jammer zeg van die vormpjes, dat is niet leukquote:Op zondag 22 mei 2011 17:20 schreef BBQ-kip het volgende:
Nou, die zijn hopeloos gefaald....
Ik heb zelf geen cupcakehouders en de papiertjes waren blijkbaar te slap, ze zijn er dus allemaal uitgelopen of meeeeega uitgezakt, waardoor het een soort cake-blobs zijn...
Ik wacht even tot ze afgekoeld zijn om te proeven, dan kijk ik of ik er nog buttercream op maak of het helemaal laat zitten. Fotowaardig gaan ze in ieder geval niet worden helaas...
* BBQ-kip cupcakehouders op haar te-kopen-lijstje zet
ik kiek er ff naar want het gebeurt tegenwooordig automatischquote:
die vormpjes van dr oetker zijn trouwens heel goed stevig (veel meer dan die van de xenos) mocht je ze in de winkel zien.quote:Op zondag 22 mei 2011 19:00 schreef BBQ-kip het volgende:
Dit was mijn 2e keer cakejes bakken sinds jaaaaaaren. Vorige keer met vormhouders en nu zonder, weet niet of het altijd gebeurt, maar ik ga het er niet meer op wagen
* BBQ-kip er eentje uit de koelkast gaat plukken
quote:Op zondag 22 mei 2011 20:30 schreef SV-tje het volgende:
Vrijdagavond en nacht bezig geweest met de taart voor een vriendin die net een kleintje heeft gekregen:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Dit was het totale cadeau:
[ afbeelding ]
En de cupcakes voor vandaag in de Efteling:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Heel erg mooi en goed gelukt voor een eerste boltaartje!quote:Op zondag 22 mei 2011 21:03 schreef Silmarwen het volgende:
Skaai, kaneelkruimel! Dat klinkt echt heel erg lekker.
En wow, die schoentjes. O.o Wat knap en mooi!
BBQ, bij mij liepen de schaapcupcakes ook wat uit, een vormhouder is echt een pre!
Vandaag dus de Barbie-taart voor mijn dochters derde verjaardag. Slagroom framboos vulling en biscuitcake. Niet heel fancy, houdt ze toch niet zo van.Hij was erg lekker iig!
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Mijn eerste boltaart en dus eerste Barbie-taart!
Uploaden naar photobucket of soortgelijke site en dan de IMG link hier plakkenquote:Op maandag 23 mei 2011 09:37 schreef palma het volgende:
hmmmmmm nou wil ik een foto uploaden maar ik weet niet hoe???
Uit Taart & cake decoraties van Paris Cutler:quote:Op donderdag 19 mei 2011 14:32 schreef Danielle83 het volgende:
Misschien een hele stomme vraag, maar maken jullie ook wel is taarten of cupcakes zonder melk? Door lactose intolerantie mag ik dus geen melk en maakt het wel lastiger om iets lekkers te maken.
Ik bak ook wel eens muffins met gesmolten boter, die blijven ook zompig. Daar zou het niet aan mogen liggen.quote:Op maandag 23 mei 2011 14:16 schreef Skaai het volgende:
Vraagje he, ik heb ooit honingmuffins gehad en die waren de volgende dag zo hard en droog dat ik er een raam mee kon ingooien. Nu heb ik vanmorgen mijn laatste bosbessenmuffin opgegeten en hij was gewoon nog ontzettend lekker en bijna net zo zompig en nomnom als gisteren!
Kan dat komen doordat ik zonnebloemolie in plaats van boter heb gebruikt? Dat is namelijk de enige reden die ik me kan bedenken
Ik voel me echt heel dom nu... Ik dacht dat als je een boltaartje wilde maken, je een speciale bakvorm nodig had om die bol te bakken. Maar kennelijk puzzel je dat dus gewoon in elkaar van een "normale" biscuit?quote:Op zondag 22 mei 2011 21:03 schreef Silmarwen het volgende:
Skaai, kaneelkruimel! Dat klinkt echt heel erg lekker.
En wow, die schoentjes. O.o Wat knap en mooi!
BBQ, bij mij liepen de schaapcupcakes ook wat uit, een vormhouder is echt een pre!
Vandaag dus de Barbie-taart voor mijn dochters derde verjaardag. Slagroom framboos vulling en biscuitcake. Niet heel fancy, houdt ze toch niet zo van.Hij was erg lekker iig!
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Mijn eerste boltaart en dus eerste Barbie-taart!
Zo dom is dat niet, want je hebt twee manieren om aan en bol te komen. Een daarvan is puzzelen maar de andere is bakken in een vorm.quote:Op maandag 23 mei 2011 21:32 schreef Pandora73 het volgende:
[..]
Ik voel me echt heel dom nu... Ik dacht dat als je een boltaartje wilde maken, je een speciale bakvorm nodig had om die bol te bakken. Maar kennelijk puzzel je dat dus gewoon in elkaar van een "normale" biscuit?
Nee niet te lang gebakken. Heb ze meerdere malen korter/langer proberen te bakken en dat was het probleem niet. De honing kan het best zijn ja. Toch is het stom, en zonde want ze waren te lekkerquote:Op maandag 23 mei 2011 17:58 schreef _Loki het volgende:
Ik denk net te lang gebakken, dan zijn ze als ze vers zijn nog goed en als ze afkoelen steenhard.
Ik speel ook al ff met het idee, maar alle recepten die ik tegenkom maken gebruik van 2 ounces rode kleurstof. Ik ben alleen nog nooit de vloeibare kleurstof tegengekomen die ze blijkbaar in de US gebruiken.quote:Op dinsdag 24 mei 2011 17:48 schreef MarjoBlabla het volgende:
Heeft iemand een goed recept voor red velvet cupcakes? Ik wil die namelijk binnenkort een keer proberen te maken
Rode vloeibare kleurstof is gewoon bij de toko te koop.. Ik heb in ieder geval daar mijn flesje vandaan..quote:Op dinsdag 24 mei 2011 19:48 schreef -Trinity- het volgende:
[..]
Ik speel ook al ff met het idee, maar alle recepten die ik tegenkom maken gebruik van 2 ounces rode kleurstof. Ik ben alleen nog nooit de vloeibare kleurstof tegengekomen die ze blijkbaar in de US gebruiken.
Ik zal eens kijken bij de toko hier in de buurt. Misschien dat je wat kan met bovenstaand recept dan?quote:Op dinsdag 24 mei 2011 19:55 schreef MarjoBlabla het volgende:
Rode vloeibare kleurstof is gewoon bij de toko te koop.. Ik heb in ieder geval daar mijn flesje vandaan..
Ik ga een combinatie van 2 recepten gebruiken. In een ander recept staat 1,5 eetlepel aan kleurstof.. Dus ik doe gewoon dat, in combinatie met dat recept van jou xD Want je hebt niet zo veel kleurstof nodig! Ik heb al eens eerder gewoon rode cupcakes gemaakt, daar was een eetlepel genoeg voor dacht ik..quote:Op dinsdag 24 mei 2011 20:53 schreef -Trinity- het volgende:
[..]
Ik zal eens kijken bij de toko hier in de buurt. Misschien dat je wat kan met bovenstaand recept dan?Er gaat wel een hoop in! Laat je weten of het gelukt is?
Ok, laat weten hoe het gaat. Gebruik je dan een eetlepel vloeibare kleurstof of paste?quote:Op woensdag 25 mei 2011 08:43 schreef MarjoBlabla het volgende:
Ik ga een combinatie van 2 recepten gebruiken. In een ander recept staat 1,5 eetlepel aan kleurstof.. Dus ik doe gewoon dat, in combinatie met dat recept van jou xD Want je hebt niet zo veel kleurstof nodig! Ik heb al eens eerder gewoon rode cupcakes gemaakt, daar was een eetlepel genoeg voor dacht ik..
Ik zou de creamcheese frosting maken uit de link die ik eerder heb gepost, denk dat wit met rood mooi staatquote:Op donderdag 26 mei 2011 16:06 schreef MarjoBlabla het volgende:
Vloeibaar.. Ik ga ze zo proberen te maken, wish me luck!
Iemand nog een geweldig recept voor de toef?
Ja, dat wel.. Maar het is niet erg mooi, als je ze weg wilt geven..quote:Op donderdag 26 mei 2011 18:50 schreef loecje het volgende:
eet mooi makkelijk toch als je ze er zo uit kan pakken?
Dat van de Jamin is pas net, dus iig geen oud nieuwsquote:Op vrijdag 27 mei 2011 01:46 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Ik ben hier al een tijdje niet meer geweest dus excuus als ik oud nieuws herhaal maar ik zag dat de Jamin in Leidschendam nu een heel assortiment heeft aan spullen waaronder ook funcakes mixen maar ook Wilton etc.
Verder gaat a.s. zaterdag in Naaldwijk een nieuw filiaal van de leukstetaartenshop open.
quote:Op vrijdag 27 mei 2011 12:53 schreef Spuuglokje het volgende:
Mmmm die cupcakes zien er lekker uit Skaai!![]()
En die schoentjes zijn leuk zeg, SV-tje.![]()
En die chocoladetaart oeh heerlijk!! Mooi ook, met 1 roos, Miss_Isis, ik hou van de kracht van eenvoud!![]()
Vandaag moet ik 2 taarten afmaken. Gisteren heb ik al gebakken en afgesmeerd, dus vandaag ga ik bekleden en decoreren. De eerste taart heb ik net af, een dinosaurustaart.
Ik heb een ronde taart gemaakt, gevuld met aardbeienspul en bovenop extra heuvels van biscuitmix, afgesmeerd met botercreme:
[ afbeelding ]
Bekleed met groene fondant:
[ afbeelding ]
Het uiteindelijke resultaat, met grassprietjes van groene icing en nepdinosaurusjes, met de naam en leeftijd van bruine fondant op de zijrand:
[ afbeelding ]
Ik heb er uiteindelijk ongeveer 2 a 2,5 van gemaakt. Ze waren wel erg lekker! Ik vermoed dat ze alleen wat langer in de oven hadden gemoeten. De grote waren nog niet helemaal gaar, jammer genoeg. De mini's waren wel goed en erugh lekkerquote:Op vrijdag 27 mei 2011 09:03 schreef -Trinity- het volgende:
MarjoBlabla, zijn ze wel mooi rood geworden met 1,5 lepel kleurstof?
Ik heb vandaag gekeken bij de Jamin in Amersfoort.. Hier hebben ze het helaas nietquote:Op vrijdag 27 mei 2011 01:46 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Ik ben hier al een tijdje niet meer geweest dus excuus als ik oud nieuws herhaal maar ik zag dat de Jamin in Leidschendam nu een heel assortiment heeft aan spullen waaronder ook funcakes mixen maar ook Wilton etc.
Verder gaat a.s. zaterdag in Naaldwijk een nieuw filiaal van de leukstetaartenshop open.
Ok, dus ze moeten langer dan in dat recept staat? Heb je die uit mijn link gebruikt? Ik wil ze ook echt binnenkort gaan makenquote:Op vrijdag 27 mei 2011 17:29 schreef MarjoBlabla het volgende:
Ik heb er uiteindelijk ongeveer 2 a 2,5 van gemaakt. Ze waren wel erg lekker! Ik vermoed dat ze alleen wat langer in de oven hadden gemoeten. De grote waren nog niet helemaal gaar, jammer genoeg. De mini's waren wel goed en erugh lekker
Ja, in combinatie met het recept dat op deleukstetaarten.nl staat:) Vond het te veel gedoe om alles om te rekenen:pquote:Op vrijdag 27 mei 2011 19:24 schreef -Trinity- het volgende:
[..]
Ok, dus ze moeten langer dan in dat recept staat? Heb je die uit mijn link gebruikt? Ik wil ze ook echt binnenkort gaan maken.
Ok thx, hoe lang en op welke temp raar jij 't nu aan dan, met je ervaring?quote:Op vrijdag 27 mei 2011 19:49 schreef MarjoBlabla het volgende:
Ja, in combinatie met het recept dat op deleukstetaarten.nl staat:) Vond het te veel gedoe om alles om te rekenen:p
Hahaha, ik denk wel gewoon die temperatuur die zij aangeven, maar zeker 5 minuten langer.. Ik had hem nu zo'n 18 minuten.. Ik zal denk ik toch wel dan voor de 25 minuten gaan.. De mini's waren gewoon in 20 min gaar (normaal zo'n 15 min)quote:Op vrijdag 27 mei 2011 20:04 schreef -Trinity- het volgende:
[..]
Ok thx, hoe lang en op welke temp raar jij 't nu aan dan, met je ervaring?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |