Er zijn zat mensen die zelfmoord plegen geen tig mensen meenemen. Het kan ook zijn dat die in een vlaag van krankzinnigheid is gaan schieten en daarna besefte wat die gedaan had en toen zelfmoord pleegde.quote:Op zondag 10 april 2011 12:58 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Als je al zover heen bent dat je er een eind aan wilt maken, interesseert dat je echt helemaal niks lijkt me.
Is geen excuus, maar er is gewoon geen andere reden zoiets te doen. Niet?quote:Op zondag 10 april 2011 12:59 schreef apple_pie het volgende:
[..]
Ik kan dat maar moeilijk accepteren als excuus...
quote:Op zondag 10 april 2011 12:59 schreef Gtaboy107 het volgende:
[..]
Waarom zou die in godsnaam dan in een winkelcentrum mensen doodschieten? Waarom gewoon niet thuis door z'n kop schieten? Klinkt grof, is eigenlijk ook wel zo, maar doe het liever alleen dan meer mensen meenemen.
Ik accepteer dat ook niet hoor.quote:Op zondag 10 april 2011 12:59 schreef apple_pie het volgende:
[..]
Ik kan dat maar moeilijk accepteren als excuus...
Als het hem niks kan schelen en hij haat mensen (gepest?) waarom zou hij dan zielig alleen *gaan* ?quote:Op zondag 10 april 2011 12:59 schreef Gtaboy107 het volgende:
[..]
Waarom zou die in godsnaam dan in een winkelcentrum mensen doodschieten? Waarom gewoon niet thuis door z'n kop schieten? Klinkt grof, is eigenlijk ook wel zo, maar doe het liever alleen dan meer mensen meenemen.
Fijn, hier wel, hoeft niet achter spoiler, maar gebruik gewoon het linkje, ik vraag niets teveel.quote:Op zondag 10 april 2011 13:00 schreef nummer_zoveel het volgende:
Wat maakt het uit als die foto van de verdachte gewoon gepost wordt? Er is niks schokkends aan hoor. Op andere sites staat die foto ook niet achter een spoiler.
Je zult waarschijnlijk een paar topics terug bedoelen aangezien er geen ''paar posts'' zoals jij suggereert ook maar enigszins hiervoor over dit geplaatst is.quote:Op zondag 10 april 2011 12:57 schreef apple_pie het volgende:
[..]
Kijk eerst eens een paar posts terug ofzo.
Ik ben een gewoon mens hoor, ik speel misschien wel GTA, maar ik ben niet ziek in mijn kop om zoiets goed, tof of leuk te vinden.quote:Op zondag 10 april 2011 13:01 schreef Document1 het volgende:
Je doet je username niet echt eer aan.
[..]
Ach dat zijn wij met zijn allen ook , anders lezen we dit topic nietquote:Op zondag 10 april 2011 12:53 schreef GameKitten het volgende:
[..]
Yep de meeste mensen zijn rampotoeristen
Waarom?quote:Op zondag 10 april 2011 13:02 schreef yvonne het volgende:
[..]
Fijn, hier wel, hoeft niet achter spoiler, maar gebruik gewoon het linkje, ik vraag niets teveel.
Inderdaad zeg, wat een overdreven gedoequote:Op zondag 10 april 2011 13:04 schreef drumstickNL het volgende:
Jongens, ik ben nu getraumatiseerd door de dader's foto. Konden jullie het niet ff in een linkje zetten?!
wil je er over praten?quote:Op zondag 10 april 2011 13:04 schreef drumstickNL het volgende:
Jongens, ik ben nu getraumatiseerd door de dader's foto. Konden jullie het niet ff in een linkje zetten?!
Zeur niet zo. Het gaat om nu, er zijn bij vergelijkbare zaken inmiddels meerdere keren verkeerde foto's gepost. Gewoon ff doen wat Yvonne zegt.quote:Op zondag 10 april 2011 13:03 schreef Document1 het volgende:
Tja waarom die foto nou in 1 keer zoveel boeit, deed je dat met Mohammed b. ook Yvonne?
Andere betrouwbare bronnen posten deze foto al sinds gisteravond.quote:Op zondag 10 april 2011 13:06 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Zeur niet zo. Het gaat om nu, er zijn bij vergelijkbare zaken inmiddels meerdere keren verkeerde foto's gepost. Gewoon ff doen wat Yvonne zegt.
ondertiteling?quote:Op zondag 10 april 2011 13:07 schreef matthijst het volgende:
Interview met de ouders van de Finland shooting:
Deel 1: Deel 2:
Krijg je een beetje een idee wat het voor die ouders betekent en wat voor soort mannetje dat was (veel gepest op school). Volgens mij zei Seung-Hui Cho ook zoiets in z'n filmpje.
Benieuwd of die Tristan een platselijke pispaal was.
quote:Op zondag 10 april 2011 13:04 schreef Gtaboy107 het volgende:
[..]
Ik ben een gewoon mens hoor, ik speel misschien wel GTA, maar ik ben niet ziek in mijn kop om zoiets goed, tof of leuk te vinden.
Wat heb je aan een interview zonder ondertiteling, aangezien de kans klein is dat men in Nederland Fins onder de knie heeft of ook maar enigszins begrijpt.quote:Op zondag 10 april 2011 13:07 schreef matthijst het volgende:
Krijg je een beetje een idee wat het voor die ouders betekent en wat voor soort mannetje dat was (veel gepest op school). Volgens mij zei Seung-Hui Cho ook zoiets in z'n filmpje.
Ja, betrouwbaar. Dat kennen we...quote:Op zondag 10 april 2011 13:07 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Andere betrouwbare bronnen posten deze foto al sinds gisteravond.
Arme mensen. Ze zien er echt slecht uit, door de zorgen.quote:Op zondag 10 april 2011 13:07 schreef matthijst het volgende:
Nou, ik geloof best dat mensen heel bewust hele erge dingen kunnen doen. Echt ziek zie ik meer als niet meer in staat je eigen daden te bepalen.quote:Op zondag 10 april 2011 13:00 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Is geen excuus, maar er is gewoon geen andere reden zoiets te doen. Niet?
Alleen als je m vanaf youtube opent dus..quote:Op zondag 10 april 2011 13:11 schreef El_Liberaliste het volgende:
Met ondertiteling
(alleen als je m vanaf youtube bekijkt)
quote:Op zondag 10 april 2011 13:09 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Ja, betrouwbaar. Dat kennen we...
Inderdaad, komt altijd een schouwarts ter plaatse om dood vast te stellen. Sowieso mogen ambulances geen lijken vervoeren.quote:Op zondag 10 april 2011 12:39 schreef roos85 het volgende:
[..]
de mensen die het beoordeeld hebben kunnen echt wel vaststellen of iemand overleden is of niet.
in kader van het onderzoek zijn de overleden mensen niet verplaatst.
wat ik zo begrepen heb zijn de slachtoffers door hun hoofd geschoten![]()
volgens mij heb je dan sowieso een kleine overlevingskans
Precies!quote:Op zondag 10 april 2011 13:12 schreef Document1 het volgende:
Met veel gruwelijkere foto's heeft fok in het verleden anders geen probleem gehad
[update] Foto overleden Theo Van Gogh
[..]
Strengquote:Op zondag 10 april 2011 13:14 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Precies!En daarom is Yvonne nu ook zo streng.
Ik kan me niet voorstellen dat iemand met gezond verstand om zich heen gaat schieten op onschuldige mensen en daarna de hand aan zichzelf slaat.quote:Op zondag 10 april 2011 13:11 schreef apple_pie het volgende:
[..]
Nou, ik geloof best dat mensen heel bewust hele erge dingen kunnen doen. Echt ziek zie ik meer als niet meer in staat je eigen daden te bepalen.
Of je leest even terug.quote:Op zondag 10 april 2011 13:15 schreef RijstNatie het volgende:
Wat is de naam van de schutter, en heeft niemand een foto van hem ofso?
had tie geen hyves of partyfock?
Kijk gewoon het nieuws.quote:Op zondag 10 april 2011 13:15 schreef RijstNatie het volgende:
Ja, doe maar even de moeite zelf te lezen.quote:Op zondag 10 april 2011 13:15 schreef RijstNatie het volgende:
quote:Op zondag 10 april 2011 13:15 schreef RijstNatie het volgende:
Oficieel niet inderdaad. Maar dat wordt vaak omzeild door het slachtoffer gewoon in de ambulance mee te nemen en dan later te verklaren dat het slachtoffer zogenaamd "onderweg naar het ziekenhuis is overleden".quote:Op zondag 10 april 2011 13:12 schreef jpjedi het volgende:
[..]
Inderdaad, komt altijd een schouwarts ter plaatse om dood vast te stellen. Sowieso mogen ambulances geen lijken vervoeren.
Dit was een spontane actie, want:quote:Op zondag 10 april 2011 13:11 schreef apple_pie het volgende:
[..]
Nou, ik geloof best dat mensen heel bewust hele erge dingen kunnen doen. Echt ziek zie ik meer als niet meer in staat je eigen daden te bepalen.
Wat is spontaan? Hij heeft wel eerst 3 wapens gepakt, patroonhouders geladen, enzovoorts.quote:Op zondag 10 april 2011 13:17 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Dit was een spontane actie, want:
1) hij ging naar het dichtsbijzijnde winkelcentrum
2) als hij echt zoveel mogelijk mensen wil vermoorden doet hij dat anders, bijv op een andere locatie, tijd of idd met bommen
3) direct nadat hij uit de auto stapte, schoot hij al iemand neer. Hij kon niet wachten om zijn agressie kwijt te kunnen
Misschien wilde hij wel wraak nemen op dat winkelcentrum?quote:Op zondag 10 april 2011 13:17 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Dit was een spontane actie, want:
1) hij ging naar het dichtsbijzijnde winkelcentrum
2) als hij echt zoveel mogelijk mensen wil vermoorden doet hij dat anders, bijv op een andere locatie, tijd of idd met bommen
3) direct nadat hij uit de auto stapte, schoot hij al iemand neer. Hij kon niet wachten om zijn agressie kwijt te kunnen
En een briefje achter gelaten. Nee, dit was gepland. Zelfmoord, maar met zoveel mogelijk slachtoffers.quote:Op zondag 10 april 2011 13:19 schreef apple_pie het volgende:
[..]
Wat is spontaan? Hij heeft wel eerst 3 wapens gepakt, patroonhouders geladen, enzovoorts.
Precies.quote:Op zondag 10 april 2011 13:21 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
En een briefje achter gelaten. Nee, dit was gepland. Zelfmoord, maar met zoveel mogelijk slachtoffers.
Maar goed, dit kan natuurlijk ook in een opwelling gebeurd zijn. Het is natuurlijk voor zoverre gepland maar het blijft natuurlijk de vraag had hij dit al maanden in zijn hoofd of heeft hij dit de laatste 30 minuten bedacht?quote:Op zondag 10 april 2011 13:21 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
En een briefje achter gelaten. Nee, dit was gepland. Zelfmoord, maar met zoveel mogelijk slachtoffers.
Die machinegun had ie niet van de schietclub neem ik aan, dus die moet ie geregeld hebben.quote:Op zondag 10 april 2011 13:27 schreef tliciouz het volgende:
[..]
Maar goed, dit kan natuurlijk ook in een opwelling gebeurd zijn. Het is natuurlijk voor zoverre gepland maar het blijft natuurlijk de vraag had hij dit al maanden in zijn hoofd of heeft hij dit de laatste 30 minuten bedacht?
Ja daar heb je dan een punt.quote:Op zondag 10 april 2011 13:28 schreef remlof het volgende:
[..]
Die machinegun had ie niet van de schietclub neem ik aan, dus die moet ie geregeld hebben.
Ja gooi het probleem maar weer op de games.quote:Op zondag 10 april 2011 13:30 schreef BansheeBoy het volgende:
Jongens, gisteren zaten we nog in de aanname fase, dus er was veel gespeculeer. Ligt het nou aan de opvoeding, liggen agressieve games hieraan ten grondslag, of wellicht een psychisch probleem. Is er nu, the day after, inmiddels meer bekend?²
Er was helemaal geen machinegeweer, de getuigen weten gewoon niet zoveel over vuurwapens.quote:Op zondag 10 april 2011 13:28 schreef remlof het volgende:
[..]
Die machinegun had ie niet van de schietclub neem ik aan, dus die moet ie geregeld hebben.
Of hij had hem omgebouwdquote:Op zondag 10 april 2011 13:32 schreef apple_pie het volgende:
[..]
Er was helemaal geen machinegeweer, de getuigen weten gewoon niet zoveel over vuurwapens.
Waarschijnlijk was het gewoon een semi-automatisch stormgeweer waarmee hij snel vuurde.
Wtf is jouw probleem zeg. Het lijkt wel of je je stomme theorieën er telkens wilt doordrukken in plaats van dat je er echt mee bezig ben. En als hij dan toevallig een gamer is ga je je zeker opgeilen, rot toch op man.quote:Op zondag 10 april 2011 13:30 schreef BansheeBoy het volgende:
Jongens, gisteren zaten we nog in de aanname fase, dus er was veel gespeculeer. Ligt het nou aan de opvoeding, liggen agressieve games hieraan ten grondslag, of wellicht een psychisch probleem. Is er nu, the day after, inmiddels meer bekend?²
In het journaal werd gezegd dat het om een vol-automatisch vuurwapen ging. Een wapen dat je in Nederland niet in bezit mag hebben.quote:Op zondag 10 april 2011 13:32 schreef apple_pie het volgende:
[..]
Er was helemaal geen machinegeweer, de getuigen weten gewoon niet zoveel over vuurwapens.
Waarschijnlijk was het gewoon een semi-automatisch stormgeweer waarmee hij snel vuurde.
In welk journaal? Van net? Of bedoel je gisteren? Want daar namen ze inderdaad over wat getuigen zeiden.quote:Op zondag 10 april 2011 13:36 schreef spuitje het volgende:
[..]
In het journaal werd gezegd dat het om een vol-automatisch vuurwapen ging. Een wapen dat je in Nederland niet in bezit mag hebben.
Dat bedoel ik dus met spontaan.quote:Op zondag 10 april 2011 13:27 schreef tliciouz het volgende:
[..]
Maar goed, dit kan natuurlijk ook in een opwelling gebeurd zijn. Het is natuurlijk voor zoverre gepland maar het blijft natuurlijk de vraag had hij dit al maanden in zijn hoofd of heeft hij dit de laatste 30 minuten bedacht?
Het journaal van 12 uur vanmiddag.quote:Op zondag 10 april 2011 13:37 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
In welk journaal? Van net? Of bedoel je gisteren? Want daar namen ze inderdaad over wat getuigen zeiden.
http://www.rtl.nl/%28/act(...)ristan_van_der_V.xmlquote:Op zaterdag 9 april 2011 15:12 schreef Paul-89 het volgende:
Het is wachten op het moment dat de dader zijn identiteit in de openbaarheid komt en dat de buren dan weer voor de camera komen met : "Nee we hebben nooit wat gemerkt aan die jongen, altijd een dood normale/vrolijk jongen die altijd goedendag zei."
En dus? Ook het journaal neemt maar gewoon klakkeloos zaken over van getuigen.quote:
Met een .50 schiet je een half hoofd er af als je daarmee iemand van dichtbij treft.. Aangezien het meisje een schot in haar hoofd heeft overleefd denk ik dat het inderdaad een klein kaliber was..quote:Op zondag 10 april 2011 13:39 schreef StateOfMind het volgende:
Is er trouwens al bekend wat voor wapen hij gebruikt heeft? Ja, een mitrailleur, maar dat kan van alles zijn natuurlijk.
Een .50 zal het niet zijn geweest. Te groot en te zwaar.
Het zal wel een Uzi/Scorpio geweest zijn. Licht en klein en makkelijk onder een jas te verbergen. En vrij makkelijk aan te komen.
Een AK/M4/M16 achtige is ook alweer groter.
Hier al iets bekend over?
Jij kijkt ook Discovery?quote:Op zondag 10 april 2011 13:44 schreef xyzyx het volgende:
[..]
Met een .50 schiet je een half hoofd er af als je daarmee iemand van dichtbij treft.. Aangezien het meisje een schot in haar hoofd heeft overleefd denk ik dat het inderdaad een klein kaliber was..
Zoals ik al eerder heb gemeld houd ik voorlopig écht alle opties open. Gisteren was het voornamelijk gespeculeer. Vandaag ben ik toch geneigd om meer op zoek te gaan een ietwat concreet karakter van de mogelijke oorzaken.quote:Op zondag 10 april 2011 13:36 schreef vaasinbloem het volgende:
[..]
Wtf is jouw probleem zeg. Het lijkt wel of je je stomme theorieën er telkens wilt doordrukken in plaats van dat je er echt mee bezig ben. En als hij dan toevallig een gamer is ga je je zeker opgeilen, rot toch op man.
Ja, hoezo?quote:
Dan zal het idd wel een Uzi/Scorpio/MP5-achtig wapen zijn geweest. Die gebruiken voor zover ik weet gewoon 9mm munitie.quote:Op zondag 10 april 2011 13:44 schreef xyzyx het volgende:
[..]
Met een .50 schiet je een half hoofd er af als je daarmee iemand van dichtbij treft.. Aangezien het meisje een schot in haar hoofd heeft overleefd denk ik dat het inderdaad een klein kaliber was..
Maar dat was gebaseerd op getuigenverklaringen. Maar met een semi-automatisch wapen kun je ook heel snel vuren, zo snel als je de trekker kunt overhalen.quote:Op zondag 10 april 2011 13:36 schreef spuitje het volgende:
[..]
In het journaal werd gezegd dat het om een vol-automatisch vuurwapen ging. Een wapen dat je in Nederland niet in bezit mag hebben.
En toch zijn er relatief weinig doden gevallen. Ik begrijp wel dat de nabestaanden hier niets aan hebben, maar het hadden er veel meer kunnen zijn als het echt een mitrailleur betreft.quote:Op zondag 10 april 2011 13:50 schreef apple_pie het volgende:
[..]
Maar dat was gebaseerd op getuigenverklaringen. Maar met een semi-automatisch wapen kun je ook heel snel vuren, zo snel als je de trekker kunt overhalen.
Ja ik denk het ook.. Tot nu toe blijft het speculeren. Gezien het aantal doden, wat naar mijn mening veel hoger had kunnen zijn, zit ik ook te denken aan een vol auto handpistool.. Daar is nauwelijks mee te mikken, alleen dan zit je weer met getuigen die zeggen dat het toch een groot geweer was...quote:Op zondag 10 april 2011 13:50 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Dan zal het idd wel een Uzi/Scorpio/MP5-achtig wapen zijn geweest. Die gebruiken voor zover ik weet gewoon 9mm munitie.
Ik denk ook niet dat het een mitrailleur is geweest. 7 Doden in 10 minuten valt dan nog mee ja. Waarvan één van de schrik een hartaanval kreeg ipv te zijn neergeschoten.quote:Op zondag 10 april 2011 13:53 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
En toch zijn er relatief weinig doden gevallen. Ik begrijp wel dat de nabestaanden hier niets aan hebben, maar het hadden er veel meer kunnen zijn als het echt een mitrailleur betreft.²
7 doden in minuten, dat is goed mogelijk met een "gewoon" pistool toch?quote:Op zondag 10 april 2011 13:54 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Ik denk ook niet dat het een mitrailleur is geweest. 7 Doden in 10 minuten valt dan nog mee ja. Waarvan één van de schrik een hartaanval kreeg ipv te zijn neergeschoten.
Ze hadden hem wel zien lopen met een geweer..quote:Op zondag 10 april 2011 13:54 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Ik denk ook niet dat het een mitrailleur is geweest. 7 Doden in 10 minuten valt dan nog mee ja. Waarvan één van de schrik een hartaanval kreeg ipv te zijn neergeschoten.
Ik gok een AR of AK, respectievelijk 5,56x45mm/.223 of 7,62x39mm. Die zie je toch het meeste op de Nederlandse schietbanen.quote:Op zondag 10 april 2011 13:39 schreef StateOfMind het volgende:
Is er trouwens al bekend wat voor wapen hij gebruikt heeft? Ja, een mitrailleur, maar dat kan van alles zijn natuurlijk.
Een .50 zal het niet zijn geweest. Te groot en te zwaar.
Het zal wel een Uzi/Scorpio geweest zijn. Licht en klein en makkelijk onder een jas te verbergen. En vrij makkelijk aan te komen.
Een AK/M4/M16 achtige is ook alweer groter.
Hier al iets bekend over?
Dat het in het journaal gezegd wordt, maakt het nog niet waar. Ik ben nou niet echt onder de indruk van de inhoudelijke kennis van journalisten. Vaak worden technische- of vaktermen mbt. een bepaald onderwerp op een tenenkrommende manier gebruikt.quote:Op zondag 10 april 2011 13:36 schreef spuitje het volgende:
[..]
Meenemend het feit dat die AK's vrij makkelijk om te bouwen zijn naar vol automaat..quote:Op zondag 10 april 2011 13:56 schreef apple_pie het volgende:
[..]
Ik gok een AR of AK, respectievelijk 5,56x45mm/.223 of 7,62x39mm. Die zie je toch het meeste op de Nederlandse schietbanen.
Geweren in pistoolkalibers zoals Uzi's en MP5's zie je heel weinig onder sportschutters, en dan alleen in versies met verlengde lopen omdat ze anders te kort zijn volgens de circulaire.
Dit was gewoon een zaterdagmiddag winkelen, weinig reden om te filmen dus..quote:Op zondag 10 april 2011 13:58 schreef nummer_zoveel het volgende:
Van heel wat rampen en drama's de laatste tijd zijn amateuropnames gemaakt met een telefoon van een voorbijganger, maar dat is hier nu van het moment niet he?
Toen heeft iedereen zich toch snel uit de voeten gemaakt.
De meeste Nederlanders weten het verschil niet tussen geweer en pistool, dus ook daar moet je op passen met de getuigen.quote:Op zondag 10 april 2011 13:55 schreef xyzyx het volgende:
[..]
Ze hadden hem wel zien lopen met een geweer..
Nou, bijna iedereen kan filmen en fotograferen met z'n mobiel tegenwoordig, die we meestal tijdens het winkelen ook bij ons hebben.quote:Op zondag 10 april 2011 13:58 schreef xyzyx het volgende:
[..]
Dit was gewoon een zaterdagmiddag winkelen, weinig reden om te filmen dus..
Ik denk niet dat je die op verlof krijgt, ik weet nog wel dat er een hoop heisa was over semi-automatische micro-uzi's die mensen wilden bijschrijven als pistolen.quote:Op zondag 10 april 2011 13:58 schreef zoefbust het volgende:
of deze misschien ?
SP89
De semi-automatische SP89 is bijna hetzelfde als de MP5K standaard versie van de H&K machine pistolen.
Het verschil is dat de handbescherming aan de voorkant mist. De reden hiervan is dat het op deze manier goed is gekeurd door de BATF als sport pistool. De loop is een inch langer gemaakt om de vingers van de schutter die toch de SP89 onder de loop vast houd, te beschermen.
Omdat de SP89 ontworpen is om het basis frame van het H&K machinepistool, passen er een enorm aantal accessoires op die gemaakt zijn voor de MP5, ook het 30 schots magazijn.
Op de SP89 passen ook veel accessoires welke voor de G3 gemaakt zijn. Zoals, target grips, scope mounts, etc. Zij maken de SP89 een target pistol, voor de zelfverdediging of zomaar voor de gewone sport schutter.
http://www.heckler-koch.e(...)hp?cat_id=1&number=0
Klopt, maar ik meende dat de man uit de dierenwinkel het had over een groot geweer.. Dus dan denk je toch niet meer aan hand pistolen..quote:Op zondag 10 april 2011 13:58 schreef apple_pie het volgende:
[..]
De meeste Nederlanders weten het verschil niet tussen geweer en pistool, dus ook daar moet je op passen met de getuigen.
Hoevaak ik mensen hier wel niet een pistool of revolver een geweer zie noemen...
Klopt, maar de meeste filmpjes, zoals in apeldoorn of het schreeuwen op de dam, waren al aan het lopen voor het gebeurde..quote:Op zondag 10 april 2011 13:59 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Nou, bijna iedereen kan filmen en fotograferen met z'n mobiel tegenwoordig, die we meestal tijdens het winkelen ook bij ons hebben.
Was AR15 niet de semi-autom versie van de m16 of herinner ik me dat verkeerd?quote:Op zondag 10 april 2011 13:56 schreef Roerkoning het volgende:
[..]
Dat het in het journaal gezegd wordt, maakt het nog niet waar. Ik ben nou niet echt onder de indruk van de inhoudelijke kennis van journalisten. Vaak worden technische- of vaktermen mbt. een bepaald onderwerp op een tenenkrommende manier gebruikt.
Die volautomaat kan net zo goed een omgebouwde semi-auto zijn of gewoon schot voor schot zeer snel opvolgend afgevuurd. Ik ben dan ook zeer benieuwd om wat voor wapen het daadwerkelijk gaat.
Ook het bericht dat een meisje een schot door het hoofd heeft overleefd, wijst op een kleine kogel zoals bijvoorbeeld een .223. Daarom vermoed ik dat het om een AR-15 oid gaat.
Een semi automaat voor sportschutters waar je snel mee kan vuren en gekamerd in .223, waarvan de kogel (in ongeveer 6mm doorsnede) met een zeer hoge snelheid wordt afgevuurd en nauwelijks fragmenteert en daardoor relatief weing schade aanricht in een lichaam.
Maar het blijft speculeren natuurlijk, tot het bekend gemaakt wordt.
1 jaar lid van schietvereniging, redelijk aantal schietsessies, een vog (verklaring omtrent gedrag) en je bent vrijwel verzekerd van een wapenvergunning.quote:Op zondag 10 april 2011 14:02 schreef BansheeBoy het volgende:
Hoe komt men trouwens zo makkelijk aan wapens? En krijgen mensen of entiteiten met een wapenvergunning regelmatig een controle op de psychische gesteldheid?
Niet? Meteen invoeren. Liever gisteren dan vandaag.²
Nederland heeft als ik het goed bijna het strengste wapenbeleid ter wereld. Overigens kan iedereen aan een wapen komen, beetje rondvragen en er zijn altijd wel dealertjes en louche personen die handelen.quote:Op zondag 10 april 2011 14:02 schreef BansheeBoy het volgende:
Hoe komt men trouwens zo makkelijk aan wapens? En krijgen mensen of entiteiten met een wapenvergunning regelmatig een controle op de psychische gesteldheid?
volgens mij wel... maar is hierin wellicht gefaald aangezien er wel een geseponeerde aanklacht tegen hem was geweest in 2003quote:Op zondag 10 april 2011 14:02 schreef BansheeBoy het volgende:
Kloptquote:Op zondag 10 april 2011 14:04 schreef meth1745 het volgende:
[..]
Was AR15 niet de semi-autom versie van de m16 of herinner ik me dat verkeerd?
Ongeveer, de M16 is een van de vele afgeleide versies van de AR15. Net als de M4 bijvoorbeeld of Diemaco die onze eigen krijgsmacht gebruikt.quote:Op zondag 10 april 2011 14:04 schreef meth1745 het volgende:
[..]
Was AR15 niet de semi-autom versie van de m16 of herinner ik me dat verkeerd?
Weinig toeristen, dus waarom zou je filmen in het centrum van een stad?quote:Op zondag 10 april 2011 13:59 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Nou, bijna iedereen kan filmen en fotograferen met z'n mobiel tegenwoordig, die we meestal tijdens het winkelen ook bij ons hebben.
M.a.w.: ik kan nu ook een wapenvergunning aanvragen? Nog duidelijker: iedereen kan het dus aanvragen?quote:Op zondag 10 april 2011 14:04 schreef xyzyx het volgende:
[..]
1 jaar lid van schietvereniging, redelijk aantal schietsessies, een vog (verklaring omtrent gedrag) en je bent vrijwel verzekerd van een wapenvergunning.
Weinig overeenkomsten. Riot guns, meerdere personen, zeer snel uitgevoerde acties, ontsnappen ipv zelfmoord, telkens geld gestolen, twee auto's etc...quote:Op zondag 10 april 2011 12:57 schreef El_Liberaliste het volgende:
Ben ik trouwens de enige die direct moest denken aan de Bende van Nijvel?
Veel overeenkomsten ook. Niet in motief / dader, maar wel in setting.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |