Om op te starten crashen bedoel je en dan op gezonde voet verder?quote:Op maandag 11 april 2011 14:05 schreef Juicyhil het volgende:
Ik denk juist van wel. Maar dan moet je het naderhand op de normale manier afmaken.
Alleen jammer dat de meeste mensen daarna weer denken dat ze alles kunnen.
Inderdaad. Dat werd mij zelfs enige tijd door de dokter aangeraden.quote:Op maandag 11 april 2011 14:07 schreef egeltje1985 het volgende:
[..]
Om op te starten crashen bedoel je en dan op gezonde voet verder?
Niet gelijk in de slachtofferrol duikenquote:Op dinsdag 12 april 2011 07:24 schreef Muks het volgende:
Gezond crachen ? Tja... wat is gezond ? Wat is ongezonder ? In mijn geval was 56 kg overgewicht ongezonder dan een strikt dieet waarbij ik hopenlijk snel (snel als in een jaar) van die kilo's af ben.
De aarzeling om mij hier te melden was terecht merk ik al.![]()
Jammer dat mensen die proberen om nog iets van hun leven te maken, met alle hulp (dus ook voor ná het afvallen, ik krijg tot en met 2014 begeleiding van het dieet dat ik volg, plus de hulp van de dieetist en psycholoog) hier niet welkom zijn of in elk geval zich hier niet welkom voelen.
In elk geval wens ik jullie veel succes ! Ik zal zo af en toe misschien laten weten hoe het gaat.
en juist daarom heb ik hulp gezocht bij de psychologe en dieetiste om dat eet patroon van voorheen dus om te buigen in een gezond eet én beweeg patroon ! En om nu even helemaal los te komen van dat fout patroon op dit voor mij fijne dieet. Niet alleen val ik er goed mee af, ik zit er beter door in mijn vel ! En dat is denk ik het begin van een gezonde, verantwoorde leefstijlquote:Op dinsdag 12 april 2011 07:56 schreef PaarsBeestje het volgende:
[..]
Niet gelijk in de slachtofferrol duikenJe bent hier net zoals de rest van ons van harte welkom. Maar zoals ook in het slanktopic gemeld wordt wanneer iemand echt veel te weinig eet op een dag, zullen er ook hier tegengeluiden klinken wanneer er zoveel mensen tegelijkertijd (er zijn er naast jou nog een aantal die hier heel trots komen melden hoe geweldig ze wel niet afvallen van hun crashdieet) bezig zijn met zoiets.
Ik denk ook dat er hier voldoende ervaringsdeskundigen zijn (waaronder ikzelf) die weten dat crashen in de meeste gevallen gewoon niet werkt. Onderzoeken wijzen dat ook uit. Mensen vallen 10, 20, 30 of meer kilo's af en gaan dan verder met hun oude eetpatroon. Lichaam komt uit de spaarstand en houdt alles vast aan voedingsstoffen wat het maar kan en dus kom je op een gegeven moment tot de conclusie dat je meer weegt dan dat je ooit eerder hebt gedaan. Als ik voor mezelf spreek: Het is niet zo dat ik tegen crashdiëten an sich ben.. (hell, ik heb het zelf veel te vaak gedaan) maar ik weet gewoon dat het volgen van een goed eetpatroon en veel sporten veel beter is dan binnen nu en 3 maanden tijd 20 kg afvallen die je er daarna gewoon weer aan eet. Bovendien (ook weer uit ervaring) een normaal eetpatroon opstarten is lastig, maar daarna veel makkelijker vol te houden dan het maandenlang ernstig afzien.
*einde speech*
En nu gewoon gezellig mee blijven posten (maar misschien iets minder nadruk leggen op het feit dat je aan het crasddieten bent).
Muksepluks, ik ben van mening dat crashen op eigen gelegenheid nooit gezond kan zijn. Dieet dat je in overleg met een dieetist en psycholoog start, zijn van een heel andere ordequote:Op dinsdag 12 april 2011 07:24 schreef Muks het volgende:
Gezond crachen ? Tja... wat is gezond ? Wat is ongezonder ? In mijn geval was 56 kg overgewicht ongezonder dan een strikt dieet waarbij ik hopenlijk snel (snel als in een jaar) van die kilo's af ben.
De aarzeling om mij hier te melden was terecht merk ik al.![]()
Jammer dat mensen die proberen om nog iets van hun leven te maken, met alle hulp (dus ook voor ná het afvallen, ik krijg tot en met 2014 begeleiding van het dieet dat ik volg, plus de hulp van de dieetist en psycholoog) hier niet welkom zijn of in elk geval zich hier niet welkom voelen.
In elk geval wens ik jullie veel succes ! Ik zal zo af en toe misschien laten weten hoe het gaat.
Ps slachtofferrol wil ik niet hoef ik niet.
niet mee eens.quote:Op maandag 11 april 2011 13:58 schreef egeltje1985 het volgende:
Ik denk dat gezond crashen niet bestaat. Nja, misschien het dieet op zich wel, als dat voldoende voedingsstoffen en vitaminen e.d. bevat. Maar als je er klaar mee bent lijkt het mij dat je snel terugvalt in je oude patroon, omdat het geen nieuw vol te houden patroon is.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |