Ja gooi het probleem maar weer op de games.quote:Op zondag 10 april 2011 13:30 schreef BansheeBoy het volgende:
Jongens, gisteren zaten we nog in de aanname fase, dus er was veel gespeculeer. Ligt het nou aan de opvoeding, liggen agressieve games hieraan ten grondslag, of wellicht een psychisch probleem. Is er nu, the day after, inmiddels meer bekend?˛
Er was helemaal geen machinegeweer, de getuigen weten gewoon niet zoveel over vuurwapens.quote:Op zondag 10 april 2011 13:28 schreef remlof het volgende:
[..]
Die machinegun had ie niet van de schietclub neem ik aan, dus die moet ie geregeld hebben.
Of hij had hem omgebouwdquote:Op zondag 10 april 2011 13:32 schreef apple_pie het volgende:
[..]
Er was helemaal geen machinegeweer, de getuigen weten gewoon niet zoveel over vuurwapens.
Waarschijnlijk was het gewoon een semi-automatisch stormgeweer waarmee hij snel vuurde.
Wtf is jouw probleem zeg. Het lijkt wel of je je stomme theorieën er telkens wilt doordrukken in plaats van dat je er echt mee bezig ben. En als hij dan toevallig een gamer is ga je je zeker opgeilen, rot toch op man.quote:Op zondag 10 april 2011 13:30 schreef BansheeBoy het volgende:
Jongens, gisteren zaten we nog in de aanname fase, dus er was veel gespeculeer. Ligt het nou aan de opvoeding, liggen agressieve games hieraan ten grondslag, of wellicht een psychisch probleem. Is er nu, the day after, inmiddels meer bekend?˛
In het journaal werd gezegd dat het om een vol-automatisch vuurwapen ging. Een wapen dat je in Nederland niet in bezit mag hebben.quote:Op zondag 10 april 2011 13:32 schreef apple_pie het volgende:
[..]
Er was helemaal geen machinegeweer, de getuigen weten gewoon niet zoveel over vuurwapens.
Waarschijnlijk was het gewoon een semi-automatisch stormgeweer waarmee hij snel vuurde.
In welk journaal? Van net? Of bedoel je gisteren? Want daar namen ze inderdaad over wat getuigen zeiden.quote:Op zondag 10 april 2011 13:36 schreef spuitje het volgende:
[..]
In het journaal werd gezegd dat het om een vol-automatisch vuurwapen ging. Een wapen dat je in Nederland niet in bezit mag hebben.
Dat bedoel ik dus met spontaan.quote:Op zondag 10 april 2011 13:27 schreef tliciouz het volgende:
[..]
Maar goed, dit kan natuurlijk ook in een opwelling gebeurd zijn. Het is natuurlijk voor zoverre gepland maar het blijft natuurlijk de vraag had hij dit al maanden in zijn hoofd of heeft hij dit de laatste 30 minuten bedacht?
Het journaal van 12 uur vanmiddag.quote:Op zondag 10 april 2011 13:37 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
In welk journaal? Van net? Of bedoel je gisteren? Want daar namen ze inderdaad over wat getuigen zeiden.
http://www.rtl.nl/%28/act(...)ristan_van_der_V.xmlquote:Op zaterdag 9 april 2011 15:12 schreef Paul-89 het volgende:
Het is wachten op het moment dat de dader zijn identiteit in de openbaarheid komt en dat de buren dan weer voor de camera komen met : "Nee we hebben nooit wat gemerkt aan die jongen, altijd een dood normale/vrolijk jongen die altijd goedendag zei."
En dus? Ook het journaal neemt maar gewoon klakkeloos zaken over van getuigen.quote:
Met een .50 schiet je een half hoofd er af als je daarmee iemand van dichtbij treft.. Aangezien het meisje een schot in haar hoofd heeft overleefd denk ik dat het inderdaad een klein kaliber was..quote:Op zondag 10 april 2011 13:39 schreef StateOfMind het volgende:
Is er trouwens al bekend wat voor wapen hij gebruikt heeft? Ja, een mitrailleur, maar dat kan van alles zijn natuurlijk.
Een .50 zal het niet zijn geweest. Te groot en te zwaar.
Het zal wel een Uzi/Scorpio geweest zijn. Licht en klein en makkelijk onder een jas te verbergen. En vrij makkelijk aan te komen.
Een AK/M4/M16 achtige is ook alweer groter.
Hier al iets bekend over?
Jij kijkt ook Discovery?quote:Op zondag 10 april 2011 13:44 schreef xyzyx het volgende:
[..]
Met een .50 schiet je een half hoofd er af als je daarmee iemand van dichtbij treft.. Aangezien het meisje een schot in haar hoofd heeft overleefd denk ik dat het inderdaad een klein kaliber was..
Zoals ik al eerder heb gemeld houd ik voorlopig écht alle opties open. Gisteren was het voornamelijk gespeculeer. Vandaag ben ik toch geneigd om meer op zoek te gaan een ietwat concreet karakter van de mogelijke oorzaken.quote:Op zondag 10 april 2011 13:36 schreef vaasinbloem het volgende:
[..]
Wtf is jouw probleem zeg. Het lijkt wel of je je stomme theorieën er telkens wilt doordrukken in plaats van dat je er echt mee bezig ben. En als hij dan toevallig een gamer is ga je je zeker opgeilen, rot toch op man.
Ja, hoezo?quote:
Dan zal het idd wel een Uzi/Scorpio/MP5-achtig wapen zijn geweest. Die gebruiken voor zover ik weet gewoon 9mm munitie.quote:Op zondag 10 april 2011 13:44 schreef xyzyx het volgende:
[..]
Met een .50 schiet je een half hoofd er af als je daarmee iemand van dichtbij treft.. Aangezien het meisje een schot in haar hoofd heeft overleefd denk ik dat het inderdaad een klein kaliber was..
Maar dat was gebaseerd op getuigenverklaringen. Maar met een semi-automatisch wapen kun je ook heel snel vuren, zo snel als je de trekker kunt overhalen.quote:Op zondag 10 april 2011 13:36 schreef spuitje het volgende:
[..]
In het journaal werd gezegd dat het om een vol-automatisch vuurwapen ging. Een wapen dat je in Nederland niet in bezit mag hebben.
En toch zijn er relatief weinig doden gevallen. Ik begrijp wel dat de nabestaanden hier niets aan hebben, maar het hadden er veel meer kunnen zijn als het echt een mitrailleur betreft.quote:Op zondag 10 april 2011 13:50 schreef apple_pie het volgende:
[..]
Maar dat was gebaseerd op getuigenverklaringen. Maar met een semi-automatisch wapen kun je ook heel snel vuren, zo snel als je de trekker kunt overhalen.
Ja ik denk het ook.. Tot nu toe blijft het speculeren. Gezien het aantal doden, wat naar mijn mening veel hoger had kunnen zijn, zit ik ook te denken aan een vol auto handpistool.. Daar is nauwelijks mee te mikken, alleen dan zit je weer met getuigen die zeggen dat het toch een groot geweer was...quote:Op zondag 10 april 2011 13:50 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Dan zal het idd wel een Uzi/Scorpio/MP5-achtig wapen zijn geweest. Die gebruiken voor zover ik weet gewoon 9mm munitie.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |