abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_95298349
quote:
15s.gif Op zondag 10 april 2011 13:53 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

En toch zijn er relatief weinig doden gevallen. Ik begrijp wel dat de nabestaanden hier niets aan hebben, maar het hadden er veel meer kunnen zijn als het echt een mitrailleur betreft. :{

:{²
Ik denk ook niet dat het een mitrailleur is geweest. 7 Doden in 10 minuten valt dan nog mee ja. Waarvan één van de schrik een hartaanval kreeg ipv te zijn neergeschoten.
  zondag 10 april 2011 @ 13:55:26 #177
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_95298384
quote:
1s.gif Op zondag 10 april 2011 13:54 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Ik denk ook niet dat het een mitrailleur is geweest. 7 Doden in 10 minuten valt dan nog mee ja. Waarvan één van de schrik een hartaanval kreeg ipv te zijn neergeschoten.
7 doden in minuten, dat is goed mogelijk met een "gewoon" pistool toch? :{

Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
pi_95298404
quote:
1s.gif Op zondag 10 april 2011 13:54 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Ze hadden hem wel zien lopen met een geweer..
Auteur: Anna Reactie: In het Engels ken ik daar een mooie uitdrukking voor....
Sud the fuck off... Twats...
pi_95298410
quote:
1s.gif Op zondag 10 april 2011 13:39 schreef StateOfMind het volgende:
Is er trouwens al bekend wat voor wapen hij gebruikt heeft? Ja, een mitrailleur, maar dat kan van alles zijn natuurlijk.

Een .50 zal het niet zijn geweest. Te groot en te zwaar.

Het zal wel een Uzi/Scorpio geweest zijn. Licht en klein en makkelijk onder een jas te verbergen. En vrij makkelijk aan te komen.

Een AK/M4/M16 achtige is ook alweer groter.

Hier al iets bekend over?
Ik gok een AR of AK, respectievelijk 5,56x45mm/.223 of 7,62x39mm. Die zie je toch het meeste op de Nederlandse schietbanen.

Geweren in pistoolkalibers zoals Uzi's en MP5's zie je heel weinig onder sportschutters, en dan alleen in versies met verlengde lopen omdat ze anders te kort zijn volgens de circulaire.
  zondag 10 april 2011 @ 13:56:45 #180
246650 Roerkoning
Bootjesgast
pi_95298437
quote:
1s.gif Op zondag 10 april 2011 13:36 schreef spuitje het volgende:

[..]

In het journaal werd gezegd dat het om een vol-automatisch vuurwapen ging. Een wapen dat je in Nederland niet in bezit mag hebben.
Dat het in het journaal gezegd wordt, maakt het nog niet waar. Ik ben nou niet echt onder de indruk van de inhoudelijke kennis van journalisten. Vaak worden technische- of vaktermen mbt. een bepaald onderwerp op een tenenkrommende manier gebruikt.

Die volautomaat kan net zo goed een omgebouwde semi-auto zijn of gewoon schot voor schot zeer snel opvolgend afgevuurd. Ik ben dan ook zeer benieuwd om wat voor wapen het daadwerkelijk gaat.
Ook het bericht dat een meisje een schot door het hoofd heeft overleefd, wijst op een kleine kogel zoals bijvoorbeeld een .223. Daarom vermoed ik dat het om een AR-15 oid gaat.
Een semi automaat voor sportschutters waar je snel mee kan vuren en gekamerd in .223, waarvan de kogel (in ongeveer 6mm doorsnede) met een zeer hoge snelheid wordt afgevuurd en nauwelijks fragmenteert en daardoor relatief weing schade aanricht in een lichaam.
Maar het blijft speculeren natuurlijk, tot het bekend gemaakt wordt.
Stress is voor idioten.
pi_95298499
Van heel wat rampen en drama's de laatste tijd zijn amateuropnames gemaakt met een telefoon van een voorbijganger, maar dat is hier nu van het moment niet he?
Toen heeft iedereen zich toch snel uit de voeten gemaakt.
pi_95298510
quote:
1s.gif Op zondag 10 april 2011 13:56 schreef apple_pie het volgende:

[..]

Ik gok een AR of AK, respectievelijk 5,56x45mm/.223 of 7,62x39mm. Die zie je toch het meeste op de Nederlandse schietbanen.

Geweren in pistoolkalibers zoals Uzi's en MP5's zie je heel weinig onder sportschutters, en dan alleen in versies met verlengde lopen omdat ze anders te kort zijn volgens de circulaire.
Meenemend het feit dat die AK's vrij makkelijk om te bouwen zijn naar vol automaat..
pi_95298533
of deze misschien ?

SP89

De semi-automatische SP89 is bijna hetzelfde als de MP5K standaard versie van de H&K machine pistolen.
Het verschil is dat de handbescherming aan de voorkant mist. De reden hiervan is dat het op deze manier goed is gekeurd door de BATF als sport pistool. De loop is een inch langer gemaakt om de vingers van de schutter die toch de SP89 onder de loop vast houd, te beschermen.

Omdat de SP89 ontworpen is om het basis frame van het H&K machinepistool, passen er een enorm aantal accessoires op die gemaakt zijn voor de MP5, ook het 30 schots magazijn.

Op de SP89 passen ook veel accessoires welke voor de G3 gemaakt zijn. Zoals, target grips, scope mounts, etc. Zij maken de SP89 een target pistol, voor de zelfverdediging of zomaar voor de gewone sport schutter.

http://www.heckler-koch.e(...)hp?cat_id=1&number=0
  zondag 10 april 2011 @ 13:58:54 #184
262 Re
Kiss & Swallow
pi_95298538
al iets meer bekend over de 3 zwaar gewonden?
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_95298541
quote:
1s.gif Op zondag 10 april 2011 13:58 schreef nummer_zoveel het volgende:
Van heel wat rampen en drama's de laatste tijd zijn amateuropnames gemaakt met een telefoon van een voorbijganger, maar dat is hier nu van het moment niet he?
Toen heeft iedereen zich toch snel uit de voeten gemaakt.
Dit was gewoon een zaterdagmiddag winkelen, weinig reden om te filmen dus..
pi_95298542
quote:
7s.gif Op zondag 10 april 2011 13:55 schreef xyzyx het volgende:

[..]

Ze hadden hem wel zien lopen met een geweer..
De meeste Nederlanders weten het verschil niet tussen geweer en pistool, dus ook daar moet je op passen met de getuigen.

Hoevaak ik mensen hier wel niet een pistool of revolver een geweer zie noemen...
pi_95298581
quote:
1s.gif Op zondag 10 april 2011 13:58 schreef xyzyx het volgende:

[..]

Dit was gewoon een zaterdagmiddag winkelen, weinig reden om te filmen dus..
Nou, bijna iedereen kan filmen en fotograferen met z'n mobiel tegenwoordig, die we meestal tijdens het winkelen ook bij ons hebben.
pi_95298617
quote:
1s.gif Op zondag 10 april 2011 13:58 schreef zoefbust het volgende:
of deze misschien ?

SP89

De semi-automatische SP89 is bijna hetzelfde als de MP5K standaard versie van de H&K machine pistolen.
Het verschil is dat de handbescherming aan de voorkant mist. De reden hiervan is dat het op deze manier goed is gekeurd door de BATF als sport pistool. De loop is een inch langer gemaakt om de vingers van de schutter die toch de SP89 onder de loop vast houd, te beschermen.

Omdat de SP89 ontworpen is om het basis frame van het H&K machinepistool, passen er een enorm aantal accessoires op die gemaakt zijn voor de MP5, ook het 30 schots magazijn.

Op de SP89 passen ook veel accessoires welke voor de G3 gemaakt zijn. Zoals, target grips, scope mounts, etc. Zij maken de SP89 een target pistol, voor de zelfverdediging of zomaar voor de gewone sport schutter.

http://www.heckler-koch.e(...)hp?cat_id=1&number=0
Ik denk niet dat je die op verlof krijgt, ik weet nog wel dat er een hoop heisa was over semi-automatische micro-uzi's die mensen wilden bijschrijven als pistolen.
pi_95298665
quote:
1s.gif Op zondag 10 april 2011 13:58 schreef apple_pie het volgende:

[..]

De meeste Nederlanders weten het verschil niet tussen geweer en pistool, dus ook daar moet je op passen met de getuigen.

Hoevaak ik mensen hier wel niet een pistool of revolver een geweer zie noemen...
Klopt, maar ik meende dat de man uit de dierenwinkel het had over een groot geweer.. Dus dan denk je toch niet meer aan hand pistolen..

Maar voor het zelfde geld was het wel een hand pistool, volgens getuigen had hij zich met een hand pistool dood geschoten.
  zondag 10 april 2011 @ 14:02:25 #190
13462 BansheeBoy
pi_95298691
Hoe komt men trouwens zo makkelijk aan wapens? En krijgen mensen of entiteiten met een wapenvergunning regelmatig een controle op de psychische gesteldheid? :{

Niet? Meteen invoeren. Liever gisteren dan vandaag. :{

Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
pi_95298716
quote:
1s.gif Op zondag 10 april 2011 13:59 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Nou, bijna iedereen kan filmen en fotograferen met z'n mobiel tegenwoordig, die we meestal tijdens het winkelen ook bij ons hebben.
Klopt, maar de meeste filmpjes, zoals in apeldoorn of het schreeuwen op de dam, waren al aan het lopen voor het gebeurde..

Ik zou in zo'n situatie ook denken snel weg wezen..
pi_95298761
quote:
1s.gif Op zondag 10 april 2011 13:56 schreef Roerkoning het volgende:

[..]

Dat het in het journaal gezegd wordt, maakt het nog niet waar. Ik ben nou niet echt onder de indruk van de inhoudelijke kennis van journalisten. Vaak worden technische- of vaktermen mbt. een bepaald onderwerp op een tenenkrommende manier gebruikt.

Die volautomaat kan net zo goed een omgebouwde semi-auto zijn of gewoon schot voor schot zeer snel opvolgend afgevuurd. Ik ben dan ook zeer benieuwd om wat voor wapen het daadwerkelijk gaat.
Ook het bericht dat een meisje een schot door het hoofd heeft overleefd, wijst op een kleine kogel zoals bijvoorbeeld een .223. Daarom vermoed ik dat het om een AR-15 oid gaat.
Een semi automaat voor sportschutters waar je snel mee kan vuren en gekamerd in .223, waarvan de kogel (in ongeveer 6mm doorsnede) met een zeer hoge snelheid wordt afgevuurd en nauwelijks fragmenteert en daardoor relatief weing schade aanricht in een lichaam.
Maar het blijft speculeren natuurlijk, tot het bekend gemaakt wordt.
Was AR15 niet de semi-autom versie van de m16 of herinner ik me dat verkeerd?
pi_95298772
quote:
15s.gif Op zondag 10 april 2011 14:02 schreef BansheeBoy het volgende:
Hoe komt men trouwens zo makkelijk aan wapens? En krijgen mensen of entiteiten met een wapenvergunning regelmatig een controle op de psychische gesteldheid? :{

1 jaar lid van schietvereniging, redelijk aantal schietsessies, een vog (verklaring omtrent gedrag) en je bent vrijwel verzekerd van een wapenvergunning.

Dat 1 jaar is zodat mensen vaardigheid opbouwen, dat het duidelijk is dat het niet puur om het bezit van wapens is en zodat mensen niet ff kunnen besluiten ik wil een wapen om iemand kapot te schieten.
pi_95298784
quote:

Nederland heeft als ik het goed bijna het strengste wapenbeleid ter wereld. Overigens kan iedereen aan een wapen komen, beetje rondvragen en er zijn altijd wel dealertjes en louche personen die handelen.
  zondag 10 april 2011 @ 14:05:06 #195
262 Re
Kiss & Swallow
pi_95298793
quote:

volgens mij wel... maar is hierin wellicht gefaald aangezien er wel een geseponeerde aanklacht tegen hem was geweest in 2003
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  zondag 10 april 2011 @ 14:05:13 #196
246650 Roerkoning
Bootjesgast
pi_95298802
quote:
1s.gif Op zondag 10 april 2011 14:04 schreef meth1745 het volgende:

[..]

Klopt
Stress is voor idioten.
pi_95298847
quote:
1s.gif Op zondag 10 april 2011 14:04 schreef meth1745 het volgende:

[..]

Ongeveer, de M16 is een van de vele afgeleide versies van de AR15. Net als de M4 bijvoorbeeld of Diemaco die onze eigen krijgsmacht gebruikt.
pi_95298872
quote:
1s.gif Op zondag 10 april 2011 13:59 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Weinig toeristen, dus waarom zou je filmen in het centrum van een stad?
Als je schoten hoort ga je echt niet zo snel filmen, aangezien er gevaar dreigt.
Misschien de mensen die al aan het filmen waren, maar goed, wie gaat er nou in een stad iets filmen? Dan denk je toch eerder aan toeristische trekpleisters.
  zondag 10 april 2011 @ 14:08:49 #199
13462 BansheeBoy
pi_95298949
quote:
7s.gif Op zondag 10 april 2011 14:04 schreef xyzyx het volgende:

[..]

1 jaar lid van schietvereniging, redelijk aantal schietsessies, een vog (verklaring omtrent gedrag) en je bent vrijwel verzekerd van een wapenvergunning.
M.a.w.: ik kan nu ook een wapenvergunning aanvragen? Nog duidelijker: iedereen kan het dus aanvragen? :{

pi_95298958
quote:
1s.gif Op zondag 10 april 2011 12:57 schreef El_Liberaliste het volgende:
Ben ik trouwens de enige die direct moest denken aan de Bende van Nijvel?
Veel overeenkomsten ook. Niet in motief / dader, maar wel in setting.
Weinig overeenkomsten. Riot guns, meerdere personen, zeer snel uitgevoerde acties, ontsnappen ipv zelfmoord, telkens geld gestolen, twee auto's etc...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')