Ik zou willen zeggen dat ik gewoon "gezond gegeten en veel bewegen" heb. Maar de helft van de tijd lag ik tot 12 uur op bed uit te brakken.quote:
Bij de fitness zeggen ze ook dat het helemaal niet erg is om pizza eten. Maar laat de helft stond voor de volgende dag.quote:Op woensdag 4 mei 2011 10:15 schreef Myraela het volgende:
[..]
Ik zou willen zeggen dat ik gewoon "gezond gegeten en veel bewegen" heb. Maar de helft van de tijd lag ik tot 12 uur op bed uit te brakken.Heb ik een avond 3/4de pizza op en een avond een BBQ gehad. Dus ik moet zelfs nog even het geheim ontdekken.
Doordeweeks ben ik vrij eentonig. 's ochtends cornflakes, lunch 6 boterhammen met voornamelijk mager beleg (kipfilet, rosbief, americain filet e.d.) en dan 's middags een liga en in de avond iets van een salade of iets anders mager.quote:Op dinsdag 3 mei 2011 20:45 schreef DarkElf het volgende:
Een keer zondigen is niets mis mee maar je kan t jezelf makkelijker maken door dat echt niet jezelf toe te staan bijv ma-vrij. Als je te snel uitzonderingen toestaat is het veel moeilijker om in je ritme te blijven
Dat valt wel mee. Ik heb als minimum 3 keer per week. Dat heb ik tot nog toe wel gehaald. Maar een keertje extra is vrij lastig, gewoon door luiheid of dat ik geen tijd wil vrij maken. Als ik eenmaal bezig ben dan gaat het altijd wel lekker.quote:Op dinsdag 3 mei 2011 13:31 schreef MalaCocinera het volgende:
[..]
Komt dat niet omdat je met een best wel heftig schema begonnen bent? Je begon volgens mij met best wel een hoge frequentie per week
Mag ik vragen wat jij dan precies doet? Of moet ik dan een xx aantal topics terug gaan lezen?quote:Op woensdag 4 mei 2011 12:43 schreef Muks het volgende:
Hier gaat het goed, ik geniet van alles wat ik mag en morgen start er een tussenweeek waarin ik savonds ook een kleine maaltijd mag met vlees, vis, kip en groente !
Zo'n mini trampoline is leukquote:Op woensdag 4 mei 2011 13:37 schreef RandomMoron het volgende:
ik heb een trampoline, een mini trampolineik las dat rebouncing ( ofzoiets ) Supergoed is voor je, en het als sport telt, dus ik spring me suf
Als je het ook echt als sport behandeld zal het vast werken inderdaadquote:Op woensdag 4 mei 2011 15:40 schreef RandomMoron het volgende:
als je er op googlet ( weight loss + mini trampoline ) vind je echt honderden resultaten en ik ga er nu van uit dat alle beweging goed is. Ik zit uren te typen aan mijn scriptie ( lees : Fokken en youtube filmpjes kijken ) en dan is het super leuk om even te springen
Net zo nuttig als meer trappenlopen, wandelend naar de supermarkt, vaker fietsen ipv met de auto. Nuttig dus.quote:Op woensdag 4 mei 2011 15:42 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Als je het ook echt als sport behandeld zal het vast werken inderdaad
Half uur achter elkaar springen en je bent kapot, maar steeds bijvoorbeeld 5 minuutjes tussendoor vraag ik me af hoe nuttig dat is
True, maar dat tel ik dan niet als sportquote:Op woensdag 4 mei 2011 15:55 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Net zo nuttig als meer trappenlopen, wandelend naar de supermarkt, vaker fietsen ipv met de auto. Nuttig dus.
Volgens mij hoef je niet altijd te sporten om af te vallen. Wel om spieren op te bouwen.quote:Op woensdag 4 mei 2011 15:57 schreef Sarabi het volgende:
[..]
True, maar dat tel ik dan niet als sport
Maar beweging is altijd goed
Ik weet alleen dat het bij wel echt nodig is, maar dat komt misschien omdat ik altijd al veel gesport heb.quote:Op woensdag 4 mei 2011 16:08 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Volgens mij hoef je niet altijd te sporten om af te vallen. Wel om spieren op te bouwen.
Anderzijds is een uur echt bewegen wel het minimum m.i. Maar dat kan ook de hond uitlaten in een pittig tempo zijn.
Ja. En dat maakt het afvallen makkelijker. hoe meer spier, hoe makkelijker je afvalt. Ook in rust.quote:Op woensdag 4 mei 2011 16:47 schreef RandomMoron het volgende:
maar spieren verbranden toch meer energie naarmate je ze traint?
Touwtje springen schijnt ook heel goed te zijn....maar ik ben bang dat ik dan mijn benedenbuurman binnen 5 minuten voor de deur heb staan en daar moet je geen ruzie mee krijgen want hij reageert nogal.....laten we zeggen...ongewoon fel.quote:Op woensdag 4 mei 2011 15:40 schreef RandomMoron het volgende:
als je er op googlet ( weight loss + mini trampoline ) vind je echt honderden resultaten en ik ga er nu van uit dat alle beweging goed is. Ik zit uren te typen aan mijn scriptie ( lees : Fokken en youtube filmpjes kijken ) en dan is het super leuk om even te springen
Iets met bionk bionk bionk.quote:Op woensdag 4 mei 2011 19:34 schreef Sarabi het volgende:
Ik vraag me af wat de buren denken als ik op mijn loopband sta
Vast niet dat er water stroomt maar het zijn wel aparte geluiden hahaha
ik moet eerlijk zeggen dat ik me afvraag in hoeverre zoiets sporten is hoor maar dat kan aan mij liggen.quote:Op woensdag 4 mei 2011 13:37 schreef RandomMoron het volgende:
ik heb een trampoline, een mini trampolineik las dat rebouncing ( ofzoiets ) Supergoed is voor je, en het als sport telt, dus ik spring me suf
springen toch?quote:Op woensdag 4 mei 2011 19:54 schreef RandomMoron het volgende:
ligt er toch aan wat je er op doet? ik jog en doe jumping jacks
ja dat kan hoor, ik kan me er gewoon weinig bij voorstellen.quote:Op woensdag 4 mei 2011 20:03 schreef RandomMoron het volgende:
dat sowieso ja maar een beetje suf op en neer springen of je echt inspannen verschilt toch al
Dat zeg ik: alle beweging is goedquote:Op woensdag 4 mei 2011 22:24 schreef RandomMoron het volgende:
En of het een sport is of niet..ik ben bezig en dat vind ik al fijn!
Ik heb, in de tijd dat ik echt aan het afvallen was, veel (heel veel) gefietst.quote:Op woensdag 4 mei 2011 22:25 schreef Sarabi het volgende:
Welke sporten beoefenen jullie allemaal nog meer?
Ik vind dat je netjes gegeten hebt, al heb ik misschien nog wat tips voor je:quote:Op woensdag 4 mei 2011 23:45 schreef Lucky_Strike het volgende:
Zoals beloofd hier het lijstje van wat ik vandaag heb gegeten. Ik ga er ook maar de dagelijkse beweging bijzetten. Ik moet weer even wennen, ik moet beter doseren met de tussendoortjes. Ik had vanavond ontzettend veel honger, volgens mij omdat ik niet genoeg gegeten had.
Ontbijt: Balans cruesli met 0% vet drinkyoghurt
Lunch: 2 kleine meergranen afbakbroodjes met Slankie smeerkaas
Tussendoor: Time Out mueslireep
Avondeten: Asperges, yorkham, eitje, lente krieltjes, eetlepel gesmolten boter, filetlapje
Avond snacks: 0 calorieën zelfmaak ijsje, 2 dropjes, 1 ricola, zoute sticks.
Sport: 2 miles in 29 minuten waarbij ik 239 calorieën heb verbrand (31 gram vet).
Dat wist ik nogquote:
Is nog steeds leukquote:Op donderdag 5 mei 2011 09:38 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Dat wist ik nog
Maar dat is nog steeds erg leuk om te doen dus?
Rugby? Dat zal inderdaad wel erg zwaar zijn, jammer dat je dat niet meer kan doen
Beterquote:Op donderdag 5 mei 2011 10:39 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Is nog steeds leukHeb dit seizoen voor het eerst ook weer bijna alle wedstrijden meegespeeld. Geen last van gebroken pinken enzo
Ik wil wel weer gaan hardlopen als het thuis in te plannen valt.
Vanaf juni wordt het weer wat rustiger, dus dan zou het mogelijk moeten zijn. Ik heb ook al bedacht dat ik eventueel tijdens zwemles van Isa een rondje kan gaan lopen.quote:Op donderdag 5 mei 2011 10:43 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Beterik zou volgens mij wel meer oplopen dan alleen een gebroken pink
Ben zo slecht in balsporten
Denk je dat je weer snel kan gaan hardlopen of past dat voorlopig niet in de planning?
Ik wil vandaag weer even gaan hardlopen maar ben gisteren nog geweest dus even iets anders verzinnen
Thanks voor de tips!quote:Op donderdag 5 mei 2011 09:36 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Ik vind dat je netjes gegeten hebt, al heb ik misschien nog wat tips voor je:
- in cruesli zit ontzettend veel suiker. Ook in balans cruesli. Je kunt beter ongezoet muesli met veel havervlokken nemen. En niet meer dan 2 - 3 eetlepels in je bakje doen
- 0% vet drinkyoghurt kan minder goed voor je zijn dan bijvoorbeeld magere yoghurt. In drinkyoghurt zitten vaak veel suikers. Daarnaast heb je ook vetten nodig. Een beetje.
- in plaats van een mueslireep zou je eens kunnen denken aan een eiwitrijk tussendoortje. Een handje nootjes bijvoorbeeld (ja, ik weet het: vet. maar wel gezonde vetten) en/of magere kwark, een stukje gerookte kipfilet en/of een bakje rauwkost (kleine stukjes bloemkool met dip, worteltjes, tomaatjes, komkommer, selleriestengel, paprika etc). Vult ook en is veel gezonder.
- omdat je iets lichter gaat ontbijten zonder cruesli, zou ik in de ochtend ook nog een extra tussendoortje inplannen.
- ik vind je avondeten wel netjes eigenlijk. Lijkt mij niet te veel en is gezond! Als je nog meer trek hebt zou je ook hier kunnen kiezen voor een extra groente.
Maar toch... niet gek gedaan hoor.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |