Ik voelde me al kei-aangesproken....quote:Op woensdag 27 april 2011 09:21 schreef Tinkepink het volgende:
Even voor de duidelijkheid, de TT is niet onaardig bedoeld maar een verwijzing naar de vorige over gezond crashen
OMG, kan ik het goedmaken?quote:
Ja ik heb moeite om aan de 1825 kcal per dag te komenquote:Op woensdag 27 april 2011 10:25 schreef DarkElf het volgende:
Goedemorgen! Net tijdens het uitpuffen van het hardlopen eens even alle tickers in de OP bekeken en dat gaat lekker zie ik
Mooi hoor!
Zelf vond ik afvallen in de lente en zomer qua avondeten een stuk eenvoudiger omdat je in de lente en zomer toch al zin hebt in lichter eten, salades etc... Herkennen jullie dat?
Netjes. Dan eet je zeker heel veel groente? Ik heb er helaas nooit moeite mee om aan de 1800 kcal te komen. Alleen als ik heel veel groente en kwark en eieren eet lukt het om rond de 1500 te blijven.quote:Op woensdag 27 april 2011 10:29 schreef MalaCocinera het volgende:
[..]
Ja ik heb moeite om aan de 1825 kcal per dag te komenIk vind het ook lastig om dat los te laten en accepteren dat zolang ik niet onder de 1200 kcal kom er niets aan het handje is. Mijn gemiddelde op gewone dagen is nu 1500 kcal.
quote:Op woensdag 27 april 2011 10:25 schreef DarkElf het volgende:
Goedemorgen! Net tijdens het uitpuffen van het hardlopen eens even alle tickers in de OP bekeken en dat gaat lekker zie ik
Mooi hoor!
Zelf vond ik afvallen in de lente en zomer qua avondeten een stuk eenvoudiger omdat je in de lente en zomer toch al zin hebt in lichter eten, salades etc... Herkennen jullie dat?
Ik ben een echte een groentevreter pur sang ja. Het punt is dat ik ook aardig wat dingen niet wegkrijg:quote:Op woensdag 27 april 2011 10:37 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Netjes. Dan eet je zeker heel veel groente? Ik heb er helaas nooit moeite mee om aan de 1800 kcal te komen. Alleen als ik heel veel groente en kwark en eieren eet lukt het om rond de 1500 te blijven.
Nouja, aan het meeste uit je lijstje mis je niet veel! Afgezien van zuivel en fruit is het zelfs beter zonderquote:Op woensdag 27 april 2011 10:53 schreef MalaCocinera het volgende:
[..]
Ik ben een echte een groentevreter pur sang ja. Het punt is dat ik ook aardig wat dingen niet wegkrijg:
- dingen als sultana, liga
- ijsjes (waterijs of magnum maakt niet uit)
- zuivel vla, yoghurt (ik lust wel kaas dingen en heb verplicht volle melk bij meusli)
- pasta
- fruit, tsjah als het voorgesneden is dan gaat het wel. Ik heb begrepen dat een sinaasappel per dag in principe al okay is. Dus dat probeer ik dan maar.
- zoete drankjes, sapjes, prik drank, karvan
- ik eet thuis nauwelijks vlees
Waar ben ik dan dik van geworden(weeg nu 75 kilo bij een lengte van 1.58). Bier, wijn, borrelhapjes, uit eten gaan, bbq, borrels ik ben echt een sociale vreter en ik kan dan echt blijven eten en drinken.
overigens klinkt dat lijstje van dingen die ik niet wegkrijg erg verwend. Maar bij anderen eet ik altijd wat de pot schaft zonder zout of ketchup erop te doen.
Ik heb dan ook te horen gekregen dat iemand die zoveel bunkert op feestjes toch veel dikker zou moeten zijnquote:Op woensdag 27 april 2011 10:57 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Nouja, aan het meeste uit je lijstje mis je niet veel! Afgezien van zuivel en fruit is het zelfs beter zonder. Maar als je dat allemaal niet lust moet het ook heel makkelijk zijn om af te vallen. Of niet? Ik drink ook heel graag veel alcohol, maar kies in de zomer vaak wijnschorle (droge witte wijn met spa rood). Is ook lekker, maar minder calorierijk.
That's ths spirit, babygirl!quote:Op woensdag 27 april 2011 11:23 schreef trovey het volgende:
en nu gaat het langzaam maar zeker eraf...heel erg langzaam maar ja, het zat er ook niet in een jaar aan laten we maar zeggen.
Als jij voor het eerst gaat sinds je bijna 14 kilo afgevallen bent dan gaan ze dat echt wel zien!quote:Op woensdag 27 april 2011 17:21 schreef Muks het volgende:
Dat idd ook wel fijn flugel ! Ben benieuwd, ga nu voor het eerst naar mijn ouders sinds ik bezig ben. Kijken wat mijn moeder zegt
Je hebt dan in ieder geval geen geld meer over voor andere lekkere/ongezonde dingenquote:Op woensdag 27 april 2011 18:25 schreef trovey het volgende:
Nu bij Editie NL: chocolade waarvan je niet dik gaat worden...sureen je bent meteen immuun voor kanker ook nog.
....slecht 145 euro voor 140 stukjes.
quote:Op woensdag 27 april 2011 18:31 schreef Sometimes het volgende:
[..]
Je hebt dan in ieder geval geen geld meer over voor andere lekkere/ongezonde dingen
Ja maar jij eet chocola waarvan de cacao verhit is, deze ''wonder'' chocola is koudgeperst. Wel goed luisteren dame!quote:Op donderdag 28 april 2011 10:21 schreef trovey het volgende:
Nu op BNR radio...weer die chocolade van 145 euro...cacao is eetlustremmend....daar heb ik nou nooit wat van gemerkt.
Ik heb twee weegschalenquote:Op donderdag 28 april 2011 11:21 schreef Muks het volgende:
Grote verschillen tussen al die weegschalen he. Gelukkig hou ik dievan thuis aan als leidraad.
Dat is nou ook mijn probleem met chocolade.quote:Op donderdag 28 april 2011 11:37 schreef Myraela het volgende:
Voor mijn gevoel heb ik me maanden lang zitten volvreten, nouja, het blijkt een krap maandje te zijn. En voor mijn gevoel was ik alles wat ik afgevallen was, terug aangekomen en nog wel meer ook. Maar het valt allemaal gigantisch mee! Ik ben ongeveer 2 kilo aangekomen, dus er is nogsteeds 9 kilo af. Mooi! Nu kan ik er weer vol gemotiveerd tegenaan gaan.![]()
Dat van die chocolade overigens, heb ik wel eens een poosje geprobeerd. Bij echte honger had ik een half blokje pure chocolade en dan kon ik er weer even tegenaan. Dat werkte een paar dagen, totdat ik de hele reep in 1 keer een stuk boeiender vond.![]()
Dat soort dingen lijken onschuldig, maar dat zit bomvol suiker. Vanaf blijven, neem anders een Liga.quote:
Kan nog wel praktisch zijn tijdens een duursportmoment....quote:Op donderdag 28 april 2011 14:25 schreef Juicyhil het volgende:
[..]
Dat soort dingen lijken onschuldig, maar dat zit bomvol suiker. Vanaf blijven, neem anders een Liga.
De meningen zijn verdeeld over het samen eten van fruit met andere zaken... maar fruit is volgens mijn tante een goede start (en die is toch aardig wat kilootjes kwijtgeraakt en gehoudenquote:Op donderdag 28 april 2011 21:28 schreef hemelsblauw het volgende:
Hoi iedereen, ik moet afvallen. Nu ben ik bewuster aan het eten.
Had net als avondeten groenten met vis.
Maar heb toch weer trek.
Ik zat te denken aan eet bakje kwark met daarin een appel en een banaan en wat pitjes van een granaatappel ofzoiets.
Is dit wat?
Is dit een goed ontbijt als ik er ook wat zaadjes en nootjes en rozijntjes bij gooi?
Dat is wel een heel erg precieze weegschaalquote:
Urgh ik zie nu pas hoe dom dat was. Moet dus 0,5kg zijnquote:Op donderdag 28 april 2011 23:06 schreef Sometimes het volgende:
[..]
Dat is wel een heel erg precieze weegschaal![]()
Het is opzich allemaal niet zo heel erg fout, maar het klinkt in mijn ogen wel heel veel, als je een hele banaan hebt, een hele appel, kwark en dan ook nog eens noten enzo erbij gaat doen. Maar dat ben ik maar he.quote:Op donderdag 28 april 2011 21:28 schreef hemelsblauw het volgende:
Hoi iedereen, ik moet afvallen. Nu ben ik bewuster aan het eten.
Had net als avondeten groenten met vis.
Maar heb toch weer trek.
Ik zat te denken aan eet bakje kwark met daarin een appel en een banaan en wat pitjes van een granaatappel ofzoiets.
Is dit wat?
Is dit een goed ontbijt als ik er ook wat zaadjes en nootjes en rozijntjes bij gooi?
Ik heb ze gekocht maar ze zijn makkelijk gratiesch te vinden op internetquote:Op vrijdag 29 april 2011 10:19 schreef RandomMoron het volgende:
waar hebben jullie die miles vandaan die jullie doen?
quote:Op vrijdag 29 april 2011 12:40 schreef Ender_W het volgende:
@M ik ben trots.... maar ik ben de afgelopen week ook 1,5 kg kwijtgeraakt.....
zal ook wel iets met een keelontsteking van afgelopen paasweekend te maken hebben
Oeh netjes!quote:Op vrijdag 29 april 2011 12:40 schreef Ender_W het volgende:
@M ik ben trots.... maar ik ben de afgelopen week ook 1,5 kg kwijtgeraakt.....
zal ook wel iets met een keelontsteking van afgelopen paasweekend te maken hebben
Als ik eerlijk moet zijn is dat ook min of meer mijn manier van afvallenquote:Op maandag 2 mei 2011 09:56 schreef Sometimes het volgende:
Het gaat best lekker bij mij, veel bewegen (squash 2 keer per week) en fitness ook weer opgepakt (spieropbouw, geen cardio). Toch zit er iets nog niet lekker tussen mijn oren:
Doordeweeks kan ik me prima aan mijn voorgenomen eetstijl houden, maar in het weekend en tijdens sociale bijeenkomsten vind ik dat vreselijk moeilijk. Als het me al lukt om me dan in te houden dan ga ik kort daarna alsnog mezelf te buiten. Dan kan ik er beter meteen van genieten in plaats van frustratie op te bouwen.
Qua gewichtsverlies heeft het geen grote nadelige gevolgen; ik val de hele week wat af en in het weekend komt er weer wat bij. Per saldo gaat er nog steeds wat vanaf.
Is dat nu een hele slechte manier? Het voelt ergens niet helemaal goed aan.
quote:Op maandag 2 mei 2011 09:56 schreef Sometimes het volgende:
Het gaat best lekker bij mij, veel bewegen (squash 2 keer per week) en fitness ook weer opgepakt (spieropbouw, geen cardio). Toch zit er iets nog niet lekker tussen mijn oren:
Doordeweeks kan ik me prima aan mijn voorgenomen eetstijl houden, maar in het weekend en tijdens sociale bijeenkomsten vind ik dat vreselijk moeilijk. Als het me al lukt om me dan in te houden dan ga ik kort daarna alsnog mezelf te buiten. Dan kan ik er beter meteen van genieten in plaats van frustratie op te bouwen.
Qua gewichtsverlies heeft het geen grote nadelige gevolgen; ik val de hele week wat af en in het weekend komt er weer wat bij. Per saldo gaat er nog steeds wat vanaf.
Is dat nu een hele slechte manier? Het voelt ergens niet helemaal goed aan.
Bij mij is het precies andersom. Ik kan me prima onder controle houden op vrije dagen en in het weekend, maar op doordeweekse dagen is er vaak teveel gebak of zijn er andere verleidingen die ik zelf gewoon niet in huis heb. Bovendien heb ik in het weekend meer tijd om te sporten.quote:Op maandag 2 mei 2011 10:34 schreef MalaCocinera het volgende:
[..]
Als ik eerlijk moet zijn is dat ook min of meer mijn manier van afvallen
Aangevallen niet hoor.. zo heb ik mijn post niet bedoeld in ieder gevalquote:Op maandag 2 mei 2011 13:17 schreef trovey het volgende:
Genoeg mensen die het langzaam aan doen hoor dus voel je niet aangevallen....ik mag al blij zijn als het me lukt er een kilo per maand af te krijgen
ondanks het feit dat ik mijn uiterste best doe om in mijn omstandigheden af te vallen. Je hoeft je niet opgejaagd te voelen om er een wedstrijdje van te maken, ieder mens is anders en ook alle omstandigheden waaronder je gaat afvallen zijn anders dus gewoon lekker je eigen tempo blijven volgen en je niet laten ontmoedigen. Elk pondje blijvend eraf is een overwinning op jezelf.
Mannen vallen vaak makkelijker af dan vrouwen.. zo gemeen is datquote:Op maandag 2 mei 2011 13:33 schreef Misan het volgende:
In een maand 7,2kg afgevallen zonder er echt veel voor gedaan te hebbenAlleen gezonder eten en normale porties werkt prima tot op heden en is makkelijk vol te houden!
Gelukkig.quote:Op maandag 2 mei 2011 18:44 schreef PaarsBeestje het volgende:
[..]
Aangevallen niet hoor.. zo heb ik mijn post niet bedoeld in ieder gevalHet is meer dat ik de indruk krijg dat de nadruk hier steeds meer komt te liggen op hoe snel je wel niet afvalt ipv of je dat wel op een verstandige manier doet. Niemand heeft er wat aan om over 2 jaar weer op het oude gewicht + extra kilo's te zitten
Een worsteling om af te vallen blijft het in ieder geval zeker. Nu het zo warm wordt, probeer ik ook echt niet voor schut te gaan door ijs te gaan eten (Ben & Jerry's![]()
![]()
). Die nieuwe Magnums lijken me overigens ook heerlijk..
![]()
Ik moet iedere dag mezelf een schop onder de kont geven dat ik niet ga snacken, want anders wordt het niets. Ik zou zo graag een knop om kunnen zetten, zodat ik die behoefte helemaal niet meer heb. De trek in zoetigheid blijft helaas.
Die plateaus zijn echt vervelend. Knap dat je toch bent doorgegaan.quote:Op dinsdag 3 mei 2011 09:44 schreef joyvke het volgende:
[ link | afbeelding ]
Yay, bijna een halve kilo eraf. Dat is dan die halve kilo van de UK en 0,4 bijna weer een hele kilo \o/. Hoop echt dat het weer doorzet, heb even op een plateau gezeten en was het alweer bijna aan het opgeven.
Oma spreekt.quote:Op maandag 2 mei 2011 20:15 schreef uniekhoorn het volgende:
Trovey, vind dat je verstandig praat en er mee omgaat.
En onderschat wandelen en fietsen niet! Echt niet, het is een perfecte beweging, niet blessure gevoelig, makkelijk vol te houden en fijn.. Genieten van de natuur, nieuwe routes uitstippelen.
Het kost alleen heel veel tijd maar als je dat kan vrij maken dan vind ik dit (voor mijzelf ) de perfecte sport!
Wat ik zelf ook wel leuk vind is om in het weekend een georganiseerde wandeltocht te doen.
Je hoeft ook niet altijd nee te zeggen, zeker niet op zulke avonden, beetje genieten moet wel kunnen. Je zou hooguit wat verstandigere keuzes kunnen maken, vis/kip/biefstuk en geen bergen saus.quote:Op dinsdag 3 mei 2011 13:10 schreef Juicyhil het volgende:
Pffff, erg lastig om disciplinair te zijn. Vaak denk ik voor het sporten, ik ga morgen wel. En dat iedere avond
Ook erg lastig om minder te eten. Van het weekend ook weer een BBQ gehad, kan moeilijk nee zeggen.
Komt dat niet omdat je met een best wel heftig schema begonnen bent? Je begon volgens mij met best wel een hoge frequentie per weekquote:Op dinsdag 3 mei 2011 13:10 schreef Juicyhil het volgende:
Pffff, erg lastig om disciplinair te zijn. Vaak denk ik voor het sporten, ik ga morgen wel. En dat iedere avond
Nah, ik had als minimum 3 keer per week. Dat haal ik ook wel. Maar als ik meer wil dan is het of geen zin, tijd of een andere smoes.quote:Op dinsdag 3 mei 2011 13:31 schreef MalaCocinera het volgende:
[..]
Komt dat niet omdat je met een best wel heftig schema begonnen bent? Je begon volgens mij met best wel een hoge frequentie per week
Hmmm ja, ik had ook niet zo ongelofelijk veel genomen. Maar het is toch niet echt goed.quote:Op dinsdag 3 mei 2011 13:15 schreef Myraela het volgende:
[..]
Je hoeft ook niet altijd nee te zeggen, zeker niet op zulke avonden, beetje genieten moet wel kunnen. Je zou hooguit wat verstandigere keuzes kunnen maken, vis/kip/biefstuk en geen bergen saus.
Ik had ook een BBQ dit weekend, het vlees viel wel mee, maar echt belachelijk hoeveel saus en brood/kruidenboter er normaal ook bij gaat.
We waren vorige week uitgenodigd bij mijn schoonouders om te komen BBQ-en. Mijn schoonvader was nog speciaal komen vragen of we wensen hadden. Ik had gezegd dat ik niet wild ben van varkensvlees en dat ik niet kluif en of er wat groenvoer bij kon. Ik weet dat ze me een enorme zeikerd vinden dus ik had het maar niet te specifiek gemaakt.quote:Op dinsdag 3 mei 2011 13:26 schreef trovey het volgende:
..."Hoe maak ik een zo goedkoop mogelijke barbecue"...door rotzooi op de BBQ te leggen.
![]()
Als ik eens barbecue zorg ik altijd ervoor dat er ook gepofte aardappel en gegrilde groentes zijn....het vlees is bij mij niet hoofdzaak en wat er aan vlees is is dan ook goed....niet meteen biefstuk (dat is teveel voor de portemonee
) maar wel dingen als kipfilet, hamplap (en dan vaak als sate) etc. Alleen vlees zou me zelfs tegenstaan want ik zit razendsnel vol van vlees.
Ik ben ook niet van het kluivenquote:Op dinsdag 3 mei 2011 15:09 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
We waren vorige week uitgenodigd bij mijn schoonouders om te komen BBQ-en. Mijn schoonvader was nog speciaal komen vragen of we wensen hadden. Ik had gezegd dat ik niet wild ben van varkensvlees en dat ik niet kluif en of er wat groenvoer bij kon. Ik weet dat ze me een enorme zeikerd vinden dus ik had het maar niet te specifiek gemaakt.
Op de avond zelf bleek dat de BBQ buiten stond en dat wij binnen op de bank zaten met het bord op schoot. Op tafel stond een bizarre hoeveelheid saus en kruidenboter. Daarbij was er ongaar afbakbrood en van die salades op mayo basis (beenhamsalade and such, bleh). Het ene stuk vlees was nog vetter dan het andere, ik zag het vet gewoon van de spareribs afdruipen, het was echt te goor voor woorden. Zij eten niets liever dan vlees dat voor 50% uit vet bestaat.
Toen er een paar stukken afkluifvlees langs waren gekomen was mijn bord dus nog steeds leeg. Ik heb toen maar een lenzenprobleem gefaked en ben snel naar huis gegaan (vlakbij) en heb daar mijn bril opgezet en heb snel een paar happen salade uit de koelkast gegeten. Uiteindelijk heb ik die avond alleen een hamburger op. Ik heb daarna nog dagenlang honger gehad. Volgende keer ga ik niet meer mee met dit soort dingen, ze moeten me toch niet en dat is eigenlijk wel zo rustig.
Je niet meteen schuldig voelenquote:Op dinsdag 3 mei 2011 14:04 schreef Juicyhil het volgende:
[..]
Hmmm ja, ik had ook niet zo ongelofelijk veel genomen. Maar het is toch niet echt goed.
Vandaag maar weer aan de sla enzo.
Ik was zo boos. Vraag dan niet aan me wat ik wil eten. Ze wisten het heus wel maar weigeren gewoon om rekening met me te houden. Ze kopen ook voor hun zoons cola en 7-up maar spa rood voor mij kopen is er niet bij, ik ken ze ten slotte nog maar 8 jaar...quote:Op dinsdag 3 mei 2011 20:46 schreef DarkElf het volgende:
Die bbq klinkt trouwens afschuwelijkgroot gelijk die smoes! Ik zou ook zoiets proberen
hmmm. Hier was het vandaag nog erger... Durf het niet eens op te schrijven. Morgen weer normaal doen, vandaag totaal los geslagen.quote:Op dinsdag 3 mei 2011 20:32 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ok, ik ga per morgen hier posten wat ik op een dag eet. Op een of andere manier moet ik aan iets meer dan mezelf verantwoording afleggen voor mijn gevoel. Omdat ik maar niet afval, verlies ik de moed nogal wat afgelopen dagen resulteerde in heel slecht eetgedrag (o.a. Pizzabroodje, grote loempia, cookie dough, muffins, echt heel evil dus). En zo val ik natuurlijk helemaal niet af. En als mijn medicijnen aanslaan en het wel mogelijk is om af te vallen kan ik maar beter een gezonde levensstijl gewend zijn zodat het makkelijker gaat. Zo. Tijd voor een trap onder de kont
Same herequote:Op dinsdag 3 mei 2011 23:06 schreef seasushi het volgende:
[..]
hmmm. Hier was het vandaag nog erger... Durf het niet eens op te schrijven. Morgen weer normaal doen, vandaag totaal los geslagen.![]()
![]()
Ik zou willen zeggen dat ik gewoon "gezond gegeten en veel bewegen" heb. Maar de helft van de tijd lag ik tot 12 uur op bed uit te brakken.quote:
Bij de fitness zeggen ze ook dat het helemaal niet erg is om pizza eten. Maar laat de helft stond voor de volgende dag.quote:Op woensdag 4 mei 2011 10:15 schreef Myraela het volgende:
[..]
Ik zou willen zeggen dat ik gewoon "gezond gegeten en veel bewegen" heb. Maar de helft van de tijd lag ik tot 12 uur op bed uit te brakken.Heb ik een avond 3/4de pizza op en een avond een BBQ gehad. Dus ik moet zelfs nog even het geheim ontdekken.
Doordeweeks ben ik vrij eentonig. 's ochtends cornflakes, lunch 6 boterhammen met voornamelijk mager beleg (kipfilet, rosbief, americain filet e.d.) en dan 's middags een liga en in de avond iets van een salade of iets anders mager.quote:Op dinsdag 3 mei 2011 20:45 schreef DarkElf het volgende:
Een keer zondigen is niets mis mee maar je kan t jezelf makkelijker maken door dat echt niet jezelf toe te staan bijv ma-vrij. Als je te snel uitzonderingen toestaat is het veel moeilijker om in je ritme te blijven
Dat valt wel mee. Ik heb als minimum 3 keer per week. Dat heb ik tot nog toe wel gehaald. Maar een keertje extra is vrij lastig, gewoon door luiheid of dat ik geen tijd wil vrij maken. Als ik eenmaal bezig ben dan gaat het altijd wel lekker.quote:Op dinsdag 3 mei 2011 13:31 schreef MalaCocinera het volgende:
[..]
Komt dat niet omdat je met een best wel heftig schema begonnen bent? Je begon volgens mij met best wel een hoge frequentie per week
Mag ik vragen wat jij dan precies doet? Of moet ik dan een xx aantal topics terug gaan lezen?quote:Op woensdag 4 mei 2011 12:43 schreef Muks het volgende:
Hier gaat het goed, ik geniet van alles wat ik mag en morgen start er een tussenweeek waarin ik savonds ook een kleine maaltijd mag met vlees, vis, kip en groente !
Zo'n mini trampoline is leukquote:Op woensdag 4 mei 2011 13:37 schreef RandomMoron het volgende:
ik heb een trampoline, een mini trampolineik las dat rebouncing ( ofzoiets ) Supergoed is voor je, en het als sport telt, dus ik spring me suf
Als je het ook echt als sport behandeld zal het vast werken inderdaadquote:Op woensdag 4 mei 2011 15:40 schreef RandomMoron het volgende:
als je er op googlet ( weight loss + mini trampoline ) vind je echt honderden resultaten en ik ga er nu van uit dat alle beweging goed is. Ik zit uren te typen aan mijn scriptie ( lees : Fokken en youtube filmpjes kijken ) en dan is het super leuk om even te springen
Net zo nuttig als meer trappenlopen, wandelend naar de supermarkt, vaker fietsen ipv met de auto. Nuttig dus.quote:Op woensdag 4 mei 2011 15:42 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Als je het ook echt als sport behandeld zal het vast werken inderdaad
Half uur achter elkaar springen en je bent kapot, maar steeds bijvoorbeeld 5 minuutjes tussendoor vraag ik me af hoe nuttig dat is
True, maar dat tel ik dan niet als sportquote:Op woensdag 4 mei 2011 15:55 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Net zo nuttig als meer trappenlopen, wandelend naar de supermarkt, vaker fietsen ipv met de auto. Nuttig dus.
Volgens mij hoef je niet altijd te sporten om af te vallen. Wel om spieren op te bouwen.quote:Op woensdag 4 mei 2011 15:57 schreef Sarabi het volgende:
[..]
True, maar dat tel ik dan niet als sport
Maar beweging is altijd goed
Ik weet alleen dat het bij wel echt nodig is, maar dat komt misschien omdat ik altijd al veel gesport heb.quote:Op woensdag 4 mei 2011 16:08 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Volgens mij hoef je niet altijd te sporten om af te vallen. Wel om spieren op te bouwen.
Anderzijds is een uur echt bewegen wel het minimum m.i. Maar dat kan ook de hond uitlaten in een pittig tempo zijn.
Ja. En dat maakt het afvallen makkelijker. hoe meer spier, hoe makkelijker je afvalt. Ook in rust.quote:Op woensdag 4 mei 2011 16:47 schreef RandomMoron het volgende:
maar spieren verbranden toch meer energie naarmate je ze traint?
Touwtje springen schijnt ook heel goed te zijn....maar ik ben bang dat ik dan mijn benedenbuurman binnen 5 minuten voor de deur heb staan en daar moet je geen ruzie mee krijgen want hij reageert nogal.....laten we zeggen...ongewoon fel.quote:Op woensdag 4 mei 2011 15:40 schreef RandomMoron het volgende:
als je er op googlet ( weight loss + mini trampoline ) vind je echt honderden resultaten en ik ga er nu van uit dat alle beweging goed is. Ik zit uren te typen aan mijn scriptie ( lees : Fokken en youtube filmpjes kijken ) en dan is het super leuk om even te springen
Iets met bionk bionk bionk.quote:Op woensdag 4 mei 2011 19:34 schreef Sarabi het volgende:
Ik vraag me af wat de buren denken als ik op mijn loopband sta
Vast niet dat er water stroomt maar het zijn wel aparte geluiden hahaha
ik moet eerlijk zeggen dat ik me afvraag in hoeverre zoiets sporten is hoor maar dat kan aan mij liggen.quote:Op woensdag 4 mei 2011 13:37 schreef RandomMoron het volgende:
ik heb een trampoline, een mini trampolineik las dat rebouncing ( ofzoiets ) Supergoed is voor je, en het als sport telt, dus ik spring me suf
springen toch?quote:Op woensdag 4 mei 2011 19:54 schreef RandomMoron het volgende:
ligt er toch aan wat je er op doet? ik jog en doe jumping jacks
ja dat kan hoor, ik kan me er gewoon weinig bij voorstellen.quote:Op woensdag 4 mei 2011 20:03 schreef RandomMoron het volgende:
dat sowieso ja maar een beetje suf op en neer springen of je echt inspannen verschilt toch al
Dat zeg ik: alle beweging is goedquote:Op woensdag 4 mei 2011 22:24 schreef RandomMoron het volgende:
En of het een sport is of niet..ik ben bezig en dat vind ik al fijn!
Ik heb, in de tijd dat ik echt aan het afvallen was, veel (heel veel) gefietst.quote:Op woensdag 4 mei 2011 22:25 schreef Sarabi het volgende:
Welke sporten beoefenen jullie allemaal nog meer?
Ik vind dat je netjes gegeten hebt, al heb ik misschien nog wat tips voor je:quote:Op woensdag 4 mei 2011 23:45 schreef Lucky_Strike het volgende:
Zoals beloofd hier het lijstje van wat ik vandaag heb gegeten. Ik ga er ook maar de dagelijkse beweging bijzetten. Ik moet weer even wennen, ik moet beter doseren met de tussendoortjes. Ik had vanavond ontzettend veel honger, volgens mij omdat ik niet genoeg gegeten had.
Ontbijt: Balans cruesli met 0% vet drinkyoghurt
Lunch: 2 kleine meergranen afbakbroodjes met Slankie smeerkaas
Tussendoor: Time Out mueslireep
Avondeten: Asperges, yorkham, eitje, lente krieltjes, eetlepel gesmolten boter, filetlapje
Avond snacks: 0 calorieën zelfmaak ijsje, 2 dropjes, 1 ricola, zoute sticks.
Sport: 2 miles in 29 minuten waarbij ik 239 calorieën heb verbrand (31 gram vet).
Dat wist ik nogquote:
Is nog steeds leukquote:Op donderdag 5 mei 2011 09:38 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Dat wist ik nog
Maar dat is nog steeds erg leuk om te doen dus?
Rugby? Dat zal inderdaad wel erg zwaar zijn, jammer dat je dat niet meer kan doen
Beterquote:Op donderdag 5 mei 2011 10:39 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Is nog steeds leukHeb dit seizoen voor het eerst ook weer bijna alle wedstrijden meegespeeld. Geen last van gebroken pinken enzo
Ik wil wel weer gaan hardlopen als het thuis in te plannen valt.
Vanaf juni wordt het weer wat rustiger, dus dan zou het mogelijk moeten zijn. Ik heb ook al bedacht dat ik eventueel tijdens zwemles van Isa een rondje kan gaan lopen.quote:Op donderdag 5 mei 2011 10:43 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Beterik zou volgens mij wel meer oplopen dan alleen een gebroken pink
Ben zo slecht in balsporten
Denk je dat je weer snel kan gaan hardlopen of past dat voorlopig niet in de planning?
Ik wil vandaag weer even gaan hardlopen maar ben gisteren nog geweest dus even iets anders verzinnen
Thanks voor de tips!quote:Op donderdag 5 mei 2011 09:36 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Ik vind dat je netjes gegeten hebt, al heb ik misschien nog wat tips voor je:
- in cruesli zit ontzettend veel suiker. Ook in balans cruesli. Je kunt beter ongezoet muesli met veel havervlokken nemen. En niet meer dan 2 - 3 eetlepels in je bakje doen
- 0% vet drinkyoghurt kan minder goed voor je zijn dan bijvoorbeeld magere yoghurt. In drinkyoghurt zitten vaak veel suikers. Daarnaast heb je ook vetten nodig. Een beetje.
- in plaats van een mueslireep zou je eens kunnen denken aan een eiwitrijk tussendoortje. Een handje nootjes bijvoorbeeld (ja, ik weet het: vet. maar wel gezonde vetten) en/of magere kwark, een stukje gerookte kipfilet en/of een bakje rauwkost (kleine stukjes bloemkool met dip, worteltjes, tomaatjes, komkommer, selleriestengel, paprika etc). Vult ook en is veel gezonder.
- omdat je iets lichter gaat ontbijten zonder cruesli, zou ik in de ochtend ook nog een extra tussendoortje inplannen.
- ik vind je avondeten wel netjes eigenlijk. Lijkt mij niet te veel en is gezond! Als je nog meer trek hebt zou je ook hier kunnen kiezen voor een extra groente.
Maar toch... niet gek gedaan hoor.
Dat is wel het makkelijke aan hardlopenquote:Op donderdag 5 mei 2011 10:45 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Vanaf juni wordt het weer wat rustiger, dus dan zou het mogelijk moeten zijn. Ik heb ook al bedacht dat ik eventueel tijdens zwemles van Isa een rondje kan gaan lopen.
Dat is wel irritant, aan het eind val je niet meer af waar je eerst wel vanaf viel en blijf je er zelfs niet meer van op gewichtquote:Op donderdag 5 mei 2011 13:00 schreef trovey het volgende:
Maar hou er wel rekening mee dat het feest niet eeuwig zo doorgaat...of je moet wel heel erg fout hebben gegeten voor je dieet.
Yep, zeker omdat je dan geen motivatie meer op de weegschaal zietquote:Op donderdag 5 mei 2011 13:05 schreef trovey het volgende:
Je moet een basis voor jezelf weten te vinden tussen afvallen en aankomen en daar je voedings- en bewegingspatroon op afstemmen en dat is het moeilijkste van alles als je eenmaal op het gewenste gewicht zit.
Ik ben al meer dan 5 jaar bezig met afvallen (afgelopen 2 jaar op gewicht blijven)quote:Op donderdag 5 mei 2011 13:13 schreef trovey het volgende:
Ben je wel een sporter dan want nu intensief gaan sporten terwijl je er eigenlijk een hekel aan hebt kan straks leiden tot helemaal niet meer gaan sporten en weer aankomen. Als je geen sporter bent kun je beter matig bewegen en dat doen wat je wel leuk vindt (ja, en dat kan ook wandelen of fietsen zijn en dan gewoon inbouwen bij b.v. het boodschappen doen). Duurt wel wat langer voordat je op je gewenste gewicht zit maar dan gaat dat bewegen ook een onderdeel van je dagelijks leven worden en ga je het niet meer zien als een opgave om af te vallen maar als een onderdeel van je dag, met andere woorden je hebt dan definitief je levensstijl zitten te veranderen.
quote:Op donderdag 5 mei 2011 13:16 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Ik ben al meer dan 5 jaar bezig met afvallen (afgelopen 2 jaar op gewicht blijven)
Dus dat sporten is zeker niet nu in eens erbij gekomen, 5 jaar geleden wel maar ben er toen ook achtergekomen dat ik sporten leuk en fijn vind.
Nu dans ik elke week sowieso 3 uur (intensieve trainingen) en verder veel cardio (meestal 3x in de week half uurtje hardlopen, maar kan ook hometrainen of crosstrainen zijn)
Vorig jaar deed ik ook zumba maar daar heb ik nu even het geld en de tijd niet meer voor, wel jammer want dat is ook superleuk
Je staat op de lijst in slankquote:Op woensdag 4 mei 2011 16:57 schreef Sarabi het volgende:
Ik zie trouwens dat de hele lijst uit de OP is dus heb ik hem voor niets aangepast
Slik je daarbij wel vitamine enzo. Want als je te weinig eet gaat het ook niet goedkomen he. En het maakt niet zoveel uit of je veel of weinig eet, maar eerder wat je eetquote:Op donderdag 5 mei 2011 15:50 schreef trovey het volgende:
Ik slik nu 's avonds voor de warme maaltijd 1 capsule Obesimed Forte en chips het werkt....ik zit zo vol.
Dat middel vult je maag met "een hoog visceuze stabiele gel-matrix"
zodat je sneller verzadigd bent., ook daarna heb ik de rest van de avond geen honger (en ik ben aan avondeter
want avond/nachtmens). Officieel moet je bij de drie maaltijden er 1-2 slikken maar dat is bij mij niet nodig want overdag kan ik me prima aan de opgegeven hoeveelheden houden van de dietiste....'s avonds laat is bij mij het moeilijke moment.
De volle dosis slikken lijkt me ook niet ideaal want je darmstelsel moet nogal aan het middel wennen
...laat ik het maar zo omschrijven.
Dat lijkt me echt zo smerig hequote:Op donderdag 5 mei 2011 16:22 schreef Myraela het volgende:
Gisteren kapsalon op, dus ik ontloop de weegschaal even 2 dagen.![]()
Foei, Myraela, Foei.
Lekker man, met een biertje erbijquote:Op donderdag 5 mei 2011 16:22 schreef Myraela het volgende:
Foei, Myraela, Foei.
Dat is zo onwijs lekker. En dan wel bestellen zonder sla. Als je dan toch fout doet, moet je het wel goed doen.quote:Op donderdag 5 mei 2011 16:27 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Dat lijkt me echt zo smerig he
Maar goed wel van genoten?
Plus extra sambalsaus en een ijskoud biertje (of drie) erbijquote:Op donderdag 5 mei 2011 17:05 schreef Myraela het volgende:
[..]
Dat is zo onwijs lekker. En dan wel bestellen zonder sla. Als je dan toch fout doet, moet je het wel goed doen.En extra veel knoflooksaus.
Geef mij maar een wijntje.quote:Op donderdag 5 mei 2011 17:54 schreef MalaCocinera het volgende:
[..]
Plus extra sambalsaus en een ijskoud biertje (of drie) erbij
Nice hoor, haal ik af en toe ook wel 'ns. Vanavond Quiche op, was ook erg smakelijkquote:Op donderdag 5 mei 2011 16:22 schreef Myraela het volgende:
Foei, Myraela, Foei.
op dit moment in de weekquote:Op donderdag 5 mei 2011 17:53 schreef Sometimes het volgende:
Dit is wel hele foute praat op dit tijdstip van de dag
Ik let heel goed op wat ik eet.quote:Op donderdag 5 mei 2011 16:05 schreef Juicyhil het volgende:
[..]
Slik je daarbij wel vitamine enzo. Want als je te weinig eet gaat het ook niet goedkomen he. En het maakt niet zoveel uit of je veel of weinig eet, maar eerder wat je eet
Ja, dat zal gaan lukken na 40+ jaarquote:Op donderdag 5 mei 2011 20:19 schreef DarkElf het volgende:
nachtmens he? snel een ochtendmens worden
http://www.nu.nl/gezondhe(...)n-eten-slechter.htmlLas t toevallig net
wat fijnquote:Op vrijdag 6 mei 2011 11:25 schreef MalaCocinera het volgende:
Weeg nu 74 kilo, ben dus nu sinds vorig jaar juni 9 kilo afgevallen
Thanx jij en DE.quote:Op vrijdag 6 mei 2011 11:32 schreef Lucky_Strike het volgende:
Wat goed Mala! Ik wil ook 74 kilo wegen....
Als ik heel eerlijk moet zijn ben ik allang blij dat ik het proces van langzaam maar zeker aankomen heb kunnen stopzetten. Het heeft me namelijk geen bloed, zweet en tranen gekost (als ik honger had gaf ik eraan toe) anders had ik het allang al opgegevenquote:Op vrijdag 6 mei 2011 11:45 schreef DarkElf het volgende:
Idd, afvallen, op een goede manier, is helaas iets wat veel tijd kost
Maar goed, mensen komen vaak ook niet ineens aan in 2 maanden, dat is bij de meesten een proces van maanden en jaren.. Logisch dat andersom ook even duurt, frustrerend maar goed; beter te langzaam dan te snel
Als je wil kan dat wel zekerquote:Op vrijdag 6 mei 2011 11:45 schreef DarkElf het volgende:
Maar goed, mensen komen vaak ook niet ineens aan in 2 maanden
Alles kanquote:
Geloof me, dat kan zeker. 20 kilo in 6 maanden waarvan 15 in de laatste 3quote:
Ik ben dan in 1 jaar 30 kilo aangekomen (dat was ook sinds dat ik op mezelf ging wonen).quote:Op vrijdag 6 mei 2011 12:04 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Geloof me, dat kan zeker. 20 kilo in 6 maanden waarvan 15 in de laatste 3. En zie het er dan maar weer eens af te krijgen als het door een lichamelijk mankement is gekomen.
Maar het lijkt nu beter te gaan, al heb ik wel een beetje vals gespeeld. Ik heb maandag en dinsdag zoveel gegeten dat er 1,5 kilo bij is gekomen. Sinds woensdag is er weer een halve kilo af (ondanks de chocola/pindakaas misser van gisteren) dus het lijkt nu alsof ik aan het afvallen ben. Soms moet je jezelf een beetje voor de gek houden
das flink zegquote:Op vrijdag 6 mei 2011 12:10 schreef Juicyhil het volgende:
[..]
Ik ben dan in 1 jaar 30 kilo aangekomen (dat was ook sinds dat ik op mezelf ging wonen).
Precies, lang leve de vrijheid he. Tot je op een gegeven moeite krijgt met de dagelijkse dingen zoals trappen lopen (woon op 4 hoog) en kleding die niet meer past enzo.quote:Op vrijdag 6 mei 2011 12:12 schreef DarkElf het volgende:
[..]
das flink zegwas dat 'gewoon' een kwestie van alles eten en doen waar je zin in hebt ofzo?
Ik hou mijn kleding inderdaad als als maat. Ik gebruik diuretica en merkt echt extreme verschillen in de loop van de dag.quote:Op vrijdag 6 mei 2011 12:11 schreef DarkElf het volgende:
vocht doet een hoop idd.daarom zeggen de dagelijkse schommelingen erg weinig.
wegen kan je beter op een vast punt in de week doen en nog beter: meten!!
soms val je in gewicht niet af maar dan is wel ergens je omtrek aan t veranderen.
Wow, daar had ik toch meer dan 15 jaar voor nodig.quote:Op vrijdag 6 mei 2011 12:10 schreef Juicyhil het volgende:
[..]
Ik ben dan in 1 jaar 30 kilo aangekomen (dat was ook sinds dat ik op mezelf ging wonen).
Ja, bij mij komt het inderdaad door die stomme schildklier en de medicatie wil maar niet echt aanslaan dus ik ga er nog niet van afvallen.quote:Op vrijdag 6 mei 2011 12:08 schreef DarkElf het volgende:
ja maar jij slikt toch medicatie?
bij de meesten mensen , waar het gewoon door slecht eten en een inactief leeefpatroon komt, duurt het wel langer dan 2 maanden om ineens 30-40 kilo (om maar wat te noemen) te zwaar te zijn.
Wow! Ergens vind ik het ook wel een klein applausje waard, het is wel heel knap om zo erg op te gaan in het goede leven. Wat zal je genoten hebben van alles wat slecht is!quote:Op vrijdag 6 mei 2011 12:10 schreef Juicyhil het volgende:
[..]
ben je zo kort gehouden vroeger thuis dan ofzo? Ik bedoel, aankomen als je op jezelf gaat is heel normaal (slechtere eetgewoontes, eten wanneer je zelf wilt etc) maar zoveel aankomen is wel fors idd.quote:Op vrijdag 6 mei 2011 12:13 schreef Juicyhil het volgende:
[..]
Precies, lang leve de vrijheid he. Tot je op een gegeven moeite krijgt met de dagelijkse dingen zoals trappen lopen (woon op 4 hoog) en kleding die niet meer past enzo.
volgens mij is dat echt een misvatting, je kan genoeg genieten van lekkere dingen als je gewoon gezond leeft. iets wordt technisch gezien niet meer lekker als je er ineens extra veel van eet ofzo natuurlijkquote:Op vrijdag 6 mei 2011 12:19 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Wow! Ergens vind ik het ook wel een klein applausje waard, het is wel heel knap om zo erg op te gaan in het goede leven. Wat zal je genoten hebben van alles wat slecht is!
herkenbaar, ik slik ze ook en t kan enorm verschillen. Ook als ik buiten de deur gegeten heb (ik gebruik weinig zout, dus anderen bij voorbaat al veel meer) kan het de dag erna echt zo 2 kilo schelenquote:Op vrijdag 6 mei 2011 12:15 schreef trovey het volgende:
[..]
Ik hou mijn kleding inderdaad als als maat. Ik gebruik diuretica en merkt echt extreme verschillen in de loop van de dag.'s Morgens zit ik altijd het beste dus dan is het wegen met de nachtkledij aan.
Haha, daar heb je natuurlijk gelijk in. Het was ook niet helemaal serieus bedoeld.quote:Op vrijdag 6 mei 2011 12:20 schreef DarkElf het volgende:
[..]
volgens mij is dat echt een misvatting, je kan genoeg genieten van lekkere dingen als je gewoon gezond leeft. iets wordt technisch gezien niet meer lekker als je er ineens extra veel van eet ofzo natuurlijk
Jammer dat er niets goeds is aan die rotzooiquote:Op vrijdag 6 mei 2011 12:19 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Wow! Ergens vind ik het ook wel een klein applausje waard, het is wel heel knap om zo erg op te gaan in het goede leven. Wat zal je genoten hebben van alles wat slecht is!
Schildklierquote:Op vrijdag 6 mei 2011 12:16 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ja, bij mij komt het inderdaad door die stomme schildklier en de medicatie wil maar niet echt aanslaan dus ik ga er nog niet van afvallen.
Sinds ik ineens veel zwaarder werd merkte ik echt erg hoe het mijn leven beïnvloedde. Ik ging een beetje waggelen, alles kostte veel meer moeite (traplopen, schoenen aantrekken, etc). Ik ging me echt afvragen hoe mensen lekker in hun vel kunnen zitten als ze niet optimaal kunnen bewegen. Maar dat soort dingen zijn normaal gesproken inderdaad een proces van jaren en geleidelijk wen je eraan. En het is waarschijnlijk dan ook helemaal niet zo erg als het voor mij ineens was.
Ik heb er ook geestelijk erg veel last van gehad, ik ging niet naar verjaardagen omdat ik niet wilde dat mensen zagen wat een enorme koe ik was geworden sinds de laatste keer dat ze me zagen. Dat is ook niet helemaal normaal natuurlijk
Gewoon doorgaan zoals je nu doet.quote:Op vrijdag 6 mei 2011 15:07 schreef Ender_W het volgende:
Vanmorgen weer gewogen, niets eraf en niets erbij. Het is niet anders. Komende week beter. (Met de Giro zondag moet dat lukken)
Het kan niet altijd feest zijnquote:Op vrijdag 6 mei 2011 15:07 schreef Ender_W het volgende:
Vanmorgen weer gewogen, niets eraf en niets erbij. Het is niet anders. Komende week beter. (Met de Giro zondag moet dat lukken)
Netjes hoorquote:Op vrijdag 6 mei 2011 15:09 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Het kan niet altijd feest zijn
Gewoon lekker doorgaan inderdaad
Ik heb net weer een half uurtje hardgelopen, nooit gedacht dat ik dat zou kunnen
Kwam nooit verder dan stukjes van 8 minuten en dan tussendoor wandelen.
Dat klinkt niet als een hele fijne combinatie inderdaad.quote:Op vrijdag 6 mei 2011 15:16 schreef trovey het volgende:
Wandelen is hier geen probleem...bij hardlopen val ik na 100 meter gewoon om...komt door medicijnen die de hartslag kunstmatig laag houden....dat gaat niet zo goed samen met lichamelijke inspanning.
Hier leer je ook mee leven, het is alleen een beetje waardeloos als ik ooit nog eens moet vluchten als er een tsunami of zoiets is.quote:Op vrijdag 6 mei 2011 15:20 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Dat klinkt niet als een hele fijne combinatie inderdaad.
Ik heb wel last van mijn ademhaling maarja daar leer je ook wel mee leven
Zorgen dat je een bootje bij je hebtquote:Op vrijdag 6 mei 2011 15:27 schreef trovey het volgende:
[..]
Hier leer je ook mee leven, het is alleen een beetje waardeloos als ik ooit nog eens moet vluchten als er een tsunami of zoiets is.
Ze liggen hier wel in het water voor mijn huisquote:
quote:Op vrijdag 6 mei 2011 15:56 schreef Lucky_Strike het volgende:
Of gewoon je zwembandje er niet aflijnen.
Aardbeien zijn inderdaad lekker. Alleen een beetje jammer dat ik zo'n bakje nooit in mn eentje op krijg voordat het bederft.quote:Op vrijdag 6 mei 2011 22:35 schreef Lucky_Strike het volgende:
Haha, zouden we melig worden van de honger?
Ik kan sinds deze week echt merken dat de natuur wat voorloopt. De komkommers zijn nu al heerlijk, die 1+1 gratis van mijn AH wel in ieder geval. En ik heb vanmiddag de goddelijkste aardbeien die ik in jaren op heb gekocht bij de Makro. Gezond smaakt zoveel beter in de zomer!
Wij krijgen ze samen wel op hier maar ik kon ze vandaag niet eten. Had al 2 glazen smoothie en een kiwi op en dan zou het wel erg veel fruit worden. Morgen zijn ze vast ook nog lekker.quote:Op vrijdag 6 mei 2011 23:15 schreef Juicyhil het volgende:
[..]
Aardbeien zijn inderdaad lekker. Alleen een beetje jammer dat ik zo'n bakje nooit in mn eentje op krijg voordat het bederft.
En wij allemaal blijven vanzelf wel drijven.quote:Op vrijdag 6 mei 2011 22:03 schreef Ender_W het volgende:
Heel hard zwemmen schijnt ook goed te zijn voor de lijn
Een bakje aardbeien niet opkrijgenquote:Op vrijdag 6 mei 2011 23:15 schreef Juicyhil het volgende:
[..]
Aardbeien zijn inderdaad lekker. Alleen een beetje jammer dat ik zo'n bakje nooit in mn eentje op krijg voordat het bederft.
Dan zal het apparaat denk ik wel liegen.quote:Op zaterdag 7 mei 2011 15:53 schreef MalaCocinera het volgende:
8 kilo aan spieren bij????!!! In zo weinig tijd?
Dat denk ik ookquote:Op zaterdag 7 mei 2011 17:45 schreef Juicyhil het volgende:
[..]
Dan zal het apparaat denk ik wel liegen.
4,5 kilo vet kwijt in 2 weken?? hoe heb je dat gedaan??quote:Op zaterdag 7 mei 2011 15:15 schreef Juicyhil het volgende:
Vandaag weer wezen trainen en wegen. Wel mooi dat er 4,5 kg vet af is in 2 weken, alleen wel 4 kg spieren bij
Maakt an sich niks uit, maar toch wel een teken dat ik nog iets teveel eet. Dus daar moet ik weer aan werken. Moet nu een eetdagboek bij houdendus daar weer komen week mee aan de slag.
Wel is mn BMI weer 1 punt omlaag. In totaal sinds het begin van mn totale gewicht is er nu 5 kg af (dus in 6 weken), maar wel 8kg aan spieren erbij.
Veel krachttraining en daardoor spieren opbouwen die al het vet verbranden. Drie keer in de week.quote:Op zaterdag 7 mei 2011 18:02 schreef addictivebeat het volgende:
[..]
4,5 kilo vet kwijt in 2 weken?? hoe heb je dat gedaan??
Voordeel van dit weer is dat ik uit mezelf heel vroeg wakker wordt, dan doe ik elke ochtend 1 mile voor ik douche en s'avonds de bijbehorende pilates oefeningen. In het weekend probeer ik hetzelfde maar dan met de 2 mile variant.quote:Op zondag 8 mei 2011 20:37 schreef PaarsBeestje het volgende:
Vanochtend 19,5 kg eraf.. Mijn eerste doel is 40 kg eraf. En eigenlijk ben ik daarna nog te zwaar, maar ik zou dik () tevreden zijn, wanneer dit me lukt.
Ik ben ook de laatste weken een beetje de weg kwijt. Ik snack teveel, sport te weinig en val nog maar weinig af. Dit weekend mezelf een schop onder de kont gegeven, alles wat slecht is om te eten weggegooid en weer fijn gesport. Hopelijk gaat het komende week beter, want dan ben ik wel weer op de goede weg.
Hoe gaat het met mijn miles buddies? Milen we nog? Ik heb bij Leslie de boost cables besteld en ze nu voor het eerst echt gebruikt. Mènnn.. dat is best heftig. Heb nu al spierpijn in de schouders. Ik probeer in ieder geval 2 miles per dag te doen deze week (en dan hoop ik heel erg dat het niet zo heet wordt deze week![]()
Ik ook, van het zweetquote:Op zondag 8 mei 2011 21:23 schreef MalaCocinera het volgende:
[..]
Voordeel van dit weer is dat ik uit mezelf heel vroeg wakker wordt
Vroeg opstaan, blijft hier een drama... wat voor weer het ook isquote:Op zondag 8 mei 2011 21:23 schreef MalaCocinera het volgende:
[..]
Voordeel van dit weer is dat ik uit mezelf heel vroeg wakker wordt, dan doe ik elke ochtend 1 mile voor ik douche en s'avonds de bijbehorende pilates oefeningen. In het weekend probeer ik hetzelfde maar dan met de 2 mile variant.
Ik heb geen zin meer om meer miles te doen. Hoe meer ik afval hoe minder ''sportief'' ik wordVolgens mij is normaal gesproken andersom, ach het kan verkeren
Heerlijk hè? Ik ben zelf meerdere maten afgevallen nu... zo fijn!quote:Op zondag 8 mei 2011 21:30 schreef Juicyhil het volgende:
[..]
Ik ook, van het zweet
Maar vandaag erachter gekomen dat in m'n riem 1 gaatje losser konToch wel fijn dat je het met zulke simpele dingetjes merkt
Ik moet sowieso nodig nieuwe kleding kopen. Misschien nog even wachten tot ik een wat kleinere maat kan kopen.quote:Op zondag 8 mei 2011 21:47 schreef PaarsBeestje het volgende:
[..]
Heerlijk hè? Ik ben zelf meerdere maten afgevallen nu... zo fijn!Ik heb zelfs al online gekeken naar nieuwe kleding dat een maat is wat nu nog niet comfortabel zit. Ik heb nu nog genoeg kleding (al vallen sommige dingen wel erg groot), maar als ik nu verder afval dan heb ik niets meer in de kast hangen, wat nog een beetje fatsoenlijk zit.
Nou moet ik wel zeggen dat als ik iets van 3 dagen niets heb gedaan dat ik het dan wel mis hoorquote:Op zondag 8 mei 2011 21:45 schreef PaarsBeestje het volgende:
[..]
Vroeg opstaan, blijft hier een drama... wat voor weer het ook is
Ik heb hetzelfde als jij.. ben van nature gewoon niet sportief, dus hoop het straks wanneer ik ooit op gewicht ben enzo.. te kunnen beperken tot 2 keer per weekAls ik daarmee straks op gewicht kan blijven, zou dat bijzonder fijn zijn.
Ik heb de 5 mile fat burning walk-DVD van haar. Ik doe het nu een week vrijwel elke dag, en daarbij nog 2 keer Body Pump bij de sportschool.quote:Op zondag 8 mei 2011 20:37 schreef PaarsBeestje het volgende:
Hoe gaat het met mijn miles buddies? Milen we nog? Ik heb bij Leslie de boost cables besteld en ze nu voor het eerst echt gebruikt. Mènnn.. dat is best heftig. Heb nu al spierpijn in de schouders. Ik probeer in ieder geval 2 miles per dag te doen deze week (en dan hoop ik heel erg dat het niet zo heet wordt deze week)
Thanks!quote:Op maandag 9 mei 2011 09:55 schreef Sjeen het volgende:
Heb alle tickers in de OP gegooid, geloof ik. Mocht je er niet bijstaan, gil dan even
Op collagevideo.com kun je dit allemaal ook bestellen. Betalen kan via Paypal. De DVD's van Leslie zijn daar ook nog eens goedkoper dan op haar eigen site.quote:Op maandag 9 mei 2011 10:46 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik zit er over te denken om die set van DVD's met die boost cables te kopen die zo gepromoot wordt. Hoe verloopt dat bestelproces? Ik zie dat je als niet Noord-Amerikaan niet gelijk in haar shop kunt bestellen maar dat het via de mail moet ofzo? Hoe lang duurt het voor je je spullen hebt?
Zo'n weekend had ik inderdaad ook.quote:Op maandag 9 mei 2011 11:33 schreef RandomMoron het volgende:
oef, dit weekend heb ik echt heel veel slechte dingen gegeten.
Zaterdag had ik een begrafenis, en omdat het precies tijdens de lunch viel hebben we vooraf croissantje gegeten, na glaasje wijn en wat hapjes..
savonds hadden we kaasjes en brood.
Gisterochtend een ontbijtje gehaald in een lokaal cafe, bij mijn ouders langsgeweest voor mama-dag, dus daar ook taart gekregen.
Savonds hadden ze eten gehaald bestaande uit babi pangang spek..kortom..maar een weekje rustig(er) aandoen.
Ik heb net 4 dvd's uitgezocht die me erg aanspreken. En nu blijken de verzendkosten 23 dollar te zijn... Dat vind ik wel erg overdreven, eens even kijken of ik een andere optie kan vinden.quote:Op maandag 9 mei 2011 11:41 schreef cinnamongirl het volgende:
Op collagevideo.com kun je dit allemaal ook bestellen. Betalen kan via Paypal. De DVD's van Leslie zijn daar ook nog eens goedkoper dan op haar eigen site.
Ik vind dat ook wel veel, maar daarentegen staat de dollar laag en zijn de kosten van de DVD's dat ook. Maar de verhoudingen zijn idd scheef.quote:Op maandag 9 mei 2011 12:42 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ik heb net 4 dvd's uitgezocht die me erg aanspreken. En nu blijken de verzendkosten 23 dollar te zijn... Dat vind ik wel erg overdreven, eens even kijken of ik een andere optie kan vinden.
Valt hartstikke mee dusquote:Op maandag 9 mei 2011 08:36 schreef flugeltje het volgende:
Gaat lekker bij jou PaarsBeestje
Hier viel het uiteindelijk wel mee, een halve kilo erbij na een week nergens naar kijken... Kan ook vocht zijn, het is flink warm hier en ik zit op 't verkeerde moment in m'n cyclus
Oeh, bedankt voor de tip ik zie dat ze allemaal dvd's hebben, die ze bij Leslie zelf niet meer hebben..quote:Op maandag 9 mei 2011 11:41 schreef cinnamongirl het volgende:
Op collagevideo.com kun je dit allemaal ook bestellen. Betalen kan via Paypal. De DVD's van Leslie zijn daar ook nog eens goedkoper dan op haar eigen site.
Uit ervaring kan ik melden dat de verzendkosten bij Leslie nog veel hoger zijnquote:Op maandag 9 mei 2011 12:42 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ik heb net 4 dvd's uitgezocht die me erg aanspreken. En nu blijken de verzendkosten 23 dollar te zijn... Dat vind ik wel erg overdreven, eens even kijken of ik een andere optie kan vinden.
Jij ook bedankt voor de tip, want door jou -ik lurk al een tijdlang mee hier- heb ik de WATP-video's ontdekt. Het heeft misschien een suf imago, maar met buiten wandelen haal ik nooit de 5 miles/ 8 km. Daarvoor zijn er gewoon teveel obstakels, waardoor je hartslag niet verhoogd blijft. En dat is zo belangrijk voor vetverbranding. Hardlopen kan ik ook maar hou ik lang niet 8 km lang vol. En andere aerobicvideo's vind ik weer te heftig en te belastend voor mijn gewrichten of te ingewikkeld qua pasjes en bewegingen.quote:Op maandag 9 mei 2011 13:22 schreef PaarsBeestje het volgende:
Oeh, bedankt voor de tip ik zie dat ze allemaal dvd's hebben, die ze bij Leslie zelf niet meer hebben..
Ik doe 1 mile 's ochtends en 2 of 3 miles 's avonds, afhankelijk van hoeveel tijd ik heb (en hoeveel zin!). Ik doe workouts op alle dagen behalve woensdag en vrijdag, dus vijf dagen in de week. Straks als ik voldoende ben afgevallen, hoop ik dit nog maar 2x in de week te hoeven doen.quote:Op maandag 9 mei 2011 10:46 schreef Lucky_Strike het volgende:
PB, ik mile hier nog wel maar ik vind het zo moeilijk om in te plannen. Ik heb al zo'n waardeloos ritme. Ik red het op dit moment 2 x in de week, naast 2 x hardlopen. Ik merk wel dat het hardlopen beter gaat als ik de dag ervoor heb gemiled trouwens.
Ik zit er over te denken om die set van DVD's met die boost cables te kopen die zo gepromoot wordt. Hoe verloopt dat bestelproces? Ik zie dat je als niet Noord-Amerikaan niet gelijk in haar shop kunt bestellen maar dat het via de mail moet ofzo? Hoe lang duurt het voor je je spullen hebt?
Ik vind de WATP video's echt geweldig. Je zou echt ook even naar de video's van Mala moeten kijken. Daar zit 1 versie bij waarin veel squats zitten. Pijnlijk de volgende dag, maar ook weer zeer effectief voor de dijspieren. Trappen beklimmen is ineens een stuk makkelijker geworden (maar als jij 5 miles eenvoudig volhoudt, ben je in veel betere conditie dan ik, ik moest in het begin aan het zuurstof na 1 milequote:Op maandag 9 mei 2011 13:27 schreef cinnamongirl het volgende:
[..]
Jij ook bedankt voor de tip, want door jou -ik lurk al een tijdlang mee hier- heb ik de WATP-video's ontdekt. Het heeft misschien een suf imago, maar met buiten wandelen haal ik nooit de 5 miles/ 8 km. Daarvoor zijn er gewoon teveel obstakels, waardoor je hartslag niet verhoogd blijft. En dat is zo belangrijk voor vetverbranding. Hardlopen kan ik ook maar hou ik lang niet 8 km lang vol. En andere aerobicvideo's vind ik weer te heftig en te belastend voor mijn gewrichten of te ingewikkeld qua pasjes en bewegingen.
Ik heb geen goede conditie en ik ben altijd auberginekleurig na het trainen maar ik hou het makkelijk vol. Gewoon gáán. En mijn hartslag ligt keurig in de 'zone'.quote:(maar als jij 5 miles eenvoudig volhoudt, ben je in veel betere conditie dan ik, ik moest in het begin aan het zuurstof na 1 mile)
Ik heb bij die link van jou al tig dvd's gezien die ik graag wil hebben.. heel fijn als je voldoende afwisseling hebtNu heb ik er al flink wat volgens mij, zal vanavond even tellen.
Ik ben een stuk zwaarder dan jij en dat helpt niet natuurlijk. 5 miles kan ik tegenwoordig wel, maar dan ben ik wel lichtelijk buiten ademquote:Op maandag 9 mei 2011 18:58 schreef cinnamongirl het volgende:
[..]
Ik heb geen goede conditie en ik ben altijd auberginekleurig na het trainen maar ik hou het makkelijk vol. Gewoon gáán. En mijn hartslag ligt keurig in de 'zone'.
@LS: dank voor jouw tip, ik ga even kijken op die site.
Ook dat ziet er weer goed uitquote:Op maandag 9 mei 2011 14:28 schreef Lucky_Strike het volgende:
http://www.totalfitnessdvds.com/
Die kwam ik ook nog tegen maar daar zijn de DVD's weer een stuk duurder maar de verzendkosten erg laag. Voor mij is het uiteindelijk toch goedkoper om via totalfitnessdvds te kopen dus dat ga ik vanavond maar eens doen als man met de creditcard thuis isHet scheelt ongeveer 10 euro op 5 dvd's tussen collage en totalfitness inclusief verzendkosten.
Tipje: bij totalfitness kan je een couponcode invoeren voor 10% korting: 10off.
Ik ga voor de zekerheid vanavond ook nog even vergelijken met Amazon. Heb eerst de creditcard nodig voor ik kan zien wat de verzendkosten zijn.
Nou ja, ik woon op 4 hoog, dus ik loop een paar keer per dag die trappen. En juist daar raak ik soms een beetje buiten adem, vandaag ook die oefening .quote:Op maandag 9 mei 2011 19:17 schreef PaarsBeestje het volgende:
@juicy De step vind ik goed te doen, dat komt ook omdat er geen lift is in het pand waar ik nu werk, trappen kunnen lopen is een must
Veel squats om de dijspieren te trainen. Ik heb een paar keer gigantische spierpijn gehad na wat van die sessies, maar sindsdien gaan de trappen toch een stuk beter (en het helpt als je gewoon minder zwaar bent..). Je hebt toch gewoon minder om naar boven te slepen. Ik ben nu bijna 20 kg kwijt, maar als ik nu 10 kg of zoiets moet tillen, vind ik dat toch bijzonder zwaar om zomaar even te sjouwenquote:Op maandag 9 mei 2011 19:19 schreef Juicyhil het volgende:
[..]
Nou ja, ik woon op 4 hoog, dus ik loop een paar keer per dag die trappen. En juist daar raak ik soms een beetje buiten adem, vandaag ook die oefening .
Misschien een stomme vraag, maar ben jij dan een "iel/klein" meiske, het lijkt me wat weinig? En heb je dan ook niet de hele dag honger?quote:Op dinsdag 10 mei 2011 19:36 schreef cinnamongirl het volgende:
Ik probeer rond 1500 kcal te eten per dag. 1800 kcal is mijn onderhoudshoeveelheid, dat kan ik eten zonder aan te komen. Samen met het intensieve sporten dat ik dagelijks doe zou ik een kilo per week moeten kunnen afvallen.
Volgens mij zit ik goed als ik maar boven de 1200 kcal eet. Maar goed, met het sporten erbij kom ik daar wel onder....misschien moet ik inderdaad mikken op zo'n 1300 kcal per dag, met aftrek van de gesporte kcal, dus op sportdagen zou ik dan 1800 kcal mogen eten.quote:Op dinsdag 10 mei 2011 20:37 schreef Sarabi het volgende:
Is 1500kcal niet een beetje weinig op een dag waarop je ook intensief sport?
Waar haal je vandaan dat 1200/1300kcal genoeg is?quote:Op woensdag 11 mei 2011 10:51 schreef cinnamongirl het volgende:
[..]
Volgens mij zit ik goed als ik maar boven de 1200 kcal eet. Maar goed, met het sporten erbij kom ik daar wel onder....misschien moet ik inderdaad mikken op zo'n 1300 kcal per dag, met aftrek van de gesporte kcal, dus op sportdagen zou ik dan 1800 kcal mogen eten.
Onder die laag vet zit een iel meisjequote:Op woensdag 11 mei 2011 10:48 schreef Ender_W het volgende:
[..]
Misschien een stomme vraag, maar ben jij dan een "iel/klein" meiske, het lijkt me wat weinig? En heb je dan ook niet de hele dag honger?
Ik voel me dan zo'n vreetwolf met mijn
O: yoghurt met energy-mix
T1: Appel (welke ik net heb weggegooid omdat deze hard en mooi van buiten was, maar zacht en sompig/rot) van binnen(1 hap was genoeg om alles toch maar weg te doen)
L: IJsbergsla met paprika, komkommer, mais, tomaat, etc etc. en 2 sneetjes brood met boterhamworst.
T2: sinaasappel
D: nog niet bekend; ik vermoed een (kippen)soepje
Ik zeg niet dat het genoeg is. Het is weinig, maar om af te vallen is het een verantwoorde hoeveelheid. Althans, ik lees overal dat je niet onder de 1200 kcal moet gaan zitten als je lijnt, om te vermijden dat je in de spaarstand komt.quote:Op woensdag 11 mei 2011 10:53 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Waar haal je vandaan dat 1200/1300kcal genoeg is?
Normaal sport ik niet -ik fiets alleen naar mijn werk- maar nu ik wil afvallen wel...quote:Op woensdag 11 mei 2011 10:57 schreef Sarabi het volgende:
@ Ender_W jouw lijstje is ook niet veel hoor
En @ Cinnamongirl ik ben ook 1.68 en ik heb alleen al 1500kcal nodig om gewoon in bed te liggen
Dus dat zal voor jou niet anders zijn.
Heb je al vaak crashdiëten gedaan?
Weinig beweging of intensief sporten, wat doe je nou precies?
quote:Op woensdag 11 mei 2011 11:02 schreef cinnamongirl het volgende:
[..]
Normaal sport ik niet -ik fiets alleen naar mijn werk- maar nu ik wil afvallen wel...
Ik zie een 1200/1300 kcal-dieet echt niet als een crashdieet...Weight Watchers en Streep-Je-Slank en andere systemen zijn op die daghoeveelheid gebaseerd. Daarbij is het maar tijdelijk, als je op gewicht bent eet je natuurlijk weer meer!
Mijn plan is nu: 1300 kcal op dagen dat ik niet sport en 1500 op dagen dat ik wel sport, tot ik op mijn streefgewicht zit.
Ik zou het niet doen als ik jou was, want je lichaam komt veel te kortquote:Op woensdag 11 mei 2011 11:02 schreef cinnamongirl het volgende:
[..]
Normaal sport ik niet -ik fiets alleen naar mijn werk- maar nu ik wil afvallen wel...
Ik zie een 1200/1300 kcal-dieet echt niet als een crashdieet...Weight Watchers en Streep-Je-Slank en andere systemen zijn op die daghoeveelheid gebaseerd. Daarbij is het maar tijdelijk, als je op gewicht bent eet je natuurlijk weer meer!
Mijn plan is nu: 1300 kcal op dagen dat ik niet sport en 1500 op dagen dat ik wel sport, tot ik op mijn streefgewicht zit.
Dat heb ik soms ook wel, maar ik probeer toch te eten om te voorkomen dat ik daarna geen energie meer heb.quote:Op woensdag 11 mei 2011 11:06 schreef trovey het volgende:
Hier is er sinds 5 mei weer 1,9 kilo af maar niet doordat ik zo mijn best doe maar meer omdat ik door zorgen gewoon geen honger heb...tja als ik echt niet lekker in mijn vel zit dan verdwijnt mijn eetlust totaal....andere mensen gaan dan juist eten, daar heb ik absoluut geen last van.
Probeer in ieder geval toch het minumum binnen te krijgen qua fruit en zuivel maar brood en soms ook de warme maaltijd is een bezoeking op dit moment.
Gewoon jezelf er toe zetten om goed te eten.quote:Op woensdag 11 mei 2011 11:06 schreef trovey het volgende:
Hier is er sinds 5 mei weer 1,9 kilo af maar niet doordat ik zo mijn best doe maar meer omdat ik door zorgen gewoon geen honger heb...tja als ik echt niet lekker in mijn vel zit dan verdwijnt mijn eetlust totaal....andere mensen gaan dan juist eten, daar heb ik absoluut geen last van.
Probeer in ieder geval toch het minimum binnen te krijgen qua fruit en zuivel maar brood en soms ook de warme maaltijd is een bezoeking op dit moment.
Daar heb ik ook totaal geen last van.quote:Op woensdag 11 mei 2011 11:06 schreef Juicyhil het volgende:
[..]
Dat heb ik soms ook wel, maar ik probeer toch te eten om te voorkomen dat ik daarna geen energie meer heb.
Ik probeer het ook maar het blijft moeilijk als eten je tegenstaatquote:Op woensdag 11 mei 2011 11:08 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Gewoon jezelf er toe zetten om goed te eten.
door jezelf uithongeren heeft niemand zich ooit beter gevoelt
Zijn er ook nog mensen in dit topic die wel gewoon eten?
Ikquote:Op woensdag 11 mei 2011 11:08 schreef Sarabi het volgende:
Zijn er ook nog mensen in dit topic die wel gewoon eten?
Misschien is het makkelijker voor je om nu kleine porties te eten? en dan vaker per dag iets te etenquote:Op woensdag 11 mei 2011 11:10 schreef trovey het volgende:
[..]
Ik probeer het ook maar het blijft moeilijk als eten je tegenstaat....ik neem nog maar weer eens een banaan.
En hoe vaak heb je al zo'n caloriearm dieet gedaan?quote:Op woensdag 11 mei 2011 11:14 schreef cinnamongirl het volgende:
Ik eet nu inderdaad even niet 'normaal'. Maar als ik normaal eet, dan val ik niet af, noch kom ik aan. En ik wil afvallen.
Een dieet <1000 kcal is een crashdieet. Een dieet tussen de 1000-1500 kcal is een caloriearm dieet. Naar mening is er met dat laatste niets mis, mits het tijdelijk is tot je op je streefgewicht bent.
Wellicht een idee...halve boterhammen.quote:Op woensdag 11 mei 2011 11:13 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Misschien is het makkelijker voor je om nu kleine porties te eten? en dan vaker per dag iets te eten
Een keer of 3,4 de afgelopen 10 jaar. De klad kwam er altijd in na een tijd. Als ik dan genoeg was afgevallen begon ik lekker te snaaien. Mijn probleem is ook vooral bier, wijn (elke dag wel), snacks...en ja, normaliter eet ik ook gewoon flinke porties, ik hou van eten. Ben in 2 jaar 6 kilo aangekomen van het goede leven. Denk dat ik op de meeste dagen ver boven de 2000 kcal zat. Dus echt snel kom ik niet aan.quote:Op woensdag 11 mei 2011 11:17 schreef Sarabi het volgende:
[..]
En hoe vaak heb je al zo'n caloriearm dieet gedaan?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |