abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 15 maart 2011 @ 02:34:48 #1
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_94129814
Breaking (di 3:11)
In Daiichi-centrale Unit 4 is momenteel een brand. Deze reactor is uit, maar er is wel brandstof opgeslagen.

Daiichi-centrale Unit 2 heeft momenteel grote problemen. Er lijkt een explosie te zijn geweest dinsdag om 0:10, in of rond de 'suppression chamber'. Er is aan de grens van het complex (buiten de centrale) een zeer hoge straling gemeten (meer dan 10.000x normaal). Alle technici behalve degenen die direct bij de koeloperatie betrokken zijn, zijn geëvacueerd.



De suppression chamber (condensatievat) is een donut-vormig vat onder de reactor, waar stoom vanuit de reactor doorheen wordt geleid als de druk te hoog wordt. Het staat indirect in contact met de binnenkant van het beschermingsvat waar de reactor zich in bevindt. Als de druk binnen te ver oploopt, komt hier (radioactieve) stoom in terecht. Als het vat lek is, kan radioactieve stoom en water lekken.

De helft (2.7m) van de brandstofstaven in unit 2 zijn momenteel aan de lucht ontbloot, zodat de reactor nog steeds dringend gekoeld moet worden. Dit is een zeer moeilijke taak geworden door de hoge straling.

Stream: NHK World TV (Engels vertaald)

__



Status (geüpdatet di 3:11)
• Daiichi-centrale (Fukushima I): Een aantal reactoren zijn oververhit omdat de koeling is uitgevallen. Vanaf zaterdag wordt unit 1 gekoeld met zeewater, nu ook unit 2 en 3. Licht-radioactief gas is op meerdere momenten vrijgelaten, om de druk in de reactor te verlagen. Door gas hebben explosies plaatsgevonden in unit 1 en 3 waardoor het dak is weggeblazen. Dit heeft de reactor zelf niet aangetast. Unit 2 is later in grote problemen gekomen door een lage waterstand en schade aan de 'suppression chamber', een soort expansievat onder de reactor. In Unit 4 is momenteel (di 3:11) een brand. Deze reactor is uit, maar er is wel brandstof opgeslagen.
• Daini-centrale (Fukushima II): Ook hier wordt druk verlaagd door vrijlaten van licht-radioactief gas.
• Onagawa-centrale: Hier was een verhoogde straling gemeten, maar dit is nu normaal. Waarschijnlijk van de Daiichi-centrale afkomstig. (nu.nl)
• Tokai 2-centrale: Eén koelsysteem uitgevallen op zondag, koeling is inmiddels overgenomen door backupsysteem. (De Morgen)

De centrales moeten enkele dagen gekoeld blijven voordat de shutdown volledig is.

De bevolking in de omgeving van de Daiichi- en Daini-centrales (totaal 200.000 mensen) is geëvacueerd. Tot 30 km afstand moet men binnen blijven. Enkele tientallen medewerkers van de Daiichi-centrale zijn gewond geraakt bij de herstelwerkzaamheden en explosies, één is overleden. Medewerkers en enkele burgers bleken enige vorm van besmetting te hebben.

Eerder nieuws

quote:
Kans op meltdown in Japan neemt toe (NRC, ma 12:06)
door Ernst-Jan Pfauth

De splijtstofstaven in de door de aardbeving getroffen kernreactor van Fukushima 1 staan nu compleet zonder water, meldt een woordvoerder via persbureau Jiji. Daarmee neemt de kans op een meltdown toe. Een meltdown verhoogt de kans op een radioactief lek.
Wetenschapsredacteur Karel Knip schreef vanmorgen in nrc.next over de pijnlijke consequenties van het droog staan van de splijtstofstaven:

De druk binnen de staven neemt zo toe dat zij hier en daar openbarsten en hun sterk radioactieve inhoud vrijgeven. En er ontstaat een chemische reactie tussen de hete stoom en het zeer speciale metaal dat voor de splijtstofomhulling wordt gebruikt (een legering met zirconium: zircaloy). Daarbij vormt zich het explosieve waterstof. Kennelijk heeft zich dat in het gebouw van reactor 1 opgehoopt, met fatale gevolgen. Het had, net zoals de vluchtige radioactieve stoffen, via filters naar de omgeving geloosd moeten worden.

Een ramp met de omvang van Tjsernobyl zal het niet worden, schreef Knip eerder.

Er zullen radioactieve stoffen vrijkomen, maar niet in de mate zoals gebeurde bij Tjernobyl in 1986. Reactor 4 van die centrale bevatte grafiet, dat prompt in brand vloog. Die aanhoudende brand in Tjernobyl heeft toen enorme hoeveelheden radioactief materiaal over de omgeving verspreid. De inhoud van de kernreactoren van Fukushima kan niet branden.
quote:
Explosie in kerncentrale Fukushima (nu.nl, ma 8:59)

TOKIO - In de gehavende kerncentrale Fukushima I heeft zich een explosie voorgedaan. Elf werknemers zijn gewond geraakt, zei een woordvoerder van de Japanse regering.

Zeven mensen die eerder als vermist waren gemeld, zijn inmiddels gevonden.
De explosie was zo krachtig dat hij veertig kilometer verderop werd gevoeld.

Volgens nucleair deskundigen is waarschijnlijk een mengsel van waterstof en zuurstof ontploft. Een soortgelijk incident had zich zaterdag al voorgedaan.

Het koelsysteem in de reactor nummer twee van de kerncentrale Fukushima 1 in Japan is uitgevallen. Eerder hadden de reactoren nummer één en drie van de centrale die ongeveer 250 kilometer van Tokio ligt, hetzelfde probleem. Dat leidde tot explosies.

Muur
Het Internationaal Atoomenergieagentschap IAEA heeft gemeld dat de explosie maandag in de derde reactor van Fukushima 1 niet het reactorvat heeft beschadigd.

Door de nieuwe ontploffing is een muur van het gebouw ingestort, waardoor mogelijk meer radioactiviteit is ontsnapt. De weinige omwonenden die niet zijn geëvacueerd, zijn opgeroepen in hun huizen te blijven.
Uit de omgeving van de kerncentrale zijn meer dan 200.000 mensen geëvacueerd. Enkele honderden zieken, ouderen en verzorgend personeel bleven achter.

Crisissituatie
In de centrale ontstond zaterdag na de aardbeving en de tsunami van vrijdag al een crisissituatie omdat zich een explosie voordeed in reactor 1. Daarbij raakten vier werknemers gewond. Duizenden omwonenden werden toen geëvacueerd.

De autoriteiten hebben bij drie kerncentrales de noodtoestand uitgeroepen vanwege problemen met de koelsystemen. Alle reactoren in de kerncentrales werden automatisch stilgelegd toen Japan vrijdag werd getroffen door de aardbeving, maar doordat ook noodaggregaten uitvielen werken de koelpompen niet meer.
Info: Scenario's

quote:
In alle drie de reactors dreigt nu een meltdown. Wat nu? Drie mogelijkheden. (Volkskrant, ma 14:25)

Scenario 1: een meltdown
Hierbij raken de splijtstofstaven in de kernreactor oververhit, doordat er te weinig koelwater beschikbaar is. Die splijtstofstaven moeten gekoeld worden omdat ze warm worden bij de kernsplitsing - die warmte wordt normaal gesproken gebruikt om energie op te wekken. Dat is te vergelijken met een waterkoker: een bak water met een verwarmingselement erin. Alleen is dat verwarmingselement nucleair.

De reactie is na de aardbeving gestopt, maar de staven geven nog restwarmte af. Dat is normaal gesproken geen probleem, zolang de warmte maar door water kan worden afgevoerd. Juist dat lukt niet, na de beving. Daarom wordt de reactor nu gekoeld met zeewater.
Bij onvoldoende koeling kunnen de splijtstofstaven zo warm worden, dat ze door het stalen reactorvat heen smelten. Dat heet een meltdown.

Is dat erg?
Het hoeft niet meteen een ramp te betekenen. De meeste reactors hebben een dik, betonnen opvangvat. Het radioactieve uranium wordt daarin opgevangen, en kan afkoelen zonder dat de buitenwereld er last van heeft. Liever wil men dit voorkomen, vandaar het binnenlaten van zeewater. Dat is ook gebeurd bij reactors 2 en 3 van dezelfde centrale in Fukushima.

Scenario 2: een ontploffing
Door de aardbeving viel de stroom uit in de reactor. Die stroom is nodig om de pompen aan te drijven die zorgen voor watercirculatie. Dat gebeurde niet, waardoor het water niet werd gecirculeerd en de warme splijtstofstaven begon te reageren met het resterende water.

Daarbij ontstond waterstof. Toen dat waterstof terechtkwam in de ruimte tussen de reactor en het reactorvat, kwam het in aanraking met de daar aanwezige zuurstof. Dat veroorzaakte een explosie. Als er op dat moment radioactief materiaal blootligt, en de boel explodeert, kan dat radioactieve materiaal in de omgeving terecht komen. In Tsjernobyl ontplofte in 1986 een kerncentrale, maar niet door deze waterstofreactie. Bovendien was die centrale veel onveiliger dan de centrales in Japan.

Is dat erg?
Als het zo ver zou komen: mogelijk heel erg. Denk aan wat de explosie van de centrale in Tsjernobyl heeft veroorzaakt. Maar heel waarschijnlijk is het niet. De waterstofexplosie zoals hier boven beschreven, is in Japan al geweest. De kans op een tweede is daarmee minder.

Scenario 3: men krijgt de boel (toch nog) onder controle
Als het de Japanners lukt om alles op tijd te koelen, is er relatief weinig aan de hand. Een meltdown lijkt dan niet meer te kunnen gebeuren. Voor een explosie waarbij radioactief materiaal vrijkomt, is het al te laat.

Is het probleem dan wel zo groot?
Ja, vooral voor de energievoorziening. De reactors kunnen nu al worden afgeschreven, waardoor Japan 2000 megawatt (vier keer zoveel als Borssele produceert) aan vermogen kwijt is.
Info: Status van de centrales
NRC Liveblog 14 maart (continu geüpdatet)
Kyodo headlines (continu geüpdatet)
Persberichten van energiebedrijf Tepco (Engels, semi-elk uur-geüpdatet, site is vaak overbelast)
Fukushima I nuclear accidents (Wikipedia)
Fukushima II earthquake events (Wikipedia)

Info: Achtergronden
Nuclear energy 101: Inside the "black box" of power plants - Hoe werkt kernenergie en wat ging er mis in Fukushima?
A Conversation with My Dad, a Nuclear Engineer, about the Fukushima Daiichi Nuclear Power Plant Disaster in Japan - vraaggesprek met een nucleair ingenieur
How a Reactor Shuts Down and What Happens in a Meltdown (NYTimes, infographic)
Japan's nuclear crisis and Chernobyl: Key differences (Christian Science Monitor)

Plaatjes en video's








Bekende hoaxes

SPOILER: Bekijk hoaxes
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Eerdere topics
Kerncentrales Japan in problemen #1
Kerncentrales Japan #2
Kerncentrales Japan #3
Kerncentrales Japan #4
Kerncentrales Japan #5
Kerncentrales Japan #6
Kerncentrales Japan #7

[ Bericht 0% gewijzigd door eleusis op 15-03-2011 03:58:49 ]
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
  Moderator / Redactie Sport / Weblog dinsdag 15 maart 2011 @ 02:36:09 #2
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_94129817
En CNN had een interview met Yoko Ono, die andere ramp uit Japan
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_94129824
Echt een geniale openingspost. Had het nieuws al een tijdje niet meer gevolgd en ben gelijk weer helemaal bij. _O_
pi_94129825
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 02:36 schreef indahnesia.com het volgende:
Er kijken 17.300 mensen naar een Geigerteller _O-
http://www.ustream.tv/channel/geiger-counter-tokyo
Als die waarde ineens spectaculair stijgt weet je genoeg
Station Arnhem foto's: http://www.flickr.com/photos/temlin/
  Moderator / Redactie Sport / Weblog dinsdag 15 maart 2011 @ 02:38:06 #6
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_94129829
en waar staat deze dan? http://www.ustream.tv/cha(...)A6%E3%83%B3%E3%82%BF die loopt al een tijdje op
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_94129834
Ohtaku in south Tokyo
pi_94129850
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 02:37 schreef Temlin het volgende:

[..]

Als die waarde ineens spectaculair stijgt weet je genoeg
Ja, daar heb je gelijk in. :')
pi_94129852
off air?
  dinsdag 15 maart 2011 @ 02:41:48 #10
299059 bokaal
De man van staal!
pi_94129857
pi_94129859
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 02:38 schreef rubbereend het volgende:
en waar staat deze dan? http://www.ustream.tv/cha(...)A6%E3%83%B3%E3%82%BF die loopt al een tijdje op
die andere is ermee gestopt.. tja.. 17.500 kijkers.. :')
pi_94129870
Ik was nog wel optimistisch maar na deze 3e explosie denk ik dat het inmiddels wel einde verhaal is.
Station Arnhem foto's: http://www.flickr.com/photos/temlin/
  Moderator / Redactie Sport / Weblog dinsdag 15 maart 2011 @ 02:44:12 #14
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_94129873
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 02:41 schreef bokaal het volgende:
[ afbeelding ]
Toen ik een uurtje geleden keek was hij nog 20,3 ofzo. Maar ik heb eerlijk gezegd geen idee wanneer het kritisch wordt :P
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_94129880
20 = meh
100 < sucks
100 > fucked
pi_94129881
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 02:44 schreef rubbereend het volgende:

[..]

Toen ik een uurtje geleden keek was hij nog 20,3 ofzo. Maar ik heb eerlijk gezegd geen idee wanneer het kritisch wordt :P
en die andere in Toyko stond op 13.5X toen ie zojuist offline ging..
pi_94129885
Waar is de bron voor die tekst over Daiichi in de OP?

quote:
Breaking (di 1:38)
Daiichi-centrale Unit 2 heeft momenteel grote problemen. Er lijkt een explosie te zijn geweest dinsdag om 0:10, in of rond de 'suppression chamber'. Er is aan de grens van het complex (buiten de centrale) een zeer hoge straling gemeten (meer dan 10.000x normaal). Alle technici behalve degenen die direct bij de koeloperatie betrokken zijn, zijn geëvacueerd.
pi_94129890
Ik zie 't getal ook langzaam omhoog gaan, maar kan iemand in lekentermen uitlegen waar
het getal precies voor staat (cpm?) en wat een normaal getal zou moeten zijn? (schadelijk/niet schadelijk)
  Moderator / Redactie Sport / Weblog dinsdag 15 maart 2011 @ 02:47:04 #19
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_94129891
Wel mooi hoe op CNN de discussie nu ook vooral is of zoiets in de VS ook zou kunnen :P
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  Moderator / Redactie Sport / Weblog dinsdag 15 maart 2011 @ 02:47:29 #20
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_94129895
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 02:47 schreef LSD.tv het volgende:
Ik zie 't getal ook langzaam omhoog gaan, maar kan iemand in lekentermen uitlegen waar
het getal precies voor staat (cpm?) en wat een normaal getal zou moeten zijn? (schadelijk/niet schadelijk)
Kerncentrales Japan #8
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  dinsdag 15 maart 2011 @ 02:48:12 #21
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_94129901
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 02:47 schreef rubbereend het volgende:
Wel mooi hoe op CNN de discussie nu ook vooral is of zoiets in de VS ook zou kunnen :P
In elke kerncentrale die actieve koeling nodig heeft en waar zowel het hoofdkoelsysteem als het backupsysteem uitvalt, kan dit gebeuren.
pi_94129904
@rubbereend, dank: vlak nadat ik op post drukte zag ik die post :P
Ik zie alleen nergens edit/quote knoppen meer sinds de nieuwe layout :(
  dinsdag 15 maart 2011 @ 02:48:55 #23
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_94129905
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 02:45 schreef vergezocht het volgende:
Waar is de bron voor die tekst over Daiichi in de OP?
Persconferentie van Tepco op NHK World TV tussen 0:30 en 1:00 en Kyodo newsstream. Wat en hoe over de suppression chamber komt deels van professor die het op NHK daarna duiding gaf, deels van tweets van Diederik Samsom en plaatjes uit documentatie over BWR reactors.

Het is nog vrij nieuwe informatie en nu.nl heeft het bijvoorbeeld verkeerd (die zeggen dat het reactorvat lek is, maar dat zeiden ze niet, al is het helaas wel zeer mogelijk).
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_94129914
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 02:47 schreef LSD.tv het volgende:
Ik zie 't getal ook langzaam omhoog gaan, maar kan iemand in lekentermen uitlegen waar
het getal precies voor staat (cpm?) en wat een normaal getal zou moeten zijn? (schadelijk/niet schadelijk)
cpm = counts per minute
http://en.wikipedia.org/wiki/Counts_per_minute
Het is niet bekend hoe nauwkeurig de meter is, en dus weten we niet precies hoe gevaarlijk het nummer is.
quote:
the efficiency of the radiation detector (e.g. scintillation counter) must be accounted for when analysing data in cpm.
Op zondag 8 maart 2009 21:38 schreef Danny het volgende:
fuck de policy. posten die hap!
  Moderator / Redactie Sport / Weblog dinsdag 15 maart 2011 @ 02:50:15 #25
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_94129919
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 02:48 schreef LSD.tv het volgende:
@rubbereend, dank: vlak nadat ik op post drukte zag ik die post :P
Ik zie alleen nergens edit/quote knoppen meer sinds de nieuwe layout :(
recht bovenin de post wordt alles zichtbaar als je er met de muis langszweeft. Onder de tijd van de post en waar de notes staan enzo :P
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_94129932
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 02:47 schreef LSD.tv het volgende:
Ik zie 't getal ook langzaam omhoog gaan, maar kan iemand in lekentermen uitlegen waar
het getal precies voor staat (cpm?) en wat een normaal getal zou moeten zijn? (schadelijk/niet schadelijk)
CPM staat voor counts per minute. Als een radioactief atoom vervalt naar een lichter atoom zendt het alfa-deeltje, beta-deeltjes en gammastraling uit. De Geigerteller telt het aantal deeltjes en zodoende is het aantal vervallen kernen per minuut is dus een maat voor de aanwezigheid van radioactieve atoomkernen. De officiele maat die hiervoor gebruikt wordt is Becquerel, dat is het aantal vervallen atoomkernen per seconde.

Wat volgens mij ook meegenomen moet worden is de energetische waarde van de gamma-straling of beta-deeltjes die door Geigerteller gemeten wordt. Dat geeft de teller dus niet aan en dus is er geen volledig beeld voor wat betreft de schadelijkheid van de straling.
  dinsdag 15 maart 2011 @ 02:51:55 #27
2651 svann
night-hawk
pi_94129933
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 02:41 schreef bokaal het volgende:

Die begon bij 0,012.80 (voor de explosie).

http://www.ustream.tv/channel/geiger-counter-tokyo -tijdelijk offline?
seek electricity         Fok!Team Kiva micro-kredieten == Doe mee met $25! == topic
pi_94129936
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 02:25 schreef Bolkesteijn het volgende:
Misschien een beetje laat, maar die explosies duiden op het vrijkomen van waterstof en zuurstof. Het proces dat de waterstof en zuurstof produceert is denk ik thermolyse. En dat betekent dus dat de temperatuur in de reactor al enorm hoog moet zijn want thermolyse van water vindt pas plaats bij temperaturen hoger dan 1800 graden Celcius. Aan de andere kant hoeven die explosies dus ook niet heel ernstig te zijn, behalve dat zij dan voor extra schade kunnen zorgen aan de reactor.
Oxidatie van de zirconiummantel rond de splijtstof las ik. Waardoor dus enkel de waterstof vrijkomt. Die zou bij venting moeten 'afgefakkelt' worden voor ie een explosief mengsel met de aanwezge lucht kan vormen, maar dat systeem lijkt niet gewerkt te hebben. Ik denk (ben niet zeker) dat bij thermolyse van water de vrijgekomen gassen meteen weer reageren met elkaar.
Kleinere explosies dus. Autoignition temp van waterstof is 536°C
pi_94129942
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 02:51 schreef svann het volgende:

[..]

Die begon bij 0,012.80 (voor de explosie).

http://www.ustream.tv/channel/geiger-counter-tokyo -tijdelijk offline?
ja, die andere is kapot.. vanaf 12.80 dus.. relatief een flinke stijging.
  dinsdag 15 maart 2011 @ 02:53:00 #30
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_94129944
Dat ze de hele tijd blijven herhalen dat het niet zo erg kan worden als Tsjernobyl... dat stelt me lekker gerust, maar niet heus -O-
  Moderator / Redactie Sport / Weblog dinsdag 15 maart 2011 @ 02:53:34 #31
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_94129947
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 02:51 schreef svann het volgende:

[..]

Die begon bij 0,012.80 (voor de explosie).

http://www.ustream.tv/channel/geiger-counter-tokyo -tijdelijk offline?
21,49 inmiddels, het loopt gewoon lekker rustig door
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_94129949
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 02:51 schreef svann het volgende:

[..]

Die begon bij 0,012.80 (voor de explosie).

http://www.ustream.tv/channel/geiger-counter-tokyo -tijdelijk offline?
Dit is een andere meter en je kunt de getallen dus niet met elkaar vergelijken.
Het nummer kan ook hoger of lager zijn afhankelijk van hoeveel beton/metaal/andere materialen er in de buurt zijn van de meter.
Op zondag 8 maart 2009 21:38 schreef Danny het volgende:
fuck de policy. posten die hap!
pi_94129951
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 02:53 schreef Jegorex het volgende:

[..]

Dit is een andere meter en je kunt de getallen dus niet met elkaar vergelijken.
Het nummer kan ook hoger of lager zijn afhankelijk van hoeveel beton/metaal/andere materialen er in de buurt zijn van de meter.
en die stopte net bij 13.54 geloof ik...
pi_94129955
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 02:53 schreef rubbereend het volgende:

[..]

21,49 inmiddels, het loopt gewoon lekker rustig door
21,53... het loopt op, en iets zegt me dat zoiet niet normaal is :') maar goed, kan best zijn dat er een andere factor is die dit tellertje doet oplopen. Dat kunnen we met zijn allen niet zien.
  dinsdag 15 maart 2011 @ 02:55:13 #35
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_94129956
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 02:53 schreef Jegorex het volgende:

[..]

Dit is een andere meter en je kunt de getallen dus niet met elkaar vergelijken.
Maar het stijgt wel gestaag :{
  dinsdag 15 maart 2011 @ 02:55:40 #36
299059 bokaal
De man van staal!
pi_94129959
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 02:51 schreef svann het volgende:

[..]

Die begon bij 0,012.80 (voor de explosie).

http://www.ustream.tv/channel/geiger-counter-tokyo -tijdelijk offline?
Bron: http://www.ustream.tv/cha(...)A6%E3%83%B3%E3%82%BF
pi_94129960
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 02:52 schreef meth1745 het volgende:
Oxidatie van de zirconiummantel rond de splijtstof las ik. Waardoor dus enkel de waterstof vrijkomt. Die zou bij venting moeten 'afgefakkelt' worden voor ie een explosief mengsel met de aanwezge lucht kan vormen, maar dat systeem lijkt niet gewerkt te hebben. Ik denk (ben niet zeker) dat bij thermolyse van water de vrijgekomen gassen meteen weer reageren met elkaar.
Kleinere explosies dus. Autoignition temp van waterstof is 536°C
Aha, geen thermolyse dus wat ik vanmiddag wel op de radio hoorde (ze hadden het over knalgas). Thnx.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog dinsdag 15 maart 2011 @ 02:58:26 #38
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_94129971
Nou ik haak af ik hoor het morgenvroeg allemaal wel.
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_94129972
Om eventuele paniek, mocht het mis gaan, wat te temperen hier een uitzending van BBC Horizon wat de gevaren van radioactiviteit wat meer in perspectief zet. Vooral de radioactieve elementen voor 's nachts op het nachtkastje in een kan water vind ik prachtig. :D





pi_94129977
Het gaat niet mis, ik houd de boel in de gaten tot Nederland weer wakker is..
  dinsdag 15 maart 2011 @ 03:00:28 #41
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_94129980
Premier Kan gaat nu spreken op NHK World (stream) met een bericht aan het Japanse volk.
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
  † In Memoriam † dinsdag 15 maart 2011 @ 03:01:49 #42
21290 NorthernStar
Insurgent
  Moderator / Redactie Sport / Weblog dinsdag 15 maart 2011 @ 03:02:08 #43
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_94129991
BBC world vertaalt gelukkig live :P
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  dinsdag 15 maart 2011 @ 03:03:19 #44
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_94129997
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 03:02 schreef rubbereend het volgende:
BBC world vertaalt gelukkig live :P
Goeie tip!
pi_94130008
quote:
7s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 02:48 schreef eleusis het volgende:

[..]

Persconferentie van Tepco op NHK World TV tussen 0:30 en 1:00 en Kyodo newsstream. Wat en hoe over de suppression chamber komt deels van professor die het op NHK daarna duiding gaf, deels van tweets van Diederik Samsom en plaatjes uit documentatie over BWR reactors.

Het is nog vrij nieuwe informatie en nu.nl heeft het bijvoorbeeld verkeerd (die zeggen dat het reactorvat lek is, maar dat zeiden ze niet, al is het helaas wel zeer mogelijk).
Ik ben net op die site gaan kijken, TS, nadat hij weigerde te laden voor een 5 tal minuten :(, maar mijn vraag aan jou is, kan je dat echt als een bron beschouwen? Want het lijkt meer een soort twitter/blog combinatie met die korte berichten.

Hoe betrouwbaar is Kyodo nieuws, en hoe lang bestaat dat nieuwsmedium?

Overigens heb ik dit bericht gevonden, weet niet of het klopt
quote:
BULLETIN: Container damaged, radioactive materials feared to leak at Fukushima plant
TOKYO, March 15, Kyodo

Radiation is feared to have leaked after the container vessel was damaged at the No. 2 reactor of the Fukushima nuke plant Tuesday morning, Tokyo Electric Power Co. said.
http://english.kyodonews.jp/news/2011/03/78016.html
  Moderator / Redactie Sport / Weblog dinsdag 15 maart 2011 @ 03:06:42 #46
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_94130013
Aha hij wil niet ingaan op reactor 2 _O-
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  † In Memoriam † dinsdag 15 maart 2011 @ 03:07:03 #47
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_94130015
- Evacuaties strenger en uitgebreid.
- Ramen en deuren dichthouden
- Kalm blijven

:{
pi_94130018
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 03:06 schreef rubbereend het volgende:
Aha hij wil niet ingaan op reactor 2 _O-
Hij praat over "Het grote plaatje" xD
  Moderator / Redactie Sport / Weblog dinsdag 15 maart 2011 @ 03:08:13 #49
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_94130019
-herstel-
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  dinsdag 15 maart 2011 @ 03:08:22 #50
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_94130020
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 03:05 schreef vergezocht het volgende:
Hoe betrouwbaar is Kyodo nieuws, en hoe lang bestaat dat nieuwsmedium?
Kyodo is een beetje het ANP van Japan. Ze melden dingen de afgelopen dagen sneller dan het op de TV komt. Ik heb het idee dat ze iets té gretig zijn, in de zin dat ze soms iets naar buiten brengen terwijl dat nog niet bevestigd is. Maar vandaag hebben ze helaas veel gelijk.
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_94130023
quote:
7s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 02:51 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Wat volgens mij ook meegenomen moet worden is de energetische waarde van de gamma-straling of beta-deeltjes die door Geigerteller gemeten wordt. Dat geeft de teller dus niet aan en dus is er geen volledig beeld voor wat betreft de schadelijkheid van de straling.
Jij zegt dus dat je minimaal 2 verschillende meters moet hebben? Wat wordt de tweede dus om juist te kunnen bepalen hoe gevaarlijk het spul is?
  dinsdag 15 maart 2011 @ 03:08:58 #52
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_94130024
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 03:08 schreef rubbereend het volgende:
[ afbeelding ]
We are in control!
Wat praten jullie nou raar met je Sahaf plaatjes. Hij meldt nu dat er in unit 4 momenteel een brand is. Dat is iets wat helemaal nog niet bekend was. :{
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_94130026
Reactor 4 gaat nu de fik in?
pi_94130027
Benieuwd of financiële motieven bijgedragen kunnen hebben aan de ernst van de gebeurtenissen. Trachten het verlies van een reactor te vermijden door te lang wachten met gebruik van zeewater, of een dure meltdown afwenden door koelwater in een reeds te hete reactor te pompen.Vooral als de containment blijkt te lekken.
  † In Memoriam † dinsdag 15 maart 2011 @ 03:09:37 #55
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_94130029
Nummer 4 reactor staat ook in de brand. Was stilgelegd maar er ligt nog wel (voor 40 jaar) aan opgebruikte brandstofstaven.
pi_94130031
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 03:07 schreef NorthernStar het volgende:
- Evacuaties strenger en uitgebreid.
- Ramen en deuren dichthouden
- Kalm blijven

:{
Zolang die nog bestaan na de tsunami :{
pi_94130033
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 03:08 schreef vergezocht het volgende:

[..]

Jij zegt dus dat je minimaal 2 verschillende meters moet hebben? Wat wordt de tweede dus om juist te kunnen bepalen hoe gevaarlijk het spul is?
Klopt. Tenzij je weet welke atoomkernen er vervallen. De energetische waarde van de deeltje/straling is namelijk per vervalreactie bekend (zie willekeurig tabellenboek). Licht en gammastraling zijn precies hetzelfde, beide is het elektromagnetische straling. Het verschil in schadelijkheid zit hem in de energetische waarde van de straling.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog dinsdag 15 maart 2011 @ 03:11:01 #58
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_94130036
quote:
7s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 03:08 schreef eleusis het volgende:

[..]

Wat praten jullie nou raar met je Sahaf plaatjes. Hij meldt nu dat er in unit 4 momenteel een brand is. Dat is iets wat helemaal nog niet bekend was. :{
ai, ik zal meneer Sahaf opbergen
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_94130046
Iemand een korte samenvatting van de ontwikkelingen van de afgelopen uren?
  † In Memoriam † dinsdag 15 maart 2011 @ 03:13:30 #60
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_94130048
quote:
2s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 03:10 schreef vergezocht het volgende:

[..]

Zolang die nog bestaan na de tsunami :{
Ja voor zover ze uberhaupt nog een huis hebben idd.

Ik moest lachen maar man o man wat een gigaramp. :N
  Moderator / Redactie Sport / Weblog dinsdag 15 maart 2011 @ 03:14:43 #61
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_94130057
Begrijp ik van CNN nou goed dat ze hem hebben proberen weer bij te vullen met water maar dat het waterniveau niet stijgt?
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_94130058
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 03:13 schreef Rumille het volgende:
Iemand een korte samenvatting van de ontwikkelingen van de afgelopen uren?
het is klaar.
Station Arnhem foto's: http://www.flickr.com/photos/temlin/
  dinsdag 15 maart 2011 @ 03:15:14 #63
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_94130061
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 03:13 schreef Rumille het volgende:
Iemand een korte samenvatting van de ontwikkelingen van de afgelopen uren?
Heb de OP geüpdatet.
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
  dinsdag 15 maart 2011 @ 03:15:43 #64
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_94130062
Nieuw advies voor bewoners van 20km tot 30km vanaf Daiichi-centrale: binnen blijven, ramen gesloten houden, zet ventilatie uit.
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_94130066
quote:
7s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 03:15 schreef eleusis het volgende:

[..]

Heb de OP geüpdatet.
Ah, bedankt.

Maar 't lijkt dus relatief mee te vallen?
  Moderator / Redactie Sport / Weblog dinsdag 15 maart 2011 @ 03:16:39 #66
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_94130067
quote:
7s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 03:15 schreef eleusis het volgende:
Nieuw advies voor bewoners van 20km tot 30km vanaf Daiichi-centrale: binnen blijven, ramen gesloten houden, zet ventilatie uit.
volgende stap is dus die cirkel ook evacueren neem ik aan.
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  dinsdag 15 maart 2011 @ 03:19:49 #67
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_94130084
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 03:16 schreef Rumille het volgende:
Ah, bedankt.

Maar 't lijkt dus relatief mee te vallen?
Nee, dit is echt zo'n beetje het worst case scenario voor een moderne kerncentrale. Ik verwacht geen Chernobyl, maar het is bijzonder ernstig.
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_94130086
This just in from CNN, jongens:

Breaking news:

Japan's prime minister: Risk of further release of radioactive material from nuclear power plant remains "very high."

quote:
New blast shakes nuclear plant

Sendai, Japan (CNN) -- Rescue workers scoured tangled and displaced piles of debris Tuesday, searching for survivors, as crews struggled to keep control at a damaged nuclear plant on the fifth day of the developing disaster in Japan.
Friday's 9.0-magnitude earthquake and the ensuing tsunami killed thousands, based on official and Japanese media reports, but an exact accounting of the disaster remains hidden beneath widespread damage that rescuers are only beginning to unearth.
The confirmed death toll, growing every few hours, reached 2,414 on Tuesday. But that didn't account for the thousands of bodies Japan's Kyodo News Agency said had been found in the Miyagi Prefecture on Japan's northeast coast. The number of dead is expected to rise as rescuers reach more hard-hit areas.
At least 3,118 people were still missing Tuesday, the National Police Agency said. Public broadcaster NHK reported that 450,000 people were living in shelters.
Leaving messages for loved ones in Japan Japan's recovery will take years Chaos as quake hits
Gallery: Japan begins road to recovery
At the same time, officials are fighting to contain a nuclear emergency. The earthquake and tsunami led to problems at three of the country's nuclear power plants.
An "explosive impact" occurred Tuesday morning at the No. 2 reactor at the Fukushima Daiichi nuclear power plant in northeastern Japan, a day after a hydrogen explosion rocked another reactor, the plant's owner said. Pressure readings indicated some damage to the No. 2 reactor's suppression pool, a donut-shaped reservoir at the base of the reactor containment vessel.
An explosion in a building housing the No. 3 reactor at the Fukushima Daiichi plant injured 11 workers Monday. A similar explosion over the weekend occurred in the No. 1 reactor.

Yukio Edano, Japan's chief Cabinet secretary, said he could not rule out the possibility of a meltdown at all three troubled reactors. While sea water was being pumped into the reactors in an effort to prevent further damage, "It cannot necessarily be called a stable situation," Edano said early Tuesday.
In Tokyo, where many trains were not running or were severely delayed because of power outages, residents worried about the threat of more aftershocks as they started their workweek Monday.
"It didn't really feel safe going to an empty office," said Tokyo resident Mia Moore, citing the ongoing tremors that continue to rattle the city every few hours. "People want to stay with their families at this time to recover, really. It's quite exhausting feeling so nervous all the time. I think people want to get back to normality as soon as they can."
But normalcy seems a distant memory across the hardest-hit region of Japan. NHK, citing police and disaster management officials, reported that 63,000 buildings had been damaged, more than 6,000 of them obliterated.
In Miyagi Prefecture, rescue workers sifted through mountains of debris, and hope for survivors appeared to dim.
In the Sendai area, where buildings were disintegrated by rushing water within seconds during the tsunami, a bizarre mix of sport-utility vehicles, cabinets, sofas, a taxi and a doll were heaped in a pile outside the remnants of a house.
gaat door....heb het afgeknipt :{

http://www.cnn.com/2011/W(...)html?hpt=T1&iref=BN1
  † In Memoriam † dinsdag 15 maart 2011 @ 03:20:45 #69
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_94130090
Hoge kans dat #2 reactor zelf ook gescheurd is dus, niet alleen die suppression chamber.
pi_94130095
quote:
7s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 03:19 schreef eleusis het volgende:
Nee, dit is echt zo'n beetje het worst case scenario voor een moderne kerncentrale.
Waarom specifiek voor een moderne centrale?
pi_94130097
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 03:20 schreef NorthernStar het volgende:
Hoge kans dat #2 reactor zelf ook gescheurd is dus, niet alleen dat containment vat.
Dat zullen de Japs ons niet vertellen.

Kamikazi's :%
  dinsdag 15 maart 2011 @ 03:22:12 #73
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_94130100
quote:
7s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 03:19 schreef eleusis het volgende:

[..]

Nee, dit is echt zo'n beetje het worst case scenario voor een moderne kerncentrale. Ik verwacht geen Chernobyl, maar het is bijzonder ernstig.
Modern? Het is toch een hartstikke oude centrale?
pi_94130106
quote:
5s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 03:22 schreef Tijn het volgende:

[..]

Modern? Het is toch een hartstikke oude centrale?
Als je jaren 70 modern noemt, kan het wel.
  dinsdag 15 maart 2011 @ 03:23:12 #75
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_94130108
quote:
7s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 03:21 schreef Bolkesteijn het volgende:
Waarom specifiek voor een moderne centrale?
Omdat de designkenmerken ertegen zouden moeten beschermen dat de kern hyperkritisch wordt, omdat de reactie op een gegeven moment beperkt gaat worden door stoomvorming (het vloeibaar water is een noodzakelijke moderator).

Dit zou volgens de huidige consensus een Chernobyl-scenario moeten voorkomen waarbij zeer snel de kern grotendeels verdampt en in vuur opgaat, met significante gezondheidseffecten over een grote afstand.

Wat niet wegneemt dat het nog een stuk erger kan worden dan het nu is. En alles zal er van afhangen hoe de technici de absurd moeilijke klus kunnen klaren om de reactor koel te houden onder gevaarlijke omstandgheden.
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_94130116
De nog werkende counter is nu bijna op de 22, waar die ongeveer anderhalf uur geleden op 12.8 stond :{
“Man is free at the moment he wishes to be.”
Voltaire.
"There is no left and right, only right and wrong." Tinyint, DI forums.
"Doubt is the seed of misdirection." Ikzelf.
pi_94130117
Nog maar een keer, voor iedereen met familie in Japan:

(Reuters) - France urges citizens to leave Tokyo area

http://www.reuters.com/ar(...)dUSTRE72C21G20110313
pi_94130119
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 03:16 schreef Rumille het volgende:

[..]

Ah, bedankt.

Maar 't lijkt dus relatief mee te vallen?
reactor 4 staat nu in de fik. We dachten dat 4 tot 6 al dagen veilig waren...
  † In Memoriam † dinsdag 15 maart 2011 @ 03:25:37 #79
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_94130121
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 03:21 schreef vergezocht het volgende:

[..]

Dat zullen de Japs ons niet vertellen.

Kamikazi's :%
Hij houdt het op "high probability".

Ik weet niet hoeveel info men heeft maar men zou inmiddels wel moeten weten of het ding nog intact is of niet lijkt mij.
pi_94130126
quote:
7s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 03:23 schreef eleusis het volgende:

[..]

Omdat de designkenmerken ertegen zouden moeten beschermen dat de kern hyperkritisch wordt, omdat de reactie op een gegeven moment beperkt gaat worden door stoomvorming (het vloeibaar water is een noodzakelijke moderator). Dit zou volgens de huidige consensus een Chernobyl-scenario moeten voorkomen waarbij zeer snel de kern grotendeels verdampt en in vuur opgaat, met significante gezondheidseffecten over een grote afstand.

Wat niet wegneemt dat het nog een stuk erger kan worden dan het nu is. En alles zal er van afhangen hoe de technici de absurd lastige klus kunnen klaren om de reactor koel te houden onder gevaarlijke omstandgheden.
Je hebt er wederom gelijk, TS ^O^ .
  Moderator / Redactie Sport / Weblog dinsdag 15 maart 2011 @ 03:28:32 #81
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_94130136
Ik heb het gevoel dat die mannen daar staan te jongleren en dat er steeds een bal bijgegooid wordt alsin een reactor die problemen geeft. En ze staan nu met vier reactoren te jongleren :{
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  dinsdag 15 maart 2011 @ 03:31:12 #82
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_94130152
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 03:28 schreef rubbereend het volgende:
Ik heb het gevoel dat die mannen daar staan te jongleren en dat er steeds een bal bijgegooid wordt alsin een reactor die problemen geeft. En ze staan nu met vier reactoren te jongleren :{
Als dit in een film zou gebeuren, zou het haast niet meer geloofwaardig zijn. :{
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_94130163
The land of the rising doom.

Trouwens, kerngezond krijgt hierdoor een hele nieuwe betekenis.

[/grap modus]
  dinsdag 15 maart 2011 @ 03:34:10 #84
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_94130164
quote:
5s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 03:22 schreef Tijn het volgende:
Modern? Het is toch een hartstikke oude centrale?
Hij is oud, maar ik bedoel eigenlijk: het is geen Sovjet-stijl (RBMK) reactor die in dit soort situaties compleet de lucht in gaat en een radioactieve wolk veroorzaakt.
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_94130167
Wat is nou het ergste wat er kan gebeuren en over een hoe groot gebied praat je dan?
Ik zwaai naar dieren.
pi_94130170
Serieuze fallout over Tokio en omstreken lijkt me een aardige beschrijving van worst case.
“Man is free at the moment he wishes to be.”
Voltaire.
"There is no left and right, only right and wrong." Tinyint, DI forums.
"Doubt is the seed of misdirection." Ikzelf.
pi_94130174
Fallout Tokio in stores now

Niet tof wat hier gebeurd ..
pi_94130176
Ik krijg berichten binnen dat reactor #4 ook is geëxplodeerd.
pi_94130181
quote:
15s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 03:38 schreef Salvad0R het volgende:
Ik krijg berichten binnen dat reactor #4 ook is geëxplodeerd.
Vertel ?!
  dinsdag 15 maart 2011 @ 03:41:18 #90
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_94130183
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 03:34 schreef Geerd het volgende:
Wat is nou het ergste wat er kan gebeuren en over een hoe groot gebied praat je dan?
Significante radioactieve besmetting van een groot gebied. Hoe erg, hoe ver, kan ik niet voorspellen. Als Murphy bezig blijft, misschien wel verder dan de geëvacueerde zone. Langdurige verplichte evacuatie. Misschien wel een deel van het gebied dat voor lange tijd afgesloten wordt.
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
  † In Memoriam † dinsdag 15 maart 2011 @ 03:41:35 #91
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_94130184
quote:
15s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 03:38 schreef Salvad0R het volgende:
Ik krijg berichten binnen dat reactor #4 ook is geëxplodeerd.
Die staat in de fik inderdaad. Daar schijnt het gevaar vooral van de spent fuel te komen die ook niet meer goed gekoeld worden en deels boven water liggen.
pi_94130186
government order
1. 60km (37mile) evacuation
2. close all windows and seal
  dinsdag 15 maart 2011 @ 03:42:50 #93
165924 msnk
AliceWonder <3
pi_94130188
Eleusis kwam het niet in je op om misschien je standaard-PI te veranderen, al was het maar voor dit topic :@
AFC AJAX
pi_94130190
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 03:40 schreef Typisch het volgende:

[..]

Vertel ?!
Kan je Japans?

  dinsdag 15 maart 2011 @ 03:43:50 #95
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_94130191
Ja je hebt gelijk :') Ik weet alleen niet meer waar dat kan.

Edit: Ah, hebbes.
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_94130192
quote:
Heeel klein beetje.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog dinsdag 15 maart 2011 @ 03:44:13 #97
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_94130194
quote:
4s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 03:41 schreef Salvad0R het volgende:
government order
1. 60km (37mile) evacuation
2. close all windows and seal
:o
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  † In Memoriam † dinsdag 15 maart 2011 @ 03:45:35 #98
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_94130197
Denk dat het inmiddels geen level 4 meer is.
pi_94130198
quote:
4s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 03:25 schreef Salvad0R het volgende:
Nog maar een keer, voor iedereen met familie in Japan:

(Reuters) - France urges citizens to leave Tokyo area

http://www.reuters.com/ar(...)dUSTRE72C21G20110313
Zal wellicht te maken hebben met het feit dat alles plat ligt, geen vervoer, geen aanvoer van voeding e.d.
pi_94130199
quote:
4s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 03:41 schreef Salvad0R het volgende:
government order
1. 60km (37mile) evacuation
2. close all windows and seal
hm... echt rooskleurig is het niet. :N
  dinsdag 15 maart 2011 @ 03:47:35 #101
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_94130200
quote:
15s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 03:45 schreef NorthernStar het volgende:
Denk dat het inmiddels geen level 4 meer is.
Denk ik ook niet. De premier gaf al aan dat er nu wel stralingsniveaus zijn gemeten die schadelijk zijn voor de gezondheid. Voorheen ging het om minimale lekken. Niveau 5 is nu bereikt, hoger zou zomaar kunnen tenzij álles vanaf nu goed gaat.



Ik ben erg blij dat er al snel geëvacueerd is. Dat is geen lichte beslissing maar wel de goede beslissing gebleken.
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_94130203
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 03:46 schreef indahnesia.com het volgende:

[..]

Zal wellicht te maken hebben met het feit dat alles plat ligt, geen vervoer, geen aanvoer van voeding e.d.
Niet alles ligt plat, als je in technische termen wilt spreken:

http://www.zie.nl/video/t(...)dbeving/m1gz0u5fb1qm
pi_94130207
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 03:49 schreef vergezocht het volgende:

[..]

Niet alles ligt plat, als je in technische termen wilt spreken:

http://www.zie.nl/video/t(...)dbeving/m1gz0u5fb1qm
met plat bedoelde ik vervoer, economie.. niet tsunami-plat.
pi_94130211
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 03:51 schreef indahnesia.com het volgende:

[..]

met plat bedoelde ik vervoer, economie.. niet tsunami-plat.
Ja dat kan kloppen maar volgens mij is er alles in het westen en zuiden van het land nog heel gelukkig.

Dus iedereen maar vanuit Tokio en omgeving naar het westen verhuizen?
pi_94130212
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 03:53 schreef vergezocht het volgende:

[..]

Ja dat kan kloppen maar volgens mij is er alles in het westen en zuiden van het land nog heel gelukkig.

Dus iedereen maar vanuit Tokio en omgeving naar het westen verhuizen?
hmja, da's pas echt vergezocht
  dinsdag 15 maart 2011 @ 03:55:12 #106
165924 msnk
AliceWonder <3
pi_94130213
quote:
Op dinsdag 15 maart 2011 03:41 schreef Salvad0R het volgende:
government order
1. 60km (37mile) evacuation
2. close all windows and seal
CNN meldt 30km ó.Ó
AFC AJAX
  Moderator / Redactie Sport / Weblog dinsdag 15 maart 2011 @ 03:56:10 #107
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_94130216
http://www.ustream.tv/cha(...)A6%E3%83%B3%E3%82%BF

Is nu al een tijdje stabiel rond de 22.03
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_94130218
quote:
6s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 03:55 schreef indahnesia.com het volgende:

[..]

hmja, da's pas echt vergezocht
Sorry :@
pi_94130219
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 03:56 schreef rubbereend het volgende:
http://www.ustream.tv/cha(...)A6%E3%83%B3%E3%82%BF

Is nu al een tijdje stabiel rond de 22.03
Goed om te zien :)
“Man is free at the moment he wishes to be.”
Voltaire.
"There is no left and right, only right and wrong." Tinyint, DI forums.
"Doubt is the seed of misdirection." Ikzelf.
  dinsdag 15 maart 2011 @ 03:57:41 #110
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_94130220
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 03:55 schreef msnk het volgende:
CNN meldt 30km ó.Ó
Evacuatie tot 20km (al sinds 2 dagen), binnen blijven tot 30km.
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_94130223
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 03:57 schreef eleusis het volgende:

[..]

Evacuatie tot 20km (al sinds 2 dagen), binnen blijven tot 30km.
Die mensen weten echt niet waar ze het over hebben eh, die zogenoemde 'experts' Want elk iedere bericht lijkt een of andere vroegere tegen te spreken.

Of ze nemen de bevolking opzettelijk te grazen - dat kan ook.
  dinsdag 15 maart 2011 @ 03:59:15 #112
151257 Odysseuzzz
U bestaat niet
pi_94130224
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 03:55 schreef msnk het volgende:

[..]

CNN meldt 30km ó.Ó
Dus de straal diameter is dan dus 60? right
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 03:57 schreef eleusis het volgende:

[..]

Evacuatie tot 20km (al sinds 2 dagen), binnen blijven tot 30km.
Dat had ik ook gehoord in de vertaling.

[ Bericht 6% gewijzigd door Odysseuzzz op 15-03-2011 04:09:56 ]
pi_94130226
Leveranciers van kaliumjodide in de VS hebben haast geen voorraad meer.
quote:
One leading supplier, Anbex Inc., quickly sold out of its supply of more than 10,000 14-tablet packages on Saturday, said Alan Morris, president of the Williamsburg, Va., company.
He said the closely held firm was getting about three orders a minute for $10 packages of its Iosat pills, up from as few as three a week normally.
"Those who don't get it are crying. They're terrified," said Mr. Morris.
Ze kunnen misschien hun lokale meth cook proberen, die heeft jodium genoeg. :P

closely held: corporation for which most of the voting stock is held by a small number of shareholders, but which is still publicly traded.
Weer iets bijgeleerd.
pi_94130229
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 04:00 schreef meth1745 het volgende:
Leveranciers van kaliumjodide in de VS hebben haast geen voorraad meer.

[..]

Ze kunnen misschien hun lokale meth cook proberen, die heeft jodium genoeg. :P
Hebben ook bewoners aan de oostkust van de VS dit nodig?
Of kan het hen niet raken?
  Moderator / Redactie Sport / Weblog dinsdag 15 maart 2011 @ 04:02:58 #115
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_94130230
Ik ga nu echt maar eens slapen :')
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  dinsdag 15 maart 2011 @ 04:04:36 #116
151257 Odysseuzzz
U bestaat niet
pi_94130233
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 03:59 schreef vergezocht het volgende:

[..]

Die mensen weten echt niet waar ze het over hebben eh, die zogenoemde 'experts' Want elk iedere bericht lijkt een of andere vroegere tegen te spreken.

Of ze nemen de bevolking opzettelijk te grazen - dat kan ook.
De officiele berichten zijn steeds eenduidig geweest. Het zijn de media die ermee aan de haal gaan. En spraakverwarring.
pi_94130234
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 03:59 schreef vergezocht het volgende:

[..]

Die mensen weten echt niet waar ze het over hebben eh, die zogenoemde 'experts' Want elk iedere bericht lijkt een of andere vroegere tegen te spreken.

Of ze nemen de bevolking opzettelijk te grazen - dat kan ook.
Het lijkt mij dat de uploader van het youtubefilmpje Japanner is, of Japans kan, en die getallen heeft overgenomen van het Japanse nieuws.

Van dit filmpje dus.


Hopelijk is er een Japanner hier in de buurt die het kan vertalen voor ons, want ben ook wel benieuwd of die uploader ons een oor aannaait.
pi_94130235
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 04:02 schreef vergezocht het volgende:

[..]

Hebben ook bewoners aan de oostkust van de VS dit nodig?
Of kan het hen niet raken?
Mensen in de VS hebben dit helemaal niet nodig. Vermoed ik...
  dinsdag 15 maart 2011 @ 04:06:36 #119
165924 msnk
AliceWonder <3
pi_94130239
quote:
Op dinsdag 15 maart 2011 03:59 schreef Odysseuzzz het volgende:

[..]

Dus de straal is dan dus 60? right
Eh, hoezo 60?

En ik meld enkel wat ik daarnet op CNN zag, was iets minder dus dan de persoon die ik quotte.
AFC AJAX
pi_94130240
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 04:04 schreef meth1745 het volgende:

[..]

Mensen in de VS hebben dit helemaal niet nodig. Vermoed ik...
Nee toch, ivm met dat kaartje over de "Fallout"
pi_94130242
Tokyo counter gaat rustiger dan eerder gelukkig, maar ik blijf hem volgen.
“Man is free at the moment he wishes to be.”
Voltaire.
"There is no left and right, only right and wrong." Tinyint, DI forums.
"Doubt is the seed of misdirection." Ikzelf.
pi_94130244
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 04:06 schreef msnk het volgende:

[..]

Eh, hoezo 60?
Geen grap bedoeld maar 2x de helft.

Oftewel 30 km is het radius en 60 de middellijn of diameter.
  dinsdag 15 maart 2011 @ 04:08:43 #123
151257 Odysseuzzz
U bestaat niet
pi_94130245
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 04:06 schreef msnk het volgende:

[..]

Eh, hoezo 60?
Ik bedoel diameter srry
  dinsdag 15 maart 2011 @ 04:10:10 #124
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_94130246
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 04:04 schreef Odysseuzzz het volgende:
De officiele berichten zijn steeds eenduidig geweest. Het zijn de media die ermee aan de haal gaat. En spraakverwarring.
Dat is ook mijn mening. Maar het is ook een complexe situatie.

Ik wens iedereen een goede nachtrust en de Japanners in en om de centrale heel veel succes. :{
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_94130247
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 04:08 schreef Odysseuzzz het volgende:

[..]

Ik bedoel diameter srry
Same difference ;)
pi_94130248
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 04:10 schreef eleusis het volgende:

[..]

Dat is ook mijn mening. Maar het is ook een complexe situatie.

Ik wens iedereen een goede nachtrust en de Japanners in en om de centrale heel veel succes. :{
Jij ook. Ik ga ook onder zeil. :Z :W Truste allemaal
pi_94130251
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 04:07 schreef truepositive het volgende:
Tokyo counter gaat rustiger dan eerder gelukkig, maar ik blijf hem volgen.
Wat is trouwens de lol van het meten met een Geigerteller op 250 kilometer afstand? Als er wat gebeurd zou het minstens enkele uren moeten duren voordat het uberhaupt zichtbaar kan zijn op de meter in Tokio.
  dinsdag 15 maart 2011 @ 04:13:38 #128
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_94130254
quote:
7s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 04:12 schreef Bolkesteijn het volgende:
Wat is trouwens de lol van het meten met een Geigerteller op 250 kilometer afstand? Als er wat gebeurd zou het minstens enkele uren moeten duren voordat het uberhaupt zichtbaar kan zijn op de meter in Tokio.
Nulmeting is belangrijk :) Paar keer meten, weet je de steekproefvariantie, kun je hypotheses testen!
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_94130255
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 04:04 schreef Salvad0R het volgende:

Hopelijk is er een Japanner hier in de buurt die het kan vertalen voor ons, want ben ook wel benieuwd of die uploader ons een oor aannaait.
Er staan in ieder geval Koreaanse tekens in beeld.
pi_94130256
Dat weet ik, en het is ook niet lollig. Ik ben tegelijk met dit met andere dingen bezig maar zie geen reden om het niet te volgen. Als deze counter ineens omhoog schiet weten we zeker dat het goed fout is. En ik hoop van harte dat niet gebeurt, maar er is voor mij momenteel geen reden om het niet goed bij te houden in ieder geval.
“Man is free at the moment he wishes to be.”
Voltaire.
"There is no left and right, only right and wrong." Tinyint, DI forums.
"Doubt is the seed of misdirection." Ikzelf.
pi_94130257
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 04:13 schreef eleusis het volgende:

[..]

Nulmeting is belangrijk :) Paar keer meten, weet je de steekproefvariantie, kun je hypotheses testen!
Dan heeft het geen zin om op een plek te meten, dan moet je juist in een aantal plekken in Tokio meten. ;)
pi_94130262
22.11, relatief stabiel nu.
“Man is free at the moment he wishes to be.”
Voltaire.
"There is no left and right, only right and wrong." Tinyint, DI forums.
"Doubt is the seed of misdirection." Ikzelf.
pi_94130274
Germany has responded to the Japanese nuclear crisis by suspending for three months a plan to extend the lives of its ageing nuclear power stations.

http://www.bbc.co.uk/news/world-europe-12737396
  dinsdag 15 maart 2011 @ 04:26:20 #134
151257 Odysseuzzz
U bestaat niet
pi_94130276
Trusten aan mensen die slapen gaan, ik ben net wakker. c_/

Niet bevestigd maar de brand rond?, op?, in? nr4 zou al uit zijn. Ik hoop het.

Bron NHK world
pi_94130278
FUKUSHIMA, Japan (Reuters) - Japan's prime minister said on Tuesday that radioactive levels had become high around an earthquake-stricken nuclear power plant after an explosion there, and there was a risk of radiation leaking into the atmosphere.

http://ca.reuters.com/article/topNews/idCATRE72A0SS20110315
pi_94130282
Niet dat we dat hier nog niet weten, maar voor in de logboeken. Weet zelluf.
pi_94130288
Tokyo counter blijft nu redelijk stabiel, maar over een paar uur weten we pas echt meer.
“Man is free at the moment he wishes to be.”
Voltaire.
"There is no left and right, only right and wrong." Tinyint, DI forums.
"Doubt is the seed of misdirection." Ikzelf.
pi_94130295
:{
“Man is free at the moment he wishes to be.”
Voltaire.
"There is no left and right, only right and wrong." Tinyint, DI forums.
"Doubt is the seed of misdirection." Ikzelf.
  dinsdag 15 maart 2011 @ 04:58:06 #140
151257 Odysseuzzz
U bestaat niet
pi_94130299
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 04:50 schreef truepositive het volgende:
:{
RT geeft dingen toch een ander sausje.
Als de verslaggever bijvoorbeeld zegt:"the president told people to stay inside", maakt de verslaggever helemaal niet duidelijk dat het slechts ging over de directe omgeving enz.
Het is allemaal wel erg, maar RT doet er toch een schep boven op door op zulke manieren onduidelijk te zijn.
  dinsdag 15 maart 2011 @ 05:01:36 #141
151257 Odysseuzzz
U bestaat niet
pi_94130302
Radiation started rising... :-(

nieuwe conferentie...


ah herhaling
niet live...phew
pi_94130304
RT is een van beste MSM bronnen die er is dus ik weet het niet :P
“Man is free at the moment he wishes to be.”
Voltaire.
"There is no left and right, only right and wrong." Tinyint, DI forums.
"Doubt is the seed of misdirection." Ikzelf.
  dinsdag 15 maart 2011 @ 05:05:58 #143
151257 Odysseuzzz
U bestaat niet
pi_94130305
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 05:04 schreef truepositive het volgende:
RT is een van beste MSM bronnen die er is dus ik weet het niet :P
Onzin mijns inziens, het is goed om dingen van meerdere kanten te zien...maar ze doen maar wat graag vaag waarmee ze op gevoelens inspelen. Niet alleen vandaag.
pi_94130317
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 05:05 schreef Odysseuzzz het volgende:

[..]

Onzin mijns inziens, het is goed om dingen van meerdere kanten te zien...maar ze doen maar wat graag vaag waarmee ze op gevoelens inspelen. Niet alleen vandaag.

Alles goed en wel, maar het is niet alsof radioactiviteit van stofdeeltjes buiten die 30 km zone opeens niet meer bestaat. Dat Russia Today aangeeft dat Japanners beter hun ramen dicht kunnen houden lijkt me niet meer dan een goed advies.

Het bagatelliseren van zeer reële gevaren voor de volksgezondheid is in mijn ogen op zijn minst onverantwoordelijk. Het gaat hier om mensenlevens. Zo maakte ik vanmiddag mee in deze reeks dat mijn posts betreffende het advies van Franse ambassades aan hun burgers om Tokio te ontvluchten "topicverneukend" was, en ik moest maar "oprotten naar BNW" met mijn "onbetrouwbare bron" en dat soort ongein... Dat soort mensen verdienen een fluim spuug in hun beta-mannen gezicht, met hun lafhartige volgzaamheid van elk stukje overheidspropaganda wat ze voorgeschoteld krijgen, want nu Reuters met dezelfde berichten komt hoor je ze opeens niet meer.
pi_94130318
Een tikkeltje sterk geformuleerd, maar in essentie helemaal waar :P
“Man is free at the moment he wishes to be.”
Voltaire.
"There is no left and right, only right and wrong." Tinyint, DI forums.
"Doubt is the seed of misdirection." Ikzelf.
  dinsdag 15 maart 2011 @ 05:25:55 #146
321210 jcdragon
It's complicated.
pi_94130320
Isn't it ironic, don't you think
pi_94130321
Nieuw counter channel is offline, maar bleef hangen rond 22.10.
“Man is free at the moment he wishes to be.”
Voltaire.
"There is no left and right, only right and wrong." Tinyint, DI forums.
"Doubt is the seed of misdirection." Ikzelf.
pi_94130323
Ik heb mijn deel geprobeerd te doen en wat positieve energie die kant op gestuurd. Ik knuffel ook bomen en ik ben helemaal van het pad, zoals blijkt uit bijvoorbeeld het beste artikel in T&W in jaren van mijn hand ;)
“Man is free at the moment he wishes to be.”
Voltaire.
"There is no left and right, only right and wrong." Tinyint, DI forums.
"Doubt is the seed of misdirection." Ikzelf.
  dinsdag 15 maart 2011 @ 05:32:08 #149
151257 Odysseuzzz
U bestaat niet
pi_94130328
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 05:23 schreef Salvad0R het volgende:

[..]

Alles goed en wel, maar het is niet alsof radioactiviteit van stofdeeltjes buiten die 30 km zone opeens niet meer bestaat. Dat Russia Today aangeeft dat Japanners beter hun ramen dicht kunnen houden lijkt me niet meer dan een goed advies.

Het bagatelliseren van zeer reële gevaren voor de volksgezondheid is in mijn ogen op zijn minst onverantwoordelijk. Het gaat hier om mensenlevens. Zo maakte ik vanmiddag mee in deze reeks dat mijn posts betreffende het advies van Franse ambassades aan hun burgers om Tokio te ontvluchten "topicverneukend" was, en ik moest maar "oprotten naar BNW" en dat soort ongein... Dat soort mensen verdienen een fluim spuug in hun beta-mannen gezicht, met hun lafhartige volgzaamheid van elk stukje overheidspropaganda wat ze voorgeschoteld krijgen.
Als je (zoals die verslaggever) iemand parafraseert moet je gewoon goed doen.
Geen schijn laten ontstaan.

Slechte verslaggeving zie ik trouwens overal...niet alleen bij RT
Verslaggeven is nu eenmaal niet zelf feiten verzinnen of dingen weglaten.

Paniek en argwaan zaaien (in het uiterste geval) is veel schadelijker dan voorzichtig en feitelijk verlag doen. Uit niets blijkt nog dat de officiele lezing niet zou kloppen. Er wordt niet verzwegen dat er straling ontsnapt enz.

Ik ben het met je eens dat je niet alles moet vertrouwen....maar juist daarom is goede verslaggeving dus belangrijk....als het dan niet klopt kunnen we door de bomen het bos tenminste nog zien.
pi_94130335
Ik zet de livestream weer ff aan, kijken of er echt nieuws is.
“Man is free at the moment he wishes to be.”
Voltaire.
"There is no left and right, only right and wrong." Tinyint, DI forums.
"Doubt is the seed of misdirection." Ikzelf.
pi_94130343
Weerbericht :{
Tune-out en bed :z
Geen rampberichten morgenochtend mensen!
“Man is free at the moment he wishes to be.”
Voltaire.
"There is no left and right, only right and wrong." Tinyint, DI forums.
"Doubt is the seed of misdirection." Ikzelf.
  dinsdag 15 maart 2011 @ 06:27:04 #152
171357 Rikketik
Dorothy was right, though
pi_94130375
Voor iemand die het allemaal om de mensenlevens gaat, Salvad0R, is je toon opvallend triomfantelijk nu de situatie zodanig verslechterd is dat er daadwerkelijk levens op het spel staan.
Charlie, listen to me. Kill the kid, torch the house, we gotta get out of here.
pi_94130461
Ik had nog wat spul te lezen elders. Blijf positief, en toon empathie met Japan. Stuur wat goede intenties die kant op. De mensen die nog steeds aan de koeling werken verdienen het hoogste respect. Probeer er gezamenlijk voor te zorgen dat ik goed nieuws zie over een paar uur, niet voor mij, maar voor ons allemaal :)
“Man is free at the moment he wishes to be.”
Voltaire.
"There is no left and right, only right and wrong." Tinyint, DI forums.
"Doubt is the seed of misdirection." Ikzelf.
  dinsdag 15 maart 2011 @ 06:58:47 #154
151257 Odysseuzzz
U bestaat niet
pi_94130463
Kan iemand even bevestigen of ze Tokio 22 x normaal meten? volgens NHK World verslag?
En wat wat betekent dat? :/

http://www3.nhk.or.jp/nhkworld/
pi_94130489
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 06:58 schreef Odysseuzzz het volgende:
Kan iemand even bevestigen of ze Tokio 22 x normaal meten? volgens NHK World verslag?
En wat wat betekent dat? :/

http://www3.nhk.or.jp/nhkworld/
op die pagina staat daar niets over?
  dinsdag 15 maart 2011 @ 07:07:26 #156
151257 Odysseuzzz
U bestaat niet
pi_94130494
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 07:06 schreef indahnesia.com het volgende:

[..]

op die pagina staat daar niets over?
Video stream aan de rechter kant van de pagina.
pi_94130497
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 07:07 schreef Odysseuzzz het volgende:

[..]

Video stream aan de rechter kant van de pagina.
sorry, heb geen WindowsMediaPlayer
  dinsdag 15 maart 2011 @ 07:11:21 #158
151257 Odysseuzzz
U bestaat niet
pi_94130518
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 07:07 schreef indahnesia.com het volgende:

[..]

sorry, heb geen WindowsMediaPlayer
dan
http://www.ustream.tv/channel/nhk-world-tv
of
http://live.nicovideo.jp/watch/lv43296023
pi_94130601
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  dinsdag 15 maart 2011 @ 07:36:19 #160
151257 Odysseuzzz
U bestaat niet
pi_94130640
quote:
In de lucht zijn radioactief jodium en cesium aangetroffen. Volgens een gemeentefunctionaris is dinsdag tussen 10 en 11 uur (plaatselijke tijd) een stralingsdosis van 0,809 microsievert gemeten; dat is twintig keer hoger dan maandag.
quote:
Thanks. Nu maar hopen dat het minder wordt...hoewel ik ook niet weet hoe schadelijk dat zou zijn.
pi_94130748
Is dit al breaking news of nog steeds hopelijk containable?
  dinsdag 15 maart 2011 @ 08:00:28 #162
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_94130798
Later op de dag kaartjes, blijkbaar:
The prefectures are now asked to report their radiation data from monitoring posts at least twice a day and swiftly inform the central government if higher-than-usual readings are recorded.
Takaki said his ministry is to release the nationwide data at least twice a day, starting possibly on Tuesday.
Haters everywhere but I don't really care.
  dinsdag 15 maart 2011 @ 08:25:38 #163
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_94131046
Japan heeft nu een no-fly zone ingesteld rondom het gebied.... vanuit reactor #2 komt nu aardig wat radioactieve straling (en dus radioactief besmette deeltjes) vrij.

De evacuatiezone is nog steeds 30 km trouwens....(voor zover de gangbare nieuwsbronnen dat goed hebben)

Het stralingsniveau in Tokyo is intussen 23x zoveel als normaal. Nu is dat nog verre van gevaarlijk voor het volk daar natuurlijk, maar het geeft wel even aan wat de reactoren de afgelopen dagen heeft kunnen verspreiden, en Tokyo is een goede 200km van de kerncentrale.

http://www.marketwatch.co(...)als-2011-03-15-04540

Het weer werkt ook niet echt mee momenteel. In plaats van een wind richting zee (wat goed zou zijn voor Japan) is de wind nu landinwaarts gedraaid, en dus gaat alle radioactiviteit Japan in.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_94131058
Philip White, of the Citizens' Nuclear Information Center in Tokyo, tells the BBC he honours the courage of some 50 workers remaining in the nuclear plant, saying they are risking their lives by exposing themselves to what are conceivably very high doses of radiation. Says the authorities' unwillingess to listen to past advice about the dangers of quakes and tsunami has led to this situation, and they should have taken these well-founded critiques seriously.

BBC
Op vrijdag 22 juli 2011 00:30 schreef yvonne het volgende:
Ja DE Ik houd nog heel veel van je
  dinsdag 15 maart 2011 @ 08:26:43 #165
151257 Odysseuzzz
U bestaat niet
pi_94131062
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 07:53 schreef Scrummie het volgende:
Is dit al breaking news of nog steeds hopelijk containable?
Ze zijn volgens de laatste officiele berichten nog steeds water aan het toevoegen dus er is zeker hoop.

----

Chief secretary of the kabinet interview:

1st and 3th are stable

2nd: not reported that the distrubution of the water is stable

4th is under investigation.
pi_94131090
4 stond toch helemaal niet aan? :?
Op vrijdag 22 juli 2011 00:30 schreef yvonne het volgende:
Ja DE Ik houd nog heel veel van je
  dinsdag 15 maart 2011 @ 08:30:24 #167
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_94131102
En nog eentje van Twitter:

BreakingNews Breaking News
Radiation levels rise in Russian city of Vladivostok, 500 miles northwest of Japanese nuclear plant, but stay within normal levels - Reuters

Wie nu nog zegt dat "dit wel goed zal gaan, en er is nog niet zoveel aan de hand".... is knettergek. (En dat heb ik zelf ook gezegd 2 dagen geleden, dat ze de boel wel onder controle zouden krijgen.)

Nou, mooi niet dus.... ondertussen is de ramp officieel de "2-na-grootste" kernramp, en heeft het de ramp bij Three Mile Island in Pennsylvania (waar 1 reactor een "partial meltdown" kreeg te verduren, maar er slechts weinig radioactief materiaal is vrijgekomen) voorbijgestreefd in ernstigheid.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  dinsdag 15 maart 2011 @ 08:30:47 #168
171357 Rikketik
Dorothy was right, though
pi_94131111
quote:
17s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 08:26 schreef DutchErrorist het volgende:
Philip White, of the Citizens' Nuclear Information Center in Tokyo, tells the BBC he honours the courage of some 50 workers remaining in the nuclear plant, saying they are risking their lives by exposing themselves to what are conceivably very high doses of radiation. Says the authorities' unwillingess to listen to past advice about the dangers of quakes and tsunami has led to this situation, and they should have taken these well-founded critiques seriously.

BBC
Handig van die gast, in een situatie als deze het toch al niet hoge vertrouwen in de overheid nog verder ondermijnen. Alsof er op het moment geen belangrijkere zaken zijn dan met je vingertje naar de schuldige wijzen.
Charlie, listen to me. Kill the kid, torch the house, we gotta get out of here.
  † In Memoriam † dinsdag 15 maart 2011 @ 08:30:56 #169
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_94131116
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 08:25 schreef maartena het volgende:
Japan heeft nu een no-fly zone ingesteld rondom het gebied.... vanuit reactor #2 komt nu aardig wat radioactieve straling (en dus radioactief besmette deeltjes) vrij.

Ja dat ding is lek waarschijnlijk. Dus krijgt men hem niet meer onder druk en voldoende gevuld met water.
  dinsdag 15 maart 2011 @ 08:33:12 #170
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_94131156
quote:
17s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 08:29 schreef DutchErrorist het volgende:
4 stond toch helemaal niet aan? :?
4, 5 en 6 zijn inderdaad "koud", die zijn uitgezet voor groot onderhoud..... maar er zit nog wel gebruikte brandstof (ofwel: kernafval) in reactor 4. Er is dan wel geen reactie, en geen enkele kans op een meltdown, maar als de reactor ontploft of breekt, dan heb je alsnog troep. Die brand is trouwens alweer uit.... ik kan me voorstellen dat de focus nu op 1, 2 en 3 ligt. Hoe 4 - die dan wel weer pal naast 3 ligt - een brand kreeg te verduren is me nog niet duidelijk.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  † In Memoriam † dinsdag 15 maart 2011 @ 08:34:24 #171
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_94131170
quote:
17s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 08:29 schreef DutchErrorist het volgende:
4 stond toch helemaal niet aan? :?
/crosspost

quote:
Op dinsdag 15 maart 2011 @ 04:31 schreef SLUWE_VOS het volgende:
[..]

Nee het is ook voor mij onduidelijk! It beats me. "The used spent fuel......"? De gelekte brandstof van de diesel generatoren die het vervolgens niet deden?
De brand in reactor 4 is veroorzaakt door oude brandstofstaven.

Brandstofstaven zijn nadat ze een tijd gebruikt zijn niet meer geschikt om energie mee op te wekken.

Het is dan een spent fuel rod, een opgebruikte brandstofstaaf.

Zo'n staaf is echter nog steeds hoog radioactief en veroorzaakt hitte. De oude staven moeten dus ook gekoeld worden bewaard.

In Japan en bijna overal ter wereld worden die oude staven in de centrale bewaard. In deze centrale ligt dus voor veertig jaar aan oude brandstofstaven.

Een deel wordt in het reactorvat bewaard en andere bewaard men in silo's met koelwater.

Tijdens de aardbeving is er iets mee gebeurd en zijn de oude staven gaan reageren en warm geworden. Bijvoorbeeld omdat ze droog zijn komen te liggen. Door de reacties ontstaan allemaal gassen en dat is uiteindelijk ontploft.

quote:
And Mr Edano later said there was also an explosion which started a fire at the number-four reactor.

Although the number-four reactor was shut for maintenance when the quake and tsunami struck last Friday, "spent nuclear fuel in the reactor heated up, creating hydrogen and triggered a hydrogen explosion".

He said radioactive substances were leaked along with the hydrogen.

bron
Dit had nooit mogen hebben kunnen gebeuren.

Oude brandstofstaven horen veilig opgeborgen te worden maar dat is erg kostbaar.

Het is sowieso bizar om die rommel in de centrales te houden en het zo over de jaren laten opstapelen. Bij oudere centrales liggen tonnen van dat kernafval waardoor het gevaar bij een ramp onnodig heel veel groter wordt.
pi_94131234
Dank je Northern Star O+
Op vrijdag 22 juli 2011 00:30 schreef yvonne het volgende:
Ja DE Ik houd nog heel veel van je
pi_94131283
0738: More on the fire at a spent fuel pond at Fukushima: It is at the number 4 reactor and "radioactivity is being released directly into the atmosphere", AFP quotes the IAEA as saying
Op vrijdag 22 juli 2011 00:30 schreef yvonne het volgende:
Ja DE Ik houd nog heel veel van je
  dinsdag 15 maart 2011 @ 08:47:36 #174
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_94131379
The radiation reading at 0831 local time (2331 GMT) climbed to 8,217 microsieverts an hour from 1,941 about 40 minutes earlier, Tepco said. The annual legal limit is 1,000 microsieverts.
Haters everywhere but I don't really care.
pi_94131430
Hier staan ook nog wat metingen van gisteren uit andere steden: http://www.zerohedge.com/(...)-above-normal?page=3
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
  dinsdag 15 maart 2011 @ 08:53:11 #176
171357 Rikketik
Dorothy was right, though
pi_94131467
quote:
17s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 08:41 schreef DutchErrorist het volgende:
0738: More on the fire at a spent fuel pond at Fukushima: It is at the number 4 reactor and "radioactivity is being released directly into the atmosphere", AFP quotes the IAEA as saying
Door je PI denk ik steeds dat je goed nieuws post.
Charlie, listen to me. Kill the kid, torch the house, we gotta get out of here.
  dinsdag 15 maart 2011 @ 08:56:36 #177
334494 Dance99Vv
Praise Bastet
pi_94131539
klinkt daar echt als een kettingreactie ......1>2>3>4? maar goed dat er geen 10 staan daar :O > c_/
There is only one religion
pi_94131596
quote:
18s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 08:53 schreef Rikketik het volgende:

[..]

Door je PI denk ik steeds dat je goed nieuws post.
Sorry O+
Op vrijdag 22 juli 2011 00:30 schreef yvonne het volgende:
Ja DE Ik houd nog heel veel van je
  dinsdag 15 maart 2011 @ 09:00:57 #179
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_94131636
Zo, ff bijlezen wat er afgelopen nacht nog is gebeurd...
  dinsdag 15 maart 2011 @ 09:06:04 #180
334494 Dance99Vv
Praise Bastet
pi_94131742
jodium pillen kopen?
There is only one religion
  dinsdag 15 maart 2011 @ 09:06:50 #181
334494 Dance99Vv
Praise Bastet
pi_94131752
die finnen werden voor gek verklaard maar hadden het goed... :{w
There is only one religion
pi_94131775
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 09:06 schreef Dance99Vv het volgende:
jodium pillen kopen?
Ja ga jij maar massaal jodium pillen inslaan! ^O^
Op vrijdag 22 juli 2011 00:30 schreef yvonne het volgende:
Ja DE Ik houd nog heel veel van je
  dinsdag 15 maart 2011 @ 09:09:43 #183
117598 Gebraden_Wombat
lekker bij rijst
pi_94131807
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 08:56 schreef Dance99Vv het volgende:
klinkt daar echt als een kettingreactie ......1>2>3>4? maar goed dat er geen 10 staan daar :O > c_/
De problemen komen niet door een kettingreactie maar door een gezamelijke oorzaak. Dat is heel wat anders.
Op dinsdag 23 augustus 2011 23:18 schreef problematiQue het volgende:
Mensen die zomaar claimen dat A beter is dan B moet je gewoon negeren. Internetruis.
  dinsdag 15 maart 2011 @ 09:18:48 #184
271872 Drassss
Oklahoma!
pi_94131999
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 09:06 schreef Dance99Vv het volgende:
die finnen werden voor gek verklaard maar hadden het goed... :{w
Tja Finland heeft nogal veel overlast gehad van de vorige kernramp. Vandaar dat ze ongelofelijk huiverig zijn... We wachten maar af.
pi_94132019
Iemand die hier nog een Geigerteller-stream weet?
Die van een paar posts terug is inmiddels ook offline.
pi_94132128
0814: Radiation levels at Fukushima nuclear power plant have fallen after an earlier sharp rise, the chief government spokesman says according to AFP.
Op vrijdag 22 juli 2011 00:30 schreef yvonne het volgende:
Ja DE Ik houd nog heel veel van je
  dinsdag 15 maart 2011 @ 09:25:41 #187
334240 Denettemeneer
Ik ben een nette modelburger.
pi_94132148
Ben ik nog steeds een mongool als ik zeg dat de japanse persvoorlichters de boel hebben afgezwakt..?
pi_94132160
Ik las net ergens dat 4 en 5, of 5 en 6 in problemen waren? Er zijn er toch maar 4 ? Of ben ik nog niet wakker :')
  dinsdag 15 maart 2011 @ 09:26:32 #189
151257 Odysseuzzz
U bestaat niet
pi_94132171
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 09:09 schreef Gebraden_Wombat het volgende:

[..]

De problemen komen niet door een kettingreactie maar door een gezamelijke oorzaak. Dat is heel wat anders.
De blast van nr 3 werd wel even als oorzaak genoemd als het falen van de koeling van nr 2...maar daar heb ik sindsdien in die bewoordingen niets meer over gehoord.

Ik vind het best waanzin om die dingen te bouwen...en dan zo dicht op elkaar? Maar daar zal vast weer een reden voor zijn?
pi_94132195
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 09:25 schreef Denettemeneer het volgende:
Ben ik nog steeds een mongool als ik zeg dat de japanse persvoorlichters de boel hebben afgezwakt..?
ja
Station Arnhem foto's: http://www.flickr.com/photos/temlin/
  dinsdag 15 maart 2011 @ 09:28:17 #191
42636 TheSeeker_NL
Damn fine coffee
pi_94132222
quote:
5s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 09:26 schreef Odysseuzzz het volgende:

[..]

Ik vind het best waanzin om die dingen te bouwen...en dan zo dicht op elkaar? Maar daar zal vast weer een reden voor zijn?
Zal wel een logistiek en financiëel voordeel hebben , ongetwijfeld.
  dinsdag 15 maart 2011 @ 09:29:06 #192
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_94132240
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 09:25 schreef Denettemeneer het volgende:
Ben ik nog steeds een mongool als ik zeg dat de japanse persvoorlichters de boel hebben afgezwakt..?
Tot nu toe, ondanks de chaos, is er een vrij duidelijk beeld wat er aan de hand is. Je bent een van de velen die angstig langs de zijlijn staan te schreeuwen over de boze overheid. Terwijl de Japanse overheid juist met man en macht werkt om deze situatie beheersbaar te krijgen.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_94132259
pffff houdt het nog op?

http://www.nu.nl/tsunami/2468442/problemen-in-laatste-kernreactoren-fukushima.html

Ook problemen in laatste kernreactoren Fukushima
Uitgegeven: 15 maart 2011 09:27

TOKIO - De kernreactoren 5 en 6 van de centrale Fukushima I kampen met lichte temperatuurstijgingen. Dat meldde de woordvoerder van de Japanse regering dinsdag.

© AFPEerder waren er nog geen problemen met reactoren 5 en 6. Wel deden zich sinds de zware aardbeving en de tsunami van afgelopen vrijdag vier explosies voor in andere reactoren van Fukushima I.
Heinekenfre@k
Beter 1 bier in de hand dan 10 over de vloer
pi_94132286
Komt er ook een punt waarbij ze zeggen: mensen in de centrale, ga er weg, dit is niet veilig meer en jullie kunnen sterven hieraan. Of is het vechten tot het bittere eind van jezelf?
  dinsdag 15 maart 2011 @ 09:31:10 #195
271872 Drassss
Oklahoma!
pi_94132294
quote:
3s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 09:26 schreef fotostarter het volgende:
Ik las net ergens dat 4 en 5, of 5 en 6 in problemen waren? Er zijn er toch maar 4 ? Of ben ik nog niet wakker :')
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Bovenstaande foto. Rechts op de achtergrond staan 5 & 6 :)
  dinsdag 15 maart 2011 @ 09:32:26 #196
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_94132328
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 09:30 schreef Scrummie het volgende:
Komt er ook een punt waarbij ze zeggen: mensen in de centrale, ga er weg, dit is niet veilig meer en jullie kunnen sterven hieraan. Of is het vechten tot het bittere eind van jezelf?
Het meeste personeel is daar al geevacueerd. Slechts een crisisteam probeert de overige reactoren koel te houden daarzo om nog erger te voorkomen, en dat is idd niet bepaald goed voor hun gezondheid.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
  dinsdag 15 maart 2011 @ 09:32:43 #197
171357 Rikketik
Dorothy was right, though
pi_94132333
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 09:30 schreef Scrummie het volgende:
Komt er ook een punt waarbij ze zeggen: mensen in de centrale, ga er weg, dit is niet veilig meer en jullie kunnen sterven hieraan. Of is het vechten tot het bittere eind van jezelf?
Als ze die laatste mensen weghalen, zal er een meltdown plaatshebben en zijn de gevolgen (potentieel) desastreus. Ik ben daarom bang dat deze mensen tot het bittere eind moeten en zullen doorgaan om de boel in de hand te houden.
Charlie, listen to me. Kill the kid, torch the house, we gotta get out of here.
  dinsdag 15 maart 2011 @ 09:32:58 #198
42636 TheSeeker_NL
Damn fine coffee
pi_94132336
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 09:30 schreef Scrummie het volgende:
Komt er ook een punt waarbij ze zeggen: mensen in de centrale, ga er weg, dit is niet veilig meer en jullie kunnen sterven hieraan. Of is het vechten tot het bittere eind van jezelf?
Lijkt me dat de mensen in de centrale zullen blijven vechten tot er niets meer te doen valt en dat tegen die tijd ze al dodelijk besmet zijn en het gebied niet meer mogen verlaten.
  dinsdag 15 maart 2011 @ 09:33:04 #199
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_94132339
Japan's Prime Minister Naoto Kan on Tuesday strongly criticised the operator of an earthquake-stricken atomic power plant as engineers struggled to avert a nuclear catastrophe, Kyodo News reported.

"The TV reported an explosion. But nothing was said to the premier's office for about an hour," the agency quoted him as saying.

"What the hell is going on?"
Haters everywhere but I don't really care.
pi_94132353
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 09:30 schreef Scrummie het volgende:
Komt er ook een punt waarbij ze zeggen: mensen in de centrale, ga er weg, dit is niet veilig meer en jullie kunnen sterven hieraan. Of is het vechten tot het bittere eind van jezelf?
Het laatste denk ik. Ben bang dat ze al veel te veel straling hebben opogelopen en dat ze niet heel lang meer hebben..
Op vrijdag 22 juli 2011 00:30 schreef yvonne het volgende:
Ja DE Ik houd nog heel veel van je
  dinsdag 15 maart 2011 @ 09:34:18 #201
166093 nattermann
Waereldsjtad Gelaen
pi_94132366
Bizar. Lijkt wel een film.
Tics van je petten.
pi_94132383
quote:
17s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 09:33 schreef DutchErrorist het volgende:

[..]

Het laatste denk ik. Ben bang dat ze al veel te veel straling hebben opogelopen en dat ze niet heel lang meer hebben..
Diep respect voor die helden in dat geval. Die mogen nu al wel een standbeeld krijgen.
  dinsdag 15 maart 2011 @ 09:35:16 #203
171357 Rikketik
Dorothy was right, though
pi_94132389
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 09:29 schreef Perrin het volgende:

[..]

Tot nu toe, ondanks de chaos, is er een vrij duidelijk beeld wat er aan de hand is. Je bent een van de velen die angstig langs de zijlijn staan te schreeuwen over de boze overheid. Terwijl de Japanse overheid juist met man en macht werkt om deze situatie beheersbaar te krijgen.
Ik denk dat ook de Japanse regering sommige zaken afgezwakt naar buiten brengt, maar dat ze dat doen om paniek te voorkomen. Paniek is funest voor een reddingsoperatie. Anders gezegd: Ik denk dat als ze zaken afzwakken, dat doen in het belang van de bevolking.

Van de leiding van Tepco weet ik dat overigens zo net nog niet...
Charlie, listen to me. Kill the kid, torch the house, we gotta get out of here.
pi_94132458
quote:
3s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 09:35 schreef Rikketik het volgende:

[..]

Ik denk dat ook de Japanse regering sommige zaken afgezwakt naar buiten brengt, maar dat ze dat doen om paniek te voorkomen. Paniek is funest voor een reddingsoperatie. Anders gezegd: Ik denk dat als ze zaken afzwakken, dat doen in het belang van de bevolking.

Van de leiding van Tepco weet ik dat overigens zo net nog niet...
Misschien is het ook een deel cultuur dat ze terughoudend zijn met informatie. In Japan is het natuurlijk een zonde om te 'falen' omdat het je eer aantast. De moderne Samurai.
pi_94132505
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 09:32 schreef Perrin het volgende:

[..]

Het meeste personeel is daar al geevacueerd. Slechts een crisisteam probeert de overige reactoren koel te houden daarzo om nog erger te voorkomen, en dat is idd niet bepaald goed voor hun gezondheid.
Doet me denken aan de liquidators van Tjernobyl.
pi_94132518
Dat opslaan van gebruikte staven op centrales, dat is niet echt veilig dus? Sowieso niet als je het mij vraagt, dat soort zooi moet gewoon opgeruimd worden als het even kan. Ik neem aan dat ze na 40 jaar wel afgekoeld zijn en definitief verpakt kunnen worden om ergens opgeslagen te worden?
  dinsdag 15 maart 2011 @ 09:50:08 #207
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_94132728
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 09:40 schreef indahnesia.com het volgende:
Dat opslaan van gebruikte staven op centrales, dat is niet echt veilig dus? Sowieso niet als je het mij vraagt, dat soort zooi moet gewoon opgeruimd worden als het even kan. Ik neem aan dat ze na 40 jaar wel afgekoeld zijn en definitief verpakt kunnen worden om ergens opgeslagen te worden?
Opslaan van kernafval is per definitie niet 100% veilig. En in dit geval duidelijk behoorlijk onveilig:

quote:
17:29 15 March BREAKING NEWS: Fukushima's spent nuke fuel pool may be boiling, reducing water
http://english.kyodonews.jp/news/

:{

update:

quote:
URGENT: Fukushima's spent nuke fuel pool may be boiling, reducing water level

Water in a pool storing spent nuclear fuel at the No. 4 reactor that caught fire Tuesday morning at the quake-hit Fukushima No. 1 nuclear power plant may be boiling, causing the water level to drop, an official of Tokyo Electric Power Co. said.

The reactor was not in service when a magnitude 9.0 earthquake jolted Fukushima Prefecture and other areas in northeastern Japan on Friday, the official in charge of the facility said.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
  dinsdag 15 maart 2011 @ 09:50:11 #208
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_94132730
Edano said radiation levels as of 10.22am (1222 AEDT) were 30 millisieverts between the No.2 and the No.3 reactors, 400 millisieverts near No.3 and 100 millisieverts near No.4.
Haters everywhere but I don't really care.
  dinsdag 15 maart 2011 @ 09:50:43 #209
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_94132740
Sws dikke _O_ voor de mensen die daar de boel nu nog aan de praat houden.
Dat lag ik me vannacht ook te bedenken. Dat ze hun eigen gezondheid en veiligheid op het spel zetten voor dat van vele anderen. :Y
***
  dinsdag 15 maart 2011 @ 09:50:53 #210
334494 Dance99Vv
Praise Bastet
pi_94132745
Update 09:48: Bij reactor 4 in Fukishima is het waterniveau aan het zakken, meldt Kyodo.
There is only one religion
  dinsdag 15 maart 2011 @ 09:51:38 #211
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_94132761
Ook problemen in laatste kernreactoren Fukushima

quote:
De kernreactoren 5 en 6 van de centrale Fukushima I kampen met lichte temperatuurstijgingen. Dat meldde de woordvoerder van de Japanse regering dinsdag.

Eerder waren er nog geen problemen met reactoren 5 en 6. Wel deden zich sinds de zware aardbeving en de tsunami van afgelopen vrijdag vier explosies voor in andere reactoren van Fukushima I.
De koeling in de reactoren 1 en 3 zou inmiddels stabiel zijn. Hiervoor is zeewater gebruikt. Het is nog onduidelijk of dit ook gebeurt in reactor 2, waar zich dinsdagmorgen (lokale tijd) een explosie voordeed.
pi_94132771
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 09:50 schreef Perrin het volgende:

[..]

Opslaan van kernafval is per definitie niet 100% veilig. En in dit geval duidelijk behoorlijk onveilig:

[..]

http://english.kyodonews.jp/news/

:{
Niets is 100% veilig, maar 'zomaar los in de centrale leggen' is toch nog altijd veel minder veilig als het ergens off-site opslaan.. :')
  dinsdag 15 maart 2011 @ 09:52:27 #213
171357 Rikketik
Dorothy was right, though
pi_94132784
quote:
1 en 3 zijn stabiel, dat is ten minste nog een beetje goed nieuws.

[ Bericht 0% gewijzigd door Rikketik op 15-03-2011 09:53:07 (werkwoord vergeten :@) ]
Charlie, listen to me. Kill the kid, torch the house, we gotta get out of here.
pi_94132846
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 09:50 schreef matthijst het volgende:
Edano said radiation levels as of 10.22am (1222 AEDT) were 30 millisieverts between the No.2 and the No.3 reactors, 400 millisieverts near No.3 and 100 millisieverts near No.4.
400 mSv? da's flink hoger dan de wereldwijd gemiddelde achtergrondstraling van 2.4 mSv

http://en.wikipedia.org/w(...)background_radiation
pi_94132887
et gaat van kwaad naar erger, als ik zo de laatste 30 reactie's doorneem? :')
pi_94132901
* twitter *
@REUTERSFLASH: Fukushima spent fuel pool at reactor #4 may be boiling. Water level falling -Kyodo
Heinekenfre@k
Beter 1 bier in de hand dan 10 over de vloer
pi_94132937
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 09:56 schreef mschol het volgende:
et gaat van kwaad naar erger, als ik zo de laatste 30 reactie's doorneem? :')
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 09:56 schreef Heinekenfreak het volgende:
* twitter *
@REUTERSFLASH: Fukushima spent fuel pool at reactor #4 may be boiling. Water level falling -Kyodo
daar lijkt het wel op ja. :{
pi_94132973
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 09:56 schreef Heinekenfreak het volgende:
* twitter *
@REUTERSFLASH: Fukushima spent fuel pool at reactor #4 may be boiling. Water level falling -Kyodo
Ja hoor, dat kon er ook nog wel bij :(
pi_94133049
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 02:44 schreef rubbereend het volgende:

[..]

Toen ik een uurtje geleden keek was hij nog 20,3 ofzo. Maar ik heb eerlijk gezegd geen idee wanneer het kritisch wordt :P
Toen ik gister keek stond'ie op 13.
pi_94133050
Geen mogelijkheid voor een sarcofaag net als tjernobyl?
pi_94133100
Als de druk te hoog wordt dan ontploft zo'n sarcofaag ook gewoon lijkt me.
  dinsdag 15 maart 2011 @ 10:07:22 #222
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_94133150
*twitter* NBC
Tokyo Metropolitan Govt: Radiation Level 23 Times Normal Amount -DJ - Watch the Markets React Live on @CNBC-TV in the US
3 minutes ago via Seesmic Desktop

:{
  dinsdag 15 maart 2011 @ 10:07:37 #223
165633 eriksd
The grand facade...
pi_94133156
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 10:03 schreef The_Avatar het volgende:
Geen mogelijkheid voor een sarcofaag net als tjernobyl?
Dan moet eerst de handel wel gekoeld zijn hé.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_94133276
Link naar stream van een geigerteller 10 km ten noorden van tokyo, 200km ten zuiden van Fukushima.

http://www.ustream.tv/channel/geiger-counter-chiba
Heinekenfre@k
Beter 1 bier in de hand dan 10 over de vloer
pi_94133308
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 10:12 schreef Heinekenfreak het volgende:
Link naar stream van een geigerteller 10 km ten noorden van tokyo, 200km ten zuiden van Fukushima.

http://www.ustream.tv/channel/geiger-counter-chiba
Wat zijn acceptabele waardes? 0? Of hoe moet ik dit zien?
  dinsdag 15 maart 2011 @ 10:14:14 #226
42636 TheSeeker_NL
Damn fine coffee
pi_94133327
quote:
3s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 10:13 schreef fotostarter het volgende:

[..]

Wat zijn acceptabele waardes? 0? Of hoe moet ik dit zien?
ik las net iets van 20 = ok <100 = kut <100=omgwtf
pi_94133364
let wel even op dat het dan bij deze stream 0,2 en onder 1,0 of boven 1,0.
nu even een piekje van 0,41
Heinekenfre@k
Beter 1 bier in de hand dan 10 over de vloer
pi_94133365
Sprong net van 0,27 naar 0,41.
  dinsdag 15 maart 2011 @ 10:16:15 #229
132098 Xebber
Immer Intelligent
pi_94133377
quote:
3s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 10:13 schreef fotostarter het volgende:

[..]

Wat zijn acceptabele waardes? 0? Of hoe moet ik dit zien?
Hij sprong net van 0,22 mSv naar 0,41 mSv

Edit: Nu weer 0.18 mSv
Op woensdag 15 juni 2011 01:02 schreef Bluezz het volgende:
Xeb heeft altijd gelijk, Staal
pi_94133407
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 10:15 schreef avw1982 het volgende:
Sprong net van 0,27 naar 0,41.
Kleine sprongetjes zeggen niets volgens mij.
Station Arnhem foto's: http://www.flickr.com/photos/temlin/
  dinsdag 15 maart 2011 @ 10:17:36 #231
34663 SpeedyGJ
Zo snel als de bliksem O+
pi_94133410
Jezus wat een taal daar :{
Waarom heeft de wereld geen 1 taal, dan kan iedereen het lezen :{

Anyway nu 0.22 mSv
&lt;a href="https://www.youtube.com/channel/UCPueUwKfPaGH7v48LZlltkg" rel="nofollow" target="_blank"&gt;WSDokkum Youtube&lt;/a&gt;
pi_94133425
quote:
3s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 10:13 schreef fotostarter het volgende:

[..]

Wat zijn acceptabele waardes? 0? Of hoe moet ik dit zien?
Quote van wiki:
"de gemiddelde equivalente dosis voor een inwoner van Nederland ten gevolge van de natuurlijke achtergrond bedraagt ongeveer 2 mSv/jaar (= 2 millisievert/jaar)"
oftewel; elke 10 uur hebben ze een jaar achtergrondstraling erbij.

Valt volgens mij dus opzich nog wel mee?

quote van die livestream-chat:
"10:17 ssnnowwyy: i suspect i'm slightly more glowing than all ya'll now with my new dose of radioactive skin"
:')
pi_94133493
quote:
Op dinsdag 15 maart 2011 10:07 schreef eriksd het volgende:

[..]

Dan moet eerst de handel wel gekoeld zijn hé.
Wat als ze het als chernobyl aanpakken?

With the bubbler pool gone, a meltdown was less likely to produce a powerful steam explosion. To do so, the molten core would now have to reach the water table below the reactor. To reduce the likelihood of this, it was decided to freeze the earth beneath the reactor, which would also stabilize the foundations. Using oil drilling equipment, injection of liquid nitrogen began on 4 May. It was estimated that 25 metric tons of liquid nitrogen per day would be required to keep the soil frozen at −100 °C.[5]:59 This idea was soon scrapped and the bottom room where the cooling system would have been installed was filled with concrete.

Dus Vloeibaar stikstof?


Ye ik zal het vast fout hebben maarja ik kan altijd vragen xd

[ Bericht 0% gewijzigd door The_Avatar op 15-03-2011 10:22:38 (Woord vergeten haha) ]
  dinsdag 15 maart 2011 @ 10:22:26 #234
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_94133528
Let op 't verschil tussen micro en milli (micro = 1/1000 van milli), die geigerteller geeft zo te zien microSievert/uur aan..

0,20 microSievert per uur is een gemiddelde achtergrondstraling..
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_94133560
Als ik zo die waarden lees ga ik mij toch echt zorgen maken als die langer dan 10 minuten rond de 1,0 waarde zou zijn.

Op dit moment fluctueert de waarde van normaal naar iets verhoogd af en toe.( voor nederlanders een jaardosis)
Het enige wat ik dan niet weet is of ik dit een normale waarde is voor Japan?
Iemand die hier verduidelijking in kan geven?
Heinekenfre@k
Beter 1 bier in de hand dan 10 over de vloer
pi_94133569
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 10:22 schreef Perrin het volgende:
Let op 't verschil tussen micro en milli (micro = 1/1000 van milli), die geigerteller geeft zo te zien microSievert/uur aan..

0,20 microSievert per uur is een gemiddelde achtergrondstraling..
Oja scherp!
Als je in NL 2 millisievert per jaar krijgt dan is dat omgerekend 0,23 microsievert per uur, dus die 0,27 is niet erg zorgwekkend idd.
  dinsdag 15 maart 2011 @ 10:24:18 #237
42636 TheSeeker_NL
Damn fine coffee
pi_94133584
Japan nuclear safety agency: Two 8-metre holes in wall of Fukushima No.4 outer building after blast
pi_94133622
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 10:24 schreef TheSeeker_NL het volgende:
Japan nuclear safety agency: Two 8-metre holes in wall of Fukushima No.4 outer building after blast
Nou lekker, die muren kunnen dus ook niks hebben :')
  dinsdag 15 maart 2011 @ 10:26:10 #239
8898 Darklight
The Truth Will Set You Free
pi_94133629
Radiation levels rise in Russian city of Vladivostok, 500 miles northwest of Japanese nuclear plant, but stay within normal levels - Reuters
  dinsdag 15 maart 2011 @ 10:29:12 #240
298713 SemperSenseo
Een geniale ramp
pi_94133710
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 10:26 schreef Darklight het volgende:
Radiation levels rise in Russian city of Vladivostok, 500 miles northwest of Japanese nuclear plant, but stay within normal levels - Reuters
Dit is foute boel, ik kan maar een conclusie trekken: de containment bij de reactoren is verbroken :{
"Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein (1879 - 1955)
"A fool thinks himself to be wise, but a wise man knows himself to be a fool." - William Shakespeare (1564 - 1616)
  dinsdag 15 maart 2011 @ 10:29:43 #241
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_94133725
Gouden tijden voor militariahandelaren die profiteren van paniekmensen die gasmaskers, filters e.d. aanschaffen :')
  dinsdag 15 maart 2011 @ 10:31:28 #242
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_94133776
Wat voor schade gaat dit trouwens geven voor de wereld economie? Als door een nuclaire ramp een groot deel van de corporaties in Japan stil ligt (de derde economie van de wereld) dan zijn de gevolgen volgens mij niet te overzien :{
pi_94133798
Klopt... De beurzen zijn ook al aardig aan het inkakken...
  dinsdag 15 maart 2011 @ 10:32:28 #244
34663 SpeedyGJ
Zo snel als de bliksem O+
pi_94133799
Kleine vertaling wat als info staat onderin:

Noord-West Chiba, houten huis
systeem gekocht 5 jaar geleden
40 seconden interval gemeten met mSv/h radiolabeling RADEX RD1503
0,16 gewone natuurlijke straling

Kortom een kleine verhoging, niks om zorgen te maken.
&lt;a href="https://www.youtube.com/channel/UCPueUwKfPaGH7v48LZlltkg" rel="nofollow" target="_blank"&gt;WSDokkum Youtube&lt;/a&gt;
pi_94133806
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 10:23 schreef Heinekenfreak het volgende:
Als ik zo die waarden lees ga ik mij toch echt zorgen maken als die langer dan 10 minuten rond de 1,0 waarde zou zijn.

Op dit moment fluctueert de waarde van normaal naar iets verhoogd af en toe.( voor nederlanders een jaardosis)
Het enige wat ik dan niet weet is of ik dit een normale waarde is voor Japan?
Iemand die hier verduidelijking in kan geven?
De gevolgen van straling vallen reuze mee. De liquidators bij Tsjernobyl stonden bloot aan 6000 mSv. Het is echter geen lineaire schaal, onder een bepaalde grens lijkt je lichaam straling prima te kunnen handelen.

Het is dus niet zo dat elk beetje meer straling direct schadelijk is, je lichaam heeft gigantisch veel mechanismen om de gevolgen van straling weer te herstellen.

Mensen in hooggebergten kunnen op bepaalde plaatsen ook zo 10x meer achtergrond straling ontvangen dan wij krijgen, maar er kunnen daar niet meer gevallen van kanker ontdekt worden.
pi_94133839
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 10:29 schreef SemperSenseo het volgende:

[..]

Dit is foute boel, ik kan maar een conclusie trekken: de containment bij de reactoren is verbroken :{
geen idee hoe lang een wolkje radioactive stoom blijft hangen, maar misschien is dat het?
pi_94133860
Herstellen my ass... Er is niet voor niets zoveel kanker tot ver over de wereld sinds ongeveer 15 jaar na Tsjernobyl. Dit is destijds ook exact zo voorspelt en geen haan die dit meer aan elkaar linkte totdat er een nieuwe nucleaire ramp dreigt (en nee ik link de omvang van en situatie in Japan zeker niet direct aan Tsjernobyl).
pi_94133871
Goede documantaire over de gevolgen van straling bij de ramp van Tsjernobyl en de effecten van langdurige blootstelling aan ioniserende straling.

http://www.123video.nl/playvideos.asp?MovieID=715967
  dinsdag 15 maart 2011 @ 10:36:34 #249
286050 Muridae
Acta non Verba
pi_94133908
Wat zijn de risico's voor Europa?
Is er een kans dat het e.e.a. richting ons gaat waaien?
pi_94133916
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 10:35 schreef Noz het volgende:
Herstellen my ass... Er is niet voor niets zoveel kanker tot ver over de wereld sinds ongeveer 15 jaar na Tsjernobyl. Dit is destijds ook exact zo voorspelt en geen haan die dit meer aan elkaar linkte totdat er een nieuwe nucleaire ramp dreigt (en nee ik link de omvang van en situatie in Japan zeker niet direct aan Tsjernobyl).
Bron? Er zijn sinds Tsjernobyl amper meer kanker gevallen ontdekt in de directe regio ten opzichte van controle groepen ver van de plek des onheils. Men doet heel angstig tegenover een verhoging van straling, maar je lichaam kan het echt heel goed hebben.
  dinsdag 15 maart 2011 @ 10:36:43 #251
24807 NJ
Don't mention the war!
pi_94133918
Dus na 1,2 en 3 gisteren is het vandaag de beurt aan voornamelijk 2 en 4?
And now for something completely different, I'm on a horse.
  dinsdag 15 maart 2011 @ 10:37:06 #252
42636 TheSeeker_NL
Damn fine coffee
pi_94133933
quote:
7s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 10:36 schreef NJ het volgende:
Dus na 1,2 en 3 gisteren is het vandaag de beurt aan voornamelijk 2 en 4?
en 5 en 6 hebben ook problemen.
pi_94133942
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 10:36 schreef Muridae het volgende:
Wat zijn de risico's voor Europa?
Is er een kans dat het e.e.a. richting ons gaat waaien?
Ik denk dat het niet significant meetbaar zal zijn hier. Stel dat het 10% meer straling oplevert ten opzichte van de achtergrond straling is er nog helemaal niks aan de hand.
  dinsdag 15 maart 2011 @ 10:37:48 #254
34663 SpeedyGJ
Zo snel als de bliksem O+
pi_94133951
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 10:36 schreef Muridae het volgende:
Wat zijn de risico's voor Europa?
Is er een kans dat het e.e.a. richting ons gaat waaien?
Momenteel klein, ook al zal het ons kant op waaien we zullen er weinig van mee krijgen :)
&lt;a href="https://www.youtube.com/channel/UCPueUwKfPaGH7v48LZlltkg" rel="nofollow" target="_blank"&gt;WSDokkum Youtube&lt;/a&gt;
  dinsdag 15 maart 2011 @ 10:38:04 #255
286050 Muridae
Acta non Verba
pi_94133959
Overigens, zijn dit nu alleen Japanse engineers? of zijn er landen zoals Frankrijk of de VS of Rusland aangehaakt?
pi_94133968
Lijkt wel op ze het afgesproken hebben, die reactors :') .
Reactor No 2.: "Hey, 1 en 3 zijn rustig, 5 en 6, wordt wakker, vindt het anders zo ongezellig :')"
pi_94133970
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 10:31 schreef Revolution-NL het volgende:
Wat voor schade gaat dit trouwens geven voor de wereld economie? Als door een nuclaire ramp een groot deel van de corporaties in Japan stil ligt (de derde economie van de wereld) dan zijn de gevolgen volgens mij niet te overzien :{
De olieprijzen zullen ook weer enorm gaan stijgen, omdat Japan toch aan een of andere manier aan energie moet komen. Shell staat al in de startblokken om dat te leveren. Maar de olieprijs heeft altijd enorm veel invloed op de rest van de economie (en is al zo hoog op het moment)

Voor de mensen die in het vorige topic klaagden over het feit dat de Japanse tv gewoon overging tot het weerbericht: het weer is voor de meeste mensen daar op het moment belangrijker dan die nucleaire ramp. Honderdduizenden mensen zijn dakloos, heel veel anderen zitten zonder stroom en dus zonder verwarmiing. Met de kou daar is dat heel zorgelijk. Dagelijkse overleving en het terugvinden van familieleden het enige waar ze mee bezig zijn, die hebben geeneens tijd om zich druk te maken over straling.
mooi he, alles
  dinsdag 15 maart 2011 @ 10:38:36 #258
304120 Bramdecaviaeter
"LSD, 100 µg, i.m."
pi_94133979
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 10:32 schreef frenkck het volgende:

[..]

De gevolgen van straling vallen reuze mee. De liquidators bij Tsjernobyl stonden bloot aan 6000 mSv. Het is echter geen lineaire schaal, onder een bepaalde grens lijkt je lichaam straling prima te kunnen handelen.

Het is dus niet zo dat elk beetje meer straling direct schadelijk is, je lichaam heeft gigantisch veel mechanismen om de gevolgen van straling weer te herstellen.

Mensen in hooggebergten kunnen op bepaalde plaatsen ook zo 10x meer achtergrond straling ontvangen dan wij krijgen, maar er kunnen daar niet meer gevallen van kanker ontdekt worden.
En in Iran(ramsar) 100 x gewoon door natuurlijk gesteente wat hogere radioactiviteit heeft

Inderdaad hoeft met niet bang te zijn voor de langdurige hogere blootstelling, Maar van een nederlandse verslaggever hoorde ik dat die daar juist bang voor was. Maar juist de hoge pieken zijn erg.
Inter faeces et urinam nascimur,
pi_94133990
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 10:38 schreef Muridae het volgende:
Overigens, zijn dit nu alleen Japanse engineers? of zijn er landen zoals Frankrijk of de VS of Rusland aangehaakt?
Ik neem aan alleen Japanse engineers. Mensen van buitenaf kunnen niet zo maar een centrale gaan bedienen, want die zijn ook niet allemaal hetzelfde. Het zijn behoorlijk complexe apparaten en dat vereist maanden of jaren van training voordat je de ins en outs weet van zo'n ding.
  dinsdag 15 maart 2011 @ 10:40:16 #260
42636 TheSeeker_NL
Damn fine coffee
pi_94134019
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 10:39 schreef frenkck het volgende:

[..]

Ik neem aan alleen Japanse engineers. Mensen van buitenaf kunnen niet zo maar een centrale gaan bedienen, want die zijn ook niet allemaal hetzelfde. Het zijn behoorlijk complexe apparaten en dat vereist maanden of jaren van training voordat je de ins en outs weet van zo'n ding.
En het zal lastig worden als je geen Japans spreekt
  dinsdag 15 maart 2011 @ 10:40:42 #261
304120 Bramdecaviaeter
"LSD, 100 µg, i.m."
pi_94134031
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 10:39 schreef frenkck het volgende:

[..]

Ik neem aan alleen Japanse engineers. Mensen van buitenaf kunnen niet zo maar een centrale gaan bedienen, want die zijn ook niet allemaal hetzelfde. Het zijn behoorlijk complexe apparaten en dat vereist maanden of jaren van training voordat je de ins en outs weet van zo'n ding.
MAar nu is er helemaal geen roulatie oid. Deze mensen schijnen binnen enkele uren toch ziek te worden van stralingsziekte en zijn dan opgegeven. Er zijn in japan toch wel meerdere soortgelijke centrales? Bovendien wordt er nu gekoeld met gewone brandweerapparatuur.
Inter faeces et urinam nascimur,
pi_94134032
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 10:38 schreef Bramdecaviaeter het volgende:

[..]

En in Iran(ramsar) 100 x gewoon door natuurlijk gesteente wat hogere radioactiviteit heeft

Inderdaad hoeft met niet bang te zijn voor de langdurige hogere blootstelling, Maar van een nederlandse verslaggever hoorde ik dat die daar juist bang voor was. Maar juist de hoge pieken zijn erg.
Een gigantische piek zoals de liquidators kregen bij Tsjernobyl is inderdaad dodelijk. Er wordt dan zoveel weefsel beschadigd dat je lichaam dat niet meer kan bijwerken in herstel. Dus ik zou nu ook zeker niet naast de reactoren willen staan, maar in gebieden als Tokyo is nog niks aan de hand.
  dinsdag 15 maart 2011 @ 10:41:13 #263
8898 Darklight
The Truth Will Set You Free
pi_94134049
quote:
The pools are a worry at the stricken reactors at the Fukushima Daiichi plant because at least two of the three have lost their roofs in explosions, exposing the spent fuel pools to the atmosphere. By contrast, reactors have strong containment vessels that stand a better chance of bottling up radiation from a meltdown of the fuel in the reactor core.

Were the spent fuel rods in the pools to catch fire, nuclear experts say, the high heat would loft the radiation in clouds that would spread the radioactivity.

Its worse than a meltdown, said David A. Lochbaum, a nuclear engineer at the Union of Concerned Scientists who worked as an instructor on the kinds of General Electric reactors used in Japan. The reactor is inside thick walls, and the spent fuel of Reactors 1 and 3 is out in the open.
http://www.cnbc.com/id/42083048
  dinsdag 15 maart 2011 @ 10:41:21 #264
286050 Muridae
Acta non Verba
pi_94134052
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 10:39 schreef frenkck het volgende:

[..]

Ik neem aan alleen Japanse engineers. Mensen van buitenaf kunnen niet zo maar een centrale gaan bedienen, want die zijn ook niet allemaal hetzelfde. Het zijn behoorlijk complexe apparaten en dat vereist maanden of jaren van training voordat je de ins en outs weet van zo'n ding.
De centrale in Fukushima is toch door G.E opgeleverd?
Het zou toch hetzelfde moeten werken...lijkt mij beter als Amerikaanse engineers komen helpen.



http://openchannel.msnbc.(...)ave-23-sisters-in-us
  dinsdag 15 maart 2011 @ 10:41:55 #265
24807 NJ
Don't mention the war!
pi_94134064
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 10:37 schreef TheSeeker_NL het volgende:

[..]

en 5 en 6 hebben ook problemen.
Hmmm, "lichte temperatuurstijgingen". Dat gaat ook nog wel een breaking news alert opleveren, want ik neem aan dat het niet gaat over iemand die de verwarming in z'n kantoor is vergeten uit te zetten toen hij werd geëvacueerd. :').
And now for something completely different, I'm on a horse.
pi_94134106
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 10:40 schreef Bramdecaviaeter het volgende:

[..]

MAar nu is er helemaal geen roulatie oid. Deze mensen schijnen binnen enkele uren toch ziek te worden van stralingsziekte en zijn dan opgegeven. Er zijn in japan toch wel meerdere soortgelijke centrales? Bovendien wordt er nu gekoeld met gewone brandweerapparatuur.
Ik heb nog niks gehoord over dat mensen zwaar ziek zijn geworden door de stralingsverschijnselen. Het is ook verre van het niveau wat bij Tsjernobyl het geval was, dus ik denk dat mensen nog relatief veilig aan de slag kunnen gaan daar.

Je weet ook niet waar ze aan het werk zijn, wellicht zijn ze bezig in de reactor zelf in betonnen afgesloten kamers met zuurstofflessen. Dan krijg je geen deeltjes binnen. Grote dosis gamma straling komt ook niet vrij, want de fuel rods zitten nog in de containment vessel welke dat grotendeels uitdooft.

De gevolgen van straling voor de werkers, mits ze zuurstofflessen dragen en beschermende pakken tegen de alpha straling, zal dus nog erg klein zijn.
  dinsdag 15 maart 2011 @ 10:43:32 #267
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_94134109
ben zeker de enige die opeens de CSS niet meer ziet va het forum... :{
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_94134150
quote:
Update 10:41: Een bad waarin gebruikte brandstof wordt bewaard in reactor 4 is gaan koken, meldt Reuters.
  dinsdag 15 maart 2011 @ 10:45:07 #269
298713 SemperSenseo
Een geniale ramp
pi_94134159
Ik snap niks meer van het nieuws, allemaal tegenstrijdig :?
"Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein (1879 - 1955)
"A fool thinks himself to be wise, but a wise man knows himself to be a fool." - William Shakespeare (1564 - 1616)
  dinsdag 15 maart 2011 @ 10:45:35 #270
24807 NJ
Don't mention the war!
pi_94134170
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 10:41 schreef Darklight het volgende:

[..]

http://www.cnbc.com/id/42083048
Dan krijg je wel Tsjernobyl-achtige toestanden. Dat is gewoon radioactief materiaal wat brandt en alles de atmosfeer in gooit.
And now for something completely different, I'm on a horse.
  dinsdag 15 maart 2011 @ 10:45:38 #271
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_94134173
Niks blijft ze ook bespaard :{
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_94134188
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 10:45 schreef SemperSenseo het volgende:
Ik snap niks meer voor het nieuws, allemaal tegenstrijdig :?
Plus als leek weet je gewoon niet wat erg is.
Je hoort dat er een x-hoeveelheid aan straling is, maar ik heb echt geen flauw idee of dat nou erg is of niet.
Hierboven ook: de brandstof in reactor 4 is gaan koken. Ja, oke. Maar nu? Is dat erg?
pi_94134198
quote:
3s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 10:45 schreef NJ het volgende:

[..]

Dan krijg je wel Tsjernobyl-achtige toestanden. Dat is gewoon radioactief materiaal wat brandt en alles de atmosfeer in gooit.
Het feit dat reactor 4 zo aan het koken is, waar oude brandstofstaven opgeslagen liggen in silo's is erg zorgwekkend. Mogelijk nog gevaarlijker dan de overige reactoren.
pi_94134210
quote:
10s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 10:40 schreef TheSeeker_NL het volgende:

[..]

En het zal lastig worden als je geen Japans spreekt
ik mag toch hopen dat alles 2 talig is uitgevoerd :+ (of gewoon engels alleen :P)

overigens, wat ik niet snap: reactoren 4,5 en 6 stonden uit.

hoe kan het dat die dingen nu spontaan actief worden..
de fuel rods zijn toch allang afgekoeld (en dus niet zomaar weer actief te krijgen?)
  dinsdag 15 maart 2011 @ 10:47:26 #275
304120 Bramdecaviaeter
"LSD, 100 µg, i.m."
pi_94134235
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 10:43 schreef frenkck het volgende:

[..]

Ik heb nog niks gehoord over dat mensen zwaar ziek zijn geworden door de stralingsverschijnselen. Het is ook verre van het niveau wat bij Tsjernobyl het geval was, dus ik denk dat mensen nog relatief veilig aan de slag kunnen gaan daar.

Je weet ook niet waar ze aan het werk zijn, wellicht zijn ze bezig in de reactor zelf in betonnen afgesloten kamers met zuurstofflessen. Dan krijg je geen deeltjes binnen. Grote dosis gamma straling komt ook niet vrij, want de fuel rods zitten nog in de containment vessel welke dat grotendeels uitdooft.

De gevolgen van straling voor de werkers, mits ze zuurstofflessen dragen en beschermende pakken tegen de alpha straling, zal dus nog erg klein zijn.
Ahjha van turkenburg haalde iets aan vanuit de new york times dat de huidige dosis binnen 2 uur voor ziekte opleverde. Maar inderdaad vond ik dat al vrij snel en dat is zonder enige bescherming inderdaad. Maar dan nog zie ik liever vers personeel erbij komen.
Inter faeces et urinam nascimur,
pi_94134244
quote:
2s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 10:43 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
ben zeker de enige die opeens de CSS niet meer ziet va het forum... :{
eff ctrl+f5?
  dinsdag 15 maart 2011 @ 10:48:26 #277
24807 NJ
Don't mention the war!
pi_94134270
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 10:46 schreef Fireblast het volgende:

[..]

Plus als leek weet je gewoon niet wat erg is.
Je hoort dat er een x-hoeveelheid aan straling is, maar ik heb echt geen flauw idee of dat nou erg is of niet.
Hierboven ook: de brandstof in reactor 4 is gaan koken. Ja, oke. Maar nu? Is dat erg?
De brandstof niet, maar het koelwater.

Maar er spelen nu dus ook drie zaken door elkaar. 1 en 3 die onder controle zijn (goed nieuws), bij 2 weet men niet hoe het er voor staat (geen idee wat voor nieuws) en bij 4 ligt nu het afval in de open lucht (zeer slecht nieuws).
Op welk van deze drie er wordt gefocussed in het desbetreffende nieuwsbericht zorgt al voor veel tegenstrijdig nieuws.
And now for something completely different, I'm on a horse.
pi_94134283
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 10:46 schreef mschol het volgende:

[..]

ik mag toch hopen dat alles 2 talig is uitgevoerd :+ (of gewoon engels alleen :P)

overigens, wat ik niet snap: reactoren 4,5 en 6 stonden uit.

hoe kan het dat die dingen nu spontaan actief worden..
de fuel rods zijn toch allang afgekoeld (en dus niet zomaar weer actief te krijgen?)
Klopt, enkel zitten er in de gebruikte fuel rods nog radioactiviteit die wat warmte opwekt, daarom werden ze ook gekoeld. Valt de koeling weg, warmt alles op, krijg je meer radioactiviteit, dus nog meer warmte en ga maar door.
Mocht het te warm worden krijg je brand en als dan de boel gaat smelten krijg je wel Chernobyl-scenario's
pi_94134293
Het is wel een absolute misdaad te noemen dat ze zo onzorgvuldig met het afval zijn omgegaan. Opslaan in silo's welke niet goed afgeschermd zijn, achterlijk dat dat heeft kunnen gebeuren.
pi_94134316
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 10:49 schreef frenkck het volgende:
Het is wel een absolute misdaad te noemen dat ze zo onzorgvuldig met het afval zijn omgegaan. Opslaan in silo's welke niet goed afgeschermd zijn, achterlijk dat dat heeft kunnen gebeuren.
??
Station Arnhem foto's: http://www.flickr.com/photos/temlin/
  dinsdag 15 maart 2011 @ 10:50:55 #281
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_94134347
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 10:49 schreef frenkck het volgende:
Het is wel een absolute misdaad te noemen dat ze zo onzorgvuldig met het afval zijn omgegaan. Opslaan in silo's welke niet goed afgeschermd zijn, achterlijk dat dat heeft kunnen gebeuren.
Lees je eens in, 't gaat niet over afval :')
  dinsdag 15 maart 2011 @ 10:51:31 #282
24807 NJ
Don't mention the war!
pi_94134369
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 10:49 schreef frenkck het volgende:
Het is wel een absolute misdaad te noemen dat ze zo onzorgvuldig met het afval zijn omgegaan. Opslaan in silo's welke niet goed afgeschermd zijn, achterlijk dat dat heeft kunnen gebeuren.
Kijk eens naar Duitsland wat er gebeurde toen men het probeerde te vervoeren om het goed op te slaan. Dat was niet te doen met alle protesten. Vandaar dat het een compromis is in eigenlijk elke centrale dat het gewoon on-site opgeslagen wordt. Omdat de milieubeweging niet wil dat het vervoerd wordt. :').
And now for something completely different, I'm on a horse.
pi_94134380
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 10:49 schreef Temlin het volgende:

[..]

??
Het feit dat reactor 4 nu problemen geeft, komt alleen doordat ze het kernafval niet hebben afgevoerd. Er ligt daar voor zo'n 40 jaar aan gebruikte brandstofstaven, welke in waterbaden gekoeld blijven. Valt die koeling uit, gaan er toch weer problemen ontstaan door de restwarmte die die staven produceren.
pi_94134391
ik hoorde 20 minuten geleden ofzo op radio 1 dat er geruchten waren dat rond 1 van de centrales iedereen was geëvacueerd en dat die aan z'n lot werd overgelaten?
  dinsdag 15 maart 2011 @ 10:52:51 #285
24807 NJ
Don't mention the war!
pi_94134417
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 10:50 schreef Nibb-it het volgende:

[..]

Lees je eens in, 't gaat niet over afval :')
Het gaat in reactor 4 over 'spent feul rods'. Dat is toch gewoon afval?
And now for something completely different, I'm on a horse.
  dinsdag 15 maart 2011 @ 10:53:12 #286
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_94134425
quote:
5s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 10:52 schreef NJ het volgende:

[..]

Het gaat in reactor 4 over 'spent feul rods'. Dat is toch gewoon afval?
Kijk ik loop al weer achter, mijn fout :P
pi_94134438
Water vervangen met vloeibaar stikstof? Of is dat te makkelijk? Xd
pi_94134448
Ik denk dat de 50 die daar nu nog binnen zijn al ten dode zijn opgeschreven, en dat zelf ook weten. Helden dus. Maar als ze nu weggaan dan weet je zeker dat het misgaat. Nieuwe mensen ernaartoe sturen betekent meer mensen de dood insturen. Het is echt een nachtmerrie situatie daar.
mooi he, alles
pi_94134451
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 10:50 schreef Nibb-it het volgende:

[..]

Lees je eens in, 't gaat niet over afval :')
in

http://www.cnbc.com/id/42083048

staat

quote:
Were the spent fuel rods in the pools to catch fire, nuclear experts say, the high heat would loft the radiation in clouds that would spread the radioactivity.
Spent fuel rods zijn verbruikte staven = kern afval
  dinsdag 15 maart 2011 @ 10:54:43 #290
304120 Bramdecaviaeter
"LSD, 100 µg, i.m."
pi_94134483
quote:
5s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 10:52 schreef NJ het volgende:

[..]

Het gaat in reactor 4 over 'spent feul rods'. Dat is toch gewoon afval?
Die blijven altijd enkele jaren achter op de centrale om af te koelen in een waterbad en vervolgens worden die verwerkt. Niet direct afval en zeker geen slordigheid gewoon normale procedure. Deze zijn echter wel minder af geschermd wat de grote problemen geeft.
Inter faeces et urinam nascimur,
pi_94134489
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 10:53 schreef The_Avatar het volgende:
Water vervangen met vloeibaar stikstof? Of is dat te makkelijk? Xd
Vloeibaar stikstof heeft nauwelijks warmte capaciteit. Water is echt de beste keuze.
  dinsdag 15 maart 2011 @ 10:55:51 #292
304120 Bramdecaviaeter
"LSD, 100 µg, i.m."
pi_94134515
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 10:53 schreef The_Avatar het volgende:
Water vervangen met vloeibaar stikstof? Of is dat te makkelijk? Xd
Stikstof mag wel koud zijn maar water heeft nog altijd een grotere warmte capaciteit en is daarmee een veel beter koelmiddel. Wat ook gemakkelijker voor handen is en gemakkelijker te gebruiken.
Inter faeces et urinam nascimur,
  dinsdag 15 maart 2011 @ 10:56:01 #293
334494 Dance99Vv
Praise Bastet
pi_94134524
Update 10:39: Het Japanse Atoomgenootschap meldt aan Reuters dat er na een explosie twee gaten van 8 vierkante meter in een muur van het buitenste gebouw rond reactor nummer 4 zitten.
There is only one religion
  dinsdag 15 maart 2011 @ 10:56:17 #294
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_94134534
quote:
14s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 10:51 schreef NJ het volgende:
Kijk eens naar Duitsland wat er gebeurde toen men het probeerde te vervoeren om het goed op te slaan. Dat was niet te doen met alle protesten. Vandaar dat het een compromis is in eigenlijk elke centrale dat het gewoon on-site opgeslagen wordt. Omdat de milieubeweging niet wil dat het vervoerd wordt. :').
Dat is hier in Nederland hetzelfde gebeurd als ik me niet vergis. De politiek vond dat het afval dan maar bij (het onderzoekscentrum) ECN in Petten kon worden opgeslagen, onder protest.
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_94134600
door de reactoren met zeewater te koelen zal het zeewater besmet raken wat ook weer effect heeft op de vissen die het hoofdvoedsel van de japanners zijn, ook de wind staat richting zee om het nog erger te maken, het lijkt wel of ze gestraft worden voor hoe ze met dolfijnen en walvissen omgaan
pi_94134611
Als ik het goed heb begrepen werken MOX-centrales juist met kernafval als fuel. Daar heeft Greenpeace indertijd nog tegen geprotesteerd, vanwege het gevaarlijke vervoer maar ook omdat de centrales er niet op gebouwd zouden zijn en de kans op ongelukken dus groter. Zie http://archive.greenpeace.org/nuclear/transport/plutoshipsumm.pdf
mooi he, alles
pi_94134615
Ik neem aan dat ze dat zeewater opvangen en niet zo terugstorten?
pi_94134620
quote:
14s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 10:51 schreef NJ het volgende:

[..]

Kijk eens naar Duitsland wat er gebeurde toen men het probeerde te vervoeren om het goed op te slaan. Dat was niet te doen met alle protesten. Vandaar dat het een compromis is in eigenlijk elke centrale dat het gewoon on-site opgeslagen wordt. Omdat de milieubeweging niet wil dat het vervoerd wordt. :').
Ah, dus ik kan Diederik Samson morgen eens goed smerig aankijken. >:)
  dinsdag 15 maart 2011 @ 10:58:53 #299
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_94134626
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 10:58 schreef pinine het volgende:
het lijkt wel of ze gestraft worden voor hoe ze met dolfijnen en walvissen omgaan
Het lijkt meer op een nucleaire noodsituatie als gevolg op de grootste natuurramp sinds jaren.
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_94134645
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 10:53 schreef phileine het volgende:
Ik denk dat de 50 die daar nu nog binnen zijn al ten dode zijn opgeschreven, en dat zelf ook weten. Helden dus. Maar als ze nu weggaan dan weet je zeker dat het misgaat. Nieuwe mensen ernaartoe sturen betekent meer mensen de dood insturen. Het is echt een nachtmerrie situatie daar.
Dat lijkt me een beetje voorbarig om te zeggen. Er zijn ook zogeheten 'bio-robots' of liquidators van de ramp van Tsjernobyl die radioactief afval van het dak moesten gooien die jaren later in documentaires dingen hebben verteld, je bent niet per definitie ten dode opgeschreven en ik en jij weten niet aan hoeveel straling de mensen daarzo blootstaan.
pi_94134650
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 10:58 schreef pinine het volgende:
door de reactoren met zeewater te koelen zal het zeewater besmet raken wat ook weer effect heeft op de vissen die het hoofdvoedsel van de japanners zijn, ook de wind staat richting zee om het nog erger te maken, het lijkt wel of ze gestraft worden voor hoe ze met dolfijnen en walvissen omgaan
:')
Station Arnhem foto's: http://www.flickr.com/photos/temlin/
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')