uitrijden nam ik even een muurtje mee... rechtsvoor flink beschadigd (bumper en nog een ander paneel). ![]() ![]() ![]() [ Bericht 0% gewijzigd door TommyGun op 25-05-2011 12:04:32 ] | |
RPG | woensdag 25 mei 2011 @ 11:45 |
Omg jij hebt echt geen geluk met je auto.. | |
rival | woensdag 25 mei 2011 @ 11:47 |
Nou de E34 is op de brug gegaan voor de apk... Rechtsvoor draagarm vervangen. voor en achter nieuwe schijven en blokken handrem heeft 95% verschil dus 1 kant doet het bijna niet. Gordel linksachter klikt niet vast. uitlaat is niet dicht. (dat hoorde ik ook wel ![]() Avondje klussen en hij kan er weer een jaar mee door dus ![]() heb nu ook beeld erbij. ![]() | |
rival | woensdag 25 mei 2011 @ 11:48 |
Het zit jou echt niet mee he wat de auto betreft ![]() | |
Herr.Flick | woensdag 25 mei 2011 @ 11:52 |
ATP verstuurd ook naar NL, en voor zeer redelijke prijzen. Je betaald maar 1 keer verzendkosten ongeacht de aantal podukten die je koopt. Ik was voor de hele meuk 12,95 aan verzenden kwijt. ![]() | |
TommyGun | woensdag 25 mei 2011 @ 11:53 |
OK, thanks voor de tip ![]() | |
YoshiBignose | woensdag 25 mei 2011 @ 11:55 |
Ik begin het bijna niet meer te geloven ![]() | |
TommyGun | woensdag 25 mei 2011 @ 11:59 |
Ik begrijp je ![]() Echt lachen is het niet meer... [ Bericht 8% gewijzigd door TommyGun op 25-05-2011 17:18:45 ] | |
Catch22- | woensdag 25 mei 2011 @ 12:28 |
geen eigen risico en terugloop van schadevrije jaren ? | |
TommyGun | woensdag 25 mei 2011 @ 12:33 |
Geen eigen risico. Wel 2 schadevrije jaren, dus dat is jammer... | |
TommyGun | woensdag 25 mei 2011 @ 13:29 |
Even de resten muur eraf gepoetst ![]() Van een afstandje valt het gelukkig niet zo op. Het zag er veel erger uit met de muurresten... Helaas is het niet alleen oppervlakkige schade. De bumper is wat ontzet, en het glas/kunststof van de richtingaanwijzer steekt daardoor wat uit. De rubberen strip in de bumper zal ook vervangen moeten worden, maar goed dat valt wel mee. Het grootste probleem is denk ik dat zowat alle panelen beschadigd zijn... BTW: er zat al schade op die plek viel me onlangs op, dus dat is dan weer een meevaller (ben ik daar ook van af). ![]() ![]() ![]() ![]() | |
Herr.Flick | woensdag 25 mei 2011 @ 13:53 |
Denk dat je beter eerst eens zelf kunt bekijken wat het kost zonder verzekering. ik schat de schade op ongeveer 300 euro bij de juiste spuiter, en dat kan goed al je eigen risico zijn. Spitters in ospel bijv. spuit goed en goedkoop, ik heb daar hele goede ervaringen mee! | |
Maharbal | woensdag 25 mei 2011 @ 14:22 |
Mm, niet BMW gerelateerd...maar wel bruut. Klant kwam net aanrijden in z'n Mitsubishi EVO X, ff stukje meegereden. Gruwelijk lelijk ding, maar wat een bruut geweld komt er uit zo'n 4cylinder. Jezus, die acceleratie, dat stuurgedrag....en die remmen. ![]() | |
TommyGun | woensdag 25 mei 2011 @ 14:24 |
Bedankt! Morgen even kijken met een collega (die er wat verstand van heeft). Volgens mij zitten er geen deuken in, en is gewoon de ophanging ietwat verbogen. Ospel in Limburg bedoel je? Redelijk in de buurt dus hou ik als optie ![]() | |
Herr.Flick | woensdag 25 mei 2011 @ 14:52 |
Ja, bij weert. A2 eindhoven-weert, afslag Nederweert,L Ri nederweert, weg blijven volgen tot rotonde Ri ospel, weg volgen tot in ospel, en L ri industrieterrein, 300mtr verder aan de linkerkant bij benzinepomp, daar is het. ![]() | |
FalleNk810i | woensdag 25 mei 2011 @ 16:49 |
Agree, ATP is echt relaxed ja ![]() | |
TommyGun | woensdag 25 mei 2011 @ 17:12 |
Ik zal 'm onthouden. Maar de link die Mikkie gaf was sowieso niet de goede; http://cgi.ebay.de/Achsge(...)6-FEBI-/170279870299 Ik moest namelijk deze hebben: http://cgi.ebay.nl/SATZ-H(...)-Z4-Z1-/390310051669 Najah, ze zijn nu al besteld. Iets duurder maar wel Febi dus da's goed. Bij ATP zie ik trouwens het merk niet? | |
Mikkie | woensdag 25 mei 2011 @ 17:14 |
Dat scheelt ook wel ja. Ik hobby nog steeds met een krik van twee tientjes en twee el cheapo assteunen. En basisgereedschap ![]() Dude! Wat doe je?! ![]() ![]() ![]() ![]() Hoe dan ook: wat flikmans zegt. Als je hier verzekeringswerk van maakt, betaal je die schade wel tien keer. Je achteruitgang in premie is niet te zuinig (vooral met weinig schadevrije jaren kost het je tientallen procenten). Kun je beter die paar honderd euro zelf ophoesten. | |
TommyGun | woensdag 25 mei 2011 @ 17:15 |
Ja ik kan mezelf ook wel slaan... Ik denk dat ik morgen gewoon even naar Ospel rij, kijken wat 't zou gaan kosten. Voor 300 euro ga ik niet naar de verzekeraar. EDIT: Ik had zojuist nog even m'n monteur gesproken en hij kent ook wel een mannetje, dus hopelijk ben ik met een paar honderd euro klaar. Morgen na het werk even contact opnemen. Laat ik meteen de andere kant ook bijwerken (zit nog een schaafplekje van de vorige eigenaar). Is 'ie weer mooi helemaal gaaf ![]() [ Bericht 3% gewijzigd door TommyGun op 25-05-2011 22:25:39 ] | |
Rizkant | donderdag 26 mei 2011 @ 10:35 |
Zo! Schroefset binnen, Remschijven + blokken V&A binnen, .. M50 inlaat mod. onderweg.. Ik heb weer zat te doen komende tijd... | |
Maharbal | donderdag 26 mei 2011 @ 11:27 |
Vanaf morgen ruil ik het weekend de 4-wieler even in voor een 2-wieler, en gaan we met z'n 10en richting Duitsland ![]() Weliswaar geen BMW, maar wel een fantastisch ding. ![]() Ik wil eigenlijk nog wel 's zo'n BMW 1000rr rijden, dat is een nog idioter ding. BMW kan (ook) wel racemotoren bouwen, sjeez. [ Bericht 6% gewijzigd door Maharbal op 26-05-2011 11:35:25 ] | |
Rizkant | donderdag 26 mei 2011 @ 11:34 |
Oef ... Das sieht gut aus! | |
FalleNk810i | donderdag 26 mei 2011 @ 12:40 |
Wow, ik vind niet veel motoren mooi, maar deze is wel gaaf! Vind die scherpe hoeken en randen er echt goed eruit zien ![]() | |
Blackman | donderdag 26 mei 2011 @ 12:53 |
Ben geďnteresseerd in de BWM 1-serie. Volgens diverse bronnen wordt de nieuwe 1 gepresenteerd op de IAA Frankfurt (15 sept-25 september 2011). Wanneer zal deze auto dan in NL te verkijgen zijn. De huidige wagen houdt het niet meer al te lang vol waardoor ik verder zal moeten kijken indien ook tussen deze beurs en de introductie in NL nog een geruime tijd zit. | |
Catch22- | donderdag 26 mei 2011 @ 13:01 |
Daar zal je echt even een dealer voor moeten benaderen. Ligt ook een beetje aan de uitvoering die je wil. Er zijn nu ook erg goede aanbiedingen voor de huidige 1-serie, of wil je per sé de F20? | |
Blackman | donderdag 26 mei 2011 @ 13:14 |
Volgens de geruchten krijgt deze F20 een net iets grote achterbank, dat zal zeer welkom zijn. Daarnaast heb je het voordeel dat je nu pakt op een 1 serie er denk ik wel uit qua afschrijving. Mijn vraag: wanneer komt de nieuwe 1-serie uit, staat dus nog even open. ![]() | |
Catch22- | donderdag 26 mei 2011 @ 13:14 |
Even een dealer bellen, die kunnen daar vast iets zinnigs over zeggen. | |
Blackman | donderdag 26 mei 2011 @ 13:16 |
De beste man vertelde mij (gisteren) nog niets te weten. | |
tha_rizzo | donderdag 26 mei 2011 @ 13:30 |
Als de auto pas in september gepresenteerd wordt zou ik niet verwachten dat de nieuwe 1'er voor 2012 bij de dealer staat. | |
Hyperdude | donderdag 26 mei 2011 @ 16:37 |
Koop een 3-deurs 130i met goede korting. ![]() Komt de nieuwe eigenlijk nog met 6 cylinder, of krijgen we alleen nog maar 4 cylinder turbo troep? ![]() on-topic: veel eerder dan oktober zal wel niet lukken. | |
Catch22- | donderdag 26 mei 2011 @ 16:53 |
ik denk dat de 130i de N54 krijgt, dus dat komt wel goed | |
Hyperdude | donderdag 26 mei 2011 @ 17:01 |
Ik volg nwe. modellen niet echt. Maar 118i 120i 128i 118d 120d schijnt de beginopstelling te vormen. N20 turboblok zit ook in de X1 28i. 245PK en 350 torxjes ![]() Ben benieuwd. N20: http://www.bmwblog.com/20(...)ylinders-more-power/ | |
Catch22- | donderdag 26 mei 2011 @ 17:03 |
Mja, de 1 M Coupé die net uit is heeft de N54 TwinTurbo, dus ik denk dat de nieuwe 130i en 135i nog wel i6'jes krijgen | |
Hyperdude | donderdag 26 mei 2011 @ 17:06 |
klinkt ook wel erg logisch. ![]() Afwachten maar. | |
Hyperdude | donderdag 26 mei 2011 @ 18:10 |
Anyways. Vandaag de 245 per uur op de GPS gehaald met het oude brik uit 2001 Bedankt Willy Betz dat ik de remmen moest; 247 had er volgens mij wel in gezeten. ![]() NB. Volgende week staat de teller op 250000 ![]() A31 ![]() [ Bericht 12% gewijzigd door Hyperdude op 26-05-2011 18:15:53 ] | |
gebrokenglas | donderdag 26 mei 2011 @ 18:51 |
Een E36? Had je haast? ![]() | |
YoshiBignose | donderdag 26 mei 2011 @ 18:59 |
In 2001 werden geen E36's meer gemaakt ![]() | |
Tarado | donderdag 26 mei 2011 @ 19:07 |
Dat is niet slecht ![]() | |
gebrokenglas | donderdag 26 mei 2011 @ 19:10 |
Achja je hebt gelijk... ![]() | |
YoshiBignose | donderdag 26 mei 2011 @ 19:14 |
Maar hij heeft een E46 Touring 330i ![]() | |
Hyperdude | donderdag 26 mei 2011 @ 20:11 |
Begrensd door het gebrek aan PK's ![]() Officieel is ie wel begrensd, maar denk niet dat ie zonder begrenzing veel harder zou kunnen dan 250. | |
gebrokenglas | donderdag 26 mei 2011 @ 20:29 |
Toch wel lekker, even doorblazen, even de benen strekken... Is de motor ook weer eens goed schoongeblazen, de roetwolken eruit... | |
Turquaz52 | donderdag 26 mei 2011 @ 21:33 |
Und Folowing, en hopelijk Volgende week mijn 318tjee weer teruuuuuuuuuuuugggggggggggggg ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | |
Turquaz52 | donderdag 26 mei 2011 @ 21:33 |
Dus ik ga jullie zwaar kutten met mijn kutverhalen over mijn kut autotje ![]() | |
Gokhan03 | donderdag 26 mei 2011 @ 21:39 |
Zaterdag haal ik ook mijn 323tje op. -Koppellingsplaat vervangen -Bakolie vervangen -Draagarmbussen vervangen -Tussenaslagers vervangen -Olie + filter vervangen Zelf doe ik ooit nog wel de bougies en kleine dingetjes en rijdt ie weer super. | |
gebrokenglas | donderdag 26 mei 2011 @ 21:48 |
Ga je weer aan de tuning...?!? Een tactisch likje verf en sideskirts, en 't is al een heel andere auto natuurlijk. | |
Tarado | donderdag 26 mei 2011 @ 22:12 |
M5 ![]() ![]() i3 ![]() ![]() | |
Mikkie | vrijdag 27 mei 2011 @ 00:16 |
Respect. Mijn bak staat nu op iets meer dan 150k, maar boven de 215 kwam ik niet vandaag. Maar goed, ik heb een eenvoudige vierpitter, dat scheelt ![]() | |
gebrokenglas | vrijdag 27 mei 2011 @ 07:45 |
Iets met vleugeldeuren als nieuw project? [ Bericht 6% gewijzigd door gebrokenglas op 27-05-2011 07:51:10 ] | |
TommyGun | vrijdag 27 mei 2011 @ 08:47 |
Zoals eerder vermeld zou ik komende maandag de waterpomp gaan (laten) vervangen. Nu kneep ik 'm al een beetje omdat ik dit weekend redelijk wat kilometers ga maken, en of 'ie het wel uit zou houden (gisterenavond begon 'ie steeds meer herrie te maken). Maar daar hoef ik niet meer voor te vrezen! Vanmorgen was het immers al einde spel ![]() ![]() ![]() | |
rival | vrijdag 27 mei 2011 @ 08:51 |
Oke ik denk dat jij een troll bent die BMW een slechte naam wilt geven ![]() | |
rival | vrijdag 27 mei 2011 @ 08:51 |
Nee maar ff serieus, wat een pech heb jij zeg ![]() "gelukkig" was het iets dat wel al op de planning stond ![]() | |
rival | vrijdag 27 mei 2011 @ 08:52 |
Ik ben trouwens lekker bezig geweest... Voorkant omlaag gebracht, schijven voor en achter vervangen. handrem gefixt. uitlaat gelast... en vandaag krijgt ie een apk erop ![]() ![]() | |
TommyGun | vrijdag 27 mei 2011 @ 08:55 |
Je zou 't bijna denken he ![]() Gelukkig wel inderdaad... | |
Hyperdude | vrijdag 27 mei 2011 @ 09:12 |
Verkoop dat hok, of zet er iemand op die er verstand van heeft en doorpakt. Ik zou er ziek van worden, zoveel gezeik. ![]() | |
Herr.Flick | vrijdag 27 mei 2011 @ 09:21 |
@TommyGun: Spanarm afgebroken? | |
Mikkie | vrijdag 27 mei 2011 @ 09:31 |
Enerzijds: ja. Anderzijds heeft ie er nu al zo veel ingestoken, dat ik ook door zou gaan. Dan is ie tiptop en kun je een flinke tijd vooruit. Maar ik zou er ook goed ziek van zijn inderdaad... bahbah. Een 320d is overigens een prima trekkar, heb ik gemerkt. Gisteren pa met z'n Renault vanaf de Duitse grens een km of 30 gesleept. Dan merk je pas wat een voordeel je hebt met voldoende power...je sleurt toch bijna 1.500 kilo vooruit aan een kabeltje, en het ging top. En we kunnen weer op zoek naar een nieuwe auto. Al gaat het geen BMW worden voor hen, denk ik ![]() | |
TommyGun | vrijdag 27 mei 2011 @ 09:37 |
Ik heb geen idee. Ik weet alleen dat de bovenste roller van de waterpomp is en deze te bewegen is met de hand. Je hoort dan ook een tikkend / klonk geluid. Lijkt me niet helemaal de bedoeling. Het eraf lopen van de band zal wel komen door het slingeren van de poelie. Mijn monteur heeft 25 jaar ervaring, maar hij kan ook niets voorspellen natuurlijk. Alles wat hij maakt is daarna gewoon in orde, maar het volgt elkaar op, dus je blijft bezig op die manier. Maar zoals Mikkie zegt ga ik gewoon door met in orde maken! | |
YoshiBignose | vrijdag 27 mei 2011 @ 09:55 |
Je bedoelt de 318i 24v automaat? ![]() TommyGun nou hou je op met die grappen hoor ![]() ![]() ![]() ![]() | |
rival | vrijdag 27 mei 2011 @ 09:59 |
helemaal gelijk! | |
Hyperdude | vrijdag 27 mei 2011 @ 10:18 |
Dat is zo. Alleen had je een paar weken geleden toch ook al een brandend koelvloeistoflampje? En toen liep de waterpomp/multiriem nog geluidsloos en soepel? Mijn garage vervangt meestal, op mijn verzoek, de hele zooi, als de boel toch open moet. Laatste keer een nieuwe radiator (oude lekte nog nauwelijks, maar stond/hing wel bol aan de onderzijde) dan vervangen ze, in dit geval, tegelijkertijd slangen en expansievat. Kost wel wat extra tijd en geld; maar betrouwbaarder (en goedkoper?) dan een jaar later de boel weer lostrekken. Ach, je moet het zo aanpakken als je zelf denkt dat het best is, maar ik word er al moedeloos van als ik je avonturen lees. ![]() | |
TommyGun | vrijdag 27 mei 2011 @ 10:48 |
Jup, maar dat is vanwege een lekkage aan de radiateur. Er was toen verder niets waar te nemen. De waterpomp ging pas eind vorige week geluid maken, en dat werd met de dag erger. Maar dat 'ie zo snel zou falen had ik nou ook weer niet verwacht... Probleem is dat mijn monteur overdag gewoon werkt, dus we hebben alleen 's avonds de tijd. Daarbij ben ik niet de enige klant van hem natuurlijk. Maar we hadden afgesproken eerst de belangrijkste dingen te vervangen, en dan een paar weken later de rest (ik moet ook wat rekening houden met m'n budget en zo). Begrijp ik, maar als we iets vervangen en zien daarbij dat er ook wat anders kapot aan het gaan is dan doe je daar weinig aan. Het enige wat ik dan kan doen is een nieuwe avond inplannen. Als er dan ook nog eens wat stuk gaat in die tussentijd dan bouwt het alleen maar op. | |
Hyperdude | vrijdag 27 mei 2011 @ 10:49 |
Budget kan idd. een probleem vormen. Hopelijk heb je het laatste lek bijna boven succes ![]() | |
TommyGun | vrijdag 27 mei 2011 @ 10:50 |
Thanks ![]() | |
Turquaz52 | vrijdag 27 mei 2011 @ 19:36 |
Als ik nou eens een Coupe of een Cabrioslet had.. ![]() Yes.. That one.. ![]() | |
YoshiBignose | vrijdag 27 mei 2011 @ 19:42 |
Zucht nee he, zijn we er nog niet vanaf... | |
Turquaz52 | vrijdag 27 mei 2011 @ 21:07 |
nope ![]() Waar een wil is is een weg, ik werk er hard voor en zet elke cent aan de kant om dat ding terug te kopen.. ![]() | |
Blackman | vrijdag 27 mei 2011 @ 22:32 |
Hiermee bedoel je oktober 2011 of 2012. Een maand na de presentatie bij de Dealers zou erg mooi uitkomen, een jaar en een maand is wellicht wat lang.. | |
FalleNk810i | maandag 30 mei 2011 @ 00:48 |
wat is het hier stil trouwens? ![]() | |
Opa_vertelt | maandag 30 mei 2011 @ 01:18 |
Viel mij ook al op. Moet ook maar eens een BMW kopen, volgens mij hebben die gasten nooit wat met die dingen. ![]() Maar dan zoiets, is meer mijn ding.. ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ..en deze laatste is speciaal voor FalleNk810i: ![]() Wat een eckte bazen-bak zeg! ![]() | |
FalleNk810i | maandag 30 mei 2011 @ 01:47 |
Ghehe, rusty ![]() Uiteraard bekend ja ![]() ![]() | |
Opa_vertelt | maandag 30 mei 2011 @ 01:50 |
Rusty is echt een legende, en niet kapot te krijgen. ![]() | |
FalleNk810i | maandag 30 mei 2011 @ 01:51 |
Nope, ben benieuwd wat het gaat worden nu. | |
Opa_vertelt | maandag 30 mei 2011 @ 02:02 |
Rusty was toch alweer gefixed na die crash? Laatste wat ik er over las was dat er een Supra-motor in lag ofzo.. | |
Rizkant | maandag 30 mei 2011 @ 05:27 |
Rusty is een paar weken geleden afgefikt, en word nu WEER gefixt.. ![]() | |
rival | maandag 30 mei 2011 @ 08:39 |
Wat een gave bak is dat zeg ![]() | |
rival | maandag 30 mei 2011 @ 08:42 |
Maar mijn nieuwe aanwisnt is ook niet slecht ![]() ![]() ![]() | |
FalleNk810i | maandag 30 mei 2011 @ 09:12 |
Oh nice, alleen andere velgen eronder is mijn mening ![]() | |
Mikkie | maandag 30 mei 2011 @ 09:15 |
Die ironie ook met dat bord aan de muur ![]() Wel zonde. Mooie bak hoor! Vind alleen zilvergrijs niet ideaal op die auto... zwart staat chiquer vind ik. En bordeauxrood kan ie ook erg goed hebben, met cremeleer. Hoe dan ook, prima ding! Wat zijn de specs? ![]() | |
YoshiBignose | maandag 30 mei 2011 @ 09:27 |
Wat? Nu ineens een E39 gekocht? Ach ja, kosten niks meer tegenwoordig en hebben echt alle opties. Volgens mij als ik het goed zie is dit niet het facelift model, dat is wel jammer. Hij staat wel erg laag en velgen zijn wel erg groot maar het kan nog net ![]() | |
rival | maandag 30 mei 2011 @ 09:52 |
de velgen vind ik zelf wel mooi dus blijven ![]() Verder is het een 528i met een kapotte koppaking met 256k op de teller. Automaat met Leder bekleed en de banen over het dashboard (wete niet hoe we dat noemen) die zijn mooi zwart (heb je ook in hout e.d.) er zit wat roest op de kofferklep verder is hij in erg goede staat voor wat we tot nu toe hebben gezien! | |
Opa_vertelt | maandag 30 mei 2011 @ 09:54 |
Nette auto, Rival! ![]() | |
rival | maandag 30 mei 2011 @ 09:54 |
smaken verschillen, hoewel ik meer van zwart ben vind ik dit juist de beter kleur voor de E39 ![]() | |
tha_rizzo | maandag 30 mei 2011 @ 10:37 |
![]() Met houten inleg en mooie radiaalvelgjes ![]() | |
Rizkant | maandag 30 mei 2011 @ 12:19 |
Nette E39.... Zonde dat de prijs ind. zo laag liggen... Hij ligt alles behalve te laag en die style 95 zijn zo heerlijk concave... Nog plannen mee? | |
rival | maandag 30 mei 2011 @ 13:12 |
Motor repareren/vervangen, de zomer in rijden en dan weer op zoek naar een volgend project ![]() | |
tha_rizzo | maandag 30 mei 2011 @ 13:16 |
Volgens mij ligt een auto bij jou nooit te laag. | |
YoshiBignose | maandag 30 mei 2011 @ 14:23 |
Ja zelfs Rusty vindt hij voor het goede nog wat te hoog ![]() | |
Rizkant | maandag 30 mei 2011 @ 19:39 |
Rusty is net laag genoeg..... En ja... ik hou van laag..... | |
Turquaz52 | maandag 30 mei 2011 @ 20:04 |
De mijne is ook laag.. ![]() | |
gebrokenglas | maandag 30 mei 2011 @ 20:12 |
Turquaz rijdt met zijn vrouw door de woonwijk: | |
Turquaz52 | maandag 30 mei 2011 @ 20:24 |
Yeah zo iets.. ![]() ![]() ![]() | |
gebrokenglas | maandag 30 mei 2011 @ 20:29 |
Sow! Dat is laag... Even een vraag: wat is daar nu gaaf aan? Betere wegligging perhaps, maar wat een geklooi met drempels en hobbels zeg. U komt bij mij de wijk niet zonder brokken in, met die rare drempels hiero. | |
gebrokenglas | maandag 30 mei 2011 @ 20:33 |
Laatst hadden we van zulke krengen op de toegangsweg:![]() Een smalle auto paste gewoon in het midden tussen beide drempels in, en een brede mercedes ging gewoon zonder mankeren over de drempel zonder de verhoging te raken. Maar de mijne was dusdanig breed dat ik sowieso met 1 kant vol over de hobbel moest. En dat ging dan niet harder dan 30. Zo irritant... | |
FalleNk810i | maandag 30 mei 2011 @ 20:34 |
Ziet er mooi uit? Ziet er natuurlijk voor geen meter uit zo'n gap tussen je band en wielkast! | |
Turquaz52 | maandag 30 mei 2011 @ 20:49 |
Des te lager, des te mooier. Vind ik. Het liefst plat op zn bek, prachtig. Nogmaals: Vind ik. En drempels, tja das kut.. dat is dan ook om de 2 weken uitlaat dicht lassen en 5 plaaten van 2 mm op elkaar lassen op de punten waar hij het meeste schuurt zodat het kan slijten voordat de uitlaat weer open ligt. Wie 'mooi' wilt zijn, moet pijn lijden.
![]() ![]() ![]() ![]() | |
FalleNk810i | maandag 30 mei 2011 @ 20:51 |
Dat een Z4 coupe mooi kan zijn ![]() ![]() Nu de afwerking nog Turq ![]() | |
Turquaz52 | maandag 30 mei 2011 @ 20:52 |
Welke afwerking..? ![]() En ja die Z4 ziet er zwaar gelikt uit ![]() | |
FalleNk810i | maandag 30 mei 2011 @ 21:09 |
Bumpers, skirts, dak en een wasbeurt enz. Als je dat allemaal netjes en strak maakt dan is t best een gave E36 ![]() | |
YoshiBignose | maandag 30 mei 2011 @ 21:27 |
We kunnen hierbij het topic omdopen tot BMW SJONNIE TOPIC ![]() | |
Turquaz52 | maandag 30 mei 2011 @ 21:36 |
Oh ja, daar zorgen die mensen van de domeinen wel voor denk ik.. | |
Opa_vertelt | maandag 30 mei 2011 @ 21:38 |
Huh, staat'ie bij de domeinen dan? ![]() | |
gebrokenglas | maandag 30 mei 2011 @ 21:41 |
Ziet er erg mooi uit, zo laag. Alsof het echt zo hoort. | |
gebrokenglas | maandag 30 mei 2011 @ 21:49 |
Een paar jaar terug was ik lid van zo'n autoclub (geen BMW trouwens) waar door de members ook driftig getuned werd. Niet op snelheid en pk's, maar vooral dingen als verlagen, sideskirts, en een enorme ICE erin. Compleet met dB-wedstrijden enzo... Was wel gaaf om te zien wat ze ervan maakten, maar ook hoeveel geld die jongens erin pompten. Vele duizenden euro's gingen in die auto zitten. Daar moesten ze heel wat vakken voor spiegelen. :-) Maar ook daar ging het net zo laag als bij Turq. Sommige hadden van die hydraulische veren gemonteerd om traploos in hoogte regelbaar te kunnen zijn. | |
Turquaz52 | maandag 30 mei 2011 @ 21:50 |
Hydrolics is gay. Schroefset ftw. ![]() ![]() Thanks, je moet de auto in zijn geheel zijn ![]() Yes. | |
Turquaz52 | maandag 30 mei 2011 @ 21:51 |
Dat is toch een ander benaming voor de Centrale BMW Topic? | |
Rizkant | maandag 30 mei 2011 @ 22:02 |
Haha... Overal en altijd het zelfde... Fok! Auto forums BMW forums... Het gaat mij om OEM+ met een mooie "stance" ... Laag is mooi, maar hoeft niet altijd... Een standaard auto met mooie wielen en een dikke verlaging kan al prachtig zijn... It's wheelgap that kills... Low is a lifestyle... Wie laag wil zijn moet er naar leven! Ik ben gek van OEM wagens... BMW promodag zal ik me ogen weer uit kijken... Maar zelf rij ik liever wat aparters.. Pimpen/tunen hou ik absoluut niet van.. OEM+ een persoonlijke tint.. In mijn geval mijn velgen en hemelbekleding.. Niks meer niks minder... | |
gebrokenglas | maandag 30 mei 2011 @ 22:20 |
Ik vind die nieuwe koplampen van Audi zo lelijk...![]() ![]() Ik moest ook eerst erg wennen aan die angel rings van BMW. Heb geregeld geknipperd naar BMW rijders die zulke verlichting voeren, omdat het leek alsof ze alleen met stadslicht reden. | |
FalleNk810i | maandag 30 mei 2011 @ 22:21 |
Wat Rizkant zegt ![]() ![]() | |
TommyGun | dinsdag 31 mei 2011 @ 08:33 |
De nieuwe waterpomp zit er in ![]() ![]() Maar goed, we kunnen weer rijden ![]() Een dezer dagen kijken naar de schade en andere dingetjes. --- Wat betreft het alarm: Ik ga testen of het alarm wel gewoon af gaat als de storing optreedt. Zo ja; dan laat ik het daarbij. Wat betreft het slechte radio ontvangst: Ik ga denk ik gewoon zoiets aanschaffen en aansluiten op de kabel die naar de versterker loopt: http://cgi.ebay.nl/Car-Ra(...)&hash=item27bad45065 [ Bericht 32% gewijzigd door TommyGun op 31-05-2011 10:58:21 ] | |
Catch22- | dinsdag 31 mei 2011 @ 09:21 |
Vind 't wel sexy om eerlijk te zijn. Sowieso vind ik Audi's wel tof, maar altijd net ff wat minder dan hun BMW evenknie. Ik snap niet dat je een wagen zo laag maakt. Ik heb nu iets breder velgen en raak de wielkasten als ik iets te hard over een drempel ga. Ik wil wel normaal kunnen rijden met mijn auto, niet voor elke kuil/hobbel hoeven remmen. | |
Mikkie | dinsdag 31 mei 2011 @ 19:35 |
Mwoah, ik vind de A4 Avant van 2001 (FL dus) toch echt een stuk mooier dan de 3-serie touring... | |
Hyperdude | dinsdag 31 mei 2011 @ 19:38 |
Ik ook. Maar de BMW is de betere auto. on-topic: onderstuur. ![]() | |
YoshiBignose | dinsdag 31 mei 2011 @ 19:55 |
Ik vond de audi's vroeger wel mooi. Vooral rond 2000 die A8 en de A4, de A6 was toen weer afschuwelijk. Nu vind ik het allemaal net niet, vooral die A5 is gewoon zonde, want in principe een dikke bak. Die kerstverlichting kan ik ook niet zo waarderen... Nee BMW op 1 en als ik een ander merk moest kiezen dan nijg ik toch meer naar een Lexus ![]() | |
gebrokenglas | dinsdag 31 mei 2011 @ 20:11 |
Het grote nadeel van een Audi: die voorwielaandrijving. ![]() Anders waren het echt prachtige auto's. Kiezen tussen een Audi en een BMW, is de keuze niet lastig: BMW natuurlijk. Natuurlijk heb ik het niet over de 4WD exemplaren maar die zijn voor een simpele John Doe as me, onbetaalbaar. | |
tha_rizzo | woensdag 1 juni 2011 @ 09:05 |
Voor mij geen Audi, het is 's avonds echt een rukauto. De verlichting van 't dash is slecht gekozen, het brandt in je ogen, het kijkt gewoon niet fijn. BMW, Volvo en Saab hebben dat gewoon veel beter voor elkaar. | |
Tarado | woensdag 1 juni 2011 @ 09:24 |
Dat dus, verder heb ik met Audi toch nog altijd het idee dat het een VW is waar je meer voor moet betalen. Er is maar 1 Duits alternatief voor BMW | |
Opa_vertelt | woensdag 1 juni 2011 @ 09:31 |
Dit heeft wel wat. Wit heb ik altijd al een mooie kleur gevonden voor een auto en dat groene zorgt voor een leuk contrast. ![]() ![]() ![]() ![]() Wat denken jullie? | |
YoshiBignose | woensdag 1 juni 2011 @ 09:32 |
Doe ff normaal! | |
Opa_vertelt | woensdag 1 juni 2011 @ 09:35 |
Que? Dit is het BMW topic toch? Ik dacht altijd dat men het hier over BMW's mocht hebben. ![]() | |
Tarado | woensdag 1 juni 2011 @ 09:39 |
wat een sjonnie bak ![]() | |
YoshiBignose | woensdag 1 juni 2011 @ 09:40 |
Wat hangt er nou rechtsachter? Een knuffeltje ofzo? | |
Opa_vertelt | woensdag 1 juni 2011 @ 09:43 |
Een Yoshi? (heb geen idee joh) | |
Bowny | woensdag 1 juni 2011 @ 09:53 |
Pfff wat een stratenmakers-auto...... | |
YoshiBignose | woensdag 1 juni 2011 @ 09:55 |
JA serieus joh, ik zat ook al te kijken en in te zoomen. Volgens mij is het echt een yoshi ![]() ![]() ![]() ![]() WAT EEN MASTERBAK! ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | |
Rizkant | woensdag 1 juni 2011 @ 09:57 |
Jullie zijn echt gek... Een van de mooiste M3's ... Met de Corvette Sawblades is die nog mooier.... Wat is hier nou sjonnie aan? Deze auto is standaard op verlaging (custom coilovers ) en pittig kleurtje op de velgen na.... Lekker saai 13 in een dozijn , das het einde? ![]() | |
YoshiBignose | woensdag 1 juni 2011 @ 10:00 |
Ik ga er niet eens op in. | |
Rizkant | woensdag 1 juni 2011 @ 10:01 |
![]() Wees eerlijk.... | |
Rizkant | woensdag 1 juni 2011 @ 10:02 |
![]() | |
Bowny | woensdag 1 juni 2011 @ 10:10 |
Ik ga hier ook maar weg ![]() Stikt hier de laatste tijd van de tupperware-users. Klasse is ver te zoeken..... | |
Catch22- | woensdag 1 juni 2011 @ 10:18 |
| |
lipje | woensdag 1 juni 2011 @ 10:25 |
dat moet je ook niet in een BMW topic zoeken ![]() | |
Gokhan03 | woensdag 1 juni 2011 @ 10:34 |
Wat zijn die mp3 modules/cd changer replacments duur hey. Ik ben het volgende tegengekomen: GROM USB/iPod interface adapter Kost dus ongeveer 100 euro wat ik te duur vind. Weten jullie soms een goedkoper variant hiervan? Tevens zijn de bmw cd wisselaars ook niet onder de 100 euro te verkrijgen | |
Catch22- | woensdag 1 juni 2011 @ 11:19 |
dat is natuurlijk onzin. | |
Opa_vertelt | woensdag 1 juni 2011 @ 11:27 |
Wijs mij eens aan wat er zo "tupperware" is aan die witte M3 dan? ![]() Het ding is, buiten de verlaging en de velgen om, volgens mij gewoon standaard. Maar natuurlijk kan ik het ook mis hebben, ik ben immers geen BMW-'kenner' zoals sommigen hier. | |
Tarado | woensdag 1 juni 2011 @ 11:36 |
Het is een BMW, mooi of niet maar het blijft er wel één dus kan je hem hier plaatsen, lijkt me geen punt en als we het allemaal over alles eens zouden zijn blijft er weinig van het forum over lijkt me | |
Catch22- | woensdag 1 juni 2011 @ 11:37 |
die velgen horen onder een civic. Om nog maar te zwijgen over die getinte ramen. En met die 'stance' is niet fatsoenlijk te rijden. En daar gaat het bij BMW over. | |
YoshiBignose | woensdag 1 juni 2011 @ 11:38 |
Je bent inderdaad geen kenner. Afgezien van die gruwelijke verlaging en die afschuwelijke kleurencombinatie van de velgen: Veel te erg geblindeerd, carbon bmw logo, zwarte kofferbak lipje, smoke knipperlichten rondom, angeleyes (op een 3 ![]() ![]() Het enige wat deze bak gruwelijk maakt is de yoshi die daar achter meebungelt ![]() | |
Opa_vertelt | woensdag 1 juni 2011 @ 11:52 |
Jij snapt het. ![]() | |
Rizkant | woensdag 1 juni 2011 @ 11:57 |
Heerlijk dit... Dit was /is de motivatie van en Rusty en deze M3 van Sean! Dit soort discussies los maken... De BMW wereld mag wel eens wat kleur krijgen... Het hoeft geen VW wereldje te worden, maar wat losser dan nu kan geen kwaad... Verstokte oude puristen zijn ook nodig hoor! Niet alles behoeft "stance" .... ![]() P.s. De eerste velgen zijn OEM BBS volgens mij! De andere zijn Corvette c4 Sawblades Welke echt heerlijk staan onder een E36 coupe... | |
Opa_vertelt | woensdag 1 juni 2011 @ 12:02 |
De dingen welke jij opnoemt zijn imho echt kleine details, als ik Bowny over 'tupperware' hoor praten denk ik persoonlijk meer aan dit soort styling: ![]() Al moet ik zeggen dat die angel eyes mijn keuze ook niet zouden zijn. | |
FalleNk810i | woensdag 1 juni 2011 @ 12:05 |
En dan nog, dat is lekker fout jaren 80 tupperware, dat vind ik nog steeds beter als die autostyle rommel met dat kippengaas tussen je bumpers enzo. | |
YoshiBignose | woensdag 1 juni 2011 @ 12:10 |
Is ook zo, maar het is verre van origineel. En ik hou best van dikke velgen en ook best van wat verlagen, maar te laag vind ik echt gewoon lelijk staan. Als er andere velgen onder hadden gezeten en normaal verlaagd was en gewoon chrome nieren had gehad dan vind ik het gewoon een mooie E36 hoor ![]() | |
Gokhan03 | woensdag 1 juni 2011 @ 12:13 |
Hahah en dan nog met primer erop ![]() | |
Opa_vertelt | woensdag 1 juni 2011 @ 12:18 |
Die e21 was maar een voorbeeld, al vind ik het zelf geen porem. ![]() | |
Gokhan03 | woensdag 1 juni 2011 @ 14:18 |
Niemand die zo n interface heeft aangesloten op zijn bmw business radio? | |
Rizkant | woensdag 1 juni 2011 @ 15:02 |
Heb een Dension gateway.. Direkt op de radio... Geen wisselaar voorbereiding.. 7 tientjes op MP.. | |
Gokhan03 | woensdag 1 juni 2011 @ 15:12 |
Hmm kost mninimaal 100 euro nieuw ![]() | |
rival | woensdag 1 juni 2011 @ 16:12 |
wat een na-aper zeg ![]() ![]() | |
FalleNk810i | woensdag 1 juni 2011 @ 16:33 |
Rake! ![]() | |
Rizkant | woensdag 1 juni 2011 @ 16:57 |
Ja, mijnes was 2dehands.. Stond laatst een grom op een bmwforum voor 80 geloof ik.. Op Bmwfan !
![]() | |
Gokhan03 | woensdag 1 juni 2011 @ 17:11 |
Je zei dat je dat rechtstreeks hebt aangesloten op de radio. Dus je sluit hem aan op de aansluiting van de bmw cd changer ingang achter de radio? | |
Rizkant | woensdag 1 juni 2011 @ 17:21 |
http://forum.bmwfan.nl/viewtopic.php?f=3&t=28208 Nee, die heb ik niet (cd-wisselaar voorbereiding ) Daarom de Dension gekozen.. (Grom was er toen volgend mij nog geeneens.) Deze zit direkt tussen de hoofdstekker en de radio! | |
Mikkie | woensdag 1 juni 2011 @ 18:20 |
Ik heb sinds kort een mp3-radio, maar da's ook niet ideaal. Elke keer wachten tot ik weer een mp3-cd vol heb schiet niet op. Luister ook wel het nodige naar de radio, maar toch ![]() Begin nu stiekem toch wel te kijken naar alternatieven. Aftermarket 1DIN is best zonde van je dash, maar dubbeldin heel mooi en betaalbaar is er niet echt. OEM kost een vermogen en is beperkt (en irreëel, zou de hele kabelboom moeten trekken en kofferbak moeten verbouwen), zo'n Dynavin is het op dit moment net-niet. Teveel foutjes in het systeem nog, dat gaat me irriteren. Maar iets anders dat echt mooi in het dash past is er ook niet... | |
YoshiBignose | woensdag 1 juni 2011 @ 18:31 |
Jaloers? ![]() ![]() | |
Mikkie | woensdag 1 juni 2011 @ 18:36 |
Is dat een touchscreen? En wat kost 't? Hoe gaat inbouwen? Ik vind 'm niet helemaal super moet ik zeggen, maar ik zoiets is wel een overweging waard. Na die maffe OEM-shizzle en die Chinaplastic-Dynavin is het wel een optie. | |
YoshiBignose | woensdag 1 juni 2011 @ 18:52 |
Haha waarom weer niet helemaal super?? Het is een Pioneer AVIC-HD3, die dingen waren vroeger 2000 euro. Ja touch screen, zit een navigatie op, radio/cd/mp3, harde schijf en kan ook films afspelen. Bluetooth ingebouwd, met microfoontje bij m'n binnenspiegel en usbaansluiting in m'n dashboardkast. Heb me al vaak genoeg vermaakt bij de McDonalds met een filmpje op ![]() Vandaag ben ik ook nog gered, de navigatie laat geen flitsers ofzo zien (beetje jammer), maar via de TMC laat hij wel files en mobiele controles zien (die blijkbaar gemeld zijn) en toevallig keek ik en was er net eentje in de buurt op de A7 en ik ging 160. Merkte later ook dat opvallend veel vrachtwagens aan het seinen waren ![]() Er zijn nu ook andere Pioneers met wat meer opties, dit ding is al best wat verouderd, maar werkt prima. Had hem voor 600 euro volgens mij 2e hands gekocht 2 jaar terug. Inbouwen is een ramp... heb het Ron de Vries laten doen (is hier om de hoek) maar dat ding eromheen en wat er binnenin zit is via een duitse site gekocht en allemaal hand made zeg maar. Het past dus ook net niet ![]() ![]() Verder heb ik ook nog 4 x-ion speakers erin laten zetten en wat van dat dempende materiaal in m'n deur ![]() ![]() Pioneer HD3 600 Inbouw 250 Inbouwmateriaal 200 Speakers + tweeters 400 Versterker + kabels 60 ¤ 1500..... slik ![]() edit: oh ja, minus ¤ 160 van m'n oude business CD die ik verkocht heb aan B46 ![]() [ Bericht 0% gewijzigd door YoshiBignose op 01-06-2011 19:19:55 ] | |
Rizkant | woensdag 1 juni 2011 @ 19:03 |
Voor dat bedrag kan je een MK4 in laten bouwen met 16:9... Met inruil van business radio.. | |
YoshiBignose | woensdag 1 juni 2011 @ 19:06 |
Weet ik, maar die Pioneer is vele malen gruwelijker en ik vind die MK4 maar lelijk met die knopjes enzo aan de zijkant. | |
Hyperdude | woensdag 1 juni 2011 @ 19:46 |
Ik heb de CP600 met SD kaartje ipv. mijn oude cd-wisselaar http://www.rentier.nl/ Geschikte vent! Ding is niet goedkoop, wel goed (icm. mijn HarmanKarton speakertjes.) ![]() | |
Rizkant | woensdag 1 juni 2011 @ 19:56 |
Ja daar heb je gelijk in ind. Maar jou oplossing is ook niet je van het.. Zeker niet voor de mannen met beige interieur en of hout lijsten... | |
YoshiBignose | woensdag 1 juni 2011 @ 20:00 |
Inderdaad... maar bij mij staat het nog wel, het valt niet echt op zeg maar dat het geen 1 geheel is. En verder werkt alles prima dus ![]() | |
Turquaz52 | woensdag 1 juni 2011 @ 20:47 |
Die witte BMW met groene velgen had mij geinspireerd om mijn velgen Goud te spuiten met witte rand..: Op alleen de verlaging (schroefset), 325i uitlaat en zwarte motorkap/dak na is mijn auto ook qua uiterlijk origineel, maare het is gelijk een sjonnie auto omdat het een E36 is met een (niet goed) afgewerkte uiterlijk. ![]() ![]() (sideskirts zijn er wel van af, dat was meer een krikpunt-verberg-optie voor effe) | |
Turquaz52 | woensdag 1 juni 2011 @ 20:48 |
![]() | |
FalleNk810i | woensdag 1 juni 2011 @ 20:51 |
Vind m wel vet hoor Turq, zeker op die bovenste foto ![]() ![]() | |
YoshiBignose | woensdag 1 juni 2011 @ 20:59 |
![]() | |
Opa_vertelt | woensdag 1 juni 2011 @ 21:00 |
Turq, ik heb zo'n vermoeden dat iedereen nu wel weet hoe die e36 er uitziet hoor, het is niet echt nodig om hem in elke post van je te plaatsen.. (of je moet veranderingen aanbrengen oid) | |
Turquaz52 | woensdag 1 juni 2011 @ 21:19 |
Sorry Opa, en ik ga binnenkort nog een topic spammen want heb voor Donderdag een afspraak om dat kut ding ( ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Ik kan niet wachten ![]() ![]() | |
Opa_vertelt | woensdag 1 juni 2011 @ 21:35 |
Ik hoop dat het je lukt en zie de nieuwe foto's dan ook graag in: [PROJECT] BMW 318i 2.5 24v --S/C of Turbo?-- Part 2 | |
Hyperdude | woensdag 1 juni 2011 @ 23:12 |
BMW´s zijn niet om naar te kijken. Vooral niet die prollenhokken met Greenwheels die hier de laatste pagina´s voorbijkomen. ![]() Rijen moet je in zo´n kreng Sorry voor oud filmpje, maar ik vind het geluid zo mooi ![]() En ik rij zelf regelmatig de Nufenen; lekker weggetje. | |
Opa_vertelt | woensdag 1 juni 2011 @ 23:43 |
Sorry hoor, maar een coupé een "hok" noemen terwijl je zelf een stationwagen rijdt.. Kom op zeg. ![]() | |
Hyperdude | woensdag 1 juni 2011 @ 23:49 |
Touring is altijd minder prollig dan een coupé Dan maar een hok. ![]() NB. Mijn vorige was een E36 Coupé Verstand komt, kennelijk, met de jaren. Of niet soms, Opa? ![]() | |
Opa_vertelt | woensdag 1 juni 2011 @ 23:52 |
Begin daar maar niet over, ik rij in een ouwe golf ![]() Dat wil natuurlijk niet zeggen dat ik BMW niet waardeer natuurlijk. (heb zelfs nog kort geleden gekeken naar zo'n E46 330i, maar had er geen goed gevoel bij..) | |
Hyperdude | donderdag 2 juni 2011 @ 00:02 |
Waarom niet? Theoretisch kan een M54 nauwelijks kapot. Maar helaas houden sommige idioten zich niet aan de theorie; daar kan je idd. beter geen tweedehandsje van overnemen. ![]() | |
Opa_vertelt | donderdag 2 juni 2011 @ 00:10 |
Dat laatste was dus het geval. Op de foto's allemaal mooi/netjes en zo.. Bleek (toen ik daar kwam) dat die foto's uit 2005 waren ofzo, genomen toen deze eigenaar hem bij de dealer ophaalde. ![]() Verder waren er nog wel een paar dingen welke gewoon niet helemaal klopten, dus heb ik hem maar lekker laten staan. Die hele 'aankoop' voelde gewoon niet goed. Ach, heb ook geen haast. ![]() Ik rij nu trouwens tijdelijk in een leen-116i. Maar echt, die motor is gewoon te zwak voor die auto. | |
Turquaz52 | donderdag 2 juni 2011 @ 10:57 |
Maare, zowiezoo is sedan ftw ![]() | |
Gokhan03 | donderdag 2 juni 2011 @ 11:03 |
hahah voor een sedan neem je een 5 reihe! Ik zie op MP een e36 compact in dezelfde kleur als die van mij. Als ik nou ruimte had, dan had ik hem zo gekocht en sommige onderdelen even geswitcht. Kost maar 200 euro ![]() | |
YoshiBignose | donderdag 2 juni 2011 @ 11:03 |
Sedan is veel saaier en minder mooi dan een coupe, dat is gewoon een feit en bij elke 3-serie duidelijk te zien! Die extra deuren zijn misschien handig, maar eigenlijk wil je toch niet achterin een 3-serie zitten ![]() | |
Gokhan03 | donderdag 2 juni 2011 @ 11:29 |
Daarom zeg ik ook. Als je een sedan wilt dan moet je de 5 nemen. Ik wilde ook nooit in een sedan rijden. Toen ik de E39 zag had ik hem meteen gekocht zonder erover te twijfelen haha. Maargoed wanneer ik afgestudeerd ben, wil ik weer voor de E39 gaan. Als het ook een beetje meezit met de benzineprijzen, neem ik meteen een 540i of (wanneer ik nog meer heb gespaard) een M5 | |
Turquaz52 | donderdag 2 juni 2011 @ 12:03 |
Nou leuk, maar ik wil wel wat meer dan alleen patsen met de bak.. Wegliging is ver te zoeken bij een coupé tov. een Sedan.. ![]() Coupé vs Sedan: En check dit aub ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | |
Mikkie | donderdag 2 juni 2011 @ 12:38 |
Mja, ik vind het jammer dat de lijn van het dashboard onderbroken wordt, dat is het vooral. Overigens vind ik 1.500 euro echt veel te duur voor aftermarket inbouw. De grens ligt bij mij op 500 euro inclusief de inbouw, en dan moet het wel echt mooi zijn. Scheelt dat ik ook niet per se heel veel features hoef... ik gebruik navi en dergelijke toch relatief weinig. Misschien tien keer per jaar, dan kan ook ook wel zo'n raamplakkertje lenen ergens. Films afspelen enzo hoeft ook niet, doe ik niks mee. Eigenlijk moet ie gewoon heel makkelijk een USB-aansluiting hebben en audio kunnen afspelen, meer niet. Navi met TMC erbij mag, maar hoeft niet. En een handsfreekit heb ik al ingebouwd zitten en werkt top, ben bang dat ik er alleen maar op achteruit kan gaan... | |
YoshiBignose | donderdag 2 juni 2011 @ 12:43 |
Als je zo cheap bent, koop dan gewoon een sony radio met usb en een tomtom ![]() Zoveel scheelt dat ook weer niet. Misschien M3 sedan vs. coupe dat je het een heel klein beetje zal merken maar voor de rest maakt het echt nauwelijks wat uit. Dus ver te zoeken is echt overdreven... | |
Oksel | donderdag 2 juni 2011 @ 12:49 |
Verleidelijk om wat leuks te kopen.. een nieuwe 320d station (praktisch), een 130i / 135i (snel) of een Z4 (leuk). Maarja. | |
Mikkie | donderdag 2 juni 2011 @ 12:53 |
Ben je dan meteen cheap, of denk je aan functionaliteit en geen geld over de balk smijten? Misschien dat jij geld zat hebt hoor, maar ik probeer nog altijd op normale wijze met m'n financiën om te gaan. En dat betekent dat ik best geld wil uitgeven aan leuke en mooie dingen, maar dat betekent niet meteen dat ik dan maar iets super-te-gek-gaafs wil kopen dat meteen de hoofdprijs kost. | |
TommyGun | donderdag 2 juni 2011 @ 13:05 |
Volledig mee eens ![]() Eveneens met je post hierboven. | |
Oksel | donderdag 2 juni 2011 @ 13:05 |
Verleiding. Ben alleen in 't huis van m'n schoonouders.. en de sleutel van de Ferrari California hangt er gewoon... ![]() | |
Mikkie | donderdag 2 juni 2011 @ 13:07 |
Ik zou het wel weten ![]() | |
TommyGun | donderdag 2 juni 2011 @ 13:11 |
Laat 'm heel he | |
Oksel | donderdag 2 juni 2011 @ 13:13 |
Ik zou dan onverzekerd rondrijden.. ![]() | |
TommyGun | donderdag 2 juni 2011 @ 13:16 |
Dan niet doen. | |
Mikkie | donderdag 2 juni 2011 @ 13:19 |
Dan wordt het ineens wel een significant minder goed idee ![]() | |
Oksel | donderdag 2 juni 2011 @ 13:32 |
Die oude mocht ik wel rijden (360 Spider) | |
Opa_vertelt | donderdag 2 juni 2011 @ 14:12 |
Duurder hoeft niet altijd mooier te zijn, jouw radio is daar een goed voorbeeld van. Loopt niet mooi mee met de welving/bolling van je dash en de plastic rand past ook niet echt (te glanzend) bij het plastic van het dash. Nee, dan weet ik voor die ¤1000 welke je betaalde (HD3+inbouw) wel radio's welke beter passen, er mooier uitzien en nagenoeg dezelfde (of meer) functies hebben. Maar die zullen in jouw ogen wel te min zijn omdat er geen bekend merkje op pronkt (of OEM is). Onderstaande unit kost bijvoorbeeld nog geen ¤650 (zelfs minder als je zelf importeert) Collega van me heeft ook zo'n ding in zijn E46 (al een jaartje), inbouwen was echt kinderspel en kost ook bij de audiospecialist een schijntje (5 a 6 tientjes) als je er zelf liever niet aan begint. Foto en filmpje zijn van internet geplukt BTW, niet de auto van mijn collega. Wel dezelfde radio. ![]() (Let wel; als hij het touchscreen aanraakt stopt de muziek voor een seconde. Dit is gewoon een optie en is ook uit te zetten zodat de muziek gewoon doorspeelt. Zegt de eigenaar zelf ook, hij wist het alleen nog niet tijdens het maken van dit filmpje) | |
Mikkie | donderdag 2 juni 2011 @ 14:22 |
Maar dat is dus de unit die nogal wel wat kinderziektes vertoont, dus daar begin ik nog even niet aan ![]() | |
Tarado | donderdag 2 juni 2011 @ 14:25 |
![]() | |
Opa_vertelt | donderdag 2 juni 2011 @ 14:25 |
Hm, da's wel vreemd. Ik heb hem nooit over zoiets horen klagen. (ik heb dat ding nl. toen voor hem geďmporteerd) Hij heeft al weleens een firmware update gedaan, zou natuurlijk kunnen dat ze daarmee zijn opgelost o.i.d. Welke kinderziektes stond dat ding (Dynavin) om bekend dan? | |
YoshiBignose | donderdag 2 juni 2011 @ 16:06 |
Och och ![]() Met max 500 voor een dubbeldin met inbouw kom je er gewoon niet vandaar mijn opmerking van usb radio + tomtom. | |
Opa_vertelt | donderdag 2 juni 2011 @ 16:39 |
Niet zozeer om dat bekende merkje maar wel omdat je iemand welke een ¤500 als grens aangeeft meteen al als "cheap" bestempelde. ![]() Ik betaalde toen ¤479 voor die unit, het kan dus wel (als je zelf even de inbouw doet tenminste). ![]() Zelf heb een nóg goedkopere (model lijkt trouwens nog qua uiterlijk op de jouwe) no-name uit china, deze kocht ik 3 jaar geleden voor ¤269 en is voorzien van GPS (TT), DVB-T en de hele reutemeteut. Ding werkt trouwens nog steeds feilloos*. Mooi issie niet, maar daar is de prijs dan natuurlijk ook naar. (*in tegenstelling tot de Alpine iVA310R welke ik daarvoor had en in het 3e jaar de geest gaf, wat een bagger was dat zeg) Anyway.. wat kost zo'n originele breedbeeld navi voor de E46 trouwens? | |
Mikkie | donderdag 2 juni 2011 @ 16:42 |
Allemaal tov de oude radio die het wel deed: Stuurwielbediening die soms hapert, TMC die niet goed werkt, radio-ontvangst die stoort, GPS-antenne die soms stoort, USB-aansluiting die hoort op te laden maar het niet doet etc. Daarnaast het behoorlijk reflecterende scherm, da's niet handig aangezien ik vaak met m'n schuifdak open rij, dan zie ik dus niks... Er is een uitgebreid topic over op Bimmerportal, daar kom je diverse kwaaltjes tegen en dat heeft me doen besluiten nog even niet tot aankoop over te gaan. | |
YoshiBignose | donderdag 2 juni 2011 @ 16:50 |
Volgens mij kost zo'n MK4 ook al gauw 1300 euro. | |
Opa_vertelt | donderdag 2 juni 2011 @ 16:51 |
Dat vind ik dan nog best wel meevallen, als je ziet wat sommige 3rd party radio's kosten.Dit klopt, had hij het ook al over en vond het echt rete-irritant. Hij heeft het toen (deels) opgelost door één of andere matte screenprotector ervoor te kopen en op maat te snijden. (als je wil, kan ik hem wel vragen welke dat was) Over die andere dingen heb ik hem niet horen klagen eerlijk gezegd, kan het hem natuurlijk volgende week wel even vragen als je wil. | |
YoshiBignose | donderdag 2 juni 2011 @ 16:56 |
Maar dan heb ik het over ebay prijs weet de nieuwprijs is eerlijk gezegd. Meeste 3rd party navi's zijn gewoon beter hoor dus dat zegt niet per se wat. | |
Gokhan03 | donderdag 2 juni 2011 @ 20:26 |
Zoo vanmiddag de rechter raam van mijn e36 compact gemaakt. Die witte klemmetjes waren zoals gewoonlijk afgebroken. De linker deurpaneel moest er ook af omdat er iets ging rammelen wanneer je de deur dicht deed. Bleek te komen door een matje waar de raam in hoort te glijden eraf gevallen is en de raam tussen metaal zat. Maargoed, ik heb van de dealer ook van die klik dingetjes gekocht om de deurpanelen weer terug te klikken. De deurpanelen hingen los van onder omdat hij waarschijnlijk al eerder eraf is gehaald. Nu zit alles muurvast en de ramen gaan soepel open en dicht ![]() | |
Mikkie | vrijdag 3 juni 2011 @ 00:16 |
Het is ook niet bij alle modellen zo, maar het is wel iets dat ik met regelmaat teruglees. En daar zou ik bij een apparaat van ruim 600 euro toch van balen. Het mag dan in verhouding 'goedkoop' zijn, ik vind 600 euro toch een hoop geld en daarvoor verwacht ik een unit die perfect werkt. Chinaplastic of niet. | |
YoshiBignose | vrijdag 3 juni 2011 @ 09:06 |
Tja, daar zit jouw probleem. Je verwacht dat een product dat minstens 3x zo goedkoop is als het origineel PERFECT werkt en ook nog stukken meer opties heeft dan de MK4. Zo werkt dat niet he? Je hebt zat producten uit China die gewoon "goed" zijn, ik zeg niet dat het allemaal rotzooi is, maar je moet wel in je achterhoofd houden dat zoiets zomaar kapot kan gaan of dat er dingen zijn die niet helemaal goed werken. Daar betaal je immers veel minder voor ![]() Daarom noem ik je cheap. Heb van een autohandelaar dat ook eens gehoord, had een Golf 3 te koop staan voor 200 euro. Na een half jaar was ie hem pas kwijt... en wat mensen allemaal wel niet vroegen. Hoe zit het met onderhoudshistorie, waarom zit hier een kras op de deur, oh jammer van dat deukje hier, kan ik op afbetaling kopen? Echt ongelooflijk... die verwachten dan dat je voor 200 euro een perfecte Golf 3 krijgt. Dan mankeer je echt wat. En die zijn nog in staat na 2 maanden terug te komen met: ja meneer bij de apk blijkt dat 1 band niet goed meer is, ik wil m'n geld terug ![]() | |
Mikkie | vrijdag 3 juni 2011 @ 10:15 |
De MK4 is gewoon zwaar overpriced, dat vind ik vooral en daarom zet ik het daar niet tegen af. Heel simpel, ik kijk wat ik nodig heb: een Parrot kost 100,- een radio met USB 120,- en een TomTom 150,-. Samen 370 euro en het werkt allemaal perfect en voldoet aan wat ik nodig heb, ik mis alleen het design. Nou snap ik best dat het wat kost om dat allemaal te integreren, werkend te krijgen middels software en een mooi design te maken, maar als je daar vervolgens nog 250 euro voor moet 'bijbetalen', verwacht ik wel dat het geheel gewoon foolproof is en werkt. Als dat niet zo is, vind ik het 't geld niet waard. Dat jij daar anders over denkt en het geheel vergelijkt met het OEM-systeem moet je zelf weten en da's je goed recht. Ik maak die vergelijking echter niet en bedenk wat iets me waard is, wat ik vind dat het mag kosten en wat ik daarvoor terug wil krijgen. En dan vind ik 600 euro voor een systeem dat hiaten vertoont gewoon ruk. Als ik een laptop koop die oorspronkelijk ook uit Azië komt (Fujitsu-Siemens, Acer etc.), dan verwacht ik ook dat ie gewoon werkt. Doet ie dat niet, dan ga ik terug naar de winkel en claim ik garantie of m'n geld terug. Frappant eigenlijk, dat mensen productiefouten of gebreken in het systeem kennelijk voor lief nemen, als de gadgetfactor maar hoog genoeg is. Bijv. de navi van Volvo: zwaar verouderd en ruk in het gebruik, maar omdat mensen er 2k voor hebben betaald doen ze toch alsof ze tevreden zijn. | |
Opa_vertelt | vrijdag 3 juni 2011 @ 10:37 |
Ik denk dat het heel erg persoonsgebonden is hoor. De één verwacht een topproduct voor ca. ¤500, de ander beseft dat het niet zo gebruiksvriendelijk en/of kwalitatief zou kunnen zijn als het origineel van ca. ¤2000. Je kunt natuurlijk de mazzel hebben dat het allemaal perfect werkt, maar men moet ook niet vreemd opkijken als er tóch dingen blijken te zijn welke niet zo goed/mooi zijn voor dat geld. YoshiBignose moet ik hier dus gelijk in geven; Mensen verwachten soms teveel voor die kleine prijs. | |
Mikkie | vrijdag 3 juni 2011 @ 10:42 |
Mja, dat is dus net wat je een kleine prijs vindt. Ik vind het vreemd dat ze complete laptops, smartphones en iPads in elkaar kunnen schroeven voor een appel en een ei, maar dat zo'n product 600 euro moet kosten en dan nog niet goed werkt. Er zijn genoeg anderen die daar anders over denken, getuige het flinke aantal Dynavins dat tot nu toe verkocht is. Desondanks vind ik het 't geld niet waard en verwacht ik daarvoor een goed product. Misschien leg ik de lat dan te hoog, het zij zo. | |
Opa_vertelt | vrijdag 3 juni 2011 @ 10:45 |
Ik ga die gast nu even bellen, eens kijken wat de 'flaws' zijn. ![]() /edit Zijn iPhone 3Gs laad gewoon via de USB-poort op, met andere toestellen heeft hij geen ervaring. Met de GPS/TMC heeft hij nooit problemen gehad, de TMC stond wel eerst op hoog volume, maar dat was een vage instelling welke hij heeft aangepast. (dus nu weer op normaal volume) Reflecterende scherm is opgelost door een matte-screenprotector, welke eigenlijk voor laptops was, op maat te snijden. Geen speciale screenprotector ofzo, gewoon zo'n ebay ding van ¤6 Stuurbediening heeft hij nooit problemen mee gehad, werkte sinds het begin al gewoon feilloos. Hij wil nu trouwens nog die 3G-stick erbij kopen zodat hij overal internet heeft en ten altijd weet waar zijn auto zich bevind. (op zich vind ik dat ook wel een handig iets, ook ivm diefstal en zo) Nu weet ik het natuurlijk niet (heb zelf niet zo'n ding in bezit) maar het zou natuurlijk kunnen dat er verschillende varianten van die dynavin te koop zijn of dat de mensen welke een dynavin met kinderziektes hebben nog nooit een update hebben uitgevoerd. Correct me if I'm wrong. [ Bericht 77% gewijzigd door Opa_vertelt op 03-06-2011 11:16:23 ] | |
Alexxxxx | vrijdag 3 juni 2011 @ 12:05 |
![]() ![]() Merk en type: BMW M3 GTR Eigenaar: Motor Sport Museum am Hockenheimring Land van herkomst: Duitsland Locatie: Hockenheimring (Duitsland) Datum: 26 april 2011 Coureur: JOhnny Cecotto | |
Mikkie | vrijdag 3 juni 2011 @ 12:32 |
Er zijn tot nu toe vijf versies uitgebracht, dus daar kan wel een verschil in zitten. Maar sowieso is 't maar net afhankelijk van welke unit je daadwerkelijk hebt gekregen, of alles werkt. Zelfs met identieke software is gebleken dat de units soms verschillend werken en dat is dus het irritante eraan, je weet nooit wat je koopt en krijgt. Overigens schijnt die screenprotector ook niet overal te werken, bij sommigen geeft ie storingen. En dan nog blijft de weerspiegeling aanwezig. | |
Opa_vertelt | vrijdag 3 juni 2011 @ 15:27 |
Goedemiddag zeg, zo'n GTR is ook wel ![]() ![]() | |
YoshiBignose | vrijdag 3 juni 2011 @ 17:20 |
Even maar wat klasse terugbrengen in dit topic, want al die E36's word ik een beetje zat ![]() M'n E21 bleek toch behoorlijk verrot te zijn aan de krikpunten en er was nog genoeg mis mee. Kon bij iemand inruilen voor een E23 en na een proefrit etc. maar gedaan. Uiteraard moest er geld bij, maar deze zag er echt goed uit en van onder ook helemaal geen roest. ![]() En wat rijdt dat lekker ![]() ![]() | |
Tarado | vrijdag 3 juni 2011 @ 17:23 |
![]() | |
YoshiBignose | vrijdag 3 juni 2011 @ 17:28 |
In het echt is ie mooier dan op de foto hoor, maar niet zo poepbruin als de E28 van Rizzo ![]() ![]() | |
Tarado | vrijdag 3 juni 2011 @ 17:31 |
Welk jaar is ie? | |
Opa_vertelt | vrijdag 3 juni 2011 @ 17:32 |
Feli Yoshi, mooie wagen man! ![]() ![]() | |
YoshiBignose | vrijdag 3 juni 2011 @ 17:33 |
Dankje ![]() | |
Herr.Flick | vrijdag 3 juni 2011 @ 21:21 |
Mooi..mooi.mooi! ![]() | |
Oksel | vrijdag 3 juni 2011 @ 21:28 |
Hehe, je hebt een 723i gekocht uit '80? Held. | |
Turquaz52 | vrijdag 3 juni 2011 @ 21:51 |
Begrijp ik dat goed..? Is het een 2 liter..???? | |
Alexxxxx | vrijdag 3 juni 2011 @ 22:02 |
Hubraum 2018 cc ja | |
Turquaz52 | vrijdag 3 juni 2011 @ 22:09 |
Hoe kan dat eigenlijk..? Een M3 heeft een 3.0 en een 3.2, die hebben 300 en 321PK.. een 320i heeft 'maar' 150PK, is da dan een typo of is er zwaar aan een 320i geklust om hem M3 GTR waardig te maken..? | |
Turquaz52 | vrijdag 3 juni 2011 @ 22:19 |
Is een typo..: M50B25 = 84 x 75mm (2.5 liter) S50B30 = 86 x 85.8mm (3.0 liter M3) | |
Tarado | vrijdag 3 juni 2011 @ 22:20 |
Heeft weinig meer met het origineel te maken, BMW haalde in de jaren 80 uit een 4 cylinder turbo 1600cc al 1000pk voor de formule 1, dus 325pk uit een 2 liter moet geen enkel probleem zijn | |
YoshiBignose | vrijdag 3 juni 2011 @ 22:20 |
732i he ![]() | |
Turquaz52 | vrijdag 3 juni 2011 @ 22:30 |
Is 100% een Typo, durf ik mijn BMW voor in te zetten. Het is een M3, een M3 heeft geen 2.0 6 cilinder blok, je kunt wel een M3 krukas e.d. er in gooien maar dan heb je een 2.9 liter, check mijn 2e post voor de Boring x slag. ![]() | |
Tarado | vrijdag 3 juni 2011 @ 22:37 |
Ik heb het gezien ja, zal inderdaad een 2,5 2,9 zijn [ Bericht 1% gewijzigd door Tarado op 03-06-2011 22:45:08 ] | |
Opa_vertelt | vrijdag 3 juni 2011 @ 22:38 |
Ik accepteer deze weddenschap en leg ook ¤10 in! ![]() Maar zonder dollen, ik denk dat je gelijk hebt hoor. Kan ook niets verder vinden met google over een 2.0 GTR | |
Tarado | vrijdag 3 juni 2011 @ 22:44 |
Even verder gekeken en het is BMW M3 GTR # - BMW L6 4v 2xOHC 2996 cc N/A Hier een link naar een foto kon hem niet rechtstreeks linken http://www.racingsportsca(...)g-1993-07-11-002.jpg Wel een afgang trouwens van dat museum | |
Turquaz52 | vrijdag 3 juni 2011 @ 22:48 |
Is gewoon een S50B30 zoals ik al postte, paar tweakjes en je hebt 325PK.. Denk dat ze S52B32 (M3 3.2 321PK) krukas met drijfstangen hebben gebruikt. Maargoed, ik wil niet doen alsof ik er zoveel van af weet, Google en logica explains everything.. Xx ![]() | |
Tarado | vrijdag 3 juni 2011 @ 22:50 |
Nou je weet meer dan gemiddeld ![]() | |
Turquaz52 | vrijdag 3 juni 2011 @ 22:53 |
Thanks, maar ik leer toch ook wel veel van anderen hier op het forum, Zij weten wel zelf over wie ik het heb.. Ik ben nieuws/leergierig naar alles, thats it.. ![]() | |
Gokhan03 | vrijdag 3 juni 2011 @ 23:54 |
Voor de mensen die willen weten hoe de electrisch raam van een e36 werkt Ik heb ook heel wat fotos gemaakt zodat ik er ooit een howto van kan maken ![]() Mijn ramen gaan nu lekker soepel open en dicht ![]() | |
gebrokenglas | zaterdag 4 juni 2011 @ 08:59 |
![]() Bij mij op werk is de parkeerplaats toegankelijk met zo'n slagboom plus paslezer. Je kent het wel. Altijd leuk als mensen op routine onnadenkend 's ochtends bij 6 graden vorst bij de paslezer hun raam openen en dat of het hele mechanisme door de vastgevroren ruit jammed en doorbrandt, of dat ze hun ruit niet meer dichtkrijgen. | |
Hyperdude | zaterdag 4 juni 2011 @ 09:49 |
Iemand ervaring met kabelbreuk in de verbinding naar de achterklep van de E46 (Touring)? Bij mij lichtte deze week de Check-Control op. ![]() "Achterlicht of remlicht controleren" is dat vlgns het boekje; maar iig. de nummerplaatverlichting deed het niet meer. Na openen en sluiten van de klep werkte alles weer. Ga zo eerst eens kijken naar de zekeringen en nummerplaatverlichting controleren/schoonmaken en die kabelboom wat heen en weer wrikken . Mn. nummerplaatverlichting schijnt nogal eens last te hebben van slechte contacten. Dat is wat minder gedoe dan delen van de kabeboom te vervangen. ![]() NB. zit wat te zoeken, maar kan op ebay.de geen kabelboom "reparatursätze" vinde voor de E46 Touring, wel voor ander modellen trouwens. [ Bericht 8% gewijzigd door Hyperdude op 04-06-2011 09:59:35 ] | |
gebrokenglas | zaterdag 4 juni 2011 @ 10:07 |
Denk meer dat het gewoon de contactaansluiting in de klep zelf is. Die even loshalen en vastdrukken. Dat is ook eerst een meest eenvoudige check die je kunt doen, voordat je alles loswrikt en openbreekt. | |
Hyperdude | zaterdag 4 juni 2011 @ 10:15 |
Ga zoiezo niets drastisch doen tot de melding van de Check-Control weer terugkomt. ![]() Ik zag 'm oplichten en dacht: fuck; geen remlichten = zo snel mogeluijk parkeerplaats zoeken en controleren, maar die zitten niet in de achterklep. Achterklep = mistlicht, achteruitrijlich, ruitenwisser en 3e remlicht. Dus niet direct dringend. | |
Rizkant | zaterdag 4 juni 2011 @ 10:23 |
Mooie wagen Yoshi... Veel rijplezier ermee... | |
YoshiBignose | zaterdag 4 juni 2011 @ 11:19 |
Thnx ![]() ![]() Ik geef toe hij staat ook wel erg hoog maar nu zitten er ook nog lelijke 14" onder. Ik wil niet teveel comfort inleveren natuurlijk, het blijft een 7-serie, maar dit staat wel cool bijv.: ![]() Maar volgens mij heb ik nu wel de oudste auto in het topic of niet ![]() | |
Hyperdude | zaterdag 4 juni 2011 @ 11:22 |
iig. het meeste chroom ![]() | |
YoshiBignose | zaterdag 4 juni 2011 @ 11:24 |
Jaaa chroom ![]() | |
Turquaz52 | zaterdag 4 juni 2011 @ 11:55 |
Lower that bitch! sla hem plat op zijn bek Yoshii ![]() ![]() | |
Hyperdude | zaterdag 4 juni 2011 @ 12:00 |
Ik mis een C in dat kenteken. ![]() Ik heb de nummerplaatverlichting schoongemaakt en met wat vaseline weer in elkaar gezet. Contacten/lampjes zat redelijk wat groene oxidatiemeuk op. Wat ik ook doe met de achterklep en het heen en weer bewegen van de kabelboomverbindig klep/auto; ik kan geen storingsmelding in de Check-Control provoceren. Kijk zo nog even naar de achterlichten in de carrosserie. Die in de achterklep vergen mij iets teveel clipjes en klemmetjes losmaken voordat je erbij kunt; en die sneuvelen altijd sneller dan ik denk. ![]() [ Bericht 5% gewijzigd door Hyperdude op 04-06-2011 12:06:54 ] | |
Opa_vertelt | zaterdag 4 juni 2011 @ 12:03 |
Ik durfde nieteens over verlaging te beginnen ![]() Die alpina velgen zijn niet echt mijn ding, maar ik ben dan ook een cultuurbarbaar. ![]() | |
YoshiBignose | zaterdag 4 juni 2011 @ 12:06 |
Haha neeee ![]() | |
Tarado | zaterdag 4 juni 2011 @ 12:13 |
![]() Dit vind ik ook wel netjes | |
YoshiBignose | zaterdag 4 juni 2011 @ 12:21 |
Al die velgen kosten een fortuin ![]() ![]() | |
Bowny | zaterdag 4 juni 2011 @ 13:03 |
YOSHIIIII, GANSTAH NIGGER!!!!!!! ![]() ![]() ![]() ![]() Nu heb je 2 auto´s waar ik een keer in mee wil ![]() Edit: Oh, de E21 is weg ![]() | |
Turquaz52 | zaterdag 4 juni 2011 @ 13:08 |
BBS'ers of ander cultvelgen.. Niets anders.. ![]() | |
YoshiBignose | zaterdag 4 juni 2011 @ 13:12 |
Haha, ja helaas de E21 moest ik erop inruilen, was ook de enige reden dat ik nu deze bak nam omdat ik kon inruilen. Rijdt echt heerlijk. Wanneer gaan we naar oriental? ![]() | |
Rizkant | zaterdag 4 juni 2011 @ 13:17 |
Haha... No comment wat betreft verlaging.... | |
Opa_vertelt | zaterdag 4 juni 2011 @ 13:25 |
Ja ik kan ook wel wat suggesties doen, maar dan ben ik bang dat ik mezelf notes moet gaan geven. ![]() Turq moet ik trouwens gelijk geven, zo'n E23 sméékt gewoon om mooie BBS velgen of ander cultwielen. | |
lezzer | zaterdag 4 juni 2011 @ 13:38 |
Ik laat komende week mijn BBS velgen stralen en coaten ![]() Anyhow, iemand een goede tip voor inbouwnavigatie voor een X3? Het gaat me even meer om de tofste mogelijkheden dan om wat het kost. Of het te duur is, kijk ik daarna wel weer ![]() | |
Catch22- | zaterdag 4 juni 2011 @ 13:49 |
Zon 7 moet je niet verlagen. Lekker zo laten en cruisen. | |
YoshiBignose | zaterdag 4 juni 2011 @ 13:57 |
Dat is ook weer zo, ik glij nu over al die drempels heen ![]() ![]() Wat wel matig is, maar dat las ik ook in reviews, dat het windgeruis best erg is. Je zou toch verwachten van zo'n bak dat het stil is, maar dat vond ik ook al erg slecht bij m'n E46. | |
Gokhan03 | zaterdag 4 juni 2011 @ 17:41 |
![]() Bougies ff vervangen. De laatste 3 zijn nogal wit. Heeft dit te maken met een te arm mengsel? Ik merk met een koud blok dat wanneer ik rustig optrek dat de motor een beetje inhoud. Kan ook te maken hebben met de benzinefilter maar die kon ik nu niet vervangen omdat hij onder de auto zit. | |
Sounddragon | zaterdag 4 juni 2011 @ 18:25 |
Als ze allemaal in dezelfde bank zaten zou dat kunnen duiden op een mengsel- of ontstekings verschil tussen de linker- en rechter cilinderbank. Als je over een weekje of 2 nog een keertje checkt weet je het zeker ![]() Geen idee wat de oorzaak zou kunnen zijn trouwens; geen idee hoe dat allemaal zit en werkt bij een 6 pitter. | |
Hyperdude | zaterdag 4 juni 2011 @ 19:19 |
Een BMW 6 cylinder heeft maar 1 "bank". ![]() Weet niet precies over wat voor blok het gaat; maar ding heeft sinds ongeveer 1990 6 bobines; worden die soms per 3 aangestuurd ofzo? Hoeveel kms hebben de bougies er in gezeten? Zijn het 6 dezelfde bougies? Verder weet ik er ook niets van (breng het kreng met plezier naar de garage) ![]() Maar dit plaatje maakt eea. misschien iets duidelijker: ![]() NB. paar maanden geleden heb ik er zelf 6 nwe BRK6QUPjes ingeschroefd. De oude zagen er na 90000 km. nog pico de luxe uit. ![]() [ Bericht 6% gewijzigd door Hyperdude op 04-06-2011 19:38:02 ] | |
Herr.Flick | zaterdag 4 juni 2011 @ 19:35 |
Met het verlagen van de auto verlaag je ook het niveau! ![]()
| |
Sounddragon | zaterdag 4 juni 2011 @ 19:36 |
Ach sjit ja, BMW's hebben een L6 natuurlijk ![]() ![]() ![]() | |
Sounddragon | zaterdag 4 juni 2011 @ 19:37 |
Een paar cm maakt het geen sjonniebak toch ? kan best als dat cosmetisch gewoon beter oogt ![]() | |
Hyperdude | zaterdag 4 juni 2011 @ 19:42 |
Een beetje verlagen is hetzelfde als een beetje zwanger. | |
Herr.Flick | zaterdag 4 juni 2011 @ 19:56 |
Het begin van een hoop ellende ![]() | |
Gokhan03 | zaterdag 4 juni 2011 @ 19:58 |
Het gaat om een M52B25 uit 1999. Er zaten BMW bosch bougies in. Ik weet niet precies welke code er op stond(heb ze bewaard in de auto) maar er stond in ieder geval R1 op. Nu zitten er NGK. De vorig onderhoudsbeurt was vorig jaar volgens het onderhoudskaartje wat op mijn dashboard geplakt is. Er zit 219k op de teller en de onderhoudsbeurt was op 209k dacht ik | |
Herr.Flick | zaterdag 4 juni 2011 @ 20:49 |
Vandaag kan ik mijn lijstje ook weer 'updaten'. Nieuwe tuimelaars geplaatst, nokkenas vervangen, kleppen gesteld, distributieriem+spanner vervangen, linker veerpoot schoongemaakt en opnieuw in de lak gezet, stabilisatorstangetjes aan voorzijde vervangen. Kleppen dienen straks nog een keer gesteld te worden omdat dit officieel met warme motor gedaan moet worden, mijn blokkie kan nu effe niet draaien. Maandag gaat het kleppendeksel en de distributiekap in de straalkast, daarna kunnen deze weer gemonteerd worden en ziet dat er weer uit als nieuw. Laswerk is nog niet afgerond ivm mijn ongelukje met de slijptol, hopelijk kunnen we deze week het laswerk afronden. Daarna zal de auto helemaal kaal gemaakt worden en richting spuiterij gaan. Velgen zijn nog niet binnen. ![]() (foto's volgen) | |
YoshiBignose | zaterdag 4 juni 2011 @ 23:14 |
Pff wat een werk, kon ik dat allemaal zelf maar ![]() ![]() [ Bericht 0% gewijzigd door YoshiBignose op 04-06-2011 23:23:32 ] | |
Herr.Flick | zaterdag 4 juni 2011 @ 23:26 |
Nou..als ik kijk hoeveel tijd al in mijn e28 gaat zitten dan zul je nog wel effe geduld moeten hebben! ![]() | |
YoshiBignose | zaterdag 4 juni 2011 @ 23:41 |
Hey maar nu je toch zo op zoek bent naar velgen, als je wat voor mij tegenkomt laat het maar weten ![]() Als ik het goed heb et11 en voor et14 en 5x120. | |
MisterJ.Lo | zondag 5 juni 2011 @ 01:27 |
Wat een gedrocht is de nieuwe BMW 1 serie. ![]() ![]() | |
Opa_vertelt | zondag 5 juni 2011 @ 01:33 |
Mijn smaak ook niet echt, voorkant lijkt wel het down-syndroom te hebben of zo.. ![]() Achterkant lijkt wel een Volkswagen Polo op steroďden. Nee, dan is de vorige mooier. | |
Gokhan03 | zondag 5 juni 2011 @ 01:33 |
Sowiso alle bmw's na de E46, E39 en E38 Dit is pas stijl ![]() ![]() ![]() Tevens zijn alle voorgaande modellen van e46, e39 en e38 ook super. Het zat allemaal in 1 lijn en nu moeten ze weer zogenaamd "Out of the border" denken ![]() | |
FalleNk810i | zondag 5 juni 2011 @ 02:07 |
Ik moest ook ff denken aan een Polo ja, way to go BMW, dan heb ik liever de polo ![]() | |
Rizkant | zondag 5 juni 2011 @ 06:56 |
Elke nieuwe BMW moet ik aan wennen.. Na verloop ga ik de meeste wel waarderen... Hopelijk ook met deze, maar heb er een zwaar hoofd in.... Misschien met een heule dikke verlaging en een heule dikke set velgen? | |
Tarado | zondag 5 juni 2011 @ 09:58 |
De 1 serie heb ik nog nooit mooi gevonden, (schijnt wel goed te rijden), deze nieuwe heeft het helaas ook net niet, front had wel wat agressiever gemogen, bij de VW Golf is dat beter | |
Turquaz52 | zondag 5 juni 2011 @ 12:53 |
BMW Polo! | |
#ANONIEM | zondag 5 juni 2011 @ 13:07 |
Nou, die heb je al, dus dat komt goed uit. | |
Maharbal | woensdag 8 juni 2011 @ 08:34 |
O, dit topic ging snel ![]() | |
Mikkie | woensdag 8 juni 2011 @ 09:37 |
Mja, aan de E60 5-serie moest ik ook wennen en die ben ik meer en meer gaan waarderen, hopelijk lukt dat bij deze ook... | |
Herr.Flick | woensdag 8 juni 2011 @ 10:44 |
De E28 heeft et20.. maar zoek je zoiets? ![]() | |
YoshiBignose | woensdag 8 juni 2011 @ 11:02 |
Ja inderdaad volgens mij kon et20 ook nog wel, in sommige gevallen. Ik kan ook een paar mooie bbs velgen 16" kopen maar daar zitten nog geen banden onder. Hier zit 3mm onder dus dat is ook vrijwel niets ![]() | |
#ANONIEM | woensdag 8 juni 2011 @ 11:25 |
Ik zag vandaag een leuke roadster-uitziende auto rijden van BMW, laag model, 2 zitter, was wel wat ouder, iemand enig idee welke auto ik bedoel? Kenteken begon met ZL-DD volgens mij. | |
ZwartmetSuiker | woensdag 8 juni 2011 @ 11:30 |
Is dat 15"? Ik heb ook zoiets maar dan 4x100. | |
YoshiBignose | woensdag 8 juni 2011 @ 11:34 |
Ja, ik denk de Z1 of de Z8. ![]() ![]() [ Bericht 7% gewijzigd door YoshiBignose op 08-06-2011 15:38:27 ] | |
FalleNk810i | woensdag 8 juni 2011 @ 14:19 |
Z8 ![]() | |
Tarado | woensdag 8 juni 2011 @ 14:25 |
Deze site heeft wel een aardig assortiment wielen met of zonder banden http://www.dasi-tire.de/index.php?a=7700 | |
YoshiBignose | woensdag 8 juni 2011 @ 15:43 |
Die zijn inderdaad niet duur, maar dan moet ik naar DE, of laten verzenden??? En ik heb nog centreerringen nodig denk ik dan, die komen van een E38. | |
Tarado | woensdag 8 juni 2011 @ 15:45 |
kan je laten verzenden, ik heb mijn styling 32 daar ook gekocht, je moet wel vooruit betalen, tenminste dat heb ik gedaan, missschien kan het ook anders maar ik denk het niet | |
Opa_vertelt | woensdag 8 juni 2011 @ 15:49 |
Vergeet niet dat dat niet de eigenlijke foto van die velg is, zijn gewoon voorbeeldfoto's. Daarnaast kosten naafkapjes ook nog eens ¤15 per stuk extra. Als je zelf de bouten al hebt komt de prijs van 4 velgen + 4 naafkapjes + verzendkosten (40kg) dus uit op ¤256 Met een beetje pech kom je net boven die 40 kilo uit, dan is de totaalprijs ¤271.. | |
Tarado | woensdag 8 juni 2011 @ 15:53 |
het is ook maar een suggestie ![]() | |
Catch22- | woensdag 8 juni 2011 @ 15:55 |
ik ben ook nog niet overtuigd van de 1-serie, maar als ik dit filmpje kijk vind ik het al wat beter. De e60 vond ik op foto ook een stuk minder mooi dan in t echt | |
Opa_vertelt | woensdag 8 juni 2011 @ 15:55 |
Over het algemeen zijn die Duitsers inderdaad wel erg eerlijk in hun omschrijvingen van aangeboden spul. | |
Opa_vertelt | woensdag 8 juni 2011 @ 15:56 |
Ik blijf die neus/koplampen gewoon lelijk vinden. De rest valt wel mee. | |
Tarado | woensdag 8 juni 2011 @ 15:58 |
Ze volgen daar wel een beetje het Audi idee mee dat alle fronts van 1 tot 7 serie nagenoeg gelijk zijn | |
YoshiBignose | woensdag 8 juni 2011 @ 16:59 |
Oh ja inderdaad.. nou ja ik kan nu van iemand krijgen ¤250 met centreerringen en die zijn ook opnieuw gespoten en goeie staat. 11 juni is de sharknosemeeting in Apeldoorn ![]() | |
RPG | woensdag 8 juni 2011 @ 17:10 |
Die Z8 ziet er nog best mooi uit. |