quote:In winkelcentrum Ridderhof in Alphen aan den Rijn heeft even na twaalven een schietpartij plaatsgevonden. De politie meldt dat er zes doden zijn. Er zijn ook negen gewonden gevallen, verschillende van hen zijn er slecht aan toe.
De politie bevestigt dat er één dader was. Hij is één van de doden. Ooggetuigen zeggen dat het om een blonde man van een jaar of 25 gaat. Hij liep even na twaalven al schietend met een automatisch wapen door het winkelcentrum. Nadat hij zijn slachtoffers had gemaakt, schoot hij zichzelf met een ander wapen door het hoofd.
Twee supermarkten in het winkelcentrum zijn ontruimd en het gebied is afgesloten. De gemeente Alphen aan den Rijn heeft een crisisteam bijeengeroepen op het gemeentehuis.
Mitrailleur
De eigenaar van een dierenwinkel zag alles gebeuren. "Er was paniek in het winkelcentrum, veel rennende mensen. Ik zag mensen op de grond liggen. Toen ik de dader zag, ben ik naar binnen gegaan en heb ik de rolluiken dichtgedaan."
Het was op het moment van de schietpartij druk in het winkelcentrum. De winkelier vreest dat er zeker vijf tot tien doden zijn.
Een andere ooggetuige heeft de schietpartij zelf niet gezien, maar zag bij aankomst een lijk op een parkeerplaats liggen.
Bron: http://nos.nl/artikel/231(...)en-aan-den-rijn.html
zo zeg dat wel, en dan later zeggen dat ie het niet zo bedoeld hadquote:Op zondag 10 april 2011 12:08 schreef Messina het volgende:
[..]
Dit ja. Je bent echt een klapjosti als je zulke uitlatingen gaat doen op Twitter.
Kvind het raar dat het zo lang duurdquote:Op zondag 10 april 2011 12:09 schreef vaasinbloem het volgende:
Namen gaan ze dus niet bekend maken? Of later pas?
worden niet bekend gemaaktquote:Op zondag 10 april 2011 12:09 schreef vaasinbloem het volgende:
Ik vroeg me gister al af: Stel dat de familie niet wil dat de naam naar buiten wordt gebracht. Wat dan? Gaat de "nieuwswaarde" dan voor?quote:Op zondag 10 april 2011 12:09 schreef vaasinbloem het volgende:
Was dit 'm?quote:Op zaterdag 9 april 2011 17:40 schreef Tweek het volgende:
Ah kijk zo'n idioot die denkt grappig te zijn. http://twitter.com/#!/sshurandy_/status/56742089555324929
Niet mag ik hopen.... lijkt me een beslissing van de nabestaanden of ze wel of niet willen dat er openlijk wordt gezegd dat hun geliefde of kind slachtoffer was om zo zelf te beslissen of ze mee willen doen aan het mediacircus..quote:Op zondag 10 april 2011 12:09 schreef vaasinbloem het volgende:
Deze dus: http://yfrog.com/h863risjquote:
Ze hoeven geen namen bekend te maken, maar vaak wordt wel naar buiten gebracht dat de slachtoffers (bijvoorbeeld) bestaan uit:quote:Op zondag 10 april 2011 12:10 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Niet mag ik hopen.... lijkt me een beslissing van de nabestaanden of ze wel of niet willen dat er openlijk wordt gezegd dat hun geliefde of kind slachtoffer was om zo zelf te beslissen of ze mee willen doen aan het mediacircus..
Forbidden...quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Je raekt an de dinge geweun.
ik reageerde dan ook op het gedeelte dat over de NAMEN gingquote:Op zondag 10 april 2011 12:12 schreef Messina het volgende:
[..]
Ze hoeven geen namen bekend te maken, maar vaak wordt wel naar buiten gebracht dat de slachtoffers (bijvoorbeeld) bestaan uit:
- Vrouw, 38, Alphen aan de Rijn
- Man, 78, Leiderdorp
Etc.
Het was meer mijn eigen verwondering, dat zo'n "lijst" er nog niet is. Verder ben ik het totaal met je eens.quote:Op zondag 10 april 2011 12:13 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
ik reageerde dan ook op het gedeelte dat over de NAMEN ging
Ja, vreemd, als je de link vanuit deze tweet klikt opent-ie wel: http://twitter.com/sterkekoffie/statuses/56775575884414976quote:
Kan wel begrijpen. Als je ze kent hoor je het later toch wel via via.quote:Op zondag 10 april 2011 12:10 schreef Messina het volgende:
[..]
Ik vroeg me gister al af: Stel dat de familie niet wil dat de naam naar buiten wordt gebracht. Wat dan? Gaat de "nieuwswaarde" dan voor?
de eigenaresse van het wolwinkeltje had toch een kindje gered?quote:Op zondag 10 april 2011 12:16 schreef Bastard het volgende:
Wat ik weet is dat de eigenaar van de bloemist in het ZH ligt, in zn been geschoten en in zn schouder. Eigenaresse van het wolwinkeltje zou vermoedelijk bij de dodelijke slachtoffers zijn.
Ik geloof dat men zei dat dat de moeder van de schutter zou zijn. Wat achteraf dus onzin bleek.quote:Op zondag 10 april 2011 12:17 schreef roos85 het volgende:
[..]
de eigenaresse van het wolwinkeltje had toch een kindje gered?
Of het klopt niet dat de de eigenaresse van het wolwinkeltje dood is...quote:Op zondag 10 april 2011 12:19 schreef Messina het volgende:
Ik geloof dat men zei dat dat de moeder van de schutter zou zijn. Wat achteraf dus onzin bleek.
die had toch een modezaak?quote:Op zondag 10 april 2011 12:19 schreef Messina het volgende:
[..]
Ik geloof dat men zei dat dat de moeder van de schutter zou zijn. Wat achteraf dus onzin bleek.
Dat idee had ik ook, maar ik twijfelde een beetje door het Koninginnedagdrama. Daar kwamen de namen wel vrij snel naar buiten.quote:Op zondag 10 april 2011 12:20 schreef VeniVidiViciV het volgende:
Als er iets is wat totaal geen toegevoegde nieuwswaarde heeft, is het publiceren van namen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |