Ik voelde me al kei-aangesproken....quote:Op woensdag 27 april 2011 09:21 schreef Tinkepink het volgende:
Even voor de duidelijkheid, de TT is niet onaardig bedoeld maar een verwijzing naar de vorige over gezond crashen
OMG, kan ik het goedmaken?quote:
Ja ik heb moeite om aan de 1825 kcal per dag te komenquote:Op woensdag 27 april 2011 10:25 schreef DarkElf het volgende:
Goedemorgen! Net tijdens het uitpuffen van het hardlopen eens even alle tickers in de OP bekeken en dat gaat lekker zie ik
Mooi hoor!
Zelf vond ik afvallen in de lente en zomer qua avondeten een stuk eenvoudiger omdat je in de lente en zomer toch al zin hebt in lichter eten, salades etc... Herkennen jullie dat?
Netjes. Dan eet je zeker heel veel groente? Ik heb er helaas nooit moeite mee om aan de 1800 kcal te komen. Alleen als ik heel veel groente en kwark en eieren eet lukt het om rond de 1500 te blijven.quote:Op woensdag 27 april 2011 10:29 schreef MalaCocinera het volgende:
[..]
Ja ik heb moeite om aan de 1825 kcal per dag te komenIk vind het ook lastig om dat los te laten en accepteren dat zolang ik niet onder de 1200 kcal kom er niets aan het handje is. Mijn gemiddelde op gewone dagen is nu 1500 kcal.
quote:Op woensdag 27 april 2011 10:25 schreef DarkElf het volgende:
Goedemorgen! Net tijdens het uitpuffen van het hardlopen eens even alle tickers in de OP bekeken en dat gaat lekker zie ik
Mooi hoor!
Zelf vond ik afvallen in de lente en zomer qua avondeten een stuk eenvoudiger omdat je in de lente en zomer toch al zin hebt in lichter eten, salades etc... Herkennen jullie dat?
Ik ben een echte een groentevreter pur sang ja. Het punt is dat ik ook aardig wat dingen niet wegkrijg:quote:Op woensdag 27 april 2011 10:37 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Netjes. Dan eet je zeker heel veel groente? Ik heb er helaas nooit moeite mee om aan de 1800 kcal te komen. Alleen als ik heel veel groente en kwark en eieren eet lukt het om rond de 1500 te blijven.
Nouja, aan het meeste uit je lijstje mis je niet veel! Afgezien van zuivel en fruit is het zelfs beter zonderquote:Op woensdag 27 april 2011 10:53 schreef MalaCocinera het volgende:
[..]
Ik ben een echte een groentevreter pur sang ja. Het punt is dat ik ook aardig wat dingen niet wegkrijg:
- dingen als sultana, liga
- ijsjes (waterijs of magnum maakt niet uit)
- zuivel vla, yoghurt (ik lust wel kaas dingen en heb verplicht volle melk bij meusli)
- pasta
- fruit, tsjah als het voorgesneden is dan gaat het wel. Ik heb begrepen dat een sinaasappel per dag in principe al okay is. Dus dat probeer ik dan maar.
- zoete drankjes, sapjes, prik drank, karvan
- ik eet thuis nauwelijks vlees
Waar ben ik dan dik van geworden(weeg nu 75 kilo bij een lengte van 1.58). Bier, wijn, borrelhapjes, uit eten gaan, bbq, borrels ik ben echt een sociale vreter en ik kan dan echt blijven eten en drinken.
overigens klinkt dat lijstje van dingen die ik niet wegkrijg erg verwend. Maar bij anderen eet ik altijd wat de pot schaft zonder zout of ketchup erop te doen.
Ik heb dan ook te horen gekregen dat iemand die zoveel bunkert op feestjes toch veel dikker zou moeten zijnquote:Op woensdag 27 april 2011 10:57 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Nouja, aan het meeste uit je lijstje mis je niet veel! Afgezien van zuivel en fruit is het zelfs beter zonder. Maar als je dat allemaal niet lust moet het ook heel makkelijk zijn om af te vallen. Of niet? Ik drink ook heel graag veel alcohol, maar kies in de zomer vaak wijnschorle (droge witte wijn met spa rood). Is ook lekker, maar minder calorierijk.
That's ths spirit, babygirl!quote:Op woensdag 27 april 2011 11:23 schreef trovey het volgende:
en nu gaat het langzaam maar zeker eraf...heel erg langzaam maar ja, het zat er ook niet in een jaar aan laten we maar zeggen.
Als jij voor het eerst gaat sinds je bijna 14 kilo afgevallen bent dan gaan ze dat echt wel zien!quote:Op woensdag 27 april 2011 17:21 schreef Muks het volgende:
Dat idd ook wel fijn flugel ! Ben benieuwd, ga nu voor het eerst naar mijn ouders sinds ik bezig ben. Kijken wat mijn moeder zegt
Je hebt dan in ieder geval geen geld meer over voor andere lekkere/ongezonde dingenquote:Op woensdag 27 april 2011 18:25 schreef trovey het volgende:
Nu bij Editie NL: chocolade waarvan je niet dik gaat worden...sureen je bent meteen immuun voor kanker ook nog.
....slecht 145 euro voor 140 stukjes.
quote:Op woensdag 27 april 2011 18:31 schreef Sometimes het volgende:
[..]
Je hebt dan in ieder geval geen geld meer over voor andere lekkere/ongezonde dingen
Ja maar jij eet chocola waarvan de cacao verhit is, deze ''wonder'' chocola is koudgeperst. Wel goed luisteren dame!quote:Op donderdag 28 april 2011 10:21 schreef trovey het volgende:
Nu op BNR radio...weer die chocolade van 145 euro...cacao is eetlustremmend....daar heb ik nou nooit wat van gemerkt.
Ik heb twee weegschalenquote:Op donderdag 28 april 2011 11:21 schreef Muks het volgende:
Grote verschillen tussen al die weegschalen he. Gelukkig hou ik dievan thuis aan als leidraad.
Dat is nou ook mijn probleem met chocolade.quote:Op donderdag 28 april 2011 11:37 schreef Myraela het volgende:
Voor mijn gevoel heb ik me maanden lang zitten volvreten, nouja, het blijkt een krap maandje te zijn. En voor mijn gevoel was ik alles wat ik afgevallen was, terug aangekomen en nog wel meer ook. Maar het valt allemaal gigantisch mee! Ik ben ongeveer 2 kilo aangekomen, dus er is nogsteeds 9 kilo af. Mooi! Nu kan ik er weer vol gemotiveerd tegenaan gaan.![]()
Dat van die chocolade overigens, heb ik wel eens een poosje geprobeerd. Bij echte honger had ik een half blokje pure chocolade en dan kon ik er weer even tegenaan. Dat werkte een paar dagen, totdat ik de hele reep in 1 keer een stuk boeiender vond.![]()
Dat soort dingen lijken onschuldig, maar dat zit bomvol suiker. Vanaf blijven, neem anders een Liga.quote:
Kan nog wel praktisch zijn tijdens een duursportmoment....quote:Op donderdag 28 april 2011 14:25 schreef Juicyhil het volgende:
[..]
Dat soort dingen lijken onschuldig, maar dat zit bomvol suiker. Vanaf blijven, neem anders een Liga.
De meningen zijn verdeeld over het samen eten van fruit met andere zaken... maar fruit is volgens mijn tante een goede start (en die is toch aardig wat kilootjes kwijtgeraakt en gehoudenquote:Op donderdag 28 april 2011 21:28 schreef hemelsblauw het volgende:
Hoi iedereen, ik moet afvallen. Nu ben ik bewuster aan het eten.
Had net als avondeten groenten met vis.
Maar heb toch weer trek.
Ik zat te denken aan eet bakje kwark met daarin een appel en een banaan en wat pitjes van een granaatappel ofzoiets.
Is dit wat?
Is dit een goed ontbijt als ik er ook wat zaadjes en nootjes en rozijntjes bij gooi?
Dat is wel een heel erg precieze weegschaalquote:
Urgh ik zie nu pas hoe dom dat was. Moet dus 0,5kg zijnquote:Op donderdag 28 april 2011 23:06 schreef Sometimes het volgende:
[..]
Dat is wel een heel erg precieze weegschaal![]()
Het is opzich allemaal niet zo heel erg fout, maar het klinkt in mijn ogen wel heel veel, als je een hele banaan hebt, een hele appel, kwark en dan ook nog eens noten enzo erbij gaat doen. Maar dat ben ik maar he.quote:Op donderdag 28 april 2011 21:28 schreef hemelsblauw het volgende:
Hoi iedereen, ik moet afvallen. Nu ben ik bewuster aan het eten.
Had net als avondeten groenten met vis.
Maar heb toch weer trek.
Ik zat te denken aan eet bakje kwark met daarin een appel en een banaan en wat pitjes van een granaatappel ofzoiets.
Is dit wat?
Is dit een goed ontbijt als ik er ook wat zaadjes en nootjes en rozijntjes bij gooi?
Ik heb ze gekocht maar ze zijn makkelijk gratiesch te vinden op internetquote:Op vrijdag 29 april 2011 10:19 schreef RandomMoron het volgende:
waar hebben jullie die miles vandaan die jullie doen?
quote:Op vrijdag 29 april 2011 12:40 schreef Ender_W het volgende:
@M ik ben trots.... maar ik ben de afgelopen week ook 1,5 kg kwijtgeraakt.....
zal ook wel iets met een keelontsteking van afgelopen paasweekend te maken hebben
Oeh netjes!quote:Op vrijdag 29 april 2011 12:40 schreef Ender_W het volgende:
@M ik ben trots.... maar ik ben de afgelopen week ook 1,5 kg kwijtgeraakt.....
zal ook wel iets met een keelontsteking van afgelopen paasweekend te maken hebben
Als ik eerlijk moet zijn is dat ook min of meer mijn manier van afvallenquote:Op maandag 2 mei 2011 09:56 schreef Sometimes het volgende:
Het gaat best lekker bij mij, veel bewegen (squash 2 keer per week) en fitness ook weer opgepakt (spieropbouw, geen cardio). Toch zit er iets nog niet lekker tussen mijn oren:
Doordeweeks kan ik me prima aan mijn voorgenomen eetstijl houden, maar in het weekend en tijdens sociale bijeenkomsten vind ik dat vreselijk moeilijk. Als het me al lukt om me dan in te houden dan ga ik kort daarna alsnog mezelf te buiten. Dan kan ik er beter meteen van genieten in plaats van frustratie op te bouwen.
Qua gewichtsverlies heeft het geen grote nadelige gevolgen; ik val de hele week wat af en in het weekend komt er weer wat bij. Per saldo gaat er nog steeds wat vanaf.
Is dat nu een hele slechte manier? Het voelt ergens niet helemaal goed aan.
quote:Op maandag 2 mei 2011 09:56 schreef Sometimes het volgende:
Het gaat best lekker bij mij, veel bewegen (squash 2 keer per week) en fitness ook weer opgepakt (spieropbouw, geen cardio). Toch zit er iets nog niet lekker tussen mijn oren:
Doordeweeks kan ik me prima aan mijn voorgenomen eetstijl houden, maar in het weekend en tijdens sociale bijeenkomsten vind ik dat vreselijk moeilijk. Als het me al lukt om me dan in te houden dan ga ik kort daarna alsnog mezelf te buiten. Dan kan ik er beter meteen van genieten in plaats van frustratie op te bouwen.
Qua gewichtsverlies heeft het geen grote nadelige gevolgen; ik val de hele week wat af en in het weekend komt er weer wat bij. Per saldo gaat er nog steeds wat vanaf.
Is dat nu een hele slechte manier? Het voelt ergens niet helemaal goed aan.
Bij mij is het precies andersom. Ik kan me prima onder controle houden op vrije dagen en in het weekend, maar op doordeweekse dagen is er vaak teveel gebak of zijn er andere verleidingen die ik zelf gewoon niet in huis heb. Bovendien heb ik in het weekend meer tijd om te sporten.quote:Op maandag 2 mei 2011 10:34 schreef MalaCocinera het volgende:
[..]
Als ik eerlijk moet zijn is dat ook min of meer mijn manier van afvallen
Aangevallen niet hoor.. zo heb ik mijn post niet bedoeld in ieder gevalquote:Op maandag 2 mei 2011 13:17 schreef trovey het volgende:
Genoeg mensen die het langzaam aan doen hoor dus voel je niet aangevallen....ik mag al blij zijn als het me lukt er een kilo per maand af te krijgen
ondanks het feit dat ik mijn uiterste best doe om in mijn omstandigheden af te vallen. Je hoeft je niet opgejaagd te voelen om er een wedstrijdje van te maken, ieder mens is anders en ook alle omstandigheden waaronder je gaat afvallen zijn anders dus gewoon lekker je eigen tempo blijven volgen en je niet laten ontmoedigen. Elk pondje blijvend eraf is een overwinning op jezelf.
Mannen vallen vaak makkelijker af dan vrouwen.. zo gemeen is datquote:Op maandag 2 mei 2011 13:33 schreef Misan het volgende:
In een maand 7,2kg afgevallen zonder er echt veel voor gedaan te hebbenAlleen gezonder eten en normale porties werkt prima tot op heden en is makkelijk vol te houden!
Gelukkig.quote:Op maandag 2 mei 2011 18:44 schreef PaarsBeestje het volgende:
[..]
Aangevallen niet hoor.. zo heb ik mijn post niet bedoeld in ieder gevalHet is meer dat ik de indruk krijg dat de nadruk hier steeds meer komt te liggen op hoe snel je wel niet afvalt ipv of je dat wel op een verstandige manier doet. Niemand heeft er wat aan om over 2 jaar weer op het oude gewicht + extra kilo's te zitten
Een worsteling om af te vallen blijft het in ieder geval zeker. Nu het zo warm wordt, probeer ik ook echt niet voor schut te gaan door ijs te gaan eten (Ben & Jerry's![]()
![]()
). Die nieuwe Magnums lijken me overigens ook heerlijk..
![]()
Ik moet iedere dag mezelf een schop onder de kont geven dat ik niet ga snacken, want anders wordt het niets. Ik zou zo graag een knop om kunnen zetten, zodat ik die behoefte helemaal niet meer heb. De trek in zoetigheid blijft helaas.
Die plateaus zijn echt vervelend. Knap dat je toch bent doorgegaan.quote:Op dinsdag 3 mei 2011 09:44 schreef joyvke het volgende:
[ link | afbeelding ]
Yay, bijna een halve kilo eraf. Dat is dan die halve kilo van de UK en 0,4 bijna weer een hele kilo \o/. Hoop echt dat het weer doorzet, heb even op een plateau gezeten en was het alweer bijna aan het opgeven.
Oma spreekt.quote:Op maandag 2 mei 2011 20:15 schreef uniekhoorn het volgende:
Trovey, vind dat je verstandig praat en er mee omgaat.
En onderschat wandelen en fietsen niet! Echt niet, het is een perfecte beweging, niet blessure gevoelig, makkelijk vol te houden en fijn.. Genieten van de natuur, nieuwe routes uitstippelen.
Het kost alleen heel veel tijd maar als je dat kan vrij maken dan vind ik dit (voor mijzelf ) de perfecte sport!
Wat ik zelf ook wel leuk vind is om in het weekend een georganiseerde wandeltocht te doen.
Je hoeft ook niet altijd nee te zeggen, zeker niet op zulke avonden, beetje genieten moet wel kunnen. Je zou hooguit wat verstandigere keuzes kunnen maken, vis/kip/biefstuk en geen bergen saus.quote:Op dinsdag 3 mei 2011 13:10 schreef Juicyhil het volgende:
Pffff, erg lastig om disciplinair te zijn. Vaak denk ik voor het sporten, ik ga morgen wel. En dat iedere avond
Ook erg lastig om minder te eten. Van het weekend ook weer een BBQ gehad, kan moeilijk nee zeggen.
Komt dat niet omdat je met een best wel heftig schema begonnen bent? Je begon volgens mij met best wel een hoge frequentie per weekquote:Op dinsdag 3 mei 2011 13:10 schreef Juicyhil het volgende:
Pffff, erg lastig om disciplinair te zijn. Vaak denk ik voor het sporten, ik ga morgen wel. En dat iedere avond
Nah, ik had als minimum 3 keer per week. Dat haal ik ook wel. Maar als ik meer wil dan is het of geen zin, tijd of een andere smoes.quote:Op dinsdag 3 mei 2011 13:31 schreef MalaCocinera het volgende:
[..]
Komt dat niet omdat je met een best wel heftig schema begonnen bent? Je begon volgens mij met best wel een hoge frequentie per week
Hmmm ja, ik had ook niet zo ongelofelijk veel genomen. Maar het is toch niet echt goed.quote:Op dinsdag 3 mei 2011 13:15 schreef Myraela het volgende:
[..]
Je hoeft ook niet altijd nee te zeggen, zeker niet op zulke avonden, beetje genieten moet wel kunnen. Je zou hooguit wat verstandigere keuzes kunnen maken, vis/kip/biefstuk en geen bergen saus.
Ik had ook een BBQ dit weekend, het vlees viel wel mee, maar echt belachelijk hoeveel saus en brood/kruidenboter er normaal ook bij gaat.
We waren vorige week uitgenodigd bij mijn schoonouders om te komen BBQ-en. Mijn schoonvader was nog speciaal komen vragen of we wensen hadden. Ik had gezegd dat ik niet wild ben van varkensvlees en dat ik niet kluif en of er wat groenvoer bij kon. Ik weet dat ze me een enorme zeikerd vinden dus ik had het maar niet te specifiek gemaakt.quote:Op dinsdag 3 mei 2011 13:26 schreef trovey het volgende:
..."Hoe maak ik een zo goedkoop mogelijke barbecue"...door rotzooi op de BBQ te leggen.
![]()
Als ik eens barbecue zorg ik altijd ervoor dat er ook gepofte aardappel en gegrilde groentes zijn....het vlees is bij mij niet hoofdzaak en wat er aan vlees is is dan ook goed....niet meteen biefstuk (dat is teveel voor de portemonee
) maar wel dingen als kipfilet, hamplap (en dan vaak als sate) etc. Alleen vlees zou me zelfs tegenstaan want ik zit razendsnel vol van vlees.
Ik ben ook niet van het kluivenquote:Op dinsdag 3 mei 2011 15:09 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
We waren vorige week uitgenodigd bij mijn schoonouders om te komen BBQ-en. Mijn schoonvader was nog speciaal komen vragen of we wensen hadden. Ik had gezegd dat ik niet wild ben van varkensvlees en dat ik niet kluif en of er wat groenvoer bij kon. Ik weet dat ze me een enorme zeikerd vinden dus ik had het maar niet te specifiek gemaakt.
Op de avond zelf bleek dat de BBQ buiten stond en dat wij binnen op de bank zaten met het bord op schoot. Op tafel stond een bizarre hoeveelheid saus en kruidenboter. Daarbij was er ongaar afbakbrood en van die salades op mayo basis (beenhamsalade and such, bleh). Het ene stuk vlees was nog vetter dan het andere, ik zag het vet gewoon van de spareribs afdruipen, het was echt te goor voor woorden. Zij eten niets liever dan vlees dat voor 50% uit vet bestaat.
Toen er een paar stukken afkluifvlees langs waren gekomen was mijn bord dus nog steeds leeg. Ik heb toen maar een lenzenprobleem gefaked en ben snel naar huis gegaan (vlakbij) en heb daar mijn bril opgezet en heb snel een paar happen salade uit de koelkast gegeten. Uiteindelijk heb ik die avond alleen een hamburger op. Ik heb daarna nog dagenlang honger gehad. Volgende keer ga ik niet meer mee met dit soort dingen, ze moeten me toch niet en dat is eigenlijk wel zo rustig.
Je niet meteen schuldig voelenquote:Op dinsdag 3 mei 2011 14:04 schreef Juicyhil het volgende:
[..]
Hmmm ja, ik had ook niet zo ongelofelijk veel genomen. Maar het is toch niet echt goed.
Vandaag maar weer aan de sla enzo.
Ik was zo boos. Vraag dan niet aan me wat ik wil eten. Ze wisten het heus wel maar weigeren gewoon om rekening met me te houden. Ze kopen ook voor hun zoons cola en 7-up maar spa rood voor mij kopen is er niet bij, ik ken ze ten slotte nog maar 8 jaar...quote:Op dinsdag 3 mei 2011 20:46 schreef DarkElf het volgende:
Die bbq klinkt trouwens afschuwelijkgroot gelijk die smoes! Ik zou ook zoiets proberen
hmmm. Hier was het vandaag nog erger... Durf het niet eens op te schrijven. Morgen weer normaal doen, vandaag totaal los geslagen.quote:Op dinsdag 3 mei 2011 20:32 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ok, ik ga per morgen hier posten wat ik op een dag eet. Op een of andere manier moet ik aan iets meer dan mezelf verantwoording afleggen voor mijn gevoel. Omdat ik maar niet afval, verlies ik de moed nogal wat afgelopen dagen resulteerde in heel slecht eetgedrag (o.a. Pizzabroodje, grote loempia, cookie dough, muffins, echt heel evil dus). En zo val ik natuurlijk helemaal niet af. En als mijn medicijnen aanslaan en het wel mogelijk is om af te vallen kan ik maar beter een gezonde levensstijl gewend zijn zodat het makkelijker gaat. Zo. Tijd voor een trap onder de kont
Same herequote:Op dinsdag 3 mei 2011 23:06 schreef seasushi het volgende:
[..]
hmmm. Hier was het vandaag nog erger... Durf het niet eens op te schrijven. Morgen weer normaal doen, vandaag totaal los geslagen.![]()
![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |