quote:In winkelcentrum Ridderhof in Alphen aan den Rijn heeft even na twaalven een schietpartij plaatsgevonden. De politie meldt dat er zes doden zijn. Er zijn ook negen gewonden gevallen, verschillende van hen zijn er slecht aan toe.
De politie bevestigt dat er één dader was. Hij is één van de doden. Ooggetuigen zeggen dat het om een blonde man van een jaar of 25 gaat. Hij liep even na twaalven al schietend met een automatisch wapen door het winkelcentrum. Nadat hij zijn slachtoffers had gemaakt, schoot hij zichzelf met een ander wapen door het hoofd.
Twee supermarkten in het winkelcentrum zijn ontruimd en het gebied is afgesloten. De gemeente Alphen aan den Rijn heeft een crisisteam bijeengeroepen op het gemeentehuis.
Mitrailleur
De eigenaar van een dierenwinkel zag alles gebeuren. "Er was paniek in het winkelcentrum, veel rennende mensen. Ik zag mensen op de grond liggen. Toen ik de dader zag, ben ik naar binnen gegaan en heb ik de rolluiken dichtgedaan."
Het was op het moment van de schietpartij druk in het winkelcentrum. De winkelier vreest dat er zeker vijf tot tien doden zijn.
Een andere ooggetuige heeft de schietpartij zelf niet gezien, maar zag bij aankomst een lijk op een parkeerplaats liggen.
Bron: http://nos.nl/artikel/231(...)en-aan-den-rijn.html
zo zeg dat wel, en dan later zeggen dat ie het niet zo bedoeld hadquote:Op zondag 10 april 2011 12:08 schreef Messina het volgende:
[..]
Dit ja. Je bent echt een klapjosti als je zulke uitlatingen gaat doen op Twitter.
Kvind het raar dat het zo lang duurdquote:Op zondag 10 april 2011 12:09 schreef vaasinbloem het volgende:
Namen gaan ze dus niet bekend maken? Of later pas?
worden niet bekend gemaaktquote:Op zondag 10 april 2011 12:09 schreef vaasinbloem het volgende:
Ik vroeg me gister al af: Stel dat de familie niet wil dat de naam naar buiten wordt gebracht. Wat dan? Gaat de "nieuwswaarde" dan voor?quote:Op zondag 10 april 2011 12:09 schreef vaasinbloem het volgende:
Was dit 'm?quote:Op zaterdag 9 april 2011 17:40 schreef Tweek het volgende:
Ah kijk zo'n idioot die denkt grappig te zijn. http://twitter.com/#!/sshurandy_/status/56742089555324929
Niet mag ik hopen.... lijkt me een beslissing van de nabestaanden of ze wel of niet willen dat er openlijk wordt gezegd dat hun geliefde of kind slachtoffer was om zo zelf te beslissen of ze mee willen doen aan het mediacircus..quote:Op zondag 10 april 2011 12:09 schreef vaasinbloem het volgende:
Deze dus: http://yfrog.com/h863risjquote:
Ze hoeven geen namen bekend te maken, maar vaak wordt wel naar buiten gebracht dat de slachtoffers (bijvoorbeeld) bestaan uit:quote:Op zondag 10 april 2011 12:10 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Niet mag ik hopen.... lijkt me een beslissing van de nabestaanden of ze wel of niet willen dat er openlijk wordt gezegd dat hun geliefde of kind slachtoffer was om zo zelf te beslissen of ze mee willen doen aan het mediacircus..
Forbidden...quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Je raekt an de dinge geweun.
ik reageerde dan ook op het gedeelte dat over de NAMEN gingquote:Op zondag 10 april 2011 12:12 schreef Messina het volgende:
[..]
Ze hoeven geen namen bekend te maken, maar vaak wordt wel naar buiten gebracht dat de slachtoffers (bijvoorbeeld) bestaan uit:
- Vrouw, 38, Alphen aan de Rijn
- Man, 78, Leiderdorp
Etc.
Het was meer mijn eigen verwondering, dat zo'n "lijst" er nog niet is. Verder ben ik het totaal met je eens.quote:Op zondag 10 april 2011 12:13 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
ik reageerde dan ook op het gedeelte dat over de NAMEN ging
Ja, vreemd, als je de link vanuit deze tweet klikt opent-ie wel: http://twitter.com/sterkekoffie/statuses/56775575884414976quote:
Kan wel begrijpen. Als je ze kent hoor je het later toch wel via via.quote:Op zondag 10 april 2011 12:10 schreef Messina het volgende:
[..]
Ik vroeg me gister al af: Stel dat de familie niet wil dat de naam naar buiten wordt gebracht. Wat dan? Gaat de "nieuwswaarde" dan voor?
de eigenaresse van het wolwinkeltje had toch een kindje gered?quote:Op zondag 10 april 2011 12:16 schreef Bastard het volgende:
Wat ik weet is dat de eigenaar van de bloemist in het ZH ligt, in zn been geschoten en in zn schouder. Eigenaresse van het wolwinkeltje zou vermoedelijk bij de dodelijke slachtoffers zijn.
Ik geloof dat men zei dat dat de moeder van de schutter zou zijn. Wat achteraf dus onzin bleek.quote:Op zondag 10 april 2011 12:17 schreef roos85 het volgende:
[..]
de eigenaresse van het wolwinkeltje had toch een kindje gered?
Of het klopt niet dat de de eigenaresse van het wolwinkeltje dood is...quote:Op zondag 10 april 2011 12:19 schreef Messina het volgende:
Ik geloof dat men zei dat dat de moeder van de schutter zou zijn. Wat achteraf dus onzin bleek.
die had toch een modezaak?quote:Op zondag 10 april 2011 12:19 schreef Messina het volgende:
[..]
Ik geloof dat men zei dat dat de moeder van de schutter zou zijn. Wat achteraf dus onzin bleek.
Dat idee had ik ook, maar ik twijfelde een beetje door het Koninginnedagdrama. Daar kwamen de namen wel vrij snel naar buiten.quote:Op zondag 10 april 2011 12:20 schreef VeniVidiViciV het volgende:
Als er iets is wat totaal geen toegevoegde nieuwswaarde heeft, is het publiceren van namen.
link?quote:Op zondag 10 april 2011 12:25 schreef RobertoCarlos het volgende:
Trouwens erg triest die Sandra Scheurbuik van RTL nieuws, die vanaf een gallerijflat op het lijk van die man op de parkeerplaats gaat staan filmen![]()
Kweenie of het een foute gerucht was dat de moeder was overleden of ook dat het fout was dat ze een winkel daar had?quote:Op zondag 10 april 2011 12:21 schreef shmoopy het volgende:
Ooggetuigen verklaarden dat de dame van het wolwinkeltje dood was en dat de moeder van de schutter een winkel in damesmode heeft.
Je zou maar op die manier iemand herkennen, misselijkmakend..quote:Op zondag 10 april 2011 12:25 schreef RobertoCarlos het volgende:
Trouwens erg triest die Sandra Scheurbuik van RTL nieuws, die vanaf een gallerijflat op het lijk van die man op de parkeerplaats gaat staan filmen![]()
op RTL.nl staat dat dat foutieve informatie geweest is en dat beide ouders nog in leven zijn.quote:Op zondag 10 april 2011 12:26 schreef vaasinbloem het volgende:
[..]
Kweenie of het een foute gerucht was dat de moeder was overleden of ook dat het fout was dat ze een winkel daar had?
Dat zei ze gisteren zelf in haar 'reportage' voor het RTLnieuws van half 8.quote:
Die moeder woont volgens mij in Leiden ,maar daar is weinig over te vinden .quote:Op zondag 10 april 2011 12:28 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
op RTL.nl staat dat dat foutieve informatie geweest is en dat beide ouders nog in leven zijn.
Het lijkt me dat er erg zorgvuldig naar de slachtoffers is gekeken en dat er gewoon écht geen mogelijkheid meer was om ze te reanimeren....quote:Op zondag 10 april 2011 12:28 schreef Njosnavelin het volgende:
Iemand die vanavond naar de herdenking gaat? Ik ga wel denk ik, hoewel ik het een heel eng idee vind om naar de Ridderhof te gaan.
Ik vind het trouwens heel vreemd dat die lichamen daar zijn gebleven (is waarschijnlijk al 1000 keer gezegd maar ik heb niet alle topics bijgehouden), wellicht dat ze in het ziekenhuis toch nog iets hadden kunnen doen. Iemand dood verklaren is immers niet altijd zo gemakkelijk.
Ja. 'Gelukkig' hebben we van die fijne kranten als de Telegraaf daarvoor.quote:Op zondag 10 april 2011 12:23 schreef GameKitten het volgende:
Gewoon even geduld hebben denk, het lekt snel genoeg uit
Uh.. Waarom zou je daar niets van geloven?quote:Op zondag 10 april 2011 12:27 schreef RobertoCarlos het volgende:
Dus schietverenigingen mogen een kind van 7 jaar lekker met luchtbuksen laten schieten?Ik geloof er niks van
ook triest dat er in eerste instantie niks over die persoon heen werd gelegd, later een plastic zakje over zijn hoofd en later pas een deken over het lichaamquote:Op zondag 10 april 2011 12:25 schreef RobertoCarlos het volgende:
Als Alphenaar zijnde ben ik toch wel benieuwd of je ze toevallig niet kent.quote:Op zondag 10 april 2011 12:31 schreef Document1 het volgende:
Waarom is het voor sommige hie zo belangrijk om achter de namen te komen??? :|
Oh... okay... jij vind dat normaal?quote:Op zondag 10 april 2011 12:32 schreef xyzyx het volgende:
[..]
Uh.. Waarom zou je daar niets van geloven?
Als je ze ECHT kende dan wist je het al. :|wquote:Op zondag 10 april 2011 12:33 schreef vaasinbloem het volgende:
[..]
Als Alphenaar zijnde ben ik toch wel benieuwd of je ze toevallig niet kent.
Als je ze kent, dan kom je daar later deze week wel achter, het is zou niet de taak van de media moeten zijn om rouwende mensen ongevraagd te etalerenquote:Op zondag 10 april 2011 12:33 schreef vaasinbloem het volgende:
[..]
Waarom niet? Ze lopen toch ook met waterpistolen enz rond?quote:Op zondag 10 april 2011 12:33 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Oh... okay... jij vind dat normaal?
Oh oke de link deed het idd bij mij ook niet,, maarja niks te zienquote:Op zondag 10 april 2011 12:29 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Dat zei ze gisteren zelf in haar 'reportage' voor het RTLnieuws van half 8.
Edit: De link met de reportage werkt niet meer (hebben ze denk ik weggehaald), maar hier is wel het shot vanaf die gallerij waar die muts het over had. Daar is dus een cameraman naar boven geklommen om dat shot van dat lijk te maken.....![]()
[ afbeelding ]
Maar dan denk ik dat je het snel genoeg hoort. De lijst met namen hoeft daarvoor toch niet gepubliceerd?quote:Op zondag 10 april 2011 12:33 schreef vaasinbloem het volgende:
[..]
Er zal inderdaad zorgvuldig zijn gekeken, maar ik vind het toch vreemd dat ze het niet in het ziekenhuis (met wellicht betere apparatuur?) hebben beoordeeld. Het schijnt dat bij andere, vergelijkbare incidenten de lichamen wel meteen naar het ziekenhuis werden gebracht (dan maken ze foto's en trekken ze een lijn om het lichaam enzo).quote:Op zondag 10 april 2011 12:30 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Het lijkt me dat er erg zorgvuldig naar de slachtoffers is gekeken en dat er gewoon écht geen mogelijkheid meer was om ze te reanimeren....
Kvind het ook bizar dat het zo lang moet duren..quote:Op zondag 10 april 2011 12:36 schreef Njosnavelin het volgende:
[..]
Er zal inderdaad zorgvuldig zijn gekeken, maar ik vind het toch vreemd dat ze het niet in het ziekenhuis (met wellicht betere apparatuur?) hebben beoordeeld. Het schijnt dat bij andere, vergelijkbare incidenten de lichamen wel meteen naar het ziekenhuis werden gebracht (dan maken ze foto's en trekken ze een lijn om het lichaam enzo).
Maar goed ik heb er verder geen verstand van, het lijkt me alleen verschrikkelijk als je zoon/dochter/ouder/whoever wordt doodgeschoten en dan ook nog een halve dag op de crimescene moet blijven liggen.
de mensen die het beoordeeld hebben kunnen echt wel vaststellen of iemand overleden is of niet.quote:Op zondag 10 april 2011 12:36 schreef Njosnavelin het volgende:
[..]
Er zal inderdaad zorgvuldig zijn gekeken, maar ik vind het toch vreemd dat ze het niet in het ziekenhuis (met wellicht betere apparatuur?) hebben beoordeeld. Het schijnt dat bij andere, vergelijkbare incidenten de lichamen wel meteen naar het ziekenhuis werden gebracht (dan maken ze foto's en trekken ze een lijn om het lichaam enzo).
Maar goed ik heb er verder geen verstand van, het lijkt me alleen verschrikkelijk als je zoon/dochter/ouder/whoever wordt doodgeschoten en dan ook nog een halve dag op de crimescene moet blijven liggen.
Ze waren bezig met onderzoek naar de bommen. Toen dat afgerond was zijn ze vrij snel 'geruimd'.quote:Op zondag 10 april 2011 12:36 schreef Njosnavelin het volgende:
[..]
lijkt mij ook verschrikkelijk, maar ze hebben eerst onderzoek naar eventuele explosieven gedaan voordat ze de rest konden onderzoeken.quote:Op zondag 10 april 2011 12:38 schreef shmoopy het volgende:
Onverteerbaar voor de familie ook, dat jouw kind/man/zus daar gewoon nog de hele nacht ligt.
Gewoon van mensen van de basisschool/sport en dergelijke waar je vroeger veel mee omging, maar al tijden niet hebt gezien. En ook kassières waar je elke week langskomt.. Met de mensen die ik echt kent weet ik het wel ja.quote:Op zondag 10 april 2011 12:34 schreef Document1 het volgende:
[..]
Als je ze ECHT kende dan wist je het al. :|w
Morgen bij de eerste de beste kapperszaak/bakkerij/bejaardensoos naar binnen stappen, dan zul je een hoop te weten komen.quote:Op zondag 10 april 2011 12:33 schreef vaasinbloem het volgende:
[..]
Ik denk dat dat de meeste mensen uit die regio daar snel genoeg achter komen.. Als een lopend vuurtje..quote:Op zondag 10 april 2011 12:42 schreef vaasinbloem het volgende:
[..]
Gewoon van mensen van de basisschool/sport en dergelijke waar je vroeger veel mee omging, maar al tijden niet hebt gezien. En ook kassières waar je elke week langskomt.. Met de mensen die ik echt kent weet ik het wel ja.
Maar ik zeg ook, als ze het geheim willen houden begrijp ik dat natuurlijk wel, maar dan kan ik toch nog wel benieuwd zijn?
Een bevestigde afbeelding van verdachte.quote:
Ik ken 'm niet, gelukkig.quote:Op zondag 10 april 2011 12:44 schreef MisterJ.Lo het volgende:
[..]
Een bevestigde afbeelding van verdachte.
quote:Op zondag 10 april 2011 12:45 schreef Caland het volgende:
Hij ziet er op die foto trouwens uit als 16
Forensisch onderzoek is niet zoals bij CSI 5 minuten werk.quote:Op zondag 10 april 2011 12:38 schreef shmoopy het volgende:
Onverteerbaar voor de familie ook, dat jouw kind/man/zus daar gewoon nog de hele nacht ligt.
dat maakt het niet draaglijker voor de nabestaanden, helaasquote:Op zondag 10 april 2011 12:46 schreef Temlin het volgende:
[..]
Forensisch onderzoek is niet zoals bij CSI 5 minuten werk.
Vind je hem zo lelijk?quote:
Oude fotoquote:
Een arts stelt vast of iemand overleden is, en dat hoeft echt niet in het ziekenhuis te gebeuren.quote:Op zondag 10 april 2011 12:39 schreef roos85 het volgende:
[..]
de mensen die het beoordeeld hebben kunnen echt wel vaststellen of iemand overleden is of niet.
in kader van het onderzoek zijn de overleden mensen niet verplaatst.
wat ik zo begrepen heb zijn de slachtoffers door hun hoofd geschoten![]()
volgens mij heb je dan sowieso een kleine overlevingskans
Ik dacht 16..quote:
weet ik, ik doelde op degene die ik gequote hadquote:Op zondag 10 april 2011 12:49 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Een arts stelt vast of iemand overleden is, en dat hoeft echt niet in het ziekenhuis te gebeuren.
Nog steeds niets bekend over zijn motief, wel huiszoekingen gedaan en een computer van de dader in beslag genomen.quote:Op zondag 10 april 2011 12:52 schreef formerjellybean het volgende:
Is ook al meer over de dader bekend ??? zijn motief ofzo ???
Bizar dat iemand dit zo ineens gaat doen.
Ja, ze hadden zijn boodschappen niet goed aangeslagen, en toen ging hij verhaal halen bij de Appie.quote:Op zondag 10 april 2011 12:52 schreef formerjellybean het volgende:
Yep de meeste mensen zijn rampotoeristenquote:Op zondag 10 april 2011 12:52 schreef IDisposable het volgende:
Die wedloop ook gelijk wie als eerste een foto weet te publiceren!
ZIjn motief?? Als hij al van plan was zelfmoord te plegen,, waarom dan niet mensen mee nemen? heeft hij misschien gedacht, alleen is maar alleenquote:Op zondag 10 april 2011 12:52 schreef formerjellybean het volgende:
Lafheid is dat. Echt zwaar laf, maar ja, die jongen zal niet goed in z'n hoofd zijn.quote:Op zondag 10 april 2011 12:54 schreef GameKitten het volgende:
[..]
ZIjn motief?? Als hij al van plan was zelfmoord te plegen,, waarom dan niet mensen mee nemen? heeft hij misschien gedacht, alleen is maar alleen
Beter, bedanktquote:Op zondag 10 april 2011 12:49 schreef MisterJ.Lo het volgende:
Foto verdachte.
http://www.rtl.nl/(/actue(...)rtij-nog-afgezet.xml
Het is dan ook nog maar een dag later.quote:Op zondag 10 april 2011 12:55 schreef EchtGaaf het volgende:
Er komt weinig nieuws los over bekenden met hun verhaal.
Doet me beetje aan dit denken:quote:Op zondag 10 april 2011 12:54 schreef GameKitten het volgende:
[..]
ZIjn motief?? Als hij al van plan was zelfmoord te plegen,, waarom dan niet mensen mee nemen? heeft hij misschien gedacht, alleen is maar alleen
Morgen misschien wat meer in de kranten.quote:Op zondag 10 april 2011 12:56 schreef drumstickNL het volgende:
[..]
Het is dan ook nog maar een dag later.
Jah laf,, maarja het zal hem een worst wezen wat mensen over hem denken,, tuurlijk is hij gek en dom,, als hij dit van plan was, en zoveel ellende verspreiden waarom dan niet koninginnedag?quote:Op zondag 10 april 2011 12:55 schreef Gtaboy107 het volgende:
[..]
Lafheid is dat. Echt zwaar laf, maar ja, die jongen zal niet goed in z'n hoofd zijn.
Kijk eerst eens een paar posts terug ofzo.quote:Op zondag 10 april 2011 12:49 schreef MisterJ.Lo het volgende:
Foto verdachte.
http://www.rtl.nl/(/actue(...)rtij-nog-afgezet.xml
Als je al zover heen bent dat je er een eind aan wilt maken, interesseert dat je echt helemaal niks lijkt me.quote:Op zondag 10 april 2011 12:55 schreef Gtaboy107 het volgende:
[..]
Lafheid is dat. Echt zwaar laf, maar ja, die jongen zal niet goed in z'n hoofd zijn.
Waarom zou die in godsnaam dan in een winkelcentrum mensen doodschieten? Waarom gewoon niet thuis door z'n kop schieten? Klinkt grof, is eigenlijk ook wel zo, maar doe het liever alleen dan meer mensen meenemen.quote:Op zondag 10 april 2011 12:58 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Als je al zover heen bent dat je er een eind aan wilt maken, interesseert dat je echt helemaal niks lijkt me.
Ik kan dat maar moeilijk accepteren als excuus...quote:Op zondag 10 april 2011 12:55 schreef Gtaboy107 het volgende:
[..]
Dat dus. Ik heb paar jaar geleden paar x over zelfmoord gedacht maar de gedachte mensen met mij mee te nemen is niet 1x door mijn hoofd gegaan.quote:Op zondag 10 april 2011 12:59 schreef apple_pie het volgende:
[..]
Ik kan dat maar moeilijk accepteren als excuus...
Er zijn zat mensen die zelfmoord plegen geen tig mensen meenemen. Het kan ook zijn dat die in een vlaag van krankzinnigheid is gaan schieten en daarna besefte wat die gedaan had en toen zelfmoord pleegde.quote:Op zondag 10 april 2011 12:58 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Als je al zover heen bent dat je er een eind aan wilt maken, interesseert dat je echt helemaal niks lijkt me.
Is geen excuus, maar er is gewoon geen andere reden zoiets te doen. Niet?quote:Op zondag 10 april 2011 12:59 schreef apple_pie het volgende:
[..]
quote:Op zondag 10 april 2011 12:59 schreef Gtaboy107 het volgende:
[..]
Waarom zou die in godsnaam dan in een winkelcentrum mensen doodschieten? Waarom gewoon niet thuis door z'n kop schieten? Klinkt grof, is eigenlijk ook wel zo, maar doe het liever alleen dan meer mensen meenemen.
Ik accepteer dat ook niet hoor.quote:Op zondag 10 april 2011 12:59 schreef apple_pie het volgende:
[..]
Als het hem niks kan schelen en hij haat mensen (gepest?) waarom zou hij dan zielig alleen *gaan* ?quote:Op zondag 10 april 2011 12:59 schreef Gtaboy107 het volgende:
[..]
Waarom zou die in godsnaam dan in een winkelcentrum mensen doodschieten? Waarom gewoon niet thuis door z'n kop schieten? Klinkt grof, is eigenlijk ook wel zo, maar doe het liever alleen dan meer mensen meenemen.
Fijn, hier wel, hoeft niet achter spoiler, maar gebruik gewoon het linkje, ik vraag niets teveel.quote:Op zondag 10 april 2011 13:00 schreef nummer_zoveel het volgende:
Wat maakt het uit als die foto van de verdachte gewoon gepost wordt? Er is niks schokkends aan hoor. Op andere sites staat die foto ook niet achter een spoiler.
Je zult waarschijnlijk een paar topics terug bedoelen aangezien er geen ''paar posts'' zoals jij suggereert ook maar enigszins hiervoor over dit geplaatst is.quote:Op zondag 10 april 2011 12:57 schreef apple_pie het volgende:
[..]
Kijk eerst eens een paar posts terug ofzo.
Ik ben een gewoon mens hoor, ik speel misschien wel GTA, maar ik ben niet ziek in mijn kop om zoiets goed, tof of leuk te vinden.quote:Op zondag 10 april 2011 13:01 schreef Document1 het volgende:
Je doet je username niet echt eer aan.
[..]
Ach dat zijn wij met zijn allen ook , anders lezen we dit topic nietquote:Op zondag 10 april 2011 12:53 schreef GameKitten het volgende:
[..]
Yep de meeste mensen zijn rampotoeristen
Waarom?quote:Op zondag 10 april 2011 13:02 schreef yvonne het volgende:
[..]
Fijn, hier wel, hoeft niet achter spoiler, maar gebruik gewoon het linkje, ik vraag niets teveel.
Inderdaad zeg, wat een overdreven gedoequote:Op zondag 10 april 2011 13:04 schreef drumstickNL het volgende:
Jongens, ik ben nu getraumatiseerd door de dader's foto. Konden jullie het niet ff in een linkje zetten?!
wil je er over praten?quote:Op zondag 10 april 2011 13:04 schreef drumstickNL het volgende:
Jongens, ik ben nu getraumatiseerd door de dader's foto. Konden jullie het niet ff in een linkje zetten?!
Zeur niet zo. Het gaat om nu, er zijn bij vergelijkbare zaken inmiddels meerdere keren verkeerde foto's gepost. Gewoon ff doen wat Yvonne zegt.quote:Op zondag 10 april 2011 13:03 schreef Document1 het volgende:
Tja waarom die foto nou in 1 keer zoveel boeit, deed je dat met Mohammed b. ook Yvonne?
Andere betrouwbare bronnen posten deze foto al sinds gisteravond.quote:Op zondag 10 april 2011 13:06 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Zeur niet zo. Het gaat om nu, er zijn bij vergelijkbare zaken inmiddels meerdere keren verkeerde foto's gepost. Gewoon ff doen wat Yvonne zegt.
ondertiteling?quote:Op zondag 10 april 2011 13:07 schreef matthijst het volgende:
Interview met de ouders van de Finland shooting:
Deel 1: Deel 2:
Krijg je een beetje een idee wat het voor die ouders betekent en wat voor soort mannetje dat was (veel gepest op school). Volgens mij zei Seung-Hui Cho ook zoiets in z'n filmpje.
Benieuwd of die Tristan een platselijke pispaal was.
quote:Op zondag 10 april 2011 13:04 schreef Gtaboy107 het volgende:
[..]
Ik ben een gewoon mens hoor, ik speel misschien wel GTA, maar ik ben niet ziek in mijn kop om zoiets goed, tof of leuk te vinden.
Wat heb je aan een interview zonder ondertiteling, aangezien de kans klein is dat men in Nederland Fins onder de knie heeft of ook maar enigszins begrijpt.quote:Op zondag 10 april 2011 13:07 schreef matthijst het volgende:
Krijg je een beetje een idee wat het voor die ouders betekent en wat voor soort mannetje dat was (veel gepest op school). Volgens mij zei Seung-Hui Cho ook zoiets in z'n filmpje.
Ja, betrouwbaar. Dat kennen we...quote:Op zondag 10 april 2011 13:07 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Andere betrouwbare bronnen posten deze foto al sinds gisteravond.
Arme mensen. Ze zien er echt slecht uit, door de zorgen.quote:Op zondag 10 april 2011 13:07 schreef matthijst het volgende:
Nou, ik geloof best dat mensen heel bewust hele erge dingen kunnen doen. Echt ziek zie ik meer als niet meer in staat je eigen daden te bepalen.quote:Op zondag 10 april 2011 13:00 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Is geen excuus, maar er is gewoon geen andere reden zoiets te doen. Niet?
Alleen als je m vanaf youtube opent dus..quote:Op zondag 10 april 2011 13:11 schreef El_Liberaliste het volgende:
Met ondertiteling
(alleen als je m vanaf youtube bekijkt)
quote:Op zondag 10 april 2011 13:09 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Ja, betrouwbaar. Dat kennen we...
Inderdaad, komt altijd een schouwarts ter plaatse om dood vast te stellen. Sowieso mogen ambulances geen lijken vervoeren.quote:Op zondag 10 april 2011 12:39 schreef roos85 het volgende:
[..]
de mensen die het beoordeeld hebben kunnen echt wel vaststellen of iemand overleden is of niet.
in kader van het onderzoek zijn de overleden mensen niet verplaatst.
wat ik zo begrepen heb zijn de slachtoffers door hun hoofd geschoten![]()
volgens mij heb je dan sowieso een kleine overlevingskans
Precies!quote:Op zondag 10 april 2011 13:12 schreef Document1 het volgende:
Met veel gruwelijkere foto's heeft fok in het verleden anders geen probleem gehad
[update] Foto overleden Theo Van Gogh
[..]
Strengquote:Op zondag 10 april 2011 13:14 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Precies!En daarom is Yvonne nu ook zo streng.
Ik kan me niet voorstellen dat iemand met gezond verstand om zich heen gaat schieten op onschuldige mensen en daarna de hand aan zichzelf slaat.quote:Op zondag 10 april 2011 13:11 schreef apple_pie het volgende:
[..]
Nou, ik geloof best dat mensen heel bewust hele erge dingen kunnen doen. Echt ziek zie ik meer als niet meer in staat je eigen daden te bepalen.
Of je leest even terug.quote:Op zondag 10 april 2011 13:15 schreef RijstNatie het volgende:
Wat is de naam van de schutter, en heeft niemand een foto van hem ofso?
had tie geen hyves of partyfock?
Kijk gewoon het nieuws.quote:Op zondag 10 april 2011 13:15 schreef RijstNatie het volgende:
Ja, doe maar even de moeite zelf te lezen.quote:Op zondag 10 april 2011 13:15 schreef RijstNatie het volgende:
quote:Op zondag 10 april 2011 13:15 schreef RijstNatie het volgende:
Oficieel niet inderdaad. Maar dat wordt vaak omzeild door het slachtoffer gewoon in de ambulance mee te nemen en dan later te verklaren dat het slachtoffer zogenaamd "onderweg naar het ziekenhuis is overleden".quote:Op zondag 10 april 2011 13:12 schreef jpjedi het volgende:
[..]
Inderdaad, komt altijd een schouwarts ter plaatse om dood vast te stellen. Sowieso mogen ambulances geen lijken vervoeren.
Dit was een spontane actie, want:quote:Op zondag 10 april 2011 13:11 schreef apple_pie het volgende:
[..]
Nou, ik geloof best dat mensen heel bewust hele erge dingen kunnen doen. Echt ziek zie ik meer als niet meer in staat je eigen daden te bepalen.
Wat is spontaan? Hij heeft wel eerst 3 wapens gepakt, patroonhouders geladen, enzovoorts.quote:Op zondag 10 april 2011 13:17 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Dit was een spontane actie, want:
1) hij ging naar het dichtsbijzijnde winkelcentrum
2) als hij echt zoveel mogelijk mensen wil vermoorden doet hij dat anders, bijv op een andere locatie, tijd of idd met bommen
3) direct nadat hij uit de auto stapte, schoot hij al iemand neer. Hij kon niet wachten om zijn agressie kwijt te kunnen
Misschien wilde hij wel wraak nemen op dat winkelcentrum?quote:Op zondag 10 april 2011 13:17 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Dit was een spontane actie, want:
1) hij ging naar het dichtsbijzijnde winkelcentrum
2) als hij echt zoveel mogelijk mensen wil vermoorden doet hij dat anders, bijv op een andere locatie, tijd of idd met bommen
3) direct nadat hij uit de auto stapte, schoot hij al iemand neer. Hij kon niet wachten om zijn agressie kwijt te kunnen
En een briefje achter gelaten. Nee, dit was gepland. Zelfmoord, maar met zoveel mogelijk slachtoffers.quote:Op zondag 10 april 2011 13:19 schreef apple_pie het volgende:
[..]
Wat is spontaan? Hij heeft wel eerst 3 wapens gepakt, patroonhouders geladen, enzovoorts.
Precies.quote:Op zondag 10 april 2011 13:21 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
En een briefje achter gelaten. Nee, dit was gepland. Zelfmoord, maar met zoveel mogelijk slachtoffers.
Maar goed, dit kan natuurlijk ook in een opwelling gebeurd zijn. Het is natuurlijk voor zoverre gepland maar het blijft natuurlijk de vraag had hij dit al maanden in zijn hoofd of heeft hij dit de laatste 30 minuten bedacht?quote:Op zondag 10 april 2011 13:21 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
En een briefje achter gelaten. Nee, dit was gepland. Zelfmoord, maar met zoveel mogelijk slachtoffers.
Die machinegun had ie niet van de schietclub neem ik aan, dus die moet ie geregeld hebben.quote:Op zondag 10 april 2011 13:27 schreef tliciouz het volgende:
[..]
Maar goed, dit kan natuurlijk ook in een opwelling gebeurd zijn. Het is natuurlijk voor zoverre gepland maar het blijft natuurlijk de vraag had hij dit al maanden in zijn hoofd of heeft hij dit de laatste 30 minuten bedacht?
Ja daar heb je dan een punt.quote:Op zondag 10 april 2011 13:28 schreef remlof het volgende:
[..]
Die machinegun had ie niet van de schietclub neem ik aan, dus die moet ie geregeld hebben.
Ja gooi het probleem maar weer op de games.quote:Op zondag 10 april 2011 13:30 schreef BansheeBoy het volgende:
Jongens, gisteren zaten we nog in de aanname fase, dus er was veel gespeculeer. Ligt het nou aan de opvoeding, liggen agressieve games hieraan ten grondslag, of wellicht een psychisch probleem. Is er nu, the day after, inmiddels meer bekend?²
Er was helemaal geen machinegeweer, de getuigen weten gewoon niet zoveel over vuurwapens.quote:Op zondag 10 april 2011 13:28 schreef remlof het volgende:
[..]
Die machinegun had ie niet van de schietclub neem ik aan, dus die moet ie geregeld hebben.
Of hij had hem omgebouwdquote:Op zondag 10 april 2011 13:32 schreef apple_pie het volgende:
[..]
Er was helemaal geen machinegeweer, de getuigen weten gewoon niet zoveel over vuurwapens.
Waarschijnlijk was het gewoon een semi-automatisch stormgeweer waarmee hij snel vuurde.
Wtf is jouw probleem zeg. Het lijkt wel of je je stomme theorieën er telkens wilt doordrukken in plaats van dat je er echt mee bezig ben. En als hij dan toevallig een gamer is ga je je zeker opgeilen, rot toch op man.quote:Op zondag 10 april 2011 13:30 schreef BansheeBoy het volgende:
Jongens, gisteren zaten we nog in de aanname fase, dus er was veel gespeculeer. Ligt het nou aan de opvoeding, liggen agressieve games hieraan ten grondslag, of wellicht een psychisch probleem. Is er nu, the day after, inmiddels meer bekend?²
In het journaal werd gezegd dat het om een vol-automatisch vuurwapen ging. Een wapen dat je in Nederland niet in bezit mag hebben.quote:Op zondag 10 april 2011 13:32 schreef apple_pie het volgende:
[..]
Er was helemaal geen machinegeweer, de getuigen weten gewoon niet zoveel over vuurwapens.
Waarschijnlijk was het gewoon een semi-automatisch stormgeweer waarmee hij snel vuurde.
In welk journaal? Van net? Of bedoel je gisteren? Want daar namen ze inderdaad over wat getuigen zeiden.quote:Op zondag 10 april 2011 13:36 schreef spuitje het volgende:
[..]
In het journaal werd gezegd dat het om een vol-automatisch vuurwapen ging. Een wapen dat je in Nederland niet in bezit mag hebben.
Dat bedoel ik dus met spontaan.quote:Op zondag 10 april 2011 13:27 schreef tliciouz het volgende:
[..]
Maar goed, dit kan natuurlijk ook in een opwelling gebeurd zijn. Het is natuurlijk voor zoverre gepland maar het blijft natuurlijk de vraag had hij dit al maanden in zijn hoofd of heeft hij dit de laatste 30 minuten bedacht?
Het journaal van 12 uur vanmiddag.quote:Op zondag 10 april 2011 13:37 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
In welk journaal? Van net? Of bedoel je gisteren? Want daar namen ze inderdaad over wat getuigen zeiden.
http://www.rtl.nl/%28/act(...)ristan_van_der_V.xmlquote:Op zaterdag 9 april 2011 15:12 schreef Paul-89 het volgende:
Het is wachten op het moment dat de dader zijn identiteit in de openbaarheid komt en dat de buren dan weer voor de camera komen met : "Nee we hebben nooit wat gemerkt aan die jongen, altijd een dood normale/vrolijk jongen die altijd goedendag zei."
En dus? Ook het journaal neemt maar gewoon klakkeloos zaken over van getuigen.quote:
Met een .50 schiet je een half hoofd er af als je daarmee iemand van dichtbij treft.. Aangezien het meisje een schot in haar hoofd heeft overleefd denk ik dat het inderdaad een klein kaliber was..quote:Op zondag 10 april 2011 13:39 schreef StateOfMind het volgende:
Is er trouwens al bekend wat voor wapen hij gebruikt heeft? Ja, een mitrailleur, maar dat kan van alles zijn natuurlijk.
Een .50 zal het niet zijn geweest. Te groot en te zwaar.
Het zal wel een Uzi/Scorpio geweest zijn. Licht en klein en makkelijk onder een jas te verbergen. En vrij makkelijk aan te komen.
Een AK/M4/M16 achtige is ook alweer groter.
Hier al iets bekend over?
Jij kijkt ook Discovery?quote:Op zondag 10 april 2011 13:44 schreef xyzyx het volgende:
[..]
Met een .50 schiet je een half hoofd er af als je daarmee iemand van dichtbij treft.. Aangezien het meisje een schot in haar hoofd heeft overleefd denk ik dat het inderdaad een klein kaliber was..
Zoals ik al eerder heb gemeld houd ik voorlopig écht alle opties open. Gisteren was het voornamelijk gespeculeer. Vandaag ben ik toch geneigd om meer op zoek te gaan een ietwat concreet karakter van de mogelijke oorzaken.quote:Op zondag 10 april 2011 13:36 schreef vaasinbloem het volgende:
[..]
Wtf is jouw probleem zeg. Het lijkt wel of je je stomme theorieën er telkens wilt doordrukken in plaats van dat je er echt mee bezig ben. En als hij dan toevallig een gamer is ga je je zeker opgeilen, rot toch op man.
Ja, hoezo?quote:
Dan zal het idd wel een Uzi/Scorpio/MP5-achtig wapen zijn geweest. Die gebruiken voor zover ik weet gewoon 9mm munitie.quote:Op zondag 10 april 2011 13:44 schreef xyzyx het volgende:
[..]
Met een .50 schiet je een half hoofd er af als je daarmee iemand van dichtbij treft.. Aangezien het meisje een schot in haar hoofd heeft overleefd denk ik dat het inderdaad een klein kaliber was..
Maar dat was gebaseerd op getuigenverklaringen. Maar met een semi-automatisch wapen kun je ook heel snel vuren, zo snel als je de trekker kunt overhalen.quote:Op zondag 10 april 2011 13:36 schreef spuitje het volgende:
[..]
In het journaal werd gezegd dat het om een vol-automatisch vuurwapen ging. Een wapen dat je in Nederland niet in bezit mag hebben.
En toch zijn er relatief weinig doden gevallen. Ik begrijp wel dat de nabestaanden hier niets aan hebben, maar het hadden er veel meer kunnen zijn als het echt een mitrailleur betreft.quote:Op zondag 10 april 2011 13:50 schreef apple_pie het volgende:
[..]
Maar dat was gebaseerd op getuigenverklaringen. Maar met een semi-automatisch wapen kun je ook heel snel vuren, zo snel als je de trekker kunt overhalen.
Ja ik denk het ook.. Tot nu toe blijft het speculeren. Gezien het aantal doden, wat naar mijn mening veel hoger had kunnen zijn, zit ik ook te denken aan een vol auto handpistool.. Daar is nauwelijks mee te mikken, alleen dan zit je weer met getuigen die zeggen dat het toch een groot geweer was...quote:Op zondag 10 april 2011 13:50 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Dan zal het idd wel een Uzi/Scorpio/MP5-achtig wapen zijn geweest. Die gebruiken voor zover ik weet gewoon 9mm munitie.
Ik denk ook niet dat het een mitrailleur is geweest. 7 Doden in 10 minuten valt dan nog mee ja. Waarvan één van de schrik een hartaanval kreeg ipv te zijn neergeschoten.quote:Op zondag 10 april 2011 13:53 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
En toch zijn er relatief weinig doden gevallen. Ik begrijp wel dat de nabestaanden hier niets aan hebben, maar het hadden er veel meer kunnen zijn als het echt een mitrailleur betreft.²
7 doden in minuten, dat is goed mogelijk met een "gewoon" pistool toch?quote:Op zondag 10 april 2011 13:54 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Ik denk ook niet dat het een mitrailleur is geweest. 7 Doden in 10 minuten valt dan nog mee ja. Waarvan één van de schrik een hartaanval kreeg ipv te zijn neergeschoten.
Ze hadden hem wel zien lopen met een geweer..quote:Op zondag 10 april 2011 13:54 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Ik denk ook niet dat het een mitrailleur is geweest. 7 Doden in 10 minuten valt dan nog mee ja. Waarvan één van de schrik een hartaanval kreeg ipv te zijn neergeschoten.
Ik gok een AR of AK, respectievelijk 5,56x45mm/.223 of 7,62x39mm. Die zie je toch het meeste op de Nederlandse schietbanen.quote:Op zondag 10 april 2011 13:39 schreef StateOfMind het volgende:
Is er trouwens al bekend wat voor wapen hij gebruikt heeft? Ja, een mitrailleur, maar dat kan van alles zijn natuurlijk.
Een .50 zal het niet zijn geweest. Te groot en te zwaar.
Het zal wel een Uzi/Scorpio geweest zijn. Licht en klein en makkelijk onder een jas te verbergen. En vrij makkelijk aan te komen.
Een AK/M4/M16 achtige is ook alweer groter.
Hier al iets bekend over?
Dat het in het journaal gezegd wordt, maakt het nog niet waar. Ik ben nou niet echt onder de indruk van de inhoudelijke kennis van journalisten. Vaak worden technische- of vaktermen mbt. een bepaald onderwerp op een tenenkrommende manier gebruikt.quote:Op zondag 10 april 2011 13:36 schreef spuitje het volgende:
[..]
Meenemend het feit dat die AK's vrij makkelijk om te bouwen zijn naar vol automaat..quote:Op zondag 10 april 2011 13:56 schreef apple_pie het volgende:
[..]
Ik gok een AR of AK, respectievelijk 5,56x45mm/.223 of 7,62x39mm. Die zie je toch het meeste op de Nederlandse schietbanen.
Geweren in pistoolkalibers zoals Uzi's en MP5's zie je heel weinig onder sportschutters, en dan alleen in versies met verlengde lopen omdat ze anders te kort zijn volgens de circulaire.
Dit was gewoon een zaterdagmiddag winkelen, weinig reden om te filmen dus..quote:Op zondag 10 april 2011 13:58 schreef nummer_zoveel het volgende:
Van heel wat rampen en drama's de laatste tijd zijn amateuropnames gemaakt met een telefoon van een voorbijganger, maar dat is hier nu van het moment niet he?
Toen heeft iedereen zich toch snel uit de voeten gemaakt.
De meeste Nederlanders weten het verschil niet tussen geweer en pistool, dus ook daar moet je op passen met de getuigen.quote:Op zondag 10 april 2011 13:55 schreef xyzyx het volgende:
[..]
Ze hadden hem wel zien lopen met een geweer..
Nou, bijna iedereen kan filmen en fotograferen met z'n mobiel tegenwoordig, die we meestal tijdens het winkelen ook bij ons hebben.quote:Op zondag 10 april 2011 13:58 schreef xyzyx het volgende:
[..]
Dit was gewoon een zaterdagmiddag winkelen, weinig reden om te filmen dus..
Ik denk niet dat je die op verlof krijgt, ik weet nog wel dat er een hoop heisa was over semi-automatische micro-uzi's die mensen wilden bijschrijven als pistolen.quote:Op zondag 10 april 2011 13:58 schreef zoefbust het volgende:
of deze misschien ?
SP89
De semi-automatische SP89 is bijna hetzelfde als de MP5K standaard versie van de H&K machine pistolen.
Het verschil is dat de handbescherming aan de voorkant mist. De reden hiervan is dat het op deze manier goed is gekeurd door de BATF als sport pistool. De loop is een inch langer gemaakt om de vingers van de schutter die toch de SP89 onder de loop vast houd, te beschermen.
Omdat de SP89 ontworpen is om het basis frame van het H&K machinepistool, passen er een enorm aantal accessoires op die gemaakt zijn voor de MP5, ook het 30 schots magazijn.
Op de SP89 passen ook veel accessoires welke voor de G3 gemaakt zijn. Zoals, target grips, scope mounts, etc. Zij maken de SP89 een target pistol, voor de zelfverdediging of zomaar voor de gewone sport schutter.
http://www.heckler-koch.e(...)hp?cat_id=1&number=0
Klopt, maar ik meende dat de man uit de dierenwinkel het had over een groot geweer.. Dus dan denk je toch niet meer aan hand pistolen..quote:Op zondag 10 april 2011 13:58 schreef apple_pie het volgende:
[..]
De meeste Nederlanders weten het verschil niet tussen geweer en pistool, dus ook daar moet je op passen met de getuigen.
Hoevaak ik mensen hier wel niet een pistool of revolver een geweer zie noemen...
Klopt, maar de meeste filmpjes, zoals in apeldoorn of het schreeuwen op de dam, waren al aan het lopen voor het gebeurde..quote:Op zondag 10 april 2011 13:59 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Nou, bijna iedereen kan filmen en fotograferen met z'n mobiel tegenwoordig, die we meestal tijdens het winkelen ook bij ons hebben.
Was AR15 niet de semi-autom versie van de m16 of herinner ik me dat verkeerd?quote:Op zondag 10 april 2011 13:56 schreef Roerkoning het volgende:
[..]
Dat het in het journaal gezegd wordt, maakt het nog niet waar. Ik ben nou niet echt onder de indruk van de inhoudelijke kennis van journalisten. Vaak worden technische- of vaktermen mbt. een bepaald onderwerp op een tenenkrommende manier gebruikt.
Die volautomaat kan net zo goed een omgebouwde semi-auto zijn of gewoon schot voor schot zeer snel opvolgend afgevuurd. Ik ben dan ook zeer benieuwd om wat voor wapen het daadwerkelijk gaat.
Ook het bericht dat een meisje een schot door het hoofd heeft overleefd, wijst op een kleine kogel zoals bijvoorbeeld een .223. Daarom vermoed ik dat het om een AR-15 oid gaat.
Een semi automaat voor sportschutters waar je snel mee kan vuren en gekamerd in .223, waarvan de kogel (in ongeveer 6mm doorsnede) met een zeer hoge snelheid wordt afgevuurd en nauwelijks fragmenteert en daardoor relatief weing schade aanricht in een lichaam.
Maar het blijft speculeren natuurlijk, tot het bekend gemaakt wordt.
1 jaar lid van schietvereniging, redelijk aantal schietsessies, een vog (verklaring omtrent gedrag) en je bent vrijwel verzekerd van een wapenvergunning.quote:Op zondag 10 april 2011 14:02 schreef BansheeBoy het volgende:
Hoe komt men trouwens zo makkelijk aan wapens? En krijgen mensen of entiteiten met een wapenvergunning regelmatig een controle op de psychische gesteldheid?
Niet? Meteen invoeren. Liever gisteren dan vandaag.²
Nederland heeft als ik het goed bijna het strengste wapenbeleid ter wereld. Overigens kan iedereen aan een wapen komen, beetje rondvragen en er zijn altijd wel dealertjes en louche personen die handelen.quote:Op zondag 10 april 2011 14:02 schreef BansheeBoy het volgende:
Hoe komt men trouwens zo makkelijk aan wapens? En krijgen mensen of entiteiten met een wapenvergunning regelmatig een controle op de psychische gesteldheid?
volgens mij wel... maar is hierin wellicht gefaald aangezien er wel een geseponeerde aanklacht tegen hem was geweest in 2003quote:Op zondag 10 april 2011 14:02 schreef BansheeBoy het volgende:
Kloptquote:Op zondag 10 april 2011 14:04 schreef meth1745 het volgende:
[..]
Was AR15 niet de semi-autom versie van de m16 of herinner ik me dat verkeerd?
Ongeveer, de M16 is een van de vele afgeleide versies van de AR15. Net als de M4 bijvoorbeeld of Diemaco die onze eigen krijgsmacht gebruikt.quote:Op zondag 10 april 2011 14:04 schreef meth1745 het volgende:
[..]
Was AR15 niet de semi-autom versie van de m16 of herinner ik me dat verkeerd?
Weinig toeristen, dus waarom zou je filmen in het centrum van een stad?quote:Op zondag 10 april 2011 13:59 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Nou, bijna iedereen kan filmen en fotograferen met z'n mobiel tegenwoordig, die we meestal tijdens het winkelen ook bij ons hebben.
M.a.w.: ik kan nu ook een wapenvergunning aanvragen? Nog duidelijker: iedereen kan het dus aanvragen?quote:Op zondag 10 april 2011 14:04 schreef xyzyx het volgende:
[..]
1 jaar lid van schietvereniging, redelijk aantal schietsessies, een vog (verklaring omtrent gedrag) en je bent vrijwel verzekerd van een wapenvergunning.
Weinig overeenkomsten. Riot guns, meerdere personen, zeer snel uitgevoerde acties, ontsnappen ipv zelfmoord, telkens geld gestolen, twee auto's etc...quote:Op zondag 10 april 2011 12:57 schreef El_Liberaliste het volgende:
Ben ik trouwens de enige die direct moest denken aan de Bende van Nijvel?
Veel overeenkomsten ook. Niet in motief / dader, maar wel in setting.
misschien dat er beelden vrij komen van beveiligings camera's.quote:Op zondag 10 april 2011 14:03 schreef xyzyx het volgende:
[..]
Klopt, maar de meeste filmpjes, zoals in apeldoorn of het schreeuwen op de dam, waren al aan het lopen voor het gebeurde..
Ik zou in zo'n situatie ook denken snel weg wezen..
Voordat je een verlof krijgt word een schutter behoorlijk doorgelicht, of zou dat moeten worden. Het verbaast me eigenlijk nog het meest dat hij met zijn antecedenten nog een verlof kon hebben. Dat had allang ingetrokken moeten zijn naar mijn idee.quote:Op zondag 10 april 2011 14:02 schreef BansheeBoy het volgende:
Ben je 1 jaar lid geweest dan van een schietvereniging?quote:Op zondag 10 april 2011 14:08 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
M.a.w.: ik kan nu ook een wapenvergunning aanvragen? Nog duidelijker: iedereen kan het dus aanvragen?²
Aanvragen wel. Krijgen is een 2de.quote:Op zondag 10 april 2011 14:08 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
M.a.w.: ik kan nu ook een wapenvergunning aanvragen? Nog duidelijker: iedereen kan het dus aanvragen?²
Ik las eerder dat alleen al bij gebruik van anti-depressiva je vergunning ingetrokken kan/zal worden?quote:Op zondag 10 april 2011 14:09 schreef Kabolter het volgende:
In welke zin psychische controle?
Mocht je depressief zijn dan wordt er qua wapenbezit naar mijn weten niks veranderd hoor, ook geen verscherpte controles. Iets wat niet meer dan terecht is. Paniekvoetbal heb je niks aan.
Verwacht van niet.. Maar als het aan mij zou liggen zou ik ze wel graag willen zienquote:Op zondag 10 april 2011 14:09 schreef theguyver het volgende:
[..]
misschien dat er beelden vrij komen van beveiligings camera's.
zoals bij de columbine high school moorden?
net of alle autisten psychopaten zijnquote:Dit is de ernstig nachtmerrie die ons kan overkomen. Het had aan mijn eigen dochter kunnen zijn gebeurt.Het kan niet anders zijn geweest dan het werk van een psychopaat(valt onder autisme). Als wij niets doen aan autisme-preventie, zullen wij dergelijk horror situaties telkens mee maken. Radicale tot extreme maatregelen zijn nodig. Om te beginnen bij de regeren. "Hulp" verlening achteraf is inefficiënt. Het moet echt bij de bron worden aangepakt.
Sowieso mensen die reageren op die sitequote:Op zondag 10 april 2011 14:10 schreef roos85 het volgende:
reactie op een telegraaf artikel (over het 10-jarige meisje)
[..]
net of alle autisten psychopaten zijn
Of al die lui die lopen te zeiken dat strenger gecontroleerd moet worden op illegale wapensquote:Op zondag 10 april 2011 14:10 schreef roos85 het volgende:
[..]
Volgens mij hoort bij het antecedentenonderzoek voor het verlof ook wel een blik in het medische verleden. Of je dus bekend staat als iemand met geestelijke problemen. En als er op de vereniging sterke signalen zijn dat iemand geestelijk in de knoop zit is het volgens mij niet meer dan normaal dat er dan een gesprek gestart wordt en dat BW wordt ingelicht.quote:Op zondag 10 april 2011 14:09 schreef Kabolter het volgende:
In welke zin psychische controle?
Mocht je depressief zijn dan wordt er qua wapenbezit naar mijn weten niks veranderd hoor, ook geen verscherpte controles. Iets wat niet meer dan terecht is. Paniekvoetbal heb je niks aan.
Qua psychoses of waanideeën weet ik niet.
Misschien zelfde beleid als met autorijden?
Hoe moeilijk is dat?quote:Op zondag 10 april 2011 14:09 schreef xyzyx het volgende:
[..]
Ben je 1 jaar lid geweest dan van een schietvereniging?
Het zijn zelfs twee aparte stoornissen. Hahahah, alsof een psychopaat een soort autist is. Wat een onzin kunnen mensen toch verkondigen.quote:Op zondag 10 april 2011 14:10 schreef roos85 het volgende:
[..]
Het is ook niet moeilijk om legaal aan wapens te komenquote:
Nee, je moet lid zijn van een schietvereniging. En dan nog is maar de vraag of je hem krijgt.quote:Op zondag 10 april 2011 14:08 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Nee, ik heb geen strafverleden.quote:Op zondag 10 april 2011 14:13 schreef apple_pie het volgende:
[..]
Nee, je moet lid zijn van een schietvereniging. En dan nog is maar de vraag of je hem krijgt.
Heb je bijvoorbeeld een strafverleden?
We wachten nog steeds op vrijgave van de basement tapes.quote:Op zondag 10 april 2011 14:09 schreef theguyver het volgende:
[..]
misschien dat er beelden vrij komen van beveiligings camera's.
zoals bij de columbine high school moorden?
En het is nog makkelijker om illegaal aan wapens te komen.quote:Op zondag 10 april 2011 14:13 schreef xyzyx het volgende:
[..]
Het is ook niet moeilijk om legaal aan wapens te komen
Dat dus. Ff naar de balkan rijden en je komt zo met een wapen en een poolse hoer mee terugquote:Op zondag 10 april 2011 14:14 schreef no1uknow het volgende:
[..]
En het is nog makkelijker om illegaal aan wapens te komen.
Kom op Bansheeboy, doe niet alsof je achterlijk bent. Als je echt een wapen wilt en er een beetje moeite en tijd in wilt steken, dan kom je er echt wel aan hoor.
dat is ook wel zo..quote:Op zondag 10 april 2011 14:11 schreef SevD het volgende:
[..]
Sowieso mensen die reageren op die site
quote:Op zondag 10 april 2011 14:15 schreef xyzyx het volgende:
[..]
Dat dus. Ff naar de balkan rijden en je komt zo met een wapen en een poolse hoer mee terug
Balkan? Kom op, in de gemiddelde (middel)grote stad kom je aan een wapen. Niet zo snel aan een automatisch geweer, maar een handpistool zoals een Glock is niet zo moeilijk hoor.quote:Op zondag 10 april 2011 14:15 schreef xyzyx het volgende:
[..]
Dat dus. Ff naar de balkan rijden en je komt zo met een wapen en een poolse hoer mee terug
Voordat je lid mag worden van een schietclub moet je een VOG hebben, die krijg als je geen strafbare feiten op je naam hebt staan.quote:Op zondag 10 april 2011 14:13 schreef apple_pie het volgende:
[..]
Nee, je moet lid zijn van een schietvereniging. En dan nog is maar de vraag of je hem krijgt.
Heb je bijvoorbeeld een strafverleden?
dat bedoel ikquote:Op zondag 10 april 2011 14:12 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Het zijn zelfs twee aparte stoornissen. Hahahah, alsof een psychopaat een soort autist is. Wat een onzin kunnen mensen toch verkondigen.
Zeker? Je bent toch Marokkaanquote:
Ik vraag me eigenlijk af.. Raak je een VOG tijdelijk kwijt als er een strafzaak tegen je loopt? Ik heb hier niets over gehoord namelijkquote:Op zondag 10 april 2011 14:16 schreef zoefbust het volgende:
[..]
Voordat je lid mag worden van een schietclub moet je een VOG hebben, die krijg als je geen strafbare feiten op je naam hebt staan.
18 maar?quote:Op zondag 10 april 2011 14:17 schreef apple_pie het volgende:
[..]
Zeker? Je bent toch Marokkaan![]()
![]()
Maar als jij dan een VOG kunt overleggen, als lid wordt geaccepteerd en minimaal 18 schietbeurten maakt kun je met goedkeuring van je vereniging een verlof aanvragen bij de politie. Die lichten je dan nog verder door en als daar geen bezwaar uit blijkt krijg je je verlof.
Nee, tenzij het om dingen gaat waar de politie kennis van heeft. Bijvoorbeeld iemand die in het verleden zodanig door het lint gegaan is dat er politie bij is gekomen. Ze kijken voor antecedenten alleen in hun eigen systemen.quote:Op zondag 10 april 2011 14:12 schreef apple_pie het volgende:
[..]
Volgens mij hoort bij het antecedentenonderzoek voor het verlof ook wel een blik in het medische verleden.
Dat laatste klopt wel. In de praktijk zal het bestuur van de vereniging bijzondere wetten inlichten, waarna meestal intrekking van het verlof volgt.quote:Of je dus bekend staat als iemand met geestelijke problemen. En als er op de vereniging sterke signalen zijn dat iemand geestelijk in de knoop zit is het volgens mij niet meer dan normaal dat er dan een gesprek gestart wordt en dat BW wordt ingelicht.
Zo werkt een VOG niet. Er wordt alleen gekeken naar relevante strafbare feiten.quote:Op zondag 10 april 2011 14:16 schreef zoefbust het volgende:
[..]
Voordat je lid mag worden van een schietclub moet je een VOG hebben, die krijg als je geen strafbare feiten op je naam hebt staan.
Niet. Alles wordt meegenomen.. Je mag geen kinderjuf worden als je vroeger een ruitje hebt ingegooidquote:Op zondag 10 april 2011 14:18 schreef nikk het volgende:
[..]
Zo werkt een VOG niet. Er wordt alleen gekeken naar relevante strafbare feiten.
'Vroeger' is tienerjaren? Ik heb als tiener ook 8 uurtjes bij Halt gelopen en kreeg ook zonder problemen mijn VOG.quote:Op zondag 10 april 2011 14:19 schreef xyzyx het volgende:
[..]
Niet. Alles wordt meegenomen.. Je mag geen kinderjuf worden als je vroeger een ruitje hebt ingegooid
Ik dacht dat het wel meer schiet beurten moesten zijn..quote:Op zondag 10 april 2011 14:19 schreef zoefbust het volgende:
Na 1 jaar met 18 schietbeurten kan je een vergunning aanvragen een WM3
MetWM3 ga je naar de politie en vraagt een WM4 aan. Als je die krijgt mag je wapens hebben en kopen.
maar- die WM4 moet jaarlijks door de politie verlengd worden.
Mijn vader heeft ook het maximale qua aantal geweren wat je op naam mag hebben. Volgens mij zijn dat er 5, waaronder 2 kogelgeweren.quote:Op zondag 10 april 2011 14:10 schreef SevD het volgende:
[..]
Ik las eerder dat alleen al bij gebruik van anti-depressiva je vergunning ingetrokken kan/zal worden?
Dat is niet waar, ze kijken alleen naar feiten die van belang zijn in het kader waarvan de VOG wordt aangevraagd.quote:Op zondag 10 april 2011 14:19 schreef xyzyx het volgende:
[..]
Niet. Alles wordt meegenomen.. Je mag geen kinderjuf worden als je vroeger een ruitje hebt ingegooid
Dat.quote:Op zondag 10 april 2011 14:15 schreef nikk het volgende:
Sowieso duurt het even voordat je de meeste telefoons in de camera stand zet en op "film". Bij een gebeurtenis als deze neem je daar niet de tijd voor en ga je niet rustig staan filmen. Je rent weg en/of zoekt dekking.
Schijnt bij sommige toch anders te zijn.. Maar ligt misschien aan dat er nog wel meer speelt enz..quote:Op zondag 10 april 2011 14:20 schreef SevD het volgende:
[..]
'Vroeger' is tienerjaren? Ik heb als tiener ook 8 uurtjes bij Halt gelopen en kreeg ook zonder problemen mijn VOG.
Jup, maar sommige verenigingen doen daar nog een apspirant-lidmaatschaap bovenop, dat duurt dan bijvoorbeeld 6 maanden en dan moet je ook minimaal een x aantal schietbeurten onder begeleiding doen.quote:Op zondag 10 april 2011 14:18 schreef xyzyx het volgende:
[..]
18 maar?
En ook minimaal 1 jaar lang lid toch?
Is ook zeer klein winkelcentrum, je loop in 2 minuten van begin tot eind en vanaf midden heb je uitzicht op bijna alle mensen omdat het rechte paden zijn zonder zij ingangen. Dus als je hem kan filmen ben je goed de lul.quote:Op zondag 10 april 2011 14:15 schreef nikk het volgende:
Sowieso duurt het even voordat je de meeste telefoons in de camera stand zet en op "film". Bij een gebeurtenis als deze neem je daar niet de tijd voor en ga je niet rustig staan filmen. Je rent weg en/of zoekt dekking.
Onzin. Kijk maar op de site van het COVOG. Zit nu op mobiel dus het is een beetje lastig om meerdere sites te openen.quote:Op zondag 10 april 2011 14:19 schreef xyzyx het volgende:
[..]
tijdje geleden met een vriend van me geweest naar een soort van wapenhandelaar.quote:Op zondag 10 april 2011 14:17 schreef xyzyx het volgende:
[..]
Ik vraag me eigenlijk af.. Raak je een VOG tijdelijk kwijt als er een strafzaak tegen je loopt? Ik heb hier niets over gehoord namelijk
Er wordt inderdaad 8 jaar teruggekeken. Volgens mij moet je ook een reden opgeven bij het aanvragen van een VOG, en daar hangt dan vanaf wat wel of niet meetelt.quote:Op zondag 10 april 2011 14:20 schreef SevD het volgende:
[..]
'Vroeger' is tienerjaren? Ik heb als tiener ook 8 uurtjes bij Halt gelopen en kreeg ook zonder problemen mijn VOG.
Nee hoor:quote:Op zondag 10 april 2011 14:21 schreef xyzyx het volgende:
[..]
Schijnt bij sommige toch anders te zijn.. Maar ligt misschien aan dat er nog wel meer speelt enz..
En dit is nooit anders geweest.quote:Als uit het onderzoek voor een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) blijkt dat u geen strafbare gedragingen op uw naam heeft staan, wordt de VOG afgegeven. Als wel sprake is van strafbare gedragingen, beoordeelt het Centraal Orgaan Verklaring Omtrent het Gedrag (COVOG) of deze relevant zijn voor het doel waarvoor de verklaring is aangevraagd. Zo zijn voor het beroep van onderwijzer andere strafbare feiten van belang dan voor de functie van accountant.
Wat voor wapens heeft ie allemaal?quote:Op zondag 10 april 2011 14:20 schreef Kabolter het volgende:
[..]
Mijn vader heeft ook het maximale qua aantal geweren wat je op naam mag hebben. Volgens mij zijn dat er 5, waaronder 2 kogelgeweren.
Nooit extra controle gehad. Wat wel opvalt is dat ze 1 keer per jaar controleren de laatste paar jaren (op het veilig opbergen van de geweren). Daarvoor naar mijn idee minder controles gehad. En dat terwijl kogelgeweren naar mijn idee heel gevaarlijk kunnen zijn. De afstand is veel groter waardoor je minder binding met je slachtoffer hebt. Tevens is het veel moeilijker om direct de exacte locatie te achterhalen.
Overigens zijn die controles helaas ook een lachertje. Ik heb liever dat zij deze controles nu wat beter uitvoeren dan dat ze over een paar jaar er achter komen dat ze het niet goed doen, heel veel nieuwe regeltjes bedenken en dan overdreven precies gaan doen. Eén van de redenen waarom die controles een lachertje zijn is dat ze onaangekondigd zijn. Mijn vader is echter niet altijd thuis. Als hij niet aanwezig is gaan ze weer weg en komen de volgende dag terug. Mijn vader heeft het altijd wel goed voor elkaar. Maar als je zo makkelijk onder je controle uit kan komen en weet dat ze de volgende dag weer langskomen doe je naar mijn idee toch wat mis.
Ik dacht dat ze alles meenamen.. Ik had verder ook geen zin om me er in te verdiepen, aangevraagd en gekregen..quote:Op zondag 10 april 2011 14:21 schreef remlof het volgende:
[..]
Dat is niet waar, ze kijken alleen naar feiten die van belang zijn in het kader waarvan de VOG wordt aangevraagd.
Bron???quote:Op zondag 10 april 2011 14:23 schreef BrillieSmurf het volgende:
Ik las net dat het voornamelijk Marokkanen waren die werden neergeschoten door deze Hollandse zelfmoordterrorist.
Tot een paar jaar geleden was het 12 voor een wapen, 18 voor 2, 24 voor 3, enzovoorts. Als ik het nog goed herinner.quote:Op zondag 10 april 2011 14:20 schreef xyzyx het volgende:
[..]
Ik dacht dat het wel meer schiet beurten moesten zijn..
Bron?quote:Op zondag 10 april 2011 14:23 schreef BrillieSmurf het volgende:
Ik las net dat het voornamelijk Marokkanen waren die werden neergeschoten door deze Hollandse zelfmoordterrorist.
Ok, my badquote:Op zondag 10 april 2011 14:23 schreef znarch het volgende:
[..]
Nee hoor:
[..]
En dit is nooit anders geweest.
90% van de bevolking is etnisch Nederlander, vind je het echt zo verbazend dat die ook wel eens betrokken zijn bij misdrijven?quote:Op zondag 10 april 2011 14:23 schreef BrillieSmurf het volgende:
Maar natuurlijk gaan er geen Kamervragen komen want die waren hem zeker aan het beroven
Struisvogelcultuur... Koninginnedag, nu dit... nee hoor het lag zeker aan moslims weer!
Op welk net wordt dit uitgezonden?quote:
bron?quote:Op zondag 10 april 2011 14:23 schreef BrillieSmurf het volgende:
Maar natuurlijk gaan er geen Kamervragen komen want die waren hem zeker aan het beroven
Struisvogelcultuur... Koninginnedag, nu dit... nee hoor het lag zeker aan moslims weer!
Ik kan het niet meer vinden maar las iets met 4 Marokkanen en 1 Turk en vond dat na heel goed zoeken... uiteraard zal de media het niet hardop zeggen want untermenschenquote:
Geen idee, ik verwacht wel een RTL stream of anders journaal24quote:Op zondag 10 april 2011 14:26 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Op welk net wordt dit uitgezonden?²
Ik was al aan het denken.... Wat is dit voor gewauwel. Maar ok, je bedoelt een persconferentie! Om 15.00uur.quote:
Je herinnerd me er wel aan waarom ik niet de moeite wilde nemen om zelf een wapenvergunning aan te vragen..quote:Op zondag 10 april 2011 14:24 schreef apple_pie het volgende:
[..]
Tot een paar jaar geleden was het 12 voor een wapen, 18 voor 2, 24 voor 3, enzovoorts. Als ik het nog goed herinner.
Nu is het gewoon 18, ongeacht aantal wapens.
Misdrijf? Dit is eerder een zelfmoordaanslag.quote:Op zondag 10 april 2011 14:26 schreef apple_pie het volgende:
[..]
90% van de bevolking is etnisch Nederlander, vind je het echt zo verbazend dat die ook wel eens betrokken zijn bij misdrijven?
Ach, kom op man. Mocht dit zo zijn komt het wel naar boven. De vader van dat kind wat door het hoofd is geschoten had trouwens een Nederlandse naam dacht ik dus dan gaat die theorie al niet op.quote:Op zondag 10 april 2011 14:27 schreef BrillieSmurf het volgende:
[..]
Ik kan het niet meer vinden maar las iets met 4 Marokkanen en 1 Turk en vond dat na heel goed zoeken... uiteraard zal de media het niet hardop zeggen want untermenschen
Ja hoor...quote:Op zondag 10 april 2011 14:27 schreef BrillieSmurf het volgende:
[..]
Ik kan het niet meer vinden maar las iets met 4 Marokkanen en 1 Turk en vond dat na heel goed zoeken... uiteraard zal de media het niet hardop zeggen want untermenschen
Is geen enkele bron voor.quote:Op zondag 10 april 2011 14:23 schreef BrillieSmurf het volgende:
quote:Op zondag 10 april 2011 14:27 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Ik was al aan het denken.... Wat is dit voor gewauwel. Maar ok, je bedoelt een persconferentie! Om 15.00uur.
Ja dat klopt, ik denk dat dan meer bekend wordt over de slachtoffers. Zoals leeftijd e.d.quote:Op zondag 10 april 2011 14:27 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Ik was al aan het denken.... Wat is dit voor gewauwel. Maar ok, je bedoelt een persconferentie! Om 15.00uur.
Het zou wel een reden zijn waarom er zo weinig slachtoffers gevallen zijn.. Doelgericht op buitenlanders geschoten..quote:Op zondag 10 april 2011 14:28 schreef yvonne het volgende:
[..]
Is geen enkele bron voor.
Die geruchten werden op CNN verspreid.
Is dat geen misdrijf dan? Het mag toch niet? Het mag eigenlijk he-le-maal niet. Ook al is de dader dood, hij heeft een misdrijf gepleegd.quote:Op zondag 10 april 2011 14:28 schreef BrillieSmurf het volgende:
[..]
Misdrijf? Dit is eerder een zelfmoordaanslag.
Als dat echt zo was, dan was hij eerst naar die Kebab tent bij de ingang gegaan om wat Noord-Afrikanen neer te knallen.quote:Op zondag 10 april 2011 14:29 schreef xyzyx het volgende:
[..]
Het zou wel een reden zijn waarom er zo weinig slachtoffers gevallen zijn.. Doelgericht op buitenlanders geschoten..
Zoveel is dat toch ook weer niet. Bovendien doe je zoiets als hobby omdat je het leuk vind. Dan lijkt me dat je het liefst elke dag op de schietbaan staat.quote:Op zondag 10 april 2011 14:27 schreef xyzyx het volgende:
[..]
Je herinnerd me er wel aan waarom ik niet de moeite wilde nemen om zelf een wapenvergunning aan te vragen..
ff verder kijken dan je neus lang is: als je ze niet op volledig scherm bekijkt staat er gewoon ondertiteling overheen geplakt.quote:Op zondag 10 april 2011 13:09 schreef MisterJ.Lo het volgende:
Wat heb je aan een interview zonder ondertiteling, aangezien de kans klein is dat men in Nederland Fins onder de knie heeft of ook maar enigszins begrijpt.
Ik heb een tijdje geleden ook mijn laatste wapens verkocht om praktische redenen. Zeker omdat ik veel reis en verhuis is het momenteel gewoon echt niet handig.quote:Op zondag 10 april 2011 14:27 schreef xyzyx het volgende:
[..]
Je herinnerd me er wel aan waarom ik niet de moeite wilde nemen om zelf een wapenvergunning aan te vragen..
Suggestief..oh wacht, -8 op elk oogquote:Op zondag 10 april 2011 14:27 schreef BrillieSmurf het volgende:
[..]
Het is een bullshit gerucht, oké?quote:Op zondag 10 april 2011 14:29 schreef xyzyx het volgende:
[..]
Het zou wel een reden zijn waarom er zo weinig slachtoffers gevallen zijn.. Doelgericht op buitenlanders geschoten..
Wapens zijn er altijd al geweest. Zolang de mens 'bestaat'.quote:Op zondag 10 april 2011 14:28 schreef BansheeBoy het volgende:
Het feit dat er überhaupt wapens bestaan zegt toch wel wat over de huidige staat van de mensheid.²
Please... Als dit klopt dan zal het oneindig worden uitgemolken (bij gebrek aan een respectvoller woord dat past bij deze situatie).quote:Op zondag 10 april 2011 14:27 schreef BrillieSmurf het volgende:
[..]
Huidige? Wapens zijn al net zo oud als de mensheid.quote:Op zondag 10 april 2011 14:28 schreef BansheeBoy het volgende:
Het feit dat er überhaupt wapens bestaan zegt toch wel wat over de huidige staat van de mensheid.²
ga lekker buitenspelen trolquote:Op zondag 10 april 2011 14:27 schreef BrillieSmurf het volgende:
[..]
Is dit écht onzin? Ik moet zeggen dat ik het voor het eerst hoor ook.quote:Op zondag 10 april 2011 14:30 schreef yvonne het volgende:
[..]
Het is een bullshit gerucht, oké?
Niet serieus op doorgaan.
Toch niet verkocht aan ene Tristan he.quote:Op zondag 10 april 2011 14:30 schreef apple_pie het volgende:
[..]
Ik heb een tijdje geleden ook mijn laatste wapens verkocht om praktische redenen. Zeker omdat ik veel reis en verhuis is het momenteel gewoon echt niet handig.
Late reactie, maarreh... Toen ik daar een VOG voor nodig had, gingen ze alleen dingen aankruisen die voor mij van toepassing waren. Dus niet alles moest onderzocht worden om te bepalen of ik voor die functie een VOG kreeg.quote:Op zondag 10 april 2011 14:19 schreef xyzyx het volgende:
[..]
Wapens bestaan al sinds de oertijd...quote:Op zondag 10 april 2011 14:28 schreef BansheeBoy het volgende:
quote:Op zondag 10 april 2011 14:28 schreef BansheeBoy het volgende:
Nee hoor, netjes aan de wapenwinkelquote:Op zondag 10 april 2011 14:31 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Toch niet verkocht aan ene Tristan he.![]()
Grapje.
Niet? Volgens mij wel hoor. Maar geen MDW.quote:Op zondag 10 april 2011 14:32 schreef Document1 het volgende:
De huidige staat? 2000 jaar geleden hadden ze geen wapens tot hun beschikking?
[..]
Ik doe het als hobby.. Ik ben geen freak.. Afentoe is leuk maar constant op die baan is geen hol aan.. Ik dacht ook dat ik te weinig schietsessies maakte maar aan de 18 kom ik wel denk ik..quote:Op zondag 10 april 2011 14:30 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Zoveel is dat toch ook weer niet. Bovendien doe je zoiets als hobby omdat je het leuk vind. Dan lijkt me dat je het liefst elke dag op de schietbaan staat.
Dat is nog best prijzig.quote:Op zondag 10 april 2011 14:30 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Zoveel is dat toch ook weer niet. Bovendien doe je zoiets als hobby omdat je het leuk vind. Dan lijkt me dat je het liefst elke dag op de schietbaan staat.
14 mensen geraakt, dat noem ik niet weinig. Lijkt me een normaal aantal voor een dader die schiet op iedereen die hij ziet.quote:Op zondag 10 april 2011 14:29 schreef xyzyx het volgende:
[..]
Wacht eens even... Was jij het niet die het net wel had over dat je wel eens aan zelfmoord hebt gedacht...quote:Op zondag 10 april 2011 14:33 schreef xyzyx het volgende:
[..]
Ik doe het als hobby.. Ik ben geen freak.. Afentoe is leuk maar constant op die baan is geen hol aan.. Ik dacht ook dat ik te weinig schietsessies maakte maar aan de 18 kom ik wel denk ik..
Ik schiet vaker met luchtbuks/paintball omdat je dan bv. vanuit een auto op doelen kan schieten.. uiteraard op eigen terrein.
In een druk winkelcentrum? Nouja, druk is ook relatief..quote:Op zondag 10 april 2011 14:33 schreef meth1745 het volgende:
[..]
14 mensen geraakt, dat noem ik niet weinig. Lijkt me een normaal aantal voor een dader die schiet op iedereen die hij ziet.
Nou, voor een winkelcentrum op zaterdag valt het écht wel mee.quote:Op zondag 10 april 2011 14:33 schreef meth1745 het volgende:
[..]
14 mensen geraakt, dat noem ik niet weinig. Lijkt me een normaal aantal voor een dader die schiet op iedereen die hij ziet.
mensen blijven niet wachten op een kogel...quote:Op zondag 10 april 2011 14:34 schreef xyzyx het volgende:
[..]
In een druk winkelcentrum? Nouja, druk is ook relatief..
Ja. Maar ik ben niet in het bezit van wapens en mag ze ook niet thuis hebben.quote:Op zondag 10 april 2011 14:33 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Wacht eens even... Was jij het niet die het net wel had over dat je wel eens aan zelfmoord hebt gedacht...
Klopt, maar als ik in Zwolle kijk hoe druk het daar soms is..quote:Op zondag 10 april 2011 14:34 schreef meth1745 het volgende:
[..]
mensen blijven niet wachten op een kogel...
Nou... oermensen gebruikten vuur als "MDW" om complete kuddes bizons een afgrond in te jagen.quote:Op zondag 10 april 2011 14:32 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Niet? Volgens mij wel hoor. Maar geen MDW.²
quote:Op zondag 10 april 2011 14:32 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Niet? Volgens mij wel hoor. Maar geen MDW.²
3 dubbelloops hagel en 2 kogelbuksen.quote:Op zondag 10 april 2011 14:23 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Wat voor wapens heeft ie allemaal?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |