Een goed trainingsschema bestaat voor een groot gedeelte uit de grote compound oefeningen zoals squats, deadlifts, bench press, overhead presses, bent over rows etc. De rest van je trainingsschema kan je opvullen met andere (zoals isolatie) oefeningen.quote:[message=17645119,noline]MrJ schreef op 28 april 2003 @ 16:54[/message]:
Yep.
1 spiergroep trainen is niet goed. Of je traint je gehele lichaam, of je traint niet.
Er zijn zat mensen die alleen in de sportschool aan hun borst+schouders+armen+buik werken, terwijl ze vergeten dat een goede rug, traps, onderarmen, bovenbenen en kuiten o zo belangrijk zijn.
Dit omdat het a) voor een betere lichaamsdoorbloeding zorgt en b) het er simpelweg niet uitziet.
Beetje nette voorkant, maar geen wijde rug en goede benen waardoor het totaalplaatje simpelweg een lachertje wordt.
Ook de lichaamshouding is bij die mensen totaal fout. De armen gaan naar binnen staan (aaphouding) omdat er geen rug en traps getraind wordt om het geheel weer naar achteren te corrigeren.
Genetisch, niet iedereen heeft rechte abs.quote:Op zondag 22 mei 2011 20:57 schreef spierbal het volgende:
Hoe komt het dat die buik van jay cutler zo misvormd is ?
Leuk topic trouwens
heb ik ook, maakt me ook niet zo heel veel uit.quote:Op zondag 22 mei 2011 22:00 schreef Tinos85 het volgende:
Ik vind het irritant dat m'n kuiten niet zo hard/bijna niet groeien naar mijn idee
Ik doe benen en dus kuiten al 2 keer per weekquote:Op zondag 22 mei 2011 22:07 schreef krioro het volgende:
Al je broekspijpen vanaf kniehoogte afknippen zodat iedereen je uitlacht om je kuiten, daardoor maak je ze prioriteit en ga je keihard trainen waardoor ze huge worden.
Dat zegt iedereen die onzeker isquote:Op zondag 22 mei 2011 22:14 schreef Agentperry het volgende:
[..]
nee hij is echt het type dat het weinig tot niks boeit hoe hij er uit ziet
Vind het wel mooi. Mensen die ik een tijdje niet gesproken heb. "zo je bent gegroeid Martijn! Ziet er goed uit"quote:Op zondag 22 mei 2011 22:12 schreef Agentperry het volgende:
een maat van me begint me de laatste tijd altijd belachelijk te maken: "kijk die tieten eens"![]()
hij heeft zelf een bierbuik dus dat is makkelijk counteren.
verder wel al veel complimenten gehad van bekenden.
quote:Op zaterdag 21 mei 2011 21:45 schreef slacker_nl het volgende:
Geinig topic om te lezen en de king ziet er best wel koninklijk uit..
Maar even voor mijn begrip, aangezien ik nu ook bezig ben in de sportschool en aan het letten ben met wat ik eet (lukt niet altijd). Hoe de fok rekenen jullie je basisverbruik kcal uit en je intake? Zal vast simpel zijn en heb vast een linkje ergens gemist, but please, hoe?
dat is inderdaad wel vaak zo maar in dit geval niet. hij is gewoon een no-nonsense type en sinds die een vriendin heeft kan het hem allemaal ook nog maar weinig schelen en is ie 10kg aangekomen.quote:Op zondag 22 mei 2011 22:15 schreef Demon_Hunter het volgende:
[..]
Dat zegt iedereen die onzeker isserieus...
Jep, J is helaas 7e geworden in zijn klasse. Hij was het in ieder geval oneens met de beoordeling, tesamen met z'n begeleider. Ik was het ook oneens, ik had hem minstens 5e geschat namelijk. Maar goed, was 'n leuke wedstrijd verderquote:Op maandag 23 mei 2011 00:49 schreef Agentperry het volgende:
[..]
daar deed mr.j toch ook aan mee, hoe ging het?
Vast niet die dikke papzak met z'n vette pens.quote:Op maandag 23 mei 2011 09:51 schreef seto het volgende:
Ik heb trouwens nu al bijna de hele cast van Oh Oh Cherso bij Kneets zien trainen
intimideer zequote:Op maandag 23 mei 2011 09:51 schreef seto het volgende:
Ik heb trouwens nu al bijna de hele cast van Oh Oh Cherso bij Kneets zien trainen
Sinds ik serieus ben gaan eten en trainen zijn mijn tepels pijnlijk, hard, groot en lijken er 'schijven' onder te zitten en kan ik geen strakke shirts dragen zonder dat ik ze kan zien. Bovendien lijken het 's ochtends net mini-tieten.quote:Op zondag 22 mei 2011 22:12 schreef Agentperry het volgende:
een maat van me begint me de laatste tijd altijd belachelijk te maken: "kijk die tieten eens"![]()
hij heeft zelf een bierbuik dus dat is makkelijk counteren.
verder wel al veel complimenten gehad van bekenden.
Bodybuilders die merken dat ze gynaecomastie hebben, moeten eerst stoppen met de anabolen en nolvadex gaan slikken. Dat is meestal genoeg om de groei van de borstklieren te stoppen en de situatie te normaliseren. Als dat niet lukt, of als de borst dan al onappetijtelijk groot is geworden, kun je het ding beter door een chirurg laten weghalen.quote:Op maandag 23 mei 2011 14:55 schreef fathank het volgende:
wtf hebben jullie het over? Gyno? Nolva? Clomid?
Gyno klinkt als gyneaucoloog..
Mijn tepels zijn bijna altijd te zien (altijd hardquote:Op maandag 23 mei 2011 15:10 schreef Agentperry het volgende:
maar dat gebeurt dus alleen met aas?
want mijn tepels zijn ook soms te zien als ik een strak shirtje aan heb maar dit had ik ook al voordat ik trainde
Bij mij zijn ze altijd zichtbaar met normale t-shirts, ook pijnlijk en gevoelig, voordat ik begon waren ze normaal en 'indrukbaar' behalve op bepaalde... momenten natuurlijk. Nu zitten er ronde schijven onder (~ bierdop) die je vast kunt pakken, 's ochtends heb ik echt kleine heuveltjes.quote:Op maandag 23 mei 2011 15:10 schreef Agentperry het volgende:
maar dat gebeurt dus alleen met aas?
want mijn tepels zijn ook soms te zien als ik een strak shirtje aan heb maar dit had ik ook al voordat ik trainde
Dit moet wel de meest trieste 'gym' zijn waar ik ooit van heb gehoord.quote:Op maandag 23 mei 2011 16:55 schreef Panzermaus het volgende:
de plaatselijke gym heeft dumbbells tot 20kg, 1x smith en het maximale wat je op een vrije 'barbell' (meer: bodypump-ding) kan gooien is 50kg aan plastic schijven.Kan hier ook niet beginnen met deadlifts, squats doe ik wanneer het kan (ivm beschikbaarheid van de 'gewichten', maar zonder squatrek kom je nog niet ver)
Yup, mijn gedachten. Het is gewoon zo dat ik liever zonder shirt loop dan met en strak shirt, want dan zie je het gewoon.quote:Op maandag 23 mei 2011 17:03 schreef 16meter het volgende:
Nog een beetje aan het puberen misschien. Zou me pas zorgen maken als je het op je 21e nog hebt.
[..]
Is ook meer een fitnessgym met vooral cardiomuizen en huisvrouwen die de hele dag op de legpress heen en weer rollen met 5kg. Maar goed, de grotere gyms zitten in de stad en daar woon ik niet. Nu dus combineren met school, die daar wel zit. Heb er zin in.quote:Dit moet wel de meest trieste 'gym' zijn waar ik ooit van heb gehoord.
Is er niet. Koop je toch 2x 2 liter. Is 4 liter melk per dag wel goed eigenlijk?quote:Op maandag 23 mei 2011 17:10 schreef Panzermaus het volgende:
[..]
Yup, mijn gedachten. Het is gewoon zo dat ik liever zonder shirt loop dan met en strak shirt, want dan zie je het gewoon.
[..]
Is ook meer een fitnessgym met vooral cardiomuizen en huisvrouwen die de hele dag op de legpress heen en weer rollen met 5kg. Maar goed, de grotere gyms zitten in de stad en daar woon ik niet. Nu dus combineren met school, die daar wel zit. Heb er zin in.
Maar goed, iets anders. Verkopen ze in Nederlandse supermarkten ook (volle) melk in grotere hoeveelheden dan 2 liter? Wil graag een gallon per dag wegtikken en het zo goedkoop mogelijk in huis halen is dan wel zo fijn natuurlijk. In de US haal je dat voor een paar dollar uit je plaatselijke Walmart, maar hier is dat anders. Iemand die meer weet?
Dat dacht ik ook. Echter met twee shakes per dag (2x 0.6 liter melk) en de bekers melk overal bij, is mijn huid prima. Had voor ik begon meer last ervan, maar alleen op mijn rechterkaak. Dat is verdwenen nu en daar heb ik die nippels voor in de plaats gekregen.quote:Op maandag 23 mei 2011 17:19 schreef Jahr00n het volgende:
Damn bijna 4 liter melk per dag.Als ik dat zou doen heb ik binnen een week een maanlandschap op m'n gezicht.
Je haalt flink wat vet en lactose binnen, maar vettig worden is echt het laatste waar ik bang voor ben en allergisch voor lactose ben ik dus niet. (heb ik wel eens gedacht)quote:Op maandag 23 mei 2011 17:19 schreef 7754 het volgende:
[..]
Is er niet. Koop je toch 2x 2 liter. Is 4 liter melk per dag wel goed eigenlijk?
Kwark is inderdaad ook makkelijk om veel eiwit binnen te krijgen, heb altijd die van de Aldi, is 50g per bak, 60 cent ofzo, honing + ongezouten notenmix erbij en eten maar. Echter heb ik weinig tijd en melk is tussendoor een stuk makkelijker te 'eten' dan kwark.quote:Op maandag 23 mei 2011 17:21 schreef Agentperry het volgende:
waarom 4 liter per dag.
ik doe gewoon 1 liter en voor de rest kwark/rund/kip/vis om aan eiwitten te komen. beter clean bulken dan ineens 5000kcal per dag gaan vreten.
Waarom niet...?quote:Op maandag 23 mei 2011 17:46 schreef DeRakker. het volgende:
50kg dumbels bij mij![]()
Niet dat ik dat ooit ga halen maargoed
die oefening doe ik nietquote:Op maandag 23 mei 2011 17:59 schreef 16meter het volgende:
[..]
Waarom niet...?
Misschien niet zo makkelijk met dumbbell press, maar db rows bijv. pak je sowieso met zwaardere dumbbells.
Niets mis met grote hoeveelheden melk drinken. Rippetoe (quote:Op maandag 23 mei 2011 17:26 schreef Panzermaus het volgende:
[..]
Dat dacht ik ook. Echter met twee shakes per dag (2x 0.6 liter melk) en de bekers melk overal bij, is mijn huid prima. Had voor ik begon meer last ervan, maar alleen op mijn rechterkaak. Dat is verdwenen nu en daar heb ik die nippels voor in de plaats gekregen.
maarrr van beginpositie moet je ff goed oefenen met lager gewicht.. eerst op je knieën.. daarna naar achter...quote:Op maandag 23 mei 2011 18:12 schreef 7754 het volgende:
Kan het moeilijk beschrijven. Maar van zittend met de dumbells naar liggende positie en daarna waar overeind komen.
ik ga liever voluit.... dat ik daarna mn armen laat zakken en laat vallen dan beetje voor de mooi niet voluit kunnen trainen.quote:Op maandag 23 mei 2011 18:14 schreef 7754 het volgende:
Nee, heb ik een hekel aan. Al dat gegooi en gesmijt. Het zijn de paupers die dat doen bij ons. Die zitten meestal ook vol met tatoe's.
nouja 30 haal ik nog niet... maar hard zwiepen... is behoorlijk kut marja zie niet in hoe t anders kan... zonder hulp van een anderquote:Op maandag 23 mei 2011 18:16 schreef 7754 het volgende:
Dumbell shoulder press. Hoe doe je die dan. Bankje met rechte leuning. Hoe krijg je dan 2x 30kg in de militry press houding?
Ik doe military press altijd staand.quote:Op maandag 23 mei 2011 18:16 schreef 7754 het volgende:
Dumbell shoulder press. Hoe doe je die dan. Bankje met rechte leuning. Hoe krijg je dan 2x 30kg in de militry press houding?
Deze oefening doe ik wel, maar dan met stuk minder gewicht en heel langszaam en gecontroleerd om het toch effect te laten hebben. Liever doe ik een rappe powerset met meer kg's.
of wanneer je klaar bent met squaten hard tegen het rek aan gooien met je lichaamquote:Op maandag 23 mei 2011 18:17 schreef 16meter het volgende:
Met deadliften kun je toch ook niet de bar zachtjes neerleggen als je voluit gaat, beetje smijtwerk hoort er bij soms.
Bij deadlifts leg ik er matjes onder.quote:Op maandag 23 mei 2011 18:17 schreef 16meter het volgende:
Met deadliften kun je toch ook niet de bar zachtjes neerleggen als je voluit gaat, beetje smijtwerk hoort er bij soms.
Gaat idd ook niet rustig.quote:Op maandag 23 mei 2011 18:19 schreef DeRakker. het volgende:
[..]
of wanneer je klaar bent met squaten hard tegen het rek aan gooien met je lichaam
Dat doe ik ook altijd.quote:Op maandag 23 mei 2011 18:19 schreef DeRakker. het volgende:
[..]
of wanneer je klaar bent met squaten hard tegen het rek aan gooien met je lichaam
Je rugdikte vond ik juist wel oke, alleen armen kunnen wel wat dikker.quote:Op maandag 23 mei 2011 12:55 schreef Mr.J het volgende:
Massa kuiten, hamstrings, rugdikte en wat op de schouders.
Verder volgende keer weer iets scherper staan.
Zo maar ff aan beginnen, die Franse kwark van de AH. Vandaag ook vroeg thuis dus ook nog 2 eieren gekookt vanmiddag.quote:Op maandag 23 mei 2011 19:01 schreef Jahr00n het volgende:
In die van de Aldi zit 11gram eiwit per 100gram. Het meeste wat ik tot nu heb kunnen vinden, en niet eens duur. Alleen die Franse kwark van de AH is veel lekkerder.
Welke kwark is dat?quote:Op maandag 23 mei 2011 19:01 schreef Jahr00n het volgende:
In die van de Aldi zit 11gram eiwit per 100gram. Het meeste wat ik tot nu heb kunnen vinden, en niet eens duur. Alleen die Franse kwark van de AH is veel lekkerder.
Jogging Magere Kwark staat er op, ik zie nu wel dat er 10.3 gram eiwit in zit. Toch nog meer dan die van AH.quote:
Zal ff pic maken, momentquote:Op maandag 23 mei 2011 19:18 schreef 7754 het volgende:
Ja, liefst met een foto. Weet ik precies welke.
dumbbell rows of dumbbell shrugs.quote:Op maandag 23 mei 2011 17:46 schreef DeRakker. het volgende:
50kg dumbels bij mij![]()
Niet dat ik dat ooit ga halen maargoed
Is goed te roeren, soort hele dikke yoghurt. Niet van die droge meuk.quote:Op maandag 23 mei 2011 19:58 schreef seto het volgende:
Is het een beetje vloeibare kwark? Of heel droog?
ik altijd wat whey, dan wordt het gewoon aardbeien kwark.quote:Op maandag 23 mei 2011 20:09 schreef Tinos85 het volgende:
Ach ik doe er meestal wat siroop doorheen. Is prima naar binnen te werken dan.
jup. Voornamelijk na het boksen. Dan kon het zomaar ineens inschieten, bij een hoek. Gevolg: kan dan mijn pols niet omdraaien, bijvoorbeeld de beweging maken om geld terug te krijgen bij de kassa.quote:Op maandag 23 mei 2011 20:47 schreef honda1990 het volgende:
Ik had de laatste weken echt heel erg veel last van mijn pols, als ik mijn vuist licht balde en ik deed hem naar boven en naar beneden deed dat erg veel pijn, kon ook niks tillen o.i.d. Heb het wel eens vaker gehad, maar dacht dat het altijd kwam door te veel trainen, maar dit blijkt het niet te zijn aangezien ik de afgelopen weken amper heb getraint. Heb er een week mee gelopen in de hoop dat het wel over zou gaan. Kwam toen op het idee om mijn hand in te binden met mijn handwrap van het boksen, na 1 dag meteen geen last meer van gehad gek genoeg. Iemand die dit herkent??
Honing en ongezouten notenmix.quote:Op maandag 23 mei 2011 21:16 schreef Agentperry het volgende:
[..]
ik altijd wat whey, dan wordt het gewoon aardbeien kwark.
Had bij die oefeningen eerst ook wel eens last van, maar ik vind het gek dat het er plotseling is ingeschoten is zonder dat ik trainde/boks o.i.d. Maar het is wel goed dat je het zegtquote:Op maandag 23 mei 2011 21:39 schreef mister_popcorn het volgende:
[..]
jup. Voornamelijk na het boksen. Dan kon het zomaar ineens inschieten, bij een hoek. Gevolg: kan dan mijn pols niet omdraaien, bijvoorbeeld de beweging maken om geld terug te krijgen bij de kassa.
Wat het precies is, weten ik, doktoren en ziekenhuizen niet, maar ik kan je wel het volgende aanraden: Geen staande rows doen, die ellendige oefeningen voor je traps en schouders waarbij je een bar of ez bar naar je kin trekken, dat is 1, en twee niet optrekken op de normale manier (palmen naar je toe), maar enkel met palmen van je af. Als ik dit niet doe is het zeker manageable, om maar 'n woord te gebruiken. Soms nog lichte pijntje, en dan even iets minder pressen en cleans, en weer beter.
Als ik er vroeger echt last van had was ik ook wel 2 weken out met de pols, dus vrij lang en vrij heftig.
Weet niet of je bovenstaande oefeningen doet, maar zo ja dan raad ik je af ze te gebruiken voor n langere periode (genoeg prima andere oefeningen te vinden), en dan verder te kijken. Succes!
http://www.bulkpowders.co.uk/quote:Op maandag 23 mei 2011 21:43 schreef Panzermaus het volgende:
[..]
Honing en ongezouten notenmix.
Over whey gesproken, mijn 2.5 kg isolate (banaan) van XXL (50eu?) is bijna op. Prima spul maar aangezien ik er sowieso al een kwak honing, brinta en melk/kwark doorheen gooi kan ik waarschijnlijk ook wel leven met de meest smerige smaakloze variant, denk er gewoon niet bij na tijdens het wegtikken. Meer mensen hier die dit doen, of andere ideeën hebben voor goedkopere whey?
gewoon 100kg bestellen haha dikke kortingquote:Op maandag 23 mei 2011 22:35 schreef 7754 het volgende:
Ja. idd. goede prijzen. Wellicht kunnen we met meerdere mensen bestellen.
Train vaak 's avonds dus dan gaat er 0.7 liter melk+yoghurt door de whey (ookal is water beter) + brinta. Dan nog wat er over is van het avondeten (nu: karbonade, aardappelen, snijbonen, bak bami wat op moet). Banaan en eventueel nog wat anders qua fruit. Als ik dan nog honger heb dan is het vaak 4 boterhammen met kipfilet of ander vlees met een likje mosterd. 's Avonds meestal nog drie eetlepels pindakaas.quote:Op maandag 23 mei 2011 23:05 schreef Jahr00n het volgende:
Wat eten jullie na de training? Ik meestal een appel, whey en 2boterhammen met kipfilet, is dit een goede combi?
shake whey+dextrose, een banaan. en meestal komt het avondeten al een uurtje later dus daar blijft het wel bij.quote:Op maandag 23 mei 2011 23:05 schreef Jahr00n het volgende:
Wat eten jullie na de training? Ik meestal een appel, whey en 2boterhammen met kipfilet, is dit een goede combi?
nooit besteld volgens mij heeft iemand hier die site ook een keer gegeven. had hem toevallig onthouden.quote:Op maandag 23 mei 2011 22:21 schreef 16meter het volgende:
[..]
ervaring met bestellen daar? verzendkosten?
prijs is wel aantrekkelijk
Is wel weinig, tenzij je voor het trainen echt veel eet.quote:Op maandag 23 mei 2011 23:05 schreef Jahr00n het volgende:
Gewoon in het algemeen wat massa erbij dus, met extra aandacht voor kuiten.quote:Op maandag 23 mei 2011 18:34 schreef Diabox het volgende:
Je rugdikte vond ik juist wel oke, alleen armen kunnen wel wat dikker.
50gram whey, 100 gram rijst, 150 gram groente en 200gr kipfilet.quote:Op maandag 23 mei 2011 23:05 schreef Jahr00n het volgende:
Ik vind het een goed idee.quote:Op maandag 23 mei 2011 22:35 schreef 7754 het volgende:
Ja. idd. goede prijzen. Wellicht kunnen we met meerdere mensen bestellen.
Basic Bulk Whey van XXL. 5kg voor 75 euro ofzo. En nog goed te zuipen ook.quote:Op maandag 23 mei 2011 21:43 schreef Panzermaus het volgende:
[..]
Honing en ongezouten notenmix.
Over whey gesproken, mijn 2.5 kg isolate (banaan) van XXL (50eu?) is bijna op. Prima spul maar aangezien ik er sowieso al een kwak honing, brinta en melk/kwark doorheen gooi kan ik waarschijnlijk ook wel leven met de meest smerige smaakloze variant, denk er gewoon niet bij na tijdens het wegtikken. Meer mensen hier die dit doen, of andere ideeën hebben voor goedkopere whey?
Direct na trainen shake met 2 scheppen Get Diesel Nos Ether (crea). Dan kwartiertje wachten en Whey + iets waar ik zin in heb. Ene keer is het een bak kwark, volgende keer bord bami, dan weer paar boterhammen met kipfilet ofzo. Heb geen standaard recept.quote:Op maandag 23 mei 2011 23:05 schreef Jahr00n het volgende:
Wat is je idee daarachter?quote:Op maandag 23 mei 2011 23:07 schreef Tinos85 het volgende:
Gelijk na training een banaan, dan thuis een shake
Misschien vindt hij het lekker?quote:Op dinsdag 24 mei 2011 11:21 schreef DjMark het volgende:
[..]
Wat is je idee daarachter?
Je lichaam heeft snelle kh nodig na de training om je energiereserves aan te vullen.
Banaan = fructose, en fructose moet eerst in de lever omgezet worden in glucose voordat het naar de spieren kan. Dit is dus niet ideaal voor na de training.
Ik laat ze even liggen als je het niet erg vindquote:
Dus dit. Had zelf 17% en daar zat meer vet op dan op deze foto.quote:Op dinsdag 24 mei 2011 13:48 schreef 16meter het volgende:
Is geen 18%. Eerder 15-16.
Met 18% heb je al een pens.
Waarom heeft iedereen zo'n hekel aan cardio. Ik vind het wel chill om ff een half uurtje buiten te hardlopen eigenlijk. En al helemaal als het lekker weer is 25 graden ofzo.quote:
Ik ook en je voelt je die dag sowieso veel energieker dan.quote:Op dinsdag 24 mei 2011 15:15 schreef Jahr00n het volgende:
[..]
Waarom heeft iedereen zo'n hekel aan cardio. Ik vind het wel chill om ff een half uurtje buiten te hardlopen eigenlijk. En al helemaal als het lekker weer is 25 graden ofzo.
Nou...quote:Op dinsdag 24 mei 2011 15:33 schreef Jahr00n het volgende:
Alsof een half uur joggen slecht voor je is.Aan 400 meter sprinten heb je vrij weinig.
quote:University of Edinburgh (Scotland) researchers reported that when subjects did 4-6 30-second sprints on a stationary cycle separated by four minutes of rest for just two weeks, their blood-glucose and insulin levels were reduced by almost 15% and 40%, respectively, and insulin sensitivity improved by about 25%, following consumption of 75 grams of glucose. Keeping insulin levels low and steady can help maximize fat-burning and minimize fat storage.
So even if you don’t have 20-30 minutes for a cardio workout, doing just 2-3 minutes of sprinting can at least help keep insulin down and fat-burning up.
Lees nog maar even bij jongen, 4x100 meter sprinten doet meer voor je dan een half uurtje joggen. Ga je nog verder en ga je 4x400 m sprinten bijvoorbeeld dan ga je nog verder.quote:Op dinsdag 24 mei 2011 15:33 schreef Jahr00n het volgende:
Alsof een half uur joggen slecht voor je is.Aan 400 meter sprinten heb je vrij weinig.
40 meter is veel te kort, ik snap ook wel dat je 10 keer die 40 loopt.quote:Op dinsdag 24 mei 2011 15:40 schreef kidkash19 het volgende:
Ik zeg ook 10x40 meter sprinten (lezen is en blijft lastig), zonder al teveel rust. Doe het maar een keer, het moet niet comfortabel zijn maar ook niet dat je zo'n beetje moet kotsen.
Een banaan en een eiwitshake.quote:Op maandag 23 mei 2011 23:05 schreef Jahr00n het volgende:
Ik vind cardio echt verschrikkelijk. Alleen HIIT vind ik lekker, moet wel een vriend bij zijn.quote:Op dinsdag 24 mei 2011 15:15 schreef Jahr00n het volgende:
[..]
Waarom heeft iedereen zo'n hekel aan cardio. Ik vind het wel chill om ff een half uurtje buiten te hardlopen eigenlijk. En al helemaal als het lekker weer is 25 graden ofzo.
Erg minimaal als je het max 30 minuten doet.quote:Op dinsdag 24 mei 2011 17:48 schreef Agentperry het volgende:
ik haat cardio. het verbrand toch ook spieren?
quote:Op dinsdag 24 mei 2011 17:48 schreef Agentperry het volgende:
Eerst word het vet verbrand daarna de eiwitten uit je spieren.quote:Op dinsdag 24 mei 2011 17:48 schreef Agentperry het volgende:
jij bent erg pro hardlopen dus hoor het liever van een objectieve bronquote:Op dinsdag 24 mei 2011 17:49 schreef Jahr00n het volgende:
[..]
Erg minimaal als je het max 30 minuten doet.
goede documentaire inderdaad, net klaar met kijken. hij laat mensen zien hoe hypocriet ze wel niet zijn zonder er over te oordelen, dat vind ik het mooie.quote:
Is wel waar wat hij zegt. Half uurtje kan echt geen kwaad als je je voeding op orde hebt.quote:Op dinsdag 24 mei 2011 17:58 schreef Agentperry het volgende:
[..]
jij bent erg pro hardlopen dus hoor het liever van een objectieve bron
En ja dan zullen er vast genoeg onderzoeken zijn die het tegendeel bewijzenquote:Fat Loss Myth #1: Low intensity cardio is great for burning fat and boosting endurance.
Jogging for an hour is a complete waste of time. So is any form of cardio that forces you to do the same repetitive movement over and over. When your muscles have to continuously contract for 30, 45, or 60 minutes, that energy has to come from somewhere. The body is stubborn and doesn’t want to burn fat for energy so it eats up your muscle instead. This immediately kills your metabolism and it robs your body of strength and athleticism.
The key to quickly getting ripped is by doing exercises that stimulate your metabolism all day long. Research by Tremblay shows that high intensity cardio is significantly more effective than low intensity cardio because it forces your body to keep burning fat and calories after you stop training. And research by Tabata proves that just a few minutes of intense cardio will boost your anaerobic and aerobic conditioning.
.quote:F: What are the three biggest mistakes you see people making when trying to lose fat?
CW: The first mistake is performing long duration cardio at a low intensity. Nothing wastes muscle tissue faster than jogging for an hour. When muscles are forced to continuously contract for 45 minutes or an hour, that energy has to come from somewhere. The body is very stubborn and doesnt want to use fat for energy because its much easier to break down muscle tissue instead. This is why marathon runners are skinny and weak.
Second, when people try to lose fat they drop too many calories, too fast. Your anabolic hormones are fed by certain, key nutrients. When people go on a low-calorie diet they end up giving their muscles fewer nutrients for support and recovery. This quickly puts the body in a very catabolic state.
The third biggest mistake guys tend to make is choosing the wrong exercises and workouts to lose fat. Most people end up lifting light weights for a ton of reps. This is the exact opposite of what they should be doing because theyre not recruiting the muscle fibers theyre trying to keep: the biggest, strongest ones.
Think about it. When people try to burn fat they instinctively do the three worst things possible to maintain muscle. Ive seen guys lose 10 pounds of muscle in a matter of weeks when they combine low-intensity cardio, high rep weight training, and a low calorie diet. This is a travesty
Doe vaak een halfuurtje vlak na een kracht training, om zo puur vetweefsel aan te spreken. Begin al heel klein beetje resultaat te zien, maar moet proberen om 2 keer per week te gaan fietsen i.p.v. 1 keer. Kan nu wel aangezien de krachttrainingen nu wat korter duren dan toen ik een full-body schema had. Als je dan al bijna anderhalf uur getraind hebt, heb je niet altijd de tijd om nog een halfuur op een laag tempo te fietsen.quote:Op dinsdag 24 mei 2011 17:49 schreef Jahr00n het volgende:
[..]
Erg minimaal als je het max 30 minuten doet.
dat heb ik als ik niet goed eet van tevoren.quote:Op dinsdag 24 mei 2011 20:09 schreef ZuidGrens het volgende:
Ik kom net terug uit de sportschool, slechts 10 min. cardio en daarna triceps en benen, maar wat ging het KUT. Niet te geloven, soms kan ik echt tot het gaatje gaan maar nu ging het voor geen meter. Ook bij mijn benen totaal niet, leek wel alsof m'n batterij leeg was of zo. Was ook vrij snel weg, ik voelde de blikken in mijn rug priemen toen ik weg liep.
Gisteren biceps en schouders gepakt en daar merk ik ook weinig van moet ik zeggen. Morgen maar ff flink eten en rusten en dan vrijdag en zaterdag hopen op beterschap.
Ja, dat overkomt me ook vaak. Soms moet je ook gewoon je tas/handoek in de hoek werpen en gewoon 5 dagen niet aan sport denken. Doen de pro's ook.quote:Op dinsdag 24 mei 2011 20:09 schreef ZuidGrens het volgende:
Ik kom net terug uit de sportschool, slechts 10 min. cardio en daarna triceps en benen, maar wat ging het KUT. Niet te geloven, soms kan ik echt tot het gaatje gaan maar nu ging het voor geen meter. Ook bij mijn benen totaal niet, leek wel alsof m'n batterij leeg was of zo. Was ook vrij snel weg, ik voelde de blikken in mijn rug priemen toen ik weg liep.
Gisteren biceps en schouders gepakt en daar merk ik ook weinig van moet ik zeggen. Morgen maar ff flink eten en rusten en dan vrijdag en zaterdag hopen op beterschap.
denk niet echt dat het uitmaakt, na de training gewoon dextrose en whey nemen en voor de rest gewoon voor en na een maaltijd, aan jou om te beslissen of je daar noten bij wil hebben.quote:Op dinsdag 24 mei 2011 20:47 schreef ZuidGrens het volgende:
[..]
Maar beter voor na de training denk ik of niet? Gezien de eiwitten..
Heb vandaag voor dat poeder gekeken bij zowel de C1000 als de Plus maar kreeg dat niet gevonden.quote:Op dinsdag 24 mei 2011 21:04 schreef Agentperry het volgende:
water vind ik lekkerder en is schijnbaar ook beter.
en die dextrose tabletten werken niet, is veel te weinig. gewoon poeder kopen en dan 40-50gram nemen.
Whey is wat anders dan anabolen, is gewoon een eiwitaanvulling op je voeding. Betere voeding = betere resultaten. Aan jou om te kiezen hoe je je voeding inricht.quote:Op dinsdag 24 mei 2011 21:23 schreef ZuidGrens het volgende:
[..]
Heb vandaag voor dat poeder gekeken bij zowel de C1000 als de Plus maar kreeg dat niet gevonden.
Nu ik toch aan het vragen ben; is het verstandig om Whey te gaan gebruiken voor iemand die nog niet aan zijn 'top' zit? Dat zat ik nog lang niet, maar zo schiet het ook niet echt op. Vrees dat er ook iets goed mis is met mijn eetschema, zal het morgen of zo eens posten.
zelfde hier.quote:Op dinsdag 24 mei 2011 21:57 schreef L-D het volgende:
Twee schepjes per keer? Doe er altijd gewoon 1. En dan wel 2 shakes op de dag dat ik train, in de ochtend 1 en na thuiskomst van training.
Gebruik je ook glutamine in de bulk? Of alleen in de cut?quote:Op dinsdag 24 mei 2011 23:29 schreef Mr.J het volgende:
Hier na trainen wat vitargo en glutamine.
Half uurtje daarna whey shake en dan rijst/kip/groente.
zo duurt langer dan ik had gedacht hahaquote:
ik vind een split fijner, ik kom in een training maar tot 5 oefeningen dus dan kun je al nauwelijks je hele lichaam pakken.quote:Op dinsdag 24 mei 2011 23:38 schreef Jahr00n het volgende:
Ik train nu 3 maanden, 3 keer per week een fullbody workout. Zal ik dit gewoon nog blijven doen of is het beter om 3 dagen split schema te gaan doen?
Hoe groot is 1 schep dan bij jullie?quote:Op dinsdag 24 mei 2011 23:03 schreef Agentperry het volgende:
[..]
zelfde hier.
dextrose kun je gewoon bij de etos kopen trouwens
Verklaar. Vooral punt 2 graag.quote:Op woensdag 25 mei 2011 07:43 schreef Physics het volgende:
- Glutamine is nutteloos tijdens bulken, tis eerder een anticatabolicum
- Random snelle suikers na de training = ook niet nodig
- Simpele shake voldoet, maar dan nog.. Je kunt beter VOOR de training wat innemen (~30-60m) dan erna. Window of opportunity = bullshit
Misschien omdat suikers sowieso bizar slecht zijn voor je lichaam, ik probeer zo suikervrij mogelijk te leven, lukt niet altijd maar het is al aardig minder dan voorheenquote:Op woensdag 25 mei 2011 08:29 schreef mister_popcorn het volgende:
[..]
Verklaar. Vooral punt 2 graag.
Eigenlijk is er geen enkel wetenschappelijk onderzoek dat bewijst dat het bevorderlijk zou zijn in het geval van een toereikend dieet.quote:Op woensdag 25 mei 2011 08:29 schreef mister_popcorn het volgende:
[..]
Verklaar. Vooral punt 2 graag.
Ja, en in een bulk dus nutteloos.quote:Op woensdag 25 mei 2011 08:39 schreef Dalliance het volgende:
Een 'anticatabolicum' is dan toch anti-weefselafbrekend?
zijn ze bezig met de opnames van een nieuw seizoen in Italie?quote:Op woensdag 25 mei 2011 07:56 schreef Ethanolic het volgende:
[ afbeelding ]
Ronniedie man is een beest
ja ze zitten volgens mij in Florence. Ik vraag me wel altijd af hoeveel die gasten gesnoept hebbenquote:Op woensdag 25 mei 2011 09:42 schreef 16meter het volgende:
[..]
zijn ze bezig met de opnames van een nieuw seizoen in Italie?
Ronnie staat er idd 100x beter bij dan Sitch.. wat een kneus is dat. Grote biceps, maar een ielig lijfje, zijn rug is en benen zijn lachwekkend.
Maar ik heb wel snel energie nodig na het trainen, en dan zijn suikers uitermate geschikt, toch?quote:Op woensdag 25 mei 2011 08:58 schreef Physics het volgende:
[..]
Eigenlijk is er geen enkel wetenschappelijk onderzoek dat bewijst dat het bevorderlijk zou zijn in het geval van een toereikend dieet.
http://jasonferruggia.com/cut-the-sugar/quote:About a year ago I took the majority of my coaching clients off sugar.
What we have been doing is what everyone from Arthur Saxon to Vince Gironda to Arnold did post workout; simply eating some carbs like rice or potatoes. Thats a far healthier and better option than slugging a big glass of man made sugar.
You could go with something like sushi or some chicken and a sweet potato. Sure, the white rice in the sushi is technically a faster carb but I dont think it will really make any difference in the end. As long as you refill your glycogen stores between the end of your last workout and the start of your next one youll be fine. All the crazy hype about the fastest acting carbs and all that is wildly exaggerated.
voor de goede orde, ik eet hoofdzakelijk fruit na het trainen.quote:Op woensdag 25 mei 2011 11:12 schreef kidkash19 het volgende:
[..]
http://jasonferruggia.com/cut-the-sugar/
Public Enemy zei het jaren geleden al goed
Dont believe the hype!
Anti-weefselafbrekend = weefselopbouwend. Lijkt me dat dat precies is wat je wil tijdens het bulkenquote:Op woensdag 25 mei 2011 08:58 schreef Physics het volgende:
[..]
Eigenlijk is er geen enkel wetenschappelijk onderzoek dat bewijst dat het bevorderlijk zou zijn in het geval van een toereikend dieet.
[..]
Ja, en in een bulk dus nutteloos.
wat eet je dan wel, want ook ik ben niet bepaald aan het letten op de hoeveelheid eiwitten per kg lichaamsgewicht, maar na het trainen dus mijn appeltje (quote:Op woensdag 25 mei 2011 11:55 schreef kidkash19 het volgende:
Ach ben misschien een vreemde eend in de bijt hier:P
Neem al maanden (misschien wel al anderhalf a 2 jaar) geen eiwitshakes meer, probeer zoveel mogelijk uit voeding te halen, geen zuivelproducten en pre en post workouts zijn helemaal niet aan mij besteed.
Gek genoeg merk ik niks qua achteruitgang in mn progressie, word nog elke training sterker, vet% word niet hoger maar fluctueert van laag naar huidig (ligt aan de fysieke arbeid die ik verricht op het veld enzo)
Mn trainingsmaatje was/is een strongman en kijkt me nog steeds vreemd aan
Fout, helaas wordt die aanname vaak gedaan.quote:Op woensdag 25 mei 2011 11:54 schreef Dalliance het volgende:
[..]
Anti-weefselafbrekend = weefselopbouwend. Lijkt me dat dat precies is wat je wil tijdens het bulken
Ik eet gewoon 3x per dag (weekenden kan dit verschillen met een bezoekje aan de fast food tent of een bezorgmaaltijd)quote:Op woensdag 25 mei 2011 13:16 schreef mister_popcorn het volgende:
[..]
wat eet je dan wel, want ook ik ben niet bepaald aan het letten op de hoeveelheid eiwitten per kg lichaamsgewicht, maar na het trainen dus mijn appeltje () en daarna bij thuiskomst goed eten, en daar zit bijvoorbeeld altijd een bak kwark bij.
Eet je veel noten/vlees/vis dan?
Dat is inderdaad wel erg weinig ja. Wat zijn je stats dan?quote:Op woensdag 25 mei 2011 14:02 schreef kidkash19 het volgende:
[..]
Ik eet gewoon 3x per dag (weekenden kan dit verschillen met een bezoekje aan de fast food tent of een bezorgmaaltijd)
Ontbijt wat eieren klutsen en bakken met een boterham of 2
Lunch ook niet boeiend meestal 2 bruine broodjes met kipfilet en een eitje erop
Avond (voor trainen) groene groentes en (mager) vlees (kip, mager gehakt, biefstuk etc) of een stuk vis
Na trainen soms niks, soms iets kleins als een bruine boterham met pindakaas.
Zoals je ziet niks bijzonders, sommige zouden het zelfs te weinig noemen. Ik train 5x per week, 3x in de sportschool en 2x intensief op het veld en eens in de 2 weken op zondag een wedstrijd.
Toch heb ik geen enkel negatief effect gemerkt sinds ik afgestapt ben van de eiwitshakes, kwark, 6x per dag eten etc. Ben niet kleiner geworden, vet% is wat minder en zoals ik al zei fluctueert een beetje maar ben wel sterker geworden (hou alles bij in een kladblok). Daarbij is mn levensstijl een stuk prettiger geworden, afgelopen met het afwegen van voedsel, bijna in paniek raken als ik een maaltijd mis en leuke dingen onderbreken omdat er zonodig een shake in moet
Daarom ben ik dus best overtuigd van het feit dat wij "normale" mensen al die extra opsmuk niet nodig hebben en het puur geldklopperij is
1.84quote:Op woensdag 25 mei 2011 14:11 schreef mister_popcorn het volgende:
[..]
Dat is inderdaad wel erg weinig ja. Wat zijn je stats dan?
En ik ook geloof ook niet zo in dat hele plichtmatige vreten, al denk ik wel dat voor bodybuilding het wel nodig is. Blijf er wel bij dat 3x per dag wel weinig is, dat zou ik toch niet trekken, ookal train ik ook hoofdzakelijk voor kracht en snelheid.
Leuk om te lezen. Sommige mensen maken zich zo druk dat ze een stressfactor creeëren.quote:Op woensdag 25 mei 2011 14:02 schreef kidkash19 het volgende:
[..]
Ik eet gewoon 3x per dag (weekenden kan dit verschillen met een bezoekje aan de fast food tent of een bezorgmaaltijd)
Ontbijt wat eieren klutsen en bakken met een boterham of 2
Avond (voor trainen) groene groentes en (mager) vlees (kip, mager gehakt, biefstuk etc) of een stuk vis
Zoals je ziet niks bijzonders, sommige zouden het zelfs te weinig noemen. Ik train 5x per week, 3x in de sportschool en 2x intensief op het veld en eens in de 2 weken op zondag een wedstrijd. Juli stopt het seizoen dan neem ik 2 weken rust en ga ik los op het veld voor conditie, kracht, agility etc dus dan zal er iets meer eten naar binnen gaan maar niet noemenswaardig
Toch heb ik geen enkel negatief effect gemerkt sinds ik afgestapt ben van de eiwitshakes, kwark, 6x per dag eten etc. Ben niet kleiner geworden, vet% is wat minder en zoals ik al zei fluctueert een beetje maar ben wel sterker geworden (hou alles bij in een kladblok). Daarbij is mn levensstijl een stuk prettiger geworden, afgelopen met het afwegen van voedsel, bijna in paniek raken als ik een maaltijd mis en leuke dingen onderbreken omdat er zonodig een shake in moet
Daarom ben ik dus best overtuigd van het feit dat wij "normale" mensen al die extra opsmuk niet nodig hebben en het puur geldklopperij is
quote:Op woensdag 25 mei 2011 13:39 schreef Physics het volgende:
[..]
Fout, helaas wordt die aanname vaak gedaan.
Ah, ik realiseer me mijn denkfoutquote:Op woensdag 25 mei 2011 13:42 schreef Agentperry het volgende:
bekijk het zo:
als je ergens tegen bent, ben je niet automatisch voor het tegenovergestelde.
een voorbeeld:
je wil niet graag te dik zijn, dit betekent niet dat je wel graag ondergewicht zou hebben.
Geloof er niks van dat je dan alleen dit eet:quote:Op woensdag 25 mei 2011 14:18 schreef kidkash19 het volgende:
[..]
1.84
Tussen de 105 - 110 KG (ligt eraan wanneer er gewogen word)
VP tussen 17-21 %
Dat is nog geen 2000 kcal man, ik eet 2700 kcal nu tijdens het cutten en ik val al snel af, moet je nagaan met 2000...quote:Ontbijt wat eieren klutsen en bakken met een boterham of 2
Ja, ik ben student en zit 'n dag lang thuis beetje te programmeren, ik doe serieus geen zak en ik val snel genoeg al af op 2700kcal.quote:Op woensdag 25 mei 2011 14:32 schreef kidkash19 het volgende:
Nou ja dan geloof je het niet, ik weet toch echt zelf wel wat ik eet neem ik aan. In de weekenden kan het iets meer zijn maar doordeweeks gaat er echt niet meer in dan dat.
Nu moet ik erbij zeggen dat ik al 2 KG aankom als ik naar een Whopper kijk laat staan eetOh ja en ik heb een kantoorbaan dus overdags word er amper iets verbrandt natuurlijk
Jij bulkte dus ook op 3000 kcal met dat gewicht?quote:Op woensdag 25 mei 2011 14:38 schreef kidkash19 het volgende:
Nou ja nogmaals je hoeft me niet te geloven
Ik vergeet niks, ik heb namelijk bewust niks anders thuis in mn kasten of koelkast liggen, alleen in het weekend wilt er nog wel eens wat ijs of iets doorheen gaan. Dit doe ik express omdat ik al aankom van het kijken en ruiken van dit soort dingen
110 kilo en 17% zei je, laat eens zien dan,.quote:Op woensdag 25 mei 2011 14:36 schreef Diabox het volgende:
[..]
Ja, ik ben student en zit 'n dag lang thuis beetje te programmeren, ik doe serieus geen zak en ik val snel genoeg al af op 2700kcal.
En ik ken ook genoeg mensen die zeggen "ik weet zelf wel wat ik eet neem ik aan", als ik vervolgens 'n dag lang met ze meeloop om te kijken wat ze daadwerkelijk eten komen ze altijd 'n stuk hoger uit, bewust of onbewust vergeten ze toch enkele dingen te vermelden.
Ik heb nooit gezegd dat ik 110kg ben met 17%?quote:Op woensdag 25 mei 2011 14:43 schreef ZetaOS het volgende:
[..]
110 kilo en 17% zei je, laat eens zien dan,.
quote:Op woensdag 25 mei 2011 14:44 schreef Diabox het volgende:
[..]
Ik heb nooit gezegd dat ik 110kg ben met 17%?
183 denk ik, zal het eens meten. % vet is een schatting, heb geen meet gegevens.quote:Op woensdag 25 mei 2011 14:52 schreef Diabox het volgende:
Is wel iets minder dan 15%. Wat is je lengte?
Mensen met een snelle stofwisseling zijn meestal gevoelig voor obesitas, mensen met een erg langzame zijn dunner.quote:Op woensdag 25 mei 2011 17:15 schreef Agentperry het volgende:
eetschema doe ik ook niet aan. wel altijd 's ochtends brinta + shake en 's avonds na het eten noten en kwark. maar dat is gewoon puur omdat het lekker is en het gewoonte is geworden. wat ik daar tussenin eet is elke dag anders. ik eet wel vrij veel omdat ik een hele snelle stofwisseling heb.
Huh?quote:Op woensdag 25 mei 2011 17:23 schreef ZetaOS het volgende:
[..]
Mensen met een snelle stofwisseling zijn meestal gevoelig voor obesitas, mensen met een erg langzame zijn dun.
Langzaam= eten is nog niet opgenomen en je poept het alweer uit.
Snel=eten neem je tot je en je lichaam neemt alles snel op, waardoor je ook sneller dik wordt.
Dat is mijn visie er op.
je lult poepquote:Op woensdag 25 mei 2011 17:23 schreef ZetaOS het volgende:
[..]
Mensen met een snelle stofwisseling zijn meestal gevoelig voor obesitas, mensen met een erg langzame zijn dunner.
Snel=eten neem je tot je en je lichaam neemt alles snel op, waardoor je ook sneller dik wordt.
Dat is mijn visie er op.
neequote:Op woensdag 25 mei 2011 17:33 schreef ZetaOS het volgende:
[..]
Ik ga altijd hier van uit, klopt het niet?
Ok, Duidelijke taal, maar niet het een of het ander, maar deze topic is voor Strikt Bazen, volgens mij hoor jij daar niet bij.quote:
Ach het is achtergrond kennis, heb je niet echt nodig, goede training en goed schoon eten zijn belangrijker dan feitjes die je toch niet veder helpen.quote:
ha....ha....quote:Op woensdag 25 mei 2011 18:26 schreef ZetaOS het volgende:
[..]
Ok, Duidelijke taal, maar niet het een of het ander, maar deze topic is voor Strikt Bazen, volgens mij hoor jij daar niet bij.
Dude ik hoop dat dit een grap is..quote:Op woensdag 25 mei 2011 17:23 schreef ZetaOS het volgende:
[..]
Mensen met een snelle stofwisseling zijn meestal gevoelig voor obesitas, mensen met een erg langzame zijn dunner.
Dat is mijn visie er op.
Heel herkenbaar. Gelukkig is de stage nu afgelopen en kan ik weer wat eerder trainen. Kan je niet iets vroeger beginnen op stage zodat je ook wat eerder weg kan?quote:Op woensdag 25 mei 2011 09:54 schreef ZuidGrens het volgende:
Wel ongelofelijk klote dat ik nu altijd 's avonds moet (i.v.m. stage), bij ons is het dan altijd behoorlijk druk in de sportschool en sta je de hele tijd te wachten tot je kan. Vreselijk is dat als je niet lekker vooruit kan...dan maar proberen om rond 18.15 uur al te gaan, dan is het meestal nog een half uurtje rustig.
was dat aan het einde van je training? want als ik met benchen begin druk ik 80kg als ik het net als gister doe na incline db press, military en pushpress dan kom ik nog maar tot 70kg met moeite.quote:Op woensdag 25 mei 2011 19:10 schreef Jahr00n het volgende:
Vandaag ging zo verschrikkelijk slecht, bankdrukken maar 50 kg. Normaal doe ik minimaal 10 meer. pfft
In de US hebben ze gyms die om 04.00 al open gaan. Als je dan een druk leven hebt, kun je vroeg opstaan en lekker knallen. En in de ochtend pak ik meer dan in de avond vreemd genoeg.quote:Op woensdag 25 mei 2011 20:08 schreef LUFC het volgende:
[..]
Heel herkenbaar. Gelukkig is de stage nu afgelopen en kan ik weer wat eerder trainen. Kan je niet iets vroeger beginnen op stage zodat je ook wat eerder weg kan?
Nouja zonder feiten gaat t niet echt lukken vriend...quote:Op woensdag 25 mei 2011 18:35 schreef ZetaOS het volgende:
[..]
Ach het is achtergrond kennis, heb je niet echt nodig, goede training en goed schoon eten zijn belangrijker dan feitjes die je toch niet veder helpen.
Op de sportschool vertellen ze je ook allemaal info waar je uiteindelijk niks aan hebt.
Gewoon hard en zwaar trainen en geen 1 dag het zelfde doen daar gain je op, en je verliest ook nog eens vet.
Je eigen rode draad zoeken, Keep It Simple.
Ben het wel een beetje met hem eens hoor. Zwaar en hard trainen en geen suiker producten eten.quote:Op woensdag 25 mei 2011 21:07 schreef DeRakker. het volgende:
[..]
Nouja zonder feiten gaat t niet echt lukken vriend...
Weet je ook niet bijv. dat je bepaalde dingen nodig hebt en goed voor je zijn... je kan wel de hele dag chocola eten maar daar gaat t niet mee lukken.
Je begint zelf over feiten... dan moet t ook wel kloppen in de buurt komen...
Wat je bijv. nu zegt klopt ook niet... hard zwaar trainen hoef je helemaal geen vet te verliezen...
Maargoed volgens mij ben je aan t trollen.
Ik ken het. Meer eten? Sowieso is variatie wel goed, db press kan je doenquote:Op woensdag 25 mei 2011 22:28 schreef Panzermaus het volgende:
Agentperry, met welk gewicht begon jij qua benchpress? Ik ben nu 3 maanden serieus aan het eten en trainen, en alles gaat vooruit behalve mijn bench, doe nog altijd trouw 3x5x50kg nu (Rippetoe SS), tot op borst en dan 'bounce', en het gaat niet meer vooruit, ene week is soms zelfs achteruitgang. Dan krijg ik die 5e rep er met moeite uit en gaat hij echt 'vastlopen', dan duw ik met al mijn kracht maar hangt het gewoon op zo'n dood punt en voel ik het na stoppen heel erg bij mijn oksels.
Ben ook een lichtgewicht nog (1.77, <70kg) maar doe nu wel 3x10x195kg op de seated leg press (squatten is niet echt mogelijk hier, nog een weekje), terwijl ik daar met 80kg begon en nog geen twee maand verder ben. Meer mensen waarbij hun bench al zo vroeg plateau'd, maar de rest vooruit blijft gaan? Meer reps? Dumbbells gaan doen? Tips?
Nee ik denk dat ik hier het zeker aan het goede eind heb.quote:Op woensdag 25 mei 2011 21:07 schreef DeRakker. het volgende:
[..]
Nouja zonder feiten gaat t niet echt lukken vriend...
Weet je ook niet bijv. dat je bepaalde dingen nodig hebt en goed voor je zijn... je kan wel de hele dag chocola eten maar daar gaat t niet mee lukken.
Je begint zelf over feiten... dan moet t ook wel kloppen in de buurt komen...
Wat je bijv. nu zegt klopt ook niet... hard zwaar trainen hoef je helemaal geen vet te verliezen...
Maargoed volgens mij ben je aan t trollen.
Sorry maar als je allemaal domme dingen lult kan ik me niet voorstellen dat je 135 bench.quote:Op donderdag 26 mei 2011 00:28 schreef ZetaOS het volgende:
[..]
Nee ik denk dat ik hier het zeker aan het goede eind heb.
Ik bedoel ook niet alle feiten, sommige dingen moet je weten, maar er is ook een boel dat leuk is dat je het weet maar je geen snars veder helpt.
(Zoals Sportschool personeel, die hebben echt geen kaas van training, vetverlies en gains gegeten)
Zie anders het filmpje dat ik gepost heb, als ik het allemaal zo fout zou hebben zou ik er nog belabberder uit zien. Dit is dus na 5 mnd met een gebroken hand. Dus 5 mnd geen bovenlichaam workout kunnen doen.
Ik zie hier benchpress gewichten van 60, 70 kg voor bij komen, niet echt indrukwekkend, en zeker niet voor bazen, ik druk koud makkelijk 135...(En dat zonder Sportschool of benchpressen in mijn workout). Nu jij nog!
Gewoon hard zwaar trainen zal je beste vriend zijn bij vet verlies, het is goed of je T het is goed voor je GH, en dus verlies je vet, simpel en absoluut niet bedoeld als Troll
Mag ik jou foto/ filmpje eens zien?
Probeer eens met een maatje of vraag desnoods iemand in de gym of hij je kan helpen om je grenzen te verleggen. Probeer je laatste setje gewoon iets over het randje te gaan ook al haal je maar 3 of 4 reps met hulp.quote:Op woensdag 25 mei 2011 22:28 schreef Panzermaus het volgende:
Agentperry, met welk gewicht begon jij qua benchpress? Ik ben nu 3 maanden serieus aan het eten en trainen, en alles gaat vooruit behalve mijn bench, doe nog altijd trouw 3x5x50kg nu (Rippetoe SS), tot op borst en dan 'bounce', en het gaat niet meer vooruit, ene week is soms zelfs achteruitgang. Dan krijg ik die 5e rep er met moeite uit en gaat hij echt 'vastlopen', dan duw ik met al mijn kracht maar hangt het gewoon op zo'n dood punt en voel ik het na stoppen heel erg bij mijn oksels.
Ben ook een lichtgewicht nog (1.77, <70kg) maar doe nu wel 3x10x195kg op de seated leg press (squatten is niet echt mogelijk hier, nog een weekje), terwijl ik daar met 80kg begon en nog geen twee maand verder ben. Meer mensen waarbij hun bench al zo vroeg plateau'd, maar de rest vooruit blijft gaan? Meer reps? Dumbbells gaan doen? Tips?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |