misschien dat er beelden vrij komen van beveiligings camera's.quote:Op zondag 10 april 2011 14:03 schreef xyzyx het volgende:
[..]
Klopt, maar de meeste filmpjes, zoals in apeldoorn of het schreeuwen op de dam, waren al aan het lopen voor het gebeurde..
Ik zou in zo'n situatie ook denken snel weg wezen..
Voordat je een verlof krijgt word een schutter behoorlijk doorgelicht, of zou dat moeten worden. Het verbaast me eigenlijk nog het meest dat hij met zijn antecedenten nog een verlof kon hebben. Dat had allang ingetrokken moeten zijn naar mijn idee.quote:Op zondag 10 april 2011 14:02 schreef BansheeBoy het volgende:
Hoe komt men trouwens zo makkelijk aan wapens? En krijgen mensen of entiteiten met een wapenvergunning regelmatig een controle op de psychische gesteldheid?
Niet? Meteen invoeren. Liever gisteren dan vandaag.²
Ben je 1 jaar lid geweest dan van een schietvereniging?quote:Op zondag 10 april 2011 14:08 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
M.a.w.: ik kan nu ook een wapenvergunning aanvragen? Nog duidelijker: iedereen kan het dus aanvragen?²
Aanvragen wel. Krijgen is een 2de.quote:Op zondag 10 april 2011 14:08 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
M.a.w.: ik kan nu ook een wapenvergunning aanvragen? Nog duidelijker: iedereen kan het dus aanvragen?²
Ik las eerder dat alleen al bij gebruik van anti-depressiva je vergunning ingetrokken kan/zal worden?quote:Op zondag 10 april 2011 14:09 schreef Kabolter het volgende:
In welke zin psychische controle?
Mocht je depressief zijn dan wordt er qua wapenbezit naar mijn weten niks veranderd hoor, ook geen verscherpte controles. Iets wat niet meer dan terecht is. Paniekvoetbal heb je niks aan.
Verwacht van niet.. Maar als het aan mij zou liggen zou ik ze wel graag willen zienquote:Op zondag 10 april 2011 14:09 schreef theguyver het volgende:
[..]
misschien dat er beelden vrij komen van beveiligings camera's.
zoals bij de columbine high school moorden?
net of alle autisten psychopaten zijnquote:Dit is de ernstig nachtmerrie die ons kan overkomen. Het had aan mijn eigen dochter kunnen zijn gebeurt.Het kan niet anders zijn geweest dan het werk van een psychopaat(valt onder autisme). Als wij niets doen aan autisme-preventie, zullen wij dergelijk horror situaties telkens mee maken. Radicale tot extreme maatregelen zijn nodig. Om te beginnen bij de regeren. "Hulp" verlening achteraf is inefficiënt. Het moet echt bij de bron worden aangepakt.
Sowieso mensen die reageren op die sitequote:Op zondag 10 april 2011 14:10 schreef roos85 het volgende:
reactie op een telegraaf artikel (over het 10-jarige meisje)
[..]
net of alle autisten psychopaten zijn
Of al die lui die lopen te zeiken dat strenger gecontroleerd moet worden op illegale wapensquote:Op zondag 10 april 2011 14:10 schreef roos85 het volgende:
[..]
Volgens mij hoort bij het antecedentenonderzoek voor het verlof ook wel een blik in het medische verleden. Of je dus bekend staat als iemand met geestelijke problemen. En als er op de vereniging sterke signalen zijn dat iemand geestelijk in de knoop zit is het volgens mij niet meer dan normaal dat er dan een gesprek gestart wordt en dat BW wordt ingelicht.quote:Op zondag 10 april 2011 14:09 schreef Kabolter het volgende:
In welke zin psychische controle?
Mocht je depressief zijn dan wordt er qua wapenbezit naar mijn weten niks veranderd hoor, ook geen verscherpte controles. Iets wat niet meer dan terecht is. Paniekvoetbal heb je niks aan.
Qua psychoses of waanideeën weet ik niet.
Misschien zelfde beleid als met autorijden?
Hoe moeilijk is dat?quote:Op zondag 10 april 2011 14:09 schreef xyzyx het volgende:
[..]
Ben je 1 jaar lid geweest dan van een schietvereniging?
Het zijn zelfs twee aparte stoornissen. Hahahah, alsof een psychopaat een soort autist is. Wat een onzin kunnen mensen toch verkondigen.quote:Op zondag 10 april 2011 14:10 schreef roos85 het volgende:
[..]
Het is ook niet moeilijk om legaal aan wapens te komenquote:
Nee, je moet lid zijn van een schietvereniging. En dan nog is maar de vraag of je hem krijgt.quote:Op zondag 10 april 2011 14:08 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Nee, ik heb geen strafverleden.quote:Op zondag 10 april 2011 14:13 schreef apple_pie het volgende:
[..]
Nee, je moet lid zijn van een schietvereniging. En dan nog is maar de vraag of je hem krijgt.
Heb je bijvoorbeeld een strafverleden?
We wachten nog steeds op vrijgave van de basement tapes.quote:Op zondag 10 april 2011 14:09 schreef theguyver het volgende:
[..]
misschien dat er beelden vrij komen van beveiligings camera's.
zoals bij de columbine high school moorden?
En het is nog makkelijker om illegaal aan wapens te komen.quote:Op zondag 10 april 2011 14:13 schreef xyzyx het volgende:
[..]
Het is ook niet moeilijk om legaal aan wapens te komen
Dat dus. Ff naar de balkan rijden en je komt zo met een wapen en een poolse hoer mee terugquote:Op zondag 10 april 2011 14:14 schreef no1uknow het volgende:
[..]
En het is nog makkelijker om illegaal aan wapens te komen.
Kom op Bansheeboy, doe niet alsof je achterlijk bent. Als je echt een wapen wilt en er een beetje moeite en tijd in wilt steken, dan kom je er echt wel aan hoor.
dat is ook wel zo..quote:Op zondag 10 april 2011 14:11 schreef SevD het volgende:
[..]
Sowieso mensen die reageren op die site
quote:Op zondag 10 april 2011 14:15 schreef xyzyx het volgende:
[..]
Dat dus. Ff naar de balkan rijden en je komt zo met een wapen en een poolse hoer mee terug
Balkan? Kom op, in de gemiddelde (middel)grote stad kom je aan een wapen. Niet zo snel aan een automatisch geweer, maar een handpistool zoals een Glock is niet zo moeilijk hoor.quote:Op zondag 10 april 2011 14:15 schreef xyzyx het volgende:
[..]
Dat dus. Ff naar de balkan rijden en je komt zo met een wapen en een poolse hoer mee terug
Voordat je lid mag worden van een schietclub moet je een VOG hebben, die krijg als je geen strafbare feiten op je naam hebt staan.quote:Op zondag 10 april 2011 14:13 schreef apple_pie het volgende:
[..]
Nee, je moet lid zijn van een schietvereniging. En dan nog is maar de vraag of je hem krijgt.
Heb je bijvoorbeeld een strafverleden?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |