reactor 4 staat nu in de fik. We dachten dat 4 tot 6 al dagen veilig waren...quote:Op dinsdag 15 maart 2011 03:16 schreef Rumille het volgende:
[..]
Ah, bedankt.
Maar 't lijkt dus relatief mee te vallen?
Hij houdt het op "high probability".quote:Op dinsdag 15 maart 2011 03:21 schreef vergezocht het volgende:
[..]
Dat zullen de Japs ons niet vertellen.
Kamikazi's![]()
Je hebt er wederom gelijk, TSquote:Op dinsdag 15 maart 2011 03:23 schreef eleusis het volgende:
[..]
Omdat de designkenmerken ertegen zouden moeten beschermen dat de kern hyperkritisch wordt, omdat de reactie op een gegeven moment beperkt gaat worden door stoomvorming (het vloeibaar water is een noodzakelijke moderator). Dit zou volgens de huidige consensus een Chernobyl-scenario moeten voorkomen waarbij zeer snel de kern grotendeels verdampt en in vuur opgaat, met significante gezondheidseffecten over een grote afstand.
Wat niet wegneemt dat het nog een stuk erger kan worden dan het nu is. En alles zal er van afhangen hoe de technici de absurd lastige klus kunnen klaren om de reactor koel te houden onder gevaarlijke omstandgheden.
Als dit in een film zou gebeuren, zou het haast niet meer geloofwaardig zijn.quote:Op dinsdag 15 maart 2011 03:28 schreef rubbereend het volgende:
Ik heb het gevoel dat die mannen daar staan te jongleren en dat er steeds een bal bijgegooid wordt alsin een reactor die problemen geeft. En ze staan nu met vier reactoren te jongleren
Hij is oud, maar ik bedoel eigenlijk: het is geen Sovjet-stijl (RBMK) reactor die in dit soort situaties compleet de lucht in gaat en een radioactieve wolk veroorzaakt.quote:Op dinsdag 15 maart 2011 03:22 schreef Tijn het volgende:
Modern? Het is toch een hartstikke oude centrale?
Vertel ?!quote:Op dinsdag 15 maart 2011 03:38 schreef Salvad0R het volgende:
Ik krijg berichten binnen dat reactor #4 ook is geëxplodeerd.
Significante radioactieve besmetting van een groot gebied. Hoe erg, hoe ver, kan ik niet voorspellen. Als Murphy bezig blijft, misschien wel verder dan de geëvacueerde zone. Langdurige verplichte evacuatie. Misschien wel een deel van het gebied dat voor lange tijd afgesloten wordt.quote:Op dinsdag 15 maart 2011 03:34 schreef Geerd het volgende:
Wat is nou het ergste wat er kan gebeuren en over een hoe groot gebied praat je dan?
Die staat in de fik inderdaad. Daar schijnt het gevaar vooral van de spent fuel te komen die ook niet meer goed gekoeld worden en deels boven water liggen.quote:Op dinsdag 15 maart 2011 03:38 schreef Salvad0R het volgende:
Ik krijg berichten binnen dat reactor #4 ook is geëxplodeerd.
Heeel klein beetje.quote:
quote:Op dinsdag 15 maart 2011 03:41 schreef Salvad0R het volgende:
government order
1. 60km (37mile) evacuation
2. close all windows and seal
Zal wellicht te maken hebben met het feit dat alles plat ligt, geen vervoer, geen aanvoer van voeding e.d.quote:Op dinsdag 15 maart 2011 03:25 schreef Salvad0R het volgende:
Nog maar een keer, voor iedereen met familie in Japan:
(Reuters) - France urges citizens to leave Tokyo area
http://www.reuters.com/ar(...)dUSTRE72C21G20110313
hm... echt rooskleurig is het niet.quote:Op dinsdag 15 maart 2011 03:41 schreef Salvad0R het volgende:
government order
1. 60km (37mile) evacuation
2. close all windows and seal
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |