Misschien een stomme vraag, maar ben jij dan een "iel/klein" meiske, het lijkt me wat weinig? En heb je dan ook niet de hele dag honger?quote:Op dinsdag 10 mei 2011 19:36 schreef cinnamongirl het volgende:
Ik probeer rond 1500 kcal te eten per dag. 1800 kcal is mijn onderhoudshoeveelheid, dat kan ik eten zonder aan te komen. Samen met het intensieve sporten dat ik dagelijks doe zou ik een kilo per week moeten kunnen afvallen.
Volgens mij zit ik goed als ik maar boven de 1200 kcal eet. Maar goed, met het sporten erbij kom ik daar wel onder....misschien moet ik inderdaad mikken op zo'n 1300 kcal per dag, met aftrek van de gesporte kcal, dus op sportdagen zou ik dan 1800 kcal mogen eten.quote:Op dinsdag 10 mei 2011 20:37 schreef Sarabi het volgende:
Is 1500kcal niet een beetje weinig op een dag waarop je ook intensief sport?
Waar haal je vandaan dat 1200/1300kcal genoeg is?quote:Op woensdag 11 mei 2011 10:51 schreef cinnamongirl het volgende:
[..]
Volgens mij zit ik goed als ik maar boven de 1200 kcal eet. Maar goed, met het sporten erbij kom ik daar wel onder....misschien moet ik inderdaad mikken op zo'n 1300 kcal per dag, met aftrek van de gesporte kcal, dus op sportdagen zou ik dan 1800 kcal mogen eten.
Onder die laag vet zit een iel meisjequote:Op woensdag 11 mei 2011 10:48 schreef Ender_W het volgende:
[..]
Misschien een stomme vraag, maar ben jij dan een "iel/klein" meiske, het lijkt me wat weinig? En heb je dan ook niet de hele dag honger?
Ik voel me dan zo'n vreetwolf met mijn
O: yoghurt met energy-mix
T1: Appel (welke ik net heb weggegooid omdat deze hard en mooi van buiten was, maar zacht en sompig/rot) van binnen(1 hap was genoeg om alles toch maar weg te doen)
L: IJsbergsla met paprika, komkommer, mais, tomaat, etc etc. en 2 sneetjes brood met boterhamworst.
T2: sinaasappel
D: nog niet bekend; ik vermoed een (kippen)soepje
Ik zeg niet dat het genoeg is. Het is weinig, maar om af te vallen is het een verantwoorde hoeveelheid. Althans, ik lees overal dat je niet onder de 1200 kcal moet gaan zitten als je lijnt, om te vermijden dat je in de spaarstand komt.quote:Op woensdag 11 mei 2011 10:53 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Waar haal je vandaan dat 1200/1300kcal genoeg is?
Normaal sport ik niet -ik fiets alleen naar mijn werk- maar nu ik wil afvallen wel...quote:Op woensdag 11 mei 2011 10:57 schreef Sarabi het volgende:
@ Ender_W jouw lijstje is ook niet veel hoor
En @ Cinnamongirl ik ben ook 1.68 en ik heb alleen al 1500kcal nodig om gewoon in bed te liggen
Dus dat zal voor jou niet anders zijn.
Heb je al vaak crashdiëten gedaan?
Weinig beweging of intensief sporten, wat doe je nou precies?
quote:Op woensdag 11 mei 2011 11:02 schreef cinnamongirl het volgende:
[..]
Normaal sport ik niet -ik fiets alleen naar mijn werk- maar nu ik wil afvallen wel...
Ik zie een 1200/1300 kcal-dieet echt niet als een crashdieet...Weight Watchers en Streep-Je-Slank en andere systemen zijn op die daghoeveelheid gebaseerd. Daarbij is het maar tijdelijk, als je op gewicht bent eet je natuurlijk weer meer!
Mijn plan is nu: 1300 kcal op dagen dat ik niet sport en 1500 op dagen dat ik wel sport, tot ik op mijn streefgewicht zit.
Ik zou het niet doen als ik jou was, want je lichaam komt veel te kortquote:Op woensdag 11 mei 2011 11:02 schreef cinnamongirl het volgende:
[..]
Normaal sport ik niet -ik fiets alleen naar mijn werk- maar nu ik wil afvallen wel...
Ik zie een 1200/1300 kcal-dieet echt niet als een crashdieet...Weight Watchers en Streep-Je-Slank en andere systemen zijn op die daghoeveelheid gebaseerd. Daarbij is het maar tijdelijk, als je op gewicht bent eet je natuurlijk weer meer!
Mijn plan is nu: 1300 kcal op dagen dat ik niet sport en 1500 op dagen dat ik wel sport, tot ik op mijn streefgewicht zit.
Dat heb ik soms ook wel, maar ik probeer toch te eten om te voorkomen dat ik daarna geen energie meer heb.quote:Op woensdag 11 mei 2011 11:06 schreef trovey het volgende:
Hier is er sinds 5 mei weer 1,9 kilo af maar niet doordat ik zo mijn best doe maar meer omdat ik door zorgen gewoon geen honger heb...tja als ik echt niet lekker in mijn vel zit dan verdwijnt mijn eetlust totaal....andere mensen gaan dan juist eten, daar heb ik absoluut geen last van.
Probeer in ieder geval toch het minumum binnen te krijgen qua fruit en zuivel maar brood en soms ook de warme maaltijd is een bezoeking op dit moment.
Gewoon jezelf er toe zetten om goed te eten.quote:Op woensdag 11 mei 2011 11:06 schreef trovey het volgende:
Hier is er sinds 5 mei weer 1,9 kilo af maar niet doordat ik zo mijn best doe maar meer omdat ik door zorgen gewoon geen honger heb...tja als ik echt niet lekker in mijn vel zit dan verdwijnt mijn eetlust totaal....andere mensen gaan dan juist eten, daar heb ik absoluut geen last van.
Probeer in ieder geval toch het minimum binnen te krijgen qua fruit en zuivel maar brood en soms ook de warme maaltijd is een bezoeking op dit moment.
Daar heb ik ook totaal geen last van.quote:Op woensdag 11 mei 2011 11:06 schreef Juicyhil het volgende:
[..]
Dat heb ik soms ook wel, maar ik probeer toch te eten om te voorkomen dat ik daarna geen energie meer heb.
Ik probeer het ook maar het blijft moeilijk als eten je tegenstaatquote:Op woensdag 11 mei 2011 11:08 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Gewoon jezelf er toe zetten om goed te eten.
door jezelf uithongeren heeft niemand zich ooit beter gevoelt
Zijn er ook nog mensen in dit topic die wel gewoon eten?
Ikquote:Op woensdag 11 mei 2011 11:08 schreef Sarabi het volgende:
Zijn er ook nog mensen in dit topic die wel gewoon eten?
Misschien is het makkelijker voor je om nu kleine porties te eten? en dan vaker per dag iets te etenquote:Op woensdag 11 mei 2011 11:10 schreef trovey het volgende:
[..]
Ik probeer het ook maar het blijft moeilijk als eten je tegenstaat....ik neem nog maar weer eens een banaan.
En hoe vaak heb je al zo'n caloriearm dieet gedaan?quote:Op woensdag 11 mei 2011 11:14 schreef cinnamongirl het volgende:
Ik eet nu inderdaad even niet 'normaal'. Maar als ik normaal eet, dan val ik niet af, noch kom ik aan. En ik wil afvallen.
Een dieet <1000 kcal is een crashdieet. Een dieet tussen de 1000-1500 kcal is een caloriearm dieet. Naar mening is er met dat laatste niets mis, mits het tijdelijk is tot je op je streefgewicht bent.
Wellicht een idee...halve boterhammen.quote:Op woensdag 11 mei 2011 11:13 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Misschien is het makkelijker voor je om nu kleine porties te eten? en dan vaker per dag iets te eten
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |