abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 27 april 2011 @ 09:18:39 #1
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_96033211
Vorige: [Dieetclub] # 315 Gezond crashen, bestaat dat?

Voor wie is de FoK!Dieetclub bedoeld? De FoK!Dieetclubtopics zijn bedoeld voor mannen en vrouwen met overgewicht die een BMI (body mass index, ook wel bekend als Quetelet Index) hebben van 27 of hoger. Bij een BMI van onder de 25 ben je van harte welkom in het zustertopic Slank de zomer in. Dit kun je vinden in het LIF-forum op FoK!. Met een BMI tussen de 25 en 27 mag je zelf beslissen waar je je aanmeldt. Hoe je je het beste kunt aanmelden kun je lezen onder het kopje Ik wil ook!.

Linkjes Vroeger hadden we een hele lijst met linkjes; deze linkjes en vele andere (incl. alle oude dieetclublinkjes) zijn hier te vinden: Dieetclub Linksite. Weet je nog een leuke link die er niet tussen staat, geef hem even door in het topic!

Meetings*O* We zijn een weekendje weg geweest, naar verkeerspark Assen geweest en zijn nu aan het overleggen over een dagje sauna en een speciale "5 jaar dieetclub-meet". Wil je ook een keer mee? Je bent van harte welkom om je aan te melden in het aparte Dieetclubmeetingtopic.

Ik wil ook! Dat kan ;) Maak een dieetticker aan op www.lilyslim.com, vergeet je naam niet in de ticker te zetten!! Meld in dit topic duidelijk dat je ook in de OP wilt en geef het linkje van je ticker. De topicstarter óf één van de modjes zet je er dan bij. Als je een account aanmaakt krijgt je ticker hier automatisch ook een update als je iets aanpast. Als je geen account wilt zul je ieder weegmoment een nieuwe ticker aan moeten maken en de url duidelijk in het topic zetten met het verzoek om aanpassing van je ticker.

Deelnemers De volgende lijst is een lijst met deelnemers aan deze reeks;

Djenneke

[ Bericht 1% gewijzigd door Sjeen op 09-05-2011 09:53:46 ]
Geen zorgen voor de dag van morgen.
  woensdag 27 april 2011 @ 09:21:25 #2
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_96033280
Even voor de duidelijkheid, de TT is niet onaardig bedoeld maar een verwijzing naar de vorige over gezond crashen ;)

[ Bericht 0% gewijzigd door Tinkepink op 27-04-2011 09:27:43 ]
  woensdag 27 april 2011 @ 09:29:31 #3
74052 Ender_W
veni, vidi, vici
pi_96033468
Mag ik me ook weer aanmelden??? 8-) Heul lang, lang geleden (voor mijn idee), dat ik hier heb meegepost.
Niet dat ik ben opgehouden met pogingen te doen om af te slanken, maar ben van baan veranderd en zodoende wat makkelijker om mee te posten...
Live life to the Ender :D
  woensdag 27 april 2011 @ 09:43:07 #4
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_96033743
quote:
12s.gif Op woensdag 27 april 2011 09:21 schreef Tinkepink het volgende:
Even voor de duidelijkheid, de TT is niet onaardig bedoeld maar een verwijzing naar de vorige over gezond crashen ;)
Ik voelde me al kei-aangesproken.... :(
Op donderdag 12 oktober 2006 09:27 schreef SCH het volgende:
flugeltje is een kloon van yvonne toch?
  woensdag 27 april 2011 @ 09:43:24 #5
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_96033750
Grapje he, dat weet je toch?
  woensdag 27 april 2011 @ 09:49:31 #6
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_96033898
quote:
12s.gif Op woensdag 27 april 2011 09:43 schreef flugeltje het volgende:
Grapje he, dat weet je toch?
Nee
*kras
  woensdag 27 april 2011 @ 09:55:10 #7
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_96034027
quote:
9s.gif Op woensdag 27 april 2011 09:49 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Nee
*kras
OMG, kan ik het goedmaken?
pi_96034132

Een hele kilo eraf :D
pi_96034784
Goedemorgen! Net tijdens het uitpuffen van het hardlopen eens even alle tickers in de OP bekeken en dat gaat lekker zie ik :)

Mooi hoor!

Zelf vond ik afvallen in de lente en zomer qua avondeten een stuk eenvoudiger omdat je in de lente en zomer toch al zin hebt in lichter eten, salades etc... Herkennen jullie dat?
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_96034894
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2011 10:25 schreef DarkElf het volgende:
Goedemorgen! Net tijdens het uitpuffen van het hardlopen eens even alle tickers in de OP bekeken en dat gaat lekker zie ik :)

Mooi hoor!

Zelf vond ik afvallen in de lente en zomer qua avondeten een stuk eenvoudiger omdat je in de lente en zomer toch al zin hebt in lichter eten, salades etc... Herkennen jullie dat?
Ja ik heb moeite om aan de 1825 kcal per dag te komen :P Ik vind het ook lastig om dat los te laten en accepteren dat zolang ik niet onder de 1200 kcal kom er niets aan het handje is. Mijn gemiddelde op gewone dagen is nu 1500 kcal.
  woensdag 27 april 2011 @ 10:37:12 #11
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_96035102
quote:
7s.gif Op woensdag 27 april 2011 10:29 schreef MalaCocinera het volgende:

[..]

Ja ik heb moeite om aan de 1825 kcal per dag te komen :P Ik vind het ook lastig om dat los te laten en accepteren dat zolang ik niet onder de 1200 kcal kom er niets aan het handje is. Mijn gemiddelde op gewone dagen is nu 1500 kcal.
Netjes. Dan eet je zeker heel veel groente? Ik heb er helaas nooit moeite mee om aan de 1800 kcal te komen. Alleen als ik heel veel groente en kwark en eieren eet lukt het om rond de 1500 te blijven.
pi_96035131
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2011 10:25 schreef DarkElf het volgende:

Mooi hoor!

:Y en niet alleen met eten....wandelen met een dikke laag ijs/laag opgevroren blubber/ op het trottoir en koude/pikkedonker om 16.00 uur nodigt ook niet echt tot een stevige wandeling. }:|
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_96035211
Mijn een weekse soepcrash dieet is na een dag gecrashed. :+

Ik moest vanochtend kokhalzen bij het idee om te ontbijten met koolsoep. Zorgde wel voor extra fanatiek sporten vandaag.
Dus maar weer gewoon op voeding letten enzo :Y)
Grote talenten weten wanneer ze moeten stoppen
pi_96035300
Is, denk ik, ook het beste. :P Al die rare dieten zorgen weliswaar voor snelle gewichtsafname maar het eraf houden is dan wel een probleem of je moet je leven lang koolsoep eten. :+ Van het sherrydieet merk je er niets van dat je het dieet zat bent, voordeel van de alcohol, je bent zat van het dieet maar vindt het niet erg. :Y)
Optimist tot in de kist
pi_96035616
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2011 10:37 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Netjes. Dan eet je zeker heel veel groente? Ik heb er helaas nooit moeite mee om aan de 1800 kcal te komen. Alleen als ik heel veel groente en kwark en eieren eet lukt het om rond de 1500 te blijven.
Ik ben een echte een groentevreter pur sang ja. Het punt is dat ik ook aardig wat dingen niet wegkrijg:
- dingen als sultana, liga
- ijsjes (waterijs of magnum maakt niet uit)
- zuivel vla, yoghurt (ik lust wel kaas dingen en heb verplicht volle melk bij meusli)
- pasta
- fruit, tsjah als het voorgesneden is dan gaat het wel. Ik heb begrepen dat een sinaasappel per dag in principe al okay is. Dus dat probeer ik dan maar.
- zoete drankjes, sapjes, prik drank, karvan
- ik eet thuis nauwelijks vlees

Waar ben ik dan dik van geworden :+ (weeg nu 75 kilo bij een lengte van 1.58). Bier, wijn, borrelhapjes, uit eten gaan, bbq, borrels ik ben echt een sociale vreter en ik kan dan echt blijven eten en drinken.

overigens klinkt dat lijstje van dingen die ik niet wegkrijg erg verwend. Maar bij anderen eet ik altijd wat de pot schaft zonder zout of ketchup erop te doen.
  woensdag 27 april 2011 @ 10:57:54 #16
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_96035763
quote:
10s.gif Op woensdag 27 april 2011 10:53 schreef MalaCocinera het volgende:

[..]

Ik ben een echte een groentevreter pur sang ja. Het punt is dat ik ook aardig wat dingen niet wegkrijg:
- dingen als sultana, liga
- ijsjes (waterijs of magnum maakt niet uit)
- zuivel vla, yoghurt (ik lust wel kaas dingen en heb verplicht volle melk bij meusli)
- pasta
- fruit, tsjah als het voorgesneden is dan gaat het wel. Ik heb begrepen dat een sinaasappel per dag in principe al okay is. Dus dat probeer ik dan maar.
- zoete drankjes, sapjes, prik drank, karvan
- ik eet thuis nauwelijks vlees

Waar ben ik dan dik van geworden :+ (weeg nu 75 kilo bij een lengte van 1.58). Bier, wijn, borrelhapjes, uit eten gaan, bbq, borrels ik ben echt een sociale vreter en ik kan dan echt blijven eten en drinken.

overigens klinkt dat lijstje van dingen die ik niet wegkrijg erg verwend. Maar bij anderen eet ik altijd wat de pot schaft zonder zout of ketchup erop te doen.
Nouja, aan het meeste uit je lijstje mis je niet veel! Afgezien van zuivel en fruit is het zelfs beter zonder :D . Maar als je dat allemaal niet lust moet het ook heel makkelijk zijn om af te vallen. Of niet? Ik drink ook heel graag veel alcohol, maar kies in de zomer vaak wijnschorle (droge witte wijn met spa rood). Is ook lekker, maar minder calorierijk.
pi_96036182
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2011 10:57 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Nouja, aan het meeste uit je lijstje mis je niet veel! Afgezien van zuivel en fruit is het zelfs beter zonder :D . Maar als je dat allemaal niet lust moet het ook heel makkelijk zijn om af te vallen. Of niet? Ik drink ook heel graag veel alcohol, maar kies in de zomer vaak wijnschorle (droge witte wijn met spa rood). Is ook lekker, maar minder calorierijk.
Ik heb dan ook te horen gekregen dat iemand die zoveel bunkert op feestjes toch veel dikker zou moeten zijn :P Ik ben ook heel langzaam dik geworden hoor (stilstaan of 4 kilo per jaar aankomen), ik heb op mijn zwaarst 83 kilo gewogen. Dat was vorig jaar juni en er is nu pas 8 kilo eraf, kan je nagaan hoeveel ik bunker op feestjes enzo :P

Volgens mijn proffesional ben ik niet dik geworden van dat gebunker maar van het feit dat ik op normale dagen 900 kcal at in de lente en zomer jarenlang. Dat deed ik niet bewust overigens. Om met dit weer op normale dagen aan 1500 kcal te komen is ook al een strijd.
pi_96036716
Te weinig eten, onregelmatig eten, maaltijden overslaan omdat je geen honger hebt en dan in combinatie met steeds minder bewegen....ik weet er alles van. }:| Met mijn voedsel was ook niets mis bij het eerste gesprek bij de dietiste...ik moest meer eten :') en regelmatiger en 30 minuten bewegen per dag....en nu gaat het langzaam maar zeker eraf...heel erg langzaam maar ja, het zat er ook niet in een jaar aan laten we maar zeggen. :+
Optimist tot in de kist
pi_96039123
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2011 11:23 schreef trovey het volgende:
en nu gaat het langzaam maar zeker eraf...heel erg langzaam maar ja, het zat er ook niet in een jaar aan laten we maar zeggen. :+
That's ths spirit, babygirl!
pi_96039556
Haai
Hier gaat het wat sneller ;) ben wel tevreden, gaat prima met bewegen en ik merk dat mijn conditie met sprongen vooruit gaat, waar ik eerder nog geen km kon lopen op de loopband, zit ik nu op 20 minuten achter elkaar. Nog niet hardlopend maar wel flink tempo, 6-7 km per uur ong.
soms moet je iets achter laten om verder te komen, soms moet je heel veel achter je laten om een ander mens te worden
  woensdag 27 april 2011 @ 13:13:59 #21
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_96040839
Djee Muks, je haalt me gewoon 'vet' ( :') ) in :o

Ik ben begonnen met iedere dag een stuk fietsen nu, maar het is allemaal wat lastig inplannen. Mensen beginnen het nu eindelijk wel te zien gelukkig. Mag ook wel na bijna 18 kilo ;)
pi_96051048
Dat idd ook wel fijn flugel ! Ben benieuwd, ga nu voor het eerst naar mijn ouders sinds ik bezig ben. Kijken wat mijn moeder zegt
soms moet je iets achter laten om verder te komen, soms moet je heel veel achter je laten om een ander mens te worden
pi_96052701
quote:
2s.gif Op woensdag 27 april 2011 17:21 schreef Muks het volgende:
Dat idd ook wel fijn flugel ! Ben benieuwd, ga nu voor het eerst naar mijn ouders sinds ik bezig ben. Kijken wat mijn moeder zegt
Als jij voor het eerst gaat sinds je bijna 14 kilo afgevallen bent dan gaan ze dat echt wel zien!
I removed all the bad food from my house.
It was delicious.
pi_96053519
Nu bij Editie NL: chocolade waarvan je niet dik gaat worden...sure _O- en je bent meteen immuun voor kanker ook nog. :') ....slechts 145 euro voor 140 stukjes. :|W

[ Bericht 0% gewijzigd door trovey op 27-04-2011 19:18:38 ]
Optimist tot in de kist
pi_96053702
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2011 18:25 schreef trovey het volgende:
Nu bij Editie NL: chocolade waarvan je niet dik gaat worden...sure _O- en je bent meteen immuun voor kanker ook nog. :') ....slecht 145 euro voor 140 stukjes. :|W
Je hebt dan in ieder geval geen geld meer over voor andere lekkere/ongezonde dingen ;)
It was delicious.
pi_96055929
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2011 18:31 schreef Sometimes het volgende:

[..]

Je hebt dan in ieder geval geen geld meer over voor andere lekkere/ongezonde dingen ;)
:P
Optimist tot in de kist
pi_96064907
145 euro.. mijn hemel... daar kunnen wij als gezin 2,5 week van leven
  woensdag 27 april 2011 @ 22:06:48 #28
178193 Juicyhil
Bekende FOK!ker
pi_96066285
Dat doe je knap, die 145 euro verbruik ik in m'n eentje al in die periode.

Nou koop ik dan wel vaak A merken enzo.
Op dinsdag 9 augustus 2011 23:01 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
Ik hou zoveel van jou, ik doe alles voor je! O+
pi_96067206
Wij met 2 personen. Met hoeveel zijn jullie Muks?
Spoilers!
pi_96077931
4 personen en wij kopen heel bewust in, dat scheelt bergen weggooien en ik ben dol op aanbiedingen. Besteden hier ca 60-70 euro per week aan boodschappen. En nee niet alleen bij de aldi en lidl, juist niet want die blijken soms duurderd dan de AH ! :+
pi_96079611
Nog 1 ons (of eigenlijk 2) verwijderd van de eerste mijlpaal *O*

Squash tegenwoordig 2 keer per week en probeer daarnaast nu ook fitness in mijn week te passen. Gisteren voor het eerst gedaan.

Helaas is het allemaal wel laat op de avond (eind 22:00 - 22:30) waardoor ik veel moeite heb om daarna in slaap te vallen met al die adrnaline.
It was delicious.
pi_96080965
Nu op BNR radio...weer die chocolade van 145 euro...cacao is eetlustremmend :o ....daar heb ik nou nooit wat van gemerkt. :') Wat een ongelooflijk gezever, koudgeperste cacao bla bla bla. :N
Optimist tot in de kist
pi_96081040
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2011 10:21 schreef trovey het volgende:
Nu op BNR radio...weer die chocolade van 145 euro...cacao is eetlustremmend :o ....daar heb ik nou nooit wat van gemerkt. :')
Ja maar jij eet chocola waarvan de cacao verhit is, deze ''wonder'' chocola is koudgeperst. Wel goed luisteren dame!

Na mijn post zag ik trovey's ninja edit :7
pi_96081167
Geef mij dan maar af en toe een blokje normale chocolade, zet ik de reep wel in de koelkast, is de cacao ook koud. :+
Vanmiddag naar de huisarts toe voor bloeddrukmeting en ook wegen...de weegschaal van de huisarts geeft altijd 2 ons minder aan dan mijn eigen weegschaal *O* ...jammer dan wel weer dat de weegschaal bij de dietiste (volgende week) altijd 9 ons hoger dan mijn eigen weegschaal is afgesteld. :')
Optimist tot in de kist
pi_96082841
Grote verschillen tussen al die weegschalen he. Gelukkig hou ik dievan thuis aan als leidraad.
pi_96083382
Voor mijn gevoel heb ik me maanden lang zitten volvreten, nouja, het blijkt een krap maandje te zijn. En voor mijn gevoel was ik alles wat ik afgevallen was, terug aangekomen en nog wel meer ook. Maar het valt allemaal gigantisch mee! Ik ben ongeveer 2 kilo aangekomen, dus er is nogsteeds 9 kilo af. Mooi! Nu kan ik er weer vol gemotiveerd tegenaan gaan. :D

Dat van die chocolade overigens, heb ik wel eens een poosje geprobeerd. Bij echte honger had ik een half blokje pure chocolade en dan kon ik er weer even tegenaan. Dat werkte een paar dagen, totdat ik de hele reep in 1 keer een stuk boeiender vond. :+ :@
pi_96084651
quote:
2s.gif Op donderdag 28 april 2011 11:21 schreef Muks het volgende:
Grote verschillen tussen al die weegschalen he. Gelukkig hou ik dievan thuis aan als leidraad.
Ik heb twee weegschalen :P , ik hou de laagst wegende aan als leidraad. :') Weten jullie trouwens dat bij dietisten de weegschaal altid wat hoger staat afgesteld? Ik heb een kennis die in zijn werkzame leven nogal vaak met dietisten moest samenwerken (hij werkte bij een bedrijf wat babyvoeding maakt). en vertelde me dat dat het grote geheim is om mensen te motiveren, gewoon de weegschaal hoger afstellen zodat ze zich te pletter schrikken bij het wegen. _O-
quote:
14s.gif Op donderdag 28 april 2011 11:37 schreef Myraela het volgende:
Voor mijn gevoel heb ik me maanden lang zitten volvreten, nouja, het blijkt een krap maandje te zijn. En voor mijn gevoel was ik alles wat ik afgevallen was, terug aangekomen en nog wel meer ook. Maar het valt allemaal gigantisch mee! Ik ben ongeveer 2 kilo aangekomen, dus er is nogsteeds 9 kilo af. Mooi! Nu kan ik er weer vol gemotiveerd tegenaan gaan. :D

Dat van die chocolade overigens, heb ik wel eens een poosje geprobeerd. Bij echte honger had ik een half blokje pure chocolade en dan kon ik er weer even tegenaan. Dat werkte een paar dagen, totdat ik de hele reep in 1 keer een stuk boeiender vond. :+ :@

Dat is nou ook mijn probleem met chocolade. :')
Optimist tot in de kist
  donderdag 28 april 2011 @ 14:13:31 #38
118556 RandomMoron
our common boredom
pi_96088818
mag ik hier ook spammen?
ik ben adhder pur sang, dus dit is al de derde keer dat ik probeer mee te posten, en kom dan drie maanden verder weer achter wat ik ook al weer wilde doen.

Vorig jaar een poging gedaan met prodimed, elf kilo afgevallen en er weer 9 aangekomen :(

dus nu toch maar proberen op de gezonde manier af te vallen door minder te snoepen en meer te bewegen, en als ik snoep een gezondere keuze te maken.

Ik ben al sinds vorige week maandag twee kilo kwijt!! :) en niet door minder te eten, maar door appels te eten ipv sultana en niet telkens als ik trek heb te snaaien.

ik probeer meer groene thee te drinken, maar daar word ik misselijk van dus dan maar visolie tabletten want dat schijnt ook te ondersteunen bij afvallen :)

En chocola hebben we genoeg in huis, maar daar mag ik van mezelf niet aankomen anders is het hek van de dam :P

ik wil in totaal 25 kilo kwijt en dan 61 kilo wegen.
Als ik dat vertel aan mensen kijken ze me raar aan, omdat ze niet vinden dat ik 25 kilo te zwaar ben, maar het is voor mij berekend als ideaal gewicht :)

ik wil die 25 kilo uiteindelijk in december kwijt zijn :) hopelijk lukt 't!!!
pi_96089190
Welkom Random!
  donderdag 28 april 2011 @ 14:25:13 #40
178193 Juicyhil
Bekende FOK!ker
pi_96089274
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2011 14:13 schreef RandomMoron het volgende:
sultana
Dat soort dingen lijken onschuldig, maar dat zit bomvol suiker. Vanaf blijven, neem anders een Liga.
  donderdag 28 april 2011 @ 16:08:16 #41
74052 Ender_W
veni, vidi, vici
pi_96093013
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2011 14:25 schreef Juicyhil het volgende:

[..]

Dat soort dingen lijken onschuldig, maar dat zit bomvol suiker. Vanaf blijven, neem anders een Liga.
Kan nog wel praktisch zijn tijdens een duursportmoment....
pi_96100018
0,5 gram erbij deze week, maarja, weekendje Engeland bij vriendje en geen beweging (niet wat ik de afgelopen 2 weken heb gedaan aan beweging elke dag), dus vooralsnog te overzien :).

En mag ik ook in de op?

~ The seminar how to handle disappointments, sadly has been cancelled ~
  donderdag 28 april 2011 @ 19:12:15 #43
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_96100532
Bewegen... Wat was dat ook alweer? Sinds vorig weekend geen tijd meer voor gehad, elke dag tot 23:00 gewerkt. Gelukkig heb ik maar één avond naar de chips gegrepen. Maar om af te vallen zal het toch echt intensiever moeten ;)

Ik wil ook zo'n mooi plaatje in de OP, toe? :')

Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_96109052
Hoi iedereen, ik moet afvallen. Nu ben ik bewuster aan het eten.

Had net als avondeten groenten met vis.

Maar heb toch weer trek.
Ik zat te denken aan eet bakje kwark met daarin een appel en een banaan en wat pitjes van een granaatappel ofzoiets.
Is dit wat?
Is dit een goed ontbijt als ik er ook wat zaadjes en nootjes en rozijntjes bij gooi?
pi_96115633
Ik post weer even mee....

Momenteel is het fietsseizoen weer begonnen...
(goed voor mijn dijspieren)

DE valkuil van vandaag,.....Te veel en te vaak opscheppen omdat ik iets te eten kreeg wat ik zelf niet weet te maken (En 't was ZO lekker)

Goede daad van vandaag.... ik heb extra kilometers gefietst en dat nog wel door de regen....
pi_96115733
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2011 21:28 schreef hemelsblauw het volgende:

Maar heb toch weer trek.
Ik zat te denken aan eet bakje kwark met daarin een appel en een banaan en wat pitjes van een granaatappel ofzoiets.
Is dit wat?
Is dit een goed ontbijt als ik er ook wat zaadjes en nootjes en rozijntjes bij gooi?
De meningen zijn verdeeld over het samen eten van fruit met andere zaken... maar fruit is volgens mijn tante een goede start (en die is toch aardig wat kilootjes kwijtgeraakt en gehouden ;)
pi_96116406
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2011 19:01 schreef joyvke het volgende:
0,5 gram erbij deze week
Dat is wel een heel erg precieze weegschaal :o

c_/
It was delicious.
pi_96116652
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2011 23:06 schreef Sometimes het volgende:

[..]

Dat is wel een heel erg precieze weegschaal :o

c_/
Urgh ik zie nu pas hoe dom dat was. Moet dus 0,5kg zijn :P.
pi_96116741
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2011 21:28 schreef hemelsblauw het volgende:

Maar heb toch weer trek.
Is dit wat?
Het is opzich allemaal niet zo heel erg fout, maar het klinkt in mijn ogen wel heel veel, als je een hele banaan hebt, een hele appel, kwark en dan ook nog eens noten enzo erbij gaat doen. Maar dat ben ik maar he.
pi_96119808
Ik zou het op of een appel of een banaan of een bakje kwark houden. ;) Iemand zin in duif? :Y) Is vanavond spontaan aan komen lopen.....ja letterlijk lopen. :') Een sierduif zo te zien en laat ik nou altijd duivenvoer in huis hebben vanwege mijn eigen torteltjes *; ....hij is nu aan het bunkeren :o , blijkbaar honger (al melding gedaan bij Amivedi en als er niemand op komt dan heb ik er een duifje bij. :P ) ....en zo zijn we weer aanbeland in het dieetopic en eten en bewegen. :+
Optimist tot in de kist
pi_96123352
Het was als tussendoortje ook wel veel voor het slapen. Maar als ontbijt lijkt het mij wel prima, krijg ik tenminste niet gelijk weer trek.
  vrijdag 29 april 2011 @ 10:19:40 #52
118556 RandomMoron
our common boredom
pi_96127731
waar hebben jullie die miles vandaan die jullie doen?
pi_96128005
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2011 10:19 schreef RandomMoron het volgende:
waar hebben jullie die miles vandaan die jullie doen?
Ik heb ze gekocht maar ze zijn makkelijk gratiesch te vinden op internet ;)
pi_96128899
Ik heb ze ook online gevonden, combi van torrents, usenet en emule. Heb uiteindelijk een stuk of 12 verschillende verzameld. Zit er ook over te denken om wat te kopen omdat ik er gewoon erg tevreden over ben.
Spoilers!
  vrijdag 29 april 2011 @ 11:15:02 #55
118556 RandomMoron
our common boredom
pi_96129866
okee.. ik heb trouwens ook een app op mijn telefoon gedownload die calorie telt.
Ik ga zo even zoeken :)
pi_96133540
Woei. Na de eerste dag meteen 0.9kilo eraf. *O*

Ik weet dat het een illusie is en allemaal vocht of iets is, maar toch ben ik blij. :D
  vrijdag 29 april 2011 @ 12:40:58 #57
74052 Ender_W
veni, vidi, vici
pi_96134120
@M ik ben trots :P .... maar ik ben de afgelopen week ook 1,5 kg kwijtgeraakt..... :P zal ook wel iets met een keelontsteking van afgelopen paasweekend te maken hebben ;)
pi_96135412
Ik heb nog ergens een boekje die misschien niet heel erg verantwoord is, maar wel leuk om te lezen.

Bijvoorbeeld "Je kan maar beter jojo-en en toch even kilo's kwijt te zijn... dan ze nooit kwijt te zijn...."

Mijn favoriet... als je wat wil afvallen, moet je vooral die dingen eten die veel moeite kosten om ze op te eten......

Als voorbeeld gaven ze het eten van ongepelde pistachenoten.... maar ongepelde walnoten met enkel je handen eten, werkt ook erggggggggggggggg goed :7
pi_96135462
quote:
14s.gif Op vrijdag 29 april 2011 12:40 schreef Ender_W het volgende:
@M ik ben trots :P .... maar ik ben de afgelopen week ook 1,5 kg kwijtgeraakt..... :P zal ook wel iets met een keelontsteking van afgelopen paasweekend te maken hebben ;)
*O* Goed zo!!! Keep up the good work :Y

hehehe keelontsteking of niet.... 1,5kg is 1,5 kg.... :Y
  vrijdag 29 april 2011 @ 15:54:04 #60
74052 Ender_W
veni, vidi, vici
pi_96143351
ghehe, thanks :P, maar ik ben altijd bang dat de "zieke" kilo's die er vanafgaan ook weer aankomen. Maar we zullen volgende week zien, wanneer het weegritueel zich herhaalt, of het er af gebleven is. (En vind die 0,3% (wat klinkt dat weinig) vetpercentage eraf ook wel belangrijker)
pi_96143521
quote:
14s.gif Op vrijdag 29 april 2011 12:40 schreef Ender_W het volgende:
Oeh netjes!
Ik had ook een keelontsteking dit paasweekend, dat was pijnlijk. :') Wel heel veel waterijsjes op, maar daar zit niet zo heel veel in. O+

Maar 1.5 kilo in een week is super!
  vrijdag 29 april 2011 @ 16:01:13 #62
74052 Ender_W
veni, vidi, vici
pi_96143614
Thanks, ik weet het, de laatste maanden gaat het redelijk. Sinds week 7 (nu week 17) precies 4 kilo kwijt....maar, liever langzaam en er "definitief" af, dan snel en er vlot weer bij.... (vetpercentage van 31.6% naar 28,7 %. Dat is toch ong. 10% wat er af is.....nog 6% te gaan, mijn einddoel is ca 23% :P)
  maandag 2 mei 2011 @ 09:56:43 #63
146393 Sometimes
Panta Rhei
pi_96238938
Het gaat best lekker bij mij, veel bewegen (squash 2 keer per week) en fitness ook weer opgepakt (spieropbouw, geen cardio). Toch zit er iets nog niet lekker tussen mijn oren:

Doordeweeks kan ik me prima aan mijn voorgenomen eetstijl houden, maar in het weekend en tijdens sociale bijeenkomsten vind ik dat vreselijk moeilijk. Als het me al lukt om me dan in te houden dan ga ik kort daarna alsnog mezelf te buiten. Dan kan ik er beter meteen van genieten in plaats van frustratie op te bouwen.

Qua gewichtsverlies heeft het geen grote nadelige gevolgen; ik val de hele week wat af en in het weekend komt er weer wat bij. Per saldo gaat er nog steeds wat vanaf.

Is dat nu een hele slechte manier? Het voelt ergens niet helemaal goed aan.
It was delicious.
pi_96239960
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2011 09:56 schreef Sometimes het volgende:
Het gaat best lekker bij mij, veel bewegen (squash 2 keer per week) en fitness ook weer opgepakt (spieropbouw, geen cardio). Toch zit er iets nog niet lekker tussen mijn oren:

Doordeweeks kan ik me prima aan mijn voorgenomen eetstijl houden, maar in het weekend en tijdens sociale bijeenkomsten vind ik dat vreselijk moeilijk. Als het me al lukt om me dan in te houden dan ga ik kort daarna alsnog mezelf te buiten. Dan kan ik er beter meteen van genieten in plaats van frustratie op te bouwen.

Qua gewichtsverlies heeft het geen grote nadelige gevolgen; ik val de hele week wat af en in het weekend komt er weer wat bij. Per saldo gaat er nog steeds wat vanaf.

Als ik eerlijk moet zijn is dat ook min of meer mijn manier van afvallen :P
pi_96240409
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2011 09:56 schreef Sometimes het volgende:

quote:
7s.gif Op maandag 2 mei 2011 10:34 schreef MalaCocinera het volgende:

[..]

Als ik eerlijk moet zijn is dat ook min of meer mijn manier van afvallen :P
Bij mij is het precies andersom. Ik kan me prima onder controle houden op vrije dagen en in het weekend, maar op doordeweekse dagen is er vaak teveel gebak of zijn er andere verleidingen die ik zelf gewoon niet in huis heb. Bovendien heb ik in het weekend meer tijd om te sporten.

Beide versies lijken me overigens een stuk gezonder dan jezelf dusdanig streng op dieet zetten dat er ten eerste geen lol meer aan is en dat je lichaam zo snel de spaarstand ingaat, dat je alleen nog maar minder moet gaan eten om uberhaupt op gewicht te blijven.

En dan gooi ik ook gelijk maar in de groep dat ik me in de topic minder op m'n gemak voel gezien de schouderklopperij die momenteel gaande is in dit topic wanneer je maar zoveel mogelijk afvalt in een week. Het is bijna een wedstrijd aan het worden en teveel mensen die uiting geven aan diepe teleurstelling wanneer ze niet tussen de 1,5 en 4 kilo zijn afgevallen die week (maximaal 0.5 kg per week wordt aangeraden, zit ik ook vaak net iets boven overigens). Waar in de Slank-topics echt de nadruk ligt op gezond eten en veel bewegen (wat ik persoonlijk erg prettig vind is dat mensen die daar te weinig eten af en toe vriendelijk hierop worden aangesproken), ligt hier sinds een aantal weken de nadruk op crashdieten en ongezonde leefgewoonten (die in feite op lange termijn net zo desastreus zijn als jezelf volproppen met ijs, chips en koekjes en de hele dag op de bank hangen).

Even voor de volledigheid: Overigens kan ik me in het geval van Swets of Muks voorstellen dat daarvoor net iets anders geldt aangezien Muks het onder begeleiding doet en de ander echt voor zijn gezondheid drastische maatregelen moest inzetten.
  maandag 2 mei 2011 @ 13:17:54 #66
244933 trovey
Nachtoele
pi_96245734
Genoeg mensen die het langzaam aan doen hoor dus voel je niet aangevallen ;) ....ik mag al blij zijn als het me lukt er een kilo per maand af te krijgen :') ondanks het feit dat ik mijn uiterste best doe om in mijn omstandigheden af te vallen. Je hoeft je niet opgejaagd te voelen om er een wedstrijdje van te maken, ieder mens is anders en ook alle omstandigheden waaronder je gaat afvallen zijn anders dus gewoon lekker je eigen tempo blijven volgen en je niet laten ontmoedigen. Elk pondje blijvend eraf is een overwinning op jezelf. :*
Optimist tot in de kist
pi_96246261
Ach ik heb het over een weekje crashdieet gehad, puur om mijzelf te motiveren, aangezien er na 3 maanden 1 pond af is.. ondanks veel sporten en gezond en matig eten. Ja, Voor mij is het wel een persoonlijke strijd om G*** een paar kilo af te vallen.

Ik zou hartstikke blij zijn met max. 0.5 kg per week. Dus ik zou het wedstrijdje hier "vet"verliezen. Maar daar kom ik niet voor. Ook niet voor schouderklopjes of kritieken op zijn/haar/mijn, slechte eetgewoontes/ gebrek aan beweging.

Ik kom hier omdat het prettig is om met mensen in het zelfde schuitje te zitten mbt de worsteling met afvallen. Kritieken glijden zo van mijn brede schouders af.
pi_96246396
In een maand 7,2kg afgevallen zonder er echt veel voor gedaan te hebben *O* Alleen gezonder eten en normale porties werkt prima tot op heden en is makkelijk vol te houden! ^O^
  maandag 2 mei 2011 @ 13:38:01 #69
244933 trovey
Nachtoele
pi_96246577
Juist ja, ik kom hier ook voor de ondersteuning. Ik kan niet zoals anderen hier hardlopen en tig keer per week sporten en moet het met wandelen en normaal fietsen doen i.v.m. mijn kwalen, Bovendien zit mij blijkbaar mijn leeftijd ook nog tegen :') dus zou het nooit kunnen "opnemen" tegen mensen die intensief kunnen bewegen maar dat maakt mij ook niet uit (en hen denk ik ook niet ;) ). Het belangrijkste is om hier af en toe met mensen te kunnen spreken die weten dat het een strijd is om af te vallen en dat is het niet simpelweg minder eten inhoudt en dan komt alles goed. ;)
Optimist tot in de kist
pi_96260553
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2011 13:17 schreef trovey het volgende:
Genoeg mensen die het langzaam aan doen hoor dus voel je niet aangevallen ;) ....ik mag al blij zijn als het me lukt er een kilo per maand af te krijgen :') ondanks het feit dat ik mijn uiterste best doe om in mijn omstandigheden af te vallen. Je hoeft je niet opgejaagd te voelen om er een wedstrijdje van te maken, ieder mens is anders en ook alle omstandigheden waaronder je gaat afvallen zijn anders dus gewoon lekker je eigen tempo blijven volgen en je niet laten ontmoedigen. Elk pondje blijvend eraf is een overwinning op jezelf. :*
Aangevallen niet hoor.. zo heb ik mijn post niet bedoeld in ieder geval :* Het is meer dat ik de indruk krijg dat de nadruk hier steeds meer komt te liggen op hoe snel je wel niet afvalt ipv of je dat wel op een verstandige manier doet. Niemand heeft er wat aan om over 2 jaar weer op het oude gewicht + extra kilo's te zitten :)

Een worsteling om af te vallen blijft het in ieder geval zeker. Nu het zo warm wordt, probeer ik ook echt niet voor schut te gaan door ijs te gaan eten (Ben & Jerry's *O* *O* :') ). Die nieuwe Magnums lijken me overigens ook heerlijk.. :9
Ik moet iedere dag mezelf een schop onder de kont geven dat ik niet ga snacken, want anders wordt het niets. Ik zou zo graag een knop om kunnen zetten, zodat ik die behoefte helemaal niet meer heb. De trek in zoetigheid blijft helaas.

quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2011 13:33 schreef Misan het volgende:
In een maand 7,2kg afgevallen zonder er echt veel voor gedaan te hebben *O* Alleen gezonder eten en normale porties werkt prima tot op heden en is makkelijk vol te houden! ^O^
Mannen vallen vaak makkelijker af dan vrouwen.. zo gemeen is dat :( :P Dat blijkt trouwens ook regelmatig uit die afvalprogramma's. Ik heb ooit eens het 1e seizoen van de The Biggest Loser gevolgd in een ver verleden en daar hadden ze toen nog dezelfde maatstaven gehanteerd voor mannen en vrouwen qua afvallen. De mannen haalden die veel makkelijker dan de dames, ondanks dat ze precies hetzelfde deden.
  maandag 2 mei 2011 @ 19:51:51 #71
244933 trovey
Nachtoele
pi_96264153
quote:
7s.gif Op maandag 2 mei 2011 18:44 schreef PaarsBeestje het volgende:

[..]

Aangevallen niet hoor.. zo heb ik mijn post niet bedoeld in ieder geval :* Het is meer dat ik de indruk krijg dat de nadruk hier steeds meer komt te liggen op hoe snel je wel niet afvalt ipv of je dat wel op een verstandige manier doet. Niemand heeft er wat aan om over 2 jaar weer op het oude gewicht + extra kilo's te zitten :)

Een worsteling om af te vallen blijft het in ieder geval zeker. Nu het zo warm wordt, probeer ik ook echt niet voor schut te gaan door ijs te gaan eten (Ben & Jerry's *O* *O* :') ). Die nieuwe Magnums lijken me overigens ook heerlijk.. :9
Ik moet iedere dag mezelf een schop onder de kont geven dat ik niet ga snacken, want anders wordt het niets. Ik zou zo graag een knop om kunnen zetten, zodat ik die behoefte helemaal niet meer heb. De trek in zoetigheid blijft helaas.

Gelukkig. :* Ik denk ook niet dat degenen die snel afvallen dat helemaal niet zo bedoelen van "Kijk mij nou eens wat ik kan en jij kan dat niet :6 ". Ze zijn gewoon blij dat het er snel afgaat maar als je tot degenen behoort bij wie het allemaal op slakkengang gaat kan dat inderdaad wat frusterend zijn. :') Iedereen kiest zijn eigen wijze van afvallen, de ene kiest voor koolhydraatarm terwijl de ander het in de calorieen verminderen zoekt en de derde intensief gaat sporten. Het is gewoon niet te zeggen wat voor een persoon het beste is, als je nooit een sporter bent geweest zie ik er b.v. weinig heil in om ineens zeer intensief te sporten en wel om de simpele reden dat je dat hoogstwaarschijnlijk na de gewenste gewichtsafname niet vol gaat houden en dan ga je jojo-en maar want het blijft een verandering van leefwijze om af te vallen en niet een dieet. Gematigde beweging zou ik dan een beter idee vinden in combinatie met beter eten. Maar zoals gezegd dat is voor iedereen anders en kan alleen de persoon zelf kan beoordelen of hij/zij de juiste wijze heeft gekozen. Ik probeer gewoon een goed eetpatroon aan te houden met alle dingen die ik normaal ook zou eten maar dan in de magere versie (b.v. gebakken krieltjes: niet in de pan met vet maar gewoon kaal de oven in, heb je toch gebakken krieltjes met de calorieen van gekookte aardappelen ;) ) en probeer verder meer regelmaat in mijn eten in te bouwen en wat meer beweging binnen de mogelijkheden die ik heb. Het gaat zo inderdaad wat langzamer dan een andere persoon maar als het er maar afgaat, dat is voor mij het belangrijkste. :P

Wat betreft de trek in zoet....ik denk dat je daar nooit vanaf gaat komen maar je kunt datgene wat je neemt aanpassen. Neem b.v. een waterijsje ip.v. een Magnum en i.p.v. Ben en Jerry's kun je b.v. sorbetijs nemen (die van de C1000 en de Lidl (citroen :9~ ) zijn erg lekker). Zo heb je toch ijs maar zondig je wat minder......en niet meteen de hele pot/doos leegeten hè. o|O :+

Allemaal tips van mijn dietiste trouwens. :P
Optimist tot in de kist
  maandag 2 mei 2011 @ 20:15:59 #72
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_96265528
Trovey, vind dat je verstandig praat en er mee omgaat.

En onderschat wandelen en fietsen niet! Echt niet, het is een perfecte beweging, niet blessure gevoelig, makkelijk vol te houden en fijn.. Genieten van de natuur, nieuwe routes uitstippelen.

Het kost alleen heel veel tijd maar als je dat kan vrij maken dan vind ik dit (voor mijzelf ) de perfecte sport!
Wat ik zelf ook wel leuk vind is om in het weekend een georganiseerde wandeltocht te doen.
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
pi_96285140

Yay, bijna een halve kilo eraf :). Dat is dan die halve kilo van de UK en 0,4 bijna weer een hele kilo \o/. Hoop echt dat het weer doorzet, heb even op een plateau gezeten en was het alweer bijna aan het opgeven.
pi_96291402
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2011 09:44 schreef joyvke het volgende:
[ link | afbeelding ]

Yay, bijna een halve kilo eraf :). Dat is dan die halve kilo van de UK en 0,4 bijna weer een hele kilo \o/. Hoop echt dat het weer doorzet, heb even op een plateau gezeten en was het alweer bijna aan het opgeven.
Die plateaus zijn echt vervelend. Knap dat je toch bent doorgegaan.
  dinsdag 3 mei 2011 @ 13:09:01 #75
244933 trovey
Nachtoele
pi_96291695
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2011 20:15 schreef uniekhoorn het volgende:
Trovey, vind dat je verstandig praat en er mee omgaat.

En onderschat wandelen en fietsen niet! Echt niet, het is een perfecte beweging, niet blessure gevoelig, makkelijk vol te houden en fijn.. Genieten van de natuur, nieuwe routes uitstippelen.

Het kost alleen heel veel tijd maar als je dat kan vrij maken dan vind ik dit (voor mijzelf ) de perfecte sport!
Wat ik zelf ook wel leuk vind is om in het weekend een georganiseerde wandeltocht te doen.
Oma spreekt. :7 :+ (wie weet ben ik wel de oudste hier :') )

Wat ik wel frusterend vind is dat schommelen van 1-2 kilo op de weegschaal wat zo in een dag kan gebeuren. :( In mijn geval is vocht vasthouden de grote boosdoener en zou ik niet elke dag op de weegschaal moeten gaan staan maar ik kan het niet laten. :P Enfin, als ik naar mijn kleding kijk is dat toch een betere indicator dan die weegschaal. ;)

Wandelen is *O* , verder doe ik aan Nederland in Beweging :') en ik heb twee stepapparaten alhoewel ik daar na 50 steps zo'n beetje afval (weer i.v.m. een kwaal) maar dan ga ik 10 minuten later gewoon weer verder. :6 :+ Als alles tegenzit dan spring ik op mijn hometrainer...toch altijd handig als je buren hebt die spullen die ze kwijt willen gewoon aan de weg zetten met een papier erop "Gratis meenemen"" :D maar ik prefereer"gewoon" fietsen.
Optimist tot in de kist
  dinsdag 3 mei 2011 @ 13:10:57 #76
178193 Juicyhil
Bekende FOK!ker
pi_96291787
Pffff, erg lastig om disciplinair te zijn. Vaak denk ik voor het sporten, ik ga morgen wel. En dat iedere avond :|W

Ook erg lastig om minder te eten. Van het weekend ook weer een BBQ gehad, kan moeilijk nee zeggen. :X
pi_96291960
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2011 13:10 schreef Juicyhil het volgende:
Pffff, erg lastig om disciplinair te zijn. Vaak denk ik voor het sporten, ik ga morgen wel. En dat iedere avond :|W

Ook erg lastig om minder te eten. Van het weekend ook weer een BBQ gehad, kan moeilijk nee zeggen. :X
Je hoeft ook niet altijd nee te zeggen, zeker niet op zulke avonden, beetje genieten moet wel kunnen. Je zou hooguit wat verstandigere keuzes kunnen maken, vis/kip/biefstuk en geen bergen saus.

Ik had ook een BBQ dit weekend, het vlees viel wel mee, maar echt belachelijk hoeveel saus en brood/kruidenboter er normaal ook bij gaat. :')
  dinsdag 3 mei 2011 @ 13:20:09 #78
244933 trovey
Nachtoele
pi_96292118
Kleine bordjes nemen, kleine bordjes ;) ....zo denk je dat je veel krijgt. Ik eet al een jaar mijn warme maaltijd van een Blueband ontbijtbordje en zit altijd vol na 1 bordje. ;) Wat betreft barbeque...minder vlees en meer dingen nemen als gepofte aardappel en salade/gegrilde groentes....of doen ze niet aan dat soort dingen en is het een zuiver carnivorenfeestje? :') Neem dan het magere vlees zoals stokjes sate (uiteraard niet verzuipend in de saus) i.p.v. worstjes/speklappen etc. tenzij je sloebers :P hebt die alleen het vette goedkope spul inkopen...dan ben je verloren. ;( :+
Optimist tot in de kist
pi_96292193
Whehehe, toen mijn stiefbroer met zijn vrienden ging BBQ'en, was het pas echt een sloeber BBQ. Vissticks en frikandellen. :')
  dinsdag 3 mei 2011 @ 13:26:52 #80
244933 trovey
Nachtoele
pi_96292378
_O- ..."Hoe maak ik een zo goedkoop mogelijke barbecue"...door rotzooi op de BBQ te leggen. ;( :') Als ik eens barbecue zorg ik altijd ervoor dat er ook gepofte aardappel en gegrilde groentes zijn....het vlees is bij mij niet hoofdzaak en wat er aan vlees is is dan ook goed....niet meteen biefstuk (dat is teveel voor de portemonee ;( ) maar wel dingen als kipfilet, hamplap (en dan vaak als sate) etc. Alleen vlees zou me zelfs tegenstaan want ik zit razendsnel vol van vlees. :')
Optimist tot in de kist
pi_96292530
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2011 13:10 schreef Juicyhil het volgende:

Komt dat niet omdat je met een best wel heftig schema begonnen bent? Je begon volgens mij met best wel een hoge frequentie per week :P
  dinsdag 3 mei 2011 @ 13:33:44 #82
244933 trovey
Nachtoele
pi_96292597
Inderdaad, wellicht gewoon even wat terugschroeven en dan vaste dagen proberen aan te houden dat je wat doet...dan maar iets minder snel het gewicht eraf. ;)
Optimist tot in de kist
  dinsdag 3 mei 2011 @ 14:02:51 #83
178193 Juicyhil
Bekende FOK!ker
pi_96293742
quote:
5s.gif Op dinsdag 3 mei 2011 13:31 schreef MalaCocinera het volgende:

[..]

Komt dat niet omdat je met een best wel heftig schema begonnen bent? Je begon volgens mij met best wel een hoge frequentie per week :P
Nah, ik had als minimum 3 keer per week. Dat haal ik ook wel. Maar als ik meer wil dan is het of geen zin, tijd of een andere smoes.
  dinsdag 3 mei 2011 @ 14:04:00 #84
178193 Juicyhil
Bekende FOK!ker
pi_96293782
quote:
14s.gif Op dinsdag 3 mei 2011 13:15 schreef Myraela het volgende:

[..]

Je hoeft ook niet altijd nee te zeggen, zeker niet op zulke avonden, beetje genieten moet wel kunnen. Je zou hooguit wat verstandigere keuzes kunnen maken, vis/kip/biefstuk en geen bergen saus.

Ik had ook een BBQ dit weekend, het vlees viel wel mee, maar echt belachelijk hoeveel saus en brood/kruidenboter er normaal ook bij gaat. :')
Hmmm ja, ik had ook niet zo ongelofelijk veel genomen. Maar het is toch niet echt goed. :P
Vandaag maar weer aan de sla enzo. :P
  dinsdag 3 mei 2011 @ 15:09:12 #85
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_96296607
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2011 13:26 schreef trovey het volgende:
_O- ..."Hoe maak ik een zo goedkoop mogelijke barbecue"...door rotzooi op de BBQ te leggen. ;( :') Als ik eens barbecue zorg ik altijd ervoor dat er ook gepofte aardappel en gegrilde groentes zijn....het vlees is bij mij niet hoofdzaak en wat er aan vlees is is dan ook goed....niet meteen biefstuk (dat is teveel voor de portemonee ;( ) maar wel dingen als kipfilet, hamplap (en dan vaak als sate) etc. Alleen vlees zou me zelfs tegenstaan want ik zit razendsnel vol van vlees. :')
We waren vorige week uitgenodigd bij mijn schoonouders om te komen BBQ-en. Mijn schoonvader was nog speciaal komen vragen of we wensen hadden. Ik had gezegd dat ik niet wild ben van varkensvlees en dat ik niet kluif en of er wat groenvoer bij kon. Ik weet dat ze me een enorme zeikerd vinden dus ik had het maar niet te specifiek gemaakt.
Op de avond zelf bleek dat de BBQ buiten stond en dat wij binnen op de bank zaten met het bord op schoot. Op tafel stond een bizarre hoeveelheid saus en kruidenboter. Daarbij was er ongaar afbakbrood en van die salades op mayo basis (beenhamsalade and such, bleh). Het ene stuk vlees was nog vetter dan het andere, ik zag het vet gewoon van de spareribs afdruipen, het was echt te goor voor woorden. Zij eten niets liever dan vlees dat voor 50% uit vet bestaat.

Toen er een paar stukken afkluifvlees langs waren gekomen was mijn bord dus nog steeds leeg. Ik heb toen maar een lenzenprobleem gefaked en ben snel naar huis gegaan (vlakbij) en heb daar mijn bril opgezet en heb snel een paar happen salade uit de koelkast gegeten. Uiteindelijk heb ik die avond alleen een hamburger op. Ik heb daarna nog dagenlang honger gehad. Volgende keer ga ik niet meer mee met dit soort dingen, ze moeten me toch niet en dat is eigenlijk wel zo rustig.
Spoilers!
  dinsdag 3 mei 2011 @ 20:16:29 #86
244933 trovey
Nachtoele
pi_96310535
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2011 15:09 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

We waren vorige week uitgenodigd bij mijn schoonouders om te komen BBQ-en. Mijn schoonvader was nog speciaal komen vragen of we wensen hadden. Ik had gezegd dat ik niet wild ben van varkensvlees en dat ik niet kluif en of er wat groenvoer bij kon. Ik weet dat ze me een enorme zeikerd vinden dus ik had het maar niet te specifiek gemaakt.
Op de avond zelf bleek dat de BBQ buiten stond en dat wij binnen op de bank zaten met het bord op schoot. Op tafel stond een bizarre hoeveelheid saus en kruidenboter. Daarbij was er ongaar afbakbrood en van die salades op mayo basis (beenhamsalade and such, bleh). Het ene stuk vlees was nog vetter dan het andere, ik zag het vet gewoon van de spareribs afdruipen, het was echt te goor voor woorden. Zij eten niets liever dan vlees dat voor 50% uit vet bestaat.

Toen er een paar stukken afkluifvlees langs waren gekomen was mijn bord dus nog steeds leeg. Ik heb toen maar een lenzenprobleem gefaked en ben snel naar huis gegaan (vlakbij) en heb daar mijn bril opgezet en heb snel een paar happen salade uit de koelkast gegeten. Uiteindelijk heb ik die avond alleen een hamburger op. Ik heb daarna nog dagenlang honger gehad. Volgende keer ga ik niet meer mee met dit soort dingen, ze moeten me toch niet en dat is eigenlijk wel zo rustig.
Ik ben ook niet van het kluiven :X , liever een klein biefstukje dan een kilo spareribs. :P Jammer dat je schoonouders er toch blijkbaar niet genoeg rekening mee hadden gehouden....mocht er een volgende keer komen toch maar gewoon specifiek vragen om sla en gepofte aardappel en b.v. rode sausen zodat het helemaal duidelijk is wat je bedoelt? :*
Optimist tot in de kist
  dinsdag 3 mei 2011 @ 20:18:26 #87
244933 trovey
Nachtoele
pi_96310671
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2011 14:04 schreef Juicyhil het volgende:

[..]

Hmmm ja, ik had ook niet zo ongelofelijk veel genomen. Maar het is toch niet echt goed. :P
Vandaag maar weer aan de sla enzo. :P
Je niet meteen schuldig voelen :* ...vandaag ook een appelgebak gehad en ik heb genoten...gewoon gecompenseerd met de lunch.....appelgebak is fruit hè dus niets fout gedaan? O-) :+
Optimist tot in de kist
  dinsdag 3 mei 2011 @ 20:32:51 #88
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_96311626
Ok, ik ga per morgen hier posten wat ik op een dag eet. Op een of andere manier moet ik aan iets meer dan mezelf verantwoording afleggen voor mijn gevoel. Omdat ik maar niet afval, verlies ik de moed nogal wat afgelopen dagen resulteerde in heel slecht eetgedrag (o.a. Pizzabroodje, grote loempia, cookie dough, muffins, echt heel evil dus). En zo val ik natuurlijk helemaal niet af. En als mijn medicijnen aanslaan en het wel mogelijk is om af te vallen kan ik maar beter een gezonde levensstijl gewend zijn zodat het makkelijker gaat. Zo. Tijd voor een trap onder de kont ;)
Spoilers!
  dinsdag 3 mei 2011 @ 20:35:34 #89
244933 trovey
Nachtoele
pi_96311796
Trap.....ik help even mee. :+
Optimist tot in de kist
pi_96312355
Een keer zondigen is niets mis mee maar je kan t jezelf makkelijker maken door dat echt niet jezelf toe te staan bijv ma-vrij. Als je te snel uitzonderingen toestaat is het veel moeilijker om in je ritme te blijven :)
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_96312395
Die bbq klinkt trouwens afschuwelijk :X groot gelijk die smoes! Ik zou ook zoiets proberen :P
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  dinsdag 3 mei 2011 @ 20:55:32 #92
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_96312941
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 mei 2011 20:46 schreef DarkElf het volgende:
Die bbq klinkt trouwens afschuwelijk :X groot gelijk die smoes! Ik zou ook zoiets proberen :P
Ik was zo boos. Vraag dan niet aan me wat ik wil eten. Ze wisten het heus wel maar weigeren gewoon om rekening met me te houden. Ze kopen ook voor hun zoons cola en 7-up maar spa rood voor mij kopen is er niet bij, ik ken ze ten slotte nog maar 8 jaar...
Is niet de schuld van mijn schoonvader maar van de alcohol wordt er dan gezegd. Dan zuipt die goorlap eens een keer niet. Je moet m eens een hamburger zien eten. Hij scheurt er met zijn hand een homp af en dat gaat dan met hand en al door een hele plas knoflooksaus en dan smeert ie t half over zijn gezicht. En slurpen natuurlijk. Bleh.
Spoilers!
  dinsdag 3 mei 2011 @ 21:51:13 #93
118556 RandomMoron
our common boredom
pi_96316201
Die BBQ :| ik snap niet dat je partner er dan niet even wat van zegt. Ik word een beetje onpasselijk van je slurp beschrijving

2 kilo er af in twee weken, vind ik best netjes :D

ik probeer 25 - 50 squats per dag te doen, wat plie's en van het weekend ga ik mijn rolschaatsen ophalen bij mijn ouders.

Het verbaast me hoe makkelijk ik het opvat om minder te snoepen. Ik moet ook wel heel eerlijk zeggen dat ik weinig honger had tijdens het warme weer, en nu ik er aan gewend ben zie ik wel in dat ik eerst veel te veel at.

Ik probeer tussen de 1500 en 1700 k.c. per dag te eten en dat lukt me redelijk makkelijk.

kijk; ik heb ook een hippe tikker gemaakt :D

[ Bericht 11% gewijzigd door RandomMoron op 03-05-2011 21:59:06 ]
pi_96321301
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2011 20:32 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ok, ik ga per morgen hier posten wat ik op een dag eet. Op een of andere manier moet ik aan iets meer dan mezelf verantwoording afleggen voor mijn gevoel. Omdat ik maar niet afval, verlies ik de moed nogal wat afgelopen dagen resulteerde in heel slecht eetgedrag (o.a. Pizzabroodje, grote loempia, cookie dough, muffins, echt heel evil dus). En zo val ik natuurlijk helemaal niet af. En als mijn medicijnen aanslaan en het wel mogelijk is om af te vallen kan ik maar beter een gezonde levensstijl gewend zijn zodat het makkelijker gaat. Zo. Tijd voor een trap onder de kont ;)
hmmm. Hier was het vandaag nog erger... Durf het niet eens op te schrijven. Morgen weer normaal doen, vandaag totaal los geslagen. :@ :@ :@
  dinsdag 3 mei 2011 @ 23:12:53 #95
146393 Sometimes
Panta Rhei
pi_96321635
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2011 23:06 schreef seasushi het volgende:

[..]

hmmm. Hier was het vandaag nog erger... Durf het niet eens op te schrijven. Morgen weer normaal doen, vandaag totaal los geslagen. :@ :@ :@
Same here :@

En zonder reden, afgelopen dagen genoeg extra's gehad.
It was delicious.
  dinsdag 3 mei 2011 @ 23:50:49 #96
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_96323624
Seasushi, Sometines, vanaf morgen gaan we er weer gewoon tegenaan. We kunnen best leren om onszelf te een beetje in te houden toch? Tsjakkaa!
Spoilers!
  woensdag 4 mei 2011 @ 08:42:59 #97
74052 Ender_W
veni, vidi, vici
pi_96329644
@Lucky_Strike, damn, irritant zeg zo'n schoonfamilie. Maar zegt jou lief er dan ook niets van?

@ de rest; succes met de voortzetting.

Hier vandaag weer aan de yoghurt met de lunch. En natuurlijk nog wat fruit. Vanavond een lichte hap aangezien ik ook nog sporten. Dus zal vandaag een "verstandige" dag worden.
  Licht Ontvlambaar woensdag 4 mei 2011 @ 09:36:25 #98
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_96330649
Ik ben blij dat mijn stedentripje Wenen ook heel veel lopen in het programma had :) Ik heb schandalig lekker gegeten de afgelopen dagen. En de schade is negen ons :P
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_96331237
Ik zit hier eigenlijk een beetje te wachten tot de weegschaal eens een dag minder leuke cijfers aangeeft. Het gaat nu deze week zo snel dat ik me bijna zorgen ga maken. Dat kan nooit lang goedgaan.

Maarja, eigenlijk mag ik dus niet klagen en gaat het helemaal super.
  woensdag 4 mei 2011 @ 10:04:48 #100
74052 Ender_W
veni, vidi, vici
pi_96331415
Een nieuw afvalgeheim, Myraela? :P
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')